Samurai 250 motocross-lehden testissä

"KOEAJOSSA: SAMURAI CROSS 250 - KAUKAISEMMAN IDÄN IHME
Kaupoissa myydään nykyään jos jonkinlaisia mopoja, moottoripyöriä ja mönkijöitä. Vaikkei niin sanottu halpatuote tartu jokaisen maitokauppareissun yhteydessä ostoskärryn kylkeen, voi niinkin joskus käydä. Me koeajoimme 250-kuutioisen Samurai Crossin, koska halusimme tietää reilun tuhannen euron arvoisen pyörän potentiaalin motocrossradalla." (lähde http://www.offroadpro.net/fin/lehdet/index.asp)

Toi pyörä maksaa n. 1/7 merkkipyörästä niin luulis että siinä ois nyt edes sen verran krossipyörää satunnaiselle revittelijälle? Täytyy käydä hakemassa irtonumero ja katsoa miten pahasti on haukuttu. :) Varmasti lehdellä on kovat kaupalliset paineet suosia kalliita merkkipyöriä, koska aikakausilehtien mainostulojen osuus on aika merkitsevä.

Täytyy nostaa hattua, että ovat myös huomioineet tämän hintaluokan pyörän. Olisihan se hassua, jos TM:ssä ei olisi ollut Ladaa, Skodaa tai Kiaa...
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta



Kädessäni on ko. lehti ja skannaisin sen nettiin, mutta kai joku tekijänoikeus-laki sen kieltää.
Mutta tässä vähän juttua:
Samussa haukuttiin reilusti moottorin tehon puutetta, mutta sitkeyttä oli kohtuullisesti.
Myös alusta haukuttiin, lähinnä takaiskari/jousi.
Takana ei ollut iskareita käytännössä lainkaan ja joustomatka oli vaivaiset 8cm (oikeassa crossissa ~30cm). Joten isoissa töyssyissä taka"iskari" pohjasi. Etupää oli parempi.
Myös yleistä viimeistelyä haukuttiin ja tuntui että pyörä pitäisi purkaa atomeiksi ja koota itse uudelleen. (Osia tippui radalle koeajossa)
Lopulta todetaan että ei Samurai ihan täysi katastrofi ole, mutta crossi-pyörä se ei ole. Vaan käyettiin nimeä "kumisaapaspyörä"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Paperi paranee moottorilehdissä ja jutut on löysiä ja pinnallisia kuin naistenlehdissä.
Luinhan minäkin tuon "testin" jossa joku kumisaapasmies oli vähän keulitellut Samulla vaivautumatta perehtymään pyörään paremmin. Oli päätellyt iskarin 80mm iskusta että takapyörä joustaa myös sen 80mm ja tätä rataa.
No kukaan Keskisellä ei tietenkään ollut vaivautunut kokoamaaan pyörää edes vähän sinne päin joten lopullinen tuomio pyörästä kannattaa tehdä kun joku säätää ensin pyörän kohdilleen.
Ei pyörä kyllä mitään maksakkaan joten jos on edes vähän aihioo harrastepelille niin siitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hjnm kirjoitti:
Paperi paranee moottorilehdissä ja jutut on löysiä ja pinnallisia kuin naistenlehdissä.
Luinhan minäkin tuon "testin" jossa joku kumisaapasmies oli vähän keulitellut Samulla vaivautumatta perehtymään pyörään paremmin. Oli päätellyt iskarin 80mm iskusta että takapyörä joustaa myös sen 80mm ja tätä rataa.
No kukaan Keskisellä ei tietenkään ollut vaivautunut kokoamaaan pyörää edes vähän sinne päin joten lopullinen tuomio pyörästä kannattaa tehdä kun joku säätää ensin pyörän kohdilleen.
Ei pyörä kyllä mitään maksakkaan joten jos on edes vähän aihioo harrastepelille niin siitä.
Saman huomasin minä myös, ja oikeastaan ko. nimeltämainitsemattoman lehden kaikki jutut samoin. Ei pelkästään hienoilla kuvilla saa hyvää juttua aikaiseksi. Lopetin lehden tilauksen. Samurai artikkeliin petyin erityisesti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Samurai 250 motocross-lehden testissä

"KOEAJOSSA: SAMURAI CROSS 250 - KAUKAISEMMAN IDÄN IHME
Kaupoissa myydään nykyään jos jonkinlaisia mopoja, moottoripyöriä ja mönkijöitä. Vaikkei niin sanottu halpatuote tartu jokaisen maitokauppareissun yhteydessä ostoskärryn kylkeen, voi niinkin joskus käydä. Me koeajoimme 250-kuutioisen Samurai Crossin, koska halusimme tietää reilun tuhannen euron arvoisen pyörän potentiaalin motocrossradalla." (lähde http://www.offroadpro.net/fin/lehdet/index.asp)

Toi pyörä maksaa n. 1/7 merkkipyörästä niin luulis että siinä ois nyt edes sen verran krossipyörää satunnaiselle revittelijälle? Täytyy käydä hakemassa irtonumero ja katsoa miten pahasti on haukuttu. :) Varmasti lehdellä on kovat kaupalliset paineet suosia kalliita merkkipyöriä, koska aikakausilehtien mainostulojen osuus on aika merkitsevä.

Täytyy nostaa hattua, että ovat myös huomioineet tämän hintaluokan pyörän. Olisihan se hassua, jos TM:ssä ei olisi ollut Ladaa, Skodaa tai Kiaa...

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta