Taskuvarkaat

Kalle

Moi
Oon kuullu huimia tarinoita Rooman taskuvarkaista.
Ruiskutellaan sinappia ja ketsuppia päälle ja hässä-
kässä putsataan taskut, mustalaislapset piirittää
ja vie kaiken ym. Ollaan menossa Roomaan pikapuolin.
Kertokaa kokemuksistanne, Kiitos.

17

5234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viime kuussa

      Ehei..niin ne matkakirjat kertovat, mutta kun olimme viikon, niin ei ollu mitää uhkaavaa tilannetta. Vain yksinäinen pikkutyttö kerjäsi rahaa, albaanikauppiaat on tyhmiä, mutta niitä näkyy kaikkialla, tyrkyttävät kaikenlaista olitpa sitten Thaimaassa, Kreikassa tai Italiassa...mitää pikkulapsi porukoita ei liikkuna ollenkaa, missään en nähny. Paikkahan on 50-50 turisteja ja italialaisia...Terminin asemakin on hyvin turvallinen, hyvä ostospaikka..Roomalaiset on sitte huonoja asiakaspalvelijoita ainaki turisteja kohtaan ku eivät osaa kieltä hirveästi puhua. Ymmärtävät mutta ei juuri puhu. Sen takia kukaan ei tuu sulle jutteleen kadulla...

      Onhan turistipaikoissa ahdasta, mutta niihi maksaa 10 euroa sisään elikkä ei sinne ny taskuvarkaat mee...että kantsii maalaisjärjellä ajatella taskuja menitpä sä sitte missä vaan...

      Elä pelkää vaan nauti reissusta ku olisit Suomes..

    • varkaista

      kesäkuussa kävin ekan kerrn roomassa.Meille ei mitään sattunut ei edes läheltä piti tapauksia.
      Normaali perus varovaisuus ei anna itse varkaille tilaisuutta.Jos reppu pidä se edessä.
      Metron tv:ssä pyöri varoitusvideo metrossa olevissa taskuvarkaista-takataskussa tyrkyllä lompakko jne...Kuvittelin rooman terminin aseman ympäristöä pahemmaksi - vaikutti "siistimmältä" kuin helsingin asema.pari tosi aktiivistä mustalaistyttöä yritti väkisin myydä jotain tuli hetken perässä.Liikuimme illalla myöhemmillään klo 23.00

    • Roma täpinöissä

      Oltiin viime viikolla ystävättäreni kanssa Roomassa. Meillekään ei mitään ikävää sattunut tai ylipäätään mitään epäilyttävää emme kokeneet. Itsekin olin vähän huolissani tuosta Rooman turvallisuudesta, mutta Rooma oli turvallisempi kuin oletin. Me kaksi naista liikuttiin myös joskus yöaikaakin keskustan kaduilla, kunhan liikuttiin paikoissa, joissa oli aina muitakin ihmisiä. Käsilaukut toki pidimme hyvin "köytettyinä" itseemme. Hieno reissu kaikin puolin.

      • Kalle

        infoista, ja hyvää kesää.


    • lomailija

      olimme viikon ja tiesimme jo ennestään, että siellä on paljon taskuvarkaita. Kuitenkin varovaisuudestamme huolimatta meiltä varastettiin erittäin täydessä bussissa minulta suljetusta käsilaukusta kamerakännykkä ja mieheltäni taskusta digikamera, että silleen, ei ole turvallista. Tämä tapahtui aamuruuhkassa ja ammattivarkaat oli asialla. Kotiin tultuamme saimme matkavakuutuksesta sentään jonkinlaisen korvauksen ostokuittejamme vastaan. Roomasta ostimme uuden digikameran, kun varkaan viemässä meni kolmen päivän kuvat ja muistikortti. Kamerakännykän ostin vasta Suomesta. Varuillaan saa siellä olla aina.

      • bussi numero 64

        ...eli "taskuvarkaiden paratiisi"?

        Aika usein Roomassa käyneenä ei ole onneksi itselle vielä sattunut varkaustapausta kohdalle, enkä ole edes yhtään nähnyt toisin kuin esim. Barcelonassa tai Tallinnassa.

        Myöskään paikalliset eivät tunnu varoittelevan varkaista yhtä aktiivisesti kuin esim. juuri Barcelonassa jossa sielläkin on tuttuja. Normaali varovaisuus ja paikallisten tapojen tarkkaileminen ovat tähän saakka riittäneet hyvin. Huomattavasti enemmän varuillani olen Tallinnassa ja viime aikoina olen huomannut kuinka tuo varovaisuus näyttää tarttuneen niin, että myös kotikylässä tulee pysyttyä varsin skarppina.

        Ilmeisesti siis runsaahko reissaaminen vaikuttaa... :-)))


      • lomailija
        bussi numero 64 kirjoitti:

        ...eli "taskuvarkaiden paratiisi"?

        Aika usein Roomassa käyneenä ei ole onneksi itselle vielä sattunut varkaustapausta kohdalle, enkä ole edes yhtään nähnyt toisin kuin esim. Barcelonassa tai Tallinnassa.

        Myöskään paikalliset eivät tunnu varoittelevan varkaista yhtä aktiivisesti kuin esim. juuri Barcelonassa jossa sielläkin on tuttuja. Normaali varovaisuus ja paikallisten tapojen tarkkaileminen ovat tähän saakka riittäneet hyvin. Huomattavasti enemmän varuillani olen Tallinnassa ja viime aikoina olen huomannut kuinka tuo varovaisuus näyttää tarttuneen niin, että myös kotikylässä tulee pysyttyä varsin skarppina.

        Ilmeisesti siis runsaahko reissaaminen vaikuttaa... :-)))

        bussi nro 64:ssä tapahtui varkaudet. Sen lisäksi melko tyhjässä metrovaunussakin mieheltäni ammattitaskuvaras yritti varastaa lompakon, mutta kun siellä ei sillä hetkellä sattunut olemaan rahaa (olimme juuri maksaneet jonkin ostoksen) ja eurot olivat käsilaukussani, heitti lompakon lattialle. Onneksi kaikki maksukortit säilyivät!


      • Lökäpöksyn perstasku
        lomailija kirjoitti:

        bussi nro 64:ssä tapahtui varkaudet. Sen lisäksi melko tyhjässä metrovaunussakin mieheltäni ammattitaskuvaras yritti varastaa lompakon, mutta kun siellä ei sillä hetkellä sattunut olemaan rahaa (olimme juuri maksaneet jonkin ostoksen) ja eurot olivat käsilaukussani, heitti lompakon lattialle. Onneksi kaikki maksukortit säilyivät!

        Siellä sitä viiletettiin vyölaukut raollaan ja lökäpöksyn perstasku tuohta täynnä.
        Se se ole mikää juankoski, vaan maailma.


    • Urpå Mähönen

      Jos näytät tavalliselta, suomalaiselta, turistilta eli: miehellä beiget sortsit, sandaalit joissa mustat sukat ja paitana joku Waikiki beach t-paita, komeuden kruunaa vyölaukku. Tai naisella mustat nunna-kengät, mamma-hame ja vuonna -75 muotia ollut paita, sekä vyölaukku ja päälle vielä käsiveska jota kannetaan mahan päällä, kädet sen päällä ristissä, niin näissä tapauksissa varmasti on joka kadulla ainakin 100 Luigia ja Mariota kopeloimassa komeita vyölaukkuja.

      Jos taas toimii vähänkään fiksummin ja koettaa edes etäisesti näyttää ihmiseltä, niin saa olla paremmin rauhassa. Nyrkkisääntönä, kannattaa jättää kaikki tuollaiset vyölaukun kaltaiset taskuvaras-magneetit ihan suosiolla pois, lompakko pois pers-taskusta ja samaten sitä naisten käsilaukkua ei kannata kantaa väkisin huomiota herättävällä tavalla.

      Tietty, jos on kettumainen, niin pistäkää takataskuun provosoivasti lompakko, joka onkin tyhjä tai sitten sivelty sisältä vaikka pa*kalla...

    • weerees

      Jos ostaa junalipun Terminin aseman fast ticket -automaatista, kannattaa varoa lapsia, jotka tulevat viattoman ja ystävällisen oloisena "neuvomaan". Tosiasiassa he kalastelevat pankkikorttiasi ja varsinkin sen tunnuslukua.

      MInun pankkikorttiani tyttö ei onnistunut nappaamaan, kun paikalle sattui onneksi oikeaan aikaan vartija. Mutta varokaa! Lapset voivat olla Roomassa todella ovelia. Ja näyttää todella viattomilta, kuten tämäkin tyttö.

    • Parhaillaan roomassa

      Moi.
      Kyllä niitä taskuvarkaita on. Metrossa paikalliset huusivat ja varoittivat etukäteen, jos tiesivät taskuvarkaan olevan liikenteessä. Ovat yleensä lapsia.
      Ovat paikoissa joissa turistitkin liikkuvat. Kuten arvata saattaa.

    • Atte Lohjalta

      Hupaisaa oli kun aikuinen, n. 40-vuotias mies, oli pukeutunut vauvaksi Piazza Navonalla. Hän lötkötti mukamas seljällään vaunuissa ja kun menin lähemmäksi, hän ilvehti antamaan rahaa. Surkea keino...kouluttaisivat albaanilapsia mieluummin ja olisivat rehellisiä rosmotkin.

    • kympin katoaminen

      Jonotin Victor Emmanuelin muistomerkin näköalatasanteen hissin lippukassalle. Maksoin kaksikymppisellä seitsemän euron pääsymaksun ja työnsin erotuksen farkkujeni etusivutaskuun. Takanani jonottanut pienikokoinen mies tönäisee minua lyöden omat rahansa tiskiin.

      Tämä jälkeen menemme hissiin, johon tämä mies tulee pienikokoisen naisen kanssa. Panen merkille, että molemmilla pienet ja sirot kädet. Hississä pariskunta on etupuolellani ja ylhäällä alan ihailla näköaloja. Vaistomaisesti kokeilen, ovatko rahat tallella, mutta kympin seteli on tiessään. Muut rahani olivat kaulapussissa paidan alla, joten matkakassan pääosa säilyi.

      Todennäköisesti tuo mies tönäistessään minua oli kaivanut toisella kädellään setelin taskustani, ellei jopa vienyt suoraan kädestäni. Alle 160-senttistä, hyvin tavanomaisesti pukeutunutta keski-ikäistä pariskuntaa ei näy enää missään, todennäköisesti he palasivat saman tien alas. Niin tai näin, varkaat jäivät reissusta tappiolle neljä euroa ellei heillä ole sopimusta hissin henkillökunnan kanssa.

      Tarinan opetus on se, ettei julkisella paikalla koskaan paljasta, missä rahojaan säilyttää. Ruuhkabussissa tai muissa ahtaissa paikoissa taskuvarkailla on hyvää aikaa kopeloida helposti saavutettavat taskut ja laukut ja onkia pois haluamansa tavarat. Taskuvarkaita lukuunottamatta Rooma on kokemukseni mukaan turvallinen paikka.

      • Vieno Selin

        Olisikohan sama mies osunut kohdalleni. Tapasin alle 160 cm pätkän italo-karismaattisen miehen Campo Fiorilla katsellessani vanhan papan esittelyä keittiöveitsestä. Mies tunkeutui leukani alle ja viittoili ilmiselvää rakkauden kieltä. Yritin lähteä kauemmaksi, jolloin mies suorastaan tarttui minuun kiinni. Jotain rakkauden kieltä luikerteli miehen suusta ja parin tunnin kuluttua huomasin astuvani ulos ravintolasta, jossa olin juuri tarjonnut miehelle kolmen ruokalajin illallisen viinien ja Sambucca-tilkkasten kera. Aamulla vieressäni röhnötti karvaselkäinen kääpiö, joka ei liukunutkaan maisemiin saranoiden välistä suomalaiseen tapaan vaan kuherteli minulta pitkän viikonlopun tarjonnan.
        Kalliiksi tuli. Varokaa karvaselkäistä kääpiötä Roomassa.


    • Heta22

      Olen käynyt Roomassa neljästi enkä ikinä ole osunut taskuvarkaan kohdalle. Liikuimme paljon metroilla ja täpötäysissä busseissa, mitään ei ole viety. Itsekin kaikki varoitukset luettuani vartioin aina laukkuani tarkemmin, mutta normaali varoivaisuus todellakin riittää!

    • matkailijaa

      Itse en edes kokenut mitään uhkaavaa kun itse olin Roomassa viime syyskuussa. Tosin en käyttänyt julkisia lähes lainkaan.

    • Taskut tyhjinä

      Valitettavasti tuo bussilinja no 64 on kuuluisa noista varkaustapauksista, muualla mielestäni pärjää tavallisella maalaisjärjellä. Kalliit korut jätetään tallelokeroon tai mieluummin kotiin, kassi on aina näköpiirissä ja siitä pidetään kiinni, lompakkoa ei koskaan takataskuun jne. Eli samat säännöt käyttöön kuin missä tahansa muuallakin. Itse olen siten aina Rooman hälinässä selvinnyt ilman takaiskuja, joten etköhän sinäkin siinä onnistu.

      Rooman mahtavuudetsa lomakohteena voitte lukea enemmän alla olevalta sivulta (tai siihen liittyviltä alasivuilta):

      http://italia.matkalippu.info/rooma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3900
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      598
      3677
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3672
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2311
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2265
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      325
      1980
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1957
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1786
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1463
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe