Labbiksen karvanlähto

labbiksen omistaja

Hei,
"ongelmana" on labradorinnoutajan karvanlähtö.
Uroslabbiksellani on ollut jo puolisen vuotta melkoisen hurja karvanlähtö. Joka päivä saa olla asuntoa siivoamassa ja koiraa harjaamassa. Mistähän mahtaa johtua? Ehkä puutosoireita jostakin?

9

13667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä seuraavaa:

      -jos ostat koiran ruuat marketeista, niin niistä ei saa tarpeeksi vitamiineja, joten osta tuotteet aina vain eläinkaupoista!

      -älä syötä vain kotiruokaa, vaan myös koiralle tarkoitettua ruokaa

      -vaihda ruuan merkkiä, kysy eläinkaupasta

      -anna lohiöljyä

      -koira voi ola stressaantunut

      -jokaiselta koiralta lähtee karvoja, mutta jos älyttömästi, vika on yleensä ravinnossa!

      • labbisuros

        Minulla on nyt reilu vuoden ikäinen labradorinnoutaja uros, jolle on syötetty mm. hill's:iä(ihan pentuna), royal caninia ja nyt nutra nugetteja. Kuitenkin laadukkaita, eläinkaupasta ostettuja ruokia kaikki.

        Karvaa lähtee kyllä välillä aika runsaasti ja imurointi kuuluu melkeimpä joka toisen päivän ohjelmaan. Minulla on ollut aikaisemminkin labradorinnoutajia ja niistä on kyllä lähtenyt karvaa ihan saman verran, tosin luulenpa että tämä musta väri voi olla osa syy miksi vaalealla parketilla näkyy useasti niitä mustia karvoja.

        Kannattaisi harjata turkki kun huomaa siinä olevan irtokarvaa, ja pestä koira esimerkiksi hilse tai helokkiöljy shamppoolla. Muistutan kuitenkin että labradoreilla on sitä veden kylmyydeltä suojaavaa rasvaa turkissaan joten liikapesu aiheuttaa ongelmia turkissa. Joten suositeltavaa olisi pestä koiraa hyvin harvoin.


    • auttoi

      Meillä siis auttoi ihan hurjasti kun vaihdettiin ruoka Eukanubaan. Aikaisemmin sai nutro choisea ja sitä ennen lähinnä kotiruokaa. Karvaa lähti jatkuvasti ihan hulluna, ainainen karvanlähtö.. Nyt on turkku ollut jo vuoden verran tosi hyväss kunnossa, karvaa ei lähde nimeksikään aikaisempaan verrattuna ja usein saa karvainen kaveri kehuja kiiltävästä turkistaan lenkkireissuilla!

      • Olenkin miettinyt tuota ruuan vaihtoa Eukanubaan. Aiemmin kokeilimme sitä eikä se antanut negatiivista kuvaa. Varmaan hinta on ollut yksi selite siihen, miksi en sitä ole aiemmin ostanut. Käyn paikallisessa eläintarvikeliikkeessä ja kysyn vielä myyjältä neuvoa, toivottavasti tämä ruoka saa karvanlähdön kuriin :) ja kiitoksia sinulle :D


    • *999*

      Meillä Flattie ja sillä lahtee aina karvaa.Ilmasto, jossa olemme on paivisin 40c ja yöllä nyt 25c. Olemme kokeilleet kaikki eri ruokavaihtoehdot ja vitamiinit, mutta mikaan ei tunnu pysäyttävän karvanlähtöä. Imurointi ja harjaus on tehtävä päivittäin. Olen miettinyt trimmata koiran turkin kesäksi pois kokonaan.

    • surusilmä

      Mun lappiksella oli ajoittan paha iho-ongelma, mikä helpottui talvella. Mun koira oli allerginen kauppamuonalle, piti vain kokeilla, mikä sopii..
      Lisäksi annoin kuivattuja leipäpaloja, raakaa kananmunaa, ruokaöljyä ja piimää,välipalaksi,ja raikasta puhdasta vettä oli aina tarjolla. Mutta kaikesta huolimatta iho joskus hilseili ja karvaa lähti paljon. Vaivannäön taatusti palkitsee sun kulta-lappis. Ps. mun lappis meni koirien taivaaseen keväällä, ikävä vieläkin.

    • surusilmä

      Mulla on ollut kaksi lappista. Karvanlähtö on normaalia ja vaihtelee..talvella parempi. Lappis reagoi stressitilainteisiin, ainakin minulla, eroikävän jälkeen turkki saattaa hilseillä ja pää kallellaan...hellyyden paijaamisesta.
      Mun memmukalla oli myös ruoka-aine-allergia, eli se voi myös olla syynä epänormaaliin karvanlähtöön.
      Harjaamista ja samalla leikkiä, paijaamista.
      Ps. Eläinlääkärin arvio on paikallaan!

    • mami äs

      Kolmevuotiaan, vaalean labbispojan poikkeuksellisen kova karvanlähtö loppui kuin seinään, kun aloin lisätä sen ruokaan pari ruokalusikallista ihan tavallista ruokaöljyä =D

      Karvasta tuli vajaassa viikossa liukas ja käden alla vähän öljyisen tuntuinen. Iloisia ollaan molemmat.

    • Anonyymi

      Meillä on vaalea labbis, josta lähti hirvittävä määrä karvaa. Lisäsimme ruokaan öljyä ja syötimme biotiineja. Mistään ei ollut apua. Vaihdoimme ruuan kotimaiseen. Karvanlähtö asettui huomattavasti ???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe