Mistä voi tietää onko kissa raskaana

tai siis

mistä voi tietää että kissa on tiineenä. nyt apuja ja neuvoja että tietää varautua. asialliset vastaukset . kiitos.

90

24299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      noin kolmen viikon kuluttua astumisesta kissan nisät alkavat punoittaa. Sitten alkaa maha kasvaa. Kissan voi myös ultrata.

      • Millä saisi

        selville onko kisu raskaana., sellaista liikehdintää tuntuu vatsan seudulla. olisko se oikeestikki raskaana? mitä mieltä olette?
        Ja osaako kukaan sano a että montako pentua kissa voi tehdä ensimmäisellä kerralla. osaako kukaan sanoa mistään netistä paikkaa missä olisi kaikki tiedot kissan raskaudesta?


      • luna lg
        Millä saisi kirjoitti:

        selville onko kisu raskaana., sellaista liikehdintää tuntuu vatsan seudulla. olisko se oikeestikki raskaana? mitä mieltä olette?
        Ja osaako kukaan sano a että montako pentua kissa voi tehdä ensimmäisellä kerralla. osaako kukaan sanoa mistään netistä paikkaa missä olisi kaikki tiedot kissan raskaudesta?

        Luultavasti kissasi odottaa pentuja, asian voit käydä varmistamassa eläinlääkäriltä.

        Eka kerralla pentuja tulee aina vähän, yleensä 2-3. Tosin veljeni kissan eka pentueeseen tuli 5 pentua, joista yksi oli liian heikko ja kuoli:(

        Eläinlääkäriltä saat tietoa raskaudesta. Tuolla synnyttämisestä asiallista keskustelua:
        http://forum.incat.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1145600325


      • ammattilainen

        Aikaisintaan neljän viikon kuluttua astumisesta voidaan nähdä kohdussa röntgenin tai ultraäänilaitteen avulla onko pentuja tulossa vai ei. Toisilla nisät kasvavat ja punoittavat ym. aiemmin, toisilla myöhemmin.


      • Ärräpärrä

        Meidän kissa on ny 9kk, eihän se ole liian nuori? Maha on kasvanut kovaa vauhtia ja pennut tuntee, mutta liikettä ei tunnu :(. Raskaus olisi nyt viimeisillään korkeintaan viisi päivää. Ehkä synnyttää jo tänään, jos merkit on oikein. Ja mikä on mahdollisuus siihen että kissat syntyvät elävänä ja emo jää henkiin?

        Emo ei ole kehräävää tyyppiä, mutta tänään kehräsi siskoni silitellessä sitä. Se on myös ollut ehkä vähän levoton. Nisiä en ole tarkistanut, koska kissa on vähän pelokan enkä halua kiusata sitä, mutta tiineys on varma. Maha roikkuu ja on kova...(?) Onko normaalia, että sen vatsa on kova, siis ilman painamista ihan vain koskee sitä molemmilta kyljiltä?? Kaipaan kovin vastauksia.


      • HUOMIO!

        Kissa EI VOI koskaan olla raskaana. Se sana on varattu ihmisten käyttöön. Kissa voi olla TIINEENÄ. Eläimistä puhutaan eläinkäyttöön varatuilla termeillä.


      • Niin.
        HUOMIO! kirjoitti:

        Kissa EI VOI koskaan olla raskaana. Se sana on varattu ihmisten käyttöön. Kissa voi olla TIINEENÄ. Eläimistä puhutaan eläinkäyttöön varatuilla termeillä.

        Huomaa, ihminenkin on eläin.


      • minelan
        HUOMIO! kirjoitti:

        Kissa EI VOI koskaan olla raskaana. Se sana on varattu ihmisten käyttöön. Kissa voi olla TIINEENÄ. Eläimistä puhutaan eläinkäyttöön varatuilla termeillä.

        Puhutaanhan tällä palstalla koiristakin piskinä, tai rakkina, vaikka niillä voi olla vaikka mitä titteleitä ja ovat tunnetusti hienoa sukua, mitä kirjoittaja ei taatusti ole.


      • Anonyymi
        Millä saisi kirjoitti:

        selville onko kisu raskaana., sellaista liikehdintää tuntuu vatsan seudulla. olisko se oikeestikki raskaana? mitä mieltä olette?
        Ja osaako kukaan sano a että montako pentua kissa voi tehdä ensimmäisellä kerralla. osaako kukaan sanoa mistään netistä paikkaa missä olisi kaikki tiedot kissan raskaudesta?

        Kun meidän kissa synnytti ekan kerran. Kisu synnytti neljä.


      • Anonyymi

        Miltä kisa näyttää kun synnyttää


      • Anonyymi

        Miksi kissa piilottaa pentunsa??


      • Anonyymi

        Miksi kissa pesee itseään niin paljon merkki tiineydestä?
        Ja miksi se makaa melkein kokoaika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kissa piilottaa pentunsa??

        Kissa piilottaa pennut saalistajilta niinkuin luonnossakin.


      • Anonyymi
        HUOMIO! kirjoitti:

        Kissa EI VOI koskaan olla raskaana. Se sana on varattu ihmisten käyttöön. Kissa voi olla TIINEENÄ. Eläimistä puhutaan eläinkäyttöön varatuilla termeillä.

        No oliko ihan pakko päästä pätemään ja vielä isoilla kirjaimilla. No heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oliko ihan pakko päästä pätemään ja vielä isoilla kirjaimilla. No heh.

        Kissa voi olla Raskaana eli Tiineenä.
        Eikä Raskaus sanaa ole missään määrätty että se olisi vain Ihmisen käyttöön.
        Oot Todella Äly ja Väläys,
        Pitää olla Pätemessä mikä on oikea sanamuoto Eläimelle ja Ihmiselle.
        Pitäisiköhän sun Katsoa peiliin.


    • kisunmisun

      Kyllä se kisu alkaa pesää tekemään, kun synnytys lähestyy. Minun kisu haki minut synnyttämään kanssaan! Raapi oveen ja naukui, oli pakko herätä ja lähteä kätilöksi.Ei tosin tarvinnu tehä muuta, kun olla vain vieressä.

      • Anonyymi

        Kun meidän kissa (nasu) synnytti. niin nasu pyysi meidän koiralta turvaa eikä ihmisltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun meidän kissa (nasu) synnytti. niin nasu pyysi meidän koiralta turvaa eikä ihmisltä

        meiänki kissa on nasu!!


    • 0.o Anne -_-

      Mun kissa oli raskaana ja sai just äskön pentuja. Miten kissa sitten voi olla ulkona? Voiko kissa tulla uudestaan raskaaksi?

      • hoito

        Ei vasta synnyttänyttä kissaa saa päästää ulos! Jos sille tapahtuu jotain, kuka hoitaa pennut? Ulkoa voi saada myös matoja. Olethan Mirrixillä madottanut emon ja sitten poikaset ohjeen mukaan? Muut matolääkkeet liian vahvoja pennuille ja emolle.


    • -kissa-

      HEI! Minun kissani on tällä hetkellä tiineenä. Vatsa on todella pyöreä ja kaivaa vimmatusti pesää ja tukkii joka paikkaan.. Se on tämän ja eilisen päivän vaihtanut koko ajan paikkaa ja kulkenut edes takaisin ja Juo kamalasti vettä. En tiedä yhtään milloin kissani olisi mahdollisesti tullut raskaaksi, mutta maaliskuun lopulla se oli kolme päivää kadoksissa ja tuli sitten kotiin. Aikaisempaa kokemusta ei ole pennuista. Niin mistä tiedän että milloin synnyts on lähellä?? Tämä nyt oli vain oma kysymykseni tähän väliin :)

      • Anonyymi

        Minunkin kissani (milli) oli maaliskuussa 4päivää poissa ja pihalla on kuleskellut harmaa kollikissa ja kissani on vasta 9kk ei varmaankaan ole liian nuori tai mtn mutta sen maha on ehkä pyöristynyt jo vähän se etsi yks päivä äitini sukkalaatikosta pesäpaikkaa 🥰💕


    • jokuuuu

      MOi!
      Meidän kissa on välillä karkaillut ja sillälailla
      sen vatsa on aika iso ja nisät ei punota mutta kasvaa
      oisko se tiineenä?

      • ultraan

        siellä se selviää...

        mut jos et viitti sit laittaa rahaa ni kyl se selvii ku ootat et se synnyttää johoki tai sit ei. Eihä se haittaa jos se tekee ne pennut vaik latoo tai johki, kyl ne kuolee jos ne ei oo kunnos tai emo ei osaa niit hoitaa. et sillai...


      • jokuuuu
        ultraan kirjoitti:

        siellä se selviää...

        mut jos et viitti sit laittaa rahaa ni kyl se selvii ku ootat et se synnyttää johoki tai sit ei. Eihä se haittaa jos se tekee ne pennut vaik latoo tai johki, kyl ne kuolee jos ne ei oo kunnos tai emo ei osaa niit hoitaa. et sillai...

        MOi!
        Viitin laittaa rahaa ja haluisinkin että saisi poikasia muttakun muut perheenjäsenet eivät


      • moikkaaavaan
        jokuuuu kirjoitti:

        MOi!
        Viitin laittaa rahaa ja haluisinkin että saisi poikasia muttakun muut perheenjäsenet eivät

        onko kissat jotenkin joskus liian pieniä saamaan pentuja ja pitäiskö sen ruokavalio muuttaa jos se on tiine


      • kyl...
        moikkaaavaan kirjoitti:

        onko kissat jotenkin joskus liian pieniä saamaan pentuja ja pitäiskö sen ruokavalio muuttaa jos se on tiine

        ne on joskus liian pienii tai nuorii saadaksee pentui. Siit voi seuraa synnytysongelmii tai sit hoito-ongelmii ku emo ei tiiä mitä sen pitäs tehä. Jos ihmisnaine oottaa pentui, ni pitääks sen syyä paremmi tai enemmä ja varsinki ku se imettää? Kissal on yleensä useit pentui, ni kyl sen tarvii syyä enemmä ja parempaa safkaa. Imetys vie silt paljo energiaa ja siks se tarvii viel enemmä ruokaa siin vaihees. Pentusafkat on tosi hyvii tiineil ja imettävil kissoil.


      • fgffffff
        kyl... kirjoitti:

        ne on joskus liian pienii tai nuorii saadaksee pentui. Siit voi seuraa synnytysongelmii tai sit hoito-ongelmii ku emo ei tiiä mitä sen pitäs tehä. Jos ihmisnaine oottaa pentui, ni pitääks sen syyä paremmi tai enemmä ja varsinki ku se imettää? Kissal on yleensä useit pentui, ni kyl sen tarvii syyä enemmä ja parempaa safkaa. Imetys vie silt paljo energiaa ja siks se tarvii viel enemmä ruokaa siin vaihees. Pentusafkat on tosi hyvii tiineil ja imettävil kissoil.

        tiiättekös te kun mun kissa karkas nii tuleekos see takas?


      • Miuumauu grr
        fgffffff kirjoitti:

        tiiättekös te kun mun kissa karkas nii tuleekos see takas?

        no toon ei voi vastaa kissat on niin itsenäisii HeH.!


      • hoito
        kyl... kirjoitti:

        ne on joskus liian pienii tai nuorii saadaksee pentui. Siit voi seuraa synnytysongelmii tai sit hoito-ongelmii ku emo ei tiiä mitä sen pitäs tehä. Jos ihmisnaine oottaa pentui, ni pitääks sen syyä paremmi tai enemmä ja varsinki ku se imettää? Kissal on yleensä useit pentui, ni kyl sen tarvii syyä enemmä ja parempaa safkaa. Imetys vie silt paljo energiaa ja siks se tarvii viel enemmä ruokaa siin vaihees. Pentusafkat on tosi hyvii tiineil ja imettävil kissoil.

        Ja tiineenä oleva emo sekä pennut pitää sitten madottaa Mirrix-matolääkkeellä ohjeen mukaan. Muut matolääkkeet liian voimakkaita pienille pennuille. Kissanpentu, jolla on syntymästä asti matoja, on vaarassa sairastua, sen kehitys on huonoa ja siltä on sen koko loppuelämän ajan vaikea häätää matoja, joista suolinkaiset pesiytyneet keuhkoihin, joista aina uusi matokanta sitten jyllää.


      • Anonyymi
        fgffffff kirjoitti:

        tiiättekös te kun mun kissa karkas nii tuleekos see takas?

        Itsellä oli kissa vain 4pv poissa ja kollikissahan sen aamu yöstä kotiin toi


    • kissan"kätilö"

      Huomattiin oman kisulin raskaus kun se alkoi paisua kuin pullataikina... Sen myös tunsi kun ne pennut siellä mahassa potki, kun laittoi korvan tai käden massun päälle kun kissa makaili :) Oli hauskaa kun tuntui kuin ne täysillä voimillaan olisi potkineet minua pois siitä :P Oli kyllä jännää aikaa ja ilolla odottelin.

      Sen muistan hyvin, kun synnytyksen aika tuli. Kissa juoksenteli levottomana pitkin kämppää ja yritti asettua vaatekomeroon nukkumaan tapojensa mukaisesti, muttei sinne voinut asettua vaan hötkytä juoksenteli ja marmatti. Sitten ilmestyi olohuoneen lattialle vesilammikko, josta sitten tajuttiin että onpi tosi kyseessä.
      Etsittiin kissalle turvallinen pehmoinen lämpöinen kaukalopeti ja seurattiin mitä tapahtuu... tuli verta ja kissanpentu...7 tuli sitten lopulta ja kaikki terveitä. Myöhemmin kyllä osa on kuollut :/
      On se kyllä jännää ja ilontäyteistä aikaa odottaa pentuetta kissan kaverina.

      • 888888

        Meidän kissa heiluttaa häntää puolelta toiselle aikas nopeasti.
        Astumisesta vajaa 3vko, voiko olla merkki raskaudesta?


      • Apujaaa :D
        888888 kirjoitti:

        Meidän kissa heiluttaa häntää puolelta toiselle aikas nopeasti.
        Astumisesta vajaa 3vko, voiko olla merkki raskaudesta?

        Aika jännä, mäki ihmettelin, ku meijän kissa heilutti häntää O.O


      • aeiadaagruagerg
        Apujaaa :D kirjoitti:

        Aika jännä, mäki ihmettelin, ku meijän kissa heilutti häntää O.O

        nosaakeli meijän kissalla ei ees oo häntää :D!


      • niina9

        Kauanko siitä meni synnytykseen kun ensimmäisen kerran huomasit liikettä masussa kissallasi?


      • Varmaatietoa247
        888888 kirjoitti:

        Meidän kissa heiluttaa häntää puolelta toiselle aikas nopeasti.
        Astumisesta vajaa 3vko, voiko olla merkki raskaudesta?

        Katsooko se samalla oikealle ylös? Vasemmalle katsoessa on kyseseessä valeraskaus.


    • <3

      Kissallani oli toista kertaa kiima... talossamme asuu noin saman ikäinen uros kisuli. Noniin, kiima kerkesi olla kissallani kaksi päivää ja sitten se loppui. Yhtäkkiä kissani on alkanut tulla enemmän viereeni yöksi ja seuraa minua. Ei enää _ollenkaan_ lähde minua karkuun ja kehrää joka kerta kun sitä silitän. Ennen se oli paljon arempi ja hieman ehkä välttelikin minua.

      Onko mahdollista tästä luonteen muutoksesta ja kiiman äkkinäisestä loppumisesta päätellä että olisiko kissani raskaana?

    • Kissatyttö ;DD

      Minun kissallani punoittaa nisät mielestäni mutta sen vatsa roikkuu ja tunnen vatsassa vain kumin kokoisen palluran. Kissani hakee myös pesää koko ajan ja kurnuttaa vaikka se ei sitä muuten ole tehnyt. En tiedä onko pentuja kun en tunne niitä..... (toivoisin kyllä pentuetta) Ja voiko kissa etsiä pesää raskauden alkuvaiheesa??

    • tempes :D

      meidän kissa on kait raskaana mutta ku se on vain 1v voiko se synytää elävia pentuja

      • Apujaaa :D

        Se meijän kissa on nyt 19.6 1.v : D


      • Kissa Milla

        Voise synnyttää


      • voi, voi

        Voi se, sillä mun kissa alko hirveenä paisuun maha. sit se oli yhtäkkiä kahen ja puolen viikon päästä maha aivan pieni. se oli synnyttäny neljä pentua kaks päivää sitte. ja se mun kissa oli just sillon täyttäny yks vuotta


    • helpoo

      no joo, kyl se voi synytää tai sit se ei voi, mut kylä sen sit vaan huomaa...tai sit ei huomaa mut ei sil mitää välii oo.

    • Apujaa :D

      hmh, onkohan mun kissa tiineenä? Se oli ollu kadoksissa joskus kk sit? joku noin & äiti löys sen jonkun poikakissan kanssa nukkumassa. No nyt sil on pikkasen maha kasvanu, nisätki on sillai yhen kerran isommat & kahessa viimesessä nisässä on sellasii mustii täpliä (mitä onkaa)
      Sit maha on sellanen ''kova''

    • 4pentua

      Moi! Minun kissani sai ekalla kerralla 4 pentua. Ne pennut ovat jo 25viikon ikäisiä! Ja näin itse kun kolli ''Paritteli'' kissani kanssa :D Joten oiskohan mahdollista että kissani on tiineenä? :) Se tapahtui 28.9.2011. Ja kiitos vinkeistä! Silloin kun kissa alkaa synnyttää se hakee huomiota (varsinkin ekalla kerralla) ja kannattaa tehdä jostakin laatikosta sille synnytys ''pesä'' niin sen ei tarvi olla niin hätääntynyt! :)

      • 4pentua

        Olen toi 4pentua kirjoittaja. minun kissani oli 11kuukautta kun sai ekat 4pentua ja oli terveitä ja iloisia pentuja ja sisälle ihan synnytti :) Minä tiesin siitä että kissani synnyttää pian ku sillä oli alapää märkänä ja auennut... Ja sillonko kissa on tullut raskaaksi vasta niin sillä on sillonki alapää märkänä :D


      • tassu998
        4pentua kirjoitti:

        Olen toi 4pentua kirjoittaja. minun kissani oli 11kuukautta kun sai ekat 4pentua ja oli terveitä ja iloisia pentuja ja sisälle ihan synnytti :) Minä tiesin siitä että kissani synnyttää pian ku sillä oli alapää märkänä ja auennut... Ja sillonko kissa on tullut raskaaksi vasta niin sillä on sillonki alapää märkänä :D

        Kiitti kun kerroit ku meijän naapuris on isä ehdokas


    • tassu998

      Mä en tiiä et onko mun kissa raskaana ku sen maha on kyyl kasvanu mutku se on semmonen pehmee ku eiksen pitäis olla kova????

      • Vierailija:)

        Kissan vatsa vankistuu ja tuntuu kovalta vasta tiineyden puolivälissä ja kissa kantaa noin 2-kuukautta :) Mutta muita tiineyden merkkejä on vähentynyt ruokahalu,kissa viihtyy omissaoloissaan, juo ja nukkuu paljon! :) kun tiineys on jatkunut jonkinaikaa nisät turpoavat ja alkavat punoittaa :)


    • tigresaa

      MITEN TIETÄÄ ett kissaaon raskaan a kosk se on ollu yhen ilta pois kämpäs siitä on aikaa noin viikko eikä se syö yhtää safkaa melkei se juo hirveesti vettä ja syö kuivaruokaa

    • Vierailija :)

      Voi olla että kissasi on tiineenä! Kun tiineys on alussa kissalla on yleensä olematon ruokahalu ja se on koko tiineyden ajan omissaoloissaan. Kissa alkaa pyöristyä noin 3-viikon kantamisen jälkeen. Kissa kantaa noin 2-kuukautta. Kissaa kannattaa tarkkailla koko tiineyden ajan ja olisi hyvä jos sitä ei päästettäisi ulos niin vältytään sairauksilta ja pennut syntyvät todennäköisesti terveinä. Jos kissasi on pienikokoinen synnytys voi olla vaikea joten olisi hyvä jos sitä valvottaisiin. Oma kissani on saanut kuudet pennut joten puhun kokemuksesta tässä viellä hyvä linkki auttamaan tiineydessä ja synnytyksessä! :) http://www.elainlaakari.fi/klinikat/kissaklinikka/kissan-tiineyskalenteri/ ja http://www.elainlaakari.fi/klinikat/kissaklinikka/kissan-tiineys-ja-synnytys/ Ps. lue huolellisesti :)) kaikkea hyvää kisulle ja pennuille :)

      • kysyjä

        tunteeko niitä pentuja siella kisulin masussa


      • Kisuliini...

        Mun kissa on kohtpuoltoista v. , se syö pillereita. 2 vk sitte unohtuipilleri eikä sen jälkeen oikeen muistanukkaa antaa... Kissani on siis pihakissa, yötyleensä viettää sisällä jajoskus on päivälki. No sen jälkeen ku pilleri unohtua se rupes hurnuilemaan eli tui ne ekat kiiman merkit, sitse oli pari yötä pois ja ny se lopetti hurnumisen, eli todennäköisesti paksunako? sen vatsa on ehkä vähä pyöreä, vaikee tunnistaa ku kissani on muutenki "vähä" pyöreä... Voiko se siis olla paksuna vai kuvittelenko minä??


    • epä varma

      en ole varma onko kissani raskaana kun maha on kova mut ruoka maistuu ja nisät on semmoset pikkuset oli kadoksissa päivän noin kuukaus sitte helpatkaa :D

    • Jesmur

      Voiko kissa olla parittelun jälkeen kiimainen? :D

      • lahja

        Kissa voi olla parittelun jälkeen vielä pari päivää kiimainen, jos kolli on saanut kissasi tiineksi. Muussa tapauksessa kiima jatkuu vielä muutaman päivän enemmän.


    • Jesmur

      kissani on vissiin tineenä hänen nänni vaihtelevat väriä jko ne ovat vaaleat joko ne ovat punertavat ja turpoavat mitä se voi tarkoittaa ja en ole ihan varma onko hän tineen kun myös ei ole ollut kiimanen jo 4 viikkoa vaikka on yleensä 2-3 viikon välein.

    • Kissa Milla

      Moi! luvin tekstejä voisiko meidän kissa olla paksuna?kun se ei syö siltä tulee limaa tai sen tyylistä on tosi outo

    • JesMur

      Jeii meijä kissa on tineenä :))!! Maha on ihan pulsu ja suuttuu hiukan jos sitä silittää mahasta ja mahassa joskus tulee kohtia kun pennut on sillee niinku isoja patteja mahassa jotko ovat niin söpöjä:D

    • ulkokissa

      olen miettinyt onkohan isäntäperheeni kissa tiineenä. Se on pyöreä kuin pallo ja kokoajan yrittää päästä sisälle, ja nytkun kerrankin se on sisällä niin heti menee peiton alle.
      Tunteeko pentujen liikkeitä kissan tiineyden aikana?

    • huolissaan

      MInun kissani on tällä hetkellä 10 kk mahdollisuus iso että tullut tiineeksi. Onko kissani liian nuori??

      • :<

        Ei ole liian nuori!


    • apuuu2

      No minun kissallani on syntynyt 6 pentua ja kaikki selvisivät hengissä :) muutta nyt kaikki pennut ovat kohta 1 vuoden ja sitä kysylen että voiko sen tyttö kissan astuttaa sen veljellä

      • Järki käteen

        No ei todellakaan voi. Mietihän nyt järjellä! Sukurutsaus, tulee hyvin sairaita pentuja.


    • niin no

      Kissoilla ei niin tuo sukulaisuus meinaa. Terveitä ja kunnon kisuja on myös sisarusten kesken tullu. Mutta varmistaakseen asian on kannattavaa parittaa tuntemattomalla.yksi omista kissoistani on kahden sisaruksen tuotos ja terve 3 v kisu on.

    • Kissaaa

      Moikka !
      Meidän kissa on 9kk nyt. Kissa maukuu ja kehrää jatkuvasti. Maukumisääni on muuttunut pienen ajan sisällä erilaiseksi. Kissani kierii koko ajan selälleen maassa, mutta ei käänny vatsalleen. Ja nostelee koko ajan takamustaan irti lattiasta. Leikkiminenkin on jäänyt vähemmälle.
      Osaako joku antaa neuvoja ?!

      • niina9

        Onko muita merkkejä mahd.tiineydestä?Onko kissalla ollut mahdollisuus tulla tiineex?Alkutietoja niin voisi neuvoa ehkä jotain :)Minkäikäinen,mixi epäilet,onko kauan tehnyt,onko siitä haittaa,entäs onko mahd.että sairas?ENTÄS onko kiimassa?????


    • 2 kissan omistaja

      Hei! :) mun toinen kissoista on luultavammin myös paksuna. N. 3:lla viikolla. Nisät on punaset ja tullut hyvin jo ulos. Kissa on itse todella pienikokoinen vaikka onkin jo 1,5v. Mutta masu on tuntunut pyöristyvän jo hyvin. Kissojen raskausaikahan on 64 päivää, joten aikaa tässä vielä hyvin on. Huomasin tän jo aikasemmin kissasta kun hän on ulkokissa nykyään ollu tämän 3vk enään sisällä. Syö ja nukkuu.. Pyörii selällään, heiluttaa häntää, nukkuu vieressä.. Oli paljon josta huomasin sen jo alkuun heti :) olen iloinen asiasta ja toivon että kaikki menee hyvin! Ajattelin vain kysyä silti että tietääkö joku jos jossain myydään kissoille raskaustestejä?

      • Apua!!!auttakaa!

        Moikka! Tarvisin nyt vastauksen tähä! Elikkä? Mun kissa on tässä suunnilleen vuoden ikäinen & maha on vähän mielestäni kasvanut ja on kova? Voiko olla tiineenä? Ja sekä nisät on mielestäni myös vähän kasvanu? Tai sitten en oo vaan tuntenu niitä ennen...mutta onko mahdollista että kissani on tiineenä? Toivon niin


    • ei ole

      kissani on pyöristynyt aika lailla ja nisätkin punoitavat olisikohan mahdolista että seon tiinenä

    • APUAA

      Yritettiin tuossa aiemmin kissaa astuttaa enkä tiedä onnistuiko. kissan maha on kasvanut kiehnää koko jan nukkuu vieressä ONKO SE RASKAANA?????? APUAAAAAA

      • sinätaas

        Olet surkea jopa trollina, joten luulisi harmittavan olla tuollainen epäonnistuja kaikessa. Hanki kehittävämpi harrastus.


      • Eläinystävä

        Hei! Tietääkö kukaan paljon oulun seudulla maksaisi naaras kissan leikkauttaminen? Pitäisi saada leikkautettua, kun ei enään niitä pentuja haluaisi, kaksi pentuetta ollut jo.


    • Kisuliinitt

      Meidän kissa Minni on varmaankin tiinenä se kehrää, maha kasvaa kovaa vauhtia, nistä kasvaa, se käyttäytyy äitimäisesti ja se pesee itseään eikä malta pysyä paikoillaan ei halua myöskään ulos.
      Minä ja kaikki muutkin minun perheestä on lähdössä Kuopioon viikon lopuks, vihtiikö sitä jättää yksin kotia kahdeksi päiväksi?

      • einääinn

        Kissaa ei IKINÄ saa jättää kahdeksi päiväksi itsekseen! Se on vieläpä eläinsuojelulain vastaista, ja lisäksi kissa saattaa stressata > stressi saattaa saada kissan sairastumaan tai laukaista piilevät terveysongelmat (virtsatievaivat, munuaisvaivat...) > kissa ei välttämättä selviä viikonlopusta. Lisäksi tapaturmia voi sattua, ja vaikka mitä. Kyllä hoitajan tulisi käydä kerran tai pari kertaa päivässä katsomassa kissan vointi, vaihtaa vedet ja ruuat.


      • Pertsajakissa
        einääinn kirjoitti:

        Kissaa ei IKINÄ saa jättää kahdeksi päiväksi itsekseen! Se on vieläpä eläinsuojelulain vastaista, ja lisäksi kissa saattaa stressata > stressi saattaa saada kissan sairastumaan tai laukaista piilevät terveysongelmat (virtsatievaivat, munuaisvaivat...) > kissa ei välttämättä selviä viikonlopusta. Lisäksi tapaturmia voi sattua, ja vaikka mitä. Kyllä hoitajan tulisi käydä kerran tai pari kertaa päivässä katsomassa kissan vointi, vaihtaa vedet ja ruuat.

        Eo tsiisus mikä idiootti trolli... kuka ei ole jättäny kissaa ykdin kotiin edes päiväksi.. nyt oli kyse toineestä kissasta.. alkupuoloskon aikana voi.. mutta loppu puoliskon aikana stressiä mahdollisemman vähän joten ei kannata jos ei ole ihan pakko. .


    • Jännittynyt

      Onks meijän kissa tiineenä kun se nykyjää nukkuu mielummin sohvan alla kuin ennen se oli nukkumas aina iskän vieres? Kissa oli viikko sitten landella mutta on muutenkin ulkokissa. Nyt kissaa ei kiinnosta edes leikkiä vaikka niin se teki vielä pariviikkoa sitten.

    • touholiini

      Vastasin sinulle ollain muulla sektorilla, kun en löytänyt tätä palstaa.Neuvoja olet saanut asiantuntilijoilta. minä en tiedä kissan raskauksista ja synnytyksistä juuri mitään. Mutta olisin vain kysynyt, onko sinula jo pennuille varattu tunnollinen ja hyvä omistaja, joka huolehtii kissastaan hyvin.
      Minullakin on kollikissa Soolo, joka on täysin sisäkissa. SOOLOLLA ON LEIKKIKAVERINAAN KOIRANI, CHIHUAHUA, ja ne tulevat erittäin hyvin keskenään toimeen.
      Maatiaiskissoista on ylitarjontaa ja ne luovutetaan ilmaiseksi. Itsekään en maksanut senttiäkään , mutta onneksi se sai hyvän kodin, se on minulle erittäin rakas.

    • Asssssss333333

      Naapuri otti naaraskissan ja epäilen että kissa olisi raskaana. Kyseessä on muutaman vuoden vanha kisu jonka isäntä kuoli ja tämä haettiin löytöeläinkodista.
      Naapuri kuitenkin sanoi olevansa siinä uskossa, että kissa olisi leikattu.

    • Kisaanomistaja

      Hei!
      Tarvitsisin apa kun epäillään meidän 13kk vanhan kissan olevan tiineenä:), nisät ovat kasvaneet valtavasti mutta eivät paljoa punoita, ehkä vähän. Maha on vähän kasvanut. Syö juo normaalisti mutta nukkuu enemmän. Kissa on aika pienenkokokoinen entuudestaan mutta eihän se paljoa varmaan haittaa. On käynyt aina pihalla kun sinne haluaa mennä

      • huolehdipennuista

        Vie kissa eläinlääkärille, siellä selviää onko kissa tiineenä. Kannattaa selvittää tiineys mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta osaat antaa riittävän laadukasta ruokaa ja varautua synnytykseen ajoissa tekemällä synnytyspedin ja pitämällä kissaa sisätiloissa, ettei se synnytä ulos.

        Jos kissasi on tiineenä niin muistathan huolehtia asianmukaisesti pentujen madotuksista, laadukkaasta ravinnosta ja sosialisoinnista, etkä luovuta kissoja kelle tahansa. Onnea!


    • Soolo

      Ihettelen suuresti kissaihmiste n välinpitämyttä. Ei ole ihme.kun kissoja ei arvosteta, kun niiden kasvattajakin kysyvät neuvoja keskustelupaltoilta koiran kasvatus on aivahvan eri luokkaa. Joskus mene päiviäkin etsiessä sopivaa
      YHDISTELMÄÄ koirilleni. Samaan aikaan kissankasvattajat kyselevät keskustelupaltoilla,, onko heidän kissansa tiineenä. Eli ei mitään vastuuta eläimistä. MITEN AIOTTE SAADA PENNUILLE HYVÄN JA VASTUUNSA TUNTEVAN KODIN





      amaan aikaan kissojen kasvattajat ihmettelevät, on kjssanne tiinenä.

      • Kissanomistaja

        Me ajateltiin eka pitää meidän kissaa sisäkissana ja pidettiinkin kun asuttiin keskustassa, mutta nyt kun muutettiin enemmän syrjään nii kissa maukuu hirveästi ovella:). On aina palannut ja kaikki on okei. Ja ajattelin vaan kysyä kun haluan olla ihan varma enkä vain odottaa että jotain muutakin tapahtuu, ja että päästääkö pihalle vai ei. Nyt en päästä kun luultavasti tiineenä


    • Soolo

      Håvetkää kissatehtailijat. Monet kysymykset olisi pitänyt tehdä aikoja sitten.
      Minullakin on kissa ja tahtoisin antaa sille niin hyvän elämän. kuin on mahdollista SIIHEN ei KUULU KISSAN HEITTEILLEJÄTTÖ, vaan haluan tarkistaa, että sillä on kaikki hyvin.
      Kissa on tietäätkseni hyvin tarkka. Kuinka voitte laskea kissanne luonnon armoille, joka on hyvin vaarallista.Tällä palstalla arvuttelette onko kissanne tiineenä vai ei. Todella vastuun kierrätystä ja ette edes tiedä kuka on pentujen is syntyviä pentujanne.ä. Kuinka kuvittelette löytää kisanpennuille hyvän ja vastuunsa tuntevan kodin. Ajatelkaa edes hieman pentujanne.

      • Ldlsldl

        En pitäisi sitä pentutehtailuna jos yhdet pennut antaa kissan tehdä. Meillä päin oli viime kesänä tosi vaikea löytää maatiaisen pentuja kun melkein kaikki leikkauttaa kissansa. Mekin meinattiin alun perin leikkauttaa meidän pennut, mutta mieli muuttui ja juttelin asiasta kunnan eläinlääkärin kanssa. Hänen mielipiteensä oli että ilman muuta voi antaa kissojen tehdä ne yhdet tai kahdet pennut ja että melkein kaikki tosiaan leikkauttaa pentunsa mikä takaa sen että kaikille pennuille löytyy hyvät kodit kunhan vaan hintaa laittaa riittävän korkealle. Meidän eläinlääkäri myös kannustaa meidän kissoja ulkoilemaan vapaana koska asumme maalla. Näin ne saa reilusti liikuntaa. Kyllähän nuo meidän kissat viipottaa tuolla pihalla ihan eri tavalla kuin sisällä vaikka iso talo onkin.

        Meidänkin kollin emo leikattiin heti pentujen luovutuksen jälkeen. Ja mekin leikataan kolli heti kun pennut on tuloillaan ja kissaneiti leikataan sitten kun pennut on 4 vko. Mutta toki mäkin ihmettelen vähän tätä keskusteluketjua. Meillä kun kissaneiti ulkoilee vain meidän seurassa pysyen vain omassa pihassa ja kollillakin on tosi pieni reviiri. 100 metriä kauemmaksi en ole nähnyt sen menevän. Surkeana maukuvat molemmat reviirinsä rajalla kun käyn postilaatikolla joka sijaitsee hieman kauempana. Kollikin tulee aina sisälle yöksi eikä edes halua ulkoilla joka päivä


    • Anonyymi

      Täällä oli leikkaamaton kolli, koska kissanme karkasi ja sai pennut. Kissamme on sisäkissa, enkä tykkää, kun karkaa ulos, onneksi ei ole päässyt toista kertaa karkaamaan.
      Kissa on rotu kissa, enkä halua että se saa toiste pentua minkään maatiaisen kanssa.

    • Anonyymi

      Voisiko olla raskaana?...
      Meillä 1.v kissa(leikkaamaton naaras) on siis pihakissa,pihassa pyöriskeli mustavalkoinen kissa"en tiedä oliko leikkaamaton kolli tai oliko ees kolli"niin kisun maha on kasvanut ja jotain liikehdintää,nukkuukin enemmän ja hirveen levoton mutta nisät ei oo kylläkään kasvanu

    • Anonyymi

      Minulla oli pari vuotias naaras kissani kateissa,etsin kaikkialta lopulta päädyin katsomaan isoon latoon pihassani siellä yhden vanha lampaan taljan päällä se makasi kolli kisuli vieressään😅

      • Anonyymi

        Mulla on 3 kissaa...6 pentua yhteensä 9


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe