Kova niska kipu

Katja

Tiitaina illalla alkoi niskakipu. Pään kääntäminen sivulle, leuan painaminen rintaan ja pään taivuttaminen taakse sattui. Tämä jatkui koko yön, aina kun vaihtoi asentoa, sattui. Kipu on jatkunut vielä tänään samanlaisena. En ole mielestäni tehnyt mitään joka olisi johtanut särkyyn. Nostanut mitään painavaa, tehnyt mitään raskasta tms.
Kävin ma hierojalla, olisiko tämä johtunut siitä?
Olen käynyt aikasemminkin kyllä hierojalla, ja ennen ei ole tämmöistä tullut.

39

37033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa

      mopilat....ihan totta.Sä olet saanut jotenkin jostain vetoa niskaasi.Se on kivuliasta ,mutta usko se menee ohi.MOPILATTIA JA VAROVAISTA VENYTTELYÄ.myös matala tyyny.

      • ..........

        Se voi olla tulehdus,ja siinä tapauksessa ei pidä hieroa,koska se vaan pahentaa tulehdusta.Ei myöskään saunaan.Lääkärissä kannattaa käydä.Myös särkylääkkeet,jotka sopivat tulehduksiin auttavat kuurina.


      • tutkiisjossainlääkär
        .......... kirjoitti:

        Se voi olla tulehdus,ja siinä tapauksessa ei pidä hieroa,koska se vaan pahentaa tulehdusta.Ei myöskään saunaan.Lääkärissä kannattaa käydä.Myös särkylääkkeet,jotka sopivat tulehduksiin auttavat kuurina.

        Ei Parkanossa ainakaan auta lääkärissä käynti. Joudun työni puolesta matkustamaan paljon ja siksi on tärkeää, että saisi apua vaivoihin, mutta Parkanossa ei saa. Aina joutuu loppujenlopuksi kääntymään yksityisen lääkärin puoleen ja maksaa maltaita.


      • jukkis987
        tutkiisjossainlääkär kirjoitti:

        Ei Parkanossa ainakaan auta lääkärissä käynti. Joudun työni puolesta matkustamaan paljon ja siksi on tärkeää, että saisi apua vaivoihin, mutta Parkanossa ei saa. Aina joutuu loppujenlopuksi kääntymään yksityisen lääkärin puoleen ja maksaa maltaita.

        oon huomannu sama parkanon arvauskeskuksen et hoitajalta toiselle hypätään kokoajan


    • jumpo

      Niskani ja oikea yläselkä särkenyt jo kolme viikkoa.
      Oletko kulkenut lähetä työmaata jossa on käytetty mikroaaltokuivaimia alue on aidattu ja merkitty keltaisella varoitus kolmiolla.

      • pää ei käänny

        Ajoittain mulle tulee juuri tämä oire ja yleensä se kestää muutamasta päivästä n puoleentoista viikkoon, mutta tämän viikon särky on ollut erittäin paha. Hierojalla kävin maanantaina ja se taisi olla virhe, sillä niska/yläselkä on kipeytynyt voimistuen koko viikon ajan. Alkoi vasemmalta puolelta ja nyt on molemmin puoleista. Kauhea oli aamulla ajaa vilkkaassa iikenteessä, kun pää ei tahdo taipua. Burana 600 ei auttanut ja nyt kärvistelen töissä. Kipu säteilee välillä myös käsiin saakka.

        Välillä tuntuu, että pistelee myös etupuolella. Että voiko jopa olla joku viirus, mistä aiheutuu näitä oireita


      • pää ei käänny
        pää ei käänny kirjoitti:

        Ajoittain mulle tulee juuri tämä oire ja yleensä se kestää muutamasta päivästä n puoleentoista viikkoon, mutta tämän viikon särky on ollut erittäin paha. Hierojalla kävin maanantaina ja se taisi olla virhe, sillä niska/yläselkä on kipeytynyt voimistuen koko viikon ajan. Alkoi vasemmalta puolelta ja nyt on molemmin puoleista. Kauhea oli aamulla ajaa vilkkaassa iikenteessä, kun pää ei tahdo taipua. Burana 600 ei auttanut ja nyt kärvistelen töissä. Kipu säteilee välillä myös käsiin saakka.

        Välillä tuntuu, että pistelee myös etupuolella. Että voiko jopa olla joku viirus, mistä aiheutuu näitä oireita

        Mulla myös nukkuminen oli hankalaa, kun aina heräsi, kun vaihtoi asentoa. Nyt sama juttu, jos on ihan paikallaan, niinmenettelee, mutta pienikin asennon vaihtaminen tai pään kääntäminen tuntuu heti ja tietyissä asennoissa kovastikin. Sellainen jomotus päällä koko ajan.
        :(


      • Niskavaivainen
        pää ei käänny kirjoitti:

        Mulla myös nukkuminen oli hankalaa, kun aina heräsi, kun vaihtoi asentoa. Nyt sama juttu, jos on ihan paikallaan, niinmenettelee, mutta pienikin asennon vaihtaminen tai pään kääntäminen tuntuu heti ja tietyissä asennoissa kovastikin. Sellainen jomotus päällä koko ajan.
        :(

        Minulla oli samaa vaivaa, pää ei kääntynyt niskakipu säteili päähän jne. Syynä oli niskan fasettilukko. Eli niskan fasettinikamien jumittuminen. Aiheutuu yliliikkuvista niskanikamista, menevät jumiin huonosta työasennosta johtuen tai liiallisesta vääränlaisesta rasituksesta. Painavat sitten hermoa, säteilee kipuna niskaan, hartioihin päähän. Pään kääntäminen sattuu.

        Oikeanlainen jumppa, fysioterapia (OMT) ja virheasentojen korjaaminen auttoivat. Särkylääkkeistä saa vain hetkellisen helpotuksen. Syihin pitää puuttua mitkä aiheuttaa ja tehdä niille jotain. Joillekin on auttanut kipuun myös akupunktio.


      • latheral
        Niskavaivainen kirjoitti:

        Minulla oli samaa vaivaa, pää ei kääntynyt niskakipu säteili päähän jne. Syynä oli niskan fasettilukko. Eli niskan fasettinikamien jumittuminen. Aiheutuu yliliikkuvista niskanikamista, menevät jumiin huonosta työasennosta johtuen tai liiallisesta vääränlaisesta rasituksesta. Painavat sitten hermoa, säteilee kipuna niskaan, hartioihin päähän. Pään kääntäminen sattuu.

        Oikeanlainen jumppa, fysioterapia (OMT) ja virheasentojen korjaaminen auttoivat. Särkylääkkeistä saa vain hetkellisen helpotuksen. Syihin pitää puuttua mitkä aiheuttaa ja tehdä niille jotain. Joillekin on auttanut kipuun myös akupunktio.

        Sama juttu täällä. Ilman mitään rääkkiä tai erikoista, niska vaan päättää yhtäkkiä naksahtaa, ja näin alkaa viikkoja kestävä jumitus ja kipu, jos päätä kääntää tiettyyn asentoon. Ehkä vähän venyttelin aamujumpaksi heti sängystä noustessa, mutta kuitenkin.. Tätä tapahtuu liiankin usein, enkä pysty naksauttamaan millään konstilla jumia pois. Tällä kertaa jumikohta on lapaluun yläosan ja selkärangan välissä ja säteilee oikeaan käteen niin, että se tuntuu puutuvan koko ajan, ja sen ihon pinta tuntuu kipeältä. Parhaimman kivun saa aikaan kun katsoo oikealle ja nyökkää.

        Eräs fysioterapeuttiystäväni suositteli tuota OMT-fysioterapiaa, joka on erikoistunut niveliin yms. kiropraktiikan tapaiseen ja joka huomaa kuulemma, jos tärkeimmissä nivelissä on jotain vikaa. Aion ensi viikolla yrittää päästä sellaiseen tänä tai ensi vuonna. Olisi kiva saada niksejä naksauttamaan asioita paikoilleen aiemminkin.


      • kajcs
        latheral kirjoitti:

        Sama juttu täällä. Ilman mitään rääkkiä tai erikoista, niska vaan päättää yhtäkkiä naksahtaa, ja näin alkaa viikkoja kestävä jumitus ja kipu, jos päätä kääntää tiettyyn asentoon. Ehkä vähän venyttelin aamujumpaksi heti sängystä noustessa, mutta kuitenkin.. Tätä tapahtuu liiankin usein, enkä pysty naksauttamaan millään konstilla jumia pois. Tällä kertaa jumikohta on lapaluun yläosan ja selkärangan välissä ja säteilee oikeaan käteen niin, että se tuntuu puutuvan koko ajan, ja sen ihon pinta tuntuu kipeältä. Parhaimman kivun saa aikaan kun katsoo oikealle ja nyökkää.

        Eräs fysioterapeuttiystäväni suositteli tuota OMT-fysioterapiaa, joka on erikoistunut niveliin yms. kiropraktiikan tapaiseen ja joka huomaa kuulemma, jos tärkeimmissä nivelissä on jotain vikaa. Aion ensi viikolla yrittää päästä sellaiseen tänä tai ensi vuonna. Olisi kiva saada niksejä naksauttamaan asioita paikoilleen aiemminkin.

        hei, heräsin tänään aamulla kauheaan kipuun niskassani. en tiedä mitä tehdä. en pysty kääntämään sitä ollenkaan oikealle. olen koittanut hieroa sitä, ja olen huomannut että siinä ollut "kyhmy" mikä lie on alkanut laskea. mitä siis teen?


      • kipee-----
        pää ei käänny kirjoitti:

        Ajoittain mulle tulee juuri tämä oire ja yleensä se kestää muutamasta päivästä n puoleentoista viikkoon, mutta tämän viikon särky on ollut erittäin paha. Hierojalla kävin maanantaina ja se taisi olla virhe, sillä niska/yläselkä on kipeytynyt voimistuen koko viikon ajan. Alkoi vasemmalta puolelta ja nyt on molemmin puoleista. Kauhea oli aamulla ajaa vilkkaassa iikenteessä, kun pää ei tahdo taipua. Burana 600 ei auttanut ja nyt kärvistelen töissä. Kipu säteilee välillä myös käsiin saakka.

        Välillä tuntuu, että pistelee myös etupuolella. Että voiko jopa olla joku viirus, mistä aiheutuu näitä oireita

        vaivoja kuin Sinulla eli yläselkä kipeä ja myös rintaa pistellyt ja säteilyä raajoihin. Parkanossa lääkäri totesi, että kaikki johtuu selästä, mutta itse myös epäilen jotain virusta.


      • Sattuu

        Heräsin aamulla niskakipuun ja se jatkui koko päivän otis särkylääkken koska en pystynyt nukkumaan tai laittamaan päätäni tyynyyn ilman että sattui


      • Täällätämäsama

        Kauanko tämä kesti?


    • jjuse

      Minulla oli viime vuonna sama juttu. Tuli uudelleen tänä aamuna. Eilen illalla jo koski hieman niskoihin ja sitten tänä aamuna ku heräsin ja käänsin pään vasemmalle niin tuli pistävä ja kivulias pisto vasemmalle puolelle ja pään kääntö sattui paljon, en meinannut edes sängystä ylös päästä. Ja burana auttoi vain hetken. Jotenkin on pakko pitää olkapäitä eri tasoilla kun muuten sattuu. Mobilat auttaa jonkin verran ja yöllä kääntyminen sattuu! :(

    • Ai!!

      Tänään aamulla kun petasin sänkyä, niksani yhtäkkiä vain naksahti ja siitä lähtien se on ollut kipeä, vasemmalle puolelle pään kääntäminen sattuu pirusti, ole alle 15 vuotias, joten haluaisi hoitaa kivun pois kotona, olen jo venytellyt niskaa, mutta olisiko muita tapoja miten kivun voisi saada omatoimisesti pois?

    • Kirsi

      Niskakivut kannattaa aina käydä lääkärin kautta. Sain itse paljon apua hyvistä fysioterapeutin ohjaamista liikeharjoituksista. Sain vielä ohjeet paperilla mukaan. Lääkärin lähetehän mulla oli sinne lääkintävoimistelijalle joten kelastakin sain pari :) euroa takaisin. Suosittelen Munkkiniemen puistotiellä olevaa fysioterapia yritystä www.teamo.fi. Monesti kuulemma niska säryt johtuvat huonoista työasennoista ja tavoista roikottaa päätä

    • oireilua

      Niskakipua on mullakin ja lääkäri laittoi lähetteen fysioterapeutille.Särkylääkkeitäkin pitää ottaa nyt aluksi ja varovaisia venytysliikkeitä niskan ja hartioiden kanssa.

    • Kallek1

      Auttakaa miestä mäessä! Olen kärsinyt toista vuotta kovaa niskakipua On otettu magneettikuva. Ei löytynyt kuin iän tuomaa kulumista. Töölön sairaalan kirurgi sanoi, ettei siihen auta puukko, koska kipu tulee pehmytkudoksesta. Kipu lähtee aikanaan. Ei ole kiva odottaa monia vuosia kivun lähtemistä. Onko jollakin kokemusta ko. kivusta? Toivoisin apua kivun poistamiseksi.

      • yxmonista

        Minulta löytyi niskasta juuriaukon ahtautumaa. Autossa istuminen ja sen aiheuttama tärinä pahensi särkyä joka oli erittäin hankalaa. Pää ei kääntynyt edes sängyssä yöllä, täytyi nousta istumaan vaihtaessa asentoa.

        Panagod kipulääke ainut tepsivä(reseptilääke) ja kävin tavallisella hierojalla viikottain 10 kertaa sitten harvemmin, oireet hävisivät.
        Kipuni ei ilmeisesti sama mutta kipu kylläkin. Fysikaalinen hieronta ei ole mielestäni sen parempaa kuin tämä tavallinen hieroja, minun kokemukseni.
        Kokeilin kyllä akupunktiota ja fysikaalista, ei apua.


    • tietokone vika

      Vähentäkää tietokoneen käyttöä.Tyypillinen rasitusoire minullakin,kun innostun pelaamaan paljon.Hiiren siirto väillä toiseen käteen auttaa tuohonkin.Eikö ole lääkärit sanoneet minulle sanoi heti ja auttoi.Yli 4 tuntia päivässä tietokoneen käyttöä rasittaa niska ja hartia lihaksia ihan tarpeeksi saati sitten 10 tuntia päivässä.

    • J Kalervo

      Minulla niskahartiaseudun särkyä ja jäykkyyttä. Autolla ajaessa viime kevät kipeytyi niin että jouduin soittamaan ambulanssin kun tulin kotiin. Verenpaine hiukan koholla ja pulssi korkeana, johtuu kivusta kuulemma. Kävin yksit,ortopedilla josta sain lähetteen kuviin. Ne otettiinhyvinkään sairaalassa ja niissä ei mitään ihmeellistä. Sitten fysiatrin puheille joka passitti fysioterapeutille. Sieltä sain jumppa ja liikerataohjeita. Lihakset kuulemma heikossa kunnossa ja niitä pitää vahvistaa. Kipu säteilee vasemmalle puolelle päätä milloin mitenkin. Myös jonkinlaista huimauksen oloista tunnetta välillä. Ei ole mukava tilanne kun töitäkin olisi vaikka muille jakaa ja paras puhti on pois. Onko kohtalotovereita?

    • Myös kokemuksia

      Näkyyköhän niistä ainaisista kuvista lihasten kireys ym. lihasperäiset ongelmat?
      Jos lihas on jäykkä, vaikka krampissa ja tulehtunut, niin ovatko ne lisärasitukset parantavia vai tilannetta pahentavia ohjeita? Saitko ikkunasta vetoa ajaessasi?
      Entä onko purentavirhettä tai amalgaamipaikkoja ko. alueilla?

    • kipu-heijastuu

      Lihasten kireydet eivät näy missään kuvissä. Niitä voi vain tunnistaa sormin. Ihmettelen fysioterapeuttien ikuisia vahvistamisohjeita. Miten voi vahvistaa lihaksia jotka ovat täysin jumissa? Hierontavastaanotollani en ole vielä tavannut ihmisiä joilla oli liian heikkoja lihaksia. Mutta tapaan kylliksi ihmisiä joilla toiset lihakset ovat niin jumissa että toiset lihakset joutuvat kovasti vetämään vastaan ja ylirasittuvat. Kumpi niistä lihaksista kaipaa lisää vahvistusharjoituksia?

    • Dr. Talo

      Niska/hartiaseudun kivut, jotka ovat alkaneet hiljalleen ja kestäneet pitkään (muutaman päivän tai yli) ilman mitään erityisempiä oireita kuten voimakas pahoinvointi tai tajunantason lasku, ovat käytännössä lihasperäisiä. Jos ei muista retkauttaneensa niskaa, voi olla esim. nukkunut huonossa asennossa jne. Lihasperäisiin kipuihin ei välitöntä helpotusta valitettavasti ole keksittykään, mutta lääkäri ohjeistaa seuraavat keinot:

      -Kevyt jumppa (kivun sallimissa rajoissa)
      -Hieronta, mikäli potilas tuntee saavansa siitä hyötyä.
      -Kylmäpussi kipualueelle
      -Tulehduskipulääkitys, esim. Burana 600mg x3 viikon ajan

      Jos näistä tuntuu olevan apua, niillä mennään. Mikäli vaiva uusii, uusitaan myös em. hoidot, joten uudelleen ei lääkäriin joka kerta tarvitse mennä.

      Mikäli potilaalla on ollut useiden viikkojen tai kuukausien ajan lähes jatkuvaa kipuilua (mikä siis ei tarkoita, että nyt on ollut viikon kipeänä ja sitä ennen oli jouluna), kannattaa koittaa fysioterapiaa tai kiropraktikkoa (varmista, että on Suomen kiropraktikkoliiton jäsen puoskareiden välttämiseksi).

      Mitään kuvantamisia ei kannata tehdä ennen kuin harkitaan leikkausta, mikä taas on viimeinen hoitovaihtoehto. Indikaatioina on esim. välilevyn pullistumasta mahdollisesti aiheutuneet vakavat oireet kuten ihotunnon menetys ja selvä lihasvoimien lasku tai halvausoire. Onneksi ne kuitenkin ovat todella harvinaisia.

      Monesti potilaat miettivät, voisiko säryt johtua kaularangan kulumasta. Noh, sitä voidaan toki tutkia röntgenillä, mutta kaikilla aikuisilla on enemmän tai vähemmän kulumaa tukirangassa, ja se joko altistaa kivuille tai sitten ei. Voi olla isokin kuluma ilman kipua, tai sitten ei juuri mitään muutosta mutta kovat säryt. Röntgeniä ei siis kovinkaan usein tule ottaa, ja lääkäri tietysti tekee arvion sen tarpeellisuudesta. Hoito kuitenkin on käytännössä sama kuin edellä.

    • Mirjami

      Minulla auttoi niskakipuun ja takaraivopäänsärkyyn kiropraktikko. Antoi myös hyvät ja helpot jumppaohjeet. Kertoi myös, että Suomessa tarjotaan ihmisille puukkoa aivan liian helposti ennen kuin on kokeiltu muut keinot. http://kampinkiropraktiikka.fi/

    • Oddo7

      Ei Paha.... heräsin kerran aamulla, ja niska oli niin kipeä etten pystynyt kääntämään senttiäkään. heräsin n klo 8 ja pystyin nousemaan ensimmäisen kerran vasta noin klo13.... ja sitten ensitöikseni kävin vessassa ja menin sohvalle(pää koko ajan oikealle osoittavana enkä vieläkään pystynyt liikuttamaan. kun olin nukkunut yön ja heräsin vaiva oli jo hiukan helpottanut. pystyin kääntämään jo keskelle mutta en vasemmalle. elin sen päivän ja menin nukkumaan.seuraavana päivänä se oli jo hiukan parempi ja vasta ¤. päivänä kipu oli melkein ohi 6.päivänä tunsin oloni normaaliksi. NYT tällä hetkellä vaiva on sama mutta lievempi. pystyn kääntämään esteettä mutta jo käännän sivuittain (niinkuin koiranpennut kun ihmettelevät :D) niin tuntuu lievää kipua tai jos liian vasemmalle niin tuntuu kipua. pelkään mennä nukkumaan sillä aamulla vaiva voi olla todella paha :(

      • Oddo7,

        Kuvauksestasi päätellen yleinen mutta ikävä vaiva:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Torticollis

        Itselläni on ollut tuo monta kertaa aikaisemmin ja syy miksi valitsin alan! =) Nuo tuppaavat vaan uusiutumaan, vaikkeivät niin pahoina kuin ensimmäisen kerran, kunnes hoidatat selkärankasti kuntoon. Kyseinen ongelma vastaa erittäin hyvin kiropraktikon suorittamaan hoitoon.

        Ystävällisesti,
        Juho Hynninen
        http://kampinkiropraktiikka.fi


    • henrik ijös72

      epilepsia

    • Rasittavaa

      Minulla tuli juuri tänä aamuna, kouluun en päässyt tämän takia

    • Selkäkuntoon

      Apua myös pirkanmaalla. kysy lisätiedot.

    • auttakaakusattuu

      Heräsin aamulla ja aivan järkyttävä niskakipu. Ei oo ennen ollu. En voi kääntää päätä yhtään oikealle, leukaa rintaanpäin tai taaksepäin. Eli mulla on koko ajan pää vähän vasemmalla (koska myös suorassa pitäminen sattuu). Myös olkapää on kipeä ja on vähän eri kohdalla kuin toinen olkapää. En tiedä mitä pitäisi tehdä.

      • aiaiii

        Sama juttu, mutta pää kääntyy vaan oikealle :( Herättyäni laitoin jäägeeliä joka auttoi hieman, mutta sitten se paheni taas.. Olen päiväkodissa töissä, mutta en mielestäni ole tehnyt mitään vääriä liikkeitä. Voiko johtua vedosta? Kauanko kestää mennä ohi?


    • Avuton2

      Toissapäivänä tein jonkun "oudon" liikkeen päälläni ja sen seurauksena niskaani rupesi koskemaan aivan tajuttomasti. Seuraavana päivänä päähäni särki todella paljon, oksetti, pyörrytti, sattui mahaan, armoton kurkkukipu ja oli kuumetta. Mistä tämä saattaisi johtua? Tai mikä minulla saattaisi olla? Help me!!!!

    • Hei!

      Ajoittainen niskakipu on hyvin yleinen vaiva, mutta pitkittyessään se voi haitata kovastikin jokapäivästä elämää. Yleensä niskakipu johtuu niska- ja hartialihasten lihasjännityksestä, mutta taustalla voi joskus olla myös kaularankaperäisiä syitä. Tarkemmin niskakivun syistä, oireista ja hoidosta voit lukea esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/niskakipu

      Tavallisesti niskakipu on paikallista, mutta voi joskus säteillä päähän, selkään tai hermojen puristuessa myös käsiin. Niskakipuun liittyvä päänsärky sijaitsee usein takaraivolla (ns. jännityspäänsärky: http://klinik.fi/terveysinfo/jannityspaansarky). Mikäli niskakipu on selkeästi toispuolesta, ja siihen liittyy päänsärkyä ja pahoinvointia, kyse voi olla myös migreenistä (http://klinik.fi/terveysinfo/migreeni).

      Jännitysniskassa tyypillisenä oireena on kivun lisäksi niska- ja hartialihasten jäykkyys (http://klinik.fi/terveysinfo/jannitysniska). Myös lievää huimausta voi siintyä. Kaularangan kulumamuutoksiin liittyvässä kaularankaoireyhtymässä (http://klinik.fi/terveysinfo/kaularangan-kulumat-ja-kaularankaoireyhtyma) pään liikkeet rajoittuvat yleensä selvästi. Lisäksi käteen menevät hermot saattavat ahtautua, mikä aiheuttaa puutumista ja pistelyä sormissa. Kaularangan välilevypullistumassa (http://klinik.fi/terveysinfo/kaularangan-valilevyn-pullistuma) säteilyoireet ovat voimakkaampia ja alkavat äkillisesti. Myös niskakipu on yleensä kovaa.

      Niskakivun hoito riippuu vaivan aiheuttajasta (katso http://klinik.fi/terveysinfo/niskakipu/hoito-ja-laakkeet). Mikäli oireet eivät omahoidolla korjaannu muutaman viikon kuluessa, kannattaa hakeutua yleislääkärin tai fysiatrin vastaanotolle tarkempaa hoidon suunnittelua varten.

      Terveisin:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • kirurgi

      Minulla on ollut noin 3 vuotta ensin selän ja niskan kovaa polttokipua, pari kuukautta kävelin ja söin Panacodeja muita Triptyl lääkkeitä mutta sitten tuli armoton kipu vasen ohimo,poski, niska koko selkä, kuin olisi joku paikka rojahtanut ja lääkkeet ei auttanut enää , menin yksityiselle missä otettiin mri-kuvat niskasta ja siellä oli välilevypullistuma joka painoi hermoa vasen käsi todella kipeä, sitten leikattiin v.2014 se prolapsi pois yksityisellä, mutta sen jälkeen erittäin kovat kivut ja vielä jaloissa asti tuntui ja tuntuu vieläkin kovat kipulääkkeet käytössä, nyt yläniskassa on ankyloosi eli melkein luutunut nikama hermojuuriaukon kavennuksi eli ns. kulumia, minulle neurologi sanoi ja fysiatri että pätevälle osteopaatille on jatkuva takaraivokipu ja niskakuopassa kipu joka säteilee ympäri päätä ja luupiikkejä on myös, vielä menen neurokirurgille voiko ns. kulumia leikata pois ettei tarvitse käyttää opioidilääkkeitä enää, tämä on kauhea tauti, mutta aion selvittää missä vika oikein piilee, olen aika loppu.

    • Sattuuniskaanyhtäkkiä

      Jäätvä niska kipu koko ajan ja ei millään lähe pois, johtuukohan siita että istun koneella 6-7h päivässä? :(

    • Anonyymi

      täälläkin niskakipuinen , siihen on auttanut ovenkarmiin asetetussa tangossa roikkuminen , oikeakätisen oikea olkapää helposti kipeytyy jos kantaa tai nostelee raskaita taakkoja , esim kauppakassi voi painaa 5-10kg jota ei ikääntyneen hartiat kestä , varokaa myös jäätyneitä portaita , itse unohdin varoa jolloin liukastuin varvastossuilla , rymistelin alas 5 pihaporrasta . lopuksi päädyin pihalle jalat edellå , pääni tietysti lopuksi kumautin portaiden edessä oleviin betonilaattoihin ,
      vähän aikaa näin tähtiä , siitä vaivoin pääsin sivuttain ylös , senjälkeen oikeaa lapaluuta ja niskaa on särkenyt niin vietävästi , omakoti talon omistaja joutuu tekemään raskaita hommia , veden ja klapien kantoa sisään .
      mutta taitaa näitä samoja kipuja olla krs-talossakin asuvillakin , vanhuus ei tuu yksinäån , tosin oma niskakipuni alkoi jo 40- vuotiaana joka seurasi aina veneillessäni .
      eli tuulessa istuminen pahentaa kipuja jonka huomaa nytkin keväällä jos jää pihaan istumaan ja on kova kylmä tuuli .

    • Anonyymi

      mikäli olkapää ja niska on kipeenä niin kantsii voimistella usein ja reippaasti heilutella käsiään ympäriinsä , muutoin olkapää voi jäätyä kuten mulle kävi 2 eri kertaa, niin lääkäri sanoi , kaikki
      johtui liian ahkerasta käsitöiden kutomisesta,
      siihen auttoi monen viikon ultraääni hoito ja hieronta, Kela korvasi siitä osan. ja ajan kanssa se olkapää ja hartia paranivat , siihen meni 6kk ja nyt on olkapää ihan normaali , välttäkää raskaiden tavaroiden nostelua tai pitkään paikallaan istumista , veri ei kierrä niskaan ja päähän jos on enimmäkseen paikoillaan .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe