Hormin hinta kauhea!!!

Minnavalokki

ostan Kastorin Prinsess-takan, hinta runsas tonni. arvatkaas mitä maksaa hormi, joka vedetään seinästä ulos ja se menee ulkoseinän vierustaa ylös katolle? Se maksaa 2600 euroa!!! Eli 2,5 kertaa takan hinnan, meinasin pyörtyä!

Eli onko vinkkejä muista hormifirmoista? Onko pakko ottaa Kastorin hormi jos on Kastorin takka?

19

18494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllästynyt!!!

      Missä päin asut / minne se savupiippu tulee?!?! Aion teettää teräspiipun / tehdä sen itse. Jos teetän piipun ammattimiehellä, voisi tulla halvemmaksi teettää niitä saman tien kaksi.

    • röörittää

      Piippuvirmoja Suomenmaassa piisaa samaa tavaraa,ota halvin tarjous.

      • Eipä ole sama ääni täälä ke...

        Aika hemmetin suuria eroja noissa piipuissa. Itse luotan enemmän kotimaisiin.. Kastorikin tulee kuulemma virosta nykyään ja on aika suolaiset hinnat piipuilla.


    • Itellä takassa tämä

      Nämä misa savuhormit lienee niitä halvimpia ja niitähän käytetään yleisesti saunankiukaissa. Tsekkaa toki että sopii tarkoitukseesi.

      • Nylkyrihintoihin kyllästynyt
        sama kirjoittaja kirjoitti:

        http://www.misa.fi/misa/templates/varaosat.asp?articleid=142&zoneid=13

        ja hintaesimerkkejä:

        http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=252674

        Nämä hinnat alkoivat jo näyttää järkeviltä ja perustelluilta!


      • että tuolla onnistuu

        Luulenpa että Misa käy vain saunaan, eikä piippua paljon muokkailla.


    • tein..
    • on kaikki

      kallista.

    • joka pyytää!

      6m:n rosteripiippu paikallisen pajan tekemänä ja paikalleen asennettuna maksaa noin 500 euroa, riippuen hieman asennuksen / asennuspaikan "haasteellisuudesta".

      Eli toimi näin: Kysy rakennuspaikkakunnan paloviranomaisilta käykö seuraavanlainen piippu (pitäisi käydä, on asetuksen mukainen nääs):
      - sisäputki ruostumatonta terästä, seinämävahvuus 3mm, halkaisija luonnollisesti takkasydämen lähtöputken mukainen, yleensä jotain palttiarallaa 135mm
      - sen päällä 50mm kouruvilla (tilaavat rautakaupasta, kun pyydät)
      - ja näiden päällä tavallinen pläkkipelti pitämässä villaa paikallaan ja kuivana
      - perustus esim. lekaharkon päälle (jos putki on alle 140mm halkaisijaltaan, se painaa alle 25kg/metri, joten lekaharkkoperustus on asetuksen mukaan ok)
      - jos piippu tulee rakennuksen ulkopuolelle, niin pannoilla seinään kiinni.

      Eli nyt vaan etsit sen paikallisen pajan ja pojat tekevät & asentavat sen sulle paikalleen. Turha noita nylkyrifirmoja on rahoittaa, älä siis maksa Kesko-lisää!

      Vinkki: jos muuraat uutta takkaa, asenna piippu ensin, ja sitten vasta muurailet takan. Ei tarvitse ähistä ja puhista piipun sovittamisen kanssa, sillä homma menee "takaperin" eli kun piippu on paikallaan, asennat takkasydämen piippuun. Sitten vasta muuraat takan siihen ympärille. Helppoa kuin heinän teko!

      T: Metallipajan mies

      • Tein itse hormin

        Säästin varmaan 70 %


      • Haluaisin nähdä
        Tein itse hormin kirjoitti:

        Säästin varmaan 70 %

        Varmaan aika hieno :D


    • takka mikko

      Hormi maksaa yleensä aina enemmän kuin nuo peltitakat, kun mennään seinästä ulos ja siitä ylös, ratkaisu on yleensä kaikkein hinnakkain, mutta arvostettu Kastor kuuluu kyllä hinnaltaan kalleinpaa luokkaan, googietapa nuo teräahormit tai muu vastaava sana ja pistä kysely kaikille valmistajille sieltä se hintataso löytyy. Unohtaisin nuo kaikki "tee se itse / teetä kyläsepällä" kun noissa hormeissa tuppaa olemaan myös jonkinlaisia määräyksiä / vaatimuksiakin. Ensin tulee mieleen turvallisuus, että ei kävisi mitään vahinkoa noissa terästakoissa tuppaa tuo lähtevien savukaasujen lämpötila olla aika moinen, ja tuon kosteudenkin pitäisi pysyä seinän ulkopuolella eikä valuttaa sitä rakenteisiin jolloin tikittävä aikapommi on viritetty, eli noilta oikeilta toimittajilta löytyy tarvittavat läpivientiosat ja tiivistysneuvot näihinkin asioihin, eli tässä mietittävää.

    • Vinkkivaan

      Muistakaa myös aina miettiä KOTIVAKUUTUSTA! Ei varmana korvaa mitään, jos teettää tulisijan ''epävirallisesti'' tai tekee itse. Palkatkaa ammattilainen ja häneltä kirjallinen todistus, että juuri hän on piipun/tulisijan pystyttänyt.

      • Kalervoylermi

        Höpöhöpö!

        Saat muurata takkasi ja hormisi ihan itse jos siihen pystyt. Ei ole luvanvaraista työtä.
        Tarkastuksen suorittaa paloviranomainen (=nuohoaja).

        Ohjeetkin saat ihan ilmaiseksi kirjastosta.

        Thats it.

        Yhden vanhan hormin kun purat niin ymmärrät miten päin persettä ne pääsääntöisesti on tehty ja kestäneet silti vaarin vauvavuosista asti päivittäistä lämmitystä.


      • höpöhöpölle
        Kalervoylermi kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Saat muurata takkasi ja hormisi ihan itse jos siihen pystyt. Ei ole luvanvaraista työtä.
        Tarkastuksen suorittaa paloviranomainen (=nuohoaja).

        Ohjeetkin saat ihan ilmaiseksi kirjastosta.

        Thats it.

        Yhden vanhan hormin kun purat niin ymmärrät miten päin persettä ne pääsääntöisesti on tehty ja kestäneet silti vaarin vauvavuosista asti päivittäistä lämmitystä.

        tuota noin,kunnan rakennusvalvonta suorittaa hormikatselmuksen,on jo vuosia ollut niin.
        Nuohooja ei suorita mitään,ei ainakaan voi hyväksyä tai hylätä.
        Näitä juttuja että nuohooja asettaa tulisijan käyttökieltoon..Ei ole todellista.


    • kovatiedonjano

      Millä tavalla päin persettä?

    • Takkaa

      Nyt kyse on peltikaminasta kunnon takka maksaa alk. 3000

    • Anonyymi

      Jos haluat edullisen, kotimaisen ja ekologisen piipun niin katsoppa sellainen kun watti harkkopiippu. Meille asennettiin se tulisijan kanssa, muurarilta kyselin niin aika hyvä tuote. Taidan laittaa pihasaunaan tuosta sitten itse piipun. Googleta niin löytyy nettisivu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe