Murtuntu sormi

slarde

Mulla murtui keskisormi 4 viikkoa sitten, jolloin siihen laitettiin kipsi. etusormi, keskisormi, nimetön kaikki samaan pakettiin tukemaan. Eilen kipsi otettiin pois, oltuaan kädessä 3,5 viikkoa. Kaikki muut sormet liikkuu ihan suht hyvin, paitsi tuo murtunut keskisormi, joka on turvoksissa ja "vinossa", ei tainnu mennä ihan oikeeseen asentoon... Tänään kävin röntgenissä, ja röntgenhoitajakin sanoi että ei kovin hyvältä näytä, mutta lääkäri vaan sanoi, että treenaat vaan sitä, kyllä se siitä.
Kipua siinä ei oo ollu missään vaiheessa, ei ees sillon ku se murtui. Nyt mulla on viikko aikaa treenata se työkuntoon.
Miten on kauan teillä on mennyt että sormi on normaali? Vai tuliko siitä edes normaalia? Ja miten on, kannattaisko mun mennä jonnekkin sormikirurgille, mut siitä sitten varmaan tulis taas saikkuu, eikä mun budjetti oikeen kestäis sitä...

3

4331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

      Jep, mulla on murtunut myös keskisormi, jäi kerran junan oven väliin...

      Sormi toipuu aikaa myöten, mutta ainakin mun sormi on vähän vino. Aikaa on kulunut jo muutama vuosi.

      En usko, että sormea kannattaa sen kummemmin miettiä, mäkin teen atk-hommia kaikilla 10 sormella eikä haittaa. Jos teillä työpaikan terveyskeskuksessa fysioterapeutti, voisit käydä siellä näyttämässä. Sormijumppaa hän varmaan opettaisi, elikkä vähän niinkuin pienonsoittoa tai pinsettiotetta, tai sormet yks-kerrallaan peukaloon kiinni. Tai vaihda lääkäriä ja pyydä hänen mielipiteensä. (älä sano,että olet jo käynyt toisella lääkärillä)

    • murtui nimetön

      joitain vuosia sitten. Koira veti minut nurin ja sormeni tarttui hihnaan, sellaiseen metallirenkaaseen. Kesä kun oli, en siihen hoitoa saanut heti. Kävin terveyskeskuksessa, siellä sanottiin, että se on vain venähtynyt. Viikon se oli aivan hoidotta, yritin tehdä töitä (naputella tietokonetta). Onneksi sitten tuli työterveyslääkäri lomalta. Hän passitti heti röntgeniin ja murtunuthan se sormi oli. Laitettiin lasta. En muista miten kauan se oli, mutta kun se otettiin pois, en pystynyt taivuttamaan sormea. Jouduin käymään monta kertaa käsikirurgin vastaanotolla. Ainoa hoito mikä siihen oli, oli se, että minun piti vedessä taivutella sitä. Laitoin lavuaariin vettä ja harjoitin sitä sormea. Siitä tulikin ihan hyvä. Ainoa haitta jäi, että en kunnolla pysty esimerkiksi maasta noukkimaan jotain pientä. Jos kolikko putoaa, en meinaa saada sitä millään ylös. Samoin en oikein pysty ompelemaan käsin. Ne ovat kuitenkin niin pikkujuttuja, joita en oikeastaan tarvitse. Tietokonetta pystyin ja pystyn edelleenkin naputtelemaan silläkin sormella ihan hyvin. Meinasin silloin kuitenkin joutua leikkaukseen, mutta se käsikirurgi sanoi, ettei sellaiset leikkaukset hirveän hyvin onnistu. Ja hän myös sanoi, kun viimeistä kertaa siellä kävin, ettei tosiaan sillä leikkauksella olisi saatu noinkaan hyvää tulosta. Vieläkään se sormi ei taivu nyrkissä ihan niinkuin toisen käden vastaava sormi, mutta en edes aina muista koko asiaa! En tiedä miten sinua on neuvottu treenaamaan sitä sormea, mutta kokeilepas vedessä, se auttaa paremmin. Minäkään en olisi uskonut, mutta sitten huomasin, miten hyväksi se vesi oli!

      • slarde

        kiitos vinkistä, eipä olisi tullut mieleen treenata vedessä. Tommosta stressipalloa olen puristellut. Ei ne lääkärissä antaneet mitään neuvoja, käski kattomaan netistä! Sellasta palvelua....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe