Tiitus

mami89

Mitä tykkätte? Ihan yhtäkkii tuli mieleen että juu toihan onki just hyvä nimi mu pojalle, mut mietin että toivottavasti ei innostus haihdu yhtä nopeeta ku syttyki.. jos kastajaisten jälkeeks alkaaki tuntuun esim. liian lällyltä. Millasia mielikuvia nimi herättä teissä??

39

7210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimi

      Mielestäni aika lapsellinen nimi. Sopii siis oikein hyvin pienelle pallerolle ja leikki-ikäiselle, mutta kun se lapsi kasvaa ja vaikka nimi kasvaa mukana, niin näin äkkiseltään ajateltuna tuo ei ole oikein aikuisen ihmisen nimi. Vähän turhan "lässy". Tiituksesta tulee mieleen Tiitiäisen satupuun kansi ja se vihreä sammakko(?).

      Nimeä muuten ei saada kastajaisissa/kasteessa, vaan siinä vaiheessa kun vanhempi/vanhemmat nimen lapselleen päättävät (ja ilmoittavat sen maistraattiin). Kasteessa lapsi vain liitetään seurakunnan jäseneksi ja yleensä siinä samalla kerrotaan mikä nimi lapselle on annettu.

      • nimivalmis

        Päinvastoin, ihan miehekäs ja mukava nimi! Antakaa vaan tuo pojalle.


      • Vatipää!!
        nimivalmis kirjoitti:

        Päinvastoin, ihan miehekäs ja mukava nimi! Antakaa vaan tuo pojalle.

        Tiitus miehekäs nimi??? Naima-Aslak jopa parempi!!


    • sisiliskosisko

      ja löytyypä raamatustakin :) Tosi vanha nimi.

      Olen aina pityänyt tästä nimestä.

      Nimen merkitys:

      Roman praenomen, or given name, which is of unknown meaning, possibly related to Latin titulus "title of honour". In the New Testament Titus was a companion of Saint Paul. He became the first bishop of Crete and was the recipient of one of Paul's epistles. This name was also borne by a 1st-century Roman emperor. It was later used by Shakespeare for the main character in his tragedy 'Titus Andronicus' (1593). As an English name, Titus has been occasionally used since the Protestant Reformation.

      (http://www.behindthename.com/name/titus)

    • Westley

      minusta lällyltä eikä lapselliseltakaan. Eka mielikuva on tosin peräisin Gormenghast-kirjoista, joiden päähenkilö on nimeltään Titus Groan.

    • sylvia amalia

      Tiitus on kunnon nimi, sopii hyvin pienelle pojalle ja isommallekin miehelle! Sitä on Suomessa annettu lapsille enemmän vasta vähän aikaa, niin ettei oikein ole päässyt muodostumaan mielikuvia Tiitus-nimisistä aikuisista, mutta sehän on vain ajan kysymys! Kyllä kai 70-luvulla Janit ja Tonitkin tuntuivat enemmän lapsille sopivilta nimiltä, mutta nykyään kai kukaan ei enää ihmettele sen nimisiä aikuisia. Ja Tiitus on tosiaan oikeasti hyvin vanha nimi niin kuin joku totesikin.

    • nimi

      Minusta Tiitus on ihana ja veikeä nimi..ja persoonallinen:)

    • nimi

      Ihana nimi! Olen kaverille jo kauan yrittänyt "myydä" Tiitus-nimeä. Ja Tiitukselle pikkuveljeksi Teo.

      Tiitus rulettaa! Säilytä ehdottomasti. Ei tule heti vastaan. Hyvä nimi.

    • Tulehentuijottaja

      Aivan ihana nimi, olen koittanut "markkinoida" nimeä omalle rakkaalleni, vaan eipä ole mies suostunut pojastaan Titusta tekemään... *höh*
      Tee lapsestasi Tiitus, on varmasti sopiva nimi mihin ikäkauteen tahansa :)

    • :-)

      on nimi, on meinaan omalla pojalla sama nimi... :)

    • E.mmi

      Tosi suloinen nimi!! kannatan :))

    • tikka tuulis

      latinankielinen titus= kunnioitettava, ja onhan pojalla sitten aivan raamatullinen esikuva yhtenä Paavalin työtoverina.

      Miksikä ei Tiitus nimeenkin tottuisi, joten jos miellyttää, niin rohkeasti vain.
      Tiitus-poikanne itse vaikuttaa persoonallaan nimensä vaikutelmaan myöhemmin, joten etukäteen ei kannata pelätä...

      minusta ei nimi ole lälly, vaan historiallinen ja jotenkin kuninkaallinen.

      • Titskza

        mun oikee nimi on tiitus


    • Tiitus on jees

      Minäkin tykkään Tiituksesta ja olen yrittänyt miehelleni myydä, muttei ole toistaiseksi onnistunut =)

      Minusta Tiituksesta ei tule mitään voimakasta mielikuvaa, vaikka itse nimi on voimakas eli varsin hyvin passaa sen nimen kanssa jäädä odottelemaan, että onko poika rauhallinen mietiskelijä vaiko velmu vipeltäjä :)

      Kiva nimi!

    • Jeesus nousi kuollei

      Mulla tulee Tiitus nimestä heti mieleen Raamattu ja lähetyssaarnaus, Paavali ja kristittyjen vainoaminen. Näillä mielleyhtymillä en voisi laittaa lapselleni Tiitus-nimeä, vaikkei nimessä mitään vikaa olekaan. Vähän lällyn kuuloinen nimi se on, mutta kai siihen ajan kanssa tottuisi. Toinen mielleyhtymä on tiitterä eli joku kävelemään opetteleva vauva tai vammainen, joka huojuu tiitterästi, kaatuilee ja ei pysy pystyssä kuin vähän matkaa.

      • Tiituksen äiti

        Täällä yhden Tiituksen äiti.
        Roomassa on ollut myös keisari nimeltä Titus ( Titus Flavius Vespasianus ), joka mm. rakensi valmiiksi Rooman Colosseumin.
        Ainakin jokainen, joka meidän pojan nimen kuulee, mainitsee heti, että onpa niin ihana nimi! :)


    • Tiituksen vaari

      milloin vietätte Tiituksen nimipäivää

      • Tinttaus

        Toivottavasti ei koskaan!!


      • gay113124124

        homo


    • MIIINÄÄÄ5478

      Tiitus on söpö nimi! :-)

      OIisi tullut pojallemme toiseksi nimeksi, jos vain olisin keksinyt sen ennen ristiäisiä. Miehen kanssa ollaan myöhemmin mietitty että se olisi ollut hyvä toinen nimi, eikä se minkä kiireessä menimme laittamaan. Nykyinen on niin typerä, mutta en tiedä kannattaako sitä vaihtaa...

    • Tyttö Nimeltä Tiitus

      aivan ihana nimi!!! tulee mieleen reipas, suloinen peikkopoika.. valitettavasti en omalleni voisi antaa, sillä kys.nimi on ollut vuosia lempinimeni... ei tainnut nimen antaja tietää, että kyseessä on pojan nimi :D itsellekin selvisi asia vasta pari vuotta sitten..

    • kaksos -pojat vielä vailla nimiä ja toinen tuli heti mieleen ja se oli tiitus,toinen vielä puuttuu.

      ihana nimi ei lälly eikä lapsellinen aikuisenakaan!

      • 45+

        Voisiko olla sitten vaikka Kaius tai Paulus?


      • Tiitus ja Miklas

        Tiituksen kaksoisveljelle Miklas!

        Muita sopivia:

        Tiitus ja Niklas
        Tiitus ja Rasmus
        Tiitus ja Marius
        Tiitus ja Julius
        Tiitus ja Petrus


      • Vatipää!!
        45+ kirjoitti:

        Voisiko olla sitten vaikka Kaius tai Paulus?

        No ei todellakaan!!!


    • Kaius ja Tiitus

      Meidän eskarilainen on nimeltään Kaius ja tulevan veljen nimeksi voisi hyvinkin tulla Tiitus. =)

    • nimi on

      Raamatullinen nimi.

    • !!

      Rufus

    • Sohvi

      Täällä yhden Tiituksen äiti. Poika on jo pian 15v. eikä mitään ongelmia tai kiusaamisia nimen takia. Ihan positiivista palautetta. Pojan itsetunnolle on tehnyt hyvää että nimi jää mieleen ja on hieman erikoinen. Miehinen mies on meidän Tiituksesta tulossa ei mikään lässykkä.

    • !!

      Titus ja Erasmus
      Titus ja Magnus
      Titus ja Paulos
      Titus ja Justus
      Titus ja Aleks
      Titus ja Eelis
      Titus ja Vincent

      ....sopisivat veljeksille

    • Nyt löytyy nimiä!!

      Vinski Vinsentti
      Aito Varis
      Oiva Muikku
      Aimo Jorma
      Aito Jorma
      Austin Allegro
      Timjami Tabasco
      Ärt Soppa
      Kuula Laakeri
      Sepeli Murske
      Sisu Kyttä Mikkihiiri

      Näistä luulisi löytyvän, edelläolevat nimet ovat ainakin yhtä "järkevää" tasoa!!

    • P

      Meillä on esimmäinen Rasmus ja toinen Tiitus. Molemmat nimet edelleen mieluisia ja tyyppejä kuvaavia. Toinen jo 17 ja nuorempikin 7 :D

    • KANNATAN

      Itse kannatan nimeä tiitus :D olen ite tiitus ja olen 20v ja minua ei ole nimen tai minkäänmuunkaan takia kiusattu ja siittä nimestä saa aina hyvän keskustelun pystyyn ja naiset on aina heti ihastunu tuohon nimeen eli aikuisiässä nimestä voi olla hyötyä:D :)

    • Aarni

      Tiitus on ihan ig-jonne nimi

      • Anonyymi

        HAISTA VITTU


    • Anonyymi

      Ohan se vähän hintahtava nimi...

      • Anonyymi

        Sikskö musta tuli homo -_-

        Jos oisivat vaan vanhemmat tienneet mitä tekivät nimeä päättäessään niin katuisivat ikuiseti
        Terveisin hinttari Tiitus!!


    • Anonyymi

      Tiitus on minun nimi. Ja olen 10v,tiitus on yhden ritarin nimi

    • Anonyymi

      Ei minun mielest'ä mitään järkeä tuossa nimessä kuulostaa aika homolta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe