Tiedotusoppi/Journalistiikka

Onneton tunari

Onko muita Tampereen tiedotusoppiin ja Jyväskylän journalistiikkaan hakeneita?

Itse sain tänään kirjeen Jyväskylästä ja jäin kauas opiskelupaikan saamisesta. Tampereelta ei ole vielä kuulunut mitään.

Yhteispisteeni jäivät kauas alimmasta rajasta, pääsykoepisteet taas vain pisteen päähän. Voiko tästä päätellä mitään Tampereen mahdollisuuksien suhteen? Onko kellään tietoa, mahtavatko yliopistot esimerkiksi painottaa eri osa-alueita eri tavoin vai onko kokeesta saadut pisteet samat kummankin yliopiston haussa?

(Tampereella lasketaan siis vain pääsykoepisteet, Jyväskylään pääsee pääsykoepisteillä tai pääsykoe-todistuspisteillä)

8

2710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huihuihui

      Valitettavasti en osaa auttaa, mutta hain myös Tampereelle tiedotusoppia lukemaan. Valintojen tulokset saattavat tulla tänään nettiin, että kannattaa bongailla ahkerasti.

      Paljonko muuten oli alin hyväksytty pääsykokeiden pistemäärä Jyväskylään?

      • kokelas 9.6.2008

        Journalistiikkaan pelkän valintakokeen perusteella hyväksytyt 53/70 pistettä.

        Tosin moni haki tänä vuonna sekä Tampereelle että Jyväskylään samalla kokeella ja peruutuspaikkoja voi siis ehkä vielä tulla? Kokeessa kylläkin kysyttiin, kumman ottaisi vastaan jos pääsisi molempiin.

        Itse hain Tampereelle ja jännittää hirveästi! Laskin, että olisin juuri siinä ja siinä, pääsenkö... Vaikka aika mahdotonhan se on itse arvioida pisteytystä.

        Tuolta voi käydä katsomassa niitä pistetilastoja:

        http://www.koulutusnetti.fi/files/hyvksymispistemrt.pdf


      • huihuihui
        kokelas 9.6.2008 kirjoitti:

        Journalistiikkaan pelkän valintakokeen perusteella hyväksytyt 53/70 pistettä.

        Tosin moni haki tänä vuonna sekä Tampereelle että Jyväskylään samalla kokeella ja peruutuspaikkoja voi siis ehkä vielä tulla? Kokeessa kylläkin kysyttiin, kumman ottaisi vastaan jos pääsisi molempiin.

        Itse hain Tampereelle ja jännittää hirveästi! Laskin, että olisin juuri siinä ja siinä, pääsenkö... Vaikka aika mahdotonhan se on itse arvioida pisteytystä.

        Tuolta voi käydä katsomassa niitä pistetilastoja:

        http://www.koulutusnetti.fi/files/hyvksymispistemrt.pdf

        En päässyt. Vielä toivon parasta varasijojen suhteen, mutta kyllä on lannistettu olo.

        Viime vuonna jäin kahden pisteen päähän, ja tänä vuonna tein paljon enemmän työtä valintakokeen eteen . Koe tuntui vielä menevän aika hyvin!

        En tiedä, viitsinkö hakea enää. Olen selvästi väärä ihminen kyseiselle laitokselle.


      • nimeä
        huihuihui kirjoitti:

        En päässyt. Vielä toivon parasta varasijojen suhteen, mutta kyllä on lannistettu olo.

        Viime vuonna jäin kahden pisteen päähän, ja tänä vuonna tein paljon enemmän työtä valintakokeen eteen . Koe tuntui vielä menevän aika hyvin!

        En tiedä, viitsinkö hakea enää. Olen selvästi väärä ihminen kyseiselle laitokselle.

        Hain Tampereelle kolmannen kerran ja Jyväskylään toisen kerran.En päässyt kumpaakaan. Jyväskylä ei harmita, mutta Tampereelle todellakin halusin.

        Päätin keväällä etten enää hae tämän vuoden jälkeen. Niin henkisesti uuvuttavaa on tällainen pääsykoeprosessi.

        Kirjoja en enää tätä kevättä paremmin olisi osannut. Näin teksteistä, jopa unia keväällä. Joten en vain ole tarpeeksi lahjakas. Enkä varsinkaan onnekas.


      • ****
        nimeä kirjoitti:

        Hain Tampereelle kolmannen kerran ja Jyväskylään toisen kerran.En päässyt kumpaakaan. Jyväskylä ei harmita, mutta Tampereelle todellakin halusin.

        Päätin keväällä etten enää hae tämän vuoden jälkeen. Niin henkisesti uuvuttavaa on tällainen pääsykoeprosessi.

        Kirjoja en enää tätä kevättä paremmin olisi osannut. Näin teksteistä, jopa unia keväällä. Joten en vain ole tarpeeksi lahjakas. Enkä varsinkaan onnekas.

        Älkää lannistuko!
        Mulla oli toiveissa Helsingin valtsikka, johon luin kovasti. Sinne en päässyt ja tähän Tiedotusoppi-Journalistiikka -kokeeseen menin lähinnä katsomaan, millainen koe oli. Jäinkin puolen pisteen päähän sisäänpääsystä? Olen toisella varasijalla Jyväskylään ja Treelle neljännellä. Esimerkkinä vain, että kyllä näinkin päin voi käydä, vaikka sisäänpääsystähän nyt ei ole varmuutta..


      • ...
        **** kirjoitti:

        Älkää lannistuko!
        Mulla oli toiveissa Helsingin valtsikka, johon luin kovasti. Sinne en päässyt ja tähän Tiedotusoppi-Journalistiikka -kokeeseen menin lähinnä katsomaan, millainen koe oli. Jäinkin puolen pisteen päähän sisäänpääsystä? Olen toisella varasijalla Jyväskylään ja Treelle neljännellä. Esimerkkinä vain, että kyllä näinkin päin voi käydä, vaikka sisäänpääsystähän nyt ei ole varmuutta..

        Voisiko enempää vituttaa lukea tuollaista viestiä, kun itse on kuluttanut satoja euroja rahaa kokeeseen valmistautumiseen ja lukenut kahden kuukauden ajan 8-10 h päivässä.

        Pisteen päähän jäi. Mutta onnea sulle, kun pääsit varasijalta.


      • ****
        ... kirjoitti:

        Voisiko enempää vituttaa lukea tuollaista viestiä, kun itse on kuluttanut satoja euroja rahaa kokeeseen valmistautumiseen ja lukenut kahden kuukauden ajan 8-10 h päivässä.

        Pisteen päähän jäi. Mutta onnea sulle, kun pääsit varasijalta.

        Jos ei tuon vertaa ole kykyä iloita toisen puolesta, että tänne pitää tollasia katkeruuksia kirjoitella, niin kerronpa nyt tahallani, että pääsin kuin pääsinkin sisään.
        Tsemppiä lukuihin ensi vuodelle!


      • ...
        **** kirjoitti:

        Jos ei tuon vertaa ole kykyä iloita toisen puolesta, että tänne pitää tollasia katkeruuksia kirjoitella, niin kerronpa nyt tahallani, että pääsin kuin pääsinkin sisään.
        Tsemppiä lukuihin ensi vuodelle!

        Käy itse katsomassa sanakirjasta mitä hienovaraisuus tarkoittaa. Kun täällä jengi on parkumassa kohtaloaan, niin arvaa onko mukava lukea, kuinka joku kävi koittamassa kokeessa onneaan ja pääsi sillä sisään.

        Mutta onneahan jo sulle toivotin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe