Lasten kuvat netissä?!?

mielipiteitä?

Haluaisin saada mielipiteitänne, kiitos. Netissä on paljon sivustoja joihin voi luoda oman profiilin ja ladata kuvia. Minua henkilökohtaisesti inhottaa kun jotkut laittavat myös lapsistaan kuvia omalle sivustolleen. Kuviahan voi kuka tahansa kopioida ja väärinkäyttää. Itse en lapsista kuvia julkaisisi, ties vaikka kohta löytyisi joltain pedofiili-sivustolta. Ylireagoinko?

16

1121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne ovat tosi

      idiootteja,jotka lapsensa sinne laittavat,.ei ole minkäänlaista riskienhallinan omaksumista.

      • loito

        Ei kuvan katselu ketään satuta tehkööt mitä lystää.


      • loito kirjoitti:

        Ei kuvan katselu ketään satuta tehkööt mitä lystää.

        Ainoa "järkevä" epäily, mihin olen törmännyt on ajatus siitä, että access lasten kuviin mahdollisesti ruokkisi jonkun taipumuksia pedofiliaan eli tavallaan potentiaalisten uhrien näkyminen "aiheuttaisi" sen, että pedofiili on pedofiili tai tulee pedofiiliksi.
        Jos näin olisi, niin silloin empisin minäkin kuvien julkaisia.

        Tuota ajatusta tukemaan ei kuitenkaan tietääkseni ole ainuttakaan tutkimusta eli jäljelle jää se, että kukin tehkoon siten kuin itselle ja perheelle ja elämäntavalleen sopii.


    • mutta ymmärrän

      joitain ihmisiä jotka näin tekevät. Halutaan ilmaista että on ylpeä lapsestaan tai jakaa kuvia kaukana asuvien sukulaisten kanssa. No, voihan niitä lähettää sähkö -tai etanapostillakin, mutta sama vaara joutua vääriin käsiin niissä on kuin kuvien laittamisessa esim. facebookiin (jossa voi estää profiilin katselun muilta kuin ystäviltä).

      Paras tapa varoa pedofiileja on laittaa asiallisia kuvia, vähäpukeisia, keimailevia ym. välttäen. Että kyllä tuo minusta menee vähän ylireagoinnin puolelle, eihän siitäkään voi olla varma ettei törmää pedofiiliin kodin seinien ulkopuolella käydessä (ja joskus harvoin sellainen paljastuu jopa kodin sisäpuolelta tai perhepiiristä). Peloille ei saa antaa valtaa vai miten se nyt menikään.

    • -Äiti-

      En edes harkitsisi asiaa. Sukulaiset ja ystävät saavat lapsien kuvat sähköpostiinsa. En esittele lapsiani julkisesti missään internetsivuilla. Hyvin ajattelematonta vanhemmalta laittaa kuvia esille julkisesti, niin sairas on maailma.

      • Isä-

        Hyvin ajattelematonta vanhemmalta/ äidiltä ja
        Raision kaupungin "viranomaisilta" on valehdella
        lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot perättö-
        mässä lausumassaan; vieraannuttaa, manipuloi-
        da lapset omasta isästään, isovanhemmistaan, suvustaan; sekoittaa lapsen pää ja elämä, niin
        sairas on maailma ja "lastensuojeluviranomaiset".


    • reagoit

      Eivät pedot imuroi tavallisia lapsia, niiden sivuilla on kaupallisia, kaapattuja huumattuja ja pääsääntöisesti alastomia ja oletettavasti tunnistamattomiakin kuvia joissa näkyy sukuelimet mutta ei kasvoja.
      Mutta siis yleensä levittää omaa perhettään netissä on jokseenkin SAIRASTA. NETTI ON MAANPÄÄLLINEN PERKELE.

    • Tristar

      lasten kuvia, tai omianikin, laitan ylipäänsä vain sellaiseen sivustoon jonka kävijät voin itse rajata. Että voin kontrolloida sitä kuka kuvia katsoo, niihin on pääsy vain ihmisillä jotka olen itse hyväksynyt palveluun. Eli jotka tuntevat meidät ja lapset muutenkin :D

      ***

    • missä määrin antaa pelon hallita elämäänsä.

      Minä olen päättänyt tietoisesti toisin kuin useimmat aiemmista kirjoittajista eli jotakuinkin kaikki perhekuvamme (myös aikuistuneiden lasteni perheiden ja ajoittain sisarusteni perheiden ja ystävieni perheiden) ovat julkisesti nähtäville kaikille kiinnostuneille samoin kuin päivittäinen päiväkirjani elämäni tapahtumista.
      Myös vertaistukea käsitteleviin lehtijuttuihin olen lähtenyt mukaan ja niiden kuvituksissa on ollut perhekin mukana milloin missäkin kontekstissa.

      Todellisuudessahan ainakaan blogit je perhekuvat eivät jaksa kiinnostaa muuta kuin ystäviä ja sukua, mutta minkäänlaista rajausta tms ei sivuillani ole, joten hauskasti olen vuosien varrella saanut blogini kautta uudellenyhteyttä mm nuoruuden koulukavereihin ja esim. synnärillä samaan aikaan olleisiin naisiin.
      Hauskoja yhtensattumia nuo.

      Minä en ole naiivi. Olen hyvin tietoinen, että maailmassa on pahuuttakin ja joku voi jostain lapsen kuvasta kiihottua ja käyttää sitä omien mielikuviensa luomiseen. Hulluja maailmaan mahtuu.
      En kuitenkaan aio elää nyt enkä vastaisuudessakaan pahuuden ehdoilla vaan lähden siitä, että hyvää ja kaunista on enemmän kuin pahaa ja jälkimmäinen on vähemmistö joka EI hallitse arkeamme.
      Joku toinen ajattelee toisin ja elää sitten sen mukaan. Sekin ok. Tärkeintä on, että viihtyy ja voi hyvin valinnoissaan.

    • lasten kuvia

      Mainoksissa, uutisissa mm päiväkodeista ja kouluista, vaippapaketin päällä, voi että ihmisillä on murheita.
      En silti laittaisi lasteni kuvia enkä muitakaan kuvia yksityiselämästäni nettiin. Hei mihin on menty kun edes tällaista täytyy keskustella.

      • Mie-

        Mainokset on mainoksia, lehtijutut juttuja, vaippapaketit paketteja... Mutta miksi aikuinen ihminen tietoisesti laittaa lastensa kuvia julkisuuteen? Ovatko lapset joku mainos vai??? Kenelle mainostavat? Kyllä mielestäni keskustelu on aiheellista!


      • ovat
        Mie- kirjoitti:

        Mainokset on mainoksia, lehtijutut juttuja, vaippapaketit paketteja... Mutta miksi aikuinen ihminen tietoisesti laittaa lastensa kuvia julkisuuteen? Ovatko lapset joku mainos vai??? Kenelle mainostavat? Kyllä mielestäni keskustelu on aiheellista!

        osa perheiden arkea,elämää,sukua ja ystäväpiiriä.
        Jos mielestäsi hauskojen hetkien jakaminen on "mainostamista" niin ehkä "keskustelun" pitäisi tapahtua sinun ja hoitavan lääkärisi välillä!!!


    • lapsestani

      netissä. Tämä ihan siksi, että kaikki tuttavani yms käyvät tytön kuvia netissä katsomassa. Tämä on helpoin tapa, kun kaikki asuu eri puolella suomea. Myös halvempi ja helpompi tallentaa kuvat koneelle kuin teetättää niitä aina kaikille sukulaisille.

      Itse en näe mitään väärää kuvien laittamisesta nettiin, jos kuvat ovat asiallisia. Tietenkään en hyväksy liian paljastavia kuvia lapsista. Sitä en käsitä miksi aikuiset laittavat itsestään lähes alastomia kuvia nettiin..se on mielestäni sairaampaa.

    • jos..

      ..tälle linjalle lähdetään ni varmaan kannattaa pitää ne lasten kuvat ihan itellään. Johan se on monesti todettu että yleisimmin lapsen hyväksikäyttäjä on ainakin sukulainen ja hyvin yleensä myös lähisukulainen..

    • oikein kyllä

      tiedä onko se nettiin kuvia laitaminen kovin hyvä juttu! Niitä sivustoja ja kuvia voi käyttää väärin, viittaan tekstiin joka näkyy sivustolla kasvatus! Kirjoitus alkaa "Minä haluaisin kiinnittää..". Näistä kuvista voi nähdä sen "lynkattavan" ja sen mukaan asioista voi kehittyä tosi rumaa jälkeä!
      Sitten on näitä tosi nuoria teinityttöjä jotka on mennyt sekaisin kehittyneestä vartalostaan ja pistää nettiin puolialaston kuvia itsestään, eli tosi huorahtavia kuvia itsestään! Eivät yhtään ymmärrä mihin ajavat itsensä! Kannattaa seurata lastenne puuhailuja!

    • PIKKUPINSKU

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe