Savageen

Niin siinä kävi että en saa mielestäni kyseistä peliä, oli se sen verran sopiva tällaiselle lyhyelle kaverille(160cm).Kyselisinkin kokemuksia ajokista? Onko kestävä peli ja mitä tulisi ottaa huomioon jos semmoisen aikoo ostaa?
Ilmianna
Jaa

8 Vastausta



Remmin kunto on hyvä tarkastaa,sekä olisi hyvä tietää kuinka paljon nokkaketjulla on ajettu tai milloin se on vaihdettu.Öljyn pinta on syytä tarkastaa "ikkunasta" sekä muutoinkin onko öljyvuotoja.Jos vuotaa nokka-akselin kannen välistä niin kone on otettava pois rungosta(helpompi homma kuin paikallaan tehtynä).Yleensä kone on kuiva eikä minkäänlaisia vuotoja esiinny.Startin ja puolipuristimen kunto on hyvä tarkistaa myös(jos kaikki toimii normaalisti niin ok).Sammuttaessa "potkii" takaisin jos ei ole tehty systeemiä joka vetää puolipuristimen päälle sammutettaessa(helppo tehdä).Remmin "vikinä" voi kieliä väärästä hihnalinjasta tai remmin ja hihnapyörien kuluneisuudesta.Uudet hihnapyörät ja remmi ovat tyyriitä,enkä itse ostaisi niitä jollen halvalla saisi,vaan muuttaisin pyörään ketjuvedon ja rattaat.Osaia saa hyllystä(soveltaen muista pyöristä)ja systeemi on hyvä,sekä huomattavasti halvempi järjestelmä.Toki Saksasta saa myös valmiita ratas/ketju pakettejakin,mutta turha on sieltä tilata kun Suomestakin voi ostaa.Kiva pyörä rakennella ja halpa kokoisekseen,eikä vaadi sen kummoisempia erikoistyökaluja normaalihuollon tekemiseen.Tehoa ei tietenkään ole älyttömästi,mutta muun liikenteen rytmissä pysyy helposti ja on leppoisa peli ajella.USA:sta saa kireämpiä nokka-akseleita(200 taalaa)ja toisenlaisia kaasuttimia jolloin teho nousee mukavasti,mutta onko se sitten tarpeen.Savagetta myydään USA:ssa Boulevard s40 nimellä(40 on kuutiotuumia,siis 652 kuutiosenttimetriä)tänäkin päivänä,eikä 2008 malli poikkea juuri mimeksikään vuonna 1986 esitellystä mallista.Siis varaosia on saatavissa hamaan tulevaisuuteen saakka.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Jos se kympin kumitulppa vuotaa, kuten se varmasti vuotaakin ellei ole vielä korjattu, konetta EI TARVITSE irrottaa. Ei ole mutua koska olen sen itse vaihtanut ilman ongelmia.

Jakoketjun kiristimen mäntä voi pullahtaa ulos paikaltaan ellei sille ole mitään tehty.

Nämäkin rempat ovat itse tehden kympin parin arvoisia eli halvalla selviää Savagella.

Uuden hihnan saa Savage Clubin kautta jäsenhintaan reilulla parilla sadalla mutta suurimmassa osassa Savageja hihna on vielä alkuperäinen eli mistään varsinaisesta kulutusosasta ei ole kyse.

Savage on edullinen käyttää jos pikku rempat onnistuu itseltä. Omassa kymmenvuotiaassa Savagessani ei vielä ole mitään vikoja ollut mutta kumitulpan ja jakoketjun olen rempannut jo ennakkoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hiukkasen kirjoitti:
Jos se kympin kumitulppa vuotaa, kuten se varmasti vuotaakin ellei ole vielä korjattu, konetta EI TARVITSE irrottaa. Ei ole mutua koska olen sen itse vaihtanut ilman ongelmia.

Jakoketjun kiristimen mäntä voi pullahtaa ulos paikaltaan ellei sille ole mitään tehty.

Nämäkin rempat ovat itse tehden kympin parin arvoisia eli halvalla selviää Savagella.

Uuden hihnan saa Savage Clubin kautta jäsenhintaan reilulla parilla sadalla mutta suurimmassa osassa Savageja hihna on vielä alkuperäinen eli mistään varsinaisesta kulutusosasta ei ole kyse.

Savage on edullinen käyttää jos pikku rempat onnistuu itseltä. Omassa kymmenvuotiaassa Savagessani ei vielä ole mitään vikoja ollut mutta kumitulpan ja jakoketjun olen rempannut jo ennakkoon.
Kiitos! Tuli asiantuntevaa tietoutta, ei näyttäs olevan ihan tyyris peli käyttökustannuksiltaan.Jossakin oon kuullu valitettavan bensatankin pienoudesta mutta en tiedä sit mikä lienee todellinen kulutus. Niin ja se asia vielä arvelluttaa kun ykspyttynen on kyseessä että meneeks peilit "sumeeks" tärinästä vai onko se kovinkaan häiritsevää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hiukkasen kirjoitti:
Jos se kympin kumitulppa vuotaa, kuten se varmasti vuotaakin ellei ole vielä korjattu, konetta EI TARVITSE irrottaa. Ei ole mutua koska olen sen itse vaihtanut ilman ongelmia.

Jakoketjun kiristimen mäntä voi pullahtaa ulos paikaltaan ellei sille ole mitään tehty.

Nämäkin rempat ovat itse tehden kympin parin arvoisia eli halvalla selviää Savagella.

Uuden hihnan saa Savage Clubin kautta jäsenhintaan reilulla parilla sadalla mutta suurimmassa osassa Savageja hihna on vielä alkuperäinen eli mistään varsinaisesta kulutusosasta ei ole kyse.

Savage on edullinen käyttää jos pikku rempat onnistuu itseltä. Omassa kymmenvuotiaassa Savagessani ei vielä ole mitään vikoja ollut mutta kumitulpan ja jakoketjun olen rempannut jo ennakkoon.
Senverran sen kumitulpan vaihdosta,että minä olen vaihtanut myös omaani kumitulpan ja otin koneen pois koska homma on huomattavasti helpompi suorittaa kone irrallaan.Samalla kannattaa katsoa myös ohjurit ja ketju/kiristin.Jos ohjurit on loppu ,niin toisen pääset vaihtamaan ilman kannen irroitusta,mutta toista et.Koneen irroitus on hyvin yksinkertainen homma.Lisäksi venttiilinsäätö on kerrassaan helppoa verrattuna kun kone on rungossa.Imupuolen säätö kun ei ole mitenkään runsailla tiloilla varustetussa paikassa koneen ollessa rungossa.Joka talvi vetäsen pyörän "päreiksi" ja samalla tulee tehtyä aina joitakin muutoksia.Savage on niin yksinkertainen pyörä ettei sen huoltaminen ja korjaaminen vaadi ylitsepääsemättömiä kykyjä.Jokainen taaplaa tyylillään ja enkä tuomitse muiden tapaa tehdä remonttia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tavalla kirjoitti:
Senverran sen kumitulpan vaihdosta,että minä olen vaihtanut myös omaani kumitulpan ja otin koneen pois koska homma on huomattavasti helpompi suorittaa kone irrallaan.Samalla kannattaa katsoa myös ohjurit ja ketju/kiristin.Jos ohjurit on loppu ,niin toisen pääset vaihtamaan ilman kannen irroitusta,mutta toista et.Koneen irroitus on hyvin yksinkertainen homma.Lisäksi venttiilinsäätö on kerrassaan helppoa verrattuna kun kone on rungossa.Imupuolen säätö kun ei ole mitenkään runsailla tiloilla varustetussa paikassa koneen ollessa rungossa.Joka talvi vetäsen pyörän "päreiksi" ja samalla tulee tehtyä aina joitakin muutoksia.Savage on niin yksinkertainen pyörä ettei sen huoltaminen ja korjaaminen vaadi ylitsepääsemättömiä kykyjä.Jokainen taaplaa tyylillään ja enkä tuomitse muiden tapaa tehdä remonttia.
..että savage on yksinkertainen peli huoltaa, ei hirveesti kiehtois rassaaminen, ajaminen vaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ihastuin kirjoitti:
..että savage on yksinkertainen peli huoltaa, ei hirveesti kiehtois rassaaminen, ajaminen vaan
Sepä se on, ajettaisiin vain ja vietäisiin huoltoon.
Pojat hierovat käsiään, se on bisnestä, näinhän
se kuuluisikin olla. Sinä teet rahaa omalla työlläsi
(melkoisestikin) mutta et moottoreiden kanssa.
Mutta kun motoristi korjaa pyörän myös tienpäällä,mitä sinä silloin teet naisesi kanssa
vesisateessa? ---- HÄPEÄT (Oletko mies????)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Rassata! kirjoitti:
Sepä se on, ajettaisiin vain ja vietäisiin huoltoon.
Pojat hierovat käsiään, se on bisnestä, näinhän
se kuuluisikin olla. Sinä teet rahaa omalla työlläsi
(melkoisestikin) mutta et moottoreiden kanssa.
Mutta kun motoristi korjaa pyörän myös tienpäällä,mitä sinä silloin teet naisesi kanssa
vesisateessa? ---- HÄPEÄT (Oletko mies????)
Anteeksi, mikäpä minä olen arvostelemaan toisia.
Ehkä vähän ottaa kuulaan nämä nykyiset motoristit,
kun eivät osaa kuin ajaa. Vituttaa oma poikani!!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jepjep!! kirjoitti:
Anteeksi, mikäpä minä olen arvostelemaan toisia.
Ehkä vähän ottaa kuulaan nämä nykyiset motoristit,
kun eivät osaa kuin ajaa. Vituttaa oma poikani!!!!
http://www.savageclub.org/keskustelu/index.php
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Savageen

Niin siinä kävi että en saa mielestäni kyseistä peliä, oli se sen verran sopiva tällaiselle lyhyelle kaverille(160cm).Kyselisinkin kokemuksia ajokista? Onko kestävä peli ja mitä tulisi ottaa huomioon jos semmoisen aikoo ostaa?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta