Savageen

ihastuin

Niin siinä kävi että en saa mielestäni kyseistä peliä, oli se sen verran sopiva tällaiselle lyhyelle kaverille(160cm).Kyselisinkin kokemuksia ajokista? Onko kestävä peli ja mitä tulisi ottaa huomioon jos semmoisen aikoo ostaa?

8

3508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertoo paljon

      Remmin kunto on hyvä tarkastaa,sekä olisi hyvä tietää kuinka paljon nokkaketjulla on ajettu tai milloin se on vaihdettu.Öljyn pinta on syytä tarkastaa "ikkunasta" sekä muutoinkin onko öljyvuotoja.Jos vuotaa nokka-akselin kannen välistä niin kone on otettava pois rungosta(helpompi homma kuin paikallaan tehtynä).Yleensä kone on kuiva eikä minkäänlaisia vuotoja esiinny.Startin ja puolipuristimen kunto on hyvä tarkistaa myös(jos kaikki toimii normaalisti niin ok).Sammuttaessa "potkii" takaisin jos ei ole tehty systeemiä joka vetää puolipuristimen päälle sammutettaessa(helppo tehdä).Remmin "vikinä" voi kieliä väärästä hihnalinjasta tai remmin ja hihnapyörien kuluneisuudesta.Uudet hihnapyörät ja remmi ovat tyyriitä,enkä itse ostaisi niitä jollen halvalla saisi,vaan muuttaisin pyörään ketjuvedon ja rattaat.Osaia saa hyllystä(soveltaen muista pyöristä)ja systeemi on hyvä,sekä huomattavasti halvempi järjestelmä.Toki Saksasta saa myös valmiita ratas/ketju pakettejakin,mutta turha on sieltä tilata kun Suomestakin voi ostaa.Kiva pyörä rakennella ja halpa kokoisekseen,eikä vaadi sen kummoisempia erikoistyökaluja normaalihuollon tekemiseen.Tehoa ei tietenkään ole älyttömästi,mutta muun liikenteen rytmissä pysyy helposti ja on leppoisa peli ajella.USA:sta saa kireämpiä nokka-akseleita(200 taalaa)ja toisenlaisia kaasuttimia jolloin teho nousee mukavasti,mutta onko se sitten tarpeen.Savagetta myydään USA:ssa Boulevard s40 nimellä(40 on kuutiotuumia,siis 652 kuutiosenttimetriä)tänäkin päivänä,eikä 2008 malli poikkea juuri mimeksikään vuonna 1986 esitellystä mallista.Siis varaosia on saatavissa hamaan tulevaisuuteen saakka.

      • hiukkasen

        Jos se kympin kumitulppa vuotaa, kuten se varmasti vuotaakin ellei ole vielä korjattu, konetta EI TARVITSE irrottaa. Ei ole mutua koska olen sen itse vaihtanut ilman ongelmia.

        Jakoketjun kiristimen mäntä voi pullahtaa ulos paikaltaan ellei sille ole mitään tehty.

        Nämäkin rempat ovat itse tehden kympin parin arvoisia eli halvalla selviää Savagella.

        Uuden hihnan saa Savage Clubin kautta jäsenhintaan reilulla parilla sadalla mutta suurimmassa osassa Savageja hihna on vielä alkuperäinen eli mistään varsinaisesta kulutusosasta ei ole kyse.

        Savage on edullinen käyttää jos pikku rempat onnistuu itseltä. Omassa kymmenvuotiaassa Savagessani ei vielä ole mitään vikoja ollut mutta kumitulpan ja jakoketjun olen rempannut jo ennakkoon.


      • ihastuin
        hiukkasen kirjoitti:

        Jos se kympin kumitulppa vuotaa, kuten se varmasti vuotaakin ellei ole vielä korjattu, konetta EI TARVITSE irrottaa. Ei ole mutua koska olen sen itse vaihtanut ilman ongelmia.

        Jakoketjun kiristimen mäntä voi pullahtaa ulos paikaltaan ellei sille ole mitään tehty.

        Nämäkin rempat ovat itse tehden kympin parin arvoisia eli halvalla selviää Savagella.

        Uuden hihnan saa Savage Clubin kautta jäsenhintaan reilulla parilla sadalla mutta suurimmassa osassa Savageja hihna on vielä alkuperäinen eli mistään varsinaisesta kulutusosasta ei ole kyse.

        Savage on edullinen käyttää jos pikku rempat onnistuu itseltä. Omassa kymmenvuotiaassa Savagessani ei vielä ole mitään vikoja ollut mutta kumitulpan ja jakoketjun olen rempannut jo ennakkoon.

        Kiitos! Tuli asiantuntevaa tietoutta, ei näyttäs olevan ihan tyyris peli käyttökustannuksiltaan.Jossakin oon kuullu valitettavan bensatankin pienoudesta mutta en tiedä sit mikä lienee todellinen kulutus. Niin ja se asia vielä arvelluttaa kun ykspyttynen on kyseessä että meneeks peilit "sumeeks" tärinästä vai onko se kovinkaan häiritsevää?


      • Tavalla
        hiukkasen kirjoitti:

        Jos se kympin kumitulppa vuotaa, kuten se varmasti vuotaakin ellei ole vielä korjattu, konetta EI TARVITSE irrottaa. Ei ole mutua koska olen sen itse vaihtanut ilman ongelmia.

        Jakoketjun kiristimen mäntä voi pullahtaa ulos paikaltaan ellei sille ole mitään tehty.

        Nämäkin rempat ovat itse tehden kympin parin arvoisia eli halvalla selviää Savagella.

        Uuden hihnan saa Savage Clubin kautta jäsenhintaan reilulla parilla sadalla mutta suurimmassa osassa Savageja hihna on vielä alkuperäinen eli mistään varsinaisesta kulutusosasta ei ole kyse.

        Savage on edullinen käyttää jos pikku rempat onnistuu itseltä. Omassa kymmenvuotiaassa Savagessani ei vielä ole mitään vikoja ollut mutta kumitulpan ja jakoketjun olen rempannut jo ennakkoon.

        Senverran sen kumitulpan vaihdosta,että minä olen vaihtanut myös omaani kumitulpan ja otin koneen pois koska homma on huomattavasti helpompi suorittaa kone irrallaan.Samalla kannattaa katsoa myös ohjurit ja ketju/kiristin.Jos ohjurit on loppu ,niin toisen pääset vaihtamaan ilman kannen irroitusta,mutta toista et.Koneen irroitus on hyvin yksinkertainen homma.Lisäksi venttiilinsäätö on kerrassaan helppoa verrattuna kun kone on rungossa.Imupuolen säätö kun ei ole mitenkään runsailla tiloilla varustetussa paikassa koneen ollessa rungossa.Joka talvi vetäsen pyörän "päreiksi" ja samalla tulee tehtyä aina joitakin muutoksia.Savage on niin yksinkertainen pyörä ettei sen huoltaminen ja korjaaminen vaadi ylitsepääsemättömiä kykyjä.Jokainen taaplaa tyylillään ja enkä tuomitse muiden tapaa tehdä remonttia.


      • ihastuin
        Tavalla kirjoitti:

        Senverran sen kumitulpan vaihdosta,että minä olen vaihtanut myös omaani kumitulpan ja otin koneen pois koska homma on huomattavasti helpompi suorittaa kone irrallaan.Samalla kannattaa katsoa myös ohjurit ja ketju/kiristin.Jos ohjurit on loppu ,niin toisen pääset vaihtamaan ilman kannen irroitusta,mutta toista et.Koneen irroitus on hyvin yksinkertainen homma.Lisäksi venttiilinsäätö on kerrassaan helppoa verrattuna kun kone on rungossa.Imupuolen säätö kun ei ole mitenkään runsailla tiloilla varustetussa paikassa koneen ollessa rungossa.Joka talvi vetäsen pyörän "päreiksi" ja samalla tulee tehtyä aina joitakin muutoksia.Savage on niin yksinkertainen pyörä ettei sen huoltaminen ja korjaaminen vaadi ylitsepääsemättömiä kykyjä.Jokainen taaplaa tyylillään ja enkä tuomitse muiden tapaa tehdä remonttia.

        ..että savage on yksinkertainen peli huoltaa, ei hirveesti kiehtois rassaaminen, ajaminen vaan


      • Rassata!
        ihastuin kirjoitti:

        ..että savage on yksinkertainen peli huoltaa, ei hirveesti kiehtois rassaaminen, ajaminen vaan

        Sepä se on, ajettaisiin vain ja vietäisiin huoltoon.
        Pojat hierovat käsiään, se on bisnestä, näinhän
        se kuuluisikin olla. Sinä teet rahaa omalla työlläsi
        (melkoisestikin) mutta et moottoreiden kanssa.
        Mutta kun motoristi korjaa pyörän myös tienpäällä,mitä sinä silloin teet naisesi kanssa
        vesisateessa? ---- HÄPEÄT (Oletko mies????)


      • Jepjep!!
        Rassata! kirjoitti:

        Sepä se on, ajettaisiin vain ja vietäisiin huoltoon.
        Pojat hierovat käsiään, se on bisnestä, näinhän
        se kuuluisikin olla. Sinä teet rahaa omalla työlläsi
        (melkoisestikin) mutta et moottoreiden kanssa.
        Mutta kun motoristi korjaa pyörän myös tienpäällä,mitä sinä silloin teet naisesi kanssa
        vesisateessa? ---- HÄPEÄT (Oletko mies????)

        Anteeksi, mikäpä minä olen arvostelemaan toisia.
        Ehkä vähän ottaa kuulaan nämä nykyiset motoristit,
        kun eivät osaa kuin ajaa. Vituttaa oma poikani!!!!


      • vertaisryhmää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe