Sellkami Center asiakaspalvelu

Pettynyt

Onko kokemuksia kyseisestä liikkeestä muilla???????

132

12190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyreä

      No, tää ei liity asiakaspalveluun, mutta toimituskulut on kovia kyseisessä liikkeesä.

      • RHCP

        Mä sain ihan ok palvelua, mutta toimarit oli kovat!! Siis sikahintaset!
        Siel on se yks ihmeellinen tyyppi, en muista nimee, mut kai ne muut on ihan ok. Huollos en oo käyttäny mopoo,,, onko muut??


      • jippo.

        Toimituskulut ovat isoja nykyään monessa muussakin paikassa. Osa pyörän hinnasta on siirtynyt toimituskuluihin - ostaja säästää veroissa ja loppupelissä saa pyörän vähän halvemmalla.


      • Mopo poika
        RHCP kirjoitti:

        Mä sain ihan ok palvelua, mutta toimarit oli kovat!! Siis sikahintaset!
        Siel on se yks ihmeellinen tyyppi, en muista nimee, mut kai ne muut on ihan ok. Huollos en oo käyttäny mopoo,,, onko muut??

        Taitaa olla paikan omistaja.


      • asiakas_1
        RHCP kirjoitti:

        Mä sain ihan ok palvelua, mutta toimarit oli kovat!! Siis sikahintaset!
        Siel on se yks ihmeellinen tyyppi, en muista nimee, mut kai ne muut on ihan ok. Huollos en oo käyttäny mopoo,,, onko muut??

        liikkessä saa hyvää palvelua ja ite ainakin huollan skootterini siellä aina ja saa siellä rahoilleen vastinetta


      • tietävinään
        asiakas_1 kirjoitti:

        liikkessä saa hyvää palvelua ja ite ainakin huollan skootterini siellä aina ja saa siellä rahoilleen vastinetta

        Tekniikan Maailma väittää ihan muuta. Palvelu sekä huolto ei ihan ruusuja saanut viimeiseesä numerossa.


      • Nelipyörät
        tietävinään kirjoitti:

        Tekniikan Maailma väittää ihan muuta. Palvelu sekä huolto ei ihan ruusuja saanut viimeiseesä numerossa.

        Luin myös Tekniikan Maailma-lehden testin. Mahtoikohan Sellkami Centerin huollon lopputulokseen vaikuttaa se, että ajoneuvon omistaja oli naisihminen? Työt tehtiin vähän sinnepäin. Tai sitten ei muuten vaan jaksettu tai osattu!
        Sellkamissa varjellaan työntekijän työrauhaa. Huoltotiloihin ei ole ulkopuolisilla asiaa, minkä toisaalta hyvin ymmärtää ja varsinkin tämänkertaisen lehtikirjoituksen jälkeen.
        Luottamusta lisäävät toimet ovat nyt paikallaan. Vaikea on muuten tuonne tuoda kalustoaan laitettavaksi.
        Muuten olen saanut myönteisen kuvan tästä liikkeestä. Myyntipuolella on osaamista ja reippautta, siistiä ja avaraa. Ajoneuvojen pitkät takuut vaativat kuitenkin säännöllisiä merkkihuoltoja pysyäkseen voimassa, mistä syystä ei mielellään katkaisisi hyvin alkanutta asiakkuuttaan. Odottelen.


      • Jaakkosil
        Nelipyörät kirjoitti:

        Luin myös Tekniikan Maailma-lehden testin. Mahtoikohan Sellkami Centerin huollon lopputulokseen vaikuttaa se, että ajoneuvon omistaja oli naisihminen? Työt tehtiin vähän sinnepäin. Tai sitten ei muuten vaan jaksettu tai osattu!
        Sellkamissa varjellaan työntekijän työrauhaa. Huoltotiloihin ei ole ulkopuolisilla asiaa, minkä toisaalta hyvin ymmärtää ja varsinkin tämänkertaisen lehtikirjoituksen jälkeen.
        Luottamusta lisäävät toimet ovat nyt paikallaan. Vaikea on muuten tuonne tuoda kalustoaan laitettavaksi.
        Muuten olen saanut myönteisen kuvan tästä liikkeestä. Myyntipuolella on osaamista ja reippautta, siistiä ja avaraa. Ajoneuvojen pitkät takuut vaativat kuitenkin säännöllisiä merkkihuoltoja pysyäkseen voimassa, mistä syystä ei mielellään katkaisisi hyvin alkanutta asiakkuuttaan. Odottelen.

        Toi on niin totta.. Sellkamin huolto on ala- arvoista. Viime kesänä vertailtiin kaverin kans samamlaisia huoltoja, mitkä oli tehny samanlaisiin mopohini, samanlaisilla kilsoilla. Mulla makso huolto vähemmän, vaikka listois oli vaihdettu ja huollettu samat osat. Toisella oli vaan samat osat ja "litkut" niii ku omistaja sanoo laitettu kalliimmaks.. ilmeisesti pärstäkerroin vaikuutta..että näin meitä nuoria jätkiä yritetään kusettaa. Olkaa tarkkoina ku haette vekotinta huollosta!! Vaikka sen äijän kans ei pysty mitää juttelee ku se vaa suu vaahdos jauhaa eikä kuuntele. Aina väittämäs vastaan.No, ens kesänä vien moponi Vantaalle.


      • Vantaalla huollatan

      • b5y6hr56y
        asiakas_1 kirjoitti:

        liikkessä saa hyvää palvelua ja ite ainakin huollan skootterini siellä aina ja saa siellä rahoilleen vastinetta

        Katsos, omistaja osallistui itse keskusteluun. Yritä Joensivu ensi kerralla tehdä vähän uskottavampi kirjoitus.


      • Anonyymi
        b5y6hr56y kirjoitti:

        Katsos, omistaja osallistui itse keskusteluun. Yritä Joensivu ensi kerralla tehdä vähän uskottavampi kirjoitus.

        Aivan totta, kielikuvaa on vaikea ihmisen muuttaa ja toi saa rahoille vastinette on Karin lempi sanonta 😂


    • V-Srom

      Itse ainakin kävin yhtenä lauantaina hieromassa kauppaa käytetystä pyörästä, ja asiakaspalvelu mielestäni oli aivan asiallista. Heti tultiin palvelemaan, ja palvelu oli luonnolisen tuntuista ja asiallista (ei töykeää, ei liian tyrkkyä tai välinpitämätöntä). Minulla ainakin jäi hyvä maku, ja voin suositella muillekin. Liikkeeseen oli kyllä vaikea löytää kakkostieltä, ulkopaikkakuntalaisena.

      • RHCP

        Sua tais palvella joku muu sitten ku paikan omistaja.


    • pahvihousu

      huono paikka. jos menee hakemaan samaa varaosaa 2viikon sisään niin saa kuulla vittuilua!!!

      • Ei ymmärrä

        Minkälaista vittuilua?? ja miksi.


      • Kokeilun haluinen
        Ei ymmärrä kirjoitti:

        Minkälaista vittuilua?? ja miksi.

        Käy kokeilemassa. Yritä tinkiä mp hinnasta tai yritä ostaa varaosaa,,,, eli bongaa miesmyyjä.


      • tahma palli
        Ei ymmärrä kirjoitti:

        Minkälaista vittuilua?? ja miksi.

        no munan pituudesta


    • SellkaminAsiakas

      Hyvää on muuten asiakaspalvelu, esim. tarjosivat minulle kahvia. Tosin, kannattaa varautua aggressiiviseen myyntiin:

      Kun mopon merkki ja malli oli vielä harkinnassa, menin katselemaan josko Sellkamista löytyisi jotain sopivaa. Aluksi palvelu vaikutti todella hyvältä, sillä paikan omistaja tuli heti tervehtimään ja esittelemään malleja.

      Mainitsin että Yamaha DT on yksi vaihtoehdoista ja tämä ilahdutti myyjää, koska kyse oli paikan muistaakseni kalliimasta moposta. Hyvin yritti kaupata, mutta sanoin, että en aio maksaa 3400 € moposta ja katselin sitten n. 800 € halvempia Riejuja.

      Nämäkin olivat aivan liian kalliita (en ajatellut alunperinkään ostaa mopoa uutena, vaan tulla katsomaan, että onko liikkeessä käytettyjä), niin myyjä alkoi mainostaa erinomaista korjauspalveluaan. Kuulemma huollossa oli parin viikon jono, mutta Sellkamin asiakkaat voivat ohittaa sen (TM testissä mainitaan, että huoltojonoja ei juuri esiintynyt). Lisäksi mopo oltaisiin pesty ja on mukavaa ajaa puhtaalla ja hyvintoimivalla mopolla.

      Jälleen kerran sanoin, että hinnat ovat liian suuret. Sitten alkoikin kiinamankien sun muiden mainostus. Myyjä johdatti aiheeseen ovelasti kysymällä jotain tännepäin: "Kuinkas usein ajattelit mopolla ajaa?"
      Vastasin, että varmaan koulumatkat ja jotain muuta satunnaista. Siihen minulle sanottiin, että sitten ei ole merkitystä, että ajanko kiinamopolla vai kalliilla endurolla, koska matkat ovat niin lyhyitä. Valetta.

      Kieltäydyin, koska kiinavempeleet eivät kiinnostaneet yleisesti ottaen heikohkon laadun vuoksi. Minut johdatettiin skootterien luo ja kerrottiin, että ne ovat edullisia, eivätkä vaadi huoltoa. Jälleen kerran myyjä yritti taivutella puolelleen ovelalla kysymyksellä, joka meni jotakuinkin näin: "Endurot vaativat aina tietynlaista huolenpitoa, huoltoa ja sitoutumista. Ketjut pitää rasvata viikottain jne.". Sanoin, että kyllähän se minulta hoituu, eikä skootterit kiinnosta.

      Kun myyjän kortit tuntuivat olevan pelattu, kerroin, että ajattelin ostaa käytettyä. Vastaus tähän kuului jotakuinkin näin:"Älä missään nimessä osta käytettyä. Sellaisen kun ostat, et voi tietää minkälaisen romun saat. Olen nähnyt monta surullista tapausta, jossa yksinhuoltajaäidin poika on ostanut käytetyn mopon ja joutunut tuomaan sen korjattavaksi tänne meille. Niin on valitettavasti käynyt, että joskus korjauslaskua ei ole ollut varaa maksaa ja mopo on jouduttu jättämään tänne."

      Jotain sanoin vielä vastaan ja mainosta tuli en nyt muista minkä pankin rahoituksesta ilman korkoa. Siihen kieltäytyessäni sanoi, että mene poika kesätöihin ja osta vasta sitten mopo, meiltä.


      Hyvää asiakaspalvelua, kunhan osaa olla valppaana kuin tiikeri. Varo siis, etteivät myy skootteria, kun olet ostamassa enduroa...

      • vihaaja

        Siis ihan paska paikka ! Omistaja alkoi tänään haukkumaan kiinanmopoja, vaikka itse saatana myyvät niitä. Paikan omistaja on turha veikko, mutta muut myyjät ovat ystävällisiä ja hyviä työssään. Mitä vain sanot omistaja väittää vastaan, kehut jotain mopoa niin ei se olekkaan erikoinen...


      • aikansa elänyt
        vihaaja kirjoitti:

        Siis ihan paska paikka ! Omistaja alkoi tänään haukkumaan kiinanmopoja, vaikka itse saatana myyvät niitä. Paikan omistaja on turha veikko, mutta muut myyjät ovat ystävällisiä ja hyviä työssään. Mitä vain sanot omistaja väittää vastaan, kehut jotain mopoa niin ei se olekkaan erikoinen...

        Joo ihan mahoton äijä. On niin oman ekonsa ympärille käpertynyt. Hän on oikeassa ja asiakashan ei tiedä mistään mitään. Kauankohan tää leikki vielä kestää????


      • Skootterimies -61
        aikansa elänyt kirjoitti:

        Joo ihan mahoton äijä. On niin oman ekonsa ympärille käpertynyt. Hän on oikeassa ja asiakashan ei tiedä mistään mitään. Kauankohan tää leikki vielä kestää????

        Toivotonta asiakaspalvelua.
        Kävimme talvella maksamassa varausmaksun ja sovittiin, että he soittavat kun saavat vehkeitä satamasta.
        Odotin 2kk ja kun vihdoin soitin niin omistaja kysyi, että onkos kortti hankittu??? Mitähän sekin asiaan liittyy onko tyttärelläni mopokortti vai ei.Sitten sanoi, että onhan noita tossa myymälässä, mutta onkos lasku maksettu????Enpäs ole ajatusten lukija, ei ollut laskua tullutkaan.Sovittiin että lahettää laskun jonka hoidin heti sen saatuani ja soitin suraavana lauantaina jolloin olimme sopineet sen hakevamme, mutta asiasta ei taas tiedettykään mitään.No, kai sen ensi viikolla vihdoin saan haettua.Toiste ei taritse tuon puljun ovea avata.Olen elämäni aikana ostellut kaikenlaisia vehkeitä ja tämä on kyllä pohjanoteeraus kaikista asiakaspalvelun osalta.Mitähän olisi käynyt jos en olisi ottanut yhteyttä.Olisivat varmaan valitelleet että ko. vehkeet on jo myyty loppuun??


      • sivusta seurannut
        Skootterimies -61 kirjoitti:

        Toivotonta asiakaspalvelua.
        Kävimme talvella maksamassa varausmaksun ja sovittiin, että he soittavat kun saavat vehkeitä satamasta.
        Odotin 2kk ja kun vihdoin soitin niin omistaja kysyi, että onkos kortti hankittu??? Mitähän sekin asiaan liittyy onko tyttärelläni mopokortti vai ei.Sitten sanoi, että onhan noita tossa myymälässä, mutta onkos lasku maksettu????Enpäs ole ajatusten lukija, ei ollut laskua tullutkaan.Sovittiin että lahettää laskun jonka hoidin heti sen saatuani ja soitin suraavana lauantaina jolloin olimme sopineet sen hakevamme, mutta asiasta ei taas tiedettykään mitään.No, kai sen ensi viikolla vihdoin saan haettua.Toiste ei taritse tuon puljun ovea avata.Olen elämäni aikana ostellut kaikenlaisia vehkeitä ja tämä on kyllä pohjanoteeraus kaikista asiakaspalvelun osalta.Mitähän olisi käynyt jos en olisi ottanut yhteyttä.Olisivat varmaan valitelleet että ko. vehkeet on jo myyty loppuun??

        Todella surullista luettavaa.


      • Liika on liikaa
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Todella surullista luettavaa.

        on todella surullista huomata, että lypsätään rahat heti pois. Tulipa maksettua osista liikaa tämän ja viineisen kerran. Halvempia paikkoja on. Kerta ja viimeinen kerta


      • Skootterimies -61
        Skootterimies -61 kirjoitti:

        Toivotonta asiakaspalvelua.
        Kävimme talvella maksamassa varausmaksun ja sovittiin, että he soittavat kun saavat vehkeitä satamasta.
        Odotin 2kk ja kun vihdoin soitin niin omistaja kysyi, että onkos kortti hankittu??? Mitähän sekin asiaan liittyy onko tyttärelläni mopokortti vai ei.Sitten sanoi, että onhan noita tossa myymälässä, mutta onkos lasku maksettu????Enpäs ole ajatusten lukija, ei ollut laskua tullutkaan.Sovittiin että lahettää laskun jonka hoidin heti sen saatuani ja soitin suraavana lauantaina jolloin olimme sopineet sen hakevamme, mutta asiasta ei taas tiedettykään mitään.No, kai sen ensi viikolla vihdoin saan haettua.Toiste ei taritse tuon puljun ovea avata.Olen elämäni aikana ostellut kaikenlaisia vehkeitä ja tämä on kyllä pohjanoteeraus kaikista asiakaspalvelun osalta.Mitähän olisi käynyt jos en olisi ottanut yhteyttä.Olisivat varmaan valitelleet että ko. vehkeet on jo myyty loppuun??

        Vähän jatkoa tuohon edelliseen. Kauppoja tehtäessä ei koskaan kysytty mihin vakuutusyhtiöön haluan vakuutukset.En ole eläissäni ennen moiseen törmännyt kun olen rekisteröitävää ajoneuvoa ostanut ja en huomannut itsekään asiasta sanoa. No tietysti meni eri yhtiöön kun itse käytön ja lisäksi olivat ottaneet myös kaskon jota en olisi muuten ottanut.Asia korjattu itse jälkeenpäin vakuutusyhtiön kanssa.
        Kyllä en tuohon liikkeeseen mene enää ikinä. Lisäksi vehkeeseen oli liimattu 4 kpl mainostarroja.
        Papereiden mukana oli sitten "mainos sopimus" jonka ansiosta saa kuulemma VIP kohtelua. Luulisi saavan VIP kohtelua jos on kerran vehkeen sieltä ostanut. Naurettavaa paskaa.


      • tuleva suurkuluttaja

        Meillekin eli varmasti on pelkkää pluffia ja lisäksi naisten sorsimista. Kokemuksesta tiedän, että nainen ei ole omistajalle mikään varteenotettava asiakas. Saa tuntea, että ei me mitään ymmärretä näistä hommista ja eiks mies tai sen puutteessa poika itse ole mukana,,,,
        Never again


      • Anonyymi
        aikansa elänyt kirjoitti:

        Joo ihan mahoton äijä. On niin oman ekonsa ympärille käpertynyt. Hän on oikeassa ja asiakashan ei tiedä mistään mitään. Kauankohan tää leikki vielä kestää????

        Ei kestä enää konkurssi päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä enää konkurssi päällä.

        Joensuulle ihan oikein


    • Sellkamia

      Negatiivisia kokemuksia kahden eri moposkootterin huolloista ja talvisäilytyksistä.
      - 1000km välein tehtävä "öljynvaihtohuolto" maksaa yli 100eur
      - "talvisäilytyshuollossa" ei oltu tehty YHTÄÄN MITÄÄN, edes akkua ei oltu vaivauduttu lataamaan
      - puitteet ovat OK mutta ylimielinen asenne ja huollon kusetus pilaavat kaiken... pysykää kaukana.

      • tietävinään

        Onko Mitään positiivistä sanottavaa kyseisestä firmasta.


      • repe112
        tietävinään kirjoitti:

        Onko Mitään positiivistä sanottavaa kyseisestä firmasta.

        Kävin juuri hakemassa pojan mopon 500 km huollosta ja hinta oli 150 kun puhelimessa oli sovittu 100. Olisin ihan mielellään maksanut pari kymppiä yli mutta se omistaja kun oli niin v-mäinen. Aloittaa lauseen mulle: Kuinka sä luulet että me voidaan arvioida huollon varaosien hinta etukäteen. Todella vähättelevästi kohteli muutenkin. Meni aika lailla hermo ja sanoin useasti että olisi hiljaa ja ottaisi vastaan 100 euroa. Enempää en sitten suostunut maksamaan, kun kerran käyttäytyi niin vastenmielisesti. Kielsi minua koskaan menemästä uudestaan ja sanoi ottaneensa jo yhteystiedotkin koneelta pois. Sopii mulle. Tutut pojat naureskeli etukäteen ja sanoivat että saattaa olla ihan mielenkiintoinen käynti. Ajattelin että kun mulla ikää on jo 43 vuotta niin eiköhän tämä mene ihan hyvin. Pojat oli oikeassa:)


      • Tietävinään
        repe112 kirjoitti:

        Kävin juuri hakemassa pojan mopon 500 km huollosta ja hinta oli 150 kun puhelimessa oli sovittu 100. Olisin ihan mielellään maksanut pari kymppiä yli mutta se omistaja kun oli niin v-mäinen. Aloittaa lauseen mulle: Kuinka sä luulet että me voidaan arvioida huollon varaosien hinta etukäteen. Todella vähättelevästi kohteli muutenkin. Meni aika lailla hermo ja sanoin useasti että olisi hiljaa ja ottaisi vastaan 100 euroa. Enempää en sitten suostunut maksamaan, kun kerran käyttäytyi niin vastenmielisesti. Kielsi minua koskaan menemästä uudestaan ja sanoi ottaneensa jo yhteystiedotkin koneelta pois. Sopii mulle. Tutut pojat naureskeli etukäteen ja sanoivat että saattaa olla ihan mielenkiintoinen käynti. Ajattelin että kun mulla ikää on jo 43 vuotta niin eiköhän tämä mene ihan hyvin. Pojat oli oikeassa:)

        Eihän tuo ole enää huvittavaa vaan tosi paskamaista asiakaspalvelua. Mitenkä kauppias voi tuollalailla käyttäytyä asiakasta kohtaan. Pitäisi enemmän olla nöyryyttä, mutta sehän on vaikeaa jos ego ei anna periksi. Paikka näköjään hinnoittelee itsensä ulos markkinoilta.


      • vaino80
        Tietävinään kirjoitti:

        Eihän tuo ole enää huvittavaa vaan tosi paskamaista asiakaspalvelua. Mitenkä kauppias voi tuollalailla käyttäytyä asiakasta kohtaan. Pitäisi enemmän olla nöyryyttä, mutta sehän on vaikeaa jos ego ei anna periksi. Paikka näköjään hinnoittelee itsensä ulos markkinoilta.

        Taisin olla tuossa liikkeessä samaan aikaan ja voin vain todeta että asioilla on aina vähintään kaksi puolta tai totuutta...Itse olen aina saanut todella asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua juuri tuossa perhefirmassa. Kiva kun on paikka missä myyjillä on oikeesti aikaa asiakkaille, toisin kun monessa muussa paikassa. Tuo kommentti "pojat oli oikeassa" kertoo mielestäni aika paljon...Hyvään palveluun osallistuu mun mielestä sekä asiakas että myyjä eikä asiakas (en itsekään) ole aina oikeassa. Kun peilistä katsoo niin kyllä se totuus usein sieltä löytyy jos vain rohkeutta riittää. Jospa keskittyisimme välillä positiiviseen palautteeseen!


      • Repe1121
        vaino80 kirjoitti:

        Taisin olla tuossa liikkeessä samaan aikaan ja voin vain todeta että asioilla on aina vähintään kaksi puolta tai totuutta...Itse olen aina saanut todella asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua juuri tuossa perhefirmassa. Kiva kun on paikka missä myyjillä on oikeesti aikaa asiakkaille, toisin kun monessa muussa paikassa. Tuo kommentti "pojat oli oikeassa" kertoo mielestäni aika paljon...Hyvään palveluun osallistuu mun mielestä sekä asiakas että myyjä eikä asiakas (en itsekään) ole aina oikeassa. Kun peilistä katsoo niin kyllä se totuus usein sieltä löytyy jos vain rohkeutta riittää. Jospa keskittyisimme välillä positiiviseen palautteeseen!

        Miten Pojat oli oikeassa kertoo kaiken? 15 vuotiaat pojat oikeasti varoittelivat etukäteen ja sanoivat että se omistaja ei kuuntele mitään ja lasku on ihan muuta kuin piti. Sen takia varmistin hinnan etukäteen. Jos puhelimessa sanotaan että hinta on 100 euroa ja sitten annetaan lasku 150 euroa jossa esim. pesu 8 euroa niin on se aika härskiä. En tilannut pesua vaan 100 euron huollon. Jos todellakin olit paikalla niin olet se nainen joka on siellä töissä, eikö niin? Muitahan siellä ei ollut, ellet sitten ollut hyllyjen välissä piilosilla. En ole kovin ylpeä käytöksestäni kun meni oikeasti hermot siihen ala-arvoiseen vähättelyyn ja selittelyyn. Seison kaiken sanomani ja tekemäni takana. Minä en ole 15 vuotias lapsi jolta voi tyrannimaisella käytöksellä ryövätä vähän ylimääräistä. Tuohon asiakaspalveluun sopii vanha sanonta: kuin lapselta karkin veisi.
        Toinen vanha totuus myymisestä: Mitä enemmän asiakas puhuu ja sitä taitavampi myyjä. Tässä tapauksessa se ei ihan noin mennyt.


      • tietävinään
        Repe1121 kirjoitti:

        Miten Pojat oli oikeassa kertoo kaiken? 15 vuotiaat pojat oikeasti varoittelivat etukäteen ja sanoivat että se omistaja ei kuuntele mitään ja lasku on ihan muuta kuin piti. Sen takia varmistin hinnan etukäteen. Jos puhelimessa sanotaan että hinta on 100 euroa ja sitten annetaan lasku 150 euroa jossa esim. pesu 8 euroa niin on se aika härskiä. En tilannut pesua vaan 100 euron huollon. Jos todellakin olit paikalla niin olet se nainen joka on siellä töissä, eikö niin? Muitahan siellä ei ollut, ellet sitten ollut hyllyjen välissä piilosilla. En ole kovin ylpeä käytöksestäni kun meni oikeasti hermot siihen ala-arvoiseen vähättelyyn ja selittelyyn. Seison kaiken sanomani ja tekemäni takana. Minä en ole 15 vuotias lapsi jolta voi tyrannimaisella käytöksellä ryövätä vähän ylimääräistä. Tuohon asiakaspalveluun sopii vanha sanonta: kuin lapselta karkin veisi.
        Toinen vanha totuus myymisestä: Mitä enemmän asiakas puhuu ja sitä taitavampi myyjä. Tässä tapauksessa se ei ihan noin mennyt.

        Jos lohduttaa, et ole ensinmäinen etkä viimeinen jolle käy noin kyseisessä liikkeessä. Turha kaunistella asioita, kun totuus on mitä on. Liikkeen toiminta on härskiä ja ei niinkään asiakas ystävällistä. Ei pidä hyväksyä kaikkea mitä kyseinen kauppias pyytää tai tarjoaa. Omista oikeuksista pitää pitää kiinni eikä siinä auta yhden kauppiaan uho. Kuluttaja asiamiehellä on varmaankin vastaus joka asian, myös tähän.


      • asiakkaana PETTYNYT
        tietävinään kirjoitti:

        Jos lohduttaa, et ole ensinmäinen etkä viimeinen jolle käy noin kyseisessä liikkeessä. Turha kaunistella asioita, kun totuus on mitä on. Liikkeen toiminta on härskiä ja ei niinkään asiakas ystävällistä. Ei pidä hyväksyä kaikkea mitä kyseinen kauppias pyytää tai tarjoaa. Omista oikeuksista pitää pitää kiinni eikä siinä auta yhden kauppiaan uho. Kuluttaja asiamiehellä on varmaankin vastaus joka asian, myös tähän.

        Omistajalla on suuri kupla otassa mikä vaan kasvaa ja kasvaa. Kyllä se kompastuu vielä omaan typeryyteensä. Asiakkaana sitä odottaa tietenkin hyvää palvelua, ei vinoilua ja vähättelyä tai alentavaa katsetta. Itse en ainakaan mene sellaiseen liikkeeseen missä en saa ystävällistä kohtelua. Kyllä se on vaan semmonen juttu, ettei asiakaspalvelija (varsinkaan liikkeen OMISTAJA) saa kohdella asiakkaitaan, kuin halpaa rättiä. Jokainen hyvin kohdeltu asiakas tuo lisää rahaa taloon. jos on tyytyväinen saamaansa palveluun niin kukapa ei halua mennä liikkeeseen uudestaan? Ja sovitusta pidettävä kiinni.
        Pesusta 8e.. jos pesua ei ole tilattu, ei pestä. Hyvän ja reilun kuvan antamiseksi voisi mainita "Pestiin, tulee kaupanpäälle". Ei pesun kulut/työ ole läheskään 8 e luokkaa. En tiedä yhtään ihmistä joka olisi tyytyväinen,kun joutuu asioimaan paikan omistajan kanssa. Luulisi häntä harmittavan olla erittäin huonossa valossa myös ulkopaikkakunnilla.. Firma tulee kaatumaan, ennemmin tai myöhemmin!
        Niin se vaan menee, että sana leviää. VARSINKIN se negatiivinen!


      • riejuhemmo
        asiakkaana PETTYNYT kirjoitti:

        Omistajalla on suuri kupla otassa mikä vaan kasvaa ja kasvaa. Kyllä se kompastuu vielä omaan typeryyteensä. Asiakkaana sitä odottaa tietenkin hyvää palvelua, ei vinoilua ja vähättelyä tai alentavaa katsetta. Itse en ainakaan mene sellaiseen liikkeeseen missä en saa ystävällistä kohtelua. Kyllä se on vaan semmonen juttu, ettei asiakaspalvelija (varsinkaan liikkeen OMISTAJA) saa kohdella asiakkaitaan, kuin halpaa rättiä. Jokainen hyvin kohdeltu asiakas tuo lisää rahaa taloon. jos on tyytyväinen saamaansa palveluun niin kukapa ei halua mennä liikkeeseen uudestaan? Ja sovitusta pidettävä kiinni.
        Pesusta 8e.. jos pesua ei ole tilattu, ei pestä. Hyvän ja reilun kuvan antamiseksi voisi mainita "Pestiin, tulee kaupanpäälle". Ei pesun kulut/työ ole läheskään 8 e luokkaa. En tiedä yhtään ihmistä joka olisi tyytyväinen,kun joutuu asioimaan paikan omistajan kanssa. Luulisi häntä harmittavan olla erittäin huonossa valossa myös ulkopaikkakunnilla.. Firma tulee kaatumaan, ennemmin tai myöhemmin!
        Niin se vaan menee, että sana leviää. VARSINKIN se negatiivinen!

        Joo, eipä oo kyseiseen liikkeeseen enää menemistä. Tässä oli just 2500km huolto riejulla, puhelimessa omistaja kerto hinnaksi "120 luokkaa". No, sitten ku sinne pääsin hakemaan pärrää niin tämä iskee laskun käteen jossa lukee 154€. Ajattelin että no, kyllä pieni heitto vielä menee (oikeestaanhan huoltoon viedessä sano hinnaks 100€ luokkaa), mutta sitten alkaakin tämä armoton vinoilu siitä, kun olin laittanu vilkut sähköteipillä kiinni (huoltoon viedessä mopossa ei siis vasen takavilkku eikä taka ajovalo toiminu). Omistaja alkaa pätemään että siinä menee jännitteensäädin paskaks tota menoo, että kannattaa sähköjen kanssa tehä työ niinku loppuun asti (Jännitteensäätimen hinnaksi sano noin 200€). No eipä mitään, sano sitte että huollon pojat fiksuina poikina laitto vilkut ja takavalon kunnolla kiinni ettei pääse paikat hajoomaan.
        Siitä sitten lähen köröttelemään kotiin päin nii huomaan että perkele, ei toimi kummatkaan vilkut vasemmalla puolella! Alko lievästi sanottuna vituttaa aika lailla siinä vaiheessa. Ja sitten kaiken kukkuraks koko hoidon kruunaa se, että illemmalla huomaan, että takavalon johdot oli laitettu niin, että ajon aikana palaa jarruvalo eikä ajovalo.
        Yhteenvetona: 154€ sisältää vaihdetut laatikkoöjyt, kiristetyt ketjut, ilmanputsarin putsauksen, uuden sytytystulpan, uuden polttimon takavilkkuun ja pesun. Kysyn vaan, voiko tätä turhempaa huoltoo olla? Ei voi, sanon minä.


      • mopopoikien isä
        riejuhemmo kirjoitti:

        Joo, eipä oo kyseiseen liikkeeseen enää menemistä. Tässä oli just 2500km huolto riejulla, puhelimessa omistaja kerto hinnaksi "120 luokkaa". No, sitten ku sinne pääsin hakemaan pärrää niin tämä iskee laskun käteen jossa lukee 154€. Ajattelin että no, kyllä pieni heitto vielä menee (oikeestaanhan huoltoon viedessä sano hinnaks 100€ luokkaa), mutta sitten alkaakin tämä armoton vinoilu siitä, kun olin laittanu vilkut sähköteipillä kiinni (huoltoon viedessä mopossa ei siis vasen takavilkku eikä taka ajovalo toiminu). Omistaja alkaa pätemään että siinä menee jännitteensäädin paskaks tota menoo, että kannattaa sähköjen kanssa tehä työ niinku loppuun asti (Jännitteensäätimen hinnaksi sano noin 200€). No eipä mitään, sano sitte että huollon pojat fiksuina poikina laitto vilkut ja takavalon kunnolla kiinni ettei pääse paikat hajoomaan.
        Siitä sitten lähen köröttelemään kotiin päin nii huomaan että perkele, ei toimi kummatkaan vilkut vasemmalla puolella! Alko lievästi sanottuna vituttaa aika lailla siinä vaiheessa. Ja sitten kaiken kukkuraks koko hoidon kruunaa se, että illemmalla huomaan, että takavalon johdot oli laitettu niin, että ajon aikana palaa jarruvalo eikä ajovalo.
        Yhteenvetona: 154€ sisältää vaihdetut laatikkoöjyt, kiristetyt ketjut, ilmanputsarin putsauksen, uuden sytytystulpan, uuden polttimon takavilkkuun ja pesun. Kysyn vaan, voiko tätä turhempaa huoltoo olla? Ei voi, sanon minä.

        onneksi luin viestisi ennen kun menin liikkeeseen :). Olin vähällä tehdä virheen hankkimalla mopon sieltä. Hinta tosiaankin ääriluokkaa ja palvelu huonoa. Onneksi luotin osaavimpiin mp-liikkeisiin ettei tarvinnut tuota itse kokea useampia kertoja


      • Pahoilla mielin
        tietävinään kirjoitti:

        Onko Mitään positiivistä sanottavaa kyseisestä firmasta.

        hyviä kokemuksia jakaa...
        Nuoriammekin kohdellaan kuin h... m... ja kysellään, että missäs ne vanhemmat olisi... ihan kuin nuori ei itse ole asiakas ollenkaan. Nuorissa olisi kuitenkin heidän tulevaisuus....


      • Pysytään tod kokemuk
        vaino80 kirjoitti:

        Taisin olla tuossa liikkeessä samaan aikaan ja voin vain todeta että asioilla on aina vähintään kaksi puolta tai totuutta...Itse olen aina saanut todella asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua juuri tuossa perhefirmassa. Kiva kun on paikka missä myyjillä on oikeesti aikaa asiakkaille, toisin kun monessa muussa paikassa. Tuo kommentti "pojat oli oikeassa" kertoo mielestäni aika paljon...Hyvään palveluun osallistuu mun mielestä sekä asiakas että myyjä eikä asiakas (en itsekään) ole aina oikeassa. Kun peilistä katsoo niin kyllä se totuus usein sieltä löytyy jos vain rohkeutta riittää. Jospa keskittyisimme välillä positiiviseen palautteeseen!

        ja jos ei ole positiivisia kokemuksia niin miksi niitä pitäisi keksimällä keksiä?


      • todettua

        Ei huolto kuseta vaan tiskillä oleva hemmo.


      • kyrpä 88
        vaino80 kirjoitti:

        Taisin olla tuossa liikkeessä samaan aikaan ja voin vain todeta että asioilla on aina vähintään kaksi puolta tai totuutta...Itse olen aina saanut todella asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua juuri tuossa perhefirmassa. Kiva kun on paikka missä myyjillä on oikeesti aikaa asiakkaille, toisin kun monessa muussa paikassa. Tuo kommentti "pojat oli oikeassa" kertoo mielestäni aika paljon...Hyvään palveluun osallistuu mun mielestä sekä asiakas että myyjä eikä asiakas (en itsekään) ole aina oikeassa. Kun peilistä katsoo niin kyllä se totuus usein sieltä löytyy jos vain rohkeutta riittää. Jospa keskittyisimme välillä positiiviseen palautteeseen!

        taitaa olla ite omistajan kirjotus... ylimielinen paska koko jätkä ja muutenkin koko paikka iha perseesetä. ja se hänen reittinsäki on sit niin vitun tarkka. pistäs kieltoon koko paskan saatana urheilu kelkoita ko ei saa saatana painaa kaasua eikä jarruttaa eikä hypätä eikä paljo muutakaan


      • kyrpä88
        vaino80 kirjoitti:

        Taisin olla tuossa liikkeessä samaan aikaan ja voin vain todeta että asioilla on aina vähintään kaksi puolta tai totuutta...Itse olen aina saanut todella asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua juuri tuossa perhefirmassa. Kiva kun on paikka missä myyjillä on oikeesti aikaa asiakkaille, toisin kun monessa muussa paikassa. Tuo kommentti "pojat oli oikeassa" kertoo mielestäni aika paljon...Hyvään palveluun osallistuu mun mielestä sekä asiakas että myyjä eikä asiakas (en itsekään) ole aina oikeassa. Kun peilistä katsoo niin kyllä se totuus usein sieltä löytyy jos vain rohkeutta riittää. Jospa keskittyisimme välillä positiiviseen palautteeseen!

        ota kieli pois sieltä joensuun perseestä.... iha paska paikka. ja jos et aja jamahalla et oo asiakas vaan rasite... vitun kyrpä homola... reitti iha paska!!!


    • Saman kokenut

      Olen 100 varma, että huonoa asiakaspalvelua saaneet ovat kohtelunsa saaneet itse omistajalta. Jos näen kaverin niin lähden toiseen suuntaan. Asiakas tuntee olevansa todella ei-toivottu siinä kohtelussa.

      Hinnat ovat kaikkein kalleimmat - just pyysin tarjoukset kevareista. Kehtasi tehdä tarjouksen - kevari OVHna ja päälle 500 e lahjakortti liikkeeseen,,, jäi kokonaisuutena kaikkein kalleimmaksi enkä ostanut. Olis pitänyt vielä käydä uudestaan kuuntelemassa - ei kiitos. Mieluiten maksan muille enemmän kuin ostan täältä ja olen maksanutkin.

      Mopo ostettiin pojalle, kun emme vielä tunteneet liikkeen toimintamallia ja asiakaspalvelu strategiaa,,,,
      Asiakas ei ole tervetullut varsinkaan, jos uskaltaa tinkiä ja huom tämä liike ei ole asiakasta varten (eikä ainakaan "köyhiä" se tehtiin heti selväksi) vaan asiakas liikettä varten. Muitathan, että käydessäsi et tuhlaa myyjien aikaa eli osta jos ostat tai ,,, tuntuu olevan se ainut oikea palvelu, mitä siellä saa. Siellä on pari myyjä poikkeusta asiakaspalvelustrategiassa pari naisimmeistä (vanhempi - omistajan vaimo? ja nuorempi). Mutta aina joutuu keskustelemaan huollosta ja tarjouksista itse sen omistajan kanssa eli millään et voi välttyä "kunnon kohtelulta". Itse asiassa kaikkien kannattaa käydä paikassa ainakin kerran niin osaa arvostaa sen jälkeen hyvää asiakaspalvelua, on mun mielipide.

      Kerran vein (taas käytännön syistä) pyörän merkin takuukorjaukseen (soitin asiasta etukäteen ja luki myös sinne jätetyssä lapussa). Yrittivät laskuttaa, kun en ollut erikseen maininnut, että takuukorjaus tarkoittaa veloituksetonta korjausta! Eivät voi kuulemma tälläistä asiaa tietää, jos asiakas ei mitään asiasta mainitse eli normaalit käsitteet ovat "hukassa" tai unohtuneet....

      Joka kerta on yritetty tehdä pyörälle muutakin kuin tilattu työ. Saas nähdä miten taas käy, kun haen pyörän seuraavan kerran huollosta. Taas varmaan yrittävät rahastaa, vaikka vain huollon tilasin ja joka kerta joudun ihan pakosta kuittaamaan laskun ulos siltä omistajalta, jota ei kuuna päivänä haluaisi enää nähdä....

      Joo ja toi merkkien liimaaminen ilman lupaa tai sopimusta on sama juttu joka kävi meillekin. Ostat sieltä pyörän niin johan siihen on liimattu tarraa ja toistakin. Käteen työnnetään mainossopimus, jolla saat alennusta huolloista eli huollot normaalihintaan (muut tekee samalla hintaa) eli minusta tämän täytyy tarkoittaa silloin sitä, että muuten huollot ovat yliveloitettuja.... Kun sanot, että tälläisestä ei oltu sovittu tai edes mainittu niin sinä olet "syyllinen", kun et edes muista mitä olet kaupan yhteydessä sopinut. Kyllä muistin ja tälläisestä ei ollut sovittu. Sen jälkeen annettiin myyjältä tuta asiakkaalle ja jos et ymmärrä olla vaiti ja kuunnella niin lisää tulee....

      Enpä ollut lukenut tuota TM tulosta ja minusta he saivat ehkä jopa liiankin kaunistellun kuvan tilanteesta. Tämä on ainakin minun kokemukseni eli minusta tulos pitäisi olla vieläkin huonompi.

      Huollossa ei todellakaan ole jonoa, vaikka omistaja näin väittäisi.
      Kevarini vien nykyään Vantaalle huoltoon ja maksan saman kuin heillä, mutta en todellakaan halua joutua heidän asiakaspalvelunsa kohteeksi ja siten mielummin ajan Vantaalle huoltoon. Saa kahvia, ystävällistä asiakaspalvelua, kohtuuhintaisen ja asiallisen huollon sekä vain sen mitä tilaa. Lisäksi voin tehdä muita ostoksia liikkeessä myyjien hellässä huomassa. Vantaalta saatetaan jopa soittaa ja kysyä huollosta, että huomattiin tälläinen vika samalla, että korjataanko ja tietävät korjauksen arvonkin suunnilleen. Sellkamista ei saa hintaa ulos millään omistajalta vaan "katsotaan sitten, kun tulet hakemaan, että mitä on mennyt ja paljonko osat tulevat maksamaan" ja kyse on siis määräaikaishuollosta!

      Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että sen omistajan paikka ei ole asiakaspalvelussa vaan antais muiden hoitaa ne hommat ja siirtyisi ostopuolelle. Siellä on varaa olla tollaiseen asenteeseen. Ihan selkeästi lama ei ole koetellut ainakaan tätä liikettä, kun palvelua on mitä on.

      Saamani kohtelun johdosta olen tämän jälkeen kantanut kaikki "tällä" alueella olevat rahani kaikkialle muualle paitsi tähän mainittuun kauppaan ja kunhan pääsemme aikanaan moposta eroon niin siihen loppuu ne pakkokäynnitkin ja alkaa ihana elämä :-)

      • Repe112

        On hyvä muistaa, että jos laskusta tulee erimielisyyttä, ei sitä tarvitse maksaa automaattisesti. Laskun oikeellisuuden voi kiistää ja riitauttaa. Se ei oikeuta huoltoa pitämään ajoneuvoa panttina. Eli jos koet tulleesi kunnolla kusetetuksi ja siitä on selkeät todisteet, voit vaatia että maksat sen mitä kuuluu. Ei senttiäkään enempää. Jollei se käy etkä saa ajoneuvoasi, kannattaa soittaa poliisille. Kusetus on juridiselta termiltään petos, josta seuraa rangaistus.


      • Vaihtakaa liikettä
        Repe112 kirjoitti:

        On hyvä muistaa, että jos laskusta tulee erimielisyyttä, ei sitä tarvitse maksaa automaattisesti. Laskun oikeellisuuden voi kiistää ja riitauttaa. Se ei oikeuta huoltoa pitämään ajoneuvoa panttina. Eli jos koet tulleesi kunnolla kusetetuksi ja siitä on selkeät todisteet, voit vaatia että maksat sen mitä kuuluu. Ei senttiäkään enempää. Jollei se käy etkä saa ajoneuvoasi, kannattaa soittaa poliisille. Kusetus on juridiselta termiltään petos, josta seuraa rangaistus.

        Se myyjä ei avainta anna ilman, että laskun kuittaa ja maksaa. Koettu on enkä halua ruveta tappelemaan sen myyjän kanssa.... Se vaati jopa allekirjoittamaan työmääräyksenkin jälkikäteen,,,, viimeksi jouduin maksamaan sellaista mitä en ole tilannutkaan, kun en kuulemma etukäteen kieltänyt muuta tekemästä kuin huollon. Liikkeellä kun on kuulemma tapana korjata vehkeet kuntoon silloin kun ne tuodaan sinne...
        Mikä asiassa on totta mikä ei, sitä en tiedä enkä pysty todistamaankaan kun huollon puolelle ei saa mennä eikä niiden poikien kanssa puhuakkaan ettemme häiritse heidän "työrauhaansa" kuulemma (myyjä sanoo, että huollon pojille pitää antaa työrauha...) Hmm selkeät todisteet - mikähän riittäisi? Videokuvaa?

        Olen pelkuri ja valitsen itselleni helpoimman tien eli kärsin oppirahat nahoissani ja vaihdan liikettä enkä suosittele muille ko liikettä milloinkaan.


      • repe112
        Vaihtakaa liikettä kirjoitti:

        Se myyjä ei avainta anna ilman, että laskun kuittaa ja maksaa. Koettu on enkä halua ruveta tappelemaan sen myyjän kanssa.... Se vaati jopa allekirjoittamaan työmääräyksenkin jälkikäteen,,,, viimeksi jouduin maksamaan sellaista mitä en ole tilannutkaan, kun en kuulemma etukäteen kieltänyt muuta tekemästä kuin huollon. Liikkeellä kun on kuulemma tapana korjata vehkeet kuntoon silloin kun ne tuodaan sinne...
        Mikä asiassa on totta mikä ei, sitä en tiedä enkä pysty todistamaankaan kun huollon puolelle ei saa mennä eikä niiden poikien kanssa puhuakkaan ettemme häiritse heidän "työrauhaansa" kuulemma (myyjä sanoo, että huollon pojille pitää antaa työrauha...) Hmm selkeät todisteet - mikähän riittäisi? Videokuvaa?

        Olen pelkuri ja valitsen itselleni helpoimman tien eli kärsin oppirahat nahoissani ja vaihdan liikettä enkä suosittele muille ko liikettä milloinkaan.

        Ymmärrän jos et halua riidellä. Laskuttavalla taholla on näyttövelvollisuus tilauksesta. Jos viet mopon huoltoon ja mitään kirjallista ei ole tehty, on lähtökohta se että mitään ei ole tilattu. Toisaalta kun mopo on liikkeeseen viety ja siihen on tehty huolto, voidaan sitä pitää vahvana näyttönä siitä että huolto on tilattu. Mikäli huollon hintaa ei ole kirjallisesti sovittu, on työn tekijällä näyttövelvollisuus hinnasta. Ei asiakkaalla tarvitse olla todistusta siitä että jokin hinta on sovittu. Sama koskee ylimääräisiä töitä. Ei asiakkaalla ole näyttövelvollisuutta siitä että ei ole tilannut pesua, valojen korjauksia yms. Näyttövelvollisuus on vain työn tekijällä. On hänen oma ongelmansa jos tekee työtä toiselle ilman kirjallista tilausta. Jos liikkeellä on tapana korjata vehkeet kuntoon kysymättä asiakkaalta, on sen syytä varautua myös siihen että asiakas ei niitä maksa. Itse tein juuri näin, enkä maksanut pesuista ja jostain huollon ulkopuolisista nippeleistä. Ajatellaan että laskussa olisi vaikka uudet renkaat alle asennettuna. Et varmaan maksaisi niitä. Kusetus on kusetus euromäärästä riippumatta. Itse olin valmis soittamaan poliisille että huolto ei suostu luovuttamaan mopoa koska meillä on erimielisyyttä laskusta. Poliisi kanta lienee tässä että mopo on luovutettava ja asia käsitellään oikeudessa mikäli sopua ei synny.


    • Lopen kyllästynyt

      Pyörä oli 8t huollossa ja käyttivät siihen reilusti yli 2 tuntia! Tosin laakerit vaihdettiin samalla, mutta voiko huoltoaika kestää noin kauan. Ja asiakas maksaa....

      Meilläkin on ollut mainossopimus voimassa, mutta siitä huolimatta olemme joutuneet aina maksamaan sijaisajoneuvosta! Sopimus kuitenkin sanoo, että se olisi ilmainen määräaikais- ja vuosihuollon yhteydessä. Ei ole ollut meille!

      Haluttiin paremman maun mukaiset tarrat pyörään niin olivat laittaneet asiakastietoihin, että asiakas poistanut tarrat pyörästä eli OVH-hinnat oli laskutushetkellä voimassa ja niinpä jouduttiin maksamaan sijaisajoneuvosta joka kerta!!! Sellkamin hyvän maun tarrat olivat räikeät järkyttävän isot tarrat, jotka eivät ainakaan meidän maun mukaan osoittaneet hyvää makua.

      Mainossopimuksessa luvataan huoltohinnoittelu voimassa olevan hinnaston mukainen. Onko kukaan saanut kyseistä hinnastoa? Pyysin, mutta en ole sitä saanut. Minulle tulostettu vain tuntityöhinnasto, joka kertoo paljonko tuntityö maksaa per työlaji?! Mistään ei selviä etukäteen, paljonko varaosat maksaa. Varaosat kyllä osataan laskuttaa huollon yhteydessä erikseen eli mitkään osat / öljyt yms eivät sisälly huollon hintaan! HUOM huollohinta, jos sellaista arviota yleensä saa, pitää sisällään vain suurinpiirtein huoltoon käytetyn työajan eikä mitään varaosia tai nesteitä. Lisäksi joka kerta laskuttavat pesun, vaikka sitä ei olekkaan tilannut! Tämä on pakollinen huollon kulu kuulemma ja asiakkaan on erikseen siitä maksettava. Huom VIP asiakkaat (eli ne jotka pitää ne mainostarrat pyörässään) teille pesu tulee ilmaiseksi,,,,?
      Minun ymmärrykseni mukaan, jos pesu on pakollinen toimenpide huollon yhteydessä kuten väittävät, niin sen pitäisi sisältyä jo siihen huollon hintaan....
      Onko kukaan muu törmännyt tälläiseen pakolliseen pesuun, joka laskutetaan sitten erikseen asiakkaalta, vaikka sitä ei olekkaan tilannut?

      Ai niin, taas sai "opastusta" Endurot ei ole tarkoitettukaan muualle kuin asvaltille eikä ne olekkaan niin kestäviä kuin vielä niitä myydessä annettiin ymmärtää, että Endurolla voi mennä metsäpolkujakin,,,,

      Lupasin itselleni, että myyn ton pyörän, ettei tarvii enää kyseistä liikettä käyttää. Äänestän paremman palvelun puolesta ja kannan rahani sellaiseen paikkaan, jossa asiakasta osataan arvostaa.

    • turhautunut nega

      Pääviestin plussat on jotenkin ihmeellisesti olemassa vaikka lähes kaikki palaute on ollut negatiivista....
      Käyttäkää ihmiset peukkua alaspäin pääviestiin, että tulee oikeat lukemat ko liikkeen asiakaspalvelusta.

    • Omatoiminen huolto

      Mopo kävi huollossa.
      Antoivat minulle laskun yhteydessä huolto-ohjeen, jossa merkitty, että valot tarkistettu. Laskussa todettu, että vilkut ei toimi. Lasku pitää allekirjoittaa ennenkuin saa mopon takaisin eli paskamainen pakkorako. Avaimet saatuamme testasimme mopon ja vilkut toimii. Valot jätettiin huollon toimesta "korjaamatta" ja syyksi omistaja ilmoitti, koska vilkut oli asennettu itse ja eivät olleet "heidän merkkivaloja". Ohjeeksi tuli, että varatkaa uusi aika vilkkujen korjaamiseen (siis niiden, jotka toimivat?!) huoltoaika ei riittänyt näiden vilkkujen korjaamiseen! Siis tästä ymmärrän, että huolto-ohje on vain vikojen toteamislista ja se ei tarkoita sitä, että viat pitäisi kyseisessä liikkeessä korjata huollon yhteydessä.

      Itse testaamalla totesimme siis, että vilkut toimivat ja niiden irti repiminen heidän huollon toimesta olisi ollut täysin väärä homma. Hyvä, että siitä ei jouduttu maksamaan eli tällä kertaa onni onnettomuudessa. Vika näyttäisi olevan enemmänkin virran saannissa eli jossain ahdistaa tai sitten akuissa, mutta itse vilkuissa vikaa ei ole. Olisi pitänyt teettää huolto oman talon miehillä niin olisi säästynyt pitkä penni ja hermot.
      Mopojen merkkihuoltaminen ko liikkeessä mielestäni ei todellakaan maksa itseänsä takaisin eli HUOLTAKAA MOPOT ITSE. Kannattaa sitten odottaa sellaista ostajaa, joka osaa tätä asiaa arvostaa eikä yliarvosta merkkihuoltoliikkeiden työtä. Oikeat moottoripyörät ovat sitten ehkä toinen juttu, mutta kaksitahtisissa väittäisin, että tämä pätee.

    • Tosi on

      Missään muualla ei saa tuntea olevansa niin ei-haluttu asiakas kuin tuolla.
      Tulee ihan tuntuma, että köyhät kyykkyyn varsinkin vanhemman miesmyyjän palvellessa.
      Naismyyjät ovat kivempia ja vaikka yrittää päästä heidän palveltavakseen niin jotenkin kummassa väliin tunkee joku miesmyyjä...
      Olen oppinut nykyään lähtemään liikkeestä asiaani hoitamatta, jos en näe naismyyjää ja pääsen hänen puheilleen.
      Ei kannata polttaa proppujaan ja pilata omaa päiväänsä yhden epäystävällisen myyjän takia.
      Valitettavasti liike on lähitienoon "ainut" liike. Toivottavasti tulee kilpailua piakkoin.

    • Ahdistunut

      Ainakin osataan palvella ja niissä tuntee olevansa asiakas eikä "syyllinen syytetty".
      Tuolla tulee ihan p-olo kun vaan käykin siellä...

      Olin ostamassa uutta pyörää ja minulle myytiin "Suomen ainoaa" pyörää eli kannattaa maksaa varausmaksu heti ja nyt niin syksyllä sitten saisitte, muuten toi väri loppuu maahantuojalta. Enää kaksi kappaletta jäljellä....
      Ja muista liikkeistä kysyttäessä niitä oli kyllä huomattavasti enemmän tarjolla kuin 2 kplta... ja niitä oli vielä jäljellä kuukausi sen jälkeen kun eka kerran kysyin... Eli älkää menkö noihin myyjien normivedätyksiin, että pakko ostaa nyt ja heti tai kaikki loppuu - Hei ensi vuonna tulee lisää ja ovat uutta malliakin,,, vähän tuli sellainen ahdistava tunne pyörää katsoessa tuolla Sellkamissa.
      Muissa pyöräliikkeissä ei ole tullut samaa ahdistavaa fiilistä, mutta jokainen kokee asiat omalla tavallaan tietty.

    • Yamaha Centeriin

      jos palvelua ja asiallista kohtelua haluaa.
      Minun kokemukseni heidän myyntitaidosta on puhdas nolla. Huollon kaverit ovat kivoja, joten on ihan sääli heidän puolestaan että myynti tökkii tolla tavalla kuin se tökkii.

    • muutostako

      Asiakaspalvelu on puhuttanut jo vuosia ilmeisemmin, kun ensimmäinen viesti on jo vuodelta 2008 ja vieläkin puhuttaa. Onkohan mitään muutosta noiden vuosien aikana tapahtunut?

      • melkein huijattu

        huonompaan suuntaan.


      • kerta riittää
        melkein huijattu kirjoitti:

        huonompaan suuntaan.

        Tulihan maksettua ylihintaa osista. Jännää miten se varaosa kaveri lupaa halvemmalla hinnalla, kuin tämä omistaja. En viitsinyt alkaa vääntää hinnasta riitaa. Eipä tarvi enää käydä tässä liikkeessä ostoksilla, sääli.


      • Hinnoittelu kuriin
        kerta riittää kirjoitti:

        Tulihan maksettua ylihintaa osista. Jännää miten se varaosa kaveri lupaa halvemmalla hinnalla, kuin tämä omistaja. En viitsinyt alkaa vääntää hinnasta riitaa. Eipä tarvi enää käydä tässä liikkeessä ostoksilla, sääli.

        Varaosa jehulla on oikeat hinnat, siitä se johtuu. Omistajalla on ihan omat hinnat.


    • ei ylimääräistä raha

      Moottoripyörän määräaikaishuollon kerrottiin maksavan 150 euroa ja olevan erittäinkin kilpailukykyinen muihin verrattuna. Kävin kuitenkin TM:n testaamassa toiseksi parhaassa paikassa ja maksoi vain 90 euroa.

      • Never again

        Itse piti aikoinaan ostaa sieltä mopo, Yamaha DT. No, olin jo mopedin tilannut sinne liikkeeseen ja menin sitten eräänä päivänä liikkeeseen hakemaan mopoa. Kun menimme liikkeeseen sisään, omistaja tuli vastaan sanoen: "Minulla on ikäviä uutisia, teidän mopo on nyt ikävä kyllä jo myyty". Sitten omistaja jatkoi: "Mutta ei hätää, meillä olisi tässä tällainen CPI-merkkinen mopo, näitä ei olekaan joka pojalla. Siitä vielä mopoon sävy sävyn sopivat oranssit hansikkaat ja kypärä niin eikös meillä olisi siinä mopo teille ja hyvä mieli kaikille?" Että tällaista palvelua. No, Yamahan ostin sitten Jyväskylästä, vieläpä edulliseen hintaan ja liikkeestä, jossa oli todella hyvää palvelua.


      • Tämmöstä tänään

        Mopon ostohetkellä itse pääjehu sanoi että: "jos käytät muuta öljyä kuin Yamalubea takuu raukeaa (Riejun rungossa on tarra jossa tehdas suosittelee castrollin öljyjä) , myös jäähdytysnesteen tarkastaminen aiheuttaa takuun häviämisen". Kun ensimmäinen huolto tuli ajankohtaiseksi, mopo meni liikkeeseen sovittuna päivänä. Liikkeessä sanottiin että soitamme kun mopo on valmis. Muutaman päivän päästä päätin kysyä olisiko mopo valmis ja liikkeessä vastattiin että sehän on ollut jo kauan ja olemme ilmoittaneet sen teille tekstiviestillä. Mitään viestiä ei ollut ikinä tullutkaan. Ja kas kummaa olin vielä vahannut mopon ennen huoltoa ja kuitissa pesu 7€ aivan turhaan, lisäksi sytytystulppa oli listattu kuittiin n.10 € arvoiseksi, vaikka saman tuotteen saisi mistä muusta paikasta 3-4€. Ja sitten vielä sanotaan että pesu kuuluu "mainostarrasopimukseen"


    • paekkakuntalaenen.

      vitun ego jätkä se on, se omistaja ihme ku on joutunu tulee tänne etelään sieltä itäsuomestä tainnu olla nenu niin usein kipijä.. oon joutunu pakon edestä siel pari kertaa käydä ja täytyy sanoo et mua vituttaa ku jeesusta pääsiäisena ku sin tarttee mennä. se nainen on iha ok.(tyhjä pää) mut kuitenkin iha ihminen. mut tämä ylimielinen "jos et aja jamahalla et oo asiakas" äijä mua ärsyttää... vittu tutustumis ajossa se apina räjäytti pankin sanomalla et nelarit ekana ni ei tartte haistella 2t hajuja perkeleen tahmapalli!!!! sit siellä reitillä joku juntti oli vetäny lipat muksu kyydissä ni vittu se on meijän syy... ittehän se on sanonu et omalla vastuulla perkele!!!! tainnu olla joku pankin johtaja yms... on myö vaan veetään jätkällä ruvennu puntti vapisee...ihmeen kauan se on tos rimpuillu. koska mitä täältä lukee ja omakohtasia kokemuksia on esim varaosista ja varusteista mitä sieltä oon kyselly ni hermot siel menee... ja tekniikan maailma voi kertoa loput.

      • rakkaden ammattilain

        olisi kaikille parempi kun omistaja keräisi kiuas kivet reppuun soutaisi selälle ja sukeltaisi


    • Siponder

      Tämähän on aivan legendaarinen ketju. Voiko näin uskomatonta paikkaa ollakkaan?

      Kerrotaanpa omakohtainen (ainoa ja viimeinen) kokemus. Sain 40-vuotis lahjaksi vitsinä skootterin. Yllätyksekseni sillä olikin mukava ajaa ja mittariin kertyi ensimmäisenä kesänä 800 km. Seuraavana kesänä päätin vaihtaa variaattoriin rajoittamattoman holkin koska oli mukavempa ajaa sitä 50-60 km/h nopeutta siirtymillä. Kyselin holkin hintaa maahantuojalta joka kertoi sen olevan 19 euroa. Postikulut "kympin". Kun kerroin missä asun, mainitsi maahantuoja että voisin hakea holkin heidän jälleenmyyjältä Nummelasta. Jälleenmyyjillä kun hinta olisi sama.

      Olin sitten asioimassa naapuriliikkeessä kun muistin holkin ja päätin soittaa firmaan kysyäkseni onko heillä holkkeja. Puhelimessa kerrottiin että kyllä löytyy ja hinta on "kahden ja kolmen kympin välillä". Sanoin tulevani hakemaan sen heti ja ajoin liikkeeseen minuutin sisällä. Liikkeessä ei ollut ketään muuta kun tiskin takana ollut -nyttemmin kyrväksi paljastunut- mies.

      Sanoin että "soitin minuutti sitten ja tulin hakemaan sitä holkkia". Mies esiintyi niin kun ei olisi kuullutkaan asiasta. Jostain syystä tämä "kyrpä" ärsytti jo olemuksellaan minua niin paljon että totesin kovaan ääneen "Älä nyt viittii jumalauta. Eihän täällä puljussa muitakaan ole". Tämä auttoikin koska yllättäen mopon merkki ja tyyppi muistui mieleen.

      Mies poistui k a h d e k s i k y m m e n e k s i m i n u u t i k s i ja saapui sitten tiskille. Kun kysyin hintaa, vastaus oli "kaksikymmentä yhdeksän ja ysi-ysi". Tuijotin mulkkua pitkään ja kun käänsi katseensa pois, tarkistelin hetken holkkia. Hollki oli lämmin ja näin että pelle oli sorvannut alkuperäisestä holkista korotuksen pois. Aloin nauramaan ja sanoin että aika hyvä vedätys. Veloittaa ensin pikkupojilta "viriholkista" ylihintaa, ottaa alkuperäiset itselleen ja sorvaa ne ja myy uusina. Äijä tuijotti seinää kun pikku-poika rangaistusta odotellessa.

      Ladoin kolme kymppiä tiskille ja sanoin että "Tuskin enää tavataankaan joten hyvää jatkoa sinulle":

      • nummelalainen

        ei oo eka kerta. tuttavani osti muutama vuosi sitten kymckoskobeen 50cc takaroiskeläppää. Makso ko puljussa 15-20€..kunnes myöhemmin toiselta kymckomyyjältä selvisi, että roiskeläppä olisi kuulunut olla mopon vakiovaruste.Näin meitä vedätetään.Onhan se hienoa, kun ostat mopon mihin kuuluu tulla mukana kaikki alkuperäiset varusteet..ja kun et osaa niitä kaivata, niin omistaja ottaa osat itselleen ja myy ne pokalla eteenpäin. äijä saa niistä tuplahinnan..


    • Ei enää...

      Kerran soitin ja kysyin varaosaa. Vastaus oli että otamme selvää ja soitamme sitten. Löi luurin kiinni kysymättä edes numeroa, vuosi mennyt, ei ole vastausta kuulunut...

    • pettynyt asiakas

      Eiköhän toi Selkami paska mene kohta puoliin konkurssiin

      • intuitio oikeassa

        Kattelin mistä ostaisin Stihlin reppupuhaltimen kulmilla ja eksyin tähän ketjuun kun googletin sellkami ja palvelu.. :D

        Kerran olenkin tuonne soittanut (v.2006?) prätkän tehomittaukseen liittyen ja silloin jäi puhelimessa vähän heikko kuva palvelusta ja skippasin varmuudeksi. Nämä luettuani ei voi kuin ihmetellä touhua!


      • OIFHIUFIHURIUHUIHF

        TOIVOTAAN !


    • pitäisi dynottaa

      Huomenna puljussa oli tehonmittaustapahtuma powerpäivien yhteydessä.
      Uskaltasikohan mennä?

      Onko kellään kokemuksia heidän tehopenkkipalveluista?

      • Yamahaan ei mitään

        Surkeaa on varaosien kanssa.


    • nurin menee

      selkami center pysyy niin kuan pystyssä kun "omistajan" vaimo rahoittaa sitä!!

      • tt w4tw4t

        Kerro, millä tavalla. Ei kai lastenvaatteet nyt niin tuottava bisnes voi olla. Luin vasta nyt TM:n huoltovertailun. Huh, melkoista juttua esim. hinta-arvio "1,4 tuntia ja litkut".


      • peeni mees
        tt w4tw4t kirjoitti:

        Kerro, millä tavalla. Ei kai lastenvaatteet nyt niin tuottava bisnes voi olla. Luin vasta nyt TM:n huoltovertailun. Huh, melkoista juttua esim. hinta-arvio "1,4 tuntia ja litkut".

        sillä tavalla et sen muijan isä omistaa puolet nummelan maa perästä, siitä suvusta ei rahat lopu,muutamaan vuoteeen. ihmettelen kyllä miten se vanha stara ei puhalla peliä poikki... joensuu on tuhlannu takuu varmasti parin kivitalon verran rahaa,kun leikkii vähä kauppiasta....


    • 74e7

      Englantia äidinkielenään puhuva sanoisi:

      Avoid like the plague.

      • pettynyt asiakasss

        Kävin kaverin kanssa liikkeessä asioimassa, molemmilla aikomuksena ostaa mopoonsa varaosa. Kaveri soitti liikkeesseen ja kysyi onkohan kaasuvaijeria varastossa, juu juu kyllä on oli vastaus. Kuinka ollakkaan tiskillä saimme kuulla etteipä olekkaan, huomenna tulee. Jaksoi vielä kehua tämän jälkeen kuinka näihin mopoihimme on aina varaosia hyllyssä.

        Itse kyselin siinä sitten erään varaosan hintaa omaan mopooni. "Juu huollonpojat ovat jo lähteneet tule huomenna uudestaan." On se kumma kun ei itse voi sitä osan hintaa selvittää kun seuraavana päivänä soittaessani toinen myyjä sen hetkessä selvitti, ja tulihan samalla myös tilattua osa.

        Toimitusajaksi luvattiin pari päivää. Reilun viikon päästä soitin ja puhelusta jäi käsitys, että älä soita enää. No vajaan viikon päästä osa tuli ja myyjä soitti minulle siitä. Tunnin päästä hain osaa ja myyjä esittää kuin ei tietäisi mitään tilauksesta. Hintaakin oli 5e enemmän kuin sovittu vaikka kyseessä oli pikkuosa.

        Mahtoiko nuori ikäni vaikuttaa palveluun? Välttäisin liikettä aina kun mahdollista.


    • kelkkamijäs

      Joo joka vuosi tää Joensuu Kari on jaksanut kusettaa että kelkkareittiä on tulossa lisää. Joka vuosi vaan ajetaan samaa polkua edes takaisin. Edes reitin pituudesta
      ei näytä päästävän selvyyteen 70-90 jopa 100 kilometristä on puhuttu? Oma mittari on näyttänyt 55km, siinäkin yksi pätkä ajettuna kahteen kertaan.

      Viime kaudella oli kuulemma myymälässä nähtävillä lista "poistuvista pelleistä"

      Tässä Karin itse taidolla laatima tiedote viime talvelta:
      (teksti hieman epäjärjestyksessä kun copy pastettu wordista)

      KELKKAREITTI NUMMELA-VIHTI

      TIEDOTE KAIKILLE JÄSENILLE Nummelassa 23.1.2011

      Aihe Pelisääntöjen laiminlyöminen / rikkominen

      Yleistä Jäsenilmoituksen allekirjoituksella on jokainen hyväksynyt ja sitoutunut noudattamaan annettuja pelisääntöjä. Ensinnäkin pahoitteluni niille, joille tämä tiedote on tarpeeton.
      Teitä on todella suuri joukko joille nämäkin asiat ovat itsestään selvyys ja olette jo
      äidinmaidossa saaneet sen lahjan.

      Pelisäännöt Säännöt on osalla jäänyt kokonaan tai osin lukematta, toki asioiden ymmärtäminen
      voi tuottaa myös vaikeuksia. Nyt on korkea aika kaivaa pahvi luettavaksi.

      Reitillä ajo Käsittämätön suoritus kuluneen viikon ja viikonlopun ”raivoamisessa reitillä.
      Suurin osa mutkista ja tienylityksistä on typerästi ”rullattu ikuisesti jäälle, siis korjaamaton vahinko koko loppukevääksi. Ohjeissa lukee; mutkat ja risteysalueet rauhoitetaan kaasulta ja jarrulta, syy vaarallisen jääalueen muodostuminen, jota ei korjata millään keinoa. Tästä muistutettiin myös tutustumisajossa. Tämä ei ole mikään endurorata.

      Palaute Viikonlopusta jäi käteen huonoa palautetta niin kelkkailijoilta kuin maanomistajilta.
      Yksi kelkkailija (pikku poikansa kanssa) kaatoi jäisessä mutkassa kelkkansa ja kelkka
      on nyt meillä paikattavana, kuljettajat selvisivät säikähdyksellä. Muutamien täysin
      holtiton apinanraivotyyli saa nyt aikaan kaikille yleisen huomautuksen.
      Nyt on valittava reitin sulkemisen (korjaustyöt n.1viikko) tai apinanraivo kuskien poistaminen reitiltä,….. valinta on poistaminen !
      Kelkkaharrastajia on nyt 112, ja on selvää että reitiltä poistuu ne muutama pelle, joilla
      ei tunnu olevan mitään eikä ketään kohtaan kunnioitusta. Kiitos niille kelkkailijoille
      jotka kannustivat tämän palautteen tekemiseen.

      Talkoot Tarvitsemme talkoo apua. Noukimme yhdessä pellet pois paanalta. Havaintomme on
      noin 10 kelkkailijasta jotka ovat nyt erikoistarkkailussamme. (nämä erottuvat helposti)
      50 e vinkkipalkkio sille joka bongaa kyseisen uranpilaajan, KIITOS ! Tulemme myös
      järjestämään tästä päivästä alkaen yllätystarkkailua maastoon mutka ja tienylitys paikkoihin. Rekisteritunnus riittää ja ajot on ohi tältä kaudelta. On pakko ottaa kovat otteet, sen verran oli tulista palautetta ja näkihän sen kaikki viikonlopun kuskit mikä on tulos. Kelkkansa kaatanut isä laittoi jo 50 e likoon ensimmäiseen ulosheittoon ! Halutessasi voit kysyä myymälästämme nimilistaa poistuvista mestareista. Talkoisiin on jo ilmoittautunut 3-4 maanomistajaa ja useita harrastajia, myös enduron suomenmestari lupautui mukaan, kiitos teille.

      Yllätys Lauantai iltana oli todellinen shokki kun kaksi mestaria ajaa yksisuuntaista osuutta
      vastakarvaan, huh huh. Joten tästä alkavat talkoot.

      Nopeus En halua puuttua nopeuksiin, jokainen tietää kelkkailulain. On vaan järjetöntä”raivota asutuksen läheisyydessä. Happipaikkoja kun reitillä on aivan riittävästi. Hevostilalta on toistuvasti tullut huomautuksia holtittomasta menosta. Porukassa tuntuu tyhmyys aina tiivistyvän (keulamiehen vastuu).

      Kertaus Mutka-alueet rauhoitetaan jarrulta ja kaasulta 30m matkalta (ennen ja jälkeen mutkan),
      risteysalueet samoin 10m matkalta (ennen ja jälkeen).

      Tavoite Kaikille kelkkailijoille turvallinen, hyväkuntoinen ja vaihteleva reitti nautittavaksi.

      Ajoaika Reitillä ajoaika klo 9.30 – 21.30.

      Kiitos ymmärtämisestä ja reipasta kelkkakevättä kaikille, poikkeahan kahville.

      Kari & Jaana

      Sellkami CENTER p.09-2238510

    • sellkamikari

      On kyllä täyttä paskaa koko laitos.

    • Ihmettelijä...

      Olin ihan äimistynyt kun köysin tämän keskustelun! Itse olen asioinut Sellkamissa useampaankin kertaan; ensin pojalle mopo ja sitten myöhemmin isännälle ja itselleni moottoripyöräkaupoilla. Asiallista (muttei kovin sydämmellistä) kohtelua olen aina saanut. En ymmärrä moitteita.

      • nummelatown

        ..taidat olla pomon kaveri.


    • Ihme touhua!

      Hahah. Negatiivista palautetta saa antaa vaikka kuinka, mutta positiivista palautetta jos antaa niin on automaattisesti pomo tai pomon kaveri :D?? Hahhah, huvvittavaa! Huomaapa ainakin tän nettikeskustelun todenmukaisuuden!

      • mikiB

        tuskimpa kukaan jaksaa mollata firmaa tällä mitalla, ilman syytä. Taitaa ollakin niin päin, että positiivisen palautteen antajat keksii tuulesta koko palautteen. On sitä ennenkin sisäpiiriläiset yrittäneet firman mainetta putsata. Menestyksettä tosin.


      • t43qwg4ys
        mikiB kirjoitti:

        tuskimpa kukaan jaksaa mollata firmaa tällä mitalla, ilman syytä. Taitaa ollakin niin päin, että positiivisen palautteen antajat keksii tuulesta koko palautteen. On sitä ennenkin sisäpiiriläiset yrittäneet firman mainetta putsata. Menestyksettä tosin.

        Todella harvoin kukaan mollaa firmaa täysin aiheetta. Ja jos näin on, kyse on satunnaisuudesta ja siitä ei voi enää olla kyse kun huomioi paljonko Sellkamista löytyy negatiiviseksi tulkittavaa keskustelua.

        Niillä palstoilla, joilla on rekisteröitymispakko, on kovin yleistä että jostain firmasta kun puhutaan kriittisesti, aina ilmestyy juuri rekisteröityneitä nimimerkkejä (jotka eivät jatkossa ota osaa muihin keskusteluihin) kehumaan maasta taivaisiin ja valittelemaan miksi tästä keskustellaan näin negatiivisesti.


    • Olen sitä mieltä ett

      Pitää kyllä sanoa että mulllakin vaan positiivisia kokemuksia ! Se naismyyjä oli todella ihanan ystävälllinen!

      • seliselicenter

        Juu ja AINA tarjoaa piparia kahveen kera!


      • e5jrj

        Katsos, Joensuuko se siellä kirjoittelee?


    • Kokemusta on.

      Kerran olen Sellkamissa asioinut ja ensimmäinen ja viiminen kerta. Haluan vain varoitta että ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ VIE MOPOASI TAI MÖNKIJÄÄ SINNE HUOLTOON ! Naismyyjä (johtajan vaimo) on kyllä suht asiallinen mutta miesmyyjä (paikan johtaja ja omistaja) on niin per*eleen valehtelava p*ska että en oo ikinä moista nähny nykyään olen käyttänyt pyöräni Lohjan konehuollossa. siellä asiakaspalvelu ja huollot pelaa ja hinnatkin pysyvät aloillaan.

    • Vit***ntunut

      Palvelu ko. liikkeessä on kyllä hyvää, jos marssit sisään rahatukko rintataskusta rehottaen...

    • törkeää palvelua

      Itsekkin asioinut ekan, ja viimeisen kerran liikkeessä.
      Omistajaukko tosi outo ja vittumaisen oloinen.

      Lupaukset oli kohdallani ihan ok, mutta toteutuessaan täyttä pa..aa.

      Kuulin muuten huhun jonka mukaan lafka olisi menettämässä YAMAHAN
      edustuksen !!!!!!

      Jos pitää paikkansa, ei voi muuta kuin onnitella herra Joensuuta !!
      Pitkä aikainen asiakaspalvelutyösi kantoi vihdoin hedelmää !!!!

      • yf4ye6u4

        Menettämässä Yamahan edustuksen? Kuulostaa hyvältä. Sitä saa mitä tilaa.

        Huono Karma alkaa toteutua.


    • yamaha

      Jaahas...enpä taida asioida liikkeessä millään tavalla..yksi kelkka siel oli mielessä mut en lähe kyl tän lukemisen jälkeen sinne asti etes vaivautumaan..

    • Sanonpahan vaan!

      Haha kaiken maailman luusereita kun uskovat sokeasti nettikeskusteluihin.. !
      Mist tiiätte ettei vaikka kilpailija oo käyny kirjoittelemassa näitä :DD

      • Tietävinään

        Ja sit, kun kehutaan, niin se on omistajan kirjoittamaa vai!! Ei kai se nyt ihan näinkään mene. Kai tuossa ketjussa totuuttakin on.


      • Sanot sitten

        Minä tiedän esimerkiksi siitä, että olen käynyt paikan päällä. Ja suosittelen sinullekin "ekskursiota".

        Miksi on sitten muita moottoripyöräliikkeitä, joista ei kirjoitella yhtä paljon?


    • Moottoriurheilija

      Käykää vain paikan päällä. Olen itse paikallinen ja olen ikäni työskennellyt asiakasrajapinnassa. Tuo paikka on ollut hyvä demota kavereille, kuinka voi tehdä kaikki perusjuttut aivan väärin... tuolla on siis oikeasti tarjolla "takuukokemus" - jos "pääsette" Karin kanssa juttusille.

    • a12345678mv

      Todella epäystävällistä palvelua ja hinnat korkeat. Huoltamon Mika on kiva mutta isänsä Kari, joka on omistaja, on todella röyhkeä ja ahne. Ja kusettaa oikeen urakalla! En todellakana suosittele!
      Harmittaa huoltamon, Mikan, puolesta.

      • Mitä nyt ??

        Haloo ??

        Eikö kukaan ole käynyt asiakaspalvelun korkeakoulussa viime aikoina ? :)

        Kertokaa nyt ihmeessä viimeisimmät kommellukset ko. liikkeessä !?


    • koi jari

      olen kerran käynyt toista kertaa en mene se on varma

    • Ent. asiakas

      Kokemukseni tästä puljusta on raivostuttavia! Joo olet VIP-asiakas ja plaa plaa plaa.. Silkkaa saatanan kusetusta koko touhu!

      • Tietävinään

        Siis, onko Joensuu väärällä alalla eikä itse sitä tiedä. Kertokaa....


    • Hihhhiii

      Katsokaa kartasta kiertoteitä niin ei tarvitse katsella koko paskaa!!

    • !!!!!!!!!!!!!!!

      Kaverit ostivat yhdessä kelkan tuolta ja jättivät kekan liikkeeseen jos asiakkaat liikkeessä haluavat vuokrata sitä. No vuokrauksia ei ollut pojat halusivat kelkan pois .. eipä onnistunut koska olis maksanut varastointi enemmän kuin kelkan arvo. Yleensä papereita ja sopimuksia pitäis allekirjoitella vasta kun laitteita on noutamassa. Tämä yksi monista oudoista tavoista hoitaa juttuja, väitän että aika paljon on laitteita liikkeessä jonka omistus on epäselvä.

    • bbbbbbbbbbb3

      Nyt en oikein ymmärtänyt. Siis ostivat kelkan ja maksoivat kauppahinnan? Ja jättivät kausisäilytykseen sillä optiolla että sitä voidaan vuokrata?

      Vai oliko homma niin, että kun vuokrauksia ei ollut niin J-o-e-nsuu vaati varastointikuluja maksettavaksi? Vai oliko kelkka siellä myyntitilissä ja myyntitilikelkoilla harrastetaan pientä sivubisnestä?

    • emppu 77

      sinne on moni vienyt ensimmäistä kertaa laitteen huoltoon ja viiimeistä

    • Ecomies

      www.ecoclean.fi

      • kääk

        MITÄ!

        Onko koko kevät mennyt ilman murinoita ??
        Onkohan joensuu ollut pakkohoidossa,
        vai onko sinne tilattu kordom ramsi petraamaan.

        Sen jakson haluaisin muuten nähdä !


    • Kannattaa kiertää...

      Tuo putiikki kaukaa, ihan samalla tavalla ne kuulkaa ne työkalut pysyy kädessä VIISI KERTAA edullisimmillakin korjaamoilla, ei ne siellä sellkami centterissä sen hienommin niitä öljyjä vaihda tai kaasareita säädä, vaikka niin yrittävät epätoivoisesti viestittääkin.


      Minulle riitti kun ostin yhden varaosan ja se äijä siellä (ilmeisesti yrittäjä) huusi turpa punaisena ja YRITTI myydä tyyliin koko kaupan tyhjäksi, tai muuten on kuulemma turha ihmetellä jos pyörä leipoo kiinni :-) En ole KOSKAAN tavannut niin huonoa asiakaspalvelua ja ylimielistä kuin siellä. En TODELLAKAAN myöskään tee YHTÄKÄÄN huoltoa tuossa liikkeessä enkä myöskään enää jalallanikaan sinne astu. Kieltämättä aika Pas*a ja omituinen maku jäi ko. firmasta, kannattaisi varmaan heidän mennä johonkin asiakaspalvelu kurssille. Ei uppoa ainakaan meikään tollanen "pakkomyynti" nousee vain karvat pystyyn ja todellakin päätin, että en enää IKINÄ osta sieltä mitään, ja päätös pysyy, piste.

      • Joo no se äijä

        siellä tosiaan LUULEE olevansa jotain, joten jo se riittää minulle perusteluksi etten enää ko. paikkaan mene. Voi mun puolesta huutaa ihan muille mutta minulle ei tarvitse enää minkään saakulin myyjän korottaa ääntä ja vittu*lla, se on ihan saata*an varma asia. Luulee olevansa jokin kaikkitietävä, helve*in ärsyttävää käytöstä tollanen, ihmetteli kerran kun ostin sieltä jotain, että miksi en ollut heillä tehnyt huoltoka :-) Ikään kuin se hänelle kuuluisi MILLÄÄN TAVALLA MISSÄ MINÄ MOPOANI HUOLLAN, kiertäkää kaukaa, todella vastenmielinen mesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


        T: Mopohuoltoon IHAN MIHIN VAIN MUUALLA kuin tuonne, se on fakta ja varma ja päätös pysyy!


    • Menekonkkaan

      En voi suositella edes pahimmalle vihamiehelle! Niin suolesta on palvelu ja varsinkin omistaja äijän puolelta. Hintaa he eivät aijo sulle ikinä kertoa edes arviolta etukäteen, ja hinnan kyselijöille laitetaan kalliimmalla.
      Jos joku firma on läpimätä ni se on selkami.

    • Markus444

      Koitin käydä parisen viikkoa sitten katselemassa jos löytyis tytölle skootteria. Sivuilla Kymcoa mainostavat ja tiedän sen olevan ns. kiinanpaska. Mutta jos se sen vuoden verran kestäisi käyttöä. Joku sellainen pitkähiuksinen pullonpohjalasinen kaveri flanelipaidassa sieltä sitten tuli kysymään mitä mielessä ja kerroin ajatukseni. Siitä alkoi sitten sellainen saarna Kymcon paskuudesta ja siitä ettei niihin saa varaosia tai esitteitä tms. mistään mitenkään. Koitin useamman kerran sanoa ettei se haittaa ja että kai se nyt kestää vuoden ajan ja sitten sen voi myydä tai antaa pois tms. Idea tästä tuli naapurilta kun hän osti "helkaman" skootterin tytölleen jokunen vuosi sitten 800e:llä ja se kesti ihan hyvin. No joka tapauksessa homma loppui siihen että lähdin pois liikkeestä ja päädyin ostamaan hobbyhallista kiinalaisen keewayn. Vielä illalla sitten mietin, että "mitä helvettiä tänään tapahtui"

    • hanskixyz

      Totta on, että hinta valehdellaan alakanttiin, ja kun menet kassalle maksamaan, siinä onkin 90 lisähintaa, josta ei puhuttu yhtään aikaisemmin. Jouduin maksamaan, kun olin jo pienelle luvannut ostaa pelin - mutta en tämän jälkeen osta mitään ko. paikasta, enkä suosittele muillekaan. Tapahtui vähän aikaa sitten huhtikuu 2017.

    • Eivitussa

      Ihan helvetin huonoa palvelua, valittivat minulle siitä että asensin uuden kilventelineen ja vilkut. Olivat heidän mielestään rumat ja se oli syy. Sähkötkin kuulemma menee paskaksi ja 300e siitä? Juu ei menny 9tkm aikana sähköihi mitää vikaa. Se Kari pitäs mennä pois koio firmasta. Ihan karseeta

    • Mopoilijapoika

      vein mopon korjattavaksi kyseiseen liikkeeseen josta ostin mopon. He löysivät heti vian ja sain mopon mukaan. Korjaus oli minun kohdallani ilmainen ja sain myös vara sytytystulpan ilmaiseksi joka oli hajonnut mopostani. Suosittelen liikettä!

    • jammusetä53

      Koitin tarjota bmw merkkistä motskaria vaihdossa ihan kokeilumielellä kun kahdesta muusta paikasta sain jo vaihtotarjoukset. Täällä sitten sain kuulla bemarin olevan TODELLA vaikea myydä ja siksi siitä ei voi juuri edes hyvittää eikä oikein vaihdossakaan bemareita haluta. Kyse vuoden 2013 mooottoripyörästä missä suht vähän kilsoja..

      En tiedä missä kuplassa elää ko putiikin myyjä, mutta yamaha ei ole se ainoa merkki markkinoilla eikä onneksi tämä ainoa liike, tuolla myyntitekniikalla tämä putiikki ei kyllä tuota tulosta vaan vaikuttaa enemmänkin olevan joku harrastus ja vihanpurkupaikka tyypille

      Yritin antaa mahdollisuuden vaikkaa tän palstan luinkin ennen, mutta ei tuolla vaan voi käydä asioimassa mitenkään järjellisesti.

    • Eipalataenääasiaan

      n.15 v sitten sain ylimielistä palvelua ja kyykyttämistä perävaunua vuokratessani ko. yrittäjältä ja tänään mopon huoltoa kysyessäni muutamaan lauseeseen mahtui jälleen vittuiluksi luokiteltavaa paasaamista. Erikoinen liikemies. Pitää tsekata lähistön muut Kymco-huollot.

    • KRIL

      Olisi pitänyt lukea tämä viestiketju ennenkuin menin kaverini kanssa ostamaan meidän pojille mopot kyseisestä liikkeestä viime syksynä.

      "Ei se miettimällä parane" oli Joensuun myyntilause, siitä tiesin että myyjä on helppoheikki. Sellkamin puitteet ovat ulkoisesti sen verran edustavat, että satunnainen kävijä hämääntyy ja ohittaa myyjän sammakot.
      Ensimmäinen riidan aihe tuli mopon luovutuksessa, kun saatiin vain litra bensaa tankkiin ja öljyn pinta minimiin "että pääsee heti bensa-asemalle treenaamaan tankkausta ja ölyn lisäystä".

      500km huollon hinta-arvio oli 140-160e, lisävittuilulla "ei tämä mikään Nissan -huolto ole jossa kaikki työt ja varaosat tiedetään etukäteen". Ei anna kauhean ammattimaista kuvaa toiminnasta, kun ei ole edes standardiproseduurit kunnossa. Olin ns VIP -asiakas jonka pitäisi päästä jonon ohi, mutta pääsin 2vk päähän. VIP -asiakkaalle kuuluu myös ilmainen sijaismopo. Ilmoittikin että tulee päälle km-kohtainen bensamaksu. Kysyin voi tuoda mopoa tankattuna takaisin. Ei käynyt, koska nuorisoon ei voi luottaa että tankkaavat. Oli pakko muistuttaa hieman kovemmalla volyymillä hra Joensuulle, että sinä asioit nyt tässä aikuisen ihmisen kanssa.

      Ekassa huoltolaskussa oli heti muutama kymppi sovittua enemmän hintaa, mm. tämä legendaarinen pesumaksu 8e. Kieltäydyin maksamasta ylimääräistä, johon omistaja totesi että sitten mopo jää tänne pantiksi. Itse selvitin kuluttaja-asiamieheltä ja poliisilta että ko. toimenpide on laiton, ja tilanteessa olisi pitänyt soittaa poliisi paikalle.

      Lisäksi mopoon tehtiin ns. Stage#1 -virityshuolto eli vaihdettiin takaratas,suutin sekä porattiin pakoputkeen isompaa reikää.Vaihdettuja osia ei saanut takaisin, olivat kuulemma menneet roskiin. Luettuani tämän palstan tarinoita ymmärsin, että osat saattavat hyvinkin mennä jälleenmyyntiin.

      Tämä Stage#1, jossa mopo laitetaan kulkemaan "poliisin hyväksymä" 58km/h on Sellkamin oma keksintö jota liike väittää lailliseksi ja että takuu ei muka siitä raukea. Lisäksi vanhemmat laitetaan Sellkamissa allekirjoittamaan paperi jossa ilmoitetaan että vanhemmat ottavat itse vastuun ko. virityksestä.
      Olen varmistanut maahantuojalta (Elfwing), toiselta merkkihuollolta (4Service) sekä poliisilta, että kyseinen viritys on laiton ja se polttaa moposta takuun. Poliisin mukaan mopon hyväksyttävä maksiminopeus on 45km/h.
      Poikani kaveri oli pysäytetty poliisin toimesta. Mopo oli todettu Stage#1 -virityksen johdosta laittomaksi ja siitä vietiin kilvet. Poliisi esitti vaatimuksessaan, että jos mopo halutaan liikennekelpoiseksi niin se on palautettava tehdasasetuksiinsa ja katsastettava uudelleen. Takuu lienee silti rauennut.

      Sitten pojan mopossa alkoi palaa vikavalo. Sellkami kieltäytyi ottamasta mopoa tarkastukseen, koska ei muka saa maahantuojalta korvausta pelkistä tarkistuksista jos ei vikaa löydykään. Ja tähän vedoten Joensuu vielä ilmoitti ilmoitti minun pitäisi olla iloinen koska "säästän sinulta rahaa". Soitto maahantuojalle paljasti jälleen Joensuun valehtelevan; maahantuoja maksaa myös tarkistuksista vaikka ne olisivat aiheettomia.
      Pojan moposta alkoi sitten keulan stefa vuotamaan. Joensuu vastasi että "tällä on keulittu". Eikä muuten ollut. Ja että "stefa on kuluva osa eikä kuulu takuun piikkiin muutenkaan". Tarjosivat stefan vaihtoa hintaan 120e. Taas soitto maahantuojalle, joka vahvisti että keulan stefalle annetaan takuu 1500km asti.

      Kokemusten pohjalta on herännyt perusteltu epäilys, että Sellkami tarkoituksella välttelee takuutöiden tekemistä Stage#1 -viritettyjen mopojen kohdalla, koska tietävät että niistä on takuu virityksen myötä rauennut. Maahantuojan mukaan Sellkamille kyllä maksetaan normaalisti takuutöistä. Mutta Sellkamilla takuunalainen työ laskutetaankin asiakkaalta.

      Otin selvää että sekä 4service Veikkolassa että Motosport Vantaalla tarjoavat 500km huoltoa hintaan 79e Kysyin myös Stage#1 -tyyppistä viritystä 4Serviceltä,ja kieltäytyivät ehdottomasti tekemästä sellaista.

      Olemme viemässä Sellkamin toimintaa Kuluttajariitalautakunnan arvioitavaksi.
      Syynä jatkuva ja järjestelmällinen kuluttajan harhauttaminen, sopimusrikkeet sekä petoksenomainen toiminta, mm. maahantuojan takuuseen kuuluvista takuukorjauksista kieltäytyminen sekä takuuehtoja rikkovat ajoneuvon viritystyöt.

      Sellkami oy:n toimitusjohtaja ja ainoa asiakaspalvelija on Kari Joensuu, jonka kanssa asioiminen on vaikeaa jollei suorastaan mahdotonta. Asiakasta ei kuunnella ja hänen toiveensa ja mielipiteensä torpataan ylimielisesti. Kari Joensuun kanssa on mahdotonta saada aikaan asiallista dialogia tai edes kompromissia. Asiointia vaikeuttaa jatkuva pelko huijatuksi tulemisesta. Sovitut hinta-arviot eivät pidä koskaan paikkansa; työn sopimistilanteessa hinnat valehdellaan alakanttiin ja kassalla yllätytään vähemmän iloisesti kun loppuhinta onkin 20-30% suurempi.

      Olen sittemmin irtisanonut asiakkuuteni Joensuulle henkilökohtaisesti ja vaihtanut huoltoliikettä (4service). Toivottavasti hra Joensuukin älyäisi vaihtaa planeettaa.

    • KRIL

      Vielä muutama neuvo Sellkamissa asioimaan harhautuville:
      - Pyytäkää huolloista hinta-arvio kirjallisena. Jos Sellkamin edustaja ei tähän suostu, huollattakaa ajoneuvo toisessa liikkeessä. Esim 4Service Veikkolassa on Elfwingin (Drac -maahantuoja) valtuuttama erinomainen vaihtoehto.
      - Pyytäkää kaikki vaihdetut osat takaisin, sillä omistaja saattaa muuten myydä vaihdossa haltuunsa saamat osat eteenpäin
      - Jos ostatte Stage#1 -virityspaketin, pyytäkää Sellkamilta kirjallisena sitoumus että Sellkami korvaa siitä eteenpäin takuun joka virityspaketin myötä raukeaa maahantuojan suuntaan

    • anette88

      Ei hyvää päivää.. kuulemma Yamahan huolto-ohjelman mukaiset huollot eivät riitä vaan pitäisi tehdä jotain välihuoltoja tai muuten galaksit räjähtää ja laite ei enää toimi. Käyntihäiriötkin kuulemma alkaa vaivata jollei käytä lisäaineita. Sellaisia lisäaineita joita löytyi kuin sattumalta kanisterikaupalla myymälän tiskiltä..

      Eikös tällä putiikilla ollut ennen ihan Yamahan merkkiedustuskin, hämärä muistikuva... no lienee ihan aiheellista ettei enää ole kun menee jutut ihan sammakkoprofeetan tasolle (anteeksi proffa)

      Kiertäkää kaukaa tämä kioski, ajakaa mieluummin vaikka 100km/suunta minne vaan muualle huoltoliikkeeseen

    • markkupa

      juurikin huollatin mönkkärini Selkamissa, kaikki meni aivan OK, ei pahaa sanottavaa!

      • Entinen_asiakas

        "Kaikki meni ihan OK" ei riitä referenssiksi. Jos olet oikea asiakas etkä itse "kauppias", niin voinet avata huoltokäyntiäsi hieman enemmän.
        Mitä maksoi? Mitä huoltotoimenpiteitä hintaan kuului? Kauanko kesti siitä kun veit mönkkärin huoltoon ja sait sen takaisin?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Maine on kiirinyt ja luotto lähtenyt eikä kauppa käy, joten omistaja keksinyt yrittää saada itselleen kymppitonnin kuussa tuottavaa raha-automaattia.


      • Anonyymi

        Konkurssi se sieltä tulee, ensimmäinen velkomustuomio annettu, vähän reilu 40 tuhatta euroa👍


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos poika laittaa firman pystyyn niin ei pudä tuomita heti.

        Eli Sama paska jatkuu, mut eri omistajan alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Sama paska jatkuu, mut eri omistajan alla.

        Sain Sellkamin konkurssimyynnistä tingattua Scottin 200e prätkärotsin hintaan 50e kun menin vikana päivänä 30min ennen sulkemista paikalle. Tai niin uskoin. Ilo tosin loppui lyhyeen kun joku vinkkasi että omistaja on todnäk ostanut takin jostain outletista ja maksanut itse siitä vielä vähemmän kuin minä. Apinaa koijattiin, taas kerran...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain Sellkamin konkurssimyynnistä tingattua Scottin 200e prätkärotsin hintaan 50e kun menin vikana päivänä 30min ennen sulkemista paikalle. Tai niin uskoin. Ilo tosin loppui lyhyeen kun joku vinkkasi että omistaja on todnäk ostanut takin jostain outletista ja maksanut itse siitä vielä vähemmän kuin minä. Apinaa koijattiin, taas kerran...

        Joku ja todnäk...kuulostaapa uskottavalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konkurssi kolahti:
        https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/sellkami oy/11047939

        Tänään Sellkamissa konkurssimyynti, menen vittuillessani potkimaan renkaita ;)

        Konkurssimyyntiä. Jokin vanha mies piti sitä, ja myi muutamille kavereillensä tavaraa tavallaan pöydän alta tosi halvalla. Konkurssimyyjä oli ihan kuutamolla. Sai välillä taskurahaa itellekin.


    • Anonyymi

      Onneksi viimeinkin paikka konkurssissa, mutta näin näille ilkeille ja idiooteille ihmisille käy ennemmin tai myöhemmin kun ei ihmiset jaksa paskaa palvelua & suoranaista kusetusta koska siihen ei ole pakko alistua.

      No aika näyttää mitä tämä herra keksii seuraavaksi askareekseen, tyhjää hallitilaa kun on nykyään tarjolla vaikka kuinka paljon ympäriinsä vuodesta toiseen. Ei oikein liiku noilla vuokrahinnoilla wanhat tilat tänä päivänä.

    • Anonyymi

      Ihan oikein Joensuulle. Ei ymmärtänyt, että ihmisellä on yksi suu ja kaksi korvaa, niitä pitäisi osata käyttää synkassa keskenään.

    • Anonyymi

      Liike on mennyt konkurssiin(. Selkami Center. )Samat kaverit Isä Ja Poika ovat perustaneet uuden firman Nummelaan. Nyt liike nimellä Niks ja Naks. Samat kaverit yrittävät nyt huijata tällä nimellä. Älkää menkö lankaan.,!!!!!!

    • Anonyymi

      Kun liike oli konkurssissa omistaja oli roudannut asiakkaan pyöriä yms. Jonnekin maajussin latoon piiloon. Josta ulosottomiehet oli niitä löytänyt. Aika veijareita.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe