Valkovuodon(?) haju ja..

Taas jotain outoa

Ongelmani on viime ajat ollut valkovuoto(?) jota on tullut aikaisempaa enemmän ja sen haju ja koostumuskin on jotenkin erilainen. Vuoto ei ole kokkareista vaan todella juoksevaa, mutta se kuivaa housuihin ja kovettuu! Ei valkovuotoni ennen niin ole tehnyt. Alavatsani on usein (todella) lievästi kipeä tai jotenkin turvoksissa. Vuodon haju ei kuitenkaan ole paha, siis kalamainen tai muuten hirveä, kuten joskus on ollut, vaan haju on jotenkin äitelä, imelä tai mitenhän sitä kuvaisi.. Outo kuitenkin. Alapää ei kutise eikä kirvele, eikä sukupuolitautejakaan ole, koska viimeisimpien puhtaiden testien jälkeen ei ole ollut seksisuhteita. En ole mikään teini ja valkovuotoni on aina ennen ollut erilaista, ja nyt tämä outo muutos ihmetyttää. Imelästä hajusta ovat puhuneet monet jotka ovat raskaana, mutta minä en varmasti ole raskaanakaan. Testiä en ole tehnyt, mutta kuukautiset ovat tulleet viimeisen seksikerran jälkeen jo neljä tai viisi kertaa normaalisti ja onhan se kumikin ollut käytössä..
En viitsisi lääkäriin lähteä kun ei ole kipuja, mutta ihmetyttää uusi haju ja se että vuoto kovettuu. Onkohan jollakin tietoa, että mikä voisi olla homman nimi? Voiko vuoto olla jotain muuta kuin valkovuotoa? Onhan tuolla alapäässä jotain rauhasia joista voi jotain eritteitä myös tulla?
Olen aloittanut lievän virtsankarkailun vuoksi lantionpohjanlihasten jumpan. en ole mikään mestari vielä eikä tule kovin säntillisesti harjoiteltua, mutta jokainen jumppakerta tuntuu tuon erityksen määrää lisäävän, samoin virtsan karkailua (tai sitten se on jotain muuta mitä sieltäkin tihkuttelee) joskus koko harjoitusten ajan tai sitten välittömästi harjoitusten jälkeen.

17

16219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä

      Kannattaa kokeilla ensin vaikka tätä ja jos ei apua ole sitten lekuriin. Saa apteekista ilman reseptiä. Monet saaneet tuosta avun.

      http://www.lactal.fi/

      • hollolalalalaal

        Mulla on ihan samat oireet, mutta myös kirvelee!! Vakovuoto on keltaista, litkumaista ja imelää. Ei ole tippuri, klamydia tms. sukupuolitauti. Papassa näkyi hiiva, johon sain 5 pvän 2 x 400mg flygolin (vai flagol? en muista) jota nyt syön viidettä päivää, eikä auta ollenkaan. samalla syön maitohappobakteeria kilokaupalla... VITUTTAA!! Taidan maanantaina tilata ajan gynelta..


      • Flagyl
        hollolalalalaal kirjoitti:

        Mulla on ihan samat oireet, mutta myös kirvelee!! Vakovuoto on keltaista, litkumaista ja imelää. Ei ole tippuri, klamydia tms. sukupuolitauti. Papassa näkyi hiiva, johon sain 5 pvän 2 x 400mg flygolin (vai flagol? en muista) jota nyt syön viidettä päivää, eikä auta ollenkaan. samalla syön maitohappobakteeria kilokaupalla... VITUTTAA!! Taidan maanantaina tilata ajan gynelta..

        Moips,

        Niin että nuo suun kautta otettavat flagylit eivät auta hiivaan... Emätinkapselaina kyllä mutta hitaammin kun pelkkä hiivalääke... Nuo suun kautta otettavat, kun on tarkoitettu emättimen bakteeritulehdukseen ( epäspesifi emätintulehdus ) Ainakin mun gyne näin sanoi ja on myös omakohtaista kokemusta...


      • Taas jotain outoa
        Flagyl kirjoitti:

        Moips,

        Niin että nuo suun kautta otettavat flagylit eivät auta hiivaan... Emätinkapselaina kyllä mutta hitaammin kun pelkkä hiivalääke... Nuo suun kautta otettavat, kun on tarkoitettu emättimen bakteeritulehdukseen ( epäspesifi emätintulehdus ) Ainakin mun gyne näin sanoi ja on myös omakohtaista kokemusta...

        Entäs sitten kun kyseessä ei ole hiiva? Löysin googlesta sellaisen kuin sytolyysi. Sitä hoidetaan usein hiivana ja lactal (maitohapot) voivat ilmeisesti vain pahentaa vaivaa? Minulla nimittäin oli kokeilussa juuri tuo Lactal, ja se kirveli! Laitoin sitä parina päivänä, mutta lopetin kun se tuntui niin oudolta. Aiemmin kun olen käyttänyt sitä, se ei tuntunut miltään.
        Tietääkö joku onko tuossa sytolyysissä pahalta haiseva vuoto? Kun omani ei tosiaan haise kalalta, mädältä, eikä muutenkaan oksettavan pahalta vaan "omituiselta", vähän jotenkin imelältä ja joltain mitä en osaa kuvailla. Ensin ajattelin että siteissä on vaihdettu valmistusmateriaalia ja se haisee, mutta haju tuli myös pikkareihin joutuneesta vuodosta.
        Ja sitten se, että se KOVETTUU? Minusta se on outoa. Sperman tiedän kovettuvan, mutta valkovuoto ei minulla ainakaan ikinä ennen ole kovettunut kuivuessaan.. (niin ja minulla se ei tosiaan ole mitään aktin jälkeen ulos valuvaa spermaa, kun ei ole niitä seksisuhteitakaan ollut viime aikoina!).


      • jeeeeeeepfeåfs¨p
        Taas jotain outoa kirjoitti:

        Entäs sitten kun kyseessä ei ole hiiva? Löysin googlesta sellaisen kuin sytolyysi. Sitä hoidetaan usein hiivana ja lactal (maitohapot) voivat ilmeisesti vain pahentaa vaivaa? Minulla nimittäin oli kokeilussa juuri tuo Lactal, ja se kirveli! Laitoin sitä parina päivänä, mutta lopetin kun se tuntui niin oudolta. Aiemmin kun olen käyttänyt sitä, se ei tuntunut miltään.
        Tietääkö joku onko tuossa sytolyysissä pahalta haiseva vuoto? Kun omani ei tosiaan haise kalalta, mädältä, eikä muutenkaan oksettavan pahalta vaan "omituiselta", vähän jotenkin imelältä ja joltain mitä en osaa kuvailla. Ensin ajattelin että siteissä on vaihdettu valmistusmateriaalia ja se haisee, mutta haju tuli myös pikkareihin joutuneesta vuodosta.
        Ja sitten se, että se KOVETTUU? Minusta se on outoa. Sperman tiedän kovettuvan, mutta valkovuoto ei minulla ainakaan ikinä ennen ole kovettunut kuivuessaan.. (niin ja minulla se ei tosiaan ole mitään aktin jälkeen ulos valuvaa spermaa, kun ei ole niitä seksisuhteitakaan ollut viime aikoina!).

        joo, mulla siis hoitaja sanoi puhelimessa, että mulla on hiiva. reseptissä, jossa mulle määrättiin siis flygolia, luki että "emätintulehdukseen." Tietäispä nyt, et mikä helvetti se diagnoosi onkaan... Meen kyllä gynelle, tää on ihan perseestä!! En harrasta seksiä enää ikinä...

        ja mullakin vuoto on siis litkumaist,a keltaista ja haisee "makealta". En voi olla raskaana, kun on kuukautiset tulleet normaalisti ja syön e-pillereitä... alavatsa on kyllä turvonnut, mutta voi johtua kuulema hiivasta, jos nyt sellaisesta kärsin, en tiedä..


    • Ihmettelee täälläkin...

      Mullakin on välillä tuollaista imelän hajuista valkkaria, ei kovin voimakas tuoksu, eikä isoa vuotoa.
      Kiinnostaisi tietää mitä lie? Sen tiedän, ettei se hiivaa ainakaan ole.

      Minkä ikäisiä te muut imelälle haisevat olette? Minä kun olen nelissäkymmenissä ja minulla on ennenaikaiset vaihtarit. Ajattelin vain, että voisko jotenkin liittyä niihin?
      Ja toimiiko teilla kuukautiskierto ihan normaalisti?

      • Taas jotain outoa

        lisätietoa: 32v, normaali kuukautiskierto, ehkä vähän tavallista runsaampi vuoto, paljon ylipainoa, ei raskauksia eikä synnytyksiä, melko hiljainen seksielämä tällä hetkellä, takana yksi ainoa lievä hiivatulehdus reilu pari vuotta sitten (mutta tämä ei ole hiivaa), ei sukupuolitauteja, sokerit ok eli ei ole mitään diabetes-makeuttakaan (jos se voisi edes valkovuodossa näkyä!?).

        Olen tässä miettinyt tuota ph-tasapainoa. Saisikohan sitä mitenkään mittautettua tk:ssa? Apteekin ph-testi näkyi maksavan n. 10e, ja miten sitä sitten tulkitaan/ onko luotettava itse tehtynä testinä..?


    • samat oireet

      Itsellä on samoja vaivoja. On todella ärsyttävää. =/ Ihme "litkumainen" valkovuoto jossa on outo haju. Vuotoa on ollut keväästä lähtien (silloin minulla oli kohtutulehdus). Tulehdus saatiin hoidettua mutta oudot oireet jäi. Älävatsaan sattuu välillä ja vuoto on omituista. Lääkäriltä aisaa kysyin eikä reagoinnut, sanoi vain ettei tiedä mistä johtuu.
      Ei siis huvita asiaa ottaa esille kun asenne on tuollainen ettei halua edes tutkia. =(

      • ongelmia ja ongelmia

        Itse olen vasta 17 v ja kärsin samoista oireista. Kerran kävin gynellä olla ne normi testit, sit sielt löytys se emätin tulehdus, käytin sen kuurin (niit tuubeja ku laitetaan tonne alas). no sitte se lähti ja menkkojen jälkeen alko samat oireet uudestaan ilman niin kipeää alavatsaa. Päätin kokeilla ph- arvoa tasapainottavia tabletteja joita ei syöty suun kautta. No sitte seki autto ja tuli takasin samantien. Sen jälkeen on ollu runsasta, pahan hajuista (en osaa kuivailla hajua, mutta välillä haisee jopa housujen läpi, kala mutta 'makea') kellertää vuotoa.

        Kaikista harmillisinta on tässä se, että mitä jos mulla ei oliskaan vakituista poikaystävää? :D Hävettää istuakin muiden lähellä ku pelkään, että ne haistaa kans sen hajun... Itsetunto on lattiassa.

        Alun perin ku olin tota emätin tulehdusta hoitamassa, ni soitin ehkäisyneuvolaan, että saisinko varata ajan ja kerroin oireet. Sitten ne ilmotti siellä, että soita sun terveyskeskuksee. No sitten soitin ja kerroin siel samat asiat ja ne sanos et 'Soita tonne ehkäisyneuvolaan' ja anto numeron. Sitten sanoin et soitin sinne ja ne käski soittaa tänne?! Puhelimes oleva ihmine sanos että mulla on varmaa emätin tulehdus tai hiiva ja sanos, että kattoo millon sais ajan varattua. Kerroin muutenkin vielä, että sitä on jo ollut melkein puolivuotta, mutten ole koskaan kehdannut puhua asiasta koska ei kellään kaverillanikaan ollut mitään sellaista ollut. No, nainen sitte ilmotti että joo, seuraava aika on 3 ja puolen viikon päästä ja sekin on puhelin vastaanotto, että en saa lääkärin aikaa. Sitten päätin mennä apteekkiin kysymään, että saako mitään lääkettä ilman reseptiä mun oireisiin. Selitin oireet ja se kysy et onks oireit ollu kauan, sitten ku sanoin et noin 5-6 kk ni Apteekkari pelästy ja sano et mee tyttö äkkiä lääkärin, että tää voi olla jo vaik kuin vakavaa ja sit se hämmästyi kun kerroin mitä terveyskeskuksessa oli sanottu, joten käski mun mennä terkkarille. no kävin terkkarilla ja se sai mulle ajan seuraavaks päiväks testeihin. Tässä sen huomaa ettei asioita kerrota ihan niinku ne on, ja että terveyskeskuksessa paskat välitetään potilaista!


    • 2053

      no mikäs sulla sitten loppujenlopuks oli?

    • kukkuu!

      Mulla se on kirkasta ja kovettuvaa.se haisee mutta ei housujen läpi.se haisee vain jos oikein läheltä haistelen.
      olen 11-13

      • 12tyyppi

        Miten voi olla 11-13 ja normaaliaha toi o


    • erin26eijulkkis

      Outoa itsellä noin oli joskus kun olin 11-12 en nyt tarkkaan muista. Mutta joo erikoista

    • smellslieafish

      josssain joku kirjotti että alapäässä on aika kirjo hajuja.ja seuraatkaa missä kierron vaiheessa noita oireita esiintyy.

      puuvillaiset alushousutkin auttavat ja että ei käytä kireitä vaatteita.

    • tyttö

      Kirjoittelinkin jo oman topikinkin, mutta mulla on vähän sama vika, ainut vain, että "vuoto" ei ole vuotoa, vaan kertyy klitoriksen seudulle ulompien ja sisempien häppäreiden väliin. Ja KOVETTUU alkkareihin, näkyy inhasti alkkareiden läpi, kun ei noin ylhäällä ole enää vahvikettakaan pöksyissä.

      Haisee makealta, ja "reiän kohdalta" housut puhtaat, ei siis vuoda sisältäni..

      • tyytö

        Siis mulla on kans tommosta.. oon vasta 14 vuotias eikä kuukautisetkaan vielä edes alkaneet. Valkovuoto keltaista ja haisee tosi pahalle... valkovuoto kovettuu ikävästi housuihin ja tulee monta kertaa päivässä joskus jopa yöllä. Olisiko jollain neuvoa? Itse en viitsi mennä vanhemmille sanomaan tai edes apteekkiin.


    • Perseestä

      Mulla sama 17v kävin gynellä ei ollu hiivaa tai bakteeri tulehdusta kuitenkin kokeilin canesten puikkoja ja bakteeri kantaa tasoittavia puikkoja molemmat autto hetken. Vaivat ollu jo melkein 3 vuotta välillä helpottaa ja välillä pahenee mikä vois olla syy?? Onko mulla joku kasvain tai jotain?? Pikkuhousun suojia joudun käyttää mutta hiostaa hirveesti. Välillä housut haissu hieman kuselta syönny c vitamiineja ja karpalomehua. Tuntuu painetta alavatsassa ja painetta virtsaputkessa jos rakko täynnä, välillä tuleekin vain vähän virtsaa liittyykö nää vaivat toisiinsa ja pitkittynyt ummetus kanssa stressaan kylläkin tosi paljon että johtuuko kaikki vaa stressistä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe