Huorapuheet pois! Tytöt puhukaa!Pojat perustelut, kiitos!

Tyttö, joka EI ole huora!

Miksi tyttöjä ja naisia haukutaan huoriksi ja lutkiksi? Onko jollakin sellainen oikeus? Tiedän yhden tytön, joka on saanut hymytyttöpatsaan ja se on ollu luotto-oppilas, se on aika hyvä koulussa ja moni poika on ollu siihen lääpällään, mutta yks poika keksi huoran eli sen tytön, joka ei oo lähelläkään huoraa. Siitä se nimittely alko. Tyttö on oikein sievä ja se tulee kaikkien kanssa aika hyvin toimeen, mutta myös poikien kanssa. Miksi miespuolisten pitää olla sellaisia huorittelijoita? Vastatkaa kaikki ketkä on kyllästynyt huoritteluun!Saisinko perusteluja, kiitos!

23

4118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmmmhmmmmm

      Itse olen kyllästynyt täysin samaan! Välillä tuntuu, että tietävätkö nuo tyypit edes, mitä huora tai lutka tarkoittaa, kun kutsuvat sellaisia ihmisiä huoriksi/lutkiksi, jotka eivät ole lähelläkään sellaisia.

      Ei vain pojat nimittele tyttöjä huoriksi/lutkiksi, vaan myös tytöt. Ainakin minun koulussani aina vähän väliä tytöt huorittelevat toisia tyttöjä. Ei siis saa väittää, että vain pojat tekisivät niin, sillä välillä tuntuu, että tytöt huorittelevat jopa enemmän. Jotkut ihan leikkimielisesti, jotkut ihan tosissaan.

      Mutta siis, on se vain niin lapsellista käytöstä. Osoittakaa edes pikkuisen aikuistumista, niin tytöt että pojat!

    • jolla tarkoitetaan

      enemmänkin pettäjää, petollista taikka moraalitonta. Mahdollisesti tyttö seurustelee useamman kanssa yhtä aikaa taikka flirttailee useamman kanssa. Tällöin taatusti saa huora-nimityksen. Se tarkoittaa siis enemmänkin petollista taikka löyhämoraalista ihmistä. Todellisia huoriahan oikeasti on vähän ja niitä nyt tuskin paljoakaan koulutytöistä löytää.

      Jos vaikkapa äiti ottaa yksipuolisesti toisen miehen, niin kyllä helposti lapset antavat hänelle huora-nimityksen, varsinkaan jos isä on uskollinen ja pettäminen perustuu naisen kevytkenkäisyyteen.

      • tarkoitit varmaan..

        "..tarkoittaa siis enemmänkin petollista taikka löyhämoraalista ihmistä"
        Ei ihmistä vaan vain naista.


      • Okeii
        tarkoitit varmaan.. kirjoitti:

        "..tarkoittaa siis enemmänkin petollista taikka löyhämoraalista ihmistä"
        Ei ihmistä vaan vain naista.

        On olemassa myös mies huoria ja miehiäkin/poikia on haukuttu huoriksi


    • musicantor

      En itse pitäisi kovin järkevänä haukkua ketään huoraksi tuosta noin vain. Voi kuitenkin olla, että huoraksi tai lutkaksi haukkumisesta ilman perusteita on etenkin alaikäisten poikien keskuudessa tulossa muoti-ilmiö kiusattavien tyttöjen haukkumiseksi.

      Kuitenkin monien alle 10-vuotiaiden tai sitä vanhempien koululaispoikien keskuudessa huora-sanan käyttö tuntuu vähintäänkin väkinäiseltä: Yritetään jollain tavoin näytellä aikuisempia kuin mitä ollaan ja esittää kovasydämisiä, haukkumalla kiusattavia tyttöjä väkisin huoriksi tai lutkiksi. Olen kuitenkin kuullut myös tapauksista, joissa pikkupojat ovat jopa naispuolisia opettajia nimittäneet huoriksi.

      En itse ole kuulunut huoraksi haukkuviin, mutta ne jotka tekevät sitä julkisesti ja vieläpä ilman selviä perusteita, ovat joko kateellisia luusereita tai jollain lailla halukkaita ¨pätemään.¨

      • andré

        huora on maksullinen nainen siis semonen joka myy pilua eli vitua siis hanuria vaikka viidellä eurolla tai kymmenellä ruplalla yhden nainnin ajan harasoo!


    • Kapinen

      No ilman näin syvempää merkitystä se on vain haukkumasana muiden joukossa. Toki varsin tehokas sellainen, koska moni huorittelusta niin loukkaantuu. Siksi sitä käytetäänkin. Jos aikoo loukata, niin kannattaa käyttää sanaa joka tehoaa. Ei se tietenkään oikein ole, mutta kyllä sen aika helposti ymmärtää.

      Toisaalta yleensä sellaiset haukkumasanat tehoavat paremmin, jotka ovat ainakin lähellä totuutta. Eli jos tämä tyttö ei ole "lähelläkään huoraa", niin se on kuitenkin aika helppo sivuuttaa. Ei sillä, että se vieläkään oikein olisi.

      Asiaa voi kuitenkin tarkastella myös syvemmin. Olen joskus ajatellut perustaa huora-sanasta ihan oman topikinkin. Miksi se on niin paha sana?

      Huoria nyt on ollut jo tuhansia vuosia. Perinteisesti seksipalveluja ostava mies on päästetty pälkähästä, se on ajateltu jotenkin "luonnollisena tarpeena"; kun huoraa on puolestaan pidetty moraalittomana saastana, huonona naisena. Nykyään taas - ainakin virallisesti - tätä huoraa pidetään usein hyväksikäytettynä uhrina, ja syytös kohdistuu sikamieheen, joka lihan himossaan tukee ihmiskauppaa ja hyväksikäyttöä.

      Kuitekin tämä "prostituoidun pahuus" elää kansojen syvissä riveissä vahvana. Seuraa tämänkin palstan keskusteluja: kyllä niitä tyttöjä huoritellaan suomi24:ssä heti, jos sattuvat seksiasioissa mokamaan. Sitä huorittelu nyt loppujen lopuksi on: Vanhakantaista, sovinistista ajattelua.


      "Miksi miespuolisten pitää olla sellaisia huorittelijoita?"

      Älä pelkkiä miehiä syyllistä. Kummallinen yksityiskohta on, että tähän sovinismiin syyllistyvät yhtä lailla - ellei pahemmkin - myös naiset. Jos vaikka joku laittaa galleriaan jotain herutuskuvia, niin kummatkohan ovat siellä ensimmäisenä huorittelemassa, tytöt vai pojat?

      • se jos poika sanoo tyttöä huoraksi tarkoittaa

        A. on puutteessa ja on kateellinen sen poikaystävälle

        B siihen voi olla aihettakin joskus,harvoin kylläkin

        C. sanoo mitä sylki suuhun tuo,ja tuo "huora" on ikävä kyllä yksi koulu/nuoriso -ilmapiirin yleisimmin käytettyjä sanoja


    • vastauksen

      haluaisin siihen miksi vähänkin komeampia poikia taas haukutaan homoiksi!!!!!!!!!!!! SAATANA!!!!!!!!!

      • ...

        vittuku otatte tosissaan ne hommat, kyl kaveriporukois haukutaa toisiaa homoiks eikä suututa yhtää sille

        se on yleensä läppää tai jos p haukkuu t ni se on sillai ihastunut


      • mutta256342645
        ... kirjoitti:

        vittuku otatte tosissaan ne hommat, kyl kaveriporukois haukutaa toisiaa homoiks eikä suututa yhtää sille

        se on yleensä läppää tai jos p haukkuu t ni se on sillai ihastunut

        entä jos on ottanut liian tosissaan kun on ollut nuori ja tyhmä eikä ole tajunnut leikiksi, niin muut ihmiset luulee tosissaan homoksi ja syrjivät sitten vanhempanakin vielä??? eihän sitä voi omia mokia muuttaa enää että "olis pitäny nauraa vaan niille jutuille" jne. turhaa sitä enää jälkiviisastelemaan kun ei ole ymmärtänyt vitsinä!!! Joten kysynkin mitä helvettiä pitäs tehä asialle ettei kaikki luulotautisena syrjisi enää!?!? Hommata tyttöystävä? No, tottakai! Mutta sekin on niin saatanan vaikeaa koska jos on ollut 3 vuotta aivan yksin ja syrjittynä niin on siinä sosiaaliset taidot kadonnu vaarallisesti. Sitäpaitsi toi "huoraksi" haukkuminen ja "homoksi" haukkuminen on TÄYSIN SAMA ASIA!!!


    • niikun pojilla ei olisi vai...

      entä jos on ottanut liian tosissaan kun on ollut nuori ja tyhmä eikä ole tajunnut leikiksi, niin muut ihmiset luulee tosissaan homoksi ja syrjivät sitten vanhempanakin vielä??? eihän sitä voi omia mokia muuttaa enää että "olis pitäny nauraa vaan niille jutuille" jne. turhaa sitä enää jälkiviisastelemaan kun ei ole ymmärtänyt vitsinä!!! Joten kysynkin mitä helvettiä pitäs tehä asialle ettei kaikki luulotautisena syrjisi enää!?!? Hommata tyttöystävä? No, tottakai! Mutta sekin on niin saatanan vaikeaa koska jos on ollut 3 vuotta aivan yksin ja syrjittynä niin on siinä sosiaaliset taidot kadonnu vaarallisesti. Sitäpaitsi toi "huoraksi" haukkuminen ja "homoksi" haukkuminen on TÄYSIN SAMA ASIA!!! niikun pojilla ei olisi vaikeaa sitten????

    • dddina_

      kellään ei todellakaan ole oikeutta haukkua ketään, ei ainakaan jos siihen ei ole edes mitään syytä. huoraksi ja lutkaksi haukkuminen on pahinta mitä olen itse kokenut. ikinä en ole ketään pettänyt, rahasta en ole antanut, ja parin kanssa olen vain seksiä harrastanut. ja silloinkin aina ollut vakisuhteessa. eksä joskus sanoi huoraksi ja jätin hänet heti ilman kummempia kyselyjä.

      miehet (alle 18-vuotiaat pojat ,jotka huutelevat kaduilla naisille) eivät ehkä ymmärrä sanan merkitystä? ensin haukutaan jokaista naista huoraksi, ja sitten ihmetellään kun naiset ei anna, ja sitten pitää raiskata ensimmäinen nainen mikä vastaan tulee kun on niin puutteessa.

      • Kapinen

        En edelleenkään ole mikään huorittelun puolestapuhuja, mutta tämä on kyllä jo vähän liikaa:

        "huoraksi ja lutkaksi haukkuminen on pahinta mitä olen itse kokenut. "

        Sitten et ole kyllä nähnyt vielä mitään, beibi. Toisia kiusataan väkivaltaisestikin vuosia; toisia kidutetaan mielipiteidensä takia. Sinua on sanottu huoraksi ja lutkaksi.

        "eksä joskus sanoi huoraksi ja jätin hänet heti ilman kummempia kyselyjä. "

        Etkö ensimmäistäkään riitaa osannut edes yrittää selvitellä? Ei kai sitten ole ihme, että puolet avioliitoista päättyyvät eroon. Jos hän olisi huorittelun päälle lyönyt sinua niin sitten ymmärtäisin.


      • dddina_
        Kapinen kirjoitti:

        En edelleenkään ole mikään huorittelun puolestapuhuja, mutta tämä on kyllä jo vähän liikaa:

        "huoraksi ja lutkaksi haukkuminen on pahinta mitä olen itse kokenut. "

        Sitten et ole kyllä nähnyt vielä mitään, beibi. Toisia kiusataan väkivaltaisestikin vuosia; toisia kidutetaan mielipiteidensä takia. Sinua on sanottu huoraksi ja lutkaksi.

        "eksä joskus sanoi huoraksi ja jätin hänet heti ilman kummempia kyselyjä. "

        Etkö ensimmäistäkään riitaa osannut edes yrittää selvitellä? Ei kai sitten ole ihme, että puolet avioliitoista päättyyvät eroon. Jos hän olisi huorittelun päälle lyönyt sinua niin sitten ymmärtäisin.

        pahinta se on ollut raiskauksien lisäksi. sen ovat sanoneet miehet jotka ei tunne minua ja lisäksi tuo eksäni joka oli nimitellyt minua jo pitkään huora nimikkeellä!
        en jaksa selvittää riitaa minkään kusipää miehen kanssa mikä ilman syytä haukkuu huoraksi! ja kyllä. kyseinen mies löi minua aijemmin suhteen ainaka. kuulemma kylläkin vahingossa, koska oli ottanut pari. selvisimme siitä puhumalla, mutta enää en jaksanut enempää sitä että hän vielä haukkuu, kun ei hänkään mikään täydellisyys ollut!


      • Kapinen
        dddina_ kirjoitti:

        pahinta se on ollut raiskauksien lisäksi. sen ovat sanoneet miehet jotka ei tunne minua ja lisäksi tuo eksäni joka oli nimitellyt minua jo pitkään huora nimikkeellä!
        en jaksa selvittää riitaa minkään kusipää miehen kanssa mikä ilman syytä haukkuu huoraksi! ja kyllä. kyseinen mies löi minua aijemmin suhteen ainaka. kuulemma kylläkin vahingossa, koska oli ottanut pari. selvisimme siitä puhumalla, mutta enää en jaksanut enempää sitä että hän vielä haukkuu, kun ei hänkään mikään täydellisyys ollut!

        Jaa sinut on noin niinkuin ohimennen raiskattu muutaman kerran ja silti huorittelu on noin suurin piirtein yhtä paha asia? Lyömisenkin olit ihan hyvin antanut anteeksi. Siitä selvisitte puhumalla, mutta et edes yrittäyt selvittää yhtä huoraksi sanomista. Mitä käytännössä tarkoittaa se "vahingossa lyöminen"? Niinkin kai voi tapahtua: hän ei huomaa sinua ja törmää vahingossa, ja tämä nyt on kai ihan anteeksiannettavaa. Mutta harva kai sitä lyömiseksi sanoisi tai ainakaan toisi tässä esille.

        Äsken jätit eksäsi heti kun oli huoraksi sanonut; nyt hän oli nimitellyt pitkään. Muuttaa asiaa vähän, muttei kuitenkaan ehkä ratkaisevasti.

        Onko omatuntosi nyt niin puhdas kuitekaan, kun A) huorittelu on noin kova paikka ja B) sinun on koko ajan todisteltava syyttömyyttäsi? Väkisinkin nousee tämmöinen kysymys mieleen.


      • TakkuTakiainen
        Kapinen kirjoitti:

        Jaa sinut on noin niinkuin ohimennen raiskattu muutaman kerran ja silti huorittelu on noin suurin piirtein yhtä paha asia? Lyömisenkin olit ihan hyvin antanut anteeksi. Siitä selvisitte puhumalla, mutta et edes yrittäyt selvittää yhtä huoraksi sanomista. Mitä käytännössä tarkoittaa se "vahingossa lyöminen"? Niinkin kai voi tapahtua: hän ei huomaa sinua ja törmää vahingossa, ja tämä nyt on kai ihan anteeksiannettavaa. Mutta harva kai sitä lyömiseksi sanoisi tai ainakaan toisi tässä esille.

        Äsken jätit eksäsi heti kun oli huoraksi sanonut; nyt hän oli nimitellyt pitkään. Muuttaa asiaa vähän, muttei kuitenkaan ehkä ratkaisevasti.

        Onko omatuntosi nyt niin puhdas kuitekaan, kun A) huorittelu on noin kova paikka ja B) sinun on koko ajan todisteltava syyttömyyttäsi? Väkisinkin nousee tämmöinen kysymys mieleen.

        Kaikki naiset ovat pohjimmiltaan huoria. Sanoi ettei ole koskaan rahasta antanut seksiä.

        Mieti uudestaan


    • answer

      poikakin haukutaan homoiksi ja hinteiksi ilman syytä ja tyttöjä huoriksi ja lutkiksi

    • haittaa

      vaikka mua sanotaan huorax..

      • Hohhohhoo0

        NIIN MIKSI NYT OIKEAT HUORAT , HUORAKSI SANOMISESTA LOUKKAANTUISI :)


    • TakkuTakiainen

      Ehk se olisi patoutunutta (ansaittua) vihaa ja turhautuneisuutta nais suq puoleen. Kun naisia ei saa lyödä niin jotenkin se viha täytyy purkaa ja sitä varten on nais-puolisuutta korostavat haukkumasanat.

      Asia olisi paremmin jos naisia saisi lyödä vapaasti kuin ennen wanhaan.

    • jeps^^

      Olen kyllä törmännyt tähän huoranimittelyyn yläasteella aika useasti :)
      Pukeudun mielestäni muodikkaasti enkä koskaan käytä avonaisia yms paitoja ja eli siis käytän normaaleja vaatteita ja meikkejä, silti tähän huoritteluun törmään.
      Jos ei suoraan tulla sanomaan niin sitten ainakin juoruillaan "että voikun on kyllä huoran näköinen" ja nämä ihanat yläaste ikäiset pojat tuskin edes tietää mikä huora on!
      Joten en suinkaan kiinnitä huoritteluun huomiota, se vain lukeutuu muihin homotteluiden sun muiden kirosanojen sekaan jolla nyt ei ole mitään merkitystä ja huom. he eivät tarkoita että oisit oikeasti huora.
      Kärsin masennusta ja pahaa oloa tästä huorittelusta jonkun aikaa mutta nyt vaan otan sen läppänä!
      Joten älkää huoliko tytöt jos teitä huoriksi nimitellään, nimittäin huorittelijat on usein mielestäni poikia juuri yläaste ikäisiä, heidän mielestä se on niin upeaa kun saa jostain sanoa että onpas huora :D
      Vähän juuu lapsellista, heillä ei ole tod.näköisesti elämäää :) Jotkut pojat ovat kyllä todella fiksuja herrasmiehiä, jotka eivät päästele tuollaisia sanoja suustaa.
      Hei te pojat siellä, kannattaa miettiä miltä tytöstä tuntuu huorittelu, koska se on oikeasti todella loukkaava sana.

    • koviakokenut32

      Itse aikuisena ihmisenä inhoan koko sanaa, niin kuin monia muitakin toisia ihmisiä halveksuvia sanoja kuten myös kirosanoja joita ei kenenkään terveellä järjellä varustetun ihmisen ei pitäisi käyttää.

      Jokaisen kannattaisi miettiä ensinnäkin sanojen tarkoitusperää ja ottaa selville onko jokin ihminen vain jonkun juorun tai luulo puheen perusteella sitä mitä toisesta puhutaan. Ja miettiä myös omalle kohdalle vastaava tilanne jossa juuri sinua haukutaan ja halveksutaan. Miltä se tuntuu? Niinpä, tuskin kovin kivalta jos se tarkoittaa sitä että sinut mustamaalataan valheellisilla juoruilla joka vaikuttaa koko elämään. Ja miltä se tuntuu kun kaikki saa tietää sinun olevan sellainen, vaikka olet kaukana siitä mistä toiset puhuu? Jotkut ihan tuntemattomat alkavat vältellä sinua kuin ruttoa, tai puhua pahaa selän takana ja näin saat lisää vihamiehiä jo ennestään olevien tilalle. Lopulta olet ihan yksin ellei esim. läheiset ystäväsi ja perheesi ole kääntäneet sinulle selkäänsä perustellen ettei halua saastunutta, häväistyä ja moraalitonta ihmistä elämäänsä. Entäs jos haukkumiseesi osallistuvat entiset kaverisi sekä nykyisetkin??

      Voin kokemuksesta sanoa että minkäänlainen toisen haukkuminen ei ole fiksun ja terveellä järjellä sekä itsetunnolla varustetun ihmisen toimintaa vaan epävarman ehkä jopa sairaan ihmisen toimintaa jonka tarkoitus on loukata, solvata, häväistä, syyllistää, ja mustamaalata toisia. Jopa aikuisia naisia haukutaan ja heistä puhutaan epäkunnioittavasti tietämättä taustoista mitään. Vaikka joitakin kuinka ärsyttää tietynlaiset ihmiset tai ei eivät jostain ihmisestä pidä, niin ennen kuin avaa suurta suutansa niin kannattaa ensin miettiä tilannetta omalle kohdalle.

      Ja te kaikki huorittelijat, kannattaa miettiä kannattaako toisten mustamaalaminen sillä pitää muistaa että toisesta valheellisen tiedon levittäminen on Suomen lakien mukaan rangaistava teko, josta voi joutua maksamaan henkisistä kärsimyksistä uhrille sakkoja tai enintään pariksi vuodeksi vankilaan.

      T. Kiusattu ja syrjitty aikuinen nainen

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe