Kertoako varatulle tunteista vai ei…

rosamarjaana

Olen varattu nainen ja ihastunut varattuun entiseen työkaveriini. Olemme pitäneet jonkun verran yhteyttä sen jälkeen, kun emme enää ole olleet samassa työpaikassa. Mies on mielessäni lähes päivittäin, mutta ei minulla silti ole mitään aikomusta rikkoa omaa liittoani.

En edes tiedä onko tunne molemmin puolinen vai hänen puoleltaan pelkkää kaveruutta. Viime aikoina mielessäni on pyörinyt, että haluaisin kertoa hänelle tunteistani, vaikka en haluakaan, että siitä seuraisi mitään konkreettista. Haluaisin vain olla rehellinen, yhteydenpito muka kaverina ei tunnu reilulta.

Mitä mieltä olette, jatkaako samaan tapaan, kertoa asiasta vai lopettaa yhteydenpito mitään selittemättä?

14

1556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -neuvo-

      Nyt kun ette ole enää työkavereita, sun ei tartte pitää häneen mitään yhteyttä. Hiljalleen unohdat koko tyypin. Näin minä tekisin

    • Vain elämää

      Enemmän kadut kuolinvuoteella sitä mitä jätit kokematta, kuin sitä mitä koit. Mielestäni ilman muuta tunteiden mukaan rakkausasioissa.

      • rosamarjaana

        Kiitokset vastauksista, te molemmat kiteytitte todella hyvin nämä kaksi vaihtoehtoa, joista en todellakaan tiedä kumman väylän valitsisin.

        Unohtaa olen kovasti yrittänyt, mutta eipä ole onnistunut, päinvastoin meinaa vaan enemmän pyöriä mielessä. Nyt jo yli vuoden ollaan oltu eri työpaikoissa. Muutamien bileiden merkeissä tavattu vanhojen työkavereiden kesken ja näkeminen vain pistää pään enemmän pyörälle. Sähköpostiviestittelyä olen sentään pystynyt harventamaan tosi vähäiseksi.

        Kertomista mietin siksi, että pelkään hänen vaistoavan asian joka tapauksessa, vaikka sitä yritänkin peittää. Ja tuntuu, että ihmisten elämässä on niin vähän positiivista, että kun on tällaista periaatteessa toista kehuvaa ja mieltäylentävää sanottavaa, niin sen haluaisi tuoda julki.


      • Oma napa
        rosamarjaana kirjoitti:

        Kiitokset vastauksista, te molemmat kiteytitte todella hyvin nämä kaksi vaihtoehtoa, joista en todellakaan tiedä kumman väylän valitsisin.

        Unohtaa olen kovasti yrittänyt, mutta eipä ole onnistunut, päinvastoin meinaa vaan enemmän pyöriä mielessä. Nyt jo yli vuoden ollaan oltu eri työpaikoissa. Muutamien bileiden merkeissä tavattu vanhojen työkavereiden kesken ja näkeminen vain pistää pään enemmän pyörälle. Sähköpostiviestittelyä olen sentään pystynyt harventamaan tosi vähäiseksi.

        Kertomista mietin siksi, että pelkään hänen vaistoavan asian joka tapauksessa, vaikka sitä yritänkin peittää. Ja tuntuu, että ihmisten elämässä on niin vähän positiivista, että kun on tällaista periaatteessa toista kehuvaa ja mieltäylentävää sanottavaa, niin sen haluaisi tuoda julki.

        oman ja sen miehen perheen, niin siitä vaan.
        Kannattaa miettiä mitä siitä voi seurata vaikkapa
        lasten ja puolisoiden kannalta.


      • ei riko
        Oma napa kirjoitti:

        oman ja sen miehen perheen, niin siitä vaan.
        Kannattaa miettiä mitä siitä voi seurata vaikkapa
        lasten ja puolisoiden kannalta.

        vielä kenenkään perhettä. Tunteminen on täysin inhimillistä. Myös varattuun voi ihastua ja rakastua. Näin se vaan on. Omakohtaista kokemusta.


      • rosamarjaana
        ei riko kirjoitti:

        vielä kenenkään perhettä. Tunteminen on täysin inhimillistä. Myös varattuun voi ihastua ja rakastua. Näin se vaan on. Omakohtaista kokemusta.

        Aivan, tavoitteenani ei tosiaan ole kummankaan perheen rikkominen eikä myöskään pettäminen. Pyörittelen ajatusta vain tunteiden kertomisesta, siitä että saisin sanoa toiselle ajattelevani hänestä lämpimästi ja hänen saavan sydämeni hypähtämään. Haluaisin tuottaa sen ilon ja itseluottamuksen kasvunkin, jota jonkun välittäminen tuo tullessaan. Ja tietysti kuulla, mitä hän minusta ajattelee. Sellainen ei varmaan vaan ole tapana, emme taida elää niin idealistisessa maailmassa, että tuollaista keskustelua voisi käydä.

        Tai ehkäpä tässä yritän vain kehittää itselleni jonkinlaista muka viatonta kiertotietä asiassa etenemiselle. Väkisinkinhän on huono omatunto toisen miehen ajattelemisesta, vaikken mitään ole tehnytkään, niin pelkät ajatuksetkin tuntuvat luvattomilta.


      • Wiiiru
        rosamarjaana kirjoitti:

        Kiitokset vastauksista, te molemmat kiteytitte todella hyvin nämä kaksi vaihtoehtoa, joista en todellakaan tiedä kumman väylän valitsisin.

        Unohtaa olen kovasti yrittänyt, mutta eipä ole onnistunut, päinvastoin meinaa vaan enemmän pyöriä mielessä. Nyt jo yli vuoden ollaan oltu eri työpaikoissa. Muutamien bileiden merkeissä tavattu vanhojen työkavereiden kesken ja näkeminen vain pistää pään enemmän pyörälle. Sähköpostiviestittelyä olen sentään pystynyt harventamaan tosi vähäiseksi.

        Kertomista mietin siksi, että pelkään hänen vaistoavan asian joka tapauksessa, vaikka sitä yritänkin peittää. Ja tuntuu, että ihmisten elämässä on niin vähän positiivista, että kun on tällaista periaatteessa toista kehuvaa ja mieltäylentävää sanottavaa, niin sen haluaisi tuoda julki.

        Yksi kirjoittaja tuossa kertoi, että enemmän katuu niitä asioita, mitä jäi kokematta kuin tehtyjä asioita. Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta Rosamarjaana, ota huomioon se, että ihastuksia tulee elämän varrella vastaan. Ihastumisia tulee, vaikka seurustelisi. Sille ei voi mitään. Mutta tekemisilleen voi. Liian moni ihminen seuraa tunteitaan, sen sijaan, että yrittäisi vaalia omaa suhdettaan. Sitten kyllästytään ja taas etsitään ja ihastutaan. Toisaalta liian moni ihminen aloittaa seurustelun seurustelun vuoksi tai ilman suurempia tunteita/ihastumista.

        Mielestäni sinun ei tulisi kertoa tälle miehelle mitään tunteistasi. Hän on varattu mies. Toisaalta ethän voi tietää, jos et kokeile. Mutta ymmärrät varmaan, että tavallaan riskeeraat oman suhteesi. Minulle kävi niin, että ihastuin työtoveriini. Olin siis vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä nyt. Menin sitten kertomaan tunteistani ja se oli virhe. Mitään ei tapahtunut, kuin yksi suudelma. Mutta virhe se oli ja jo tuo yksi suudelma kaduttaa. Olen poikaystäväni kanssa edelleen ja en kertonut tuosta. En halua pahoittaa hänen mieltään, koska rakastan häntä todella paljon.

        Toivottavasti oli apua sinulle tästä. Mieti tarkkaan mitä teet.


      • että..
        rosamarjaana kirjoitti:

        Aivan, tavoitteenani ei tosiaan ole kummankaan perheen rikkominen eikä myöskään pettäminen. Pyörittelen ajatusta vain tunteiden kertomisesta, siitä että saisin sanoa toiselle ajattelevani hänestä lämpimästi ja hänen saavan sydämeni hypähtämään. Haluaisin tuottaa sen ilon ja itseluottamuksen kasvunkin, jota jonkun välittäminen tuo tullessaan. Ja tietysti kuulla, mitä hän minusta ajattelee. Sellainen ei varmaan vaan ole tapana, emme taida elää niin idealistisessa maailmassa, että tuollaista keskustelua voisi käydä.

        Tai ehkäpä tässä yritän vain kehittää itselleni jonkinlaista muka viatonta kiertotietä asiassa etenemiselle. Väkisinkinhän on huono omatunto toisen miehen ajattelemisesta, vaikken mitään ole tehnytkään, niin pelkät ajatuksetkin tuntuvat luvattomilta.

        Järjen käyttökään ei ole kiellettyä?


      • rosamarjaana
        että.. kirjoitti:

        Järjen käyttökään ei ole kiellettyä?

        Olen kuullut joo, mutta tällä asialla ei taida olla tekemistä järjen kanssa... mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän olen muuttunut tunneihmiseksi.


      • rosamarjaana
        Wiiiru kirjoitti:

        Yksi kirjoittaja tuossa kertoi, että enemmän katuu niitä asioita, mitä jäi kokematta kuin tehtyjä asioita. Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta Rosamarjaana, ota huomioon se, että ihastuksia tulee elämän varrella vastaan. Ihastumisia tulee, vaikka seurustelisi. Sille ei voi mitään. Mutta tekemisilleen voi. Liian moni ihminen seuraa tunteitaan, sen sijaan, että yrittäisi vaalia omaa suhdettaan. Sitten kyllästytään ja taas etsitään ja ihastutaan. Toisaalta liian moni ihminen aloittaa seurustelun seurustelun vuoksi tai ilman suurempia tunteita/ihastumista.

        Mielestäni sinun ei tulisi kertoa tälle miehelle mitään tunteistasi. Hän on varattu mies. Toisaalta ethän voi tietää, jos et kokeile. Mutta ymmärrät varmaan, että tavallaan riskeeraat oman suhteesi. Minulle kävi niin, että ihastuin työtoveriini. Olin siis vähän samanlaisessa tilanteessa kuin sinä nyt. Menin sitten kertomaan tunteistani ja se oli virhe. Mitään ei tapahtunut, kuin yksi suudelma. Mutta virhe se oli ja jo tuo yksi suudelma kaduttaa. Olen poikaystäväni kanssa edelleen ja en kertonut tuosta. En halua pahoittaa hänen mieltään, koska rakastan häntä todella paljon.

        Toivottavasti oli apua sinulle tästä. Mieti tarkkaan mitä teet.

        Kiitos Wiiru oman kokemuksesi jakamisesta. Pelkkä suudelmakin taitaisi tosiaan olla liikaa mun omalle tunnolle, niin varmaan on parasta etten kerro, ettei se johda mihinkään. Ja yhteydenpidonkin on kai loputtava, jos nyt yhteisiin illanviettohin vielä osutaan niin ei kai auta kuin vältellä.

        Mutta ajattelemista onkin hiukan vaikeampi lopettaa, varsinkin kun viime yönä alitajuntani teki sellaisen kepposen, että hän tuli uniini ensimmäistä kertaa.

        Sikäli tämä on minulle outoa, että olen ollut kahdessakin usean vuoden suhteessa, enkä koskaan aikaisemmin ole ihastunut toiseen. En siis ole mikään haihattelija näiden asioiden suhteen.


    • tiinuliinuleenu1

      kuule kerron kokemuksesta että tunteet vie mennessään ! Aikomus on nyt jotain muuta,
      mutta olen kokenut saman ja ihastus vain syvenee
      ...on se niin mahtava tunne.
      Perhe-elämä ensin jopa paranee.. kun on jotain
      kivaa itsellä mielessä. Kun tunteet syvenee
      ja tosi varmasti syvenee jos tunne molemminpuolista.
      niin pian perheessä meneekin huonosti.
      Tuntuu että haluaisi vain olla omissa oloissa ja
      ajatella tämä ihastusta, kenties viestitellä jne..
      Tästä suosta onkin vaikea päästä ylös !
      Hyvin usein, en väitä että aina, tunteen johtavat pettämiseen. No kerranhan täällä eletään, mutta
      ihanaa ja vaikeeta tulee olemaan.
      Tässä vain minun mietteitä asiasta. Mutta tunteesi
      ymmärrän :) sitä ei voi sanoinkuvata !!!

    • tarkista

      >Sanoisin,että kerro ja kokeile koska kielletty hedelmä on parasta? Ajattele jos jätät kokematta mitä mietit sitten.Hänhän voi olla hyvä rakastelija ,jota kumminkin haet mielessäsi,eikö niin.Ajattele kuinka ihana on rakastella pitkään ja kokeilla sen oikean löytyminen?

      • dädää

        Kokematta saa jäädä, mitä varten varatun miehen
        pitäsi tietää että hänestä ollaan kiinnostuneita.
        Entä jos mieskin tuntee sanoin sinua kohtaan.
        Sittenkö vain jätätte asian siihen.. Ei mene näin !
        Mulla kävi aika sanoin.. homma vain lähtee lapasesta.. se tunne on niin mieletön.
        Johti suhteeseen, seksisuhteeseen...mahtavaa
        parempaa kuin avioliitossa.. rakastuin kuten naisille usein käy.. oma mies sai tietää suhteesta,, vieras mies viileni tämän myötä. Eli minä nyt elän kylmässä avioliitossa, kaipaan vierasta miestä joka elää ja laittaa omaa liittoaan mallilleen pikku piristyksen myötä.
        Silti.. mitään en kadu, mutta jos joku kysyy aloittaako .. niin ehdottomasti ei ! Kaipuun tunne vieraan luokse on niin raastava kun omaa miestäkin pitäisi vielä huomioida. Mutta tsemppi sinulle kuitenkin :)


    • että tunteita

      voi noin vain tukahduttaa. Puhuminen yleensä auttaa asiaan kuin asiaan. Ratkaisut voi tehdä keskustelujen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe