Asuntovaunu pihalla parkissa?

Kateellisten puhetta, kuten...

Kieltääkö jokin laki asuntovaunun parkkeeramisen omistusosakkeen pihalla, parkkiruudussa?
Olemme asuneet tässä talossa vuodesta 1999, ja silloin tuo kyseinen perhe asui jo tässä ja pitivät asuntovaunua maksetulla parkkipaikalla, ja talvisin muualla, eli kesäisin noin 4kk:den ajan. On parkkiviivojen sisäpuolellakin, takaosa vain nurmella, mutta siinä on lautapalat *jalkojen* alla. Eikä tämä asuntovaunu ole vuoteen 2007 häirinnyt ketään, ennen kuin tähän taloon muutti pariskunta ja mies itse pyysi itsensä hallituksen puheenjohtajaksi, silloin alkoi tulla *lakeja*, kuten kieltomerkkejäkin pihapiiriin. Hän laittoi hallituksessa puheeksi tuon asuntovaunun poistamisen parkkipaikalta, parkkipaikka ei kuulemma ole *varastointipaikka*. Silloin hallitus päätti, ettei tuo asuntovaunu saisi olla pihapiirissä, ja kuuleman mukaan, hallituksen jäsenet saivat sanoa mielipiteitään, mutta puheenjohtaja ei niitä noteeranut, vaan päätökset olivat hallituksen, eli yhtä kuin puheenjohtajan. Tuona vuona ei tuosta asiasta sanottu asuntovaunun omistajalle, vasta kuin tänä vuonna, kun uusi hallitus ja hallituksen puheenjohtaja. Eli ei puh. joht, ollu m....a mennä sanomaan kyseisestä asiasta, koska varmasti tiesi, oli saanut paljon vihamiehiä, kuten -naisiakin painostavalla käyttäytymisellään.
Eli, tietääkö kukaan, onko todellakin pihalle asuntovaunun parkkeeraminen kielletty kesän ajaksi, kun maksaa paikasta ja ei ole häiriöksi kenellekään, ei edes asuntovaunun vieressä olevalle auton omistajalle?? Eli vain tuolle ex-puh. johtajalle vain tuntuu olevan.
Mistä kyseistä asiasta voi ottaa selkoa? Haluaisimme auttaa kyseisen asuntovaunun omistajaa, koska saa tämän kesää vielä pitää asuntovaunun siinä parkkipaikalla.
Vielä, eikä ole kyse edes siitä, ei olisi parkkipaikkoja tarpeeksi, vaan on, eli jos tulee lisää asukkaita, joilla auto, on vapaita parkkipaikkoja.

10

5774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........?

      Jokaisessa taloyhtiössä pitää olla hyväksytyt järjestysmääräykset, joiden mukaan eletään.
      Päätösvaltaa taloyhtiössä käyttää koolle kutsuttu yhtiökokous. Lisäksi kunnilla on oma lainsäädäntönsä, joka myös velvoittaa asukkaita.

      • minä vain?

        Voiko yksi ihminen saada aikaiseksi uusia järjestyssääntöjä taloyhtiössä, ketä kaikki toiset suorastaan pelkäävät ja käyttää sitä hyväkseen??


      • MITEN ON.

        Noin kauan ollut eri järjestyssääntö, ja yks kaks joku puheenjohtaja paholainen saa toisia sääntöjä, outoa?


      • Yhtiössä

        Monessa yhtiössä on esimerkiksi tuollainen lause järjestysmääräyksissä:



        Usein myös kunnilla on määräykset. Esimerkiksi mntsälän kunnalla tämmöinen:



        Eli kyllä yhtiön hallituksella on usein perusteet kieltää vaikkapa asuntovaunun säilytys maksetussa parkkiruudussa. Onko se järkevää, jos se ei ketään häiritse, onkin sitten toinen juttu.


      • ...
        minä vain? kirjoitti:

        Voiko yksi ihminen saada aikaiseksi uusia järjestyssääntöjä taloyhtiössä, ketä kaikki toiset suorastaan pelkäävät ja käyttää sitä hyväkseen??

        ja tuo toimii myös isommissakin asioissa.


      • parkkiruudussa,,
        Yhtiössä kirjoitti:

        Monessa yhtiössä on esimerkiksi tuollainen lause järjestysmääräyksissä:



        Usein myös kunnilla on määräykset. Esimerkiksi mntsälän kunnalla tämmöinen:



        Eli kyllä yhtiön hallituksella on usein perusteet kieltää vaikkapa asuntovaunun säilytys maksetussa parkkiruudussa. Onko se järkevää, jos se ei ketään häiritse, onkin sitten toinen juttu.

        Joka keväästä syksyyn, VENe (kanootti?) auton katolla, eikä siitä kukaan ole valitellut, asukkaat pitävät huolen omista asioistaan.
        Sitä asuntovaunua kannattaa liikutella aina välillä, jos se vaikuttaisi nirppanokkiin. Toisaalta taas asuntovaunut on tarkoitettu muuhun käyttöön, ei parkkipaikoille, vaikka niitä siellä usein näkyykin.


    • Asiasta voi olla jotain säädettynä kunnan rakennusjärjestyksessä.

      Jos säilyttäminen 4 kk:n ajan katsotaan pysyväksi (ei siis ole tilapäistä) niin silloin vaunun säilyttäminen parkkiruudussta (tai rannalla) vaatii rekennusluvan.

      Asiaa kannattaa kysyä kunnan rakennustarkastajalta.


      Petri Nurminen
      julkishallinnon asiantuntija
      datanomi
      http://vvv.valtakunta.info
      http://www.petrinurminen.net

      • ja huh huh

        Eikö järjenkäyttö ole vielä sallittu. Kai se rakennuslupa tarkoittaa jotain muuta.Isännöitsijänä toimiessani olen törmännyt pilkunnussioihin ja järkeviin ihmisiin. Jos asuntovaunu ei häiritse ketään (tai vene), niin miksi se ei saisi olla siinä. Jos auto vie tilaa kotiavulta tai huollolta, asia on toinen, mutta ap ilmoitti, että tilaa on.
        Minkähänlainen rakennuslupa myönnetään peräkärrylle, jossa kyydissä mönkijä.


      • aloittaja!
        ja huh huh kirjoitti:

        Eikö järjenkäyttö ole vielä sallittu. Kai se rakennuslupa tarkoittaa jotain muuta.Isännöitsijänä toimiessani olen törmännyt pilkunnussioihin ja järkeviin ihmisiin. Jos asuntovaunu ei häiritse ketään (tai vene), niin miksi se ei saisi olla siinä. Jos auto vie tilaa kotiavulta tai huollolta, asia on toinen, mutta ap ilmoitti, että tilaa on.
        Minkähänlainen rakennuslupa myönnetään peräkärrylle, jossa kyydissä mönkijä.

        Kyllä tuota asuntovaunua "liikutellaan", siksi onkin vain kesäkuukaudet parkkiruudussa parkissa, ja kun eivät enää tarvitse, on muualla "varastoituneena".
        Kuten kerroin, ei ketään häirinnyt siihen saakka, n.8 vuotta, ennen kuin taloyhtiöön muutti pariskunta, kenen mies halusi itse hallituksen puh.joht. ja oli itse ollut rahallisesti vaikeuksissa, siksi kerrostaloon joutuivat muuttamaan. Siksi eräät sanoivat, on kateellisten puhetta.. että tällaista..??


      • fab1
        ja huh huh kirjoitti:

        Eikö järjenkäyttö ole vielä sallittu. Kai se rakennuslupa tarkoittaa jotain muuta.Isännöitsijänä toimiessani olen törmännyt pilkunnussioihin ja järkeviin ihmisiin. Jos asuntovaunu ei häiritse ketään (tai vene), niin miksi se ei saisi olla siinä. Jos auto vie tilaa kotiavulta tai huollolta, asia on toinen, mutta ap ilmoitti, että tilaa on.
        Minkähänlainen rakennuslupa myönnetään peräkärrylle, jossa kyydissä mönkijä.

        nim,merk.ja.huh.huh. se järjen käyttö olis hyvä asiallinen vaihto ehto talo yhtiön kokouksissa koska oma autoni on saanut haitta lausuntoja,ja ne käsitellään kokouksessa edes katsomatta tai toteamatta onko se haittana.kun yksi jäsen sanoo on haittaa,ei keskustella ,mitä haittaa.minä pidän autoa ns.jouto maalla ei parkkialueella.kesäisin se on käytössä.se häiritsee maksu paikoilla olevien autojen omistajia.vaikka näitä joutopaikkoja olis vielä runsaasti.kukaan muu ei niitä halua.se vaan kun mulla on talvi auto lämpöpaikalla,ja kesä auto parkkialueen ulkopuoleella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe