Mitä voimisteluliikkeitä osaatte?

Gymmm

Moi oon 12 vee tyttö. Oon treenannu kotona n. 4 kuukautta ja lähes koko tän kesäloman. Harrastin ennen tanssia. Aloittaisin oikean voimistelun jos täällä olisi ryhmiä =(

Osaan...
- spagaatin
- MELKEIN siltakaaren
- MELKEIN ristivaa'an
- jalannoston eteen, saan molemmat jalat suoriksi ja tulee ns. seisomaspagaati
ym. :D Oon siis treenannu pelkästään kotona ja treenaan joka päivä.

Mitä te osaatte? :P

131

15985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gymmm

      Tällaista.

      • jepjhjh

        mä osaan harrastan joukkuevoimistelu ja oon 12v
        -ristarit, alhaalla suoraks toisella jalalla
        -molemmat spgaatit pohjaan noin 10cm
        -siltakaadot(eteen ja taakse)
        -minisiltakaadot
        -skorpioonin
        -ikunat suoriks
        -monta hyppyä kuten kasakan ,kauriin ,spagaattin jne................ toivotavast sieä ees joku sseura löytyy sulle(=


      • Voimistelia

        Oon 10v ja osan harrastanu teline voimistelua 8,5 vuotta osaan walkoverin molemmin päin ja ristarin spagaatin jalannoston ja paljon muuta


    • harmi...

      .._..

      • jumppa1

        olen 15 vuotias tyttö. harrastan paljon erillaisia urheilulajeja , mutta pää asiassa harrastan voimistelua.

        osaan:
        - vasemman jalan spagaatin n. 50 cm korkeudelta
        pohjaan
        - oikeen jalan spagun n. 40 cm.
        - sivu spagaatin n.30 cm
        - pystyspagaatin
        - risarin molemmin päin
        - illun
        - rintakaadon
        - sivu tasapainon molemmin päin
        - etu tasapainon molemmilla jaloilla
        - hyppyjä esim. hatpan, kauriin, kissakauriin, kunttiän, kasakat, kääntö kauriin, haatataiton.

        ainaskin nuo :D ja muistakaa venytyksissä oikea asento muuten voi tulla pahoja kipuja.


      • as
        jumppa1 kirjoitti:

        olen 15 vuotias tyttö. harrastan paljon erillaisia urheilulajeja , mutta pää asiassa harrastan voimistelua.

        osaan:
        - vasemman jalan spagaatin n. 50 cm korkeudelta
        pohjaan
        - oikeen jalan spagun n. 40 cm.
        - sivu spagaatin n.30 cm
        - pystyspagaatin
        - risarin molemmin päin
        - illun
        - rintakaadon
        - sivu tasapainon molemmin päin
        - etu tasapainon molemmilla jaloilla
        - hyppyjä esim. hatpan, kauriin, kissakauriin, kunttiän, kasakat, kääntö kauriin, haatataiton.

        ainaskin nuo :D ja muistakaa venytyksissä oikea asento muuten voi tulla pahoja kipuja.

        moi


    • BPJ

      Iloista liikuntaa voimistelun alkeiden, välineiden ja liikuntaleikkien parissa. Koulutetut ohjaajat.
      Mahdollisuus voimisteluun sekä harraste- että kilpatasolla, myös perheliikuntaa ja akrobatiaa.

      LISÄTIETOA: www.elannonisku.fi

      • Gymmm

        Vaan idässä =/


      • selkisa
        Gymmm kirjoitti:

        Vaan idässä =/

        Moi, eli missä päin asut? Itse asun Tampereella ja olen harrastanut joukkuevoimistelua tasan vuoden.
        Olen 12 v.
        Mä osaan:
        -kaikki spegat, paitsi vasemmanjalan jää noin 5cm
        -ekalta puolalta melkein sivu ja oikeen jalan etu spaga
        - ristari kummaltakin puolelta
        - ristariheitto (bilman) oikeella kädellä
        - ympäri ympäri (vähän niinku siltakaato eteenpäin)
        - silta ja sieltä ylös
        -kuperkeikat eteen ja taakse
        -taakse ja eteenpäin kuperkeikat kummaltakin olkapäältä
        -heinäsirkka
        - joskus skorppari
        -vyötiäiskävely
        -kärrynpyörä
        -joskus yhen käden kärrynpyörä
        -vaa'an
        -kaikenlaisia tasapainoja
        - kaikenlaisia hyppyjä (esim. kasakan, pepin...)


      • Annikalainanen

        Sun kannattaa aloittaa aloittelijoiden eli yhmäsdäkoska muuten et osaa mutään oikeasti


      • Anonyymi
        selkisa kirjoitti:

        Moi, eli missä päin asut? Itse asun Tampereella ja olen harrastanut joukkuevoimistelua tasan vuoden.
        Olen 12 v.
        Mä osaan:
        -kaikki spegat, paitsi vasemmanjalan jää noin 5cm
        -ekalta puolalta melkein sivu ja oikeen jalan etu spaga
        - ristari kummaltakin puolelta
        - ristariheitto (bilman) oikeella kädellä
        - ympäri ympäri (vähän niinku siltakaato eteenpäin)
        - silta ja sieltä ylös
        -kuperkeikat eteen ja taakse
        -taakse ja eteenpäin kuperkeikat kummaltakin olkapäältä
        -heinäsirkka
        - joskus skorppari
        -vyötiäiskävely
        -kärrynpyörä
        -joskus yhen käden kärrynpyörä
        -vaa'an
        -kaikenlaisia tasapainoja
        - kaikenlaisia hyppyjä (esim. kasakan, pepin...)

        minäkin osaan kaikki nuo enkä ole harrastanut ikinä telinevoimistelua.


      • Anonyymi
        selkisa kirjoitti:

        Moi, eli missä päin asut? Itse asun Tampereella ja olen harrastanut joukkuevoimistelua tasan vuoden.
        Olen 12 v.
        Mä osaan:
        -kaikki spegat, paitsi vasemmanjalan jää noin 5cm
        -ekalta puolalta melkein sivu ja oikeen jalan etu spaga
        - ristari kummaltakin puolelta
        - ristariheitto (bilman) oikeella kädellä
        - ympäri ympäri (vähän niinku siltakaato eteenpäin)
        - silta ja sieltä ylös
        -kuperkeikat eteen ja taakse
        -taakse ja eteenpäin kuperkeikat kummaltakin olkapäältä
        -heinäsirkka
        - joskus skorppari
        -vyötiäiskävely
        -kärrynpyörä
        -joskus yhen käden kärrynpyörä
        -vaa'an
        -kaikenlaisia tasapainoja
        - kaikenlaisia hyppyjä (esim. kasakan, pepin...)

        Se ei oo hirveen hyvä että toinen jalka on parempi kun toinen molempien pitäisi olla yhtä venyvät koska silloin kun esim ohjelmassa on juttuja huonommalla jalalla niin silloin se vaikeuttaa tekemistä


    • koluikyutfjhthgf

      Joo no mää oon kans 12-vee tyttö ja oon harrastanu ennen tanssia ja voimistelua, mut oon lopettanu. nyt rupes taas kiinnostaa ja niinpä rupesin treenaa kotona n. 3 kk sitte.

      osaan:
      sillan
      spagaatin
      jalka ylhäällä sillai hianosti :)
      spiraalin...

      muuten, mikä on ristivaaka ? :)

      • onkhh

        eli ristivaaka on kuin otta risti kädellä kiini jalasta ja vetää sen ylös niinkuin kaarelle.........en oikein paremmin osaa selittää(=


      • Tuntematonta
        onkhh kirjoitti:

        eli ristivaaka on kuin otta risti kädellä kiini jalasta ja vetää sen ylös niinkuin kaarelle.........en oikein paremmin osaa selittää(=

        Siis noi liikkeet on mulle ihan outi. Siis spagun tajuun, mutta noi skorpionit ja muut ihan outo nimiset nii oisko niistä mitään kuvii, kun nuo ihan kiinostaa.


      • Cheerhullu
        Tuntematonta kirjoitti:

        Siis noi liikkeet on mulle ihan outi. Siis spagun tajuun, mutta noi skorpionit ja muut ihan outo nimiset nii oisko niistä mitään kuvii, kun nuo ihan kiinostaa.

        Linkki siit skorpparist

        http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.hartola.fi/sivistys/liikuntatoimi/kuvat/skorppari.jpg&imgrefurl=http://www.hartola.fi/sivistys/liikuntatoimi/cheerleading.htm&h=582&w=240&sz=34&tbnid=K_7nLsx9Zi1ngM:&tbnh=134&tbnw=55&prev=/images?q=skorppari&zoom=1&q=skorppari&usg=__Gm68ZpYYdOTpzTSeg2Kb04otDOY=&sa=X&ei=gufOTJ6kHYKfOoDA_ZsB&ved=0CCAQ9QEwAw


      • gymismylife
        Cheerhullu kirjoitti:

        Linkki siit skorpparist

        http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.hartola.fi/sivistys/liikuntatoimi/kuvat/skorppari.jpg&imgrefurl=http://www.hartola.fi/sivistys/liikuntatoimi/cheerleading.htm&h=582&w=240&sz=34&tbnid=K_7nLsx9Zi1ngM:&tbnh=134&tbnw=55&prev=/images?q=skorppari&zoom=1&q=skorppari&usg=__Gm68ZpYYdOTpzTSeg2Kb04otDOY=&sa=X&ei=gufOTJ6kHYKfOoDA_ZsB&ved=0CCAQ9QEwAw

        cheerhullu, mä olen tottunut mieltämään tämän liikkeen skorppariksi: http://www.ylojarvenisku.fi/@Bin/121578/Iina skorppari.jpeg
        Vertaa tuota linkittämääsi kuvaa renkaaseen, oon miettiny että eikö tuo oo aika lailla rengas ?

        Ite oon siis esiintyvässä ryhmässä, ja nyt harrastanut 10 vuotta voimistelua ja tanssia, esiintyvässä nyt kohta puoltoistavuotta.
        - Rengas (myös kiinni jalasta) kummatkin
        - Kissa (myös jalat koukussa)
        - Harpit kaikin päin, myös koukusta jalka ojennettuna
        - Kaikki spagaatit pohjaan asti, oikealla ja vasemmalla yli n. 50cm
        - Kärrynpyörät (normi, tanssikärrynpyörät, yhellä kädellä)
        - perushypyt, kuten kauriit, pikkukauriit, sekä askellukset kuten go go ja plie askeleet
        - ristivaa'an
        - eteentaivutuksessa, jolloin jalat on maassa ja suorana, pään maahan
        - sillan kumpaakin kautta, jalat ojennetusti, myös silta jalka nostettuna ylös,
        - sillan myös taaksepäin taivutettuna, sekä käsillä seisonnan kautta
        - skorpionin
        - kuperkeikat eteen ja taakse sitten myös kummankin olkapään kautta, jalat yhdesä suorana, sekä että toinen jää spagaattiin, myöskin sivuspagaatin kautta
        - Y-noston kummallakin jalalla suoraan, eteen ja sivulle
        - päälläseisoessa spagaatin kaikin päin
        - käsilläseisoen
        - muitakin hyppyjä kuten kasakat, käännehyppy, sakset monin eri tavoin, valssihyppy,
        myös muita joita en nyt muista, harrastan siis 3-5 kertaa viikossa, sekä ulkomaille oon tänä kesänä menossa voimistelun perässä kaksi kertaa.


    • astan

      harrastan joukkuevoimistelua oon 12vee ja osaan:

      -ristarit melkein suoraks toisella jalal
      -etuspagaatit, melkein sivarin
      - molemmat siltakaadot
      -lumipallon skorpionista yli)
      -nilkka "pompun" on eka polvillaan nilkat ojennetuina ja siitä ponnistaa yli siltaan
      -ristarit heitoilla
      -minisiltakaadon
      -hyppyjä
      en oikein keksi enempää............
      harmi ku sieltä ei löydy ryhmii........

      • voimistelia -99

        Meilläpäin toi ''nilkkapomppu'' on nilkkasilta c: :) mut ei se mitään, sama asia c:


    • gym<33333

      Mäkin voimistelen, oon voimistellu jo yli vuoden, enkä oo mikään kovin huono.

      Osaan: Kuperkeikat(ja pää käännettynä sivulle myös)
      Kärrynpyörät, oikealle 1 käden kärrynpyörän,Siltakaadot eteen ja taakse. Minisiltakaato,Spagaatit, sivuspagaatti, vasemman jalan ristarin heitolla, molemmat jalat nostolla, ikkunat suoriks, kellistyset, etutasapainon, sivutasapainot ym, rintaseisonnan ja melkein skorppionin. Ja muuta sellaista. Mutta kysymykseni on, että mikä on illu? Kiitos jo etukäteen vaikken tiedä vastaako kukaan

    • eveeeee-

      no mä osaan mm. siltakaadon. flikin, voltin, kaurishypyn, susihypyn, kaikki spagaatit, arabialaisen, kärrynpyörän, puolivoltin, kässärikuperkeikan...

      • eveeeee-

        mut voltin osaan vaan hypyllä


    • junaoajo

      -Siltakaadot
      -Puolvoltti
      -Voltti
      -Takaperin voltti
      -Kuperkeikat
      -Spaget
      ...

    • noorazkka

      Moi . Oon 11
      Osaan siltakaarron eteenpäin en taakse päin ..
      Saan jalan niskantaakse .
      Sillan suorana .
      ja jotain muut tylsää

    • Min''

      oon 12v tyttö ja Osaan: Harrastan Cheerleadingia
      Ristarin
      kaikki spagaatit
      arabialaisen
      seisoma spagaatin
      toukkarin (jos se nyt lasketaan)
      siltakaadon
      sillan
      kärrynpyörän
      minisiltakaadon
      ristarin
      kuperkeikan
      takaperinkuperkeikan
      ympärimenon
      Sillasta ympäri molemmin puolin
      JNE.....

      • min''

        Ja osaan vielä kyllä monia tasapainoja
        yhelläkädellä kärrynpyörän ja kaikkee muuta...


    • mynameislollypop

      osaan kärryn pyörän ja ja sillan mutta sillan maasta

    • 10 VEE

      Oon 10 w tyttö ja osaan :

      Spagaatin, oikee jalka eteen
      Melkeen spiraalin
      Kärrynpyörän yhellä kädellä
      Kärrynpyörän molemmilla käsillä
      Siltakaato eteen
      Siltakaato
      Kuperkeikat
      Kasakan, kauriin, suton, harpin jne..
      Käsillä seisontaa
      Simpukka
      Ristivaaka
      Jalka ylös

      jakaikkee:'')

      • skopajjaaiai

        meettekö voimistelussa suoraan kisaryhmiin vai harrasteryhmiin? Ite aattelin mennä kisaryhmään tanssia on kuitenkin tullu harrastettua 3v ja sirkusta 1v no mutta spagamenee ylös menee melkein oikealla ja vasemmalla en ees oo kokeillu.Onko voimistelussa(harrastus) ollenkaan pitkiä ihmisiä?Ja onko pakko osata kaikenmaailman temput?


      • .
        skopajjaaiai kirjoitti:

        meettekö voimistelussa suoraan kisaryhmiin vai harrasteryhmiin? Ite aattelin mennä kisaryhmään tanssia on kuitenkin tullu harrastettua 3v ja sirkusta 1v no mutta spagamenee ylös menee melkein oikealla ja vasemmalla en ees oo kokeillu.Onko voimistelussa(harrastus) ollenkaan pitkiä ihmisiä?Ja onko pakko osata kaikenmaailman temput?

        Harrasteryhmiin kyllä kannattaa aluksi mennä. Kaikkia temppuja ei tarvitse osata alkuun, ei edes spagaattia (harrasteryhmissä), siellähän sitä sitten oppii.
        Minkälaista voimistelua olit ajatellut? telinevoimistelua, joukkuevoimistelua, rytmistä, trampoliinivoimistelua vai jotain muuta?
        Joukkuevoimistelusta sanoisin sen verran, että voi olla myös sen tasoisia joukkueita, että pääsisit heti kisaryhmään. En ole enää oikein perillä näistä joukkuevoimistelujutuista, mutta käsittääkseni nykyinen kilpasarja on entinen harrastekilpasarja...
        Telinevoimistelussa ja rytmisessä voisi sitten olla parempi mennä ensin harrasteryhmään ja katsoa sitten riittääkö taidot eteenpäin.
        Ja kyllä niitä pitkiä voimistelijoita on. Meidänkin ryhmässä on paljon.


      • skopahjajajaja
        . kirjoitti:

        Harrasteryhmiin kyllä kannattaa aluksi mennä. Kaikkia temppuja ei tarvitse osata alkuun, ei edes spagaattia (harrasteryhmissä), siellähän sitä sitten oppii.
        Minkälaista voimistelua olit ajatellut? telinevoimistelua, joukkuevoimistelua, rytmistä, trampoliinivoimistelua vai jotain muuta?
        Joukkuevoimistelusta sanoisin sen verran, että voi olla myös sen tasoisia joukkueita, että pääsisit heti kisaryhmään. En ole enää oikein perillä näistä joukkuevoimistelujutuista, mutta käsittääkseni nykyinen kilpasarja on entinen harrastekilpasarja...
        Telinevoimistelussa ja rytmisessä voisi sitten olla parempi mennä ensin harrasteryhmään ja katsoa sitten riittääkö taidot eteenpäin.
        Ja kyllä niitä pitkiä voimistelijoita on. Meidänkin ryhmässä on paljon.

        Siis OVOsta löytyi hyvä ryhmä. Kvantit ja Kvarkit. Sinne meen kokeilemaan joku päivä.Kyllä spagaatti menee ja jalkakin ylös jotenkin..Menen sinne ensin vaan yhden tunnin kokeilemaan ja katsotaan sitten sitä ryhmää/tasoa.


      • Jee!
        skopahjajajaja kirjoitti:

        Siis OVOsta löytyi hyvä ryhmä. Kvantit ja Kvarkit. Sinne meen kokeilemaan joku päivä.Kyllä spagaatti menee ja jalkakin ylös jotenkin..Menen sinne ensin vaan yhden tunnin kokeilemaan ja katsotaan sitten sitä ryhmää/tasoa.

        Moi! Oon 8v ja harrastan joukkuevoimisteluu!

        Osaan:
        Kaikki spagaatit pohjaan
        Jalan ylöski saan
        Osaan monii hyppyi esim. kasakan harpin kauriksen jne...
        siltakaato
        käsiseisonta
        päällä seisonta
        ja melkeen skorppioonin!


      • jokjoku
        Jee! kirjoitti:

        Moi! Oon 8v ja harrastan joukkuevoimisteluu!

        Osaan:
        Kaikki spagaatit pohjaan
        Jalan ylöski saan
        Osaan monii hyppyi esim. kasakan harpin kauriksen jne...
        siltakaato
        käsiseisonta
        päällä seisonta
        ja melkeen skorppioonin!

        Osaan kärrynpöyrän , kuperkeikat ja spagaattin melkeen toisella puolella ja huonommalla puolella jää noin 15 rako harjottelen enimmäksee kotona ja harrastan Showtanssii


      • swirly
        jokjoku kirjoitti:

        Osaan kärrynpöyrän , kuperkeikat ja spagaattin melkeen toisella puolella ja huonommalla puolella jää noin 15 rako harjottelen enimmäksee kotona ja harrastan Showtanssii

        -Vasemmal jalal tavan spagan ja ylispagan 24 cm
        -Ristarin, oon saanu 2 krt suoraks, tosi nostan en heitä
        -Sivutasapainon
        -Lonkkakellistyksen
        -Ikkunavaa'an
        -Jotenki kärrynpyörän
        -Kerran oon päässy spritsis pohjaa
        -kuperkeikat nyt iha helppoi
        -Rintaseisonta
        -kaurishyppy yms


        kaikkee tällasta :_D ni ja sitte sillan toki osaan, helpppo!
        EN HARRASTA VOIKKAA. oon siis koton venytelly.


      • tyttö -98
        swirly kirjoitti:

        -Vasemmal jalal tavan spagan ja ylispagan 24 cm
        -Ristarin, oon saanu 2 krt suoraks, tosi nostan en heitä
        -Sivutasapainon
        -Lonkkakellistyksen
        -Ikkunavaa'an
        -Jotenki kärrynpyörän
        -Kerran oon päässy spritsis pohjaa
        -kuperkeikat nyt iha helppoi
        -Rintaseisonta
        -kaurishyppy yms


        kaikkee tällasta :_D ni ja sitte sillan toki osaan, helpppo!
        EN HARRASTA VOIKKAA. oon siis koton venytelly.

        oon 12v tyttö ja oon nyt jotain 5 kuukautta kotona itekseni harjotellu. Eli en harrasta voimistelua... Mutta tässä jotain mitä osaan:
        Ylispagaatti oikeella jalalla
        Spaagaatti sivuttain ja vasemmalla jalalla
        Siltakaadot eteen ja taakse
        Vähän käsilläseisontaa
        Kärrynpyörä
        Puolivoltti
        Ja joitain hyppyjä!! :)))


      • tulevavoimistelija:)
        tyttö -98 kirjoitti:

        oon 12v tyttö ja oon nyt jotain 5 kuukautta kotona itekseni harjotellu. Eli en harrasta voimistelua... Mutta tässä jotain mitä osaan:
        Ylispagaatti oikeella jalalla
        Spaagaatti sivuttain ja vasemmalla jalalla
        Siltakaadot eteen ja taakse
        Vähän käsilläseisontaa
        Kärrynpyörä
        Puolivoltti
        Ja joitain hyppyjä!! :)))

        Etuspagaatin niin, et oikee jalka ees, vasen takan. Toisippäi en varma pääs. Opein ton päivässä (: Sitten pääsen JOSKUS epätäydellisen sivuspagaatin, jos olen oikein kunnolla venytellyt. Sit ööö ihan perus kuperkeikat ja kärrynpyörät ja en sit paljoo muuta :D Kotona oon noita vähäsen treenannu koht 2kk, mut aattelin alottaa voimistelun :-D
        Voimisteluu harrastaville: onks voimistelu kivaa? Mitä ekoilla tunneilla tehdään? Aletaanko ekoilla tunneilla heti jo venytellä spagaatteihin tarvittavia lihaksia, ymsymsyms ?
        Sitten: pääsettekö ihan kylmiltänne, venyttelemättä ihan iisisti spagaatit? Ihan vaan hetken vaikka sohvalla istuskelun jälkeen: "jaahas, mennäämpäs istumaan spagaattiin.." ja tsädäm, siinä te istutte nätissä spagussa ja katselette tv:tä tai luette lehteä ;D Olipas multa monimutkasesti selitetty...


      • cheerhullu
        tulevavoimistelija:) kirjoitti:

        Etuspagaatin niin, et oikee jalka ees, vasen takan. Toisippäi en varma pääs. Opein ton päivässä (: Sitten pääsen JOSKUS epätäydellisen sivuspagaatin, jos olen oikein kunnolla venytellyt. Sit ööö ihan perus kuperkeikat ja kärrynpyörät ja en sit paljoo muuta :D Kotona oon noita vähäsen treenannu koht 2kk, mut aattelin alottaa voimistelun :-D
        Voimisteluu harrastaville: onks voimistelu kivaa? Mitä ekoilla tunneilla tehdään? Aletaanko ekoilla tunneilla heti jo venytellä spagaatteihin tarvittavia lihaksia, ymsymsyms ?
        Sitten: pääsettekö ihan kylmiltänne, venyttelemättä ihan iisisti spagaatit? Ihan vaan hetken vaikka sohvalla istuskelun jälkeen: "jaahas, mennäämpäs istumaan spagaattiin.." ja tsädäm, siinä te istutte nätissä spagussa ja katselette tv:tä tai luette lehteä ;D Olipas multa monimutkasesti selitetty...

        Moi!
        Oon 11w tyttö ja osaan:

        Siltakaadon eteen ja taakse
        kuperkeikat eteen taakse
        Kärrynpyörät molemmilla
        Skorpparit molemmilla
        Stretsit molemmilla
        Väännöt molemmilla
        vaa'at molemmilla
        Flikin eteen ja taakse
        Voltin eteen ja taakse
        spagut molemmilla
        sillan
        Jouskarit molemmilla ....

        Hypyt:
        Toukkari
        Hergenes molemmilla
        Baikki
        x
        t
        kerä
        puikko.........


      • Swirly
        cheerhullu kirjoitti:

        Moi!
        Oon 11w tyttö ja osaan:

        Siltakaadon eteen ja taakse
        kuperkeikat eteen taakse
        Kärrynpyörät molemmilla
        Skorpparit molemmilla
        Stretsit molemmilla
        Väännöt molemmilla
        vaa'at molemmilla
        Flikin eteen ja taakse
        Voltin eteen ja taakse
        spagut molemmilla
        sillan
        Jouskarit molemmilla ....

        Hypyt:
        Toukkari
        Hergenes molemmilla
        Baikki
        x
        t
        kerä
        puikko.........

        - Ylispaga 36 cm vasemmal
        - Sivari jos oon hyvin venytelly
        - Melkeen spagan oikeella, jää muutama milli
        - Sillan sillai jännästi, en iha seisaaltaa mut en tee iha maastakaa. Ja jos selkä on hyvi venyny pääsen sillasta ylös seisomaa :--)
        - Ristarin suoraks toisel puolel, toisel puolel menee tosi kökösti
        - Skorpparin eli rintaseisonta kannat maassa
        - Rintaseisonnan vähän huonosti
        - Kärrynpyörän jotenki, en tiiä onks jalat iha suoras
        - Arabialaisen vähän kehnosti
        - Etutasarin
        - Kellistyksen
        - Sivutasarin
        - Kuperkeikat
        - Semmosel matalal tangol mikä on kaulan alapuolel nii kiepin
        - Renkailla 'voltit' :D

        JA EN HARRASTA MITÄÄN.


      • oonaaaaa-
        Swirly kirjoitti:

        - Ylispaga 36 cm vasemmal
        - Sivari jos oon hyvin venytelly
        - Melkeen spagan oikeella, jää muutama milli
        - Sillan sillai jännästi, en iha seisaaltaa mut en tee iha maastakaa. Ja jos selkä on hyvi venyny pääsen sillasta ylös seisomaa :--)
        - Ristarin suoraks toisel puolel, toisel puolel menee tosi kökösti
        - Skorpparin eli rintaseisonta kannat maassa
        - Rintaseisonnan vähän huonosti
        - Kärrynpyörän jotenki, en tiiä onks jalat iha suoras
        - Arabialaisen vähän kehnosti
        - Etutasarin
        - Kellistyksen
        - Sivutasarin
        - Kuperkeikat
        - Semmosel matalal tangol mikä on kaulan alapuolel nii kiepin
        - Renkailla 'voltit' :D

        JA EN HARRASTA MITÄÄN.

        oon 13v & pääosin ihan kotona treenannu nää:
        -vasen etuspagaatti pohjaa, oikee ja sivari melkee
        -silta
        -siltakaato taakse, etee en pääse ylös >:(
        -ristari käännettynä toisel jalal
        -joitai hyppelyi (varsa, kasakka...)
        -kellistys
        -jalannostot
        -puolivoltti
        -käsilläseisonta
        -käsilläkävely
        -kuperkeikat (myös haarat)
        -kässärikuperkeikka
        -kärrynpyörät
        -joitai vaakoja

        voiskoha näil pärjätä kilparyhmäs jotenki & koval treenil ? (:


      • oonaaaaa-
        Swirly kirjoitti:

        - Ylispaga 36 cm vasemmal
        - Sivari jos oon hyvin venytelly
        - Melkeen spagan oikeella, jää muutama milli
        - Sillan sillai jännästi, en iha seisaaltaa mut en tee iha maastakaa. Ja jos selkä on hyvi venyny pääsen sillasta ylös seisomaa :--)
        - Ristarin suoraks toisel puolel, toisel puolel menee tosi kökösti
        - Skorpparin eli rintaseisonta kannat maassa
        - Rintaseisonnan vähän huonosti
        - Kärrynpyörän jotenki, en tiiä onks jalat iha suoras
        - Arabialaisen vähän kehnosti
        - Etutasarin
        - Kellistyksen
        - Sivutasarin
        - Kuperkeikat
        - Semmosel matalal tangol mikä on kaulan alapuolel nii kiepin
        - Renkailla 'voltit' :D

        JA EN HARRASTA MITÄÄN.

        skorpioni ? (:


      • joukkuevoimistelijatyttå
        tulevavoimistelija:) kirjoitti:

        Etuspagaatin niin, et oikee jalka ees, vasen takan. Toisippäi en varma pääs. Opein ton päivässä (: Sitten pääsen JOSKUS epätäydellisen sivuspagaatin, jos olen oikein kunnolla venytellyt. Sit ööö ihan perus kuperkeikat ja kärrynpyörät ja en sit paljoo muuta :D Kotona oon noita vähäsen treenannu koht 2kk, mut aattelin alottaa voimistelun :-D
        Voimisteluu harrastaville: onks voimistelu kivaa? Mitä ekoilla tunneilla tehdään? Aletaanko ekoilla tunneilla heti jo venytellä spagaatteihin tarvittavia lihaksia, ymsymsyms ?
        Sitten: pääsettekö ihan kylmiltänne, venyttelemättä ihan iisisti spagaatit? Ihan vaan hetken vaikka sohvalla istuskelun jälkeen: "jaahas, mennäämpäs istumaan spagaattiin.." ja tsädäm, siinä te istutte nätissä spagussa ja katselette tv:tä tai luette lehteä ;D Olipas multa monimutkasesti selitetty...

        Juu spagu sillee kylmiltee on helppo!saan jos oon oikee venytelly ni puol metrii yliki(oikeella jalalla)


    • as

      harrastin ennen harrasteryhmässä ja kun kaverini saivat kutsun kilparyhmään niin aijon minäkin yrittää päästä kilparyhmää ja osaan : spagaatin molemmilla puolilla ,kaato sillan, todella kapean sillan,ristarin (melkein),skorppioonin,kauris hypyn ja kaikkea muuta ja haluaisin pieniä neuvvoja kun huomenna minä menen kysymään siltä pitäjältä!!!

    • oooooooooooooooooooo

      Oon 10 vuotias tyttö harrastan:Omaa voimisteluu koska ei ole voimistelu seuraa=(
      Osaan
      spagaatin kummalakin jalalla
      melkein spiraalin
      siltakaadon
      silan
      puolvoltin eteen ja taakse
      jala ylös
      monenlaisii hyppyi
      Ja
      kärryn pyörän yhel kädel

    • Tälläne tyttå

      Harrastan Joukkuevoimistelua. Osaan :
      Siltakaadon eteen, taakse.
      Ylispaga pohjaan.
      Spagat, spritsit pohjaan.
      Ristarin.
      Lumipallon.
      Madon
      Aallon ( aina osannu ? : D)
      Ylispritsi melkee pohjaan.
      Läpimeno ihan pohjassa.
      Polvikärrynpyörä
      Kärrynpyörä yhdellä kädellä
      Melkeei kaikki vaa'at jalat suorina.
      Spagan pää takajalassa. Or something : D
      Linnunpesä pää jaloissa.
      Seistään suorana ja nostetaan jalka SUORANA päänkorkuudelle. (takaa) Käsiote n. polven kohtaa.
      Ja monia muitakin osaan mutta tossa oli jokunen.
      Venyttelen joka ilta ja harkkoja meillä on todella paljon.
      Rakastan tätä harrastusta < 3 Jajoo, ollaan kilpasarjassa. Juust oli kisat.
      sija. 2 Mut joo. Hejdå

    • jsksnkfk

      Yh en osaa muuta ku sillan, kuperkeikan ja istualtaan sillee jalannoston... harjottelen spagua.

    • Pauliina Naomi

      Itse teen seuraavia jumppaliikkeitä melkein joka päivä:

      -situps, spagaatti venytys,punnerrus,kylkivenytys ja reisivenytys
      -hölkkä tai juoksu
      -meditoivaa joogaa kootakseni keskittymiskykyäni,istumalla buddhalaisessa asennossa
      Tulevaisuudessa aion tehdä:
      -nopeusjuoksua,tarviin erikoiskengät ehku!
      -rintalihastreeniä painoilla ja kuulilla
      -kesällä uintia merenrannassa
      -zumbatanssi,pistän youtubelta teknoa soimaan.
      Mun yleisimpiä pelkoja jumpatessa on et menen liian laihaksi tai et lihakset kehittyvät jännemäisen näköisiksi.Haluan notkean vartalon en mitään kike elomaata.Ruokavalioni on kevyt mutta mul on ns. pizzapäivä 1krt/2vk.Syön mysliä,maitotuotteita,rasvatonta jauhelihaa,tofua,kasviksia,perunaa,bataattia,riisiä,broileria,häränrintaa,keittoja..

    • rytminenvoimisteluuu

      Moips !eli oon 11v ja harrastan rytmistä voimistelua ja se on ihan parasta jaa on harrastanut sitä jotain puol vuotta tai vuoden . meillä on harkkoja kaks tuntia torstaisin.se on rankkaa ja se sattuu joskus ne liikkeet.osaan:
      kaurishypyn ja vaikka mitä muuta mut en muista niitten nimiä
      liskon,melkein spiraalin ja spagaadin
      kuperkeikan ,sillan ja kärrinpyörän.
      joo luulette varmaan että en osaa paljoa mutta en muista niitten nimiä ja sit niit on niin paljon !ja mä suosittelen jos olette notkeita niin RYTMISTÄVOIMISTELUA !: )))))

    • heyheyheyhey

      juu tuota harrastin telinevoimistelua, nykyisin harrastan team gymiä ja osaan öööööö nojiksilla kipit, puoljättiläiset, melkei jalkapohjapyörähdyksen ym.
      flikki taakse menee paikaltaan kovilla ja arabialaisesta pehmeille (menis koville jos uskaltaisin tehä) ja sit osaan eteenvoltin, puolvoltin etc

    • hp

      Harrastan joukkuevomistelua. Oon harrastanu sitä 5 vuotta. Harkkaan 5 kertaa viikossa n. 3 tuntia kerrallaan ja torstaisin on lajiharkat ja baletti ja perjantaisin on baletti, kaikki muut on lajiharkkoja.
      Saan oikeen jalan spagaatin n.65 cm pohjaan vasemman 60 cm pohjaan, sivuspagaatin n 30 cm pohjaan.
      Osaan siltakkadot, kuperkeikat, kaikki tälläset.
      Osaan hämppiksen, lumipallon jne.
      Oosaan tasapainoi esim. kellistys,pystäri (menee ylispagaattiin), etutasapaino, ristarit heitolla ja suoraks. Ja kaikki hyppyi esim. rengas, haarataitto, harppa ja siit suoraa ristarii, tasaponnistus hyppyjä jne.

    • Kotona harjottelia

      Mä oon 10.v tyttö ja oon kotona harjotellu aika kauan enkä harrasta voimistelua

      Siltakaadot eteen ja taakse

      Käsilläseisonnan

      Kärrynpyörän

      Kuperkeikat eteen ja taakse

      Melkein spagaatin

      Vaa'an

      Puolvoltin

      Ikkunavaa'an

    • tietoa tulee!

      Neuvoksi voimistelua aloittaville, että Helsingin jyryssä on 1998-2000 syntyneille joukkuevoimisteluryhmä joka etsii uusia voimistelijoita. ryhmään otetaan aloittelijat ja kokeneenmatkin :D

    • 10wviisivuottavoimis

      Skorpioni tehdään maassa ja ristari on se jossa pidetään jalasta kiinni

      Nimimerkki
      10wviisivuottavoimistellut

    • split.fi

      Hyva harjoitella kivalla voimistelupuvulla. Katso www.split.fi ja tilaa makea uusi puku itsellesi ja kavereillesi kanssa

    • jumppatytteli98

      Moi:)

      Osaan:
      - ylispagaatit molemmilla jaloilla oikee n.80 cm ja vasen n. 40 cm korkeudelta ja sivarit kans 40cm korkeudelta maahan.
      -ristarin molemmil jaloil pohje päähän ja toisel suoraks.
      - Kaikki tasapainot
      - meilkein kaikki hypyt
      - siltakaadot (eteen taakse) yms.
      -lumpparin, skorpparin yms.

      Sivarit ja spagaatit menee kylmilteen maasta maahan:D

    • äitinen

      Hei,
      minä osaan kuperkeikan ja kärrynpyörän.

    • yamawaki

      menee yamawaki renkail ja arabi flikki tuplakierre permannol


      harrastanu 6 vuot nyt oon 14v

      • yamawaki

        jjaj myös tsukahara hypys


    • tyttö:))

      Pääsin kilparyhmään N. kuukauden ennen Kesän alkua.
      Osaan kaikki kärrynpyörät ja tämmöset mut nää oon oppinut kilparyhmässä:
      Kippi
      trampalla fliku ja voltti
      fliku paksulla patjalla
      ne kanta pyörähdyksset rekillä
      trampalla suoravoltti eteen
      arabisku fliku
      arabisku voltti
      kippi kiintopyörä
      taaksepäin ja eteenpäin siltakaarto paavopuomilla
      ja taaksepäin siltakaarto ohuella puomilla( alan tekemään korkealla heti, kun jumppa alkaa)
      Noi opin kuukaudessa kilparyhmässä:)
      Ja syksyllä pääsen kilpailemaan:)

    • lilli 98

      morjens! voiko joku voimistelija kertoa miten pääsee sillasta ylös ?? oon yrittäny päästä siitä ylös mutten pääse ku se onn nii kamalan raskasta.

    • Joukkuevoimistelija

      No mä oon 12 wee ja harrastan joukkuevoimisteluu ja osaan:
      -Spagaatit molemmil jaloil menee viel ylispagaattiiki joku 40cm yli
      -ristari heitol ja siit suoraks
      -Oon tosi notkee seläst ja saan mun pään peppuu:Dja nii ,mut se ei oo mikää :D
      -Puolvoltti nopee
      -kaatosilta ja jalat yös npee
      -rintaseisonnan ja siitä jalat yli
      -kaikki tasapainot
      ja hypyt

    • voimistelijaneito.

      Oon myös 17 ja harrastanut 11 vuotta.
      - ristari molemmilla jaloilla (suora )
      - spagaatit molempiin suuntiin
      - ylivenytys n 60 cm molemmilla
      - rintakaato
      - puolivoltti
      - siltakaadot molemmin puolin
      - flikki
      - tasapainot
      - arabiflikki
      - hypyt
      - illu
      - pystypirra
      - kaariharppa
      - kellistys
      yms. Nuorempana, noin 12 vuotiaana osasin muutakin, joiden nykyisiä nimiä en edes tiedä, ellei ne ole pysyneet samoina.

    • teamgym<<<33<33

      Harrastan TeamGymiä ja harrastin ennen telinevoikkaa :) listaan tähä jotai telinevoikkaliikkeitäki
      -Spagaatit pohjaan, toinen about 15 cm yli
      - Siltakaadot molempiin suuntiin
      - Kärrynpyörät
      - Arabialainen
      - Flikki
      - Arabi-flikki
      - Taaksevoltti montun reunalta sinne monttuu seisoo (mattomonttu :D)
      - Kerävoltti
      - Kerävoltti- puolivoltti
      - Kerävoltti- kerävoltti
      - Nojiksilla kipit, vapaapyörähdys, pomppu, puoljättiläinen, jalkapohjapyörähdys remmeillä (melkei ympäri nojiksilla)
      - Puomilla en oikei osannu muuta kun perus kärrynpyörän, kässärin yms ja hyppyjä
      - Jotain hyppyjä: Läpilyönti, spagaatihyppy, kaurishyppy
      - Trampetilla suora, suora 180 ja suora 360 tosin alastulo mättää vähäsen tossa kokokierteessä
      - Jättitrampalta tupla :)

      jaa saatoin unohtaa jotain

    • Poppari3

      Mä oon 11v. tyttö, ja mä harrastan joukkuevoimistelua, kannattaisi kokeilla teiän kaupungin voimisteluseuran mahdollisuuksia, tai kenties mahdollisuuksia, jos tykkäät tehdä yhdessä ja joukkue hengessä valitse: Joukkuevoimistelu
      Jos haluat tehdä itsenäisesti esityksiä mutta harjoitukset ovat muitten kanssa ja haluat paljon harjoittaa lihaskuntoasi, tavoita: Rytmistävoimistelua tai Teamgymiä.
      Jos kenties tasapaino, venyttely ja kevyt tanssi kiinnostaa, kannattaisi osua: Balettiin. Joukkuevoimistelu on ehdottomasti parhain vaihtoehto siinä on kaikkia näitä, se on monipuolista ja tuo myös luonteeseen hyviä uusia puolia. Kokeile!

      Osaan:
      - Ylispagan 2 puolalta oikeella ja vasemmal 1 puolalt.
      - Siltakaadot juu, helppo..
      - ristiivaakaa , mmm:D
      - ristari..
      -lumipallo;)
      - ylispritsi 2 ja 1 puolalta melkee 3..
      - SPRITSI EHDOTTOMASTI PARAS

    • gyyymm

      Moooi (: Oon 13.v tyttö ja osaaan esim näitä :
      -spagut molemmilta puolilta n. 15 cm yli
      -sivu spagu
      -jalan nostot
      -ristari (myös heittämällä)
      -kellistykseet & tulppaanin
      -siltakaadot ja minisiltakaadot
      -skorpparin joskus :D
      -kaikki välinetekniikat on hallussa (paitsi keiloilla en osaa kauheen hienoja juttuja...)
      -melkein kaikkihypyt && tasapainot

      ja alotin voimistelun n. vuosi sitten jota ennen oon harrastanu kauan tanssia (:

    • Ei notkea

      No mä osaan:
      -spagaattin oikeella jalalla (en osaa spiraalii)
      -sillan
      -ikkunavaa-an
      -vaa-an
      -silleen spagaatti ylöspäin

      en sit osaa muuta kun näitten lisäks ylispakun varmaan 10-5 sentist. :)

      Ps. En harrasta voimistelua, en ole ikinä harrastanut.

    • morroo

      En harrasta voimistelua, ja tässä kaikki liikkeet mitä osaan:

      -spagaatti oikeella jalalla
      -ristari (yhdellä kädellä)
      -ristari (kahdella kädellä)
      -silta
      -ylispaku oikeella jalalla (noin 5-10 senttiä)
      -jalan nosto
      -kellistykset ja tulppaanin
      -kärryn pyörä (joten kuten)
      -vaa-an
      -tulppaanista jalka päähän (silleen kivasti :)

      En oo harjotellut näistä läheskään monta. (Suomeks sanottuna osaan suurimman osan luonnostaan). :)

    • voikkaaja

      MÄ OSAAN:

      - siltakaato ( jollekin pehmeelle alustalle)
      - ristivaaka
      - rengasvaaka ( jos joku pitää mua pystyssä :D )
      - merenneito
      - kuperkeikka eteen & taakse
      - melkein jalannoston
      - makuulteen jalannoston´
      Trampalla osaan sit voltin

      Ite siis treenaan ihan kotona, ja joskus käyn kuntosalilla, mut aijon alottaa RPV jumpan :)

    • JumpparixD

      Harrastan joukkuevoimistelua 10-12 sarjassa viimeistä kautta. Nyt tähän mennessä paras sijoitus on aluemestaruus 1. kategorialla ideasta ja taito-osista bonukset. En osaa tässä luetella kaikkea, mitä olen 6 vuotisen voimisteluaikani aikana oppinut, koska en tiedä mitkä niistä on luettelemisen arvoisia voimisteluliikkeitä. Tässä jotain:

      - illuusio (

    • huono

      Voi vitsi ku te kaikki ootte taitavia! Mä oon ite vaan käyny telinevoimistelu harjotuksis 3 kertaa ja sitä ennen oon kotona opetellu:
      - kärrynpyörän
      - käsillä kävelyn
      - siltakaadon eteen
      - siltakaadon taakse
      - päällä seisonnan
      - yhden käden kärrynpyörän
      - ja melkein puolivoltin :D
      eli siis en oo mikään hyvä. Para-aikaa mä täs treenailen tota spagaattia, joka pitäs saada. Miten te oikeen saatte sen ? Tai siis miten venyttelette?

    • joukkuevoimistelu<3

      oon 13 v. tyttö
      osaan ainakin:

      -spagaatit ainakin yli 20cm korkeudelta
      - sivuspagaatin lattialla
      -siltakaadot
      -ristivaan (heittämällä jalasta kiinni)
      -tiltin ja killistyksen
      -kuperkeikat, etu- ja takaperin
      -kärrynpyörät molemmilla käsillä, myös arabi
      -päälläseisonnan
      -rintakaadon
      - tasapainoja(ikkunavaaka takavaaka, etuvaaka yms.)
      -hyppyjä(harpat, kauriit, kääntökauriit yms.)
      -aallot, pystärit
      -hankala luetella kaikkia: oon harrastanu voimistelua 3-vuotiaasta asti, kilpailen 12-14 vuotiaitten jv-sarjassa:)

      joukkuvoimistelu on parasta!

    • Rytminen Voikka

      Osaan ite -

      - Rintaseisonnan jalat suorana ja koukussa
      - Spagaatin toisella jalalla (toisella puuttuu 5cm)
      - Lumipallon (Ku menee rintaseisontaa, nii kiepauttaa ittensä pään yli siltaan)
      - Monii hyppyjä
      - Kasakkatasapaino :D
      - Vaaka
      - Ikkunava´as saan toisel puolel jalan suoraks
      - Ristarin (Melkee)
      - Heinäsirkan
      - Siltakaadot molempii suuntii
      - Linnunpesän sillee, et otan toisest jalast kii, ja vedän sen pään yli
      - Spagapyörinnän
      - Sivutasapainon
      - Rintarullauksen (ja pääsen sen toisinpäin sillee, et alotan selänpidost, ja kiepautan itteni siit siltaa
      - Kärrynpyörän :D
      - Ja monii muit 8) Harrastan rytmistä voikkaa kolme kertaa viikos (koht neljä), ja oon 10 :)

    • Anniina_Ballerina

      öäöäöä....alotan ensviikol joukkuevoikan ja mäkin treenaan joka päivä =) ja oon 11v. jaa osaan:


      -sbagaatti
      -sivusbagaatti
      -siltakaato (molemminpäin ja sit meen käsil seisonnasta siltaan jasiit sillee yli et sillee jännästi xD)
      -jalannosto eteen jaa melkein taakse (sbagaatisssa)
      -kärrynpyörää yhel kädel,arabialainen ja molemmin päin kärräri
      -öäöäöäö.....jaa kaikkee en muista xDD

    • hyvä!!!

      harrastan joukkuevoikkaa ja oon 11 vuotta
      osaan
      sillan
      spagaadin
      jalan seisaaltaan pään viereen
      spiraalin
      osaan maata selällään ja
      laittaa jalat ilman käsiä lootus asentoon
      ja osaan paljon muutakin mutta en jaksa enää ´kirjoittaa
      onnea kaikille voimistelijoille

      • Tietämätön kana ö.ö

        Mikä on tiltti? en oo kuullu sellasta liikettä? xD


    • (O.O)

      osaan mm:
      -vasenmmal spagaatin. ja pikeel ja spiraalin melkeen
      -siltakaadon taaksepäin ja eteen melkeen
      -kärrynpyörät,kuperkeikat ym ym..
      _trampal suoravoltit eteen ja taakse
      -tuplat monttuun
      -volttiradal pertsil arabi flikin ja arabi voltin
      -volttiradal puolvoltti voltin ja voltin..
      -jotain hyppyi...
      -hypys suorat , suora puolet ym ym..

      siin on jotain mitä osaan.. osaan myös paljon muut ja oon yks 11v ja ono harrastanut teamgymii vajaa vuoden ja kilpailen jo...

    • ...

      voi teitä luulempa itse 7 vuotta harrastaneena että ne jotka ei ole ikinä harrastanut voimistelua eivät saa mitään liikkeitä oikeassa asenossa........-_-

    • annkka

      Eli oon 11v. Tyttö ja alotin just rytmisen.
      Osaan tehä:
      -siltakaato ja siitä ylös.(taaksepäi)
      -Kyynärpää siltakaato.
      -spagaati
      -skorpioni
      -kärrynpyörä ilman käsii ja käsillä kyynärpäilki.
      -Kävelen käsillä. :D
      - kuperkeikat.
      -Sillassa otan yleensä jaloista kiinni en tiiä liikkeen nimeä?
      Tuossa saatto unohtua jotai mutta kyllä noi menee ku oon 5-4vuotta jokapäivä venytelly.

    • lol@joukkuevoimistel

      mitä osaatte renkailla?

    • annkka

      Renkailla?

    • annkka

      Aajoo jotku täälä on rytmises jos ei oo noita renkaita ja niitä:)

      • Mooooooooiiiiiiiiii

        Noo mää osaan
        -lumipallon
        -skorpparin
        -spagaatit ykkös puolalt maahan
        -kakkos puolalt sivarit
        -sivutasapainot kylkeen kiinni
        -kärrärin
        -eteenpäin ja taaksepäin siltakaadon
        -ristarit
        -kierre kauriin
        -vaihtoaskel kauris
        -kasakka
        -harppa
        -kierre harppa
        -kyyner kärräri
        -Kyyner siltakaato eteenpäin ja taaksepäin
        -kuperit
        -illuusion
        -piruetteja
        -ikkunavaan
        -matoalas menon
        -kauris renkaan
        Ja kaikkee muut oon 11.v


    • Thikuu

      Mä osaan:
      - Molemmilla jaloilla ristarit suoraks.
      - Kaikki spagaatit pohjaan, ja ylispagaatitki pohjaan tokalta puolalta.
      - Kaikki siltakaadot
      - skorppari
      - Hyppyi: Kasakka, rengas, kauris, kaarikauris, kaariharppa, vipu.
      Osaan viel kaikkee muuta, mut en jaksa selittää, täs tärkeimmät ;DD

      • Thikuu

        Ainii, ja tietysti ikkunavaaka molemmilla jaloilla suoriks ;DDD


    • GYMSTAR

      moikka mä oon 9-V tyttö ja harrastan telinevoimistelua


      OSAAN...
      -skorppioonin
      -spagaatin (vasen jalka eessä)
      -melkein sivu spagaatin SUORAN!
      -arabi flikin
      -voltin
      -puoli voltin
      -arbi flikki flikki flikin
      -perhos voltin
      -kuperkeikat...XD
      kilpailen B-luokassa ja harjoittelen C-luokan ohjelmaa
      HEHE

    • ying yang

      Hei! Minä olen harrastanu voimistelua noin kolme vuotta, ja osaan nämä kaikki:
      -Vasemman jalan spagaatti
      -Melkein spiraali
      -Arabialainen
      -Kärrynpyörä
      -Kuperkeikat
      -Kasakka, x-hyppy, kerä ja muut hypyt
      -Kässärikuperkeikka
      -Käsiseisonta
      -Käsillä kävely
      -Flikki
      -Puolivoltti
      -Siltakaarto eteen ja taakse
      -Lentokuperkeikka
      -Arabi flikki

    • GYMSTAR

      missä seurassa voiistelette? ite krv

    • siltatyttö

      saan aika monta juttua mut haluisin neuvon miten harjotella sillasta nousua

    • ying yang

      Sun pitää harjoitella vatsalihaksia:)

    • nooh...

      sivuspaatin, spagaatit, jotai hyppyi, kärrynpyörät joskus menee yhel, kuperkeikat, siltakaadot, ylispagaatin

      ja harrastan voikkaa

    • Ilovecheer

      mooi oon 12 ja noin kuukauden harrastanut cheerii ja osaan:
      - spagun oikeella pohjaan, vasemmalla melkeen
      - skorpparit molemmilla
      - stretsit molemmilla
      - vaa'at
      - kuperkeikat molempii suuntii
      - kässärin
      - oikeen kärrynpyörän
      - melkeen kässärikuperkeikan
      - sillan
      - siltakadoon taakse, melkeen eteen

      Hypyt
      X
      T
      Kerä

      • Ilovecheer

        ja sit tietty tuplahyppyi :3


    • gymnastgirl

      heippa oon 12.v tyttö ja oon ruvennu harrastaa voimistelua siis yksin kotona ja osaan:mm.oikean jalan spagaatin melkein pohjaan samoin vasemman jalan ja osaan myös skorpparin ja siltakaadon ja sillasta ylös nousun ja liukumäki sillan(jalat on sillain liukumäkenä) ja SILTATYTTÖ sillasta ylös nousuaharjoittelin itse ainakin näin : mene siltakaatoon ja laita kädet mahdollisimman nlähelle käsiä ja varpaat tyyliin sivulle päin ja sitten keikuttaa siitä ylös ja voi myös pyytää kamua auttaan ekat kerrat ja voi myös seinää vasten harjoitella:menee silta kaatoon ihan lähelle seinää ja siitä lähtee kiipeämää käsillä ylös seinää vasten.näin opin ainakin ite sen parissa päivässä.ps.kato youtubesta video:temppuopetuspostaus (eerika haikonen).:)

    • mmmmitäääh

      Must ois siisti tietää noi kaikki mitä osaatte! En tiedä kuin spagun ja sivu spagun, kasakan ja siinö se sit tais ollakki :(
      oon harrastanu 12 vuotta tanssia mut oon silti ihan surkee! Saan spagun molemminpäin, kasakan jotenki, spagaatihypyt molemminpäin ja perusjutut.
      Miten saa lisää ponnistusvoimaa ja mistä tietää onko ylispagaatissa tai siis mistä se katotaan?

      • kilpa f

        Mä osaan silta kaadon etu ja takaperin ja flikin kärräri kärrynpyörä ja kaikkee oon kilpa f


    • moii

      Osaan yli 350 liikettä :D hienoimmat ehkä illu ristari suoraks ylispagaattiin ja lumppari ja skorpioni oon 10v :D

    • showdancerrrrrr

      Oon harrastanut balettia muodostelmaluisteluu showtanssii ja itämaista ja syksyllä ehkä alotan tankotanssin :) ja siis osaan: ikkunavaaka, rengasvaaka (jotenki), spagaatin jos kunnolla venytelly ekaks, kasakkahypyn, y-vaaka, silta ja siltakaadon ainaki ennen mut en oo kokeillu pitkää aikaa, aasinloikka huonosti, kuperkeikka eteen ja taakse ja sit kärrynpyörän huonosti xD ja trampalla voltin sillee jännästi

      • Gymgirl02

        Oon 11v tyttö, harrastanu voimistelua melkeen 2 vuotta mut en oo kisannu vuotee.
        Tasapainot:
        Ristari
        Ikkuna
        Ikkuna suorana
        Kellistys
        Tiltti
        Sivutasapaino kahdella kädellä
        Kukko
        Pystäri ilman käsiä
        Pystäri käsillä
        Normi vaaka
        Etutasapaino
        Jne jne jne

        Hypyt:
        Harppa
        Kauris
        Kasakka
        Polvennosto
        Go-go
        Kissa
        Kaurisrengas
        Harpparengas
        Kynttilä
        yms yms yms

        Muut:
        Siltakaato taaksepäin
        Etuperin siltakaato
        Päälläseisonta
        Spagaatit, oikea kakkoselta ja vasen...ykköseltä
        Spritsi kakkoselta
        plaa plaa plaa


    • 13v

      Mä harrastan cheerii ja haluisin kans harrastaa teline voimistelua. Oon harrastanu cheerii vähä päälle vuoden ja no mitää osaan ni en tiedä onks kaikista hyötyy telinevoimistelussa mutta...:
      Kuperkeikat
      Siltakaadot
      Kärrynpyörät (molemmin päin ja menee yhel kädelläni ja melkee ilman käsiä)
      Arabialainen
      Flikki(menee monta peräkkäin)

      Ja paras akro nyt on arabi flikki flikki voltti

      Koton oon harjotellu jtn
      Sbagaatti hypyt melkee vaakatasoon
      Joku hyppy mis jalka osuu päähä ni saan (sori en tiiä nimi)
      Haaraistunnasta pääsen melkee käsinseisontaan
      Käsil kävely (yli 10m)
      Kaikki sbagut menee pohjaan ja oikeel yli 60cm vasemmal 40cm sivu ei mee yli
      Ja sit Needle (skorppari ja jalka on iha suora)

      Ja no siinä jtn :D
      Ja hei jos joku tän näkee ja osaa/vois vastata ni ni olis kiva :D

      Ku mä joskus harrastin 2 vuotta telinevoimistelua harrasteryhmässä ja olin 10-12 (treenejä oli 2krt vk) ja en oikeesti (en liiottele) oppinu muutaku kiintopyörähdyksen ... Ni mua ärsyttää ku haluisin alottaa uudellee mut onko se oikeesti nii et täytyy alottaa 4-6 vuotiaana et sulle ees yritetään opettaa jtn... Ku haluisin oppii mutmut ää mitää tekisin :/

      • voikkari

        Oot oikeesti jo hyvä :)
        Kannattaa aloittaa telinevoikka! Ikinä ei oo liian myöhäistä aloittaa, mutta kilpaileminen on eri juttu. Luulen että pääset kilpailemaan :)
        Kaikesta noista on hyötyä telinevoimistelussa!!


    • voimistelu hullu

      spagut
      siltakaadot etu ja takaperin
      spiraalin
      ristarin
      vaaka ristari
      arabialaise
      kässäri
      joutsenen
      kaurishypyn
      ja vähä kaikkee.. en jaks luetel

    • Ikää 11 :)

      Nooh. nyt on puol vuotta ja muutama kuukausi voimistelua takana :) Osaan
      -Spagaatin vasurilla (okok jää kaks senttii :D)
      -rintaseisonnan
      -rintaseisonnasta sillee jännästi ympäri (HOX älä kokeile jos et oo venyttäny selkää kunnolla!!)
      -linnunpesän
      -sivarin melkeen
      -ristarin vasurilla
      -Y vaa'an sillee et en osaa sitä iha kunnol vaa sillee et otan jalkapohjast kiinni :/
      -jalanheittoi
      -hyppyi mm. kauris, harppi yms.
      sit näit perus, ikkunavaaka, etutasapaino, vaaka yms.
      -siltakaadon
      -kyynärsillan
      -penkin
      -nolla ei iha mee mut melkee :D

      joo mut ei oo kovin paljoo :( Mut toivottavasti löydät hyvän seuran ittelles :)

    • CHEERONBEST

      Ja minä osaan

      Arabiflikin
      Flikin
      Bäkkärin
      Kuperkeikan
      Vasemman spagun 50 cm korokkeella pohjaan
      Oikean spagun pohjaan
      Skorpparin (vasen)
      Hyppyjä
      Sivuspagaatin
      Siltakaatoi
      Ikkunavaakoja
      Ristarit
      Lumipallon
      Rintaseisonnan
      Kärrynpyörän
      Arabialaiset

      :3 en jaksa luetella kaikkia, mutta harrastan Cheerleadingia ja olen tyytyväinen 11wee

    • Voimistelia

      Moi oon 10.v tyttö ja oon oppinut nämä kotona en käy missään voimistelussa
      -Spagaatti molemmilla jaloilla
      -Spritsi
      -Silta
      -Siltakaato
      -Jalan-nosto molemmilla jaloilla
      Skorppari molemmilla jaloilla
      -Kärrynpyörä
      -Etuperin Walkover
      -Takaperin walkover
      -Voltti trampalla

    • Tempumestari
    • kerttuu123

      -Skorppioonin
      -ikkunavaakan
      -sapgaatinkummalakin jalalla
      -Spiraalin
      -walk overin
      -taka walkoverin
      -arabilalaisen
      kärrynpyörän
      yhdellä kädellä kärrynpyörän
      siltakaadon
      tornadon
      piruetin
      jalan noston
      liikkuvan spagaatin
      käsivarsi kärrynpyörän
      käsivarsi seisonnan
      käsillä seisonnan
      käsillä seisonnasta yli
      la a a second turn
      pallolla kaikkee
      vanteella kaikkee

      TIIÄTTEKÖ ONKOS RYTMISEEN VOIMISTELUUN SPONSOREITA

    • gymmaa

      Hei!

      OOn harrastanu nyt tasan vuoden voimisteluu ja osaan

      -molemmat etuspagaatit
      -taakse jalan suoraks molemmin jaloin
      -etuperin siltakaato
      -taakse siltakaato
      -polvisilta
      -yhen käen kärrynpyörän molemmilla käsillä
      -normi kärrynpyörä molemmin käsin
      - voltti (trampalla)
      -puolivoltti (trampalla)
      -Käsilläseisonta
      -päälläseisonta
      -käsillä kävely
      -Walcover
      -ikkunavaaka
      -pysty spagaatti tai siis jalka pään viereen seisaallaan (oon huono selittää :D)

      ja kaikkee muuta en jaksa selittää

      • notkeako?

        Moi! En haluis alottaa voimistelua missään ryhmässä/joukkueessa vaan haluisin treenata lihaskuntoo, notkeusjuttuja, akrobatiaa ja muita voimisteluliikkeita itse kotona. Mistä voisin alottaa? Joku perus rutiini jonka sä vaikka teet kotona joka ilta auttais mua tosi paljon! Toinen juttu on se, että minkälaista vatsalihastreeniä voimistelijat tekevät/käyttävät?


    • 8V TYTTÖ

      NO MÄ OSAAN KURERKEIKAN ETEEN JA TAAKSE SITTTEN PUOL SPAGAN JA PUOL SKORPAN JA SITTEN OSAAN SEISOO AIKA HUONOSTI KÄSIL JA SAAN
      MELKEE KÄRRYNPYÖRÄN JA SITTEN OSAAN SELÄS VENYTYKSII JA KÄSI JA JALKA

      • MILLA<3

        JA TÄÄL SAMA TYTTÖ UNOHIN ETTÄ OSAAN PÄÄLLÄSEISONNAN JA EI TÄSSÄ MUUTA


    • flikkiiii

      oon 14 ja harrastan cheerleadingia :) osaan molemman puolen spagat, melki keskispagan, siltakkaadon, flikin (patjalla), puolivoltin eteen, arabialaisen, kärrynpyorän, kuperkeikan, takaperinkuperkeikan, skorpparin, stretsin, jouskarin ja jotain muuta :D

    • huonohuonompi

      Oon 13v ja en harrasta mtn voimisteluu/cheerii/tanssii. Ite treenannu :)

      Spagaatti MELKEIN, tavote ennen joulua ku puuttuu pari cm.
      rintaseisonta (se et mahallaa, jalat siit yli jännäst)
      lumipallo
      joutsen
      siltakaato
      skorppari melkein
      jalannosto
      kuperkeikat/ukemit
      päälläseisonta
      mini käsilläseisonnan ja siitä mini siltaan / sillasta takas

      Ei tuu muuta mielee.

    • Helmiagg

      Moi! Olen 10-vuotias tyttö ja olen harrastanut joukkuevoimistelu kohta kaks vuotta. Osaan esimerkiksi:
      -spagaatin kummallakin jalalla ja vasemmalla 25cm ylivenarin ja oikealla 20cm ylivenarin
      -spiraalin
      -sammakon
      -ristarin
      -skorpparin
      -joutsenen
      -siltakaadon eteen ja taakse
      -kärrynpyörän
      -arabialaisen
      -käsilläseisonnan
      -linnunpesän
      -spaguhypyn
      -kaikkee normi hyppyi
      -kupperi tietty eteen ja taakse
      -lumipallo
      Ja siinä jotain mitä muistan

    • Gymnastics ♡

      Oon 11v tyttö ja harrastan joukkuevoimistelua oon vasta aloittelija mutta so what kerrompas nyt ne jotka osaan :D
      kärrynpyörä/kuperkeikka
      spagaatti/spiraali
      lumipallo
      Jalan-nosto
      skroppari
      käsilläseisonta/käsilläkävely
      voltti/päkki :D
      perhonen
      yhelkäel kärrynpyörä
      sillankaato eteen ja taakse
      walkover eteen ja taakse

    • oppilas1

      Neuvokaa osaamattomalle, miten kärrynpyörässä saa jalat suoraksi? Olen jo 5 kk harjoitellut ja vieläkään ei mene. Onko jotain kirjaa tai hyviä videoita ja sanallisia ohjeita?

    • 9vv

      9v 3kk rytmistä takana osaan
      spagat
      siltoja
      Keinu eli lumipallo
      puolvoltti
      kässäri
      kässärikävely
      skorppioni
      ristari
      kärrynpyöriä
      Walkit taakse ja eteen
      monia hyppyjä
      Illusio melkee
      ja pallo ja vanne on mulle vahvimmat

    • Voimistelijahullu

      Oon 10 v tyttö en osaa oikein mitään.

    • 566

      Oon 11 v ja pian 12.Oon harrastanu 3 vuotta telinevoikkaa ja joskus myös joukkumistelua, oon enemmänkin oppinut kotona temppuja :) ja siis kaikkien temppujen nimistä en oo 100 varma mut sanon vain useimmat koska muute tulis loputon lista, okei ei ihan ; D
      Ristari melkein suorana 97% ; D
      Scorppari
      Lumipallon
      Rintaseisonnan
      Kyynärpääseisonta (suorana, koukussa ja jalat päässä)
      Kyynärsilta ja siitä yli
      Siltakaadon eteen ja taakse
      Etuperin walkover
      Takaperin walkover (ei ihan mut vedän jalat sillasta yli spagaati asennossa)
      Spagaatin vasem.
      Sppritsin
      Käsiseisonta
      Käsilläkävelyä taakse päin
      Perhosen (ilman käsiä kärrynpyörä)
      Puolvoltin
      Takaperin voltin melkein maas
      Perus kuperkeikat
      Kaikkia hyppyjä
      Kärrynpyörän (yhel kädel &jalal)
      Arabialainen
      Melkein flikin
      Jalannoston
      Potkuja yme
      Tossa jotain

      • voimistelu

        Moi olen 11.v tyttö ja osaan ristari suoristuksen, kaartosillan ympäri kumminkin päin, arabialaisen, illuusion, ylispagaatin, sivuspagaatin, kaurishypyn, spagaattihypyn, lumpparin, pystärin, etuvaan ja sivuvaan, scorppari, rintaseisonta, puolvoltin tossa jotain.


    • Fliku82

      Moi oon kans 12 vee tyttö ja oon harrastanu telinevoimisteluu noin vuode . Osaan noi perus jutut(kuperkeikat, kärrynpyörät, siltakaadon yms.)
      Osaan myös
      -voltin
      -flikin
      -bäkin
      -puolivoltin
      -arabialaisen
      -arabiflikin
      Tässä nyt nää mitkä tuli ekana mieleen:-)

    • Elitegirl

      Moi oon 12 vee tyttö stadista. Ja harrastan elite prennuis voimisteluu joten osaan:
      Ristarin molemmilla jaloilla
      Kaartosillan
      Etuperinkaartosillan
      Skorppari
      Nollat kummatkin
      Kaikki spagut pohjaan
      Hypyt esim kauris, haarataitto, spaguhyppy
      Ja sit kaikki perus kärrynpyörä, kuperkeikka

    • Voimistelja

      Oon kohta 12v ja oon harrastanut 2 vuotta voimistelua ja osaan
      -spagaatit molemmilla puolilla
      -takaperinsiltakaadon ympäri
      -etuperinsiltakaadon ylös
      -sivuspagaatin
      -ristarin
      -kärrynpyörän
      -jne.........

    • banskugymnact

      No itse osaan spagaadit ja spiraalin, flikin taittovoltin, volttipuolikkaan,ristarin,jalannostot,arabi lasien, perhosen,yms. Ja oon 11v tyttö ja harrastan TeamGymiä kilparyhmässä

    • eveliinazz

      no oon harrastanut telinevoimistelua 5 vuotta ja luettelen vaikeimmat mitkä osaan.
      arabi-flikki-taaksevoltti suorinvartaloin puolella kierteellä, puolivoltti-voltti, fritti aisalla, jättiläiset aisalla, tsuka hara, takavoltti/flikki puomilla ja tuplavoltti

    • Agg

      Oon 11v tyttö. Oon harrastanu nyt 5,5vuotta joukkuevoimisteluu. Kuulostan ehkä vähä itserakkaakt mut osaan sillei kaikki liiket😂 Eli mul ei tuu mielee sillai mitää mitä en osais eli kaikki spagaatit tuolin selkänojalta melkein maassa, ristarisuoristus molemmilla puolilla, kelli, pystäri, illu, kauri, harppa molemmilla puolilla spagassa, kasakka jne... Eli juu😂

    • Anonyymi

      Olen harrastanut pari vuotta luistelua ja osaan jo
      -spiraalin
      -kummankin puolen spagaatin
      -walkowerin eteen ja taakse päin
      -seisoma spagaatin
      -risti ikkunan eli risti vaa`an
      -voltin
      -flikin
      -bäkin
      -puolivoltin
      -kärrynpyörän yhdellä kädellä
      -kärrynpyörän
      -kärrynpyörän taka jalalle
      -hypyt
      -perhosen
      -käsillä seisonnan n 1 min
      -käsillä kävelyä 10 m

    • Anonyymi

      Olen harrastanut pari vuotta luistelua ja osaan jo
      -spiraalin
      -kummankin puolen spagaatin
      -walkowerin eteen ja taakse päin
      -seisoma spagaatin
      -risti ikkunan eli risti vaa`an
      -voltin
      -flikin
      -bäkin
      -puolivoltin
      -kärrynpyörän yhdellä kädellä
      -kärrynpyörän
      -kärrynpyörän taka jalalle
      -hypyt
      -perhosen
      -käsillä seisonnan n 1 min
      -käsillä kävelyä 10 m

    • Ite oon harrastanut ja tehnyt voimitelua jokin puoli vuotta osaan:spagaatin vasemmalla.spiraalin.meidän sohvalta yli spagaatin pohjaan.kaikki jalan nostot suoraan.skorppioonin maahan.chair posen.kyynerpää seisonnan.käsiseinonnan.ja paljon muuta

    • Anonyymi

      Oon 11v tyttö harrastan telinevoikkaa osaan tosi huonosti osaan kässärin, kärrynpyörän, spagaatin, spiraalin,siltakaadon, linnunpesän, jalan noston,trampalla puolvoltin, voltin, melkeen flikin, pomppukärrynpyörän, ihan melkeen perhosen ja haarataiton. Eli oon tosi surkee mut oon tosin harrastanut vasta 2kk mut osasin ennen sitä jo jonkin verran.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2369
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1784
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      165
      1497
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      889
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      175
      766
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe