Viking line ja uudet ikärajat

miten on?

Viking line nostaa ikärajojaan elokuun puolivälistä alkaen. Aika typerää että olemme muijan kanssa ennenkin päässeet arkipäivän risteilylle mutta nyt emme sitten enää pääsisikään. Eli kysymys onkin, että voiko turvamiehet tosiaan jättää päästämättä meitä laivaan, jos liputkin ovat jo maksettu jne? Itselläni on jo ikää, mutta puoliso täyttää vasta ensi kesänä ikärajan verran. Mitä sitten jos emme pääse laivaan, hyvitetäänkö lipun hinta sitten takaisin vai kuinka?

15

4012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvää ikärajoista.

      Nuo muutokset kun ovat olleet saatavilla jo jonkin aikaa.
      Tarkoituksena on ilmeisesti saada häiriköivät kakarat pois laivalta, mikä on sinänsä hyvä asia.

      Ikäraja on se mikä on varustamon puolesta ilmoitettu, siinä ei helpota maksettu lippu laivaan pääsyä.

    • poikkeus_ehto_aaa

      Jos olette avopuolisoita niin pääsette laivalle kunhan toinen on yli 21 ja toinen yli 18. Tämmöinen poikkeusjuttu on varustamoilla, kannattaa ehdottomasti soittaa terminaaliin ja kysyä onko tuo edelleenkin voimassa.

      Tosiaan ikärajojen tarkoitus on estää kännäävät ja häiriköivät nuorisoryhmät. Pariskunnat harvoin aiheuttavat häiriköintiä niin kait tämän vuoksi tämmöistä poikkeussääntöä on käytetty.

      • eivät pääse

        koska, sitä ei voi valvoa, ainahan voi sanoa olevansa. Aviopuolisot tosin pääsevät :)


    • eilajustiina

      Eihän noi ikärajat taida muuttua kun Turun osalta. Hki-Tukholma on ollut jo yli vuoden 21v. joka päivä ja Hki-Tallinna pe-la lähdöillä samat ikärajat.

      Enää ei päde kuin ERITYIStilanteissa avo/kihlaparien ikäraja muutokset...

      En tiedä tosta hinnan hyvityksestä kun ennen varaustahan olisi pitänyt tutustua niihin matkaehtoihin, jotka sisältävät mm. ikärajat..

    • ^^Kokkelis^^

      No mene siljalle, siellä ikäraja on 18v. Ainakin Europalla, Galaxylla & Baltic prinsesillä.

      • noiden laivojen

        nimistä. Ja sit toinen asia, kyl sen huomaa että kakaroita on SiljaTallinkilla, meno on sen mukaista. No rymytkää siellä niin kauan kun yhtiö pystyssä on.


    • tämäkin taas on

      Ihanko tosissaan kysyt että voiko alaikäisten pääsyn laivaan estää ja voiko lipun hinnan periä yhtiöltä takaisin jos ei sääntöjen mukaan pääse laivaan. Kannattaa varmaan jättää lähtemättä jos ymmärrys on noin pahasti rajoittunut.

      • Näin on..

        Ensinnäkään kyse ei ole alaikäisestä, alaikäinen on alle 18v henkilö. Enkä ole menossa laivalle, kunhan vaan tiedustelin asiaa. Näköjään tännekkin riittää näitä alle 100 ÄO:n omaavia henkilöitä, oletko kenties BMW palstalta tänne eksynyt?


    • pikimiten

      Varasitko matkan silloin, kun ikärajan nostoilmoitus oli jo tehty? Silloin vastuu on todennäköisesti sinulla. Jos olet varannut matkasi ennen ikärajan nostoilmoitusta, voit olla se poikkeustapaus, yleensä asioita ei voida takautuvasti muuttaa.

      • p*rseestä

        nämä tällaiset uudistukset. Vaikka itseen ei vaikutakaan.


    • eisilläniinväliä.
    • Samallainen tapaus

      Olen ihan samanmoisessa tilanteessa. Kaveri on 20 mutta minä en. Ota yhteyttä VikingLineen ja selvitä asia. Minun mielestäni asia pitäisi olla niin että sinä olet ystäväsi "huoltaja". Mutta ota selville ja jos sanovat että molemmat pääsette, pidä laivalla todella hauskaa ;-)

    • Voi voi

      Sitä se on, kun ei ymmärrys riitä eikä järkeilykään häikäise.

    • Mikä on

      Mikä on
      sopiva ikä?

    • Anonyymi

      Entisiäkään rajoja ei ole vielä saatu täsmennettyä. Nyt näistä uusista ei kukaan ota selvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe