Saksa auton kilometrien tarkistus?

No niin kaikki auton tuojat ja saksan kävijät nyt tarvittaisiin hieman tietoa...

Mitä keinoja löytyy auton kilometrilukeman oikeellisuuden tarkistammiseen Saksassa?

Eli olen tuomassa autoa mihin ei ole tallennettu kilometrejä mihiinkään ns. jemmaan vaan kaikki kilometrit löytyy mittarista....(esim. Bemareissahan kilometrit on tallennettu myös avaimiin ja ne voi tarkistaa merkkiliikkeessä)

1. Saako kilometrilukemat esim. TUV:ltä tai jostain muusta virastosta?

2. Saksan rekisteriotteestahan löytyy kaikkien edellisten omistajien nimet. Onko kenelläkään tietoa mikä olisi Saksan numeropalvelu eli siis paikallinen 020202, josta saisi edelisten omistajien puhelinnumerot?

3. Onko muita keinoja huoltokirjan kyttäämisen lisäksi?
Ilmianna
Jaa

16 Vastausta



Olet kyllä Juusoista Juusoin!!
Ilmianna
Jaa
Onko sillä mitään merkitystä että onko se auto ajettu 90 tuhatta vaiko 130 tuhatta jos se on kuitenkin hyvässä kunnossa?
Ilmianna
Jaa
tosiaan ryhdy kaivelemaan sitä/niitä edellisiä omistajia, niin huoltokirjan merkinnät, mahdolliset muut huoltojen kuitit ja esim. remmien/suodattimien vaidosta merkiksi liimatut tarrat ja niiden kilometrit/päivämäärät antavat viitteitä kilometreistä. Tietysti kaikki muutkin kuluneisuuden merkit on syytä syynätä.
Eiköhän yleensä "ruuvata" kunnolla jos ruuvaamaan ruvetaan, joten eiköhän ihan maalaisjärjellä ja hyvällä tarkkaavaisuudella asiat selviä. Siis, usko itseesi ja unohda "suomiautouskovaisten" ja heidän "papistonsa" pelottelu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
mittareihin saa ihan minkä lukeman vaan haluaa.
Myös noihin muistillisiin..

Jos on huollettu samassa liikkeessä, niin tulostavat kyllä huoltomuistion mukaan..
Ostin siis ihan merkkiliikkeestä, en kadun varrelta..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
huoltokirjaa kysellä kirjoitti:
mittareihin saa ihan minkä lukeman vaan haluaa.
Myös noihin muistillisiin..

Jos on huollettu samassa liikkeessä, niin tulostavat kyllä huoltomuistion mukaan..
Ostin siis ihan merkkiliikkeestä, en kadun varrelta..
Huoltokirjoja voi ostaa ja kirjoittaa niihin aivan mitä haluaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
JJV kirjoitti:
Huoltokirjoja voi ostaa ja kirjoittaa niihin aivan mitä haluaa.
tuon on nykyää Saksan lain mukaan rangaistava asia. Siis yleisesti ruuvaaminen ja myös laitteisto mitä siihen tarvitaan. 2v vankilaa taitaa olla kovin rangaistus jos muistan oikein mutta suurin osa pääsee ilmeisesti sakolla.
Omat huomiot asian suhteen on että asiasta kun mainitsee niin jos vähänkin epävarma myyjä kilsojen suhteen, niin ei hän niitä kauppakirjaan laita tämän jälkeen :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jonkun auton hakeneena olen joskus tarkistuttanut kilometrit Tachojusteering- firmassa. En muuttamassa kilometrejä, kuten joku heti näsäviisaana vastaa, vaan pyytänyt heitä katsomaan, onko näyttämä alkuperäinen, vai onko sitä justeerattu. Maksaa noin 50 €.
Puhelin numeron saapi nimen perusteella dastelefonbuch.de:stä. Sitten vain soittamaan entiselle omistajalle ja kysmyään, onks ok. Vähän kielitaitoa ja homma onnistuu. Entisen omistajan nimi ja osoite tarvitaan ja se löytyy Fahrzeugscheinista parhaiten.
Ilmianna
Jaa
Tuntuu että olet hieman "vihreä" näissä kuvioissa.Ensinnäkin, uudessa briefissä on vain edellesen omistajan nimi, ei kaikkia.Siksi toiseksi, jos soitat ex omistajalle joka on ruuvannut siitä vaikka 50tkm pois niin mitäpä luulet hänen sanovan???????Ei varmaan pillahda itkuun ja soperra että juu, kyllä kävi niin että ruuvasin....Nuo muut vihjeet autossa on ehkä niitä luotettavimpia, sinuna käyttäisin ammattitaitoista apua auton tarkastuksessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
tällaisiin mielestäni asiattomuuksiin, mutta tämän kerran: Kirjoitin Scheinista en Briefistä. Fahrzeugscheinissa on nimi ja tarkka osoite. Eli se siitä taidat olla raaka porkkana.
Ps. Minulta on turha odottaa kommenttia enää tähän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Osta ääliö kunnon lahopaska SUOMI auto(mieluummin vanaha paska taxi mese mistä mannet ruuvanneet mittarin) tuommoisten runkkujen tarvii kunnon tuontiautoja katsella
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Isoilla autoilla on ajettu todellisuudessa n. 50 tkm/v. Pienemmillä yleensä n.30 tkm/v.
Nuo "viralliset" tiedostot kertovatkin vain ruuvattujen keskiarvon, joka on n. 20tkm/v.
Kyllähän järkikin sanoo että maassa missä on kunnon moottoritiet ajetaan autolla parisataa kilometriä päivässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Adolf ymmärrä!

Ei monenkaan saksalaisen ammatti ole autolla ajaminen, vaan autoa käyttävät useimmat vain välttämättömiin ajoihin. Saksassa on erittäin tiivis rataverkko ja junalla pääsee lähes joka paikkaan, mm. töihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No haloo. Oikeasti Saksassa ajetaan vähemmän per auto kuin Suomessa. Luonnollista, kun autot ovat siellä halvempia.

Kun ostaa hyväkuntoisen auton Saksasta (näkeehän sen nyt jo päällekin!), niin saa suomalaiseen käytettyyn verrattuna paremman auton halvemmalla. Ei kannata ostaa huonon näköistä autoa ulkomailta saakka, sellaisiahan saa täältä lähempääkin. Tutki rauhassa autoa, saatat löytää aivan uuden veroisen, vaikka auto on 3-5v vanha.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
niin tiedät sinäkin että Saksassa ajetaan keskimäärin n. 16600 km/auto/vuosi. Tietysti joillakin kieseillä ajetaan moninkertainen kilometrimäärä, mutta niin on myös paljon koslia joilla ajetaan huomattavsti keskimääräistä vähemmän.
Onko oma leipäpuu kyseessä kun levittelet täällä selvää sontaa??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
perusasiat kirjoitti:
niin tiedät sinäkin että Saksassa ajetaan keskimäärin n. 16600 km/auto/vuosi. Tietysti joillakin kieseillä ajetaan moninkertainen kilometrimäärä, mutta niin on myös paljon koslia joilla ajetaan huomattavsti keskimääräistä vähemmän.
Onko oma leipäpuu kyseessä kun levittelet täällä selvää sontaa??
Me "tavallinen" saksalainen perhe jolla on kaksi lasta ja kaksi autoa ja työpaikat 30 km:n päässä ajettiin yhteensä noilla autoillamme jotain 30.000 kilometriä vuodessa, mukaanlukien matkat Suomeen. Kuten muutkin tuttavamme. Myyntiedustajat ovat erikseen.

Noin yleensä ottaen 34 vuotta Saksassa asuneena ja x autoa vuosittain suomalaisille ostaneena olen sitä mieltä, että Suomessa on vallalla mitä villein pelko tuosta ruuvauksesta, eikä todellisuudesta oikein mitään käsitystä. Netissä ilmoitetut ja liikkeissä myynnissä olevat käytetyt autot ovat olleet juuri sitä mitä on ilmoitettukin, siksi että myyjä saa tosi kovat rapiskat jos käy ilmi että on valehdellut.

Suosittelen, että kielitaidoton ei lähde haalimaan autoa Saksasta, vaan antaa tehtävän jollekin ammattilaiselle välittäjälle. Paitsi jos etsii seikkailuja tai lähtee joka tapauksessa esimerkiksi lomalle Saksaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pysykää toki maan pinnalla ... kirjoitti:
Me "tavallinen" saksalainen perhe jolla on kaksi lasta ja kaksi autoa ja työpaikat 30 km:n päässä ajettiin yhteensä noilla autoillamme jotain 30.000 kilometriä vuodessa, mukaanlukien matkat Suomeen. Kuten muutkin tuttavamme. Myyntiedustajat ovat erikseen.

Noin yleensä ottaen 34 vuotta Saksassa asuneena ja x autoa vuosittain suomalaisille ostaneena olen sitä mieltä, että Suomessa on vallalla mitä villein pelko tuosta ruuvauksesta, eikä todellisuudesta oikein mitään käsitystä. Netissä ilmoitetut ja liikkeissä myynnissä olevat käytetyt autot ovat olleet juuri sitä mitä on ilmoitettukin, siksi että myyjä saa tosi kovat rapiskat jos käy ilmi että on valehdellut.

Suosittelen, että kielitaidoton ei lähde haalimaan autoa Saksasta, vaan antaa tehtävän jollekin ammattilaiselle välittäjälle. Paitsi jos etsii seikkailuja tai lähtee joka tapauksessa esimerkiksi lomalle Saksaan.
sopivaa ammattilaista
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Saksa auton kilometrien tarkistus?

No niin kaikki auton tuojat ja saksan kävijät nyt tarvittaisiin hieman tietoa...

Mitä keinoja löytyy auton kilometrilukeman oikeellisuuden tarkistammiseen Saksassa?

Eli olen tuomassa autoa mihin ei ole tallennettu kilometrejä mihiinkään ns. jemmaan vaan kaikki kilometrit löytyy mittarista....(esim. Bemareissahan kilometrit on tallennettu myös avaimiin ja ne voi tarkistaa merkkiliikkeessä)

1. Saako kilometrilukemat esim. TUV:ltä tai jostain muusta virastosta?

2. Saksan rekisteriotteestahan löytyy kaikkien edellisten omistajien nimet. Onko kenelläkään tietoa mikä olisi Saksan numeropalvelu eli siis paikallinen 020202, josta saisi edelisten omistajien puhelinnumerot?

3. Onko muita keinoja huoltokirjan kyttäämisen lisäksi?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta