Saksa auton kilometrien tarkistus?

Juuso007

No niin kaikki auton tuojat ja saksan kävijät nyt tarvittaisiin hieman tietoa...

Mitä keinoja löytyy auton kilometrilukeman oikeellisuuden tarkistammiseen Saksassa?

Eli olen tuomassa autoa mihin ei ole tallennettu kilometrejä mihiinkään ns. jemmaan vaan kaikki kilometrit löytyy mittarista....(esim. Bemareissahan kilometrit on tallennettu myös avaimiin ja ne voi tarkistaa merkkiliikkeessä)

1. Saako kilometrilukemat esim. TUV:ltä tai jostain muusta virastosta?

2. Saksan rekisteriotteestahan löytyy kaikkien edellisten omistajien nimet. Onko kenelläkään tietoa mikä olisi Saksan numeropalvelu eli siis paikallinen 020202, josta saisi edelisten omistajien puhelinnumerot?

3. Onko muita keinoja huoltokirjan kyttäämisen lisäksi?

36

11721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä...

      Olet kyllä Juusoista Juusoin!!

    • Sillä

      Onko sillä mitään merkitystä että onko se auto ajettu 90 tuhatta vaiko 130 tuhatta jos se on kuitenkin hyvässä kunnossa?

      • Onväliä

        On väliä jos Volkkarilla väitetään ajetun 90 tuhatta ja onkin 190 tuhatta eli kymppitonni maksimissaan ko. moottorin käyttöiän loppuun (siis VW:n omien ilmoitusten mukaan kone kestää maksimi 200 tuhatta).


    • tarkista auto

      tosiaan ryhdy kaivelemaan sitä/niitä edellisiä omistajia, niin huoltokirjan merkinnät, mahdolliset muut huoltojen kuitit ja esim. remmien/suodattimien vaidosta merkiksi liimatut tarrat ja niiden kilometrit/päivämäärät antavat viitteitä kilometreistä. Tietysti kaikki muutkin kuluneisuuden merkit on syytä syynätä.
      Eiköhän yleensä "ruuvata" kunnolla jos ruuvaamaan ruvetaan, joten eiköhän ihan maalaisjärjellä ja hyvällä tarkkaavaisuudella asiat selviä. Siis, usko itseesi ja unohda "suomiautouskovaisten" ja heidän "papistonsa" pelottelu.

      • huoltokirjaa kysellä

        mittareihin saa ihan minkä lukeman vaan haluaa.
        Myös noihin muistillisiin..

        Jos on huollettu samassa liikkeessä, niin tulostavat kyllä huoltomuistion mukaan..
        Ostin siis ihan merkkiliikkeestä, en kadun varrelta..


      • JJV
        huoltokirjaa kysellä kirjoitti:

        mittareihin saa ihan minkä lukeman vaan haluaa.
        Myös noihin muistillisiin..

        Jos on huollettu samassa liikkeessä, niin tulostavat kyllä huoltomuistion mukaan..
        Ostin siis ihan merkkiliikkeestä, en kadun varrelta..

        Huoltokirjoja voi ostaa ja kirjoittaa niihin aivan mitä haluaa.


      • vain
        JJV kirjoitti:

        Huoltokirjoja voi ostaa ja kirjoittaa niihin aivan mitä haluaa.

        tuon on nykyää Saksan lain mukaan rangaistava asia. Siis yleisesti ruuvaaminen ja myös laitteisto mitä siihen tarvitaan. 2v vankilaa taitaa olla kovin rangaistus jos muistan oikein mutta suurin osa pääsee ilmeisesti sakolla.
        Omat huomiot asian suhteen on että asiasta kun mainitsee niin jos vähänkin epävarma myyjä kilsojen suhteen, niin ei hän niitä kauppakirjaan laita tämän jälkeen :)


      • MB2

        Juuu muistillisiin saa vaihdettua ajomäärän mutta vie mersu vehoon niin he kyllä osaavat katsoa että mikä on todellinen AJOMÄÄRÄ koska mersuun jää aina sormen jälki jos ajomäärää muutettu


      • E220_CDI
        MB2 kirjoitti:

        Juuu muistillisiin saa vaihdettua ajomäärän mutta vie mersu vehoon niin he kyllä osaavat katsoa että mikä on todellinen AJOMÄÄRÄ koska mersuun jää aina sormen jälki jos ajomäärää muutettu

        Mikä vielä tärkeämpää, auton EZS kontrollerin livedatan lisäksi myös huoltohistoria tallentuu vuosimallista 2008 alkaen Daimlerin DSB tietokantaan, joka on tehtaan koneella eikä auton mukana lainkaan.

        Hyvä väärennös muuttaa autosta kaiken tarpeellisen, mutta on se vähän epäilyttävää kun mittarissa on 120.000 km ja tehtaan tietokannan mukaan 250.000 km huolto tehtiin toissa vuonna.


    • Metallimies

      Jonkun auton hakeneena olen joskus tarkistuttanut kilometrit Tachojusteering- firmassa. En muuttamassa kilometrejä, kuten joku heti näsäviisaana vastaa, vaan pyytänyt heitä katsomaan, onko näyttämä alkuperäinen, vai onko sitä justeerattu. Maksaa noin 50 €.
      Puhelin numeron saapi nimen perusteella dastelefonbuch.de:stä. Sitten vain soittamaan entiselle omistajalle ja kysmyään, onks ok. Vähän kielitaitoa ja homma onnistuu. Entisen omistajan nimi ja osoite tarvitaan ja se löytyy Fahrzeugscheinista parhaiten.

    • olet hieman

      Tuntuu että olet hieman "vihreä" näissä kuvioissa.Ensinnäkin, uudessa briefissä on vain edellesen omistajan nimi, ei kaikkia.Siksi toiseksi, jos soitat ex omistajalle joka on ruuvannut siitä vaikka 50tkm pois niin mitäpä luulet hänen sanovan???????Ei varmaan pillahda itkuun ja soperra että juu, kyllä kävi niin että ruuvasin....Nuo muut vihjeet autossa on ehkä niitä luotettavimpia, sinuna käyttäisin ammattitaitoista apua auton tarkastuksessa.

      • Metallimies

        tällaisiin mielestäni asiattomuuksiin, mutta tämän kerran: Kirjoitin Scheinista en Briefistä. Fahrzeugscheinissa on nimi ja tarkka osoite. Eli se siitä taidat olla raaka porkkana.
        Ps. Minulta on turha odottaa kommenttia enää tähän.


      • TOOPE

        Osta ääliö kunnon lahopaska SUOMI auto(mieluummin vanaha paska taxi mese mistä mannet ruuvanneet mittarin) tuommoisten runkkujen tarvii kunnon tuontiautoja katsella


    • Adolf

      Isoilla autoilla on ajettu todellisuudessa n. 50 tkm/v. Pienemmillä yleensä n.30 tkm/v.
      Nuo "viralliset" tiedostot kertovatkin vain ruuvattujen keskiarvon, joka on n. 20tkm/v.
      Kyllähän järkikin sanoo että maassa missä on kunnon moottoritiet ajetaan autolla parisataa kilometriä päivässä.

      • sanoo, muttei

        Adolf ymmärrä!

        Ei monenkaan saksalaisen ammatti ole autolla ajaminen, vaan autoa käyttävät useimmat vain välttämättömiin ajoihin. Saksassa on erittäin tiivis rataverkko ja junalla pääsee lähes joka paikkaan, mm. töihin.


      • dsadasdasdasdas

        No haloo. Oikeasti Saksassa ajetaan vähemmän per auto kuin Suomessa. Luonnollista, kun autot ovat siellä halvempia.

        Kun ostaa hyväkuntoisen auton Saksasta (näkeehän sen nyt jo päällekin!), niin saa suomalaiseen käytettyyn verrattuna paremman auton halvemmalla. Ei kannata ostaa huonon näköistä autoa ulkomailta saakka, sellaisiahan saa täältä lähempääkin. Tutki rauhassa autoa, saatat löytää aivan uuden veroisen, vaikka auto on 3-5v vanha.


      • perusasiat

        niin tiedät sinäkin että Saksassa ajetaan keskimäärin n. 16600 km/auto/vuosi. Tietysti joillakin kieseillä ajetaan moninkertainen kilometrimäärä, mutta niin on myös paljon koslia joilla ajetaan huomattavsti keskimääräistä vähemmän.
        Onko oma leipäpuu kyseessä kun levittelet täällä selvää sontaa??


      • Pysykää toki maan pinnalla ...
        perusasiat kirjoitti:

        niin tiedät sinäkin että Saksassa ajetaan keskimäärin n. 16600 km/auto/vuosi. Tietysti joillakin kieseillä ajetaan moninkertainen kilometrimäärä, mutta niin on myös paljon koslia joilla ajetaan huomattavsti keskimääräistä vähemmän.
        Onko oma leipäpuu kyseessä kun levittelet täällä selvää sontaa??

        Me "tavallinen" saksalainen perhe jolla on kaksi lasta ja kaksi autoa ja työpaikat 30 km:n päässä ajettiin yhteensä noilla autoillamme jotain 30.000 kilometriä vuodessa, mukaanlukien matkat Suomeen. Kuten muutkin tuttavamme. Myyntiedustajat ovat erikseen.

        Noin yleensä ottaen 34 vuotta Saksassa asuneena ja x autoa vuosittain suomalaisille ostaneena olen sitä mieltä, että Suomessa on vallalla mitä villein pelko tuosta ruuvauksesta, eikä todellisuudesta oikein mitään käsitystä. Netissä ilmoitetut ja liikkeissä myynnissä olevat käytetyt autot ovat olleet juuri sitä mitä on ilmoitettukin, siksi että myyjä saa tosi kovat rapiskat jos käy ilmi että on valehdellut.

        Suosittelen, että kielitaidoton ei lähde haalimaan autoa Saksasta, vaan antaa tehtävän jollekin ammattilaiselle välittäjälle. Paitsi jos etsii seikkailuja tai lähtee joka tapauksessa esimerkiksi lomalle Saksaan.


      • hurjasorvi
        Pysykää toki maan pinnalla ... kirjoitti:

        Me "tavallinen" saksalainen perhe jolla on kaksi lasta ja kaksi autoa ja työpaikat 30 km:n päässä ajettiin yhteensä noilla autoillamme jotain 30.000 kilometriä vuodessa, mukaanlukien matkat Suomeen. Kuten muutkin tuttavamme. Myyntiedustajat ovat erikseen.

        Noin yleensä ottaen 34 vuotta Saksassa asuneena ja x autoa vuosittain suomalaisille ostaneena olen sitä mieltä, että Suomessa on vallalla mitä villein pelko tuosta ruuvauksesta, eikä todellisuudesta oikein mitään käsitystä. Netissä ilmoitetut ja liikkeissä myynnissä olevat käytetyt autot ovat olleet juuri sitä mitä on ilmoitettukin, siksi että myyjä saa tosi kovat rapiskat jos käy ilmi että on valehdellut.

        Suosittelen, että kielitaidoton ei lähde haalimaan autoa Saksasta, vaan antaa tehtävän jollekin ammattilaiselle välittäjälle. Paitsi jos etsii seikkailuja tai lähtee joka tapauksessa esimerkiksi lomalle Saksaan.

        sopivaa ammattilaista


    • autoperse

      jos myyjän hanuri on tiukka -alle 100tkm,löysä-n200tkm ,auki -apaut 400tkm

    • EasyJuttu

      Itsekin voi pyörittää 200 tonttua pois mittarista jos haluaa helposti....

      • E220_CDI

        Totta kai voit, ei tuo ole rakettitiedettä.

        Mutta eikö se ole vähän epäilyttävää, kun matkamittarissa on 120.000 km, mutta tehtaan huoltolokin mukaan 300.000 km huolto tehtiin vuosi sitten?


    • Lomalynpoika

      Ostat mersun liikkeestä alle 2v. Wanhan kärryn missä juuri liisarit päättyneet ja samaan tyyliin 30 kpl tarjolla ml.8000-50 000 niim ei kaikki voi olla ruuvattuja.päälle 2v takuu

      • 0293

        Olen samaa mieltä.
        Itse ostin merkkiliikkeestä 34.000 km ajetun ja runsaan vuoden vanhan MB:n, jolle oli tehty ensimmäinen huolto 28.000 km:n kohdalla.
        Ruuvatut kilometrit vai?!
        Samassa autossa on nyt 157 Tkm eikä ole tarvinnut kuin ns. kulutusosia - siis iskunvaimentimia sun sellaisia vaihtaa.


      • Anonyymi
        0293 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.
        Itse ostin merkkiliikkeestä 34.000 km ajetun ja runsaan vuoden vanhan MB:n, jolle oli tehty ensimmäinen huolto 28.000 km:n kohdalla.
        Ruuvatut kilometrit vai?!
        Samassa autossa on nyt 157 Tkm eikä ole tarvinnut kuin ns. kulutusosia - siis iskunvaimentimia sun sellaisia vaihtaa.

        Chevy epica 2.5 bens. Suora kutonen ketjujakopää.Täysnahka Aisinin automaatti matkustajat ihmettelevät hyvää kyytiä.Ei yhtää helaa,ei ainoatakaan iskaria,katsastus 07.09-023 km 290th Eteläkoreasta,tätä ei mb ja bemari kuskit usko


    • saksalainenrehellinen

      Kysy myyjältä kyllä se vastaa rehellisesti

    • hölömäläinen

      Soomessa autoliike myy AUTOLIIKE 3 eri autosta kasattua kolaroitua romua ja sä kysyt Saksan tuonista HAHHAHHAA...

    • 0293

      kyllä suomalainen on tyhmä hakee saksasta autot jotka siellä olisi menneet kohtapuolin paaliin ei jumalauta

      • E220_CDI

        Tehtaan 2 vuoden vaihtoautotakuu ja autolla on ikää 8 vuotta vähemmän kuin Aidolla Suomi Autolla keskimäärin. Tehtaan tietokoneelta tarkistettua huoltohistoriaa oli ostaessani kymmeniätuhansia kilometrejä ja hintaa Suomen kilvissä tasan puolet uudesta samanlaisesta (jota ei Suomesta voi ostaa, koska Aidon Suomi Auton ostajan kynässä ei riitä rasteja kaikkiin tarpeellisiin ruutuihin tilauskaavakkeessa). Myös talvivarusteet ovat paremmat kuin saman ikäisissä Aitosuomiautoissa keskimäärin.

        Jos tällä saa tyhmän maineen, niin sen kanssa pystyn kyllä elämään.


      • Eikös_sinulla
        E220_CDI kirjoitti:

        Tehtaan 2 vuoden vaihtoautotakuu ja autolla on ikää 8 vuotta vähemmän kuin Aidolla Suomi Autolla keskimäärin. Tehtaan tietokoneelta tarkistettua huoltohistoriaa oli ostaessani kymmeniätuhansia kilometrejä ja hintaa Suomen kilvissä tasan puolet uudesta samanlaisesta (jota ei Suomesta voi ostaa, koska Aidon Suomi Auton ostajan kynässä ei riitä rasteja kaikkiin tarpeellisiin ruutuihin tilauskaavakkeessa). Myös talvivarusteet ovat paremmat kuin saman ikäisissä Aitosuomiautoissa keskimäärin.

        Jos tällä saa tyhmän maineen, niin sen kanssa pystyn kyllä elämään.

        ole jo se tyhmän ja hullun skitsofreenikon maine jo päällä, Tojota-palstan oma trollipoju? Paljastuit vajaa vuosi sitten nolosti erääksi Tojota-trollipojun sivupersoonaksi etkä siitä tilanteesta tule pääsemään ikinä eroon.


      • E220_CDI
        Eikös_sinulla kirjoitti:

        ole jo se tyhmän ja hullun skitsofreenikon maine jo päällä, Tojota-palstan oma trollipoju? Paljastuit vajaa vuosi sitten nolosti erääksi Tojota-trollipojun sivupersoonaksi etkä siitä tilanteesta tule pääsemään ikinä eroon.

        Jätän muiden lukijoiden arvioitavaksi kuka on trollipoju.


    • qwerty__

      Olen ostanut jo 8 autoa Saksasta, hinta-luokkaa 30.000-40.000 Saksassa, aina ensimmäiseltä omistajalta tai saman merkin merkkiliikkeestä, aina olen saanut kirjallisen vakuutuksen kilometreistä ja aina olen sen vaatinut.

    • Anonyymi

      Täällä on asiantuntijoina suomijuntit kaikkitietävät jotka eivät ole tuoneet yhtään autoa ja itse kun kateellisia ovat yrittävät tietää liikaa.Suomessa ostavat kanttihousuilta kotteroita.

    • Kuule, älä yleistä!
      Minä olen tuonut jo yhden MB W211 Face Liftin ja toista olen piakkoin lähdössä hakemaan.
      Olen takavuosina myös kirjoittanut näille palstoille autonhakuoppaan.
      Saattaa löytyä oikeilla hakusanoilla.

    • Anonyymi

      Mission impossible. Kikkarapäältä saat uuden mittarilukeman vaikka satamassa.

    • Anonyymi

      itse ostan auton aina kylästä guntherilta, en abdullahilta vaan yksityiseltä ja aina on mappi kainalossa huolthistoriasta mitä on tehty ja aina mennyt leimata suomessa ekalla läpi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe