Näin Veho kusettaa!

poiuy..

Yritän kertoa tämän mahdollisimman lyhyesti ja selvästi

Autoni alkoi yhtäkkiä kolisemaan huolestuttavasti jostain auton alta. Ajoin auton suosiolla pitäjänmäen vehoon kun sattui sopivasti olemaan matkan varrella. Siellä auto oli tutkittavana noin 40min ja odottelin, kunnes minulle tultiin kertomaan että on vähän epäselvää mistä se kolina tulee, "mutta tässä on jotain syitä, jotka saattavat vaikuttaa siihen, me suositellaan että ne korjataan ja katsotaan sitten uudestaan"

Okei, lista oli pitkä ja toki autokin aika vanha (-99, ajettu 160tkm). Siinä vaiheessa ajattelin en herran jumala ala tollasia huoltoja tekemään autolle, jos mikään ei ole edes varmaa. Lähdin "vikalista" kädessä pois, johon oli kirjoitettu: "Olemme suositteleet auton omistajaa jättämään auton huoltoon, ja hän ottaa sen omalla vastuulla käyttöön"

Seuraavana päivänä menin ns. mattimeikäläisen huoltoon ja näytin tätä vehon lappua ja sanoin että teetkö oman arvion äänestä ja tarpeellisista korjauksista. Kaveri lupasi tsiigaaa mahd. pian. Hyvä että kerkesin edes kotiin, niin kyseinen herra soittelee jo takaisin ja sanoo että auto on korjattu ainakin kolinan suhteen. Syy oli, että VASEN ETURENGAS OLI LÖYSÄLLÄ. Kiristyksen jälkeen alusta ei pitänyt mitään epänormaalia ääntä.

Vehon listaa herra kommentoi, että voihan näitä asioita korjailla ja uusia, mutta en tiedä kuinka oleellista kun koko autokin on jo suhteellisen vanha, eikä mikään asioista ole välttämätön.

Mitä tästä pitäisi ajatella? En ehkä ole mikään autoinsinööri, mutta ei jessus mitä bullshittiä veholta. Heräsi vain kysymys kuinka paljon jotain naisiakin kusetetaan?

Soitin Veholle ja siellä joku jätkä vain ns. pahoitteli ja sanoi että täällä on jotain uusia kavereita töissä, jepjep...

13

3975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "mekaanikko"

      Minuakin on jo kauan vituttanut kun joutuu koko ajan pysymään jyvällä näissä autoasioissa. Mieluummin vaan ajaisi ja korjauttaisi ammattilaisella, mutta kun se ammattilaisuus saattaa olla mitä sattuu. Pari kuukautta sitten vaihdatin öljyt pitkästä aikaa, kun yleensä olen vaihtanut itse. No seuraavana päivänä huomasin, että auto savuttaa käynnistyessään. Katsoin ölyt ja liikaahan siellä oli. Jouduin imemään ylimääräiset pois, ettei katit hajoa tai moottorin tiivisteet ala vuotamaan.
      Tästä lähtien teen kaikki huollot itse mitä voin. Silloin ainakin tietää mitä saa.

    • jukkis..

      tietäen miten näiden merkkihuolto henkiöiden palkkaus tapahtuu ja muodostuu niin en yhtään ihmettele. Todella helppo käyttää asiakasta hyväksi. Merkkihuolloissa et myöskään pääse juttelemaan itse huollon tekevien kanssa, vaan saat tiskiltä jonkun pukumiehen, jolle korjaajat tuovat a4:sen käteen.

    • asikkaitahan me

      Niin normi meno, kuulostaa tutulta myös eräälle toisen amerikkaisen automerkin käyttäjällle.

      Kannattaa tiskillä yrittää olla mahdollisimman viisas ja sanoa jotain viasta vaikka ei olisi edes varma.

    • oni

      ettei ollu vaan välystä vähän liikaa siellä sun täällä? ;D

    • huoltopäällökkö

      Idiootti! Luuletko että oltaisiin voitu laskuttaa muttereiden kiristyksestä tuhat euroa? Lisäksi jos kaikki mainitut kohteet olisi korjattu niin varmasti pyörätkin olisi olleet kiinni sen jälkeen.

      • aappa

        Kunhan ei asiakkaalle sanota sitä että oli kyse vain muttereiden kiristyksestä.


      • alkaa
        aappa kirjoitti:

        Kunhan ei asiakkaalle sanota sitä että oli kyse vain muttereiden kiristyksestä.

        ilmeisesti tulemaan jokin ilmiö. Sillä paljon kauppiaita mitkä hokevat ettei Veholle voi enään viedä kun juuri "vaihtavat osaa kunnes vika löytyy". Harvemmin yhdyn tällaisiin keskusteluihin, mutta alkaa olemaan jo suurin osa tuttavistani joilla uudempi MB ja joutunut vastaavanlaisen uhriksi. Harvemmin suuri määrä ihmisiä puhuu samasta asiasta eri tapauksissa ellei niissä ole jotain perää.


    • sdfd

      helppoo kun sen osaa, Veho.

    • henri..

      liksaha tulee sen mukaan paljon tekee "töitä" eikä esim. tuntimäärän mukaan.

      • Opel-huoltokin osaa...

        ...toimia samoin. Viime kesänä vein autoni pikahuoltoon kitinän takia. Pojat tekivät viitisen sataa maksaneen korjauksen, kun eivät oikein osanneet sanoa, mistä kitinä johtui. Kitinä ei korjaantunut. Lisäksi autoni alle kurkannut omaa autoaan huollattamaan tullut mieshenkilö sanoi autoni vuotavan öljyä. Huollon mekaanikot eivät itse sitä huomanneet, vaikka auto oli siinä heidän edessään ylös nostettuna. Auto oli sitä paitsi juuri päivä- pari aiemmin tullut vuosihuollosta. Olin käyttänyt autoni kitinän vuoksi myös pakoputkikorjaamolla, mutta siellä arvelivat vian olevan iskareissa. Sen kerroin heti Opel-huollossa, mutta eivät uskoneet. Sieltä vika sitten lopulta löytyikin. No, sain pienen alennuksen "oikean vian" korjauksen hinnasta. Myönsivät kuitenkin sählänneensä. Eipä se paljon lohduttanut, kun piti maksaa kalliista turhasta korjauksesta.
        Eikä innosta hankkimaan enää uutta Opelia.


    • no niin

      Mutta lähdetäänpäs liikkeelle alusta, vaihdatitko renkaasi veholla? taisit vaihtaa itse?

      eipä heti tulisi itsellänikään mieleen jos tullaan kolinasta valittamaan että on jättänyt pyöränpultit/mutterit auki... jos ei sattumalta huomaa

      taisit kusettaa itseäsi, anna seuraavaksi jonkun vaihtaa renkaasi joka osaa...

      ps. voi toki olla että et vaihtanut renkaita viimeksi itse, jolloin pahoittelen syytöstä.

    • VEHOonhuijauspulju

      Veho on täysi kusetusfirma huolloissa. Yrittävät teettää ylimääräisiä huoltotoimenpiteitä sikahintaan. Jos niistä kieltäytyy niin ronklaavat autoa niin että muutaman kuukauden kuluttua autoon tulee vakava vika. Ei missään tapauksessa kannata viedä veholle!

    • ibibuihloåytcyc

      Kannattaisi aina ensin itse pyrkiä tutkimaan yksinkertaisimmat asiat ennenkuin vie autoa korjaamolle. Auton kunto on kuitenkin ensisijassa kuljettajan vastuulla eikä sitä voi ulkoistaa jollekin korjaamolle niin ettei itse edes vilkaise autoa silmämääräisesti.
      Nykyajan autokorjaamojen osaamisen taso on näköjään vajonnut jo niin alas ettei ne enää vastaa tarkoitustaan ollenkaan. Auto toimii varmaan nykyään pidempään kun ei vie sitä minnekään "huoltoon" vaan vaihtaa öljyt ja suodattimet itse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4194
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4102
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3914
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2725
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2475
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1950
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1609
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe