olenko sosiopaatti?

se ei voi mennä niin.....

Eli opiskelen lähihoitajaksi, ja olen huomannut, että täsmään täysin sosiopaatin määritelmään (en kyllä voi enkä halua sitä uskoa), mutta se täsmäisi siis täysin minuun ja se pelottaa kyllä.
En tiedä mitä tehdä, ensinnäkin enhän minä voi olla sosiopaatti, en vaan voi ja kaiken huipuksi minusta pitäisi tulla hoitaja (kuka tahtoo sosiopaatihoitajan???). Pitäisikö vain antaa olla ja yrittää unohtaa?

65

14362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • catha

      Et ole sosiopaatti. Jos olisit, et luultavasti olisi mitään tunnistanut itsessäsi ja siinäkin tapauksessa jossa olisit tunnistanut itsesi et välittäisi siitä. Ei sosiopaattia häiritse mitenkään se että hän on sosiopaatti, vaikka hän sen itsekkin tietäisi ja uskoisi siihen.
      Ja sosiopaatti ei tosiaankaan murehtisi siitä että kukaan ei halua sosiopaatti hoitajaa. Miksi murehtia kun ei kerran oikeasti välitä kenestäkään.
      Eli siis unohda koko juttu, et tosiaankaan ole sosiopaatti.

      • se ei voi mennä niin.....

        oireet minuun sopii, sen jotenkin tiedostan, vaikka en siihen tahtoisi uskoa (kuka nyt haluaisi?). En välittäisi koko jutusta muuten, mutta tiedän, että tämä elämä ei välttämättä aina mene sosiopaatilla kovin hyvin.... catha kirjoitti:

        "Ja sosiopaatti ei tosiaankaan murehtisi siitä että kukaan ei halua sosiopaatti hoitajaa. Miksi murehtia kun ei kerran oikeasti välitä kenestäkään.
        Eli siis unohda koko juttu"


        En ajattele tässä kohdin muita ihmisiä, jos paljastuisi, että en voisi toimia hoitoalalla, olisin periaateessa opiskellut kaksi vuotta turhaan.


      • catha
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        oireet minuun sopii, sen jotenkin tiedostan, vaikka en siihen tahtoisi uskoa (kuka nyt haluaisi?). En välittäisi koko jutusta muuten, mutta tiedän, että tämä elämä ei välttämättä aina mene sosiopaatilla kovin hyvin.... catha kirjoitti:

        "Ja sosiopaatti ei tosiaankaan murehtisi siitä että kukaan ei halua sosiopaatti hoitajaa. Miksi murehtia kun ei kerran oikeasti välitä kenestäkään.
        Eli siis unohda koko juttu"


        En ajattele tässä kohdin muita ihmisiä, jos paljastuisi, että en voisi toimia hoitoalalla, olisin periaateessa opiskellut kaksi vuotta turhaan.

        Ensinnäkin olet pitkä jänteinen jos olet jaksanut opiskella kaksi vuotta. Sosiopaatit eivät ole pitkäjänteisiä. He ovat hetkessä eläviä.
        Toisekseen et murehtisi tulevaisuutta, jos olisit sosiopaatti. Ei sosiopaattia huoleta se että menettääkö hän jonkin työn jne. Ei sosiopaattia huoleta edes vankilaan joutuminen.

        Ja kuulosta hieman kaukaa haetulta mennä hoitoalalle vain hyödyn takia. Miten hoitoalalta voi saada hyötyä, kun paljon pienemmällä vaivalla saa paljon enemmän rahaa. Työttömänäkin saa melkein yhtä paljon rahaa kuin lähihoitajana.

        Vielä siitä murehtimisesta. Ei sosiopaattia kiinnosta miten hänen elämänsä menee. Ei hän sellaistakaan osaa murehtia. Tuntemani sosiopaatti on puukottanut jo monta ihmistä ja ollut pari kertaa linnassa eikä häntä kiinnosta. Eikä häntä myöskään kiinnosta vaikka hän joskus vahingossa puukottaisi jonkun hengiltä. Vaikka häntä on varoitettu siitä ja pitkästä linna tuomiosta jonka taposta saa hän toteaa vain että "mitä sitten?".


      • catha
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        oireet minuun sopii, sen jotenkin tiedostan, vaikka en siihen tahtoisi uskoa (kuka nyt haluaisi?). En välittäisi koko jutusta muuten, mutta tiedän, että tämä elämä ei välttämättä aina mene sosiopaatilla kovin hyvin.... catha kirjoitti:

        "Ja sosiopaatti ei tosiaankaan murehtisi siitä että kukaan ei halua sosiopaatti hoitajaa. Miksi murehtia kun ei kerran oikeasti välitä kenestäkään.
        Eli siis unohda koko juttu"


        En ajattele tässä kohdin muita ihmisiä, jos paljastuisi, että en voisi toimia hoitoalalla, olisin periaateessa opiskellut kaksi vuotta turhaan.

        Kertoisitko mitä kaikkea olet tehnyt mikä kuvastaisi sinun olevan sosiopaatti. Kerrotko mikä ajatus ja tunnemaailmassasi kuvastaisi sinun olevan sosiopaatti.
        Eli kertoisitko miten eri oireet sopivat sinuun ja missä yhteydessä.
        Kiitos...


      • se ei voi mennä niin.....
        catha kirjoitti:

        Kertoisitko mitä kaikkea olet tehnyt mikä kuvastaisi sinun olevan sosiopaatti. Kerrotko mikä ajatus ja tunnemaailmassasi kuvastaisi sinun olevan sosiopaatti.
        Eli kertoisitko miten eri oireet sopivat sinuun ja missä yhteydessä.
        Kiitos...

        catha, laitan tähän vähän esimerkkejä.
        En kadu ikinä tekemisiäni, olen tehnyt paljon kaikenlaisia asioita. pahimpia on esim fyysinen väkivalta, toisen alistaminen, jne. Kerran äitini yritti suostutella minua lääkäriin syitä oli monia. Olen hänestä pelottavan kylmä ja minulta puuttuu hänestä ainakin empatian, häpeän ja syyllisyyden tunteet ja omatunto.

        Minulla on pakkomielle saada tahtoni läpi, pystynkin valehtelemaan silmät kirkkaina jos saan valheen avulla pienenkin hyödyn itselleni. Ja kyllä, minulla on myös suuruus harhoja itsestäni. Olen valmis menemään äärimmäisyyksiin saadakseni olla ihailtu, minulla tulee tarve korostaa itseäni saadakseni huomiota.

        En piittaa muiden turvallisuudesta, esimerkiksi kun serkkuni lähti räkäkännissä ajamaan autoa, minä jatkoin tyynenä lukemista...


      • catha
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        catha, laitan tähän vähän esimerkkejä.
        En kadu ikinä tekemisiäni, olen tehnyt paljon kaikenlaisia asioita. pahimpia on esim fyysinen väkivalta, toisen alistaminen, jne. Kerran äitini yritti suostutella minua lääkäriin syitä oli monia. Olen hänestä pelottavan kylmä ja minulta puuttuu hänestä ainakin empatian, häpeän ja syyllisyyden tunteet ja omatunto.

        Minulla on pakkomielle saada tahtoni läpi, pystynkin valehtelemaan silmät kirkkaina jos saan valheen avulla pienenkin hyödyn itselleni. Ja kyllä, minulla on myös suuruus harhoja itsestäni. Olen valmis menemään äärimmäisyyksiin saadakseni olla ihailtu, minulla tulee tarve korostaa itseäni saadakseni huomiota.

        En piittaa muiden turvallisuudesta, esimerkiksi kun serkkuni lähti räkäkännissä ajamaan autoa, minä jatkoin tyynenä lukemista...

        Ensinnäkin luettelemasi oireet eivät ole sosiopatiaan viittaavia vaan narsismiin.

        Ja lähdetään vaikka siitä että minulla ja niin varmasti suurimmalla osalla muistakin on pakkomielle saada tahtonsa läpi. Kuka nyt haluaisi olla väärässä tai mennä muiden mukana.
        Toisekseen järkevä ihminen ei kadu tekemisiään. Miksi katua, koska ei siitä enää jälkeenpäin ole mitään hyötyä.
        Jos et ole huomannut niin kaikki valehtelevat jos hyötyvät siitä. Niin minäkin teen eikä siinä ole mitään outoa.
        Miten sinulla voi olla suuruusharhoja itsestäsi, jos itse sanot että sinulla on suuruusharhoja. Ei ne silloin ole suuruusharhoja. Silloin olet vain päättänyt että sinulla on niitä. Jos sinulla olisi oikeasti suuruusharhoja, niin sinä olisit ehdottomasti sitä mieltä että sinä olet muita ylempi arvoinen ja parempi aina ja joka asiassa ehdoitta.
        Ja melkein jokaisella on tarve korostaa itseään saadakseen huomiota. Miksi luulet ihmisten muuten välittävän itsestään. Ihminen kun vain tarvitsee huomiota.
        Minäkin teen kaikkeni ollakseni ihailtu. Ja niin tekee ties kuinka moni muu.
        Mitä se todistaa turvallisuuden piittaamisesta ettet tehnyt mitään kun serkkusi lähti ajamaan kännissä autoa. Miksi tehdä mitään, itseppähän hölmöilee. Eikä tuossakaan ole mitään outoa.
        Sitten vielä tuosta fyysisestä väkivallasta. Olet kerran pahoinpidellyt jonkun lapsena. Se ei paljon kerro, minäkin olet lapsena pahoinpidellyt monia.

        En minäkään ole sosiopaatti tai narsisti, vaikka moni noista sopii esim. minuunkin. Se ei tarkoita mitään häiriötä. Se on normaalia käyttäytymistä, varsinkin murrosiässä, jossa sinä vielä olet.


      • se ei voi mennä niin.....
        catha kirjoitti:

        Ensinnäkin luettelemasi oireet eivät ole sosiopatiaan viittaavia vaan narsismiin.

        Ja lähdetään vaikka siitä että minulla ja niin varmasti suurimmalla osalla muistakin on pakkomielle saada tahtonsa läpi. Kuka nyt haluaisi olla väärässä tai mennä muiden mukana.
        Toisekseen järkevä ihminen ei kadu tekemisiään. Miksi katua, koska ei siitä enää jälkeenpäin ole mitään hyötyä.
        Jos et ole huomannut niin kaikki valehtelevat jos hyötyvät siitä. Niin minäkin teen eikä siinä ole mitään outoa.
        Miten sinulla voi olla suuruusharhoja itsestäsi, jos itse sanot että sinulla on suuruusharhoja. Ei ne silloin ole suuruusharhoja. Silloin olet vain päättänyt että sinulla on niitä. Jos sinulla olisi oikeasti suuruusharhoja, niin sinä olisit ehdottomasti sitä mieltä että sinä olet muita ylempi arvoinen ja parempi aina ja joka asiassa ehdoitta.
        Ja melkein jokaisella on tarve korostaa itseään saadakseen huomiota. Miksi luulet ihmisten muuten välittävän itsestään. Ihminen kun vain tarvitsee huomiota.
        Minäkin teen kaikkeni ollakseni ihailtu. Ja niin tekee ties kuinka moni muu.
        Mitä se todistaa turvallisuuden piittaamisesta ettet tehnyt mitään kun serkkusi lähti ajamaan kännissä autoa. Miksi tehdä mitään, itseppähän hölmöilee. Eikä tuossakaan ole mitään outoa.
        Sitten vielä tuosta fyysisestä väkivallasta. Olet kerran pahoinpidellyt jonkun lapsena. Se ei paljon kerro, minäkin olet lapsena pahoinpidellyt monia.

        En minäkään ole sosiopaatti tai narsisti, vaikka moni noista sopii esim. minuunkin. Se ei tarkoita mitään häiriötä. Se on normaalia käyttäytymistä, varsinkin murrosiässä, jossa sinä vielä olet.

        tiennyt kyllä jo pitkään, ettei minulla ole "kaikki ihan kunnossa", ja minä en voi sille mitään, mutta minusta tämä pätee paremmin sosiopatiaan kuin narsismiin. Vaikka kyllä olisin ehdottomasti mieluummin narsisti kuin täydellinen sosiopaatti. ensimmäisen kerran aloin asiaa miettiä varmaan siinä 10 vuotta sitten. Joka tapauksessa siinä 15-16 vuotiaana. Asia ei tosin kovin paljon minua kiinnostanut ennen kuin aloin hoitajaksi opiskella, ei minua kiinnostanut eikä kiinnostaisi nytkään ellen tietäisi mihin tälläiset sairaidet voivat johtaa.


      • catha
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        tiennyt kyllä jo pitkään, ettei minulla ole "kaikki ihan kunnossa", ja minä en voi sille mitään, mutta minusta tämä pätee paremmin sosiopatiaan kuin narsismiin. Vaikka kyllä olisin ehdottomasti mieluummin narsisti kuin täydellinen sosiopaatti. ensimmäisen kerran aloin asiaa miettiä varmaan siinä 10 vuotta sitten. Joka tapauksessa siinä 15-16 vuotiaana. Asia ei tosin kovin paljon minua kiinnostanut ennen kuin aloin hoitajaksi opiskella, ei minua kiinnostanut eikä kiinnostaisi nytkään ellen tietäisi mihin tälläiset sairaidet voivat johtaa.

        Ensinnäkin miten oireet mielestäsi ovat lähempänä sosiopatiaa jos ne ovat narsismin oireita. Toisekseen sinussa ei ole kuuleman mukaan mitään normaalista poikkeavaa.
        Sitten koulutuksestasi. Sanoit toisessa viestissä että "Hoiva alalle jouduin oikeastaan vain siksi, että kun yhdeksännen luokan lopussa piti valita joku ammattikoulu mihin jatkaa en oikein tiennyt mihin mennä. ja minä päädyin lopulta jotenkin tänne".
        Eli siis miten voit olla päätynyt sinne suoraan peruskoulusta ja opiskeluja takana 2 vuotta jos olet nyt 25 vuotta? Eikös tuossa ole nyt jokin epäsuhta, vai? Eli siis menitkö sinne suoraan peruskoulusta ja olet edelleen teini, vai oletko 25v ja mennyt sinne ihan omasta tahdosta ja harkinnasta?
        Eikä heikot arvosanat ammattikoulussa, varsinkaan lähihoitaja koulussa kerro mistään välinpitämättömyydestä. Minäkin olen jo kolmannessa ammattikoulussa, koska aiemmista on tullut niin paljon hylättyjä ettei ole mitään mieltä ollut jatkaa. Hylätyt taas on tullut runsaista poissa oloista. Lisäksi olen ollut työttömänä, sairaslomalla ja pätkätöissä. Entä sitten, ei se tee minustakaan sosiopaattia.
        Etkä sinä muutenkaan vaikuta kovin välinpitämättömältä jos murehdit tulevaisuudesta. Jos olisit välinpitämätön, et sinä murehtisi siitä että mihin jokin johtaa. Ei sinua silloin kiinnostaisi seuraamukset eli mitä seuraamuksia jostain asiasta on.


      • Ihminen,,.
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        tiennyt kyllä jo pitkään, ettei minulla ole "kaikki ihan kunnossa", ja minä en voi sille mitään, mutta minusta tämä pätee paremmin sosiopatiaan kuin narsismiin. Vaikka kyllä olisin ehdottomasti mieluummin narsisti kuin täydellinen sosiopaatti. ensimmäisen kerran aloin asiaa miettiä varmaan siinä 10 vuotta sitten. Joka tapauksessa siinä 15-16 vuotiaana. Asia ei tosin kovin paljon minua kiinnostanut ennen kuin aloin hoitajaksi opiskella, ei minua kiinnostanut eikä kiinnostaisi nytkään ellen tietäisi mihin tälläiset sairaidet voivat johtaa.

        Sosiopaateilla on tapana hakeutua esim sairaanhoitoalalle, koska siinä he pääsevät ihmisen mieleen käsiin ja varsinkin nuoren mielenterveys, vanhushoito kiinnostavat sosiopaatteja sillä he voivat kontroila heikkoja. Se on aika paska juttu ja hirveen yleinen, siks sairaanhoitajaksi on ne testitkin. Sairaanhoitajat, opettajat, johtajat ovat henkilöitä joista pitää tutkia keitä he oikein ovat. Varsinkin Oulun läänissä ja savossa päin tutkimusten mukaan tämä olisi moninkertaisesti yleisempää, joka johtuu geeneistä luultavasti enimmäkseen.

        Ps, pidä ittes kurissa!


      • sossossop
        Ihminen,,. kirjoitti:

        Sosiopaateilla on tapana hakeutua esim sairaanhoitoalalle, koska siinä he pääsevät ihmisen mieleen käsiin ja varsinkin nuoren mielenterveys, vanhushoito kiinnostavat sosiopaatteja sillä he voivat kontroila heikkoja. Se on aika paska juttu ja hirveen yleinen, siks sairaanhoitajaksi on ne testitkin. Sairaanhoitajat, opettajat, johtajat ovat henkilöitä joista pitää tutkia keitä he oikein ovat. Varsinkin Oulun läänissä ja savossa päin tutkimusten mukaan tämä olisi moninkertaisesti yleisempää, joka johtuu geeneistä luultavasti enimmäkseen.

        Ps, pidä ittes kurissa!

        Hurmaavaa. Saanen siteerata: "siks sairaanhoitajaksi on ne testitkin"..
        Ymmärrätkö että sosiopaatti läpäisee ne "testit" luultavasti paremmin kuin kukaan muu! Hän tietää tasan tarkkaan kuinka vastata ja esittää empaattista. Suurin osa ihmisistä on niin naiiveja typeryksiä, että tämä menee helposti läpi. Ja kun sosiopaatti huomaa kuinka tyhmiä ihmiset ovat, hänen halveksuntansa kasvaa ja hän alkaa kusettaa yhä enemmän. Ja näitä ihmisiä sitten valitaan hallitukseen ja nämä ihmiset sitten kirjoittavat meille reseptejä jne ja koko illuusio on täydellinen.. ehhehe


      • 36+2
        catha kirjoitti:

        Ensinnäkin olet pitkä jänteinen jos olet jaksanut opiskella kaksi vuotta. Sosiopaatit eivät ole pitkäjänteisiä. He ovat hetkessä eläviä.
        Toisekseen et murehtisi tulevaisuutta, jos olisit sosiopaatti. Ei sosiopaattia huoleta se että menettääkö hän jonkin työn jne. Ei sosiopaattia huoleta edes vankilaan joutuminen.

        Ja kuulosta hieman kaukaa haetulta mennä hoitoalalle vain hyödyn takia. Miten hoitoalalta voi saada hyötyä, kun paljon pienemmällä vaivalla saa paljon enemmän rahaa. Työttömänäkin saa melkein yhtä paljon rahaa kuin lähihoitajana.

        Vielä siitä murehtimisesta. Ei sosiopaattia kiinnosta miten hänen elämänsä menee. Ei hän sellaistakaan osaa murehtia. Tuntemani sosiopaatti on puukottanut jo monta ihmistä ja ollut pari kertaa linnassa eikä häntä kiinnosta. Eikä häntä myöskään kiinnosta vaikka hän joskus vahingossa puukottaisi jonkun hengiltä. Vaikka häntä on varoitettu siitä ja pitkästä linna tuomiosta jonka taposta saa hän toteaa vain että "mitä sitten?".

        Ottamatta kantaa ap:n tilanteeseen muistuttaisin, että kyllä hoitoalalla on ollut, ja aivan taatusti on tälläkin hetkellä, sosio- ja psykopaatteja sekä muulla tavoin vakavasti vinksahtaneita. Jostain syystä he ovat alalle hakeutuneet tai ajautuneet. Uran alussa ovat ehkä vielä suht normaaleja työntekijöitä, mutta ajan kanssa, sopivissa olosuhteissa ja hoitamattomina nämäkin sairaudet pahenevat.


      • 20+3
        sossossop kirjoitti:

        Hurmaavaa. Saanen siteerata: "siks sairaanhoitajaksi on ne testitkin"..
        Ymmärrätkö että sosiopaatti läpäisee ne "testit" luultavasti paremmin kuin kukaan muu! Hän tietää tasan tarkkaan kuinka vastata ja esittää empaattista. Suurin osa ihmisistä on niin naiiveja typeryksiä, että tämä menee helposti läpi. Ja kun sosiopaatti huomaa kuinka tyhmiä ihmiset ovat, hänen halveksuntansa kasvaa ja hän alkaa kusettaa yhä enemmän. Ja näitä ihmisiä sitten valitaan hallitukseen ja nämä ihmiset sitten kirjoittavat meille reseptejä jne ja koko illuusio on täydellinen.. ehhehe

        Juuri noita testejä olen minäkin aina ihmetellyt! Paljon narsistista piirteitä omaava tietää luontaisesti, miten ollaan hyvä tyyppi, luottamusta herättävä ja vastuullinen, helposti lähestyttävä, mutta jämäkkä "ihmistenlukija". Sekopäillä on kyky antaa tarvittavat vaikutelmat. He eivät jännitä testitilannettakaan. Ja tuokin on totta, että heidän röyhkeytensä kasvaa nopeasti, kun huomaavat, kuinka helppoa hyväuskoisten huijaaminen on.


      • yksi hoitsu
        Ihminen,,. kirjoitti:

        Sosiopaateilla on tapana hakeutua esim sairaanhoitoalalle, koska siinä he pääsevät ihmisen mieleen käsiin ja varsinkin nuoren mielenterveys, vanhushoito kiinnostavat sosiopaatteja sillä he voivat kontroila heikkoja. Se on aika paska juttu ja hirveen yleinen, siks sairaanhoitajaksi on ne testitkin. Sairaanhoitajat, opettajat, johtajat ovat henkilöitä joista pitää tutkia keitä he oikein ovat. Varsinkin Oulun läänissä ja savossa päin tutkimusten mukaan tämä olisi moninkertaisesti yleisempää, joka johtuu geeneistä luultavasti enimmäkseen.

        Ps, pidä ittes kurissa!

        Toi nyt on aivan sekoa. Eiköhän psykot viihdy parhaiten johtajina yrityksissä ja erottavat ihmisiä ja ovat rikkaita. Juuri oli tutkimus aiheesta lehdissä. Sairaanhoitajat oli juuri niitä vähiten psykoja.

        Psykoja oli johdossa, hallitsevissa asemissa ja kirurgeina. Kirurgina ei käsi tärise kun ei pelkää. Älykkään psykon kyvyt menisi hukkaan köyhänä hoitsuna.Yksi psyko sanoikin mulle halveksien et miksi haluat olla luuserien sairaiden kanssa. Hän haluaa vain menestyvien seuraan.

        Suurin osa sairaanhoitajista on tosi empaattisia ja tuntevia. Ehkä liikaakin. Näitä ilkeitäkin ihmisiä tietty löytyy mutta ovat vähemmistöä. En tiedä ovatko psykoja vai loppuun palaneita.


      • juu.fi
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        tiennyt kyllä jo pitkään, ettei minulla ole "kaikki ihan kunnossa", ja minä en voi sille mitään, mutta minusta tämä pätee paremmin sosiopatiaan kuin narsismiin. Vaikka kyllä olisin ehdottomasti mieluummin narsisti kuin täydellinen sosiopaatti. ensimmäisen kerran aloin asiaa miettiä varmaan siinä 10 vuotta sitten. Joka tapauksessa siinä 15-16 vuotiaana. Asia ei tosin kovin paljon minua kiinnostanut ennen kuin aloin hoitajaksi opiskella, ei minua kiinnostanut eikä kiinnostaisi nytkään ellen tietäisi mihin tälläiset sairaidet voivat johtaa.

        Haluat selvästi olla sosiopaatti, koska et muuten yrittäisi niin todistaa sitä. Jos olisit sosiopaatti, nauttisit kaaoksesta etkä huolehtisi siitä, että oletko sellainen. Jokainen ihminen on vähäisen "hullu" minä myös, mutta se ei sinusta sosiopaattia tee


      • Anonyymi
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        oireet minuun sopii, sen jotenkin tiedostan, vaikka en siihen tahtoisi uskoa (kuka nyt haluaisi?). En välittäisi koko jutusta muuten, mutta tiedän, että tämä elämä ei välttämättä aina mene sosiopaatilla kovin hyvin.... catha kirjoitti:

        "Ja sosiopaatti ei tosiaankaan murehtisi siitä että kukaan ei halua sosiopaatti hoitajaa. Miksi murehtia kun ei kerran oikeasti välitä kenestäkään.
        Eli siis unohda koko juttu"


        En ajattele tässä kohdin muita ihmisiä, jos paljastuisi, että en voisi toimia hoitoalalla, olisin periaateessa opiskellut kaksi vuotta turhaan.

        Kyllähän hoitajissa ja lääkäreissä ynnämuissa on paljon sosiopaatteja, psykopaatteja, narsisteja ja vaikka minkälaista hiihtäjää. Kyllähän he vahinkoakin toisinaan aiheuttavat. Et voi valita millainen luonne tai aivot sinulla sattuu olemaan, mutta voit valita miten toimit. Kyllä sosiopaatti tai psykopaattikin voi toimia toisten ihmisten hyväksi, jos vain päättää toimia niin. Et vain juonittele ja hoidat potilaat parhaasi mukaan, niin ei mitään ongelmaa. Ne soveltuvuustestit on olleet silloin ennen koulun aloittamista ja jos ei silloin ole todettu mitään alalle soveltumattomuutta niin tuskin sellaista on.


    • yksvaann

      Jos pyrit auttamaan muita ihmisiä etkä halua pahaa muille niin tuskin olet sosiopaatti.

      Ihmisen suurin kyky onkin suurentaa sydäntään.

      • se ei voi mennä niin.....

        auttamaan muita, en halua myöskään kenellekään mitään hyvää. Autan muita vain silloin jos hyödyn siitä itse tai sitten ollessani työssä, en ikinä vapaaehtoisesti.


      • ........
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        auttamaan muita, en halua myöskään kenellekään mitään hyvää. Autan muita vain silloin jos hyödyn siitä itse tai sitten ollessani työssä, en ikinä vapaaehtoisesti.

        kannattaako tuota nyt mainostaa julkisesti "olen lähihoitaja enkä halua kenellekään mitään hyvää"?

        Toisekseen, jotenkin sinä sitten kuitenkin olet tunteettomuudessasi eksynyt hoiva-alalle, vaikka muitakin helppoja aloja varmaan löytyy, ja vielä sellaisia joissa sosiopaatin ominaisuutesi eivät niin haittaa. Aika outoa, eikö? Niin että enpä oikein usko tuohon sosiopaattijuttuun.


      • se ei voi mennä niin.....
        ........ kirjoitti:

        kannattaako tuota nyt mainostaa julkisesti "olen lähihoitaja enkä halua kenellekään mitään hyvää"?

        Toisekseen, jotenkin sinä sitten kuitenkin olet tunteettomuudessasi eksynyt hoiva-alalle, vaikka muitakin helppoja aloja varmaan löytyy, ja vielä sellaisia joissa sosiopaatin ominaisuutesi eivät niin haittaa. Aika outoa, eikö? Niin että enpä oikein usko tuohon sosiopaattijuttuun.

        Jouduin oikeastaan vain siksi, että kun yhdeksännen luokan lopussa piti valita joku ammattikoulu mihin jatkaa en oikein tiennyt mihin mennä. ja minä päädyin lopulta jotenkin tänne... Olisihan niitä monia helpompia aloja toki, mutta toisaalta jos haen tulevaisuudessa opiskelemaan vaikka jotain muuta, niin lähihoitajan tutkinnosta voi olla hyötyä.


      • Paskajuttu.
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        auttamaan muita, en halua myöskään kenellekään mitään hyvää. Autan muita vain silloin jos hyödyn siitä itse tai sitten ollessani työssä, en ikinä vapaaehtoisesti.

        Olet ainaki narsisti! En ymmärrrä miksi täällä puolustellaan tällaisia!!!! Tuhoavat toisten elämiä ja sitten monet ns. normaalit eivät edes pääse lähihoitajakouluun, jos on masennushistoriaa. Ehkä ne ottaakin sinne kouluihin vain tarpeeksi kovia ihmistyyppejä, hehän eivät koskaan masennu ja voivat hoitaa kylmästi työnsä tuntematta suurempia tunnekuohuja.


    • The-Puu

      Onko syy haluta olla sosiopaatti,
      että on erilainen?
      Minulle on sanottu psykiatrin suusta että olen sosiopaatti. Mutta näin ikää tullen piirteet ovat katoamassa.

      Ei siinä ole mitään hohtoa.
      Jos tahdot viettää elämäsi yksin,
      niin ole. En vaan suosittele noita ihanteita.

      • se ei voi mennä niin.....

        Minä en tahdo olla sosiopaatti. Erilaisuuden tavoittelusta ei ole kyse, tiedän kyllä sosiopaatin oireet ja käsitän niiden sopivan minuun, vaikken sitä halua uskoa.


      • The-Puu
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        Minä en tahdo olla sosiopaatti. Erilaisuuden tavoittelusta ei ole kyse, tiedän kyllä sosiopaatin oireet ja käsitän niiden sopivan minuun, vaikken sitä halua uskoa.

        Kiitos!


      • se ei voi mennä niin.....

      • piirteitä
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        ne löytää esim täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiopaatti

        sitten ole tullut esille koulutuksessasi, eikö siellä sitten ole käynyt ilmi vastuuttomuutesi ja piittaamattonuutesi, jos kerran olet "täydellinen" sosiopaatti?


      • se ei voi mennä niin.....
        piirteitä kirjoitti:

        sitten ole tullut esille koulutuksessasi, eikö siellä sitten ole käynyt ilmi vastuuttomuutesi ja piittaamattonuutesi, jos kerran olet "täydellinen" sosiopaatti?

        voihan se olla niinkin, että muut oppilaat ja opettajat ovat pistäneet jotain merkille, mutta minun korviini ei mitään sellaista ole kuulunut.


      • todella vastuuton
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        voihan se olla niinkin, että muut oppilaat ja opettajat ovat pistäneet jotain merkille, mutta minun korviini ei mitään sellaista ole kuulunut.

        niin olisihan sen pitänyt näkyä koulusuorituksissa, välinpitämättömyytenä tms.


      • Psykopatologia
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        ne löytää esim täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sosiopaatti

        -
        "Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö (APD tai ASPD lyhenteenä käsitteestä Antisocial personality disorder, myös epäsosiaalinen persoonallisuus) on psykologinen persoonallisuushäiriö, jonka kantajaa kutsutaan usein arkikielessä harhaanjohtavasti joko psykopaatiksi tai sosiopaatiksi."

        Sosiopaatti-nimitys on tässä yhteydessä oikein. Sosiopaatti = antisosiaalinen.

        "ICD-10-luokituksessa häiriön koodi on F60.2. Psykopatia ja antisosiaalinen persoonallisuushäiriö eivät kuitenkaan ole täysin sama asia."

        Psykopatia on yleistermi, joka sisältää myös sosiopatian.

        "APD on virallinen ICD-10 diagnoosi ja sen arvioidaan olevan psykopatiaa yleisempää."

        Päin vastoin: Psykopatia (yleistermi) on häiriönä yleisempi; siihen sisältyy myös "valkokaulus"-psykopatia (esim. hyvätapaiset huijarit, jotka eivät ole varsinaisia antisosiaalisia).

        "Psykopatia taas ei kuulu diagnoosiluokituksiin"

        Tautiluokituksessa psykopatia sisältyy F60.2 Epäsosiaaliseen persoonallisuuteen.

        "ja se todetaan haastattelun perusteella."

        Voidaan todeta miten vaan.

        "Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö on kliinisen psykologian termi,"

        On nimen omaan virallisella kriminaalipuolella käytetty käsite, koska oikeuspsykiatriassa tukeudutaan tautiluokituksiin.

        "kun taas psykopatia on kriminaalipuolella käytetty käsite."

        Psykopatia on lähinnä kliinisen psykologian ja psykiatrian termi termi.

        "Jokainen psykopaatti kuitenkin sairastaa antisosiaalista persoonallisuushäiriötä."

        Ei sairasta (outo termi tässä yhteydessä). Antisosiaalinen on psykopatin suurin ryhmä.
        .


      • se ei voi mennä niin.....
        todella vastuuton kirjoitti:

        niin olisihan sen pitänyt näkyä koulusuorituksissa, välinpitämättömyytenä tms.

        aina koulussa läpi päässyt, eri asia on sitten, että kuinka hyvin...


      • japuueue

        ai sinulle on oikein psykiatri niin sanonut?? kuuleppas nyt, että ihminen määritellään sosiopaatiksi,se vaatii useita tunteja keskusteluja,testejä ym ja silloinkin sinut todetaan sosiopaatiksi,ei lääkäri sano sinulle että olet sosiopaatti,se todetaan hyvin pitkäjänteisen työn jälkeen. ja toisekseen sinun on täytynyt tehdä jotain todella pahaa että sinut on määrätty mielentilatutkimukseen..


      • 4r43iri
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        Minä en tahdo olla sosiopaatti. Erilaisuuden tavoittelusta ei ole kyse, tiedän kyllä sosiopaatin oireet ja käsitän niiden sopivan minuun, vaikken sitä halua uskoa.

        Kyllä sää selvästi haluat olla sosiopaatti. Ootko sattumoisin kattonut uhrilampaat tai jonkun vastaavan leffan ja haluaisit olla nero? Jos olisit sosiopaatti, et inisisi asiasta täällä keskustelupalstoilla ja tekisi kaikkea todistaaksesi, että olisit. Ootko ikinä ollu ihastunut? jos oot, nii et oo sosiopaatti, usko pois. Joten nyt JUMAL*UTA LOPETAT SEN TÄÄLLÄ MÄRISEMISEN JA MEET TÖIHIN! tää tulee vähän myöhässä (noin parivuotta), mutta jos et oo jotaki jo nirhiny tähän mennessä nii et oo sosiopaatti


    • asiallista asiaa

      Jotenkin sinulle ei omana itsenä ole kelpaa, miksi? Ole vain oma itsesi, sillä aina on joku jota kiinnostaa joku sinussa.

    • The-Puu

      Onko sinulla:

      1) Monipuolinen rikollisuus.
      2) Nuorisorikollisuus.
      3) Ehdonalaisen vapauden menetys.
      4) Muuta rikollista käyttäytymistä.
      5-20) Muut

      Kirjoitit piirteiden sopivan sinulle täydellisesti,
      joten sopiiko?

      • se ei voi mennä niin.....

        kirjoittaa, että olen pahoinpidellyt ihmisiä fyysisesti, tämän vuoksi olen kerran ollut poliisin kanssa tekemisissä (tosin seuraamuksia ei tullut koska olin silloin vasta 14). Muilla kerroilla taas kyseessä on ollut joku niin tuttu ihminen (esim sisko) ettei ole asiaa eteenpäin vienyt. Siinä mielessä minulla on ollut tuuria. Ja kyllä nuo muutkin oireet minuun sopii, sitä olen mielessäni paljon pyöritellyt. Kyllä minä sen käsitän, että ne oireet minuun sopii, vaikka en edes tahtoisi sitä uskoa.


      • The-Puu
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        kirjoittaa, että olen pahoinpidellyt ihmisiä fyysisesti, tämän vuoksi olen kerran ollut poliisin kanssa tekemisissä (tosin seuraamuksia ei tullut koska olin silloin vasta 14). Muilla kerroilla taas kyseessä on ollut joku niin tuttu ihminen (esim sisko) ettei ole asiaa eteenpäin vienyt. Siinä mielessä minulla on ollut tuuria. Ja kyllä nuo muutkin oireet minuun sopii, sitä olen mielessäni paljon pyöritellyt. Kyllä minä sen käsitän, että ne oireet minuun sopii, vaikka en edes tahtoisi sitä uskoa.

        Ei mielikuvituspidätykset ja mielikuvitusvankilareissut riitä. Ne on oltava todellisia.
        Tuo pahoinpitely on sinulla normaalia murkun käytöstä.

        Sinusta mieleeni tulee pelokas ja arka likka,
        joka haluaa olla jotain muuta mitä on.


      • olla se
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        kirjoittaa, että olen pahoinpidellyt ihmisiä fyysisesti, tämän vuoksi olen kerran ollut poliisin kanssa tekemisissä (tosin seuraamuksia ei tullut koska olin silloin vasta 14). Muilla kerroilla taas kyseessä on ollut joku niin tuttu ihminen (esim sisko) ettei ole asiaa eteenpäin vienyt. Siinä mielessä minulla on ollut tuuria. Ja kyllä nuo muutkin oireet minuun sopii, sitä olen mielessäni paljon pyöritellyt. Kyllä minä sen käsitän, että ne oireet minuun sopii, vaikka en edes tahtoisi sitä uskoa.

        "Aleksandraa" joka muinoin kirjoitteli just tollasia juttuja. Etkö nyt lopultakin menisi juttelemaan jollekin asiantuntijalle, etkä käynnistä täällä näitä kestokeskusteluja jotka eivät koskaan johda mihinkään?


      • se ei voi mennä niin.....
        olla se kirjoitti:

        "Aleksandraa" joka muinoin kirjoitteli just tollasia juttuja. Etkö nyt lopultakin menisi juttelemaan jollekin asiantuntijalle, etkä käynnistä täällä näitä kestokeskusteluja jotka eivät koskaan johda mihinkään?

        The-puu, miksi minä tahtoisin olla sosiopaatti? Jos todella olisin pelokas ja arka likka joka tahtoisin olla jotain muuta kuin olen, niin enkö toivoisi olevani jotain muuta kumminkin kuin sosiopaatti?
        Ja ei, en ole tuo "aleksandraa".


      • yksinkaikkiavastaan
        se ei voi mennä niin..... kirjoitti:

        The-puu, miksi minä tahtoisin olla sosiopaatti? Jos todella olisin pelokas ja arka likka joka tahtoisin olla jotain muuta kuin olen, niin enkö toivoisi olevani jotain muuta kumminkin kuin sosiopaatti?
        Ja ei, en ole tuo "aleksandraa".

        et ole sosiopaatti vaan viittaa mielestäni lähinnä identiteetti kriisiin... Jos ite olisin sosiopaatti ja lähihoitajana en varmasti mainostaisi sitä täällä... insuliinipiikki murhaajaksihan siinä syytettäisiin :D hah


      • Itsetunnonsirpaleita
        The-Puu kirjoitti:

        Ei mielikuvituspidätykset ja mielikuvitusvankilareissut riitä. Ne on oltava todellisia.
        Tuo pahoinpitely on sinulla normaalia murkun käytöstä.

        Sinusta mieleeni tulee pelokas ja arka likka,
        joka haluaa olla jotain muuta mitä on.

        Itse 13-14 vuotiaana olen ollut myös poliisin kanssa tekemisissä ja siitä eteenpäin perheeni kärsivällisyyden loputtua jouduin suljetulle 6 viikoksi tarkkailuun siitä mitä minulle tehdään josta jouduin 4 vuodeksi perhekotiin. En ole ollut järisyttävän uhmakas lakipykälille tai auktoriteeteille vaan ennemminkin muiden vietävissä enkä uhka muille ihmisille vaikka kauhea kusipää kuulemma natsimainen) aikoinaan olin.. Viihdyin paljon yksin omassa päässäni ja leikin tulella ja varastelin mutta tutustuin ihmisiin helposti vaikka en ole ollut se kaikista suurin suupaltti. Minua on kiusattu josta mahdollisia traumoja (emt) joka vaikuttaa sosiaalisuuteeni.
        Minusta on pidetty ja on sanottukin että olen tosi hyvä tyyppi ja hieno mies sekä aito mutta häiritsevästi harhaillen ajattelen valehtelevani itselleni ja sitten muille että olen se loisto hemmo kun aika paljon vietän aikaa tänäkin päivänä yksin ajatusten syövän itsetuntoani.
        Huumeet tulivat kuvioihin aika piakkoin laitoksesta päästyäni tutustuttuani jälleen ihme porukkaan johon kuuluivat kemikaaleja mm. empatogeeni, dissosiatiivi sekä luonnollisiin psykedeeleihin psykoaktiiviset sienet ja kannabis jotka välissä mieltä syövää kombinaatiota psykoosin oirein vaikuttaen edelleen minäkuvan vääristyneenä ja ympärillä maailma uhkaavan oloinen.
        Ennen näitä huumeita olin kokeilu mielessä hoiva-alalla kaksi vuotta yhden sijaan josta paperit tallessa.

        Olenko psykopaatti tai narsisti?


      • Itsetunnonsirpaleita
        Itsetunnonsirpaleita kirjoitti:

        Itse 13-14 vuotiaana olen ollut myös poliisin kanssa tekemisissä ja siitä eteenpäin perheeni kärsivällisyyden loputtua jouduin suljetulle 6 viikoksi tarkkailuun siitä mitä minulle tehdään josta jouduin 4 vuodeksi perhekotiin. En ole ollut järisyttävän uhmakas lakipykälille tai auktoriteeteille vaan ennemminkin muiden vietävissä enkä uhka muille ihmisille vaikka kauhea kusipää kuulemma natsimainen) aikoinaan olin.. Viihdyin paljon yksin omassa päässäni ja leikin tulella ja varastelin mutta tutustuin ihmisiin helposti vaikka en ole ollut se kaikista suurin suupaltti. Minua on kiusattu josta mahdollisia traumoja (emt) joka vaikuttaa sosiaalisuuteeni.
        Minusta on pidetty ja on sanottukin että olen tosi hyvä tyyppi ja hieno mies sekä aito mutta häiritsevästi harhaillen ajattelen valehtelevani itselleni ja sitten muille että olen se loisto hemmo kun aika paljon vietän aikaa tänäkin päivänä yksin ajatusten syövän itsetuntoani.
        Huumeet tulivat kuvioihin aika piakkoin laitoksesta päästyäni tutustuttuani jälleen ihme porukkaan johon kuuluivat kemikaaleja mm. empatogeeni, dissosiatiivi sekä luonnollisiin psykedeeleihin psykoaktiiviset sienet ja kannabis jotka välissä mieltä syövää kombinaatiota psykoosin oirein vaikuttaen edelleen minäkuvan vääristyneenä ja ympärillä maailma uhkaavan oloinen.
        Ennen näitä huumeita olin kokeilu mielessä hoiva-alalla kaksi vuotta yhden sijaan josta paperit tallessa.

        Olenko psykopaatti tai narsisti?

        lopussa suht retorinen kysymys :)


    • Mitätön tyhmyri

      Älä vällää... olen itse töissä sairaalassa, tosin sihteerinä, ja olen havainnut, että suurin osa siinä työpisteessä olevista hoitajista on sosiopaatteja. Joten sovit hyvin joukkoon, jos olet itsekin sosiopaatti. Hae vaan sellainen työpiste, missä et joudu kovin paljoa ainakaan puhumaan potilaiden kanssa, jotta hoito ei kärsi. Keskenänne voitte sitten leikkiä sosiopaattisia leikkejänne. Järkyttävää, mutta totta.

      • yksi hoitsu

        Olet jossain tietyssä osastossa. Valmistuin itse juuri sairaanhoitajaksi. Tein paljon harjoitteluja eri osastoilla. Suurin osa oli tosi mukavia paikkoja ja hoitajat ihania oikeasti. Mutta yksi paikka oli aivan kamala. Osastonhoitajaa myöten ihmiset olivat sosiopaatteja. Jouduin aloittavana opiskelijana puollustamaan potilaita. Muutkin opiskelijat ovat inhonneet kyseistä osastoa.
        terveet eivät jaksa paikassa jossa on sosiopaatteja. Siksi he kerääntyvät samaan paikkaa. Se on pelottavaa.

        Eiköhän psykoja ym ole eniten yritysjohdossa jossa he pääsevät pomottamaan ja hyötymään rahallisesti oikeasti muiden työstä.


    • sillä on

      jos olet sosiopaatti. Itse olen 30v mies ja sosiopaatti. Huomasin joskus 18 vuotiaana olevani ihminen, jolla ei ole omaatuntoa. Tiesin jo ala-asteella ollessani olevani erilainen kuin muut mutta en silloin vielä ajatellut asioita noin paljoa.

      Sinun kannattaa miettiä sitä että vaikka et välitäkkään, haluatko tehdä pahaa toiselle? Opiskelet hoitajaksi joten joudut kuitenkin ihmisiä auttamaan. Olen itse sydämellinen ihminen, tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa ja osaan kuunnella ja olla hyvinkin mukava ihminen. Siltikin voin puukottaa heitä selkään tiedoillani ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Eli teeskennellä, enkä tunne mitään.

      Kieltämättä vaarallista, mutta vaikka en välitäkkään mistään, tiedän kuitenkin mikä on oikein ja mikä väärin. Sehän on juuri asia, mikä erottaa psykopaatin sosiopaatista. Sosiopaatti tietää tekevänsä väärin mutta ei välitä, psykopaatti ei tiedä mistään ja ajaa vain omaa etuaan. Yritän elää mahdollisimman hyvin ja auttaa toisia. Vaikka en koskaan voikkaan saada samanlaisia tunteita mitä "terveellä, normaalilla" ihmisellä on koitan tehdä parhaani. Teeskentelyä ja valhetta elämä on mutta en anna pahuuden päästä valtoihinsa.

      Tsemppiä sinulle, hymyile ja teeskentele, vaikket välitäkkään.

      • perfectlierR

        juuri näin kuin tämä 30 vuotias mies nimimerkki:"mitä välia sillä on" sanoi.
        Hän valitsi täysin oikeat sanat kuvailemaan sosiopaattia.
        Vei sanat suustani.
        Näin se on tyttö rukka, älä pyri siihen, siihen että voisitko kenties olla sosiopaatti.
        Jos olet, se ei ole mikään hieno juttu, vaan pikemminkin paska.
        Mä len myös yrittänyt elää sen mukaan, niinkuin tämä 30 vuotias mies.
        Ja kyllä sen kanssa voi elää.
        Olen myös tunteellinen hyvä sydämminen, aina auttamassa parhaani mukaan muita, ystävällinen ihminen, mutta pystyn myös puukottamaan toista selkään ja elämään kaikessa ns"pahassa".
        Ei sosiopaattti ole mikään hullu ihminen joka tekee pahaa kaikelle mikä sattuu tulemaan vastaan.voi kylläkin olla mahdollista että tämmöisiäkin löytyy.
        Sosiopaatti, on myös mukava ja ihana ihminen niinkuin kaikki muutkin, mutta pystyy puukottaa toista selkään ja kertomalla vaheita niin paljon ku vaan haluaa eikä tunne kamalaa tuskaa siitä.
        Kyllä minä välitän muista mutta jotkin paheeni ei minua hetkauta.
        lainaan tämän 30 vuotiaan sanoja " hymyile ja teeskentele, vaikket välitäkkään"


      • Että mitenkä?

        Hei hymyilevät ja teeskentelevät selkäänpuukottajat, jotka olette aikuisiässä!

        Sanotte, ettei mikään tunnu miltään, mutta hymy pysyy naamalla. Miten tunteenne mahdollisia omia lapsia kohtaan? Onko fiiliksiä vai pitääkö nekin feikata? Tai koetteko lapsen ihanien geenienne jatkajana, joka täytyy hemmotella piloille?


    • perfectlier

      moikka..kysyit tuosta sosiopaatista että oletko sosiopaatti. tässä on tullut monta hyvää vastausta, mutta haluaisin korostaa "sosiopaatti" käsitystänne.
      Sosiopaatti on myös näiden vastauksin rinnalla, ihminen joka elää valheissa, kertoo valheita jotta itsellään olisi parempi olla, tekee näin koska tietää sen auttavan itseään jollakin tapaa.
      Sosiopaatti myös eläytyy omiin valheisiinsa lähes täydellisesti, kunnes niistä tulee osa häntä.
      Omiin valheisiin uskominen.
      Elää kaksoisis elämää.
      Itselläni on tämä sairaus.
      Olen pienestä pitäen valehdellut, kunnes valehtelu rupesi pahenemaan.
      ns."aivopesin" valittua henkilöä, aivan uskomattomilla asioilla, kunnes sain hänet valtaani.
      sekoitin hänen elämänsä vahingossa, ja myös omani.
      Rupesin elämään valeessa, joka koitui omaksi kohtalokseni.
      Rupesin itsekkin elämään valheessa, yksin ollessani kotona saatoin elää kuten halusin.
      Kerroin valheita joissa itse halusin elää, mutta samalla kärsin.
      joistakin asioista joita olen tehnyt, minulle on jäänyt niin suuret arvet, jotka vaikuttavat nykyiseen elämääni.
      Olen päässyt yli tästä jollakin tapaa, mutta vaikeaa se on. en haluaisi tätä, mutta en mahada itselleni mitään, valehtelen.
      Muuten olen ystävällinen ja ihana ihminen.
      Mutta valehtelen lähes täydellisesti. kirkkain silmin. kukaan ei huomaa sitä.
      Mutta olen yritänyt parantaa tätä pahettani.
      kerroin juuri muutama viikko sitten rakkaalle ihmiselle 2 vuotta kestäneen valheen joka on jatkunut tähän päivään asti, siitä seurasi rutkasti ongelmia.
      Olen yrittänyt vaikka mitä ja uskon että minulla on vielä toivoa, päästä yli tästä kaikesta.
      Minun suvussani on esiintynyt tätä aikaisemminkin.
      Mielenvikaisuutta, narsismia, sosiopatismia, vai miten sen voisi sanoa.
      Olemme hyviä ihmisiä.
      Minä ainakin olen mutta yritän tai olen yrittänyt elää "pilvilinnassa" että minulla olisi hyvä olla, mutta koskaan se ei ole hyvää minulle tuonut.
      Valheessa on helppo elää. näin ajattelin muutama vuosi sitten.
      En enää.

      tätä asiaa oli vaikea myöntää itselleen, kunnes sain apua, rukoilemalla.

      • 20+2

        Varmaankin juuri noin paitsi, että aina löytyy joku, joka huomaa valheen ja tavallaan näkee valehtelijan läpi - ehkä jo ensi silmäyksellä. Moni sekopää uskoo kykyihinsä ja kehuu olevansa "ihana ihminen", esittävänsä mennen tullen empaattista ja ystävällistä. Pään hallittu kallistus, tietty lepertävä puhetyyli, herttaiseksi hiottu hymy ja katse, jokunen kiinnostusta osoittava kysymys ja kosketus, ... ei koskaan uppoa kaikkiin. Aitoudesta välittyy lämpö, jota ei voi jäljitellä. Sekopäällä on aina paljastumisen riski, mikä kuitenkin vaivaa heitä takaraivon syövereissä ja siksi kannustaa jopa tapojen parantamiseen iän myötä.


    • perfectlieR

      jatkan vielä äskeistä juttuani.
      Mun suvussa on aina ollu mielenvikaisuutta.
      'Narsismia, APD( sosiopaatti), touretten syndrooma.
      Mun isä on narsisti, sen takia en enää oo nähny sitä moneen vuoteen ku äiti jätti sen.
      Mulla ja ja mun veljillä on toretten syndrooma, toisella veljistäni todella paha , mulla ja toisel veljel lievä.
      Mä sairastan siis ADP:tä, sosiopaatti on kuitenkin niin iso sana, että en periaattees halua käyttää sitä enää, koska oon päässy joltakin osin siitä eroon, mutta fakta on se että mielenvikaisuudesta ei pääse ikinä kokonaan eroon, se jatkaa kulkemistaan sukupolvesta toiseen.
      APD on sairaus joka vaikutaa mieleen, jota ei halua myöntää, jotku ei edes myönnä sitä itselleen.
      Mä myönsin sn mutta tää on eka kerta ku kerron sen kaikille.
      ADP:tä sairastava on ehkä lievimmillään, melkonormaali ihminen joka ei näytä sitä pahemmin muille ihmisille paitsi pakon edessä, mutta muuthan ei sitä tiedä.

      Pahimmillaan se voi ola niin apha että sitä käyttää tiedostomattaan, siten että se on APD:tä sairastavalle täysin luonnollinen asia ja täten aiheuttaa muille suurta tuskaa, joptta itsellään olisi hyvä olla.
      Elää kaksoiselämää josta muut ei tiedä mitään.
      Valehtelee täydellisesti, ei kadu eikä myönnä niitä ikinä.
      Elää valheessa, on tunneköyhä.

      Mul ei oo enää noin paha APD mutta on ollu joskus.
      Oon yrittäny päästä siitä eroon.
      Ja olenkin päässyt.
      Astuin uskoon.
      Ja suurin asia joka minuun vaikutti oli se kun löysin rakkauteni.
      Olen yrittänyt olla mahdollisimman tavallinen, samallainen kuin muut, ne jotka ei ikinä valehtele, oon pystyny siihen aika hyvin, lukuun ottamatta, joitain asioita.
      Ennen kun minulla ei ollut mitään. En olisi ikinä myöntänyt asioita , valheita, kaikkea sitä tuskaa, ja ihanaa vapautta.
      Mutta niin kuin kerroin ,,myönsin muutama viikko sitten rakkaalleni erittäin suuren valheen jota n jatkunut yli 2 vuotta.
      Tästä seurasi paljon ongelmia.
      Mutta olemme yrittäneet pärjätä.
      Harmillista tässä on se että, sosiopaatteja yms ei voi mitenkää vältellä, nimittäin sitä ei nää muut.Tämä sairaus voi johtaa hirveisiin asioihin, ja pilata sekä oman että muiden elämän
      Pelkään niin paljon että tuleville lapsilleni periytyy tämä sama sairaus, tai sairaudet joita minulla ja suvullani on ollut.
      Sosiopatismi(APD), narsismi, toureten syndrooma.
      Mielisairaus.

    • psykiatri

      Minusta tuollainen sosiopaatiksi itsensä epäileminen viittaa lähinnä skitsofreniaan.

    • Tämä aloitus on kyllä niin vitsi.

    • .....

      Kyllä ne siellä koulussa varmaan diagnosoi sut, jos ei niin viimeistään täällä.

    • tyyppi

      Mitä muuten tarkoitetaan tällä "kaksoiselämä" termillä mitä täällä on käytetty?

    • jaha taas näitä

      Olet luulosairas, onneksi olkoon. Suomessa tuntuu teitä olevan jokaisen nurkan takana
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Hypokondria
      Tervetuloa rasittamaan terveydenhuollon järjestelmää entisestään uskottelemalla itsellenne, että teitä vaivaa jokin. Sillä välin oikeasti mieleltään sairaat tappavat itsensä jonojen vuoksi.

    • Köyntläpikuraamyös

      Olen itse hoiva-avustajan paperit vaikka ala ei kauheasti kiinnosta. En harrasta väkivaltaa vaan pikku teininä muistan lyöneeni ja potkineeni pikkuveljeäni kun olin kusipää silloin. Varastelin kaupoista ja ihmisiltä ja olin kokoajan ongelmissa kunnes kävin koejaksolla suljetulla josta lastariin useaksi vuodeksi. Kävin koulussa sen jälkeen ja elin normaalisti kunnes päihteet sekotti kaiken javolin usein putkassa ja kuulusteluissa, kerran vankilassa sakoista, ulosotto kirjeitä satelee ja suurinosa kavereista kaikonnut. Ennhalua pahaa kellekään vaikka paljon nykyisin yksikseni eläillessän viha on kova ja häfantasioin väkivallasta mut en halua sitä. Pikku teininä mietin väkivallan aiheuttavan sotaa ja hyvä niin kun remmistäkin lapsena saatu. Olen ajatellut olevani joko narsisti, sosiopaatti tai jokin psykopaatti. Liikaa itsekseen oleminen ei ole aina tervettä. Teen tunteellista ja syvällisyä musiikkis joten epäilen sodiopaattisuuttani muös kehujen takia ihmisenä mutta mietin näyttelenkö minä enkä itse huomaisi sitä vaikka minua on sanottu aidoksi ja hyväksi tyypiksi ja luulen aitouden näkyvän ja tuntuvan niinkuin näytteleminen. Me luulosairast osataan vaivata päätä.

    • eiolesiltiainoa

      Se ei voi olla niin.
      Vähänkin palstoja seuraavat ihmiset voivat tunnistaa tyypin trollilatauksen. Aloitusta kirjoittaessaan tyyppi oli jo kauan ollut eläkeellä.
      Sekosi uskontokriisiin kun lapsensa olivat jo aikuisia. Nyt 2018 äijä on yhä ulkona kuin talitintti. Sille tuli parantumattomia sairauksia; toinen näistä psyyken alueelle.

    • kylläjooniin

      "catha, laitan tähän vähän esimerkkejä.
      En kadu ikinä tekemisiäni, olen tehnyt paljon kaikenlaisia asioita. pahimpia on esim fyysinen väkivalta, toisen alistaminen, jne. Kerran äitini yritti suostutella minua lääkäriin syitä oli monia. Olen hänestä pelottavan kylmä ja minulta puuttuu hänestä ainakin empatian, häpeän ja syyllisyyden tunteet ja omatunto.

      Minulla on pakkomielle saada tahtoni läpi, pystynkin valehtelemaan silmät kirkkaina jos saan valheen avulla pienenkin hyödyn itselleni. Ja kyllä, minulla on myös suuruus harhoja itsestäni. Olen valmis menemään äärimmäisyyksiin saadakseni olla ihailtu, minulla tulee tarve korostaa itseäni saadakseni huomiota.

      En piittaa muiden turvallisuudesta, esimerkiksi kun serkkuni lähti räkäkännissä ajamaan autoa, minä jatkoin tyynenä lukemista..."

      Älä nyt viitsi. Jos yksi ihminen väittää sinusta tuollaista voi hänellä olla niitä ominaisuuksia.
      Et vain ehkä ymmärtänyt tilannetta, kun serkkusi lähti ajamaan kännissä virheitä sattuu eikä hänelle kaiketi sattunut mitään. Oltiin musiikkikeikalla, josta isoveljeni lähti kännissä menemään ja heräsi kadulta ja minua sitten syytettiin siitä, mutta hän sanoo, että pitää minusta huolta vaikka se näköjään menisi toisin päin ja pyh.
      Minulla on jäänyt pikku veljen rippijuhlat väliin koska unohdin ne ja olin ottamassa päihteitä toisessa kaupungissa, harmittaa oikeasti.

      Kuinka pitkälle olet mennyt ihailun suhteen? Minusta tuntuu, että sanot vain ja kuvittelet pystyväsi. Iso veljeni seurassa on aina ahdistavaa, AINA ja hänen energiansa kuulemma johtuu minusta ja minun negatiivisesta energiastani ja hän ei ole kannustanut minua asioissa vaan toisin päin (näin muistan). Olen omalaatuinen, joka elää omaa elämää ilman parisuhteita (paitsi kaveri suhteet) ja olen kauan miettinyt onko minussa jokin vialla persoonallisuushäiriöiden suhteen, narsismia lähinnä. Kai minulla on tunteetkin ja joskus joku sanoi, että seurassani on lämmin olla ja pari kolme vuotta sitten eräs sanoi, että olen tosi hyvä ihminen mukaan lukien äitini vaikka hän on sanonut välillä mitä sattuu etten aina usko häntä.

      Oletko lukenut näistä oireista ja ottanut sen verran itseesi, että kirjasit ne tänne noin?
      Mieti olisitko valmis esimerkiksi hakkaamaan tai puukottamaaan jonkun vain saadaksesi ihailua? outo läppä, mutta olisitko valmis tekemään sen saadakseni arvostamiesi ihmisten ihailun?

    • gyuyfud

      mvv

    • Anonyymi

      Jos olisit sosiopaatti, et todennäköisesti myöntäisi sitä .

    • Anonyymi

      Voihan se olla mahdollista, että olet tunnistanut nuo piirteet itsessäsi ja se on hyvä juttu. Etkö voisi mennä tutkimuksiin missä ihan kaavakkein selvitetään täyttyykö Sosiopaatin kriteerit täysin diagnoosiin asti. Se varmasti helpottaisi sinua eikä tarvisi miettiä tai hakea muilta validointia. En tiedä miten sitä nykyisin hoidetaan, mutta parempi varmasti hoidattaa kuin lopulta tehdä jokin emämoka mikä pilaa oman elämäsi. Sitähän Sosiopaatti varmaan entinen pelkää, että oma elämä kärsii.

    • Anonyymi

      Vittu mitä vastauksia :D Monet sosiopaatit ymmärtää oireensa ja olevansa sosiopaatteja. Ei kannata kuvitella saavansa täältä mitään tarkkoja vastauksia.

    • Anonyymi

      Hoitajissa epäilemättä on luonnevikaisia. Työvoimapulan takia seula kovin harva. Alalle uudelleenkoulutetaan paljon ihmisiä joille ei nuorena olisi tullut mieleenkään ihmisläheinen työ. Ikäänkuin katsotaan ikävuosien tuovan mukanaan tarvittavaa ihmisrakkautta. Kun päinvastoin iän myötä tietyn tyyppisestä karisee viimeisetkin estot miten välinpitämätön voi olla. Toisaalta riittämätön henkilöstömitoitus vaatiikin juuri karskiutta sivuuttaa pyynnöt yhtään välttämätöntä ylittävästä huolenpidosta. Herkempi ei vaan kestä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuolla alalla on paljonkin sosiopaatteja, joten sovit hyvin joukkoon. Kaiken lisäksi, eihän se työntekoa estä.

    • Anonyymi

      On tärkeää huomata, että sosiopaattisen persoonallisuuden piirteiden tai muiden mielenterveydellisten huolien diagnosointi tulisi tehdä ammattilaisen, kuten psykiatrin tai psykologin, toimesta. Itsearvioinnissa voi olla virheitä tai se voi perustua vääriin käsityksiin.

      Mikäli olet huolissasi omasta mielenterveydestäsi tai tunnet olosi ahdistuneeksi, suosittelen lämpimästi hakeutumaan ammattilaisen apuun. He voivat arvioida tilanteesi ja tarjota sinulle tukea sekä mahdollisia hoitovaihtoehtoja, jos niitä tarvitaan. Mielenterveyshuolia ei tule sivuuttaa, ja ammattilaiset voivat auttaa sinua selvittämään mahdolliset huolenaiheet ja tarvittavat toimenpiteet.

      Lisäksi on hyvä ymmärtää, että hoitajana työskentely edellyttää empatiaa, kykyä asettua toisen ihmisen asemaan ja kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan. Monet ihmiset voivat hyvinkin saada tarpeellista apua ja tukea sosiopaatin hoitajalta, jos hoitaja on omistautunut työlleen ja kykenee ammatillisesti kohtaamaan asiakkaitaan.

      Joka tapauksessa, ensimmäinen askel on hakea ammattilaisen apua ja arviota omasta tilanteestasi, jotta voit saada tarvittavaa ohjausta ja tukea.

      • Anonyymi

        Ei edellytä. Empatiaa voi esittää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe