Menkkakivut, ei menkkoja

Tupla

Tänään pitäis alkaa menkat, eipä oo alkanut, mutta menkkakivut alko jo eilen aamulla. Ihan samanlaista kipua kun menkkojen aikana.
Yleensä mulla rupee tiputtamaan jo pari päivää ennen menkkoja, mutta nyt ei oo tullu mitään värillistä vuotoa..
Kellään tälläsiä kokemuksia?
Teen testin huomenna aamulla jos ei täti tule tänään kylään.

25

14147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karvalaukkumato

      raskaana, kun tuli menkkakipuilua, muttei menkkoja. Silloin aina tiesin, että jaahas nyt sitä ollaan raskaana ja lujaa ;0). En ole varma, mutta käsittääkseni sun on tarkoituskin tulla raskaaksi. Onnea ja voimia!
      t. 3 lapsen muumimamma

    • täällä!

      Eli mun menkkakivut alkoi noin viikko sitten ja menkkojen olis pitänyt alkaa noin 5-7 päivää sitten.
      En uskalla vielä tehdä testiä.. Jos olen raskaana niin ei se nyt aivan täysin suunniteltu juttu ole ollut, mutta onnellinen vahinko kuitenkin.. ;)

      Onko se ihan yleistä että kun on raskautunut, tulee ihan normi menkkakivut menkkojen aikaan, muttei menkkoja? Mun oireet olleet tismalleen samat kuin menkkojon aikaan, paitsi alavatsassa pistelyä vain enemmän.

    • Meeea

      liityn joukkoonne. :)

      Menkkoja olen odotellut alkavaksi jo maanantaista lähtien, kun alkoi alavatsanippailut/-kivut. Rintoja (tai lähinnä vain toista rintaa!) on aristanut ja särkenyt jo kohta pari viikkoa. Muutamana iltana olen joutunut kotona olemaan ilman rintsikoita, kun on tuntunut niin ikävältä ne päällä. :D Lisäksi olen turvoksissa, housut kiristää ja sormus ei enää tunnu liian isolta, ennen siis heilui sormessa.

      Kierto on mulla vielä aika sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen ja epäilen, etten ole ovuloinut vielä ollenkaan. Silti sitä aina toivoo parasta. Mutta ehkä ne menkat on jälleen kerran vaan pahasti myöhässä ja alkaa joskus ensi viikolla. Testailla en varmaankaan aio, koska menee vaan rahat hukkaan ja tulee paha mieli negasta.

      Toivottavasti kuitenkin nyt jollain meistä ees jäis ne menkat tulematta, eikös sen ois jo ihan todennäköisyyksien mukaankin oltava niin! ;)

      • ilmassa!

        Kirjoitin viestin otsikolla "sama täällä!".

        Ihan mielenkiintoista nyt nähdä kuka meistä on raskaana ja kuka ei. Olisi mukava jos ilmoittelisitte tähän samaan ketjuun kuinka kävi!

        Koska Meeea lopetit pillerit? Itse söin viimeisen levyn maaliskuussa.


      • Meeea
        ilmassa! kirjoitti:

        Kirjoitin viestin otsikolla "sama täällä!".

        Ihan mielenkiintoista nyt nähdä kuka meistä on raskaana ja kuka ei. Olisi mukava jos ilmoittelisitte tähän samaan ketjuun kuinka kävi!

        Koska Meeea lopetit pillerit? Itse söin viimeisen levyn maaliskuussa.

        Minustakin ois mukavaa, jos ilmoiteltaisiin sitten tänne tuloksia! :) Itsellänihän ne menkat melko varmasti alkavat piakkoin, on jotenkin niin varma olo siitä... Mutta infoan sitten siitäkin. ;)

        Lopetin e-renkaan huhtikuun alussa, 4.4. muistaakseni, eli siitä viikon päästä sitten alkoi ehkäisemätön elämä.

        Miten sulla on kierrot lähteneet käyntiin? Ootko bongannut ovista? Mulla kierrot on pitkiä enkä oo ovista vielä havainnut, blaah...


      • ilmassa!!
        Meeea kirjoitti:

        Minustakin ois mukavaa, jos ilmoiteltaisiin sitten tänne tuloksia! :) Itsellänihän ne menkat melko varmasti alkavat piakkoin, on jotenkin niin varma olo siitä... Mutta infoan sitten siitäkin. ;)

        Lopetin e-renkaan huhtikuun alussa, 4.4. muistaakseni, eli siitä viikon päästä sitten alkoi ehkäisemätön elämä.

        Miten sulla on kierrot lähteneet käyntiin? Ootko bongannut ovista? Mulla kierrot on pitkiä enkä oo ovista vielä havainnut, blaah...

        Suoraan sanottuna en ole noita kiertoja hirveen tarkkaan seurannut.. Kierto varmaan joku 26-30 päivää. Oviksista en tiedä mitään.. Jätin siis pillerit pois keväällä ja sen jälkeen asia jätettiin herran haltuun ja välillä jopa oltiin palaamassa taas ehkäisyyn kun tuntuikin ettei vielä.. Siis toisinsanoen tämä on tosi sekavaa mutta ihan hauskaa ;) Lapsi on kuitenkin tervetullut!

        BTW, mulla on kokoajan sellanen olo et menkat alkaa, mutta mitään ei tapahdu.. Kai sitä täytyy ens viikolla ruveta testaileen jos ei menkkoja kuulu..


    • tiivi-taavi84

      Itse kirjoittelin kanssa muutama viikko sitten kun ei menkkoja kuulunut pillereiden lopettamisen jälkeen. Nyt ne sitten alkoivat ja kiertopäiviä tuli 38.

      Nyt alkaa sitten toinen kuukausi yrittämistä, olotila on vain hirmusen sekava, onko sittenkään vielä oikea aika yms. seurusteltukin ollaan vasta vuosi mutta melkein koko vuosi kyllä yhdessä asuttu ja arki kyllä koettu yhdessä jo mitä se on.

      Vielä mieltä harmittaa aikoinaan sairastamani klamydia, jos se onkin tehnyt tehtävänsä, enkä voikaan saada helpolla. Kauheasti erilaisia ajatuksia koko ajan mielessä mutta eiköhän tämä tästä =)

      • Tupla (aloittaja)

        Tein aamulla testin ja negatiivista näytti=(.
        Menkat ei kuitenkaan ole alkanut vieläkään.
        Saa nähdä tuleeko tänään enään menkka kipuja koska yleensä ne kivut kestää ainoastaan kaksi päivää ja nyt ois jo kolmas päivä päivä kipuja.


      • Meeea
        Tupla (aloittaja) kirjoitti:

        Tein aamulla testin ja negatiivista näytti=(.
        Menkat ei kuitenkaan ole alkanut vieläkään.
        Saa nähdä tuleeko tänään enään menkka kipuja koska yleensä ne kivut kestää ainoastaan kaksi päivää ja nyt ois jo kolmas päivä päivä kipuja.

        Pahoittelut negasta. :( Se on aina yhtä kurjaa. Jospa se tilanne tuosta selkenisi piakkoin.


    • ilmassa!!!

      Tein aamulla raskaustestin ja kaksi viivaa tuli näkyviin, eli raskaana ollaan! Jännittävä, kummallinen, onnellinen ja pelottava olo ;) Hui!

      Katsotaan nyt kuitenkin päivä kerrallaan, maanantaina pitää varata aika lääkärille ja sit selviää taas enemmän. Toivotaan parasta että kaikki menis hyvin!

      Ja ketjun aloittajalle parempia uutisia ensi kuussa!

      • Tupla

        Aattelin tehdä maanantai aamuna uuden testin, jos täti ei tule kylään sitä ennen.
        Menkka kipuja ei ole juurikaan ollut tänään enään, rinnat on kyllä ollu ihan mielettömän kipeet joku 5 päivää.


      • Meeea

        Onnea onnea onnea!! Varmasti mahtava tunne. :) Pidän sulle peukkuja, että kaikki menee hyvin. Mähän sanoin, että jonkun tästä ketjusta on pakko olla raskaana, se olit sitten sinä! ;)

        Kerrotko vielä tarkemmin, millasia raskausoireita sulla olikaan? Vai oliko mitään muuta kun ne menkkamaiset kivut?

        Mulla on tänään kivut olleet vähemmällä, mutta menkkoja ei vieläkään näy. En tiedä pitäisikö tässä testata vai ei.. Vois kai sitä alku viikosta, jos ei sitä ennen ala vuoto. Kunhan vaan sais ittensä jotenkin psyykattua siihen mahdolliseen ja aika todennäköiseen negaan. :/


      • Tupla
        Meeea kirjoitti:

        Onnea onnea onnea!! Varmasti mahtava tunne. :) Pidän sulle peukkuja, että kaikki menee hyvin. Mähän sanoin, että jonkun tästä ketjusta on pakko olla raskaana, se olit sitten sinä! ;)

        Kerrotko vielä tarkemmin, millasia raskausoireita sulla olikaan? Vai oliko mitään muuta kun ne menkkamaiset kivut?

        Mulla on tänään kivut olleet vähemmällä, mutta menkkoja ei vieläkään näy. En tiedä pitäisikö tässä testata vai ei.. Vois kai sitä alku viikosta, jos ei sitä ennen ala vuoto. Kunhan vaan sais ittensä jotenkin psyykattua siihen mahdolliseen ja aika todennäköiseen negaan. :/

        Hahaa, huijasimpas eipäs ne menkka kivut ollukkaan loppu, iltaa kohden lisääntyivät.
        Jännittää se huominen testi, en kyl keksi mitä muutakaan tää vois olla ku ei mulla oo ikinä menkatkaan myöhässä, päin vastoin alkaa aina liian aikaisin.


      • Tupla
        Tupla kirjoitti:

        Hahaa, huijasimpas eipäs ne menkka kivut ollukkaan loppu, iltaa kohden lisääntyivät.
        Jännittää se huominen testi, en kyl keksi mitä muutakaan tää vois olla ku ei mulla oo ikinä menkatkaan myöhässä, päin vastoin alkaa aina liian aikaisin.

        Perkele, negatiivinen taas, mikähän mua sit oikein vaivaa..


      • ilmassa!!!!
        Meeea kirjoitti:

        Onnea onnea onnea!! Varmasti mahtava tunne. :) Pidän sulle peukkuja, että kaikki menee hyvin. Mähän sanoin, että jonkun tästä ketjusta on pakko olla raskaana, se olit sitten sinä! ;)

        Kerrotko vielä tarkemmin, millasia raskausoireita sulla olikaan? Vai oliko mitään muuta kun ne menkkamaiset kivut?

        Mulla on tänään kivut olleet vähemmällä, mutta menkkoja ei vieläkään näy. En tiedä pitäisikö tässä testata vai ei.. Vois kai sitä alku viikosta, jos ei sitä ennen ala vuoto. Kunhan vaan sais ittensä jotenkin psyykattua siihen mahdolliseen ja aika todennäköiseen negaan. :/

        Kävin tänään neuvolassa vielä varmistamassa raskauteni. Sielläkin testi sanoi plussaa ;)

        Menkkakivut jatkuvat, pistelyä alavatsassa ja väsyttää aika lailla.

        Kerro sitten Meeea miten sulla kävi!!?


      • Meeea
        ilmassa!!!! kirjoitti:

        Kävin tänään neuvolassa vielä varmistamassa raskauteni. Sielläkin testi sanoi plussaa ;)

        Menkkakivut jatkuvat, pistelyä alavatsassa ja väsyttää aika lailla.

        Kerro sitten Meeea miten sulla kävi!!?

        Hieno homma. :)

        Mulla on aika lailla samat oireet. :D Mutta oon edelleen ihan varma, että ne menkat sieltä vielä alkaa, koska muistin juuri että edellisessä kierrossakin luulin menkkojen jo alkavan pari viikkoa ennen kuin ne alkoi. Ja tuo kierto oli siis älyttömän pitkä, jotain yli 50 päivää! Nyt näyttäis vähän samalta. :(

        Aattelin tehdä sen testin kuitenkin, jos se negan saaminen sais vaikka tän stressin pois ja sitten menkatkin alkais. Kerron sitten...

        Mitkäs sulla on siellä tunnelmat? Onko tää plussa nyt ihan toivottu tulos siis, kun tuossa aiemmin kerroit että ei ollut ihan suunniteltu..?


      • Meeea
        Tupla kirjoitti:

        Perkele, negatiivinen taas, mikähän mua sit oikein vaivaa..

        sulla on sit menkat vaan vähän reilummin myöhässä. :/

        Niin ku tossa alempana kirjotin niin mullakin viime kierrossa alkoi "menkkakivut" jo pari viikkoa ennen kuin itse vuoto alkoi. Ja kierto venyi sitten tosi pitkäksi, vaikka sitä ennen oli ollut ihan normaalit 32 päivää.

        Ja vaikka ois aiemmin kuinka säännöllinen kierto tahansa, niin sehän saattaa ihan missä vaan vaiheessa pompata vaikka kuinka pitkäksi. Valitettavasti. Tuskaista kyllä tämä odottelu kun ei pääse edes uudestaan yrittämään. :(

        Koitahan sinnitellä!


      • ilmassa!!!!!
        Meeea kirjoitti:

        Hieno homma. :)

        Mulla on aika lailla samat oireet. :D Mutta oon edelleen ihan varma, että ne menkat sieltä vielä alkaa, koska muistin juuri että edellisessä kierrossakin luulin menkkojen jo alkavan pari viikkoa ennen kuin ne alkoi. Ja tuo kierto oli siis älyttömän pitkä, jotain yli 50 päivää! Nyt näyttäis vähän samalta. :(

        Aattelin tehdä sen testin kuitenkin, jos se negan saaminen sais vaikka tän stressin pois ja sitten menkatkin alkais. Kerron sitten...

        Mitkäs sulla on siellä tunnelmat? Onko tää plussa nyt ihan toivottu tulos siis, kun tuossa aiemmin kerroit että ei ollut ihan suunniteltu..?

        Jos sulla on noin pitkä kierto voi hyvinkin olla ettet ovuloi silloin ollenkaan. Luin jostain et jos kierto on yli 35 päivää on syytä epäillä ettei ovuloi.

        Tunnelmat on täällä hyvät, vauva on ihana yllätys. Toki olin aluksi aika järkyttynyt, mutta nyt tuntuu jo tosi hyvältä! Suhtaudun asiaan hyvin tyynesti ja realistisesti.. En hötkyile minkään suhteen koska voi tulla vielä keskenmeno ym. ym... Hassua on se että mun mies tuntuu miettivän kaikkia vauvaan liittyviä juttuja enemmän kuin minä, vaikka mä sitä oon yleisesti halunnut enemmän..


      • Meeea
        ilmassa!!!!! kirjoitti:

        Jos sulla on noin pitkä kierto voi hyvinkin olla ettet ovuloi silloin ollenkaan. Luin jostain et jos kierto on yli 35 päivää on syytä epäillä ettei ovuloi.

        Tunnelmat on täällä hyvät, vauva on ihana yllätys. Toki olin aluksi aika järkyttynyt, mutta nyt tuntuu jo tosi hyvältä! Suhtaudun asiaan hyvin tyynesti ja realistisesti.. En hötkyile minkään suhteen koska voi tulla vielä keskenmeno ym. ym... Hassua on se että mun mies tuntuu miettivän kaikkia vauvaan liittyviä juttuja enemmän kuin minä, vaikka mä sitä oon yleisesti halunnut enemmän..

        Sitä mäkin pahoin pelkään, etten ovuloi. Kierto on vielä niin sekaisin e-renkaan jäljiltä ja siksi varmaan noin pitkä. Ennen pillereiden ja renkaan aloitusta mulla oli suht säännöllinen ja normaalin pituinen kierto. Nyt pitää sit vaan odotella ja jos ei tuo tosta tasaannu niin sit menen lääkäriin.

        Tänään tein varulta testin ja negahan se oli. :( Ei kyllä ollut niin suuri pettymys kuin luulin. Tai siis että ihan hyvillä mielin oon silti ollut ja odotan nyt vaan että menkat alkais, jotta päästäis asiassa eteenpäin.

        Kaikkea hyvää sulle odotukseen! Kiva että sun mieskin on noin innoissaan. :)


    • kartsa89

      Tiiä lie vastaako kukaan täällä enään ku niin kauan aikaa menny ku viimeks täällä mitään elämää tapahtunut.
      Mutta..

      Itellä menkat jo noin kuukauden myöhässä, kuukautiset alkaneet joka kerta vähintään muutaman päivän aikaisemmin ku aikasemmalla kerralla.
      Viimeks oli menkat 19.4, ja se oli ihan normaali 5 päivän mittainen. Toukokuussa oli ihan normaalit oireet mitä on ennenkuin menkat alkaa, eli valkovuotoa yms, mutta menkkoja ei sitten ole kuulunut.
      Alavatsassa on menkkamaisia kipuja, ehkä hieman vahvempiaki kuin normaalisti menkkojen aikaan. Samoten valkovuotoa on. Huimausta myös on välillä.
      Parina aamuna on ollut vähän huonoa oloa, monesti myös syönnin jälkeen..

      Mistähän nää oireet johtuu??
      Testin tein viimeks reilu viikko sitte ja nega oli.

      • -Lilith-

        Yhdellä ystävälläni oli alkuraskaudessa huimausta..


    • Anna123456

      Kartsa, mulle sanottiin samoista oireista, että kivut johtu siitä turvotuksesta kun kierto on niin pitkä. Ja en ollut raskaana. Jos menkat eivät vaan ala, niin silloin terkkari kirjoittaa sulle keltarauhashormonia, terolutia.

      Mulla on epäsäännöllinen kierto, pisimmillään joku 60 pv mutta olen tullut raskaaksi pitkästä kierrosta ja aina ovulaation bongaan, eli ei se tarkoita aina sitä, että jos on pitkä kierto ettei ovulaatiota olisi.

    • kartsa89

      Liittykö sulla siihen alaselkäkipuja?

      • kartsa89

        Lisäyksenä se että selkää koskee ihan mielettömästi!! samoten tänää lisäoireena että sääriä koskee tosi paljo myös.. tiiä miten päin ois että helpottas


    • samma här

      Sama siis täällä.. menkkakipuja aaltoillen, välillä pahoja, sitten katoaa! Vatsa ollut oudosti sekaisin jo viikon.. yleensä mulla tosi kovat kivut eikä ne kyllä lähe ees lääkkeillä pois, mutta nyt ne tulee ja menee itsestään pois. Vauva olis toivottu,, vaikka tämä vasta ensimmäinen kuukausi kun ajoitettiin varmuudella oviksen aikaan. Viime vuoden lopusta on jo toiveena ollut...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe