MB 180 kompressor?

Auto siis vuosimallia 2003, minkälaisia kokemuksia. Onko tekniikka luotettavaa toimimaan talvellakin, kuten esimerkiksi auton hituvirtapuoli?
Ilmianna
Jaa

7 Vastausta


Autoa hankkiessa selvittelin samoja asioita. En ole kuullut että olisi ongelmia. Ensimmäisillä kompessoreilla on takana jo useita satojatuhansia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Erinomainen auto ja moottori. On tehoa, vääntöä ja talvella riittää lämpöä (lämpenee nopeasti). Suosittelen hommaamaan automaattivaihteisen auton koska keppivaihteisto ei ole häävi. Yllättävän hyvä etenemiskyky talvikelissä, esim. samanikäiset etuvetoiset Volvo V70:t jäävät liikennevaloista lähdettäessä revittämään keula puolelta toiselle vedellen. Yleiskulutus sekalaisessa ajossa 9 - 10 litraa/100 km. Kohtuullisen hyvät ajovalot. Ei ruostu herkästi, toisin kuin Väyrynen = E-malli. Jousitusmukavuudessa häviää Väyryselle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lisävalofanaatikko kirjoitti:
Erinomainen auto ja moottori. On tehoa, vääntöä ja talvella riittää lämpöä (lämpenee nopeasti). Suosittelen hommaamaan automaattivaihteisen auton koska keppivaihteisto ei ole häävi. Yllättävän hyvä etenemiskyky talvikelissä, esim. samanikäiset etuvetoiset Volvo V70:t jäävät liikennevaloista lähdettäessä revittämään keula puolelta toiselle vedellen. Yleiskulutus sekalaisessa ajossa 9 - 10 litraa/100 km. Kohtuullisen hyvät ajovalot. Ei ruostu herkästi, toisin kuin Väyrynen = E-malli. Jousitusmukavuudessa häviää Väyryselle.
Kiitoksia tiedoista, ilmeisen tyytyväinen olet ollut kyseiseen autoon. Autokuume nousee entisestään. =) Miten lie sähkövikojen suhteen, onko niistä kokemuksia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Teukka* kirjoitti:
Kiitoksia tiedoista, ilmeisen tyytyväinen olet ollut kyseiseen autoon. Autokuume nousee entisestään. =) Miten lie sähkövikojen suhteen, onko niistä kokemuksia?
Sähkövioista ei ole kokemusta, itse olen ajanut vasta n. 50.000 km (auton mittarissa pitkälti yli 200 tkm...) Luulenpa että ilmastointilaitteen ilmansuuntauksen läppä pitää jossain vaiheessa uusia, ilmeisesti muutaman satasen remppa koska tulee jokin sähköservo/-moottori samassa paketissa. Iskareita, puslia, jarrulevyjä ym. pyöränripustuksen osia on pitänyt vaihtaa ja pyöränkulmia säätää. Kun on peltivanteet käytössä (siis EI alumiinivanteet) ja pyöränkulmat kohdillaan niin ainakin Michelinin renkailla kulkee kohtuullisen hyvin suoraan. Tosin sivutuuliherkkyys on melkoinen johonkin etuveto-Golfiin verrattuna. Lisäksi erilaiset tien kallistukset, montut, kaivonkannen syvennykset kaupunkialueella ja urat vaikuttavat ajosuuntaan. Eli ohjauksen korjausliikkeitä pitää tehdä ja kaltevilla teillä on rattia vängättävä koko ajan hieman vasemmalle jottei auto ajaudu oikeanpuoleiseen ojaan. Mutta sellaista se yleensä on takavetoisilla autoilla (ehkä BMW:llä em. "oireet" vielä herkempiä, vastaavasti ohjaus on kevyempi, Mersu on "tahmeampi" :) Mutta eipä vetele kiihdytyksissä, ESP ja luistonrajoitus toimivat erinomaisesti, jarrut ovat tehokkaat sekä mahdollinen kuorma vain parantaa vetävien takapyörien pitoa (vrt. etuvetoiset joissa kuorma heikentää pitoa).
PS: varmista että ostattelemassasi autossa on tuulilasin pyyhkijän sadetunnistin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lisävalofanaatikko kirjoitti:
Sähkövioista ei ole kokemusta, itse olen ajanut vasta n. 50.000 km (auton mittarissa pitkälti yli 200 tkm...) Luulenpa että ilmastointilaitteen ilmansuuntauksen läppä pitää jossain vaiheessa uusia, ilmeisesti muutaman satasen remppa koska tulee jokin sähköservo/-moottori samassa paketissa. Iskareita, puslia, jarrulevyjä ym. pyöränripustuksen osia on pitänyt vaihtaa ja pyöränkulmia säätää. Kun on peltivanteet käytössä (siis EI alumiinivanteet) ja pyöränkulmat kohdillaan niin ainakin Michelinin renkailla kulkee kohtuullisen hyvin suoraan. Tosin sivutuuliherkkyys on melkoinen johonkin etuveto-Golfiin verrattuna. Lisäksi erilaiset tien kallistukset, montut, kaivonkannen syvennykset kaupunkialueella ja urat vaikuttavat ajosuuntaan. Eli ohjauksen korjausliikkeitä pitää tehdä ja kaltevilla teillä on rattia vängättävä koko ajan hieman vasemmalle jottei auto ajaudu oikeanpuoleiseen ojaan. Mutta sellaista se yleensä on takavetoisilla autoilla (ehkä BMW:llä em. "oireet" vielä herkempiä, vastaavasti ohjaus on kevyempi, Mersu on "tahmeampi" :) Mutta eipä vetele kiihdytyksissä, ESP ja luistonrajoitus toimivat erinomaisesti, jarrut ovat tehokkaat sekä mahdollinen kuorma vain parantaa vetävien takapyörien pitoa (vrt. etuvetoiset joissa kuorma heikentää pitoa).
PS: varmista että ostattelemassasi autossa on tuulilasin pyyhkijän sadetunnistin!
Kiitoksia kokemuksista. Auto tuli laitettua ja ajettavuudelta on kyllä vaikuttanut ihan mukavalta. Aina vain hirvittää noi viat mitä vastaan vois tulla, kun nyky päivänä korjauskustannuksetkin ovat nousseet aikalailla kaikenlaisen elektroniikan myötä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
meil 2002 c200 komp. Varmaan aika samanlainen. vuoden käytön jälkeen (ajettu 180000) men bensa pumppu, ei jaksanu riittäväst tehä painetta... pösilöt etti vikaa sytytyksestä... asiantuteval sähkökorjaamol löytyi vika heti... 300e pumppuineen ja vaihtoineen . eikä ees tarvike osa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Miten vika ilmeni? Alkoiko auto nykimään, vai meinasiko "tukehtua"?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

MB 180 kompressor?

Auto siis vuosimallia 2003, minkälaisia kokemuksia. Onko tekniikka luotettavaa toimimaan talvellakin, kuten esimerkiksi auton hituvirtapuoli?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta