Yamaha YPG225 millainen?

epätietoinen aaronisti

Netanttilassa tommoinen myynnissä. En voi ostaa oikeata pianoa tilanpuutteen ja kerrostaloasunnon takia. Toisaalta ei oikein ole varaa kunnon hienoon sähköpianoon (Roland tai Yamaha). Mutta olisiko tuo Anttilan laite riittävä aloitusharjoitteluun? Olisiko kenelläkään käyttökokemuksia? Siinä on vain kahden vuoden takuu, tuleeko vikoja heti takuun umpeuduttua?

16

6793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musamiessoittaja

      hmm.. kait tuo alkuun kelpaa, kattelin Musiikki Fazerin sivustolta ja siellä ovh on 439 euroa ja Anttila ilmoittaa ovh normaalisti 499 eli vähän haiskahtaa pieneltä vedätykseltä että nostetaan hintaa jotta voidaan sitten sanoa, että on hyvä alennus.

      Jos tuon Musiikki Fazerilta ostaa niin yleensä saa alennusta n. 10 % joten hinta menee pari euroa halvemmaksi jos ostaa Fazerilta.

      Tuosta tavaratalon asiantuntemuksesta sen verran että ne eivät hallitse soittimia, joko eivät pysty vastaamaan tai antavat täysin virheellistä tietoa (olen tämän testannu muutaman kitaran suhteen kun se on mun pääsoitin ammatillisesti).

      Muuten, kannattaa katsoa jos tuon ostat niin saako ulkomailta vielä halvemmalla esim. Thomanilta tai vastaavasta liikkeestä euroopasta, englannista saa ainakin halpoja vahvistimia ja myös USA:ssa on dollarin takia halpaa, eivät siellä kuitenkaan suostu ihan kaikissa merkeissä myymään euroopan unionin alueelle.

      Onnea soitin hankintaan ja ota joku kuka tietää noista kosketinsoittimista mukaasi, aina parempi olla asiasta tietävä mukana, näin välttää vedätykset jos ei itse tiedä asian päälle paljoakaan.

      Tuo soitin on kyllä sen verran halpa, ettei siinä ihan älyttömästi ota takkiinsa ja kyllä nuo yleensä suht hyvin kestävätkin (tosin kaijuttimet voi ruvetä särisemään jo alta vuoden).

      Ehdotus -> mene musiikkiliikkeeseen katsomaan tuo, ainakin MusaFasulla on tuo sama ja uskon että voit tingata tuon alle Anttilan hinnan (Anttilan hinnoista et voi tinkiä kun siellä ei tunneta tuota kaupantekomuotoa :-)

      • epätietoinen aaronisti

        Kiitos vastauksesta ja vinkeistä. Mutta olisko kenelläkään omia kokemuksia juuri tuon laitteen kanssa? Mennyt kovaääniset rikki, kuten ed. vastaaja viittasi, tai jotain muuta epämiellyttävää?

        Olen täysin samaa mieltä Anttilasta, esim. Topfield-digiboxin kanssa sai tapella ja se toimi tasan sen 2 vuoden takuun ajan ja sitten pimahti.

        Tosta Thomanin nettikaupasta puhuttiin jossain jotain negatiivista, muistaakseni liittyen Casion soittimiin, etteivät ole sieltä ostettuina laadukkaita. En tiedä, mitä tarkoittivat tuolla.

        Lähtökohtaisesti olen valmis varaamaan 500 eskoa soittimeen. Eihän sillä tietenkään mitään hienoa saa, mutta tarvittaisiin nyt pikaisesti tyttärelle ja itsellenikin näissä olosuhteissa. Myöhemmin sitten kunnon oikea akustinen piano.


      • Musamiessoittaja334422
        epätietoinen aaronisti kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta ja vinkeistä. Mutta olisko kenelläkään omia kokemuksia juuri tuon laitteen kanssa? Mennyt kovaääniset rikki, kuten ed. vastaaja viittasi, tai jotain muuta epämiellyttävää?

        Olen täysin samaa mieltä Anttilasta, esim. Topfield-digiboxin kanssa sai tapella ja se toimi tasan sen 2 vuoden takuun ajan ja sitten pimahti.

        Tosta Thomanin nettikaupasta puhuttiin jossain jotain negatiivista, muistaakseni liittyen Casion soittimiin, etteivät ole sieltä ostettuina laadukkaita. En tiedä, mitä tarkoittivat tuolla.

        Lähtökohtaisesti olen valmis varaamaan 500 eskoa soittimeen. Eihän sillä tietenkään mitään hienoa saa, mutta tarvittaisiin nyt pikaisesti tyttärelle ja itsellenikin näissä olosuhteissa. Myöhemmin sitten kunnon oikea akustinen piano.

        Harmi ettei itelläni ole juuri tuosta mallista kokemusta mutta Yamahasta voin sanoa, että on luotettava tuotemerkki ja vikoja niissä ei yleensä kauhiasti ole.

        Itellä on ollut tämä Yamahan CS2X syntikka jo vuodesta 2001-2002 ja mitään vikaa ei ole ollut, ainoa mikä tässä pelästytti oli kun erikseen ostama teline petti alta ja syntikka tipahti lattialle, ainoa mikä hajosi onneksi oli sähkömuuntaja eli se mötikkä joka verkkovirran muuntaa sopivaksi laitteelle (hankin muuten Anttilasta tilalle Hama monitoimisen muuntajan ja pelittäny hyvin). Syntikassani ei ole kovaäänisiä vaan äänen tuon erillisiin kaijuttimiin.

        Eli tuo kertoo omalta kohdalta Yamahasta laatutuotteena. Kitaroissa myös Yamaha on ihan laadukas peli.

        Se mitä edellä sanoin noista mukana olevista kaijuttimista niin ei ole yksin Yamahan ongelma, mulla oli aikaisemmin joskus n. ehkä siinä 300-400 euron Goldstar kosketin soitin (Midi, jossa rytmijuttuja, automatiikkia ym. kivaa ja siinä n. vuoden päästä ostosta kaijuttimet alkoi rätistä).

        Noi valmiskaijuttimet eivät välttämättä ole äänenlaadultaan parasta joten kiinnitä siihen huomiota, jos kuullostaa hyvältä tuossa Yamahassa niin hyvä (zekkaa onko siinä millaiset mahdollisuudet liittää erillisiin kaijuttimiin ja yleensä liitettävyys muihin laitteisiin) (yleensä löytyy kyllä tuo erillinen liitäntä mahdollisuus kaijuttimille, taitaa olla tänä päivänä aika vakiona kaikissa).

        Harmi, etten ole koskettimien asiantuntija, toivotaan että joku minu viisaampi osaa kertoa juuri tuosta pyytämästäsi mallista tarkkaa tietoa ja kokemusta.


      • Musamiessoittaja88557744
        epätietoinen aaronisti kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta ja vinkeistä. Mutta olisko kenelläkään omia kokemuksia juuri tuon laitteen kanssa? Mennyt kovaääniset rikki, kuten ed. vastaaja viittasi, tai jotain muuta epämiellyttävää?

        Olen täysin samaa mieltä Anttilasta, esim. Topfield-digiboxin kanssa sai tapella ja se toimi tasan sen 2 vuoden takuun ajan ja sitten pimahti.

        Tosta Thomanin nettikaupasta puhuttiin jossain jotain negatiivista, muistaakseni liittyen Casion soittimiin, etteivät ole sieltä ostettuina laadukkaita. En tiedä, mitä tarkoittivat tuolla.

        Lähtökohtaisesti olen valmis varaamaan 500 eskoa soittimeen. Eihän sillä tietenkään mitään hienoa saa, mutta tarvittaisiin nyt pikaisesti tyttärelle ja itsellenikin näissä olosuhteissa. Myöhemmin sitten kunnon oikea akustinen piano.

        En heti muistanu sanoa mutta käyttäjien kokemuksia soittimista löytyy Harmony Centralin sivustolta. Alla linkki suoraan tuohon sinun tarkoittamaan soittimeen:

        http://reviews.harmony-central.com/reviews/Keyboard And MIDI/product/Yamaha/YPG-225/10/1

        tuossa on pari käyttäjäkokemusta, lue kritiikillä, jotkut saattavat kehua maasta taivaisiin ostamansa laitteen joten pienellä kritiikillä on noita hyvä siis lukea.


      • epätietoinen aaronisti
        Musamiessoittaja88557744 kirjoitti:

        En heti muistanu sanoa mutta käyttäjien kokemuksia soittimista löytyy Harmony Centralin sivustolta. Alla linkki suoraan tuohon sinun tarkoittamaan soittimeen:

        http://reviews.harmony-central.com/reviews/Keyboard And MIDI/product/Yamaha/YPG-225/10/1

        tuossa on pari käyttäjäkokemusta, lue kritiikillä, jotkut saattavat kehua maasta taivaisiin ostamansa laitteen joten pienellä kritiikillä on noita hyvä siis lukea.

        Joo kiitos näistä vinkeistä. Onkohan tämä laite Suomessa vähäisessä käytössä, jos netistä ei juurikaan löydy kommentteja suomalaisilta. Tuli noita ulkolaisia kokemuksia lukiessa mieleen, että varmaan käy sitten niin, että tyttären would-be-soitonopettaja kehottaa hankkimaan oikean pianon tai sähköpianon, jos saa tietää, että tällaisella vempeleellä hän aloittaa soiton opiskelemisen.

        Itselleni tuo kyllä riittäisi, ainakin aluksi.

        No, täytyy nyt miettiä ja kysellä taloyhtiöltä, miten suhtautuvat pianon hankintaan... En kyllä haluaisi rajoittaa soittelua "yhteen tuntiin viikossa klo 12.27-13.21 pyhäpäivisin kielletty" vaan haluan voida soittaa vaikka keskellä helluntaita!


      • Musamiessoittaja
        epätietoinen aaronisti kirjoitti:

        Joo kiitos näistä vinkeistä. Onkohan tämä laite Suomessa vähäisessä käytössä, jos netistä ei juurikaan löydy kommentteja suomalaisilta. Tuli noita ulkolaisia kokemuksia lukiessa mieleen, että varmaan käy sitten niin, että tyttären would-be-soitonopettaja kehottaa hankkimaan oikean pianon tai sähköpianon, jos saa tietää, että tällaisella vempeleellä hän aloittaa soiton opiskelemisen.

        Itselleni tuo kyllä riittäisi, ainakin aluksi.

        No, täytyy nyt miettiä ja kysellä taloyhtiöltä, miten suhtautuvat pianon hankintaan... En kyllä haluaisi rajoittaa soittelua "yhteen tuntiin viikossa klo 12.27-13.21 pyhäpäivisin kielletty" vaan haluan voida soittaa vaikka keskellä helluntaita!

        Harmi etten osaa enempää auttaa.
        Tuosta kotona soittamisesta vielä sen verran että noissa sähkökäyttöisissä miltei kait aina löytyy stereokuuloke liitäntä eli voi soitella hiljaa häiritsemättä kotiväkeä ja naapureita.

        Koskettimet olisi hyvä olla painotettuja vasarakoskettimia että tuntuma on sama kuin oikeassa pianossa. Oktaaveja vaikka 6-8 niin riittää soittimessa tarpeeksi koskettimet niin ei lopu heti kesken ;-)

        YPG635 Yamahassa on nuo koskettimet, tosin hintakin on jo 899 euroa (tuosta jos saa 15% pois niin hinta on siinä n. 765 euroina (USA:ssa tuon hinta on nyt 799 dollaria eli euroina paljon halvempi http://www.musiciansbuy.com/Yamaha-YPG635-88-key-Portable-Grand.html, dollarihan on nyt halpa, joten jos on mahdollista hankkia ulkomailta niin hinnallisesti se kannattaa vaikka tulisi rahdit päälle. (näytti olevan muuten Free shipping eli toimituskuluja ei kait tule?!

        En tainnut mainita että kannattaa rekisteröityä muusikkojen nettiin -> http://muusikoiden.net/
        siellä on minua paljon pätevämpiä kosketinsoitinten asiantuntijoita ja alan harrastajia, siellä on muuten käytettyjen soitinten tori, joista voi edullisemmin ostaa käytettyjä.

        Muusikkojen netistä saisit paremmin vastauksiakin kuin täällä suomi24 sivustolla.


      • epätietoinen aaronisti
        Musamiessoittaja kirjoitti:

        Harmi etten osaa enempää auttaa.
        Tuosta kotona soittamisesta vielä sen verran että noissa sähkökäyttöisissä miltei kait aina löytyy stereokuuloke liitäntä eli voi soitella hiljaa häiritsemättä kotiväkeä ja naapureita.

        Koskettimet olisi hyvä olla painotettuja vasarakoskettimia että tuntuma on sama kuin oikeassa pianossa. Oktaaveja vaikka 6-8 niin riittää soittimessa tarpeeksi koskettimet niin ei lopu heti kesken ;-)

        YPG635 Yamahassa on nuo koskettimet, tosin hintakin on jo 899 euroa (tuosta jos saa 15% pois niin hinta on siinä n. 765 euroina (USA:ssa tuon hinta on nyt 799 dollaria eli euroina paljon halvempi http://www.musiciansbuy.com/Yamaha-YPG635-88-key-Portable-Grand.html, dollarihan on nyt halpa, joten jos on mahdollista hankkia ulkomailta niin hinnallisesti se kannattaa vaikka tulisi rahdit päälle. (näytti olevan muuten Free shipping eli toimituskuluja ei kait tule?!

        En tainnut mainita että kannattaa rekisteröityä muusikkojen nettiin -> http://muusikoiden.net/
        siellä on minua paljon pätevämpiä kosketinsoitinten asiantuntijoita ja alan harrastajia, siellä on muuten käytettyjen soitinten tori, joista voi edullisemmin ostaa käytettyjä.

        Muusikkojen netistä saisit paremmin vastauksiakin kuin täällä suomi24 sivustolla.

        Lähellä asuva asukas rohkaisi minua perinteisen akustisen pianon valitsemiseen, ja olen kallistumassa sen puoleen, jos kohta kuitenkin pidän edelleen mielessä tuon sähköpianon.

        Onko palstan lukijoilla vinkkejä akustisen pianon ostamiseen, elikkä lähtötilanne on sama kuin alussa mainitsin: rahaa on vähän, tilaa on vähän, naapurit täytyy huomioida, vaikka lähiasukas sanoi, että ei tässä mitään ongelmia ole kunhan soittaa päivisin ja tarpeen vaatiessa pedaali alhaalla.

        Itselleni tämä on elämäni ensimmäinen pianon osto, kauan sitten vanhemmat ostivat minulle Etyde-pianon, enkä oikein koskaan tykännyt siitä, koska se oli raskas ja sointi tumma. Mutta ilmeisesti tässäkin laatu maksaa. Saako edes tonnilla riittävän oloista perusharjoittelupianoa? Mikä merkki on mukiinmenevä, tai mitä merkkiä pitää ehdottomasti välttää?

        Kiitän vielä "Musamiessoittajaa" äskeisistä neuvoista. Sähköpiano on vielä myös mielessä, kun menen soitinliikkeeseen.


      • epätietoinen aaronisti
        epätietoinen aaronisti kirjoitti:

        Lähellä asuva asukas rohkaisi minua perinteisen akustisen pianon valitsemiseen, ja olen kallistumassa sen puoleen, jos kohta kuitenkin pidän edelleen mielessä tuon sähköpianon.

        Onko palstan lukijoilla vinkkejä akustisen pianon ostamiseen, elikkä lähtötilanne on sama kuin alussa mainitsin: rahaa on vähän, tilaa on vähän, naapurit täytyy huomioida, vaikka lähiasukas sanoi, että ei tässä mitään ongelmia ole kunhan soittaa päivisin ja tarpeen vaatiessa pedaali alhaalla.

        Itselleni tämä on elämäni ensimmäinen pianon osto, kauan sitten vanhemmat ostivat minulle Etyde-pianon, enkä oikein koskaan tykännyt siitä, koska se oli raskas ja sointi tumma. Mutta ilmeisesti tässäkin laatu maksaa. Saako edes tonnilla riittävän oloista perusharjoittelupianoa? Mikä merkki on mukiinmenevä, tai mitä merkkiä pitää ehdottomasti välttää?

        Kiitän vielä "Musamiessoittajaa" äskeisistä neuvoista. Sähköpiano on vielä myös mielessä, kun menen soitinliikkeeseen.

        Millainen on tuo Hemingway-digipiano (kaksi muita halvempaa mallia)? Ja Yamahan Clavinovakin on hiukan edullisempi kuin Musiikki Fazerilla? Mitä palstalaiset suosittelevat, jos ostan Thomannilta digipianon, max budjetointi 1000 eskoa?


      • epätietoinen aaronisti
        epätietoinen aaronisti kirjoitti:

        Millainen on tuo Hemingway-digipiano (kaksi muita halvempaa mallia)? Ja Yamahan Clavinovakin on hiukan edullisempi kuin Musiikki Fazerilla? Mitä palstalaiset suosittelevat, jos ostan Thomannilta digipianon, max budjetointi 1000 eskoa?

        Nopea googletus paljasti, ettei Hemingway ole hyvä digipiano, ilmankos sitten onkin edullisempi.

        Pitäisikö siis varmemmaksi vakuudeksi kiltisti maksaa se dona ja ostaa toi Yamahan Clavinova?


      • epätietoinen aaronisti
        epätietoinen aaronisti kirjoitti:

        Nopea googletus paljasti, ettei Hemingway ole hyvä digipiano, ilmankos sitten onkin edullisempi.

        Pitäisikö siis varmemmaksi vakuudeksi kiltisti maksaa se dona ja ostaa toi Yamahan Clavinova?

        Entä Roland RP 101 ? Onko parempi / pahempi kuin Yamaha Clavinova?


      • epätietoinen aaronisti
        epätietoinen aaronisti kirjoitti:

        Entä Roland RP 101 ? Onko parempi / pahempi kuin Yamaha Clavinova?

        Lopullinen ratkaisu. Vaikka akustinen on akustinen ja keskustelupalstoilla ilmeisen akateemiset henkilöt ovat kirjoittaneet pienen luennon verran matskua akustisen pianon ehdottomuudesta aidon musiikkitaidon saavuttamiseksi... perustilanteeni on edelleen se, että tarvitsemme vain perusvehkeen, asumme kerrostalossa, ja haluan tarvittaessa päästä soittamaan (ja nappailemaan viskiä / konjakkia) vaikka keskiyöllä... digitaalipiano se olla pitää ja merkit ovat joko Yamaha tai Roland. Vaimo jutteli jollain äitiporukkapalstalla ja siellä joku pianistiäiti suositteli Rolandia ja monet digitaalipianoa kätevämpänä. (Niin, ja sanon sitten, ettei tämä palsta ollut suomalainen vaan kansainvälinen, joten oletettavasti enemmistö jäsenistä miljoonakaupunkien asukkaita isoissa kerrostaloissa eikä suomalaisittain puoliagraarisia omakotitalolaisia)...

        Olen sittenkin päätynyt digitaalipianoon ja Thomannilta. Mutta mitä näistä kannattaisi ostaa?


        Roland RP-101 RW

        Korg C-340

        Yamaha CLP-320 M

        Yamaha CLP-220-PE

        Roland HP-201 ERW

        Yamaha CLP-230 C Clavinova

        Yamaha CLP-330 R

        Ovat tämänhetkisessä järjestyksessä halvemmat ensin. Tuo Roland RP 101 on käynyt mielessä, mutta kommenttaja haluaisin mielelläni kuunnella. En nyt sentään 2000 euroa viitsi laittaa, 1500 eskoa on ehdoton kipuraja.


      • MuusikkoMiesKitara
        epätietoinen aaronisti kirjoitti:

        Lopullinen ratkaisu. Vaikka akustinen on akustinen ja keskustelupalstoilla ilmeisen akateemiset henkilöt ovat kirjoittaneet pienen luennon verran matskua akustisen pianon ehdottomuudesta aidon musiikkitaidon saavuttamiseksi... perustilanteeni on edelleen se, että tarvitsemme vain perusvehkeen, asumme kerrostalossa, ja haluan tarvittaessa päästä soittamaan (ja nappailemaan viskiä / konjakkia) vaikka keskiyöllä... digitaalipiano se olla pitää ja merkit ovat joko Yamaha tai Roland. Vaimo jutteli jollain äitiporukkapalstalla ja siellä joku pianistiäiti suositteli Rolandia ja monet digitaalipianoa kätevämpänä. (Niin, ja sanon sitten, ettei tämä palsta ollut suomalainen vaan kansainvälinen, joten oletettavasti enemmistö jäsenistä miljoonakaupunkien asukkaita isoissa kerrostaloissa eikä suomalaisittain puoliagraarisia omakotitalolaisia)...

        Olen sittenkin päätynyt digitaalipianoon ja Thomannilta. Mutta mitä näistä kannattaisi ostaa?


        Roland RP-101 RW

        Korg C-340

        Yamaha CLP-320 M

        Yamaha CLP-220-PE

        Roland HP-201 ERW

        Yamaha CLP-230 C Clavinova

        Yamaha CLP-330 R

        Ovat tämänhetkisessä järjestyksessä halvemmat ensin. Tuo Roland RP 101 on käynyt mielessä, mutta kommenttaja haluaisin mielelläni kuunnella. En nyt sentään 2000 euroa viitsi laittaa, 1500 eskoa on ehdoton kipuraja.

        Tänään kävin Helsingin Itäkeskuksen MusaFazerilla ostoksilla ihan noissa kitaravermeissä mutta piruuttani kokeilin Yamahan MM8 syntikkaa ja olipa mukavat muheat soundit, säestystekniikkaa (rummut, bassa, eri rytmejä jne.) löytyy, soundeja löytyy erillaisia ihan tarpeeksi ja ovat aikas hyvä soundisia, koskettimia on 88 eli täyspitkä vehje ja koskettimet ovat kunnon pianopainotettuja vasaravehkeitä, kytkentäpintaa on tuossa riittävästi ja kuulokkeilla voi soitella hiljaa jos haluaa (ääntä saa vaikka tietsikan kautta tai erikseen ostettavista ulkoisista kaijuttimista).

        Itse ihastuin tuohon ja oisin ostanu mutta ei ole mulla itellä tilaa ja saan tyytyä tähän vanhaan Yamahan CS2X syntikkaani toistaiseksi ja eikä ois vaimo tykänny kun oisin ostanu kalliimman vehkeen ;-) (no tuli muutama kitaraefekti ostettu, sellaisia erillisa polkusimia, entuudestaan on noita kitaravehkeitä mulla kun se on mun pääsoitin)

        Mutt jos teitä kiinnostaa niin käykää katsastamassa musafasulta ainakin löytyy Yamaha MM8 ja hinta on ovh. 999, josta ite oisin saanu ihan kivat alennukset kun oon vakkariasiakas :-)

        Ulkomaan nettikaupoista tuon saanee halvemmalla.


      • Casio on ok!
        epätietoinen aaronisti kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta ja vinkeistä. Mutta olisko kenelläkään omia kokemuksia juuri tuon laitteen kanssa? Mennyt kovaääniset rikki, kuten ed. vastaaja viittasi, tai jotain muuta epämiellyttävää?

        Olen täysin samaa mieltä Anttilasta, esim. Topfield-digiboxin kanssa sai tapella ja se toimi tasan sen 2 vuoden takuun ajan ja sitten pimahti.

        Tosta Thomanin nettikaupasta puhuttiin jossain jotain negatiivista, muistaakseni liittyen Casion soittimiin, etteivät ole sieltä ostettuina laadukkaita. En tiedä, mitä tarkoittivat tuolla.

        Lähtökohtaisesti olen valmis varaamaan 500 eskoa soittimeen. Eihän sillä tietenkään mitään hienoa saa, mutta tarvittaisiin nyt pikaisesti tyttärelle ja itsellenikin näissä olosuhteissa. Myöhemmin sitten kunnon oikea akustinen piano.

        tohon kohtaan Casioista sen verran että itselläni on Casion valmistama CZ-syntikka ja on kyllä sellanen aarre että pois en anna sitä ikinä. Se on kyllä ihan oikea syntikka, ei siis pelkästään digitaalinen kosketinsoitin. On digitaaliset oskillaattorit, filtteriä emuloiva aallonmuokkain, lähes yhtäpaljon parametreja säädettäväksi kuin esim. jossain analogisessa syntikassakin. Ja on tuo kelvannut ammattilaisille pop-muusikoillekin. Eli laatu ei ole huonoa tossa vehkeessä, on ollu mulla jo vuodesta 1985 muistaakseni.

        Sitten noi Casion digitaaliset keyboardit jotka ei ehkä ihan täytä syntikan määritelmää, vaikka synan määritelmän rajan vetäminen on vaikeaa nykyään, niin jos ei osta sitä kaikkein halvinta mallia, niin kyllä Casio tekee niissäkin ihan hyviä vehkeitä.

        Itselläni on kaks Yamahan digikeyboardia tuon Casion syntikan lisäksi ja nyt suunnitelmissa on ostaa Casion digikeyboard vielä noiden rinnalle.

        Toi Casion "huono" maine on kyllä lähes kokonaan ihan ennakkoluulojen aikaansaamaa, se ettei uskota taskulaskin- ja kellovalmistajan muka kykenevän tekemään kelpoja soittimia, on vähänkö tyhmää! Ennakkoluuloilla ei tätä maailmaa rakenneta, eihän? Vähän sama kun jotkut sanoo ettei tietsikkavalmistaja kykene tekemään hyvää digikameraa (HP), mutta mulla on HP:n digikamera ja on todella hyvä ja sellaisissa olosuhteissa missä moni muu kamera nostaa kädet pystyyn, voi HP:lla hyvinkin kuvata.


    • Neuvoja antava

      Ollut itellä reilut kolme vuotta ja on aivan loistava soitin! Voin suositella lämpimästi, on laadultaan ja ääniltään erittäin hyvä, eikä mitään perus soitin tasoa huolimatta siitä, että aikapitkälle sellainen onkin. Kaiuttimissa ei ole ollut mitään vikaa toistaiseksi ja on kyllä käytössä koko ajan.

    • yamahaman1

      Yamahat on laadukkaita ja äänet hyviä. Tuossa
      YPG-225:ssa on useita hyviä ääniä, mutta muut 480
      ääntä eivät hyviä ole verrattuna tosi kalliisiin malleihin.
      Kai johtuu siitä, että olen Yamahaan tottunut, niin
      ovat yksinkertaisia ja helppoja käyttää.
      YPG:n seuraavat mallit ovat sitten oktaavia pidempiä,
      eli koskettimet 76 vs.88 ja paljon painavampia.
      YPG-225 on kannettava vielä ja käytännössä
      riittävin ominaisuuksin kosketusherkkyydellä. Edullisin niistä mitä
      kannattaa ostaa.
      Kokemusta on melko vastaavasta DGX - työasemamallista.
      Ei mitään vikaa vuosien aikana. PRS -malleissa on urkumaisempi
      kosketus kuin näissä.
      Tämä 400e hintaluokan vehje tai sitten kannattaa laittaa
      muutama satanen enemmän, jos haluaa tosi laadukasta ääntä
      ja pianomaisempaa kosketusta.

    • guiver1

      Pianonvirittäjä Jussi Kiiveri, Helsinki voi auttaa pianon hankinnassa, ota yhteyttä 0400-682175 tai pianonviritys.net.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe