lainaa yli 50000.en selviä tästä

haluan kuolla.voiko joku au...

olen velkaantunut ihan omasta syystäni.olen ottanut kulutusluottoja,luottokortteja ym lainaa.lainojen lyhennyksiä olen maksanut uusilla lainolla.nyt minulla on velkaa n 50000.en pysty kohtaamaan totuutta.enkä tiedä mistä saisin apua.kaapit on täynnä maksamattamia laskuja.elämänhallintani on mennyt.samoin elämän halu.
ainut syy minkä takia en ole tehnyt itsemurhaa on pieni poikani,jonka takia haluan elää.ja selvittää tämän itseaiheutetun sotkun.mitään omaisuutta en ole saanut hankittua.
eilen illalla ajattelin että tänään hyppään metron alle.Olin ihan varma että sen toteutan,ja itkin koko yön.En uskalla avautua kenellekkään,koska häpeä on niin suuri.
Aamulla kun näin iloisen poikani,en voinut toteuttaa suunnitelmaani.
olen umpikujassa,ja pyydän apua.pystyykö kukaan auttamaan,tai kertomaan mitä minun pitäisi tehdä.en pysty avaamaan laatikoita,tai tekemään mitään johdonmukaista.itsemurha tuntuu ainoalta vaihtoehdolta.ja minua pelottaa,että sen toteutan,jos en saa apua.en kykene ottamaan mihinkään yhteyttä.en tosiaan tiedä mitä minun pitäisi tehdä.
töissä olen toistaiseksi pystynyt käymään.
onko kukaan kokenut samaa,ja selvinnyt.

65

15950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samavene

      Olen kohta nelikymppinen nainen joka samassa veneessä vaikken itsemurhaa ajattelekkaan. Olisi kiv vaihtaa ajatuksia ja puhua. Emme tosiaan ole ainuita. Varaa ensi töiksesi aika velkaneuvojalle !

      • minä olen 39

        ja kaikki tuntuu hajoavan


      • minäjokaolenoikeassa
        minä olen 39 kirjoitti:

        ja kaikki tuntuu hajoavan

        laita s-posti?


    • Kaikesta selviää, tavalla tai toisella.

      50.000 on vielä summa jonka pystyy maksamaan.

      Unohda metrot - saattaa "ratkaista" ongelmasi, mutta me muut jäämme tänne.

      Meiliosoite löytyy kortista = msg.

      • epätoivoisuus

        Mulla sama tilanne, velkaa vielä enemmänkin ja nyt vuosien taisteluyrityksen jälkeen en enää jaksa. Ikinä en olisi uskonut että vakavissani mietin oman käden kautta poistumista mutta nyt ajatukset ovat niin synkkiä ettei se ole enää poissuljettu vaihtoehto. Sisällä on sanoinkuvaamattoman ahdistava tunne, tuntuu etten saa henkeä ja oksettaa. Pahinta on ajatella millaisen pettymyksen olen aiheuttanut läheisilleni, ja joutunut valehtelemaan vuosia kaikille yrittäessäni pitää korttitaloa pystyssä. Nyt en jaksa enää teeskennellä että kaikki on hyvin, luovutan.


      • epätoivoisuus kirjoitti:

        Mulla sama tilanne, velkaa vielä enemmänkin ja nyt vuosien taisteluyrityksen jälkeen en enää jaksa. Ikinä en olisi uskonut että vakavissani mietin oman käden kautta poistumista mutta nyt ajatukset ovat niin synkkiä ettei se ole enää poissuljettu vaihtoehto. Sisällä on sanoinkuvaamattoman ahdistava tunne, tuntuu etten saa henkeä ja oksettaa. Pahinta on ajatella millaisen pettymyksen olen aiheuttanut läheisilleni, ja joutunut valehtelemaan vuosia kaikille yrittäessäni pitää korttitaloa pystyssä. Nyt en jaksa enää teeskennellä että kaikki on hyvin, luovutan.

        Jos nyt teet jotain peruuttamatonta, sisälläsi oleva möykky siirtyy läheisillesi. Isäni päätti elämänsä pölyimurin johtoon, siskonsa löysi hänet 2 kk myöhemmin.

        Koskaan ei kannata luovuttaa, velka on "vain" rahaa.


      • edellinen
        marella kirjoitti:

        Jos nyt teet jotain peruuttamatonta, sisälläsi oleva möykky siirtyy läheisillesi. Isäni päätti elämänsä pölyimurin johtoon, siskonsa löysi hänet 2 kk myöhemmin.

        Koskaan ei kannata luovuttaa, velka on "vain" rahaa.

        Olen yrittänyt näin ajatellakin,että se on vain maallista ja että siirtäisin syyllisyyden tunteen läheisilleni. Ja en koskaan haluaisi heidän sitä kokevan, mutta tällä hetkellä tuntuu että yhtä pahan tunteen tuottaisin heille jos he tietäisivät millainen pettymys olen ollut. He ovat tukeneet henkisesti ja rahallisesti että saisin itselleni hyvän elämän, ja minä idiootti olen kerännyt itselleni asuntolainan verran velkaa joka on mennyt taivaan tuuliin. Eli pelaamiseen mikä tuntuu pahemmalta syyltä kuin vaikka huumeiden käyttö.. Jos kertoisin totuuden, valitsisin vaihtoehdon että minuun ei koskaan suhtauduttaisi samalla tavalla kuin ennen ja se tuntuu todella pahalta koska olen saanut vanhempiin ns. hyvät välit vasta vähän aikaa sitten. Olen niin kauan teeskennellyt ja valehdellut kaikille etten tunne ansaitsevani mitään hyvää elämässäni enää.


    • vw-72

      velkaa täälläkin on varmaan 27000€..enkä tunnu selviävän niitten kanssa mitenkään töissä kuitenkin käyn,että jotain pystyn maksamaan.velka neuvontaan varasin ajan,mutta kun asun avoliitossa niin siihen pitää olla myös toisen tilinauhat ja meillä,kun on eri rahat niin en voi sitä apua käyttää..ei varmaan ole vaihto ehtoa kun antaa mennä perintään osa veloista?

      • edellinen

        Annan vaan neuvon että tee jotain ennenkun on liian myöhäistä, tuo 27000 on pieni raha loppupelissään. Et usko kuinka toivon että olisin itse tehnyt jotain kun velkaa oli tuon verran. Nyt yli kaksinkertainen määrä ja vaihtoehdot lopussa. Jos olet töissä niin varmasti saat soviteltua maksuaikoja ja summia, tai sitten olet rohkea ja kerrot tilanteesi perheellesi ja yrität saada heidän avullaan yhden ison lainan jolla maksat kaikki pois ja vaikka omaehtoisen luottokiellon siksi aikaa kun velkaa on maksettavana. Minä tekisin noin jos voisin kääntää aikaa taaksepäin!


      • maksellaan pikkuhiljaa

        Näin se menee.


    • ja vedä happea

      Raha on vain rahaa. Piste.

      Sinä olet ainutkertainen.

      Vaikka kaikki maailman rahat pinottaisiin yhteen kasaan, ei niillä voitaisi ostaa sinua, luoda sinua.

      Nyt mieti hetki ja lue yllä oleva uudestaan.

      Sinä olet ainutkertainen. Raha on pelkkää harhaa.

      • äsk.

        kauniisti sanottu. Ja tottahan se on kun sitä miettii. Yritän välillä kovasti ajatella että pitäisi olla onnellinen kun minä ja läheiseni ovat terveitä, ja että kaikki tekevät virheitä jne. Mutta häpeän tunne ja itseinho ei vaan hellitä. Nyt pitää yrittää puntaroida minkä ratkaisun teen, se on varma että henkisesti en jaksa enää samaa rataa. Jos saan kasattua viimeiset voimanrippeet, yritän kertoa totuuden perheelleni niin pahalta kun se tuntuukin.


      • ei kannata
        äsk. kirjoitti:

        kauniisti sanottu. Ja tottahan se on kun sitä miettii. Yritän välillä kovasti ajatella että pitäisi olla onnellinen kun minä ja läheiseni ovat terveitä, ja että kaikki tekevät virheitä jne. Mutta häpeän tunne ja itseinho ei vaan hellitä. Nyt pitää yrittää puntaroida minkä ratkaisun teen, se on varma että henkisesti en jaksa enää samaa rataa. Jos saan kasattua viimeiset voimanrippeet, yritän kertoa totuuden perheelleni niin pahalta kun se tuntuukin.

        pitää ehdoin tahdoin pystyssä. Kerro rohkeasti tilanne läheisillesi, se ei siitä ainakaan huonommaksi muutu. Velkaneuvontaan sinun pitää ottaa yhteyttä heti. Siellä on ihmisiä, jotka työkseen selvittää samanlaisia velkasotkuja kuin sinulla on. Huomaat, että kaikesta kaaoksesta selviää. Kun sinulla on monta erillistä velkaa niin asiantunteva henkilö ohjaa sinut oikeisiin tekoihin.
        Varmaa on, että elämästä häviää kaikki glamour, mutta tosi tiukalla budjetilla saat asiat raiteelleen.
        Kaikki järjestyy, jos alat järjestellä asioitasi.


      • äsk. kirjoitti:

        kauniisti sanottu. Ja tottahan se on kun sitä miettii. Yritän välillä kovasti ajatella että pitäisi olla onnellinen kun minä ja läheiseni ovat terveitä, ja että kaikki tekevät virheitä jne. Mutta häpeän tunne ja itseinho ei vaan hellitä. Nyt pitää yrittää puntaroida minkä ratkaisun teen, se on varma että henkisesti en jaksa enää samaa rataa. Jos saan kasattua viimeiset voimanrippeet, yritän kertoa totuuden perheelleni niin pahalta kun se tuntuukin.

        Onko sinulla oma asunto: Myy se ja aloita alusta. Pää pystyyn. Velkaneuvojalle.


      • grrrrrgrrrrrgrrrrr

        Varmaan hyvä neuvo, mutta kahdeksan vuotta myöhässä. Tämä vanhojen ketjujen älyvapaa nostelu.......


    • ...

      Jos lainanhoitomenot ovat niin suuria, ettei niistä selviä, niin vaihtoehtoja on muutama.

      Voit joko hankkia lisää tuloja, pienentää menojasi tai järjestellä lainoja uudelleen niin, että korko pienenee tai laina-aika kasvaa.

      Tulojen kasvattaminen onnistuu helpoimmin hakemalla parempipalkkaista työtä. Raskaampi vaihtoehto on hankkia rinnalle toinen osapäivätyö tai ryhtyä tekemään ylitöitä nykyisessä työssä, jos se on mahdollista.

      Menojen olennainen pienentäminen voi olla haastavaa. Helpoimpia temppuja on autosta luopuminen (jos sellainen on), pienempään asuntoon muuttaminen, tai vaikkapa päivittäisen kulutuksen pistäminen suurennuslasin alle. Tee ruokakaupassa käydessäsi lista erilaisista edullisista ruoka-aineista ja suunnittele koko viikon ruuat kerralla siten, että käytät rahaa vain sen verran kuin mitä budjettisi sietää. Pakastimen olemassaolo kannattaa myös muistaa.

      Lainojen järjesteleminen voi olla helpompaa tai vaikeampaa sen mukaan, miten paljon maksuviivästyksiä sinulla jo nyt on. 50000 on kuitenkin sen verran vähän rahaa, että mahdollisuuksia pitäisi olla.

    • saman ja selvinnyt

      Tosin siihen meni liki 10 vuotta ja ilman vaimoni tukea olisin varmaan jo kuollut.Velkaannuin laman aikana opintolainojen takia jotka meni perintään.Muutaman työttömys/pätkätyövuoden aikana velkaa kertyi 30,000 euroa.Olin jo pahasti itsetuhon kierteessä ja ajattelin kuolevani.Sitten tapasin nykyisen vaimoni joka tuki minua ne vuodet kun töitä olin saannut.Välillä tuntui että velka ei vähene mutta 2001 syksyllä tuli soitto ulosottomieheltä että olin jo maksanut liikaa.Ensimmäistä kertaa noin 10 vuoden aikana kun itkin onnesta enkä surusta.Kaikesta selviää,usko pois.

      • sama sankari

        Lainoja on niin paljon eri paikkoihin ja suurin osa varmasti jo irtisanottu ettei sopimismahdollisuuksia ole. Laskuja puolen metrin pino joita en ole edes nyt avannut.Tulot on niin pienet etten ole pystynyt pitämään maksusopimuksista kiinni. Varmasti ulosotossa jo osa, ja odotan joka päivä kauhuissani milloin maksuhäiriömerkintä on ilmoitettu. Työpaikat asuinseuduillani ovat vähissä ja voimat tällä hetkellä riittävät juuri ja juuri yhdessä työpaikassa käymiseen. Ylitöitä jos olisi tarjolla niin varmasti tekisin. Halvempaa asuntoakaan on hankala löytää. Huomenna varaan velkaneuvojalle ajan mutta tuntuu että hekään eivät kauheasti voi auttaa kun takuusäätiön lainaan/sosiaaliseen luototukseen ei ole mahdollisuutta.


      • xxxxx
        sama sankari kirjoitti:

        Lainoja on niin paljon eri paikkoihin ja suurin osa varmasti jo irtisanottu ettei sopimismahdollisuuksia ole. Laskuja puolen metrin pino joita en ole edes nyt avannut.Tulot on niin pienet etten ole pystynyt pitämään maksusopimuksista kiinni. Varmasti ulosotossa jo osa, ja odotan joka päivä kauhuissani milloin maksuhäiriömerkintä on ilmoitettu. Työpaikat asuinseuduillani ovat vähissä ja voimat tällä hetkellä riittävät juuri ja juuri yhdessä työpaikassa käymiseen. Ylitöitä jos olisi tarjolla niin varmasti tekisin. Halvempaa asuntoakaan on hankala löytää. Huomenna varaan velkaneuvojalle ajan mutta tuntuu että hekään eivät kauheasti voi auttaa kun takuusäätiön lainaan/sosiaaliseen luototukseen ei ole mahdollisuutta.

        Pahinta asiassa on se että yhdessä lainassa on takaaja ja pelkään kuollakseni että se irtisanotaan. Muut lainat ovat vakuudettomia ja kaatuvat omaan niskaan niinkuin pitääkin mutta tuo yksi on se syy mikä tekee tilanteesta pahimman mahdollisen. Tällaisen idiootin toimista ei kenenkään pitäisi joutua kärsimään, ja sen takia välillä käy mielessä että jos joutuisi "onnettomuuteen" niin lainaturva korvaisi summan eikä takaaja joutuisi sitä maksamaan. Pelottaa että ajattelen tuota vaihtoehtoa.


      • nyt jo
        xxxxx kirjoitti:

        Pahinta asiassa on se että yhdessä lainassa on takaaja ja pelkään kuollakseni että se irtisanotaan. Muut lainat ovat vakuudettomia ja kaatuvat omaan niskaan niinkuin pitääkin mutta tuo yksi on se syy mikä tekee tilanteesta pahimman mahdollisen. Tällaisen idiootin toimista ei kenenkään pitäisi joutua kärsimään, ja sen takia välillä käy mielessä että jos joutuisi "onnettomuuteen" niin lainaturva korvaisi summan eikä takaaja joutuisi sitä maksamaan. Pelottaa että ajattelen tuota vaihtoehtoa.

        takaajan kanssa ja sopia miten se laina hoituu.Kun -92 jäin työttömäksi peruspäivärahalle niin valtion/pankin kanssa ei voinnut laisinkaan sopia mistään ja opintolaina meni ulosottoon.Nykyään onneksi uusi laki joka estää opintolainojen menemisen ulosottoon.Hyvä näin koska en halua kenenkään nuoren elämänsä alkutaipaleessa joutuvan samaan kuin minä silloin.Tuntuu että jotenkin 9 vuotta katosi elämästäni.En voinnut suunnitella mitään.Lapsia,asuntoa etc.No onneksi minulla on sama nainen rinnallani jonka tapasin kesällä -95.Siis silloin kun olin aivan murtunut ja elämänhalu oli kadonnut.Tänään olen päässyt tilanteeseen mihin en olisi koskaan uskonut 90-luvulla.Töitä molemmilla,yhteinen kohta 7 vuotias poika ja oma (pankin) rivitaloasunto.Toisin kuin kavereillani niin kaikki 10 vuotta myöhemmin.Suosittelen mikäli puolisoa ei ole että avaudut jollekkin kaverille joka pystyy sinua tukemaan.Muuten on turhan rankkaa.Uskon että selviät tilanteesta.Minäkin tein sen.


      • xxxxx
        nyt jo kirjoitti:

        takaajan kanssa ja sopia miten se laina hoituu.Kun -92 jäin työttömäksi peruspäivärahalle niin valtion/pankin kanssa ei voinnut laisinkaan sopia mistään ja opintolaina meni ulosottoon.Nykyään onneksi uusi laki joka estää opintolainojen menemisen ulosottoon.Hyvä näin koska en halua kenenkään nuoren elämänsä alkutaipaleessa joutuvan samaan kuin minä silloin.Tuntuu että jotenkin 9 vuotta katosi elämästäni.En voinnut suunnitella mitään.Lapsia,asuntoa etc.No onneksi minulla on sama nainen rinnallani jonka tapasin kesällä -95.Siis silloin kun olin aivan murtunut ja elämänhalu oli kadonnut.Tänään olen päässyt tilanteeseen mihin en olisi koskaan uskonut 90-luvulla.Töitä molemmilla,yhteinen kohta 7 vuotias poika ja oma (pankin) rivitaloasunto.Toisin kuin kavereillani niin kaikki 10 vuotta myöhemmin.Suosittelen mikäli puolisoa ei ole että avaudut jollekkin kaverille joka pystyy sinua tukemaan.Muuten on turhan rankkaa.Uskon että selviät tilanteesta.Minäkin tein sen.

        Noh, nyt on varattu aika velkaneuvojalle, onnekseni sain peruutusajan jo huomiselle. Toivon kovasti että hän olisi kannustava ja kertoisi selkeästi mitä nyt kannattaa tehdä, pelkään että viimeinenkin yritys jää siihen jos saan osakseni syyttelyä. En ole muuta kuin syytellyt ja väheksynyt itseäni viimeiset 5 vuotta joten sitä en kaipaisi muilta, kun henkinen tilanne on todella vaakalaudalla nyt. Tänään laitoin muutamaan pankkiin kyselyä millaisilla takaajilla/vakuuksilla olisi mahdollista saada yksi suuri laina millä saisi kaiken kasaan, kovin korkealla ei toiveet ole kylläkään. Jos vain jotenkin saisin vielä mahdollisuuden korjata asiani niin ikipäivänä en tekisi samoja typeryyksiä, niin kantapään kautta on tämä koettu. Olisin valmis elämään vaikka kaurapuurolla sen ajan. Ja jonakin päivänä voisin ehkä olla itsestäni ylpeä. Hoitamatta en haluaisi mitään jättää kerta olen itse asiani tähän jamaan saanutkin. Joillekin ystäville olen kertonut asioistani ja he ovat kyllä tukenani,mutta silti tässä tilanteessa on niin yksin.


      • muitakin samassa tilanteessa
        xxxxx kirjoitti:

        Noh, nyt on varattu aika velkaneuvojalle, onnekseni sain peruutusajan jo huomiselle. Toivon kovasti että hän olisi kannustava ja kertoisi selkeästi mitä nyt kannattaa tehdä, pelkään että viimeinenkin yritys jää siihen jos saan osakseni syyttelyä. En ole muuta kuin syytellyt ja väheksynyt itseäni viimeiset 5 vuotta joten sitä en kaipaisi muilta, kun henkinen tilanne on todella vaakalaudalla nyt. Tänään laitoin muutamaan pankkiin kyselyä millaisilla takaajilla/vakuuksilla olisi mahdollista saada yksi suuri laina millä saisi kaiken kasaan, kovin korkealla ei toiveet ole kylläkään. Jos vain jotenkin saisin vielä mahdollisuuden korjata asiani niin ikipäivänä en tekisi samoja typeryyksiä, niin kantapään kautta on tämä koettu. Olisin valmis elämään vaikka kaurapuurolla sen ajan. Ja jonakin päivänä voisin ehkä olla itsestäni ylpeä. Hoitamatta en haluaisi mitään jättää kerta olen itse asiani tähän jamaan saanutkin. Joillekin ystäville olen kertonut asioistani ja he ovat kyllä tukenani,mutta silti tässä tilanteessa on niin yksin.

        et ole yksin....


      • xxxxx
        muitakin samassa tilanteessa kirjoitti:

        et ole yksin....

        kerron sitten huomenna miten meni. Kun vain saisin nukuttua ja syötyä edes vähän ennen sitä niin olisi parempi olo. Vaikka tätä kohtaloa ei kenellekkään kyllä soisi niin jollain tavalla lohduttaa että muillakin on vastaavanlaisia ongelmia.


    • paljon maksanut

      90-luvun laman uhrina olen maksanut suuremman laskun kuin sinulla on nyt. Virhe, jonka itse tein, oli viivyttää takaisin maksua.
      En saanut velkajärjestelyä, nyt olen iloinen etten saanut. Luulin tuolloin, etten koskaan tule tienaamaan niin paljon, että pääsisin taakastani. Luulo oli väärä.
      Suuri velkataakka pani yrittämään ja ponnistelemaan. Kun löysin työn, josta tienasin paremmin, olin heti valmis vaihtamaan. Olin myös jatkuvasti valmis neuvottelemaan paremmasta palkasta työnantajan kanssa. Teen työni aina tunnollisesti ja viimeisen päälle niin hyvin kuin voin.
      Nyt tulotasoni on kivunnut niin ylös, että maksan kevyesti "opintolainaani" (niin kuin sitä itse kutsun) voutille ja kohta se on maksettu. Viimeisen erän maksettuani elän kohtuullisen leveää elämää, eikä koskaan tarvitse kaupassa katsoa, mitä ostaisin ruuakseni tai vaatteikseni, ostan sitä mikä tuntuu hyvältä.
      Itsarista oma mielipiteeni on, että se on halpamaisinta ja raukkamaisinta, mitä ihminen voi itselleen ja läheisilleen tehdä. Vaikka rahat (hetkeksi) loppuisivatkin, elämä jatkuu.
      Pisin jakso ilman YHTÄÄN RAHAA on viikko. Huom! siis ei latin latia! Ja olen hengissä ja hyvissä voimissa.
      Älä mieti, mitä muut ajattelevat, tee elämästäsi suuri taideteos. Hyvänä aikana osaat nauttia siitä hyvästä, mitä sinulla on, kun takana on koettelemuksia. Ilman koettelemuksia millään ei ole mitään arvoa, koska ihminen tottuu kaikkeen ennen pitkää.

      • xxxxx

        olen aina ollut täysin samaa mieltä tuosta päivien päättämisestä, mutta kummasti sitä ajatukset käyvät siinäkin kun voimat on lopussa. Varmasti vain ohimeneviä nuo ajatukset. Kävin nyt sairaslomaa muutaman päivän että saan käytyä siellä velkaneuvojalla ja yritän edes vähän levätä. Pidempään en uskalla olla koska työpaikka on nyt kaikki kaikessa ja siitä on pidettävä kynsin ja hampain kiinni että edes jotain mahdollisuuksia olisi. Ja koko ajan yritän hakea parempipalkkaista työtä, valitettavasti koulunkäyntikin jäi kesken näiden rahahuolien takia joten sekin painaa mieltä/hankaloittaa työnhakua. Olen tuhlannut parhaat nuoruusvuoteni näiden asioiden murehtimiseen ja salailuun, sen takia kaikki sosiaaliset suhteet ovat kärsineet ja oma itsearvostus varsinkin. Nyt elämän on pakko muuttua. Tuotan vanhemmilleni hirveän pettymyksen kun/jos kerron kaiken, mutta se riski on kai otettava. Kaikki tuki tulee olemaan tarpeen nyt. Kiitos kun kerrotte omia kokemuksianne, ne luovat toivoa.


      • samassa veneessa

        Mistä saada lisätyötä? Kokeilin kerran iltasiivousta, mutta olisin saanut käteen 7€ ilta joka menisi bensaan ja kaikki illat pois kotoa lasten luota. Nyt voisi tehdäkin lisätöitä kun lapset jo niin isoja, mutta mistä työtä?


    • teknisesti "varaton"

      Tervehdys ja kun sinulla toi lapsi niin ei ole muuta vaihtoehtoa,kun jaksaa vaa.Kerron lyhyesti oman tilanteeni.velkaa n285000e reilu puolet asuntolainaa.ja tekeydyin varattomaksi koska oli kaiken maailman luottoja(n,120teeroo)ja laskuja tuli joka päivä.huh huh oli itselläkin kovat oltavat.ajatukset pyöri........... niin ahdistuksesta pääsin kun menin ulosottajan puheille ja sanoin että en pysty maksaa enään muuta kun asuntolainan(onneksi sitä on niin paljon että ei taloa ulosmitata:) saan tienata 1200 euroa netto/kk ja loput ulosottoon.jaksan vain siksi,kun on kolme lasta ja yritän muistaa että en voi itselleni tehdä mitään,kun on noi ihanat lapset olemassa.sori tää oli aika sekava,mutta kyllä sitä vaan jotenkin pärjää......

      • sekava...

        mutta ymmärrettävä.Yritä pärjätä.Ne lapset... no tiedät kuten itsekin..niitä parempia ei ole.Poikani on niin ihana että näin miehenä en vaihtaisi mihinkään muuhun.


    • takaajan kanssa

      Olen tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja.hengissä vielä.tää palsta on antanut vähän toivoa.olen siis 36-v äiti,poikani on 4-v.
      en ole vieläkään kyennyt avaamaan laatikoita,ja katsomaan totuutta silmiin.ensimmäiset karhukirjeet on tullut.olen edelleen epätoivoinen.enkä kykenene tekemään mitään.voimat ei riitä kuin töissä käymiseen,ja lapsen hoitamiseen.ja välill itken kun mua pelottaa.
      pystyisitkö sinä joka sait ajan velkaneuvojalle,ja joka laitoit pankkiin tarjouksia n 50000 e lainasta.että mitenniiden kanssa on käynyt.
      itse en kykene tekemään mitään.mutta toivo on herännyt että voisin myös selvitä.

      • xxxxx

        Hei, minä kirjoittelin tuossa välissä ja tänään tosiaan kävin velkaneuvojan puheilla. Hyvä mieli jäi, heti ei ainakaan tyrmätty mahdollisuutta päästä velkajärjestelyyn vaikka onkin "kevytmielinen velkaantuminen" kyseessä. Nyt alan kerätä liitteitä että saadaan asia aluille. Sain tuosta toivonkipinän, jos pääsisin velkajärjestelyyn niin olisi vielä mahdollista aloittaa elämä uudestaan. Näiden velkojen kanssa on murehdittu ja ahdistuttu niin monta vuotta että se 5vuotta olisi pieni paha, tiedän että pärjäisin ja sen jälkeen saisin aloittaa ns puhtaalta pöydältä ja tosiaan melkoista elämänkoulua keränneenä.Niinkuin velkaneuvojakin sanoi, kaiken a ja o on työpaikka, se mahdollistaa paljon vaikka tulot eivät suuret olisikaan. Eli siitä on pidettävä kiinni. Sain lääkäriltä nukahduslääkkeen jonka otan illalla, yritän saada yhdet hyvät unet ja menen takaisin töihin. Ai niin tuosta pankkilainasta, vastattiin että henkilötakaajilla ei ole mahdollista, pitäisi olla ainakin osaksi reaalivakuuksia. Mutta kun ajattelin sitäkin pidemmän päälle, näin pienillä tuloilla maksaisin niin isoa lainaa yli 30v todella tiukalla budjetilla ja siinähän tulisi taas vaarana lisävelkaantuminen. Enkä kyllä enää muita halua tähän sotkeakkaan. Eli nyt on vaan kaikki voimat yritettävä keskittää velkajärjestelyyn hakemiseen, ja ristittävä kädet ja toivottava että siihen pääsisi. Jaksa sinäkin!


      • kiitos avusta
        xxxxx kirjoitti:

        Hei, minä kirjoittelin tuossa välissä ja tänään tosiaan kävin velkaneuvojan puheilla. Hyvä mieli jäi, heti ei ainakaan tyrmätty mahdollisuutta päästä velkajärjestelyyn vaikka onkin "kevytmielinen velkaantuminen" kyseessä. Nyt alan kerätä liitteitä että saadaan asia aluille. Sain tuosta toivonkipinän, jos pääsisin velkajärjestelyyn niin olisi vielä mahdollista aloittaa elämä uudestaan. Näiden velkojen kanssa on murehdittu ja ahdistuttu niin monta vuotta että se 5vuotta olisi pieni paha, tiedän että pärjäisin ja sen jälkeen saisin aloittaa ns puhtaalta pöydältä ja tosiaan melkoista elämänkoulua keränneenä.Niinkuin velkaneuvojakin sanoi, kaiken a ja o on työpaikka, se mahdollistaa paljon vaikka tulot eivät suuret olisikaan. Eli siitä on pidettävä kiinni. Sain lääkäriltä nukahduslääkkeen jonka otan illalla, yritän saada yhdet hyvät unet ja menen takaisin töihin. Ai niin tuosta pankkilainasta, vastattiin että henkilötakaajilla ei ole mahdollista, pitäisi olla ainakin osaksi reaalivakuuksia. Mutta kun ajattelin sitäkin pidemmän päälle, näin pienillä tuloilla maksaisin niin isoa lainaa yli 30v todella tiukalla budjetilla ja siinähän tulisi taas vaarana lisävelkaantuminen. Enkä kyllä enää muita halua tähän sotkeakkaan. Eli nyt on vaan kaikki voimat yritettävä keskittää velkajärjestelyyn hakemiseen, ja ristittävä kädet ja toivottava että siihen pääsisi. Jaksa sinäkin!

        eli pystysitkö vielä laittamaan paljon sulla on velkaa?ja missä päin asut?kiitos avusta.toivoa on vielä.vaikk raskasta tää on


      • xxxxx
        kiitos avusta kirjoitti:

        eli pystysitkö vielä laittamaan paljon sulla on velkaa?ja missä päin asut?kiitos avusta.toivoa on vielä.vaikk raskasta tää on

        en edes vielä tiedä paljonko velkaa kaikessa karmeudessaan on mutta veikkaan reilusti yli 60t. Varaudun jo henkisesti suurempaankin summaan kaikkine kuluineen.. Asun keski-suomen suunnalla.


      • Haloojärkikäteen

        oman alueen velkaneuvojia löytyy varmasti heti netistä, kun vaan etsii eikä jää palstoille tutkimaan. Kukaan ei voi tehdä muutosta elämääsi puolestasi.
        Elät elämääsi itsesi, ja nyt poikasi vuoksi.
        Puhu jollekin ystävällesi, perheellesi, tutulle, kelle vaan. Soita pankkiin, kerro tilanne. Soita yhtiöille, joille olet velkaa.
        Itse meinasin joutua alle 25 vuotiaana samaan kierteeseen, minäkin ahdistuin mutta tein kaikkeni että sain maksettua velkani pois. Alle vuodessa ja maksaen vuokraakin.


    • samanlainen historia

      ..juu itellä samanlainen historia,kaikkeja pirun pikavippejä,ge money,citibank yms...lainoja jotain
      50-60 000e,yhessä vaiheessa itseltäkin oli elämän halu kadoksissa,kaikki kaapit täynnä avaamattomia
      lasku kirjeitä,itsari ajatukset koko ajan mielessä,paljon valvottuja öitä..mutta sitten rupesin miettiin perhettäni vaimoa ja 2 poikaani,niin ajatukset rupesi pikku hiljaa kirkastumaan,että en voi omalla perheelle tuottaa sellaista kärsimystä/tuskaa..sitten otin itseäni niskasta kiinni ja marssin velkaneuvojan puheille,kaikki paperit on tällä hetkellä toimitettu ja oikeuden päätöstä odotellaan..eli rupesi pikku hiljaa vaikuttaan että sittenkin tästä kaikesta paskasta voi selvitä.tällä hetkellä
      makselen ulosottoon 400e/kk niin kauan kun selviää tuo velkasaneeraus homma..toiveet on kyllä korkealla ja kyllähän toi velkasaneerajakin meinasi että hyvät mahdollisuudet olis päästä saneeraukseen...juu ei muuta kuin iso ratas pyörimään ja pikku hiljaa eteen päin...kyllä se aurinko paistaa risu kasaankin :)

      • ja olet rohkea...

        mies.Toivon että kaikki onnistuu kohdallasi.Eräs toinen mies tilaanteesta selvinnyt.Tsemppiä sinulle:)


    • osoitteeseen.

      samaa kamppailua käyn,velkaa ehkä 35000,en ole tarkasti laskenut koska en uskalla.
      Otin lisätyön tämän takia,tienaan nettona tällä hetkellä noin 2200-2500.
      Elän tosi pienellä budjetilla mutta silti tämä ei riitä kuukaudessa.
      On Halens,Ge-money,Collectoria,joustoluottoa,visa,pikavippejä ynm.
      Tuntuu että en saa näitä velkoja lyhennettyä ollenkaan.
      Vähän aikaa sitten ajattelin että on toivoa,mutta nyt alkaa jaksaminen olemaan lopussa.Pitäisikö luovuttaa?

      • vai ei

        Tämä on niin tyypilinen tilanne:
        Nuori pari onnensa kukkuloilla ottaa lainaa ja kaiken maailman velkaa, mieheltä loppuu tiedot naisella niitä on otetaan lisää ollaan yhteisvastuullisessa asemassa, mies lähtee lapsi ja sinä jäätte yksin, olet työtön tai pini palkkaisessa työssä elää pitäsi mutta mistä rahat "rakkaus" on viennyt luottotiedot ja velkaa on vaikka kuinka.
        Sitä altaan hautoa itsemurhaa siis se ei ole ratkaisu ei olenkaan vaan ankara puurtaminen kaikkien korttien kahtia leikkaus kieltäytyminen kapakka illoista ja muista humputuksista toki sitä joskus mutta siihen pitää säästää kolikko jos toinenkin ja kun sitä on säästössä ajattelee kaksi kertaa lyhennänkö velkaa ostan lapselle jotain kivaa tai itselle vai vedänkö ne kurkusta alas ja oli kivaa.

        Elämä on hyvää raha on rahaa ja sitä ei saa mukana mutta mitä vastaavat lapsellesi? kun äiti on vetänyt itsensä jojoon kun se aikuisena kysyy miten äiti kuoli sen saa lapsi selville jolloin lapsi ahdistuu jne... oravan pyörä on valmis.

        Ihmis kohtaloita on ja melkein itse jäin kiikkiin vastaavanlaisen naisen kanssa jonkin ajan kuluttua alkoi "voisitko jeesta ja maksaa mulle tämän ja toinen tarvitsisin tonnin rahaa olisko sulla kulta" siis suhde loppu siihen kun alko ilmenemään nämä ongelmat juhlia kyllä piti jne... anna satku lähden kavereiden kanssa ulos katotko jannua.

        Ei me miehet olla niitä jotka maksaa ja elätetään ainakaan toisen tekemiä velkoja.


      • Hanna
        vai ei kirjoitti:

        Tämä on niin tyypilinen tilanne:
        Nuori pari onnensa kukkuloilla ottaa lainaa ja kaiken maailman velkaa, mieheltä loppuu tiedot naisella niitä on otetaan lisää ollaan yhteisvastuullisessa asemassa, mies lähtee lapsi ja sinä jäätte yksin, olet työtön tai pini palkkaisessa työssä elää pitäsi mutta mistä rahat "rakkaus" on viennyt luottotiedot ja velkaa on vaikka kuinka.
        Sitä altaan hautoa itsemurhaa siis se ei ole ratkaisu ei olenkaan vaan ankara puurtaminen kaikkien korttien kahtia leikkaus kieltäytyminen kapakka illoista ja muista humputuksista toki sitä joskus mutta siihen pitää säästää kolikko jos toinenkin ja kun sitä on säästössä ajattelee kaksi kertaa lyhennänkö velkaa ostan lapselle jotain kivaa tai itselle vai vedänkö ne kurkusta alas ja oli kivaa.

        Elämä on hyvää raha on rahaa ja sitä ei saa mukana mutta mitä vastaavat lapsellesi? kun äiti on vetänyt itsensä jojoon kun se aikuisena kysyy miten äiti kuoli sen saa lapsi selville jolloin lapsi ahdistuu jne... oravan pyörä on valmis.

        Ihmis kohtaloita on ja melkein itse jäin kiikkiin vastaavanlaisen naisen kanssa jonkin ajan kuluttua alkoi "voisitko jeesta ja maksaa mulle tämän ja toinen tarvitsisin tonnin rahaa olisko sulla kulta" siis suhde loppu siihen kun alko ilmenemään nämä ongelmat juhlia kyllä piti jne... anna satku lähden kavereiden kanssa ulos katotko jannua.

        Ei me miehet olla niitä jotka maksaa ja elätetään ainakaan toisen tekemiä velkoja.

        No olipa itsekeskeisesti kirjoitettu. Kuvittelet todella olevasi naisten yläpuolella. Asia ei todellakaan ole aina näin. Itse olen nainen, joka on teitä miehiä saanut aina pitää rahoissaan. Mies vei kaiken avioerossa ja ex-poikaystävä lainaili mihin jonnin joutaviin milloinkin rahaa. Eli sama pätee sukupuolesta riippumatta miehiin ja naisiin. Lapsellinen kommentti tuo sinun. Ja minä olen hyvätuloinen nainen, joten minulla on kirjaimellisesti varaa puhua. Miehet ovat usein itse vahvasti velkakierteessä ja elävät holtitonta elämää naisten kustannuksella. Nimimerkillä "kokemusta on".


    • juolukka

      sama juttu mulla,en ole kyennyt aukaisemaan laskuja hetkeen aikaan kun tiedän että rahat ei riitä maksuun.koko kesä mennyt laskujen murehtimiseen.joka aamu kun herään niin ajattelen että nyt teen asialle jotain,mutta en vain kykene vaikka aikaa olisi.perheeni ei tiedä tilanteesta mitään,sekin vaivaa niin lujaa kun en ole puolisolleni kertonut vippejäni.muuten en olisi kyllä pärjännytkään jos en niitä olisi ottanut silloin kun otin.olemme nimittäin uus perhe ja raha jutut on oikeastaan omat paitsi pakolliset.taas tänään kun heräsin niin ajattelin että nyt avaan kaikki kuoret mutta en vain ole saanut vielä voimaa mistään niin paljoa.uskon kumminkin sisimmässäni elämään lujasti.voimia sulle myös jaksamiseen.

    • ja ei hyvin mene

      Hyvä ihminen, älä mene metron alle. En ehdi nyt lukemaan mitä muut ovat neuvoneet, mutta varmaan
      hyvä neuvoja.
      Ota yhteyttä vaikka diakonissaan!
      Ja velkaneuvojalle.
      Minullakin on pieni, suloinen ihana poika
      enkä voi jättää häntä.
      Velkaa minullakin ja tuloihin nähden maksukyky
      heikko.
      Minulla yksi isompi laina ja hädissäni olen ottanut Elloksen lainan.
      Aina kun saan rahaa, on laskujakin.
      Eipä tarvii miettiä mihin rahansa käyttää..
      Uskon että selviät vielä.
      Kyllä ne asiat selviää.
      Entä Takuu-Säätiö?
      Hyvä että kirjoitit tänne.

    • Samaa tuntenut

      Itsemurha ei ole mikään ratkaisu asioihin! Älä missään nimessä tee itsemurhaa sillä ajattele mitä tapahtuisi pienelle pojallesi ja hänen elämälleen ilman rakastavaa äitiä. Mene jonnekkin psykologille tai muulle hoitavalle klinikalle ja kysy sieltä apua tarkemmin. Sinuna hakisin töitä ja asumistukea,opintotukea ynnä muuta. Ne auttavat todella paljon. Koita ajatella elämäsi hyviä puolia. Ensinnäkin se että sinulla on ihana oma poika lapsi. Elämä lähtee luistaa kun saat sen velan maksettua pikku hiljaa. Muista, aurinko paistaa risukasaankin.

      • Mikäs nyt tilanne.

        tosi monella on velkaa.


    • Kiitos pankki

      Hei ! Menin pankkiin ja sain lainan, mutta en ottanutkaan sitä. Nyt teen itsarin ja sitten hyppään
      metroon. Sitten voisin kait hakea sen lainan, jos vielä antavat tai jos saan. Jos en saa niin sitten
      ainakin menen metron alta junan katolle ja ilmiannan itseni. Jos saan sen niin en otakkaan, vaan
      hyppään volkkarin katolta lumihankeen ja odotan aura-autoa että halkaisisi kahtia. Jos ei halkaise,
      sitten ainakin en enää mene pankkiin vaan teen itsarin uudelleen ja sitten itsemurhaan sukulaiset.

    • henry n n

      ÄLÄ LEIKI ITSEMURHA AJATUKSELLA. ON ITSEKÄSTÄ JÄTTÄÄ OMA POIKA KÄRSIMÄÄN OMISTA TYHMYYKSISTÄ. elämä ei pääty tähän aina on mahdollisuus selvitä. monet ovat menettäneet kaiken omaisuutensa ja jääneet puille paljaille, suomessa aina saa elannon ja suhteellisen hyvän toimeentulon. Nyt ajattelet vain itsesi ja poikasi parasta. Jos et selviä lainoista niin et selviä ei se elämän loppu ole.Jumalan antama elämä on tärkeä elää ja nauttia pienistäkin hyvistä päivistä. Lapsi on terve saat olla hänen luonaan ja sinun kaltaisia ihmisiä on hyvin paljon ja he ovat selvinneet. Auringon täytyy nousta sanoi eräs lähetyssaarnaaja ollessaan kovissa ahdingoissa afrikassa yksin alkuasukkaiden luona. Hän selvisi. niin sinäkin.
      Olemme myös veloissa mutta emme ajattele edes itsemurhaa. Muistan sua rukouksin et jumala antaa viisautta kuinka toimia.
      Varmaa on se et Hän välittää sinusta ja tietää asiasi tarkkaan. henry n.

    • Tsemppieukko

      Tuolloin oli 60.000 euroa velkaa-nyt 52.000. Maksaminen on tuskallista ja ajoittain edelleen on seinä edessä, mutta olen päättänyt, että asia hoituu.

    • 1+4

      Mitä ruikutatte, itsehän lainanne olette hankkineet, tavalla tai toisella.

      Vuodessa lyhentää lainaa helposti 30¨000 - 35¨000€, joten eihän tarvitse rypistää kuin kaksi vuotta.

    • kieli keskellä suuta

      Yli 30 000e lyhennys vuodessa vaatii 35 000e budejettia ja se taas vaatii yli 100 000e vuosittaista nettotuloa, ja sellainen jolla on 150 000e vuosi bruttoansio, niin ei velkaannu niin ettei veloistaan selviä.

      Kyllä yli 50 000e kulutusluottoa ollevalla on mopo keulinut, ja ei todellakaan tule selviämään veloistaan itse tavallisella tapaa. Se vaatii jo ulkopuolisen tahon puuttumisen, eikä sekään ole mahdollista kovin nopealla tapaa.

      Kyllä mä sen tiedän, että asuntolainoissa on 70% katto, ja sillä pystyytään kuittaamaan asunolaina, mutta ihmettelen kyllä sen positiivisen luottorekisterin puutetta ja pankin vastuuta. Jos sama pankki kulutusluotottaa asiakasta vaikka 10v ja luoton määrä on tuo 50 000r, niin kyllä pankin pitäs katsoa itseään peiliin, jos tuollainen jäävuori kolahtaa kylkeen.

      Tottakai se velka on maksettava tavalla tai toisella, mutta tulkoon pankki sitten vastaan vaikka korossa. Jos vaikka tuohen korko on 12, niin eihän kymmen vastaavan tuotteen yhtäaikainen hoito ole enää kenenkään käsissä.

      Ap. kaltaisen velkaisen kohdalla kyllä pakottaisin luottojan ottamaan korosta pois puolet. Kuusikin prosentiia on jo.... ihan ok!

      Mä en puolusta velkaantumista yhtään, mutta pankillakin on vastuu

    • fixn-63

      Aloittajalle... Kuten huomaat meitä on samassa veneessä muitakin, minä mukaan lukien, velkaa n. 40t, kun otetaan huomioon käräjäoikeuden ja ulosoton kulut. Kauan minäkin taistelin ja yritin pitää luottotiedoista kiinni, kunnes tuli seinä vastaan. Soitin ensimmäiseksi velkanauvojalle, jonne sainkin ajan melko pikaisesti. Keskustelun ja laskelmien tulos oli, anna mennä ulosottoon, kun et muutakaan voi. Itkuhan siinä tuli, vaikka tilanteen tiesinkin. Seuraava kynnys oli kertoa aikuisille lapsille, pimittääkkään ei voinut, kannustus tuli siltäkin taholta, autetaan ja olet rakas. Sen jälkeen kerroin muutamalle läheiselle, ja ne keskustelut auttavat jaksamaan. Nyt maksan palkasta 1/3 osan ulosottoon ja odotan, että voisi alkaa neuvotella velkajärjestelystä. Elämä on köyhää,mutta on katto pään päällä ja pieniä ihania asioita, pienestäkin oppii nauttimaan, kun kantapään kautta opetetaan. Joskus kävi mielessä, että luovutan, mutta lapsille en sitä voi tehdä...enkä muutenkaan ola luovuttajatyyppiä. Auringonsäteitä elämääsi :)

      • afafafafa

        Siis, nyt en ymmärrä, miksi otatte suuret huolet niskoillenne jostain 20 000 - 50 000 kulutusluotoista? Suomessa on ihmisiä joilla on satoja tuhansia asuntolainaa/pariskunta, itkevätkö he kaikille perheenjäsenilleen ja lapsilleen, että voi voi, kun on lainaa, en selviä tästä? Ja sitten saavat hyväksynnän, jota eivät kyllä tarvitse?


      • 7+8
        afafafafa kirjoitti:

        Siis, nyt en ymmärrä, miksi otatte suuret huolet niskoillenne jostain 20 000 - 50 000 kulutusluotoista? Suomessa on ihmisiä joilla on satoja tuhansia asuntolainaa/pariskunta, itkevätkö he kaikille perheenjäsenilleen ja lapsilleen, että voi voi, kun on lainaa, en selviä tästä? Ja sitten saavat hyväksynnän, jota eivät kyllä tarvitse?

        osittain samaa mieltä. Kuitenkin tuo 20-50000 € on hoidettavissa oleva summa, jos on normituloinen ihminen. Tietysti uo:ssa on sitten tiukasti maksettava mitä määrätään.

        Monet näillä sivuilla kirjoittelevat haluavat päästä velkajärjestelyyn. Miksi ? Se on erittäin raskas tie. Jos vain maksuvaraa on niin eikö esim. Takuusäätiön takaama järjestelylaina ole inhimillisempi?


      • Edelliseen
        7+8 kirjoitti:

        osittain samaa mieltä. Kuitenkin tuo 20-50000 € on hoidettavissa oleva summa, jos on normituloinen ihminen. Tietysti uo:ssa on sitten tiukasti maksettava mitä määrätään.

        Monet näillä sivuilla kirjoittelevat haluavat päästä velkajärjestelyyn. Miksi ? Se on erittäin raskas tie. Jos vain maksuvaraa on niin eikö esim. Takuusäätiön takaama järjestelylaina ole inhimillisempi?

        Asuntolainaa ei voi verrata näihin paska kulutusluottoihin. Ongelma on se että kulutusluotoilla törkeät korot ja ongelmaiset ihmiset turvautuvat niihin ku pankeista ei saa matalan koron lainaa. Miks helvetissä laki ei kiellä näitä pikavippejä/kulutusluttoja kokonaan. Moni ihminen voisi hyvin tällä hetkellä


      • Edelliseen
        7+8 kirjoitti:

        osittain samaa mieltä. Kuitenkin tuo 20-50000 € on hoidettavissa oleva summa, jos on normituloinen ihminen. Tietysti uo:ssa on sitten tiukasti maksettava mitä määrätään.

        Monet näillä sivuilla kirjoittelevat haluavat päästä velkajärjestelyyn. Miksi ? Se on erittäin raskas tie. Jos vain maksuvaraa on niin eikö esim. Takuusäätiön takaama järjestelylaina ole inhimillisempi?

        Asuntolainaa ei voi verrata näihin paska kulutusluottoihin. Ongelma on se että kulutusluotoilla törkeät korot ja ongelmaiset ihmiset turvautuvat niihin ku pankeista ei saa matalan koron lainaa. Miks helvetissä laki ei kiellä näitä pikavippejä/kulutusluttoja kokonaan. Moni ihminen voisi hyvin tällä hetkellä


    • onill

      Aloituksesta on jo vierähtänyt aikaa.miten lie alottaja.
      Itse olen suunniilleen samaSsa ajassa kohta hieman isomman summan maksanut ulosottoon.
      Muutama tonni jäljellä. Kyllä se on mahdollista.
      Asuntolainaa maksanut samalla .
      Älkää sortuko velan maksuun velalla vaan lopettakaa se turha itsekkyys ajoiSSA.
      ennemmin tai myöhemmin ulosottoon kumminkin. Apua kannattaa pyytää ja ainakin kertoa läheisille.

    • jkljkljkl

      Minulla sama jama. Kesäkuusta alkaen ulosotossa noin 850 €/kk ja samalla asunnonlyhennystä. Vähitellen tähän alkaa tottua. Ihana välillä lukea,että joku on selvinnyt. Paljonko olet Onill kk lyhentänyt velkoja?

      • bkujhb5

        Vuodelle jaettuna joku vähän päälle 800. Ulosottomaksut vei alussA aika paljon


      • lirissä
        bkujhb5 kirjoitti:

        Vuodelle jaettuna joku vähän päälle 800. Ulosottomaksut vei alussA aika paljon

        Onill Montako vuotta olet maksellut tuota summaa? Paljonko sulla oli alunperin?


      • jhhjyjj
        lirissä kirjoitti:

        Onill Montako vuotta olet maksellut tuota summaa? Paljonko sulla oli alunperin?

        En muista tarkkaan n 53000 . Kohta 5 v maksellut ja noin 6500 jäljellä


      • täysin samassa jamas
        jhhjyjj kirjoitti:

        En muista tarkkaan n 53000 . Kohta 5 v maksellut ja noin 6500 jäljellä

        Kirjoitit,että samalla olet lyhentänyt asuntolainaa. Tehtiinkö asunnosta turvaava ulosmittaus?


      • lslslz
        täysin samassa jamas kirjoitti:

        Kirjoitit,että samalla olet lyhentänyt asuntolainaa. Tehtiinkö asunnosta turvaava ulosmittaus?

        Joo mutta sekin tehtiin kun maksut ei mennyt perille parii kk.
        Oma uo mies oli silloi lomalla


    • ItunVelkaspedet!

      Jos jotenkin nyt yritetään puristaa totuus miksi ihmiset velkaantuvat KULUTUSLUOTTOJEN kautta, niin löytyykö vastaus:

      Itsekkyys ja ahneus kun halutaan pitää mukavaa elämäntyyliä yllä, joka valitettavasti maksaa eikä suostuta sitten juurikaan säästämään kun olisi oikeasti pakko?

      Siis pakko käydä ravintolassa syömässä ystävien kanssa vaikka olisi varaa oikeasti vain mäkkäriin? Tai auto pitäisi vaihtaa uudempaan vaikkei edellistäkään ole maksettu loppuun? Ulkomaille pitäisi päästä vähintään kerran vuodessa? Bailaamaan ainakin kerran kuussa? ... eikä saldoa katsoessa suostuta tunnustamaan EI OLE VARAA!?!?!?!?!

      Öyköttää tuollaiset ahneat ihmiset jotka sitten itkee että kuinka heillä on surkea elämä (kun ei ole kertakaikkiaan kivaan elämään enään varaa) ;)

    • jjsjj

      Itselläni kans velkaa ja ulosottoon maksan joka kk 1/3 osan palkasta, kesällä haen uudestaan talous ja velkaneuvonnasta apua. Eli ota yhteyttä talous ja velkaneuvontaan sieltä kautta saa apua velan selvittämiseen

      • kukaAuttoiOttamaanVelkaa

        Olette te ikivelkaiset ihme porukkaa, osataan ottaa kaikki vipit ja velat ihan omin päin, mutta ei maksaa takaisin ja järjestellä omia asioitaan, siihen tarvitaan sitten joku ulkopuolinen.


      • nokiloanna

        Hei!

        Ikivelkaisuuden takana ei ole pelkästään velkaa ottavan tyhmyys. Vika on järjestelmässä. Miksi ei ole matematiikkaan perustuvaa asiakstuntemusta, miksi on pikavipit, miksi ei ole rahalaitosten keskinäistä avointa asiakastuntemusta ja kokemusrekisteriä. Kokemusrekisteri olisi se, että asiakkaan perusasiat saataisiin esiin kun asiakas joka on asiakkaana oravapankissa ja menee sit karhupankkiin, niin se karhupankki näkis asiakkaan tiedot myös sieltä oravapankista jne....
        Asiakassegmentointia käytetään yleisellä tasolla jo nyt yritystaloudessa ja markkinoinnissa.... pankeillä se tieto perustuu paljon tarkempaan analyysiin koska asiakas tunnetaan ihoavasten.

        Ja toi ylivelkaisten hyyssäminen olis lopetettava! 100% velkajärjestely on kohtuutonta jonkun kokoajan bilettävän 50v ikäsen kohdalla.... ja on näitä esimerkkejä muitakin.....


    • sgah35h3

      Sosiaalinen luotto on ratkaisu.

      • Anonyymi

        Ei ole yhtä ratkaisua. Parasta on käydä asiantuntijan eli vaikka velkaneuvojan luona ja katsoa hänen laskelmistaan mikä on paras ratkaisu kullekin henkilölle (pankkilaina/lyhennykset tai jopa ulosotto) Kalleimmista luotoista (=pikavipit) kannattaa aina pyrkiä eroon vaikka toisten velkojien kustannuksella.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe