Atarax 25mg,koukussa?

Pilleristi

Hei immeiset, jotka syötte em. lääkkeitä...Itse olen popsinut niitä monien eri allergioiden (mm.pöly) takia jo todella monta vuotta ja lähes joka pv. Tässä lääkkeessähän on lievä rauhoittava vaikutus ja olen huomannut, että iltaisin jolloin en ole kyseistä lääkettä ottanut niin nukahtaminen on todella vaikeaa. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Mikä nyt sitten neuvoksi, olenko tosiaan "koukussa"?

89

97128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuso

      Mä oon syöny kyseistä lääkettä muutaman vuoden ja oon huomannu saman "oireen", sillon ku otan lääkkeen niin mä voisin nukkua vaikka 24 tuntia putkeen ja seuraavan päivän oon "horroksesa", tuntuu ettei jaksa ottaa askeltakaan. Mulla on psoriasis niin sen takia on pakko ottaa toisinaan ko. lääkkeen kutinaan. Sillon kun en ota sitä niin nukahtaminen on todellaki vaikeaa...

      • minä vain

        Syön kesäisin Ataraxia (25 mg). Unensaantiin lääke ei minulla vaikuta, mutta pidempään sen vaikutuksen alaisena tulee nukuttua. Illalla kun lääkkeen ottaa niin siitä tulee kyllä väsynyt, aloitekyvytön ja raskas olo seuraavaksikin päiväksi-tuntuu kuin jalatkin painaisivat tonnin. Atarax tekee minut myös kärttyisäksi, eli vaikutus minun kohdallani ei ole sillä tapaa rauhoittava, että mieli olisi levollisempi. Allergiaoireisiin lääke kyllä tehoaa todella hyvin.


      • kokemus
        minä vain kirjoitti:

        Syön kesäisin Ataraxia (25 mg). Unensaantiin lääke ei minulla vaikuta, mutta pidempään sen vaikutuksen alaisena tulee nukuttua. Illalla kun lääkkeen ottaa niin siitä tulee kyllä väsynyt, aloitekyvytön ja raskas olo seuraavaksikin päiväksi-tuntuu kuin jalatkin painaisivat tonnin. Atarax tekee minut myös kärttyisäksi, eli vaikutus minun kohdallani ei ole sillä tapaa rauhoittava, että mieli olisi levollisempi. Allergiaoireisiin lääke kyllä tehoaa todella hyvin.

        atarax on koukuttava lääke,ja vaihtoehtojakin pitäisi löytyä.atarax tekee monesta saamattoman sekä kiukkuisen.(kirjassa nänci on muuten erittäin hyvä tarina tosipohjalta jossa asiat alkoi ataraxista.ataraxia käytetään mm:narkomaanien vieroitushoidossa osana rauhoittavaa lääkitystä.


      • Pilleristi
        kokemus kirjoitti:

        atarax on koukuttava lääke,ja vaihtoehtojakin pitäisi löytyä.atarax tekee monesta saamattoman sekä kiukkuisen.(kirjassa nänci on muuten erittäin hyvä tarina tosipohjalta jossa asiat alkoi ataraxista.ataraxia käytetään mm:narkomaanien vieroitushoidossa osana rauhoittavaa lääkitystä.

        ..Ataraxin syytäkö kiukkuilu ja saamattomuuskin...No löytyipä nyt syy niihinkin:) Ehkäpä joo kannattaisi tosiaan harkita sitä lääkkeen vaihtoa...


      • MooRe47
        minä vain kirjoitti:

        Syön kesäisin Ataraxia (25 mg). Unensaantiin lääke ei minulla vaikuta, mutta pidempään sen vaikutuksen alaisena tulee nukuttua. Illalla kun lääkkeen ottaa niin siitä tulee kyllä väsynyt, aloitekyvytön ja raskas olo seuraavaksikin päiväksi-tuntuu kuin jalatkin painaisivat tonnin. Atarax tekee minut myös kärttyisäksi, eli vaikutus minun kohdallani ei ole sillä tapaa rauhoittava, että mieli olisi levollisempi. Allergiaoireisiin lääke kyllä tehoaa todella hyvin.

        Joo, saman huomasin, väsymystä aiheuttaa, eikä ole siitä Tenox:in korvaajaksi. 1-den ainoan lääkkeen otin,se jäikin viimeiseksi. Jatkan siis Tenox 20 mg-llä, ne ollut jo vuosikymmenet, aina tehoaa, kaikkea muuta kokeiltu mutta turhaan. Noilta kun herää, niin ei jää unta silmään.


      • Anonyymi
        kokemus kirjoitti:

        atarax on koukuttava lääke,ja vaihtoehtojakin pitäisi löytyä.atarax tekee monesta saamattoman sekä kiukkuisen.(kirjassa nänci on muuten erittäin hyvä tarina tosipohjalta jossa asiat alkoi ataraxista.ataraxia käytetään mm:narkomaanien vieroitushoidossa osana rauhoittavaa lääkitystä.

        Kirjassa Nancy (kirjoittaja Deborah Spungen, kertoo Sex Pistolsin Sidin tyttöystävän elämän)
        kerrotaan tosiaan myös Ataraxin käytöstä lääkkeenä.

        Atarax on aiheuttanut ärtyisän ja riitelevän olon. Saattaa toimia erittäin mietona ahdistuksen rauhoittajana sivuvaikutuksena helposti ärsyyntyminen. Allergiaan toimii hyvin.
        Unettomuuteen ei toimi, aivan liian mieto vaikutus, väsyttävää tai rentouttavaa vaikutusta ei tule ollenkaan.


      • Anonyymi
        MooRe47 kirjoitti:

        Joo, saman huomasin, väsymystä aiheuttaa, eikä ole siitä Tenox:in korvaajaksi. 1-den ainoan lääkkeen otin,se jäikin viimeiseksi. Jatkan siis Tenox 20 mg-llä, ne ollut jo vuosikymmenet, aina tehoaa, kaikkea muuta kokeiltu mutta turhaan. Noilta kun herää, niin ei jää unta silmään.

        Olen ottanut Ataraksia Ruusufinniin 90 vuoden ajan. Se poistaa kutinan tehokkaasti ja hyvin
        nukuttaa. Muuta en ole kokeillut.


      • Anonyymi
        Pilleristi kirjoitti:

        ..Ataraxin syytäkö kiukkuilu ja saamattomuuskin...No löytyipä nyt syy niihinkin:) Ehkäpä joo kannattaisi tosiaan harkita sitä lääkkeen vaihtoa...

        Hyvä lääke eikä koukuta tai jätä viekkareita. Pien annos , puoli tabua tunti, pari ennen nukkumaan menoa auttaa nukkumiseen eikä jätä pöpperöiseksi srv. päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ottanut Ataraksia Ruusufinniin 90 vuoden ajan. Se poistaa kutinan tehokkaasti ja hyvin
        nukuttaa. Muuta en ole kokeillut.

        Miten ees osaat käyttää nettiä kun oot yli ysikymppinen?


      • Anonyymi
        kokemus kirjoitti:

        atarax on koukuttava lääke,ja vaihtoehtojakin pitäisi löytyä.atarax tekee monesta saamattoman sekä kiukkuisen.(kirjassa nänci on muuten erittäin hyvä tarina tosipohjalta jossa asiat alkoi ataraxista.ataraxia käytetään mm:narkomaanien vieroitushoidossa osana rauhoittavaa lääkitystä.

        Onhan niitä vaihtoehtojakin joilla on sama vaikutus kehoon theralen on yksi ja siitä halvempi muoto Alimemazin joko tappoina tai tabletteina . Moni vaihtaa ataraxen tähän tuotteeseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ees osaat käyttää nettiä kun oot yli ysikymppinen?

        Jos on 25 vuoden kokemus sosiaalisesta mediasta; käyttänyt nettiä alkumetreiltä, niin ne "viiskymppiset" teidänkin tienne raivanneet ja muumipelit tietokoneeseen teille ladanneet.
        Hehän tämän ovat luoneet..hahaha..🤣😂😂😂
        Ilman noita viiskymppisiä teil ei ois koko nettiä..🤭


    • hoitsu

      Kokemusteni mukaan Atarax ei todellakaan ole pitkäaikaiseen käyttöön juuri riippuvuusongelman takia. Markkinoilla on runsaasti erilaisia allergialääkkeitä, joista on havaittu huomattavasti vähemmän haittavaikutuksia. Olen itse myös allergikko, ja ainakin mulle Semprex on ollut tosi hyvä lääke. Tehoaa nopeasti, ei väsytä, ainoo mitä oon huomannut, niin wc:ssä saa juosta tiheämmin. Mut aika usein antihistamiini-valmisteet tehostaa virtsarakon toimintaa.Kehoitan siis sua siirtymään johonkin muuhun valmisteeseen. Eiköhän se unikin sieltä tule aikanaan, kunhan teet itsellesi selväksi, että saat unta ilman Ataraxiakin. Eiköhän lääkkeen päätarkoitus ole hoitaa sun allergioita,eikä rauhoittaa illalla uneen.

      • Pilleristi

        Pitäisi vaihtaa mutta tietääkseni Ataraxit on halvempi vaihtoehto kuin esim. mainitsemasi Semprex, eikö ne oo aika kalliita? Kovin hassu juttu muuten, jos pitkäaikaisessa käytössä tosiaan aiheuttavat riippuvuutta, kun kuulemani mukaan Atarax on lääke jota määrätään ihan pikkulapsillekin..No joo tiedä häntä. Täytynee nyt joka tapauksessa pistää harkintaan tuo lääkkeen vaihto toiseen..ja kiitos vastauksestasi:)


      • hoitsu
        Pilleristi kirjoitti:

        Pitäisi vaihtaa mutta tietääkseni Ataraxit on halvempi vaihtoehto kuin esim. mainitsemasi Semprex, eikö ne oo aika kalliita? Kovin hassu juttu muuten, jos pitkäaikaisessa käytössä tosiaan aiheuttavat riippuvuutta, kun kuulemani mukaan Atarax on lääke jota määrätään ihan pikkulapsillekin..No joo tiedä häntä. Täytynee nyt joka tapauksessa pistää harkintaan tuo lääkkeen vaihto toiseen..ja kiitos vastauksestasi:)

        Reseptillä Semprexit tulee halvemmaksi kuin Ataraxit..siis ainakin markka-aikaan eroa oli 100 kpl:n pakkauksilla n. 25mk. Atarax on todella lääke, jota määrätään myös lapsille. Kyseessä on kuitenkin yleensä lyhytaikainen hoito. Ainakin muutama lääkäri, joiden kanssa olen ko.lääkkeestä keskustellut, eivät sitä mielellään määrää allergioihin, koska muitakin vaihtoehtoja on. Pääasiassa Atarax on stressi- jännitys- ja levottomuustiloihin, kutinaan ja unettomuuteen...Aika laajakirjoinen vaikutus, toisaalta maksimivuorokausiannos 400mg, on aika paljon enemmän, kuin yksi-kaksi pilleriä päivittäin...No, vastaavanlaisia lääkkeitä on paljon, joiden tehosta ja vaikutuksista kiistellään. Päätöksen tekee kukin niinkuin parhaaksi näkee.


      • kokemus.
        Pilleristi kirjoitti:

        Pitäisi vaihtaa mutta tietääkseni Ataraxit on halvempi vaihtoehto kuin esim. mainitsemasi Semprex, eikö ne oo aika kalliita? Kovin hassu juttu muuten, jos pitkäaikaisessa käytössä tosiaan aiheuttavat riippuvuutta, kun kuulemani mukaan Atarax on lääke jota määrätään ihan pikkulapsillekin..No joo tiedä häntä. Täytynee nyt joka tapauksessa pistää harkintaan tuo lääkkeen vaihto toiseen..ja kiitos vastauksestasi:)

        nyt ainakin tiedossa:kyllä atarax määrätään lapsille esim pahan vesirokon hoitoon,kutina-levottomuus syihin.Laps on usein pahantuulinen atarax kuurilla.Ataraxia on määrätty myös 5 päivän!!!!kuurina unihäiriöisille lapsille.tai erittäin pahaan allerkiaan(harvemmin)aikuisten ahdistus-unettomuus hoitoihin.Narkomanien rauhoitus hoidon yhtenä lääkkeenä jne..Mutta atarax on koukuttava lääke,jolla on mieleen vaikuttavia asioita.ehkä jos unettomuudesta kärsit?olisi järkevintä pyytää ihan nukahtamislääkettä.moni allerkikko ja astmaatikko kärsii unihäiriöistä.


      • Minä vain
        Pilleristi kirjoitti:

        Pitäisi vaihtaa mutta tietääkseni Ataraxit on halvempi vaihtoehto kuin esim. mainitsemasi Semprex, eikö ne oo aika kalliita? Kovin hassu juttu muuten, jos pitkäaikaisessa käytössä tosiaan aiheuttavat riippuvuutta, kun kuulemani mukaan Atarax on lääke jota määrätään ihan pikkulapsillekin..No joo tiedä häntä. Täytynee nyt joka tapauksessa pistää harkintaan tuo lääkkeen vaihto toiseen..ja kiitos vastauksestasi:)

        kuinka Atarax voisi aiheuttaa riippuvuutta? Itse syön sitä, niin kuin aiemmassa viestissäni sanoin, kesäisin silloin, kun siitepölyallergiani vaivaa ja pahentaa astmaani. Atarax on ainoa kokeilemistani allergialääkkeistä, joka vie oireet pois, mutta ei tulisi mieleenkään nappailla sitä "huvin vuoksi". Ataraxistahan tulee sivuvaikutuksena kauhean ärtyisä ja saamaton olo, enkä tajua miksi sellaista oloa pitäisi tavoitella?!!


      • yks
        Minä vain kirjoitti:

        kuinka Atarax voisi aiheuttaa riippuvuutta? Itse syön sitä, niin kuin aiemmassa viestissäni sanoin, kesäisin silloin, kun siitepölyallergiani vaivaa ja pahentaa astmaani. Atarax on ainoa kokeilemistani allergialääkkeistä, joka vie oireet pois, mutta ei tulisi mieleenkään nappailla sitä "huvin vuoksi". Ataraxistahan tulee sivuvaikutuksena kauhean ärtyisä ja saamaton olo, enkä tajua miksi sellaista oloa pitäisi tavoitella?!!

        luulen että ne joilla atarax toimii rauhoittavasti,ja tuo hyvät unet niin jäävät koukkuun.


      • Minä vain
        yks kirjoitti:

        luulen että ne joilla atarax toimii rauhoittavasti,ja tuo hyvät unet niin jäävät koukkuun.

        Atarax uneen vaikuttaa, minulla ei nukahtamiseen mutta pitemmät yöunet tulee Ataraxin kanssa nukuttua; kun illalla lääkkeen ottaa, on tuskaa herätä aikaisin aamulla, ja pitkälle iltapäivään on veltto, raskas ja "hällä väliä"-olo. Samoja tuntemuksia on kavereillani, jotka ovat tosi allergisia ja myös syöneet Ataraxia.
        Kun on kesällä valittavana että tukehtuuko astmaansa vai ottaako Ataraxin, joka vie astma- ja allergiaoireet pois, niin kyllä valinta lääkkeen puolelle kallistuu, sivuvaikutuksista huolimatta:-)
        Tunnen suht monia Ataraxia käyttäviä, jotka siis käyttävät sitä satunnaisesti tai vain kesäisin niin kuin minäkin, eikä kukaan heistä ole jäänyt koukkuun. Sivuvaikutukset on kaikilla olleet samanlaisia - mitään ei Ataraxin vaikutuksen alaisena oikein saa aikaiseksi, tekisi mieli vaan olla, istua ja möllöttää, tai nukkua. Ja kaikki ärsyttää.


      • jakke t
        kokemus. kirjoitti:

        nyt ainakin tiedossa:kyllä atarax määrätään lapsille esim pahan vesirokon hoitoon,kutina-levottomuus syihin.Laps on usein pahantuulinen atarax kuurilla.Ataraxia on määrätty myös 5 päivän!!!!kuurina unihäiriöisille lapsille.tai erittäin pahaan allerkiaan(harvemmin)aikuisten ahdistus-unettomuus hoitoihin.Narkomanien rauhoitus hoidon yhtenä lääkkeenä jne..Mutta atarax on koukuttava lääke,jolla on mieleen vaikuttavia asioita.ehkä jos unettomuudesta kärsit?olisi järkevintä pyytää ihan nukahtamislääkettä.moni allerkikko ja astmaatikko kärsii unihäiriöistä.

        Minulle määrättiin alle koulu ikäisenä ataraxia allergian puhjetessa. Kuulemma olin ollut kuin "pilvessä" ja ajanut holtittomasti pyörällä. Sitten äiti pyysi minulle miedompaa lääkitystä, siitä asti olen käyttänyt zyrtekkiä. Lapsena zyrtec toimi tosi hyvin.

        Välillä ollu semmosia aikoja että edes zyrtekit, silmätipat ja nenäsumutteet eivät ole tehonnut allergia oireisiin. Sitä on vaan pyrkiny selviämään vaikka välillä on ollu kauhia olo.

        Nyt olen armeijassa ja olen kysellyt kutina lääkettä monet kerrat ja aina sanottu, että on vaan cetiritsiiniä ja ebastiinia sisältäviä lääkkeitä. (Minulla on lisäksi kuiva atoopinen ihottuma). Nyt sitten tajusin kysäistä että onko atraxia, no olihan sitä. Saas nähä miten auttaa. Viime yönä en ole nukkunut kuin alle tunnin kutinan vuoksi.

        Ois kyllä ollu kiva tietää aikasemmin että tuohon kutinaan löytyy täältä kunnon lääkkeet. Talvella monesti veri valu pitkin raajoja, kun ei enään pystyny hillitsemään itseänsä ja raapi paikat kunnolla auki. Siitähän iho ei tykännyt ja pahimmillaan iho oli pahasti tulehtunut ympäri kehoa.

        En kyllä edes ymmärrä miten tuota atarxia voitiin määrätä mulle pikku penskana, vaikka sen jälkeen monesti lääkärillä käyny allergioiden ja ihottuman vuoksi, koskaan ei ole määrätty mitään levocetiritsiiniä vahvempaa (vaikka sekään ei juurikaan pahimpaan allergia aikaan auta)
        Oikeestaan en juurikaan huomaa eroa otanko puolikkaan vai kokonaisen, vai otanko ollenkaan.


      • Miklu_2081
        hoitsu kirjoitti:

        Reseptillä Semprexit tulee halvemmaksi kuin Ataraxit..siis ainakin markka-aikaan eroa oli 100 kpl:n pakkauksilla n. 25mk. Atarax on todella lääke, jota määrätään myös lapsille. Kyseessä on kuitenkin yleensä lyhytaikainen hoito. Ainakin muutama lääkäri, joiden kanssa olen ko.lääkkeestä keskustellut, eivät sitä mielellään määrää allergioihin, koska muitakin vaihtoehtoja on. Pääasiassa Atarax on stressi- jännitys- ja levottomuustiloihin, kutinaan ja unettomuuteen...Aika laajakirjoinen vaikutus, toisaalta maksimivuorokausiannos 400mg, on aika paljon enemmän, kuin yksi-kaksi pilleriä päivittäin...No, vastaavanlaisia lääkkeitä on paljon, joiden tehosta ja vaikutuksista kiistellään. Päätöksen tekee kukin niinkuin parhaaksi näkee.

        Itselläni on ollut vuosia jo pahat allergiaoireet aina keväisin&kesäisin,Tosin nyt vanhemmallaiällä on oireita kadonnut hirmusesti,mutta se tukkoisuus on jäänyt ja olen nyt viimevuosina kokeillut eri allergialääkkeitä. Zyrtec ei vaikuta juuri mitenkään muuten,kun vaan että alkaa nukuttamaan,mutta nenätukossa kokoajan ja sellanen "sairasolotila" Kestinestä tuli sivuoireena hirmusta ihottumaa & kutinaa,heti kun heitti kestinen pois niin ihoparani.Ceterisineä vedin kans ja tätä uutta Clarityniä,ei muuta vaikutusta ,että aivastelu on poissa. nenä tukossa kaikista,Atarax:ia otin tuossa reilun viikon,mitä tollanen levy kestää "jotain viimekesäsiä vaimon lääkkeitä" niin jo on ollut hyvällämielellä kevättä. Tosin sivuvaikutuksena tulee ,että 1pillerin jälkeen vaikutusloppuu niin tulee hirvittävä mahakipu,mutta kun heittää toisen napin naamaan ni oire pois ja nenä auki.


      • tuote tiedot lukenut
        hoitsu kirjoitti:

        Reseptillä Semprexit tulee halvemmaksi kuin Ataraxit..siis ainakin markka-aikaan eroa oli 100 kpl:n pakkauksilla n. 25mk. Atarax on todella lääke, jota määrätään myös lapsille. Kyseessä on kuitenkin yleensä lyhytaikainen hoito. Ainakin muutama lääkäri, joiden kanssa olen ko.lääkkeestä keskustellut, eivät sitä mielellään määrää allergioihin, koska muitakin vaihtoehtoja on. Pääasiassa Atarax on stressi- jännitys- ja levottomuustiloihin, kutinaan ja unettomuuteen...Aika laajakirjoinen vaikutus, toisaalta maksimivuorokausiannos 400mg, on aika paljon enemmän, kuin yksi-kaksi pilleriä päivittäin...No, vastaavanlaisia lääkkeitä on paljon, joiden tehosta ja vaikutuksista kiistellään. Päätöksen tekee kukin niinkuin parhaaksi näkee.

        ataraxin maximi annos vuorokaudessa 300 mg ei 400....


      • markoolios
        hoitsu kirjoitti:

        Reseptillä Semprexit tulee halvemmaksi kuin Ataraxit..siis ainakin markka-aikaan eroa oli 100 kpl:n pakkauksilla n. 25mk. Atarax on todella lääke, jota määrätään myös lapsille. Kyseessä on kuitenkin yleensä lyhytaikainen hoito. Ainakin muutama lääkäri, joiden kanssa olen ko.lääkkeestä keskustellut, eivät sitä mielellään määrää allergioihin, koska muitakin vaihtoehtoja on. Pääasiassa Atarax on stressi- jännitys- ja levottomuustiloihin, kutinaan ja unettomuuteen...Aika laajakirjoinen vaikutus, toisaalta maksimivuorokausiannos 400mg, on aika paljon enemmän, kuin yksi-kaksi pilleriä päivittäin...No, vastaavanlaisia lääkkeitä on paljon, joiden tehosta ja vaikutuksista kiistellään. Päätöksen tekee kukin niinkuin parhaaksi näkee.

        miten se atarax "toimii"ku en oo koskaan kokeilu huumeita


      • tyttö98

        Jos on kärsiny unihäiriöstä vuoden ilman lääkkeitä, nii on se helpotus saada ees jotain väsyttäviä lääkkeitä, kuule ei se uni tule ilman lääkkeitä kaikilla.


      • Anonyymi
        tuote tiedot lukenut kirjoitti:

        ataraxin maximi annos vuorokaudessa 300 mg ei 400....

        minulle sanottiin atarax25mg 8=200mg max.annos .psykiatrian erik. lääkäri sanoi!!!


      • Anonyymi
        kokemus. kirjoitti:

        nyt ainakin tiedossa:kyllä atarax määrätään lapsille esim pahan vesirokon hoitoon,kutina-levottomuus syihin.Laps on usein pahantuulinen atarax kuurilla.Ataraxia on määrätty myös 5 päivän!!!!kuurina unihäiriöisille lapsille.tai erittäin pahaan allerkiaan(harvemmin)aikuisten ahdistus-unettomuus hoitoihin.Narkomanien rauhoitus hoidon yhtenä lääkkeenä jne..Mutta atarax on koukuttava lääke,jolla on mieleen vaikuttavia asioita.ehkä jos unettomuudesta kärsit?olisi järkevintä pyytää ihan nukahtamislääkettä.moni allerkikko ja astmaatikko kärsii unihäiriöistä.

        Meillä poika kärsii atooppisesta ihosta ja allergioista, syönyt reilun vuoden ikäisestä nyt 2,5 v asti joka päivä, nyt etsin toista koska tuo on niin pahaa ettei lapsi ota enään. Mutta joo ei se sitä turvalliseksi tee tai riippumattomuutta aiheuttamattomakso vaikka lapsille määrättäänkin, lapset kun ei itse tajua että ovat koukussa, helppo vierottaa😰


      • Anonyymi

        Atarax ei ole addiktoiva.
        Ei aiheuta riippuvuutta.
        Terkuin hoitaja

        Bentzot ja opioidin aiheuttaa. Tuo ei ole kumpaakaan.


    • allergikko -66

      Jos joutuu syömään pitkään Ataraxia, sillä on tosiaankin sellainen vaikutus, että kun jättää sen illalla ottamatta, ei meinaa nukahtaa. Sitähän käytetään rauhoittavan ominaisuutensa vuoksi myös unilääkkeenä silloin kun allergiaoireet haittaavat yöunta ja myös muutenkin sitä käytetään nukahtamislääkkeenä, jos on vaikeuksia saada unta. Ennenkaikkea Atarax on todella hyvä allergialääke, jota suosittelen kaikille allergikoille koska sillä ei ole paljon pahoja sivuvaikutuksia
      Kannattaa ottaa huomioon, että kun ei ota illalla Ataraxia silloin kun sitä ei tarvitse, voi olla niin, ettei saa nukahdettua kunnolla, mutta sekin oire menee nopeasti ohitse, jo parissa vuorokaudessa. Kyllähän se tietysti vähän ärtymystäkin voi aiheuttaa, onhan se myöskin rauhoittava lääke, ja aina sellaisissa on toleranssi asioiden takia tottumisvaara sekä se, että joskus joutuu syömään niitä enemmän.
      Ei sitä mielestäni kuitenkaan kannata heittää sivuun, yhtä hyvää allergialääkettä meinaan tuskin on olemassa - vaan kannattaa olla kärsivällinen ja antaa itselleen aikaa tottua lääkkeettömyyteen Ataraxin kanssa silloin kun pitää taukoa sen syömisessä.
      Jaksamista kaikille allergikoille!

    • downtownstar99

      Ataraxiin ei voi jäädä koukkuun, joten ota rauhallisesti vaan.

      • "Tutkittu asia"

        Atrax on niitä harvoja lääkeitä, joihin ei ole tottumisvaaraa, joten lopettaminenkin on helppoa.
        Ataraxia käytetään myös unensaantiongelmiin ja
        lieviin masennusongelmiin ja sillä on rauhoittava vaikutus. Atrax on lähes ainoa lääke myös tällä aluella, joka ei aiheuta lääkeeseen
        tottumista ja siitä aiheutuvia harmillisia sivuoireita. Lääkeen lopettaminen on helppoa.
        Atraxin suurin vuorokausiannos ei saa ylittää 300mg. Tämä on ko. lääketehtan antama informaatiotieto.


      • heluna 60
        "Tutkittu asia" kirjoitti:

        Atrax on niitä harvoja lääkeitä, joihin ei ole tottumisvaaraa, joten lopettaminenkin on helppoa.
        Ataraxia käytetään myös unensaantiongelmiin ja
        lieviin masennusongelmiin ja sillä on rauhoittava vaikutus. Atrax on lähes ainoa lääke myös tällä aluella, joka ei aiheuta lääkeeseen
        tottumista ja siitä aiheutuvia harmillisia sivuoireita. Lääkeen lopettaminen on helppoa.
        Atraxin suurin vuorokausiannos ei saa ylittää 300mg. Tämä on ko. lääketehtan antama informaatiotieto.

        Hei!
        pojalle määrättiin ataraxia. annoin parina päivänä, mutta sitten kaveri kertoi allergia lääkärin sanoneen että atarax vaikuttaa lasten aivojen kehitykseen. jätin antamatta sen jälkeen.kuinka lapsille voidaan määrätä tollaisia rauhoittavia lääkkeitä? kysyn vaan. pojan ollessa pienempi syötin hänelle kuurin ataraxia, toivottavasti en ole tehnyt tuhoja hänen aivoilleen.


      • voi harmi
        heluna 60 kirjoitti:

        Hei!
        pojalle määrättiin ataraxia. annoin parina päivänä, mutta sitten kaveri kertoi allergia lääkärin sanoneen että atarax vaikuttaa lasten aivojen kehitykseen. jätin antamatta sen jälkeen.kuinka lapsille voidaan määrätä tollaisia rauhoittavia lääkkeitä? kysyn vaan. pojan ollessa pienempi syötin hänelle kuurin ataraxia, toivottavasti en ole tehnyt tuhoja hänen aivoilleen.

        Olen käytänyt Ataraxia nyt ensikerran noin
        viikon ajan. Mutta unen saanti on tullut vaikeammaksi.Näkee vain hyvin ilkeitä ja kamalia
        painajaisia, niin että panee kiroilemaanj ja huutamaan puoli unessa. Kamala tuote. Päätin
        viime yön jälkeen lopettaa sen ottamisen.

        Kerroin lääkärille että anna sellaista lääkettä että se nukuttaa ainakin 5. tuntia yöllä. Mutta
        määräsikin tätä painajais lääkettä.


      • kuurilla
        voi harmi kirjoitti:

        Olen käytänyt Ataraxia nyt ensikerran noin
        viikon ajan. Mutta unen saanti on tullut vaikeammaksi.Näkee vain hyvin ilkeitä ja kamalia
        painajaisia, niin että panee kiroilemaanj ja huutamaan puoli unessa. Kamala tuote. Päätin
        viime yön jälkeen lopettaa sen ottamisen.

        Kerroin lääkärille että anna sellaista lääkettä että se nukuttaa ainakin 5. tuntia yöllä. Mutta
        määräsikin tätä painajais lääkettä.

        sama homma mulla. olen käyttänyt sitä vasta viikon, mutta painajaiset lisääntyneen huomattavasti ja aamulla herääminen on tuskaa ja koko päivän on vetämätön olo, ihan kuin joku olisi kytkenyt jonkin johdon pois päästä.

        olen miettinytkin tätä muutaman päivän, hyvä että googletin tämän, sai tähänkin selvyyden. nii, minulla kyseistä lääkettä määrättiin allergian hoitoon.


      • Uneton
        kuurilla kirjoitti:

        sama homma mulla. olen käyttänyt sitä vasta viikon, mutta painajaiset lisääntyneen huomattavasti ja aamulla herääminen on tuskaa ja koko päivän on vetämätön olo, ihan kuin joku olisi kytkenyt jonkin johdon pois päästä.

        olen miettinytkin tätä muutaman päivän, hyvä että googletin tämän, sai tähänkin selvyyden. nii, minulla kyseistä lääkettä määrättiin allergian hoitoon.

        Olen käyttänyt Ataraxia nyt kolmena yönä 50 mg. Lääkäri ei enää muuta keksinyt, kun olen kokeillut kaikki mahdollisen yli 20 vuotta kestäneen unettomuuden aikana. Hirveitä ovat olleet painajaiset ja päivät äärettömän raskaita. Pitäisi kuulema lisätä, jos ei auta, mutta taidanpa lopettaa koko lääkkeen käytön. Unettomuus on hirveä sairaus, muttei Ataraxistakaan näytä olevan apua. Viime yönä nukuin sen avulla neljä tuntia - painajaisten kera.


      • MooRe47
        voi harmi kirjoitti:

        Olen käytänyt Ataraxia nyt ensikerran noin
        viikon ajan. Mutta unen saanti on tullut vaikeammaksi.Näkee vain hyvin ilkeitä ja kamalia
        painajaisia, niin että panee kiroilemaanj ja huutamaan puoli unessa. Kamala tuote. Päätin
        viime yön jälkeen lopettaa sen ottamisen.

        Kerroin lääkärille että anna sellaista lääkettä että se nukuttaa ainakin 5. tuntia yöllä. Mutta
        määräsikin tätä painajais lääkettä.

        Minulle vaihdettiin tänään Atarix 25mg. Tästä en tiedä oikeestaan mitään, olen aiemmin niitä lääkärin mukaan syönyt, no tuolta löytyikin ne. Nykyinen Unilääkkeeni on Tenox 20 mg, niitä 1½-toista 2 yöksi, mutta nykyään vaikuttaa vain ~ 3h, sen päälle sitten Imovane 7,5 mg, tuon otan tuossa 04-05 aamulla, tuonne 08-09-ään SAA nukuttua sitten. Näitä olen käyttänyt jo noin 10-15v. Ja tulen käyttämään edelleen, jos Atarix alkaa päivälläkin väsyttää, jne. Onko noin?


      • Unihiekkaa!
        MooRe47 kirjoitti:

        Minulle vaihdettiin tänään Atarix 25mg. Tästä en tiedä oikeestaan mitään, olen aiemmin niitä lääkärin mukaan syönyt, no tuolta löytyikin ne. Nykyinen Unilääkkeeni on Tenox 20 mg, niitä 1½-toista 2 yöksi, mutta nykyään vaikuttaa vain ~ 3h, sen päälle sitten Imovane 7,5 mg, tuon otan tuossa 04-05 aamulla, tuonne 08-09-ään SAA nukuttua sitten. Näitä olen käyttänyt jo noin 10-15v. Ja tulen käyttämään edelleen, jos Atarix alkaa päivälläkin väsyttää, jne. Onko noin?

        Moi!

        Olen kokeillut atarax 25 mg toista päivää. Otin sitä päivällä ja nukahdin. Mulle tuollainen ei sovi, kuin unilääkkeeksi. Yritin korvata sillä opamoxin. Kaikenlisäksi sain vilunväristyksiä. Olin kuin jääpuikko, ahdistuneisuutta, saamattomuutta, käsien hikoilua. Kun otin opamoxin, niin tuttu lämpö palasi kehoon ja elämänhalut. Eivät nuo viluntuntemukset opamoxista johtuneet, olen kerran siitäkin itseni vierottanut pois. Mulle voisi sopia atarax 25 mg illalla unilääkkeeksi ja poistamaan ahdistusta, minkä opamoxin pitoisuuden lasku aiheuttaa iltaisin. Tällaisella yhdistelmällä, kuin opamox atarax. Sedatiivinen seos. Olen kyllä kyllästynyt jatkuvaan tasapainoiluun bentsojen kanssa ja ainaista vier.oireita. Muutenhan bentsot ovat hyviä. Tosi elämä ilman lääkkeitä olisi parasta :)


      • jojo
        Unihiekkaa! kirjoitti:

        Moi!

        Olen kokeillut atarax 25 mg toista päivää. Otin sitä päivällä ja nukahdin. Mulle tuollainen ei sovi, kuin unilääkkeeksi. Yritin korvata sillä opamoxin. Kaikenlisäksi sain vilunväristyksiä. Olin kuin jääpuikko, ahdistuneisuutta, saamattomuutta, käsien hikoilua. Kun otin opamoxin, niin tuttu lämpö palasi kehoon ja elämänhalut. Eivät nuo viluntuntemukset opamoxista johtuneet, olen kerran siitäkin itseni vierottanut pois. Mulle voisi sopia atarax 25 mg illalla unilääkkeeksi ja poistamaan ahdistusta, minkä opamoxin pitoisuuden lasku aiheuttaa iltaisin. Tällaisella yhdistelmällä, kuin opamox atarax. Sedatiivinen seos. Olen kyllä kyllästynyt jatkuvaan tasapainoiluun bentsojen kanssa ja ainaista vier.oireita. Muutenhan bentsot ovat hyviä. Tosi elämä ilman lääkkeitä olisi parasta :)

        minulle määrättiin atooppisen ihon kutinaan tätä atarax 25mg 1-4 krt päivässä, tarpeiden mukaan. tuntuu että kutina ei kumminkaan lähde, vähentynyt kylläkin.. ja plussana vielä että kaikki asiat kiukuttaa ja väsyttää!

        murr, noh en ainakaan ollut ainut joka on saanut kiukkukohtauksia tästä tuotteesta !


      • entinen-nisti
        jojo kirjoitti:

        minulle määrättiin atooppisen ihon kutinaan tätä atarax 25mg 1-4 krt päivässä, tarpeiden mukaan. tuntuu että kutina ei kumminkaan lähde, vähentynyt kylläkin.. ja plussana vielä että kaikki asiat kiukuttaa ja väsyttää!

        murr, noh en ainakaan ollut ainut joka on saanut kiukkukohtauksia tästä tuotteesta !

        Minulle määrättii atarax n. 1vk sitten mieliala rauhottumiseen.. söin xanoria,diapamia,opamoxia n. 2v olin pahasti koukussa mutta paasin niistä irti katkaisuhoidossa.. tällä hetkellä syön ataraxia ahdistuneisuuteen koska bentsoja minulle ei enää määrätä! Atarax on erittäin hyvä lääke siihen eivoi jäädä koukkuun se rauhoittaa myös! lopettakaa se kitinä ataraxen haittavaikutuksista vaihtakaa lääkettä jos ei kelpaa! minulle tämä lääke on juuri oikea ciprelxix ohessa. Oon huumeilla sekoittanu aikoinaan pääni joten tällä hetkelle on pakko lääkitä itteä ja varmaan lopun ikäni ja atarax on siihe loistava lääke!


      • suomen ainut
        entinen-nisti kirjoitti:

        Minulle määrättii atarax n. 1vk sitten mieliala rauhottumiseen.. söin xanoria,diapamia,opamoxia n. 2v olin pahasti koukussa mutta paasin niistä irti katkaisuhoidossa.. tällä hetkellä syön ataraxia ahdistuneisuuteen koska bentsoja minulle ei enää määrätä! Atarax on erittäin hyvä lääke siihen eivoi jäädä koukkuun se rauhoittaa myös! lopettakaa se kitinä ataraxen haittavaikutuksista vaihtakaa lääkettä jos ei kelpaa! minulle tämä lääke on juuri oikea ciprelxix ohessa. Oon huumeilla sekoittanu aikoinaan pääni joten tällä hetkelle on pakko lääkitä itteä ja varmaan lopun ikäni ja atarax on siihe loistava lääke!

        ihminen jolle atarax aiheuttaa unettomuutta.Pitänee ottaa lääke vastoin lääkärin määräystä aamuisin,kun illalla otan en saa tippaakaan unta.


      • kuulun samaan kastiin
        suomen ainut kirjoitti:

        ihminen jolle atarax aiheuttaa unettomuutta.Pitänee ottaa lääke vastoin lääkärin määräystä aamuisin,kun illalla otan en saa tippaakaan unta.

        ei nukuta yhtään. Ei tule ärtymystäkään (tai sitten on niin veemäinen muutenki ettei se enää voi lisätä sitä :)). Kutinaan se kyllä helpottaa. Mutta unilääkkeenä tehoton.


      • huhhuh!!!
        kuulun samaan kastiin kirjoitti:

        ei nukuta yhtään. Ei tule ärtymystäkään (tai sitten on niin veemäinen muutenki ettei se enää voi lisätä sitä :)). Kutinaan se kyllä helpottaa. Mutta unilääkkeenä tehoton.

        Lopetin testiksi kun tuntui saavan ilman lääkettä unta. Näin heti elämäni pahimmat ja todentuntuisimmat painajaiset ja olin aamulla vielä "riivattu" eli olo oli epätodentuntuinen ja pelkotila on päällä:(

        olo on vielä vähän vainoharhainen, lääkettä söin vain vähän aikaa. EN SUOSITTELE!


      • ataraxisti
        huhhuh!!! kirjoitti:

        Lopetin testiksi kun tuntui saavan ilman lääkettä unta. Näin heti elämäni pahimmat ja todentuntuisimmat painajaiset ja olin aamulla vielä "riivattu" eli olo oli epätodentuntuinen ja pelkotila on päällä:(

        olo on vielä vähän vainoharhainen, lääkettä söin vain vähän aikaa. EN SUOSITTELE!

        Minulle määrättiin 25mg nukahtmisvaikeuksiin. En ole kauaa syönyt, joudun ottamaan nyt puolikkaan tai kokonaisen myös päiväsaikaan että pystyy olemaan, muuten olo on surkea, ihan epänormaali. Mitenköhän sitä pääsis eroon tästä ja jääkö näihin kaikkiin tämmösiin lääkkeisiin koukkuun? Unilääkkeet, rauhoittavat jne. jotka määrätään unettomuuteen.


      • dfdfdsfsdfsfsd
        ataraxisti kirjoitti:

        Minulle määrättiin 25mg nukahtmisvaikeuksiin. En ole kauaa syönyt, joudun ottamaan nyt puolikkaan tai kokonaisen myös päiväsaikaan että pystyy olemaan, muuten olo on surkea, ihan epänormaali. Mitenköhän sitä pääsis eroon tästä ja jääkö näihin kaikkiin tämmösiin lääkkeisiin koukkuun? Unilääkkeet, rauhoittavat jne. jotka määrätään unettomuuteen.

        Lihottaako tämäkin lääke? Ollut meinaan käytössä pari kuukautta ja siltä vähän tuntuis.


      • abcd12345
        dfdfdsfsdfsfsd kirjoitti:

        Lihottaako tämäkin lääke? Ollut meinaan käytössä pari kuukautta ja siltä vähän tuntuis.

        oma kokemukseni ja epäily sama-lihottaa!


      • uni2
        huhhuh!!! kirjoitti:

        Lopetin testiksi kun tuntui saavan ilman lääkettä unta. Näin heti elämäni pahimmat ja todentuntuisimmat painajaiset ja olin aamulla vielä "riivattu" eli olo oli epätodentuntuinen ja pelkotila on päällä:(

        olo on vielä vähän vainoharhainen, lääkettä söin vain vähän aikaa. EN SUOSITTELE!

        juu itse pelkään kaikkii painajaisii mis on jotain demoneita. millaista sä näit?


      • pekka321
        ataraxisti kirjoitti:

        Minulle määrättiin 25mg nukahtmisvaikeuksiin. En ole kauaa syönyt, joudun ottamaan nyt puolikkaan tai kokonaisen myös päiväsaikaan että pystyy olemaan, muuten olo on surkea, ihan epänormaali. Mitenköhän sitä pääsis eroon tästä ja jääkö näihin kaikkiin tämmösiin lääkkeisiin koukkuun? Unilääkkeet, rauhoittavat jne. jotka määrätään unettomuuteen.

        Ataraxeihin EI JÄÄ KOUKKUUN. Ihme idiootteja täynnä foorumi :D Ettekö osaa googlea käyttää. Paskoja ryynejä.


      • böösafd kps fksoa
        ataraxisti kirjoitti:

        Minulle määrättiin 25mg nukahtmisvaikeuksiin. En ole kauaa syönyt, joudun ottamaan nyt puolikkaan tai kokonaisen myös päiväsaikaan että pystyy olemaan, muuten olo on surkea, ihan epänormaali. Mitenköhän sitä pääsis eroon tästä ja jääkö näihin kaikkiin tämmösiin lääkkeisiin koukkuun? Unilääkkeet, rauhoittavat jne. jotka määrätään unettomuuteen.

        Ei ataraxiin tule tuommoista riippuvuutta... (Huomasin että viesti vanha, mutta vastaan silti jos joku myöhemmin tämän sattuu lukemaan)


      • ismo34

        sovetekiltä aa-säätiöltä annettiin ukolle samaista lääkettä..


      • Anonyymi
        ataraxisti kirjoitti:

        Minulle määrättiin 25mg nukahtmisvaikeuksiin. En ole kauaa syönyt, joudun ottamaan nyt puolikkaan tai kokonaisen myös päiväsaikaan että pystyy olemaan, muuten olo on surkea, ihan epänormaali. Mitenköhän sitä pääsis eroon tästä ja jääkö näihin kaikkiin tämmösiin lääkkeisiin koukkuun? Unilääkkeet, rauhoittavat jne. jotka määrätään unettomuuteen.

        Ataraxiin ei jää koukkuun.
        Ei fyysisesti.

        Psyykkisesti voit psyykata itsesi koukkuun melkein mihin vaan. Vaikka nenäsumutteisiin.

        Bentsodiatsepiinit aiheuttavat pitkäaikaisessa käytössä tottumista ja riippuvuutta myös.
        Niitäkään ei silti pitäisi jättää antamatta asiakkaalle joka niitä tarvitsee voidakseen elää normaalit arkielämät läpi.
        Joidenkin ahdistus ja panikointi-oireet estävät normaaleja arkitapahtumia ja jos sellainen jatkuu ja jatkuu vaikka mieliala muuten on normaali niin silloin lääkkeet pitäisi saaďa sillä hyöty on niin paljon suurempi kuin haitta.
        Fyysistä varsinaista ruumiillista haittaa ei bentsodiatsepiinitkaan aiheuta.


      • Anonyymi
        "Tutkittu asia" kirjoitti:

        Atrax on niitä harvoja lääkeitä, joihin ei ole tottumisvaaraa, joten lopettaminenkin on helppoa.
        Ataraxia käytetään myös unensaantiongelmiin ja
        lieviin masennusongelmiin ja sillä on rauhoittava vaikutus. Atrax on lähes ainoa lääke myös tällä aluella, joka ei aiheuta lääkeeseen
        tottumista ja siitä aiheutuvia harmillisia sivuoireita. Lääkeen lopettaminen on helppoa.
        Atraxin suurin vuorokausiannos ei saa ylittää 300mg. Tämä on ko. lääketehtan antama informaatiotieto.

        Nomul meni niit tänää 400mg ja concertaa 430mg


    • Tuutsi

      Psykologisen rippuvuuden voi kehittää vaikka kupilliseen lämmintä kaakaota tai orgasmiin. Jos ei saa annosta, niin ei tule uni.

      Lääkkeillä on tuoteselosteessa listattujen vaikutusten lisäksi myös yksilöllisiä vaikutuksia, nää menee myös psykologian puolelle. Jos uskottava valkotakkilääkäri antaa sokerinapin ts. lumelääkkeen ja sanoo että se vaikuttaa tietyllä tavalla, niin ihmisen psykologia uskoo asian ja kehittää kyseessä olevan oireen. Kyseessä olevan ilmiön nimi on suggestio.

      • Dudukki

        Hei! Aloitin eilen Atarax siirapin käytön. Lääke toimii hyvin, mutta minua ärsyttää se, että nukahdan joka kerta sen ottamisen jälkeen. Ja kohta minulla alkaa koulu. Enkä tiedä, pitäisikö kuuri lopettaa, koska en voi nukahdella kesken koulupäivää!


    • Rakastan.

      Heips! Oon 24-vuotias nainen. Oon syönyt Ataraxia nyt muutaman vuoden ajan säännöllisen epäsäännöllisesti. Syntymästä asti atopiaa riesana kantaen on tullu kokeiltua monenmoisia nappuloita. "Perus"allergialääkkeet kyllä auttaa vähän, sen huomaa sillon kun yhenkin päivän koittaa olla ilman. Mutta kun kesä taas tuli, tuli myös Atarax. Kun se auttaa! Välillä tekis mieli repiä päänähka irti ja kaivautua muutenki ihosta sisään, niin se on ainoa mikä rauhottaa. Mieheni usein herättää keskellä yötä, että ei saa raapia, kun herää siihen meteliin.. Atarax-aikoina ei samaa ongelmaa ole. Nukun paremmin kuin ikinä. Mikään ei kutita ja kaikki hyvin.
      Mutta sitten niihin miinuspuoliin.... Yksi tabletti ei itseäni auta, pakko ottaa se pari, kolme. Kun uni tulee, se pysyy. Nukun normaalisti 5-7 tuntis yössä ja pärjään sillä aivan loistavsti; Ataraxin kun ottaa illalla, herättyään huomaa nukkuneensä helposti 15 tuntia. Ja vieläkin väsyttää. Saamaton olo pysyy seuraavaan oikeilta yöunilta herättyyn hetkeen saakka. Turha siis edes haaveilla, että ottaisi työpäivää edeltävänä iltana..
      Mutta mikä tää ärtyneisyysjuttu on? Itellä olo on vaan laiska ja unelias, mutta nimenomaan muuten helpottunu ja raukea, onnellinen. Jos ottais päivällä, vois varmasti tehdä työvuoron rauhassa läpi. Uneliaisuus tulis vasta kun laittaa pään tyynyyn.
      Mielipiteeni on, että jos lääkäri määrää, kannattaa ainakin kerran koittaa. Lääkkeeseen ei jää koukkuun, vaan niihin pitkiin uniin...

    • Ataraa

      Moi,

      Nyt tuli atarax tilapäiseen ahdistukseen ja kyllä tämä ainakin mulla vaikuttaa.... Vaikutus kestää noin 4-5h/25mg nappi, se on vähän lyhyt. Oon sitten ottanut tuolla aikavälillä aina yhden, sitten kasilta ja kympiltä yhdet ja menee kyllä yö hyvin unessa.

      Jalat painaa tonnin. Vähän zombi olo. Mutta ei oo ahdistuksen fyysisiä oireita, vaikka huomaan murehtivani, ei tunnu siltä kuin tulis hulluksi.

    • sika-eki

      sika

    • lkgf

      Määrätty Ataraxia uniongelmiin. Muuten hyvä, illalla saa unen ja yöllä kun heräilee nukahtaa pian uudelleen, mutta päiväväsy on turhan kova. Yllättävää itselleni oli löytää tästä ketjusta muitakin, joilla lääkkeestä painajaisunia. Toinen unen avuksi määrätty lääke saa vielä kurjemmat painajaiset aikaan: melatoniini.

      Mulle on esitetty eräältä maallikkotaholta, että painajaiset tulisi siitä, että nukkuu syvempää unta. Voihan se olla että unen laatu muuttuu jotenkin. Parasta olisi kun kykenisi nukkumaan ilman lääkkeitä, mutta ei onnistu valitettavasti.

      Fyysistä riippuvuutta Ataraxin ei pitäisi aiheuttaa, itselleni ei ole tullut edes psyykkistä riippuvuutta. Kovin on vaikeaa sopivan unilääkkeen löytäminen, riippuvuutta ja muistihäiriöitä aiheuttavia en haluaisi millään käyttää.

    • exnarkki

      kyllähän kaikki addiktoituneet kuvittelelevat tahi jäävät koukkuun mihin haluavat. Ei Atarax ole mikään paholainen. EI sihen ainakaan fyysisesti jää koukkuun. Nimim. Entinen narkki.

    • Vetopois

      Hei,
      Otin eilen illalla klo: 20 Ataraxin, jota oli määrätty iho-ongelman kutiamisongelmaan. Nyt oli pakko googlata ja eksyin tänne. Nimenomaan sivuvaikutusten takia. Kello nyt 9:40 seuraavan päivän aamuna ja olen töissä palellen ja ihan veto pois. En kyllä tänään meinaa lääkettä ottaa. Näköjään seuraava päivä jos jotain pitäisi tehdä, niin ihan mahdoton. Näyttää aiheuttavan samoja oireita muillakin.

    • Hetero6

      Eihän Homoille ja Lesboilekaan käy eri sukupuoli, niin on myös lääkkeilläkin. Samat lääkkeet eivät sovi jokaiselle. :D :D

    • manne kovalainen

      atarax on hyvä lääke kärsin lievää pstd 50mg illalla ja uni tulee varmasti eikä ole niinkuin levozin että näkee painajaisia

    • ent.hoolin suurkulu

      Oon syöny ataroxii holismiin 1kk, sillointällöin unettom.iltaisin.uni parani.juomisen vähensin.maksa.arvot palasi normaaliin.

    • ex pilven polttaja

      Mie huomasin ku blaadasin paljon nii se oli hyvää vastaa lääke ettei tehny mieli polttaa pilvee =)) samat sain noi olot ku blaadamisest =)) mut ei ollu respana onneks, saa frendeillt niit :D tuskin toi koukuttaa.. en usko, mut kysele lisää =)) lääkket on aina pahoi, myönnään..

    • ihan paras

      lääke unettomuuteen mulla, eikä juuri haittaa aamulla herättyä mitenkään.
      Ikävää, et lykkäsi rytmihäiriöt nyt päälle, uskon ainakin johtuvan noista, kun ei muuten ole ollut Ehkä kuukauden olen syönyt syönyt ja jätin nyt pois.
      Kauanko kestää odotella jumputusten loppumista ?

    • hoitsu 2

      Sain Ataraxia ärsytyspohjaiseen päänahan kutinaan. Kutina on selvästikin lievempää, ja kun otan napit illalla, niin yöunetkin tulee nopeasti, ei mitään painajaisia.
      Nukun hyvin.
      Ei kiukuta, iltapäivällä tosin on väsyttävä hetki, tosin pitkä, pimeä talvikin voi vaikuttaa väsyneessen oloon.

    • Pillerille

      Hei, rupesin hakemaan muiden kokemuksia kun sain todella pahat vieroitusoireet vain kolmen viikon käytön jälkeen. Miten jotkut voivat vakuutella että atarax on vaaraton? Sain lääkettä ihottuman kutinaan ja kyllähän se nukutti mutta kutinaan se ei auttanut. Kun oli lopuksi ottanut jopa 5 tabletti päivässä ilman että auttoi, lopetin lääkkeen ottamisen. Ensin lakkasin nukkumasta ja kolmantena päivänä oksensin sikana enkä pysynyt nahoissani. Kun tajusin mistä oli kyse, aloitin lääkkeen uudelleen pieninä alenevina annoksia. Heti kun pitoisuus vähenee veressä saan flunssan oireita, pääsärkyä ja pahoinvointia ja suu kuivuu. Kamala myrkky!

    • ,,,

      No 5x25 mg on jo aika korkea annos, unettomuuteen ja allergioihin sen annostus on kyllä huomattavasti alhaisempi....

    • Tuutinkituulia

      Miten ihmeessä rauhoittava lääke voi aiheuttaa ärtyisyyttä?
      Ymmärrän jos on kyse ihon kutinan rauhoittumisesta, mutta kun puhutaan asiasta kuin lääke olisi psyykenlääke? Rauhoittava aiheuttaa artyisyyttä?????
      Mieheni popsii Ataraxi 25 mg pari kolme tabua ja vetää alkoholia nuppiinsa samalla. On sitten tosi kenkkumainen kaveri juovuksissa, vaikka osaahan tuo raivota ilman viinaakin.

      • Lunedi

        Mulla esim. Diapam, joka on rauhoittava lääke ja usein esilääkkeenä leikkauksissa yms. operaatioissa sairaalassa, aiheuttaa ihan päinvastaisen vaikutuksen kuin olisi tarkoitus. Lääke ei todellakaan rauhoittanut, vaan olin niin ärsyyntynyt ja vihainen, että sairaalan papereihin kirjattiin, ettei Diapamia saa määrätä tai antaa mulle esilääkkeenä. Muistelen niitä kahta kertaa, kun olen leikkaukseen ollut menossa, ja kiroillut ja myökännyt kuin viimeistä päivää hoitajille ja lääkärille. Hävetti jälkeen päin ihan sikana, mutta onneksi he ymmärsivät, ettei muusta ollut kysymys kuin ettei ko. lääke mulle sovi.

        Joten kaikki lääkkeet, olivatpa ne mihin tahansa tarkoitettu, vaikuttavat todella yksilöllisesti.


      • Anonyymi

        Atarax ei ole rauhoittava lääke.
        Atarax vaikuttaa histaamiini-reseptoriin.


      • Anonyymi
        Lunedi kirjoitti:

        Mulla esim. Diapam, joka on rauhoittava lääke ja usein esilääkkeenä leikkauksissa yms. operaatioissa sairaalassa, aiheuttaa ihan päinvastaisen vaikutuksen kuin olisi tarkoitus. Lääke ei todellakaan rauhoittanut, vaan olin niin ärsyyntynyt ja vihainen, että sairaalan papereihin kirjattiin, ettei Diapamia saa määrätä tai antaa mulle esilääkkeenä. Muistelen niitä kahta kertaa, kun olen leikkaukseen ollut menossa, ja kiroillut ja myökännyt kuin viimeistä päivää hoitajille ja lääkärille. Hävetti jälkeen päin ihan sikana, mutta onneksi he ymmärsivät, ettei muusta ollut kysymys kuin ettei ko. lääke mulle sovi.

        Joten kaikki lääkkeet, olivatpa ne mihin tahansa tarkoitettu, vaikuttavat todella yksilöllisesti.

        Olet sitten luonteeltasi ärsyttävä möykkääjä jolta Diapam poisti kaikki estot.
        Muuta mahdollisuutta ei ole sille, että diatsepaami muuttaisi sinut öykkäriksi.
        Alkoholi sinulla varmaan sitten myös aiheuttaa kännirähinää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sitten luonteeltasi ärsyttävä möykkääjä jolta Diapam poisti kaikki estot.
        Muuta mahdollisuutta ei ole sille, että diatsepaami muuttaisi sinut öykkäriksi.
        Alkoholi sinulla varmaan sitten myös aiheuttaa kännirähinää?

        Olen huomannut saman diapam ei mua rauhoita vaan antaa "virtaa" sen avulla saa tehtyä asioita.
        Jos diapamia saa liikaa tulen kanssa kärttyiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut saman diapam ei mua rauhoita vaan antaa "virtaa" sen avulla saa tehtyä asioita.
        Jos diapamia saa liikaa tulen kanssa kärttyiseksi.

        Sama mulla, kun ei ole ahdistunut niin saa virtaa ja jaksaa toimia tällä lääkkeellä, liiasta annostuksesta kanssa tulen äkäiseksi.


    • turhatuote

      Mulla atarax määrättiin unettomuuteen. Unensaantiin se ei vaikuta juurikaan, mutta seuraavana aamuna on lähes mahdoton päästä ylös. Väsymys on niin tolkuton, etten tahdo herätä edes puolessa tunnissa. Koko päivä menee ihan sumussa ja väsymyksessä. Jos käyn pitkäkseni nukahdan välittömästi. Olin kuvitellut, että unilääke on troppi sellaisiin iltoihin kun tarvitsee unta jotta pystyy skarppaamaan seuraavana päivänä. Siihen tämä on ihan turha tuote. Tiedä sitten onko parempi atarax väsymys vai valvomisväsymys (nukkunut 2-4 h).. Olen jälkimmäisen kannalla mikäli seuraavana aamuna jotain tärkeää. Useimmiten väsymys iskee kuitenkin vasta iltapäivällä.

    • Auttaa kutinaan

      Huh, kamalia määriä jotkut vetää näitä! Minulla urtikaria, ja pakko ottaa Atarax illalla ja vielä toista ei-niin-väsyttävää päivällä. Eräs lääkäri kysyi, että miksen ota Ataraxia aamulla! No en todellakaan voi, tai nukkuisin työpöydälle... Eipä ole tarvinnut kyllä unettomuudesta kärsiä, eikä muita nappeja siihen ottaa sen jälkeen, kun määrättiin tätä. Jotain hyvää tässä paska-urtikariassakin siis on. Nukun myös tajuttoman pitkiä yöunia, noraalisti olisi joku 6 tuntia ihan riittävä, mutta jos ei tarvitse mennä töihin niin nukun kyllä 8 tuntia ja joskus voisi nukahtaa uudelleenkin.

      Näen myös unia tai nyt ainakin muistan niitä. Tosi hassuja, ei nyt ihan painajaisia mutta varmaan syynä on se, että nukkuu syvempää unta. Vessaan ei tarvitse herätä eikä juuri muutenkaan öisin.

      Annokseni on vain 1 kpl 25 mg tabletti illalla. Olen ottanut kerran 2, mutta silloin olin ihan sekava ja uninen aamulla ja piti mennä töihin.

      • mummeli

        Kaikilla lääkkeillä on sekä huonoja että hyviä puolia, mikään lääke ei sovi kaikille.

        Viimeisimpien Alzheimer-tutkimusten yhteydessä on syntynyt epäilyjä, että atarax saattaa vaikuttaa negatiivisesti aivoihin.

        Ainakin alzheimeria sairastavien on siis parasta käyttää antihistamiineja tarvitessaan muita valmisteita.


    • Nukkumaton Matti

      Täällä on primaarinen unettomuus, johon ei enää suostuta määräämään itselläni vuosikaudet parhaiten ja vähimmillä haitoilla toiminutta apua: unilääkettä. Pitkävaikutteinen melatoniini Circadin 2 mg on, mutta sen vaikutus on aika olematon ja lääkäri myös sanoo, ettei sitä(kään) tulisi käyttää kuin lyhytaikaisen unettomuuden hoitoon.

      Atarax on määrätty aikoinaan ensin kutinaan ja sittemmin sen väsyttävyyden takia vaihdetty uniongelmien hoidoksi. Sillä määräyksellä syön sitä edelleen. Kyllähän se väsyttää, joo. Väsyttäminen ja unettaminen ovat kuitenkin kokemukseni mukaan kaksi eri asiaa, jotka eivät aina yhdisty samassa ihmisessä. Atarax toimii minulla turhan arvaamattomasti. Vaikutus alkaa joskus vasta hyvin monen tunnin jälkeen sen ottamisesta illalla, eli ajoitus on vaikeaa. Joskus ei vaikuta juuri ollenkaan. Yleisin haitta minulla on kuitenkin Ataraxin kanssa se, ettei seuraavana päivänä jaksaisi käynnistyä ollenkaan. Niin kuin joku tuolla aikaisemmin jo kirjoittikin, niin tuntuu siltä että jalat painavat tonnin ja kun menee vaikka kyykkyyn, ei jaksaisi enää nousta takaisin pystyyn. Ei uneta, mutta on pökkyräinen ja veltto olo pitkälle iltapäivään asti. Pisimmillään se vaikutus loppuu vasta 16 tuntia yhden 25mg napin ottamisesta. Ei kiva.

      Parempi aine kuitenkin kuin minulle unettomuuteen aina ensisijaisesti tyrkytettävät masennuslääkkeet. Olen kokeillut vuosien varrella lukuisia, mutta uni ei ole niillä parantunut. Haittoja on kyllä ilmaantunut senkin edestä. Tyypillisimmin painon ja verenpaineen nousu. Osasta (Remeron saa tästä oikein erityisen kunniamaininnan) myös levottomat jalat, joihin on taipumusta muutenkin. Ei oikein edistä nukahtamista, jos illalla nukkumaan mennessä on pakko sätkiä koipia tuntikaudet. Magnesium pitää normaalisti levottomat koivet minulla levollisina, mutta tiettyjen psyykelääkkeiden kanssa sekään ei tehonnut. No onhan levottomiin jalkoihin kai oma lääkkeensä, jos älyäisi pyytää, oletan? Ja sen aiheuttamiin mahdollisiin haittoihin taas oma lääkkeensä, jne.?

      Niin ja Lyricaakin määrättiin joku vuosi sitten unettomuuteen, Voxran kaveriksi. Sillä tuli illalla käytön alkuaikoina mukava hihityspöhnä, vaikkakaan nukahtaminen ja nukkuminen eivät sillä edistyneet. Humalainen olo. Lopetin lopulta nuo aineet tehottomina. Se hihityspöhnäkin hävisi nimittäin aika pian käytön jatkuessa ja sitten aineesta ei ollut enää mitään iloa.

      Lääkärit eivät näy oikein ymmärtävän, että kaikkien unettomuudelle ei ole löydettävissä jotain ulkoista syytä, jonka voisi poistaa. Siis että syynä olisi masennus tai ahdistus, joka aiheuttaa unettomuutta, tai huono unihygienia. Minulla unettomuus on ollut pitkälti yli 10 vuotta eikä minua ole pystytty toteamaan masentuneeksi. Mikään ei tietääkseni ahdistakaan. Mieli on hyvä. Nukkumatti vain ei viihdy meillä... Siispä Atarax on parempi kuin ei mitään, koska se auttaa kuitenkin melatoniiniin yhdistettynä nukkumaan 3-5 tuntia vuorokaudessa millä juuri ja juuri pärjää. Melatoniinia otan sen 2 mg Circadinin verran sekä lisäksi lyhytvaikutteista melatoniinia joudun ottamaan useamman kerran yössä. Illalla sekä lisäksi pari kertaa yöllä herättyäni, kun en saa enää sen jälkeen unta mutta kuitenkin väsyttää eikä jaksaisi oikein pitää silmiä auki, ja on vasta aamuyö. En nukahda "itsestään" esim. yöllä tehdyn kusella käymisen jälkeen. Pulmana on sekä illalla nukahtaminen että yöheräily minkä jälkeen ei tahdo enää saada unta.

      Lääkärien ykkösvalinta olisi edelleen jokin masennuslääke. Mä en halua enää niitä haittoja ja varsinkaan lihomista mikä tuntuu liittyvän melkein kaikkiin jossain määrin. Paitsi Voxraan, mikä poisti nälän lisäksi kokonaan myös janontunteen. Outoa. Toisaalta sen vaikuttavaa ainetta on käytetty myös laihdutus- sekä tupakkavieroituslääkkeenä, että ei ehkä ole ihme siinä mielssä tuo nälän häviäminen ja sillä laihtuminen. Ja kun eivät ne masennuslääkkeet ole koskaan juuri edes auttaneet nukkumiseen, niin miksi niitä pitäisi väkisin syödä?

      Monia muita sairauksia hoidetaan oireenmukaisesti. Siis oiretta eikä välttämättä niinkään yritetä etsiä pohjimmaista syytä siihen oireeseen. Unettomuutta taas käsitellään vain oireena jostakin, ja perimmäinen syy yritetään kaivaa vaikka väkisin vaikkei sitä toistuvasta yrittämisestä huolimatta löydy. Sitten vain todetaan että ne potilaan itse toimivimmiksi ja hänelle vähiten haittaa aiheuttaviksi havaitsemat lääkkeet pysyvästi veks ja yritä pärjätä sen unettomuutesi kanssa syömällä jotain sellaista, mikä sabotoi päivät tekemällä veltoksi zombiksi tai ole kokonaan nukkumatta. Unilääke ei minulla tehnyt päiväväsymystä eikä mitään suuria vieroitusoireitakaan silloin, kun siihen tuli taukoja tai lopetettiin muuten vain.

      Tärkeintähän on, että lääkäri on tyytyväinen. Potilaan kokemuksella omasta voinnista kullakin lääkkeellä ei ole merkitystä. Näin se menee. Valitettavasti.

      • Anonyymi

        Heips! Luin kommenttisi ja tuli mieleen: Jalkojen ym krampit johtuu jodisuolan puutteesta. Kiminkinenkin on kertonut, että magnesiumvalmisteet joutaa jokeen, kämmenkouraan vähän jodioitua suolaa ja vettä perään. Toimii.
        Paula


    • hyvä on

      Sain ataraksia atooppisen ihon kutinaan kymmenen vuotta sitten. Siihen sitä en ole enään tarvinnut mutta on jäänyt käyttööni, auttaa ahdistukseen ja unettomuuteen niin hyvin että puolikas taplettia riittää kerralla. otan keskimäärin kolme kertaa viikossa joskus useimmin. Saattaa olla että aiheuttaa ärtymystä, mutta ei aiheetta mielestäni,

    • Punainen kolmio

      Ataraxin aiheuttamat painajaiset ja seuraavan päivän ärtyisyys & vetämättömyys johtuvat lääkeaineen antikolinergisestä vaikutuksesta. Hieman niin kuin ohimenevää dementiaa. Toiset ovat tälle vaikutukselle herkempiä kuin toiset.

      Monien muiden unettomuuteen tyrkytettyjen lääkkeiden aiheuttamat haitat ovat paljon hankalampia. Allergiaan varmaan kannattaa miettiä muitakin valmisteita

    • väsyny ja vihanen

      "kiva" kuulla, että ataraxin oireina väsymys ja ärtymys. keskusteltiin niistä tänään lääkärin kanssa, molempia mulla on huonojen elintapojeni ja elämäntilanteen takia, määräsi sitten ataraxia, jotta saatais opamox pois käytöstä. ei siis mihinkään allergiaoireisiin, ja unettomuudesta en kärsi kuin silloin tällöin, siitäkään edes viitsinyt mainita tälle lääkkeiden tyrkyttäjälle. tätä keskusteltua luettuani taidan jättää väliin koko lääkkeen.... ot, mutta saakohan ne oikeasti provikkaa siitä, että onnistuvat painostamaan potilaansa jonkin lääkkeen käyttöön?

    • Anonyymi

      Atarax käytössä ollut 2kk.huomannut et turvottaa ainakin.sain ihottumaan jotta pystyy nukkumaan ja hyvin nukuttaa lääke.kun auttaa kutinaan!

    • Anonyymi

      Tosi vanha aihe, mutta edelleen tarpeellinen. Minulla Atarax toimii hyvin kutinaan ja unettomuuteen. Otan puoli tablettia iltaisin ja nukahdan tunnissa. Määrä riittää tällaselle satakiloselle eikä aiheuta ongelmia seuraavana päivänä. Käyttöä takana jo kymmenen vuotta ja aina vaan toimii. Voi kyllä mennä jo blasebon puolelle kun annos on noin pieni :-)

    • Anonyymi

      Atarax, niinkuin monet muutkin lääkkeet, saavat aikaan sen että keho pyrkii vastustamaan niitä.

      Jos esimerkiksi ottaa bensodiasepiiniä rauhoittuakseen, niin on kyllä rauhallinen pari viikkoa, mutta sitten alkaa vastavaikutus tulla esiin, ja tuntee itsensä rauhattomaksi jälleen. Kun lisää annostusta, on taas hyvä olo pari viikkoa, mutta vastavaikutus kasvaa ja taas on olo rauhatonta.
      Jos silloin lopettaa lääkkeen käytön, joutuu kokemaan vastavaikutuksen koko voiman joitakin päiviä: rauhattomuus tulee voimistumaan, mutta jonkun päivän päästä helpottaa, kun keho huomaa ettei ole mitään mitä vastaan taistella.

      Koska Atarax rauhoittaa ensin, sen vastavaikutus on siis ärtyisyys ja huono olo seuraavana päivänä kun lääke häviää kehosta.
      Jos kokonaan lopettaa käytön, tämä vastavaikutus häviää.

      Unilääkkeiden vastavaikutus on unettomuus: jo muutaman viikon käyttö lisää unettomuutta, jonka parantamiseen tarvitaan suurempaa annosta.

      Sama periaate pätee muihinkin lääkkeisiin, joihin voi reagera:

      Monet ulostuslääkkeet, kuten Laxoberal, aiheuttavat ummetusta parin viikon päästä, koska ne kiihoittavat suolen toimintaa ja keho reagoi siihen vähentämällä toimintaa.
      Nezeril jota käytetään nenän aukaisemiseen flunssassa, johtaa jatkuvaan nenätukokseen.
      Stesolid jota käytetään epilepsiakohtauksissa, voi aiheuttaa epilepsiakohtauksia suurkäyttäjille.
      Haloxiperol, joka tekee ihmisen veltoksi ja rauhalliseksi alussa, saa saman henkilön ylijännittyneeksi ja jäykäksi pitkäaikaiskäytön seurauksena.

      Myös astmalääkkeiden käyttö lisää niiden tarvetta vähin erin: Jos Imatralta mennään rajan yli Venäjälle, astma tulee harvinaiseksi, koska siellä ei ihmisillä ole varaa lääkkeisiin.

      Allergiat alkoivat lisääntyä viime vuosisadan puolivälistä eteenpäin, kun antihistamiinit tulivat käyttöön.
      Minun lapsena ollessani ei kellään koulukaverilla ollut astmaa tai allergioita!

      • Anonyymi

        Atarax ei aiheuta riippuvuutta.
        On lääkkeitä jotka aiheuttavat riippuvuutta, kuten bentsodiatsepiinit, mutta niidenkin käytössä TOIVOISIN LÄÄKÄREIDEN ottavan huomioon hyödyt ja haitat. Onko riippuvuus haitta jos lääke mahdollistaa toimintakyvyn paniikkihäiriöiselle ja sosiaalisten tilanteiden pelko-potilaille ja ahdistuneille?
        Bentsodiatsepiinit: Lääkkeen annosta voisi suunnitellusti välillä pienentää ja välillä palata suurempaan estääkseen elimistöä tottumasta suureen annokseen.
        Kokonaan lopettaminen voi toimia joillakin, toiset palaavat siihen, että toimintakyky on heikko ja elämän monet osa-alueet kärsivät ihmisen paniikeista, lukkoon menemisistä, piiloon menemisistä ja muista ei-toivotuista tilanteiden ratkaisuista ahdistuksissa.
        Kaikille ei sovi altistaminen, siitä voi seurata ocd-pakko-oireiden käynnistyminen tai pahentuminen ja ahdistusoireiden voimakkuuden paheneminen joiden seurauksena lisää muita oireita, esim. eristäytyminen - syrjäytyminen ja unettomuus - uupumus - masennus.

        Atarax: Unettomuuteen ei toimi kuin hyvin lievissä tapauksissa. Voi auttaa joillakin unen saamiseen. Ei varsinaisesti nukuta.
        Voi ottaa päivällä, ei väsytä.
        Aiheuttaa ärtynyttä ja riitelevää oloa.
        Voi toimia erittäin mietona ahdistuksen laimentajana. Ei korvaa bentsodiatsepiineja ahdistuksen hoidossa, ei vaikuta lainkaan häiritsevän voimakkaisiin ahdistustiloihin eikä paniikkihäiriöön.
        Toimii hyvin allergiaan. Toimii hyvìn silmien ärtymykseen ja kutinaan. Poistaa ihon kutinan erittäin hyvin.


      • Anonyymi

        Hei, kommentoinpa hiukan. Miksi kirjoitatte lääkkeistä ymmärtämättä niistä itsekään mitään?
        Stesolid on sama aine kuin Diapam ja Valium, kaikissa on diatsepaamia. Diatsepaami estää kouristelun erittäin tehokkaasti mikä on hyvä epilepsiakohtauksen jälkeen. Se ei aiheuta kouristuksia! Pitkäaikaisen (vuosien käytön) suuren annoksen lopettaminen yhtäkkiä laittaa elimistön, hermoston sekaisin josta voi seurata kouristuksia. Ei Stesolidista vaan ison annoksen vuosien käytön jälkeen jälkeen kun EI OTA enää lääkettä. Diatsepaami poistuu hitaasti elimistöstä joten kouristukset tulee vasta viikon kuluttua käytön loppumisesta. Stesolidia käyttäessä kouristuksia ei voi tulla.

        Haloxiperol on haloperidolia mikä on vakavaan akuuttiin psykoosiin lääke. Se rentouttaa ihmisen ja ihmisen aivot tylsään ja rauhoittuneeseen mielentilaan. Se siitä. Se ei ole epilepsialääke.
        Käytetään sairaalassa lepositeissä.

        Puhukaa lääkkeistä kun tiedätte jotain.
        Lääkkeitä ei tarvitse pelätä. Lukekaa muualtakin kuin kauhu-otsikoita Suomen mediasta.
        Suomessa esim. ei ole opioidi-ongelmaa,Amerikassa on ja se on näköjään niin jännittävää, että Suomeenkin media yrittää tuea sellaista. Suomessa kontrolloidaan jopa liikaa lääkkeiden saatavuutta, kipupotilaat ja ahdistuspotilaat, unettomuuspotilaat jäävät ilman apua ja syövät vääriä lääkkeitä joista eivät saa apua, mutta saavat sivuvaikutukset.
        KIPUPOTILAIDEN TÄYTYY SAADA LÄÄKE. Pahimmat kivut jäytävät polttaen raajoja sisältäpäin tulella mikä ei mieliharjoitteilla sammu!


    • Anonyymi

      Jokainen saakoon syödä sitä lääkettä, mistä kokee itselleen apua saatavan.

      Suomessa on muutenkin väärä lähestymistapa sairauksien hoitoon. Ensin kuuluu olla kansalaisilla, se aito vahva perusturva, yli köyhyysrajan yltävät sairaus-kansaneläkkeet ym kunnossa ja vasta niiden jälkeen, tulee se julkinen terveydenhoito jne.

      1 250€/kk on EU:n köyhyysraja, josta ollaan vieläkin todella kaukana Suomessa.
      800€/kk ei ole mikään sairaus-kansaneläke, vaan hädänalaisten ihmisten törkeää hyväksikäyttöä.

    • Anonyymi

      Osa näköjään kokeillut kaikki pillerit unettomuuteen eikä auta, mutta kokeilkaa kannabista. Osa ottaa mielummin myrkky pillereitä kuin luonnon omaa lääkettä, koska pelkäävät. Laittomuus tekee huumeeksi, eikä lääkärin määräämät pillerit ole, vain koska ovat laillisia. Miettikää asiaa.

    • Anonyymi

      Olen 68 vuotta vanha pappa, eikä kustannukset eikä väsytä eikä kutita, koskaan en lopeta ko.lääkkeen käyttöä 50mg menee vrk:ssa eikä tunnu missään.

    • Anonyymi

      Jatkan vielä äskeistä, ei kuseta ei väsytä jne.

    • Anonyymi

      Ei vaikuta aivvojen töimintaän millän tavoilba.
      Hyvin pelää nubpi.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe