Polte ulostamisen jälkeen

...

Mistä voisi johtua ulostamisen jälkeinen polte peräaukon seudulla? ihan peräaukolla se ei kuitenkaan tunnu, vaan ehkä sentin tai pari sisäpuolella, polte tulee useimmiten kun uloste on vähänkin löysän oloista, ja polte jatkuu muutaman tunnin ulostamisen jälkeen, ja tuntuu sietämättömältä. Mistä on kyse?, lääkärissä oon peräpäävaivojen takia käyny monta kertaa ja koskaan ei ole peräsuolen tähystykses mitään löytynyt. Voisiko olla mahdollista että suoleen jää ulostetta mikä aiheuttaa poltteen? Peräaukon hygieniasta huolehdin aina ulostamisen jälkeen pesulla. Rektaalivoide ehkä lievittää jossain määrin oireita, mutta ei poista. Ja kun rektaalivoidetta laittaa suoleen, tuubin muoviseen päähän jää aina ulostetta, onko normaalia? Useimmiten polte pahenee, jos joutuu käymään enemmän kuin kerran päivässä ulostamassa. Olen 22v mies, auttakaa!

13

21757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koita kestää

      minulla monta kertaa päivässä ulostettava ja väliin tulee vertakin mutta kun tutkitttu paksusuolentähystys ja ei ongelmaa,mutta aika useesti ulostaminen kirvelee ja pidän talouspaperi suikaletta aina että ei alushousut sotkeennu.
      Minusta samasta asiasta kysymys ja suoleen jää ulostetta kun se löysää ei tule kaikki ulostaessa
      ja kärsin siitä mutt ei voi muuta kin koittaa sopeutua sillä ei se mitään vaarallista ole vaan jokainen on erilainen ihminen ja nää asiat arkaluontosii et ei voi kaverillekaan välttämättä kertoo.
      Jos vaivaa asia käy lääkärissä et sanoo tarkemmin sun tilanteesi.

    • Haaavainen

      Onko polte pahimmillaan nimenomaan ulostamisen jälkeen? Sattuuko ulostaminen?
      Itselläni on kipeä haavauma peräsuolessa jota "polttelee" vessassa käynnin jälkeen. Mutta minun taoauksessani kipu on pahimmillaan ulostaessa.

      • Alkuperäisen viestin kirjoi...

        Polte ei pahene ulostamisen aikana eikä ulostaminen satu, vaan alkaa ulostamisen jälkeen muutamien minuuttien kuluttua, ja voi kestää tuntikausia, lopulta rauhoittuu vaan yöksi, ja aamulla ei kipuja laisinkaan, mutta heti kun käy wc:ssä, taas alkaa. Kävin tänään lääkärillä, tunnusteli sormella peräaukkoa ja sisäpuoleltakin, mutta sanoi ettei löydä haavaa eikä mitään limakalvovaurioita, suositteli menemään gastroenterologille. Mutta jos yleislääketieteen erikoislääkäri yksityisellä lääkäriasemalla ei löydä mitään hälyttävää, niin miten erikoislääkärikään sitten löytäisi? tää kirvely ja polte on sietämätöntä, mutta verta ei tule ollenkaan. Voisikohan ulosteen koostumus aihettaa polttavan tunteen peräaukolle ja sen sisäpuolelle? Lääkäri epäili myös psyykkisiä syitä, kuten stressi jne..


    • help me

      alkoi äsken ku kävin wc ssä ihan kamalaa epäilen et olen syönyt jotain kirpeetä

    • ei huolta

      peräpukamat ?

      • Pappa56

        Voipi liittyä myös eturauhastulehdukseen.
        Joskus ärtynyt eturauhanen tuntuu peräaukon hermoissa ja tuntuu, kuin olisi ruvella ja kirvelee, vaikka ei haavoja ole.
        Ulostaminen voi aiheuttaa ärsytyksen.
        Mikäli kirvely häviää, kun laittaa esim. kuumavesipullon sinne välilihan tienoille, epäilen kyllä eturauhasta. Kokemusta on.


    • jep jep

      Veikkaisin että johtuu ulosteen koostumuksesta. Uloste on jostain syystä jatkuvasti "väkevää" ja kirvelee sen takia. Tuttu tunne minulla. Vi siblin auttaa toisinaan, tekee ulosteesta liukkaampaa, eikä polta niin paljoa.

    • Hoitajaf

      Johtuu sappinesteestä. Kun sappi nestettä pääsee liikaa suolistoon esim. Sappirakon poistettua tai sappirakon toiminta ongelmissa. Siitä myös johtuu löysä uloste.

    • Anonyymi

      Hei.
      Minulla se tuntuu aina, kun jotain tulista (em. chilejä tai kastiketta) on nautittu. Tämä tekee kirvelyn tunteen ulostaessa sekä tapauskohtaisesti 15-25 minuuttia ulostamisen jälkeen. Tämä ei ole vaarallista.

    • Anonyymi

      Moikka, saiko aloittaja tähän ongelmaansa vastausta?

    • Anonyymi

      Löysikö aloittaja avun vaivaansa? Samoista vaivoista kärsin 23v mies.

      • Anonyymi

        Etsin äsken vastausta ripuloinnin aikaiseen poltteluun peräsuolessa. Suomenkielisiltä sivuilta ei löytynyt mitään järkevää, mutta englantilaisissa artikkeleissa luki äkillisen ripuloinnin aiheuttavan vielä hajoamattoman ruoka-ainekimaran mukana oleva vatsahappo. Omassa tapauksessani söin taas väärin, kun pitäisi pysytellä kaukana maitotuotteista ja gluteenista. Myös fod map -listalla on vaikka mitä minulle vähintään massiivista vatsanvääntelyä, kaasua ja ripulia aiheuttavaa ruoka-ainetta. Sekä se pieni toteamus, että liian monien ainesosien yhdistely samaan ruokailukertaan aiheuttaa vaikka mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsin äsken vastausta ripuloinnin aikaiseen poltteluun peräsuolessa. Suomenkielisiltä sivuilta ei löytynyt mitään järkevää, mutta englantilaisissa artikkeleissa luki äkillisen ripuloinnin aiheuttavan vielä hajoamattoman ruoka-ainekimaran mukana oleva vatsahappo. Omassa tapauksessani söin taas väärin, kun pitäisi pysytellä kaukana maitotuotteista ja gluteenista. Myös fod map -listalla on vaikka mitä minulle vähintään massiivista vatsanvääntelyä, kaasua ja ripulia aiheuttavaa ruoka-ainetta. Sekä se pieni toteamus, että liian monien ainesosien yhdistely samaan ruokailukertaan aiheuttaa vaikka mitä.

        Äh, kirjoitin äsken vähän vaillinaisen lauseen. Siis että vatsahappo saattaa aiheuttaa sen polttelun tunteen peräsuolessa. Sehän maistuu suuhun noustessakin aivan kauhealta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe