Eroon kiroilusta.

lukiolainen-.

Olen 17-vuotias opiskelija ja kiroilen aivan liikaa! Aina kun ärsyttää tai jokin asia menee pieleen, pääsee ärräpää automaattisesti huuliltani. Miten päästä eroon kiroilusta, varsinkin kun olen harrastanut sitä jo vuosia? Toivoisin pääseväni tästä huonosta tavasta eroon nyt, kun en vielä viljele sitä omille lapsilleni. Haluan näyttää muutenkin parempaa esimerkkiä nuoremmille, mikä siis avuksi kiroilun lopettamiseen?

19

5750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsadasdasdsa

      Mä kiroilen kans, mut ei se mua haittaa.

    • Itse yritän myös päästä tavoista eroon ja olen huomannut, että tarkkailu auttaa jonkun verran. Kun yrittää kitkeä tapaa pois tarpeeksi kauan niin lopulta ärräpäitä ei pääse enää kuin tilanteissa joissa kuvaavat sanat loppuvat kesken ja kirosanoja oikeasti tarvitsee jos tarvitsee silloinkaan.

    • HengenpidättäjäPRO

      Ehkä lukemalla ääneen tai kuuntelemalla jottain jossa ei oo semmosta sanastua..?

    • kyrpae

      kokeile merkata paperille aina ku kiroilet, se toimi ainakin mulla

    • nimimerkki on rekisteröity ...

      haista vittu vitun spede ^^

      • HengenpidättäjäPRO

        Sano jottain selekiämpää, ja ASIALLISEMPAA niin me muutki ymmärrettää.


      • lukiolainen-.

        Mitä noloa tai anteeksi pyydettävää siinä on, jos haluaa päästä eroon jostain ERITTÄIN HUONOSTA tavasta? Ymmärrän kyllä, jos joku hyväksyy kiroilemisen, mutta itse en halua enää kuulua heihin.


      • ...vaan ihmiset
        lukiolainen-. kirjoitti:

        Mitä noloa tai anteeksi pyydettävää siinä on, jos haluaa päästä eroon jostain ERITTÄIN HUONOSTA tavasta? Ymmärrän kyllä, jos joku hyväksyy kiroilemisen, mutta itse en halua enää kuulua heihin.

        Kuvitellaanpa, että kukaan ei kiroile enää. Silloin kirosanoilla kuvattavia asioita aletaan kuvaamaan joillakin lievemmillä ilmaisuilla. Ajan myötä ihmiset omaksuvat tämän uuden sanan merkityksen, jolloin sana saa pahan miellekuvan ihmisille. Toisin sanoen siitä tulee uusi kirosana, koska ihmisellä on tarve selittää ja käsittää pahuus.
        PS: raamatussakin kiroillaan


    • vaari opetti

      Mun vaarini kertoi, että niillä koulussa joutui pesemään oman suunsa saippualla kun oli sanonut ruman sanan. Ei tarvinnu kuulemma kun open kattoa suhun päin niin jo kävelit luokassa lavuaarille ja pesit ilman kehotusta. Yks päivä mäkin kokeilin sitä ja aika pahalle maistui. Vois toimia ihan itsekurituksena. Tarkista vain ennen pesua, että saippua ei ole myrkyllistä.

      • morjennns

        Kirosanat on vain sanoja, siinä missä muutkin, eli so what? Tää on just tätä ylihysteeriaa.


      • ehdggosjehgslhdx
        morjennns kirjoitti:

        Kirosanat on vain sanoja, siinä missä muutkin, eli so what? Tää on just tätä ylihysteeriaa.

        , että jos kirosanat kuuluu melkein joka lauseeseen se kuulostaa naurettavalta! Itsellänikin on ongelma kiroilun kanssa ja olen tyttö 14-v.


    • - Ota käytöön kirosana-sakko ( joka kerta kun kiroilet, laitat esim. 1€ purkkiin ja kun rahaa on tarpeeksi ostat sillä jotain jollekkin toiselle (sakon idea on, ettet sä ite hyödy siitä))
      - Pyydä kaveria/perheenjäsentä/tms jonka kanssa vietät paljon aikaa auttamaan ja tönäisemään/nipistämään/näpäyttämään/huomauttamaan/tms aina kun kiroilet (tähän tarvitaan henkilö joka HUOMAA kun kiroilet, auttaa myös jos kyseinen henkilö itse kiroilee vähän)
      - Kiinnitä huomiota siihen mitä sanot, mieti missä tilanteissa, asiayhteyksissä ja seurassa kiroilet. kiinnitä myös huomiota muiden kiroilun.

      Joka kerta kun kuulen jonkun kiroilevan, se särähtä korvaan pahasti. Kun opit hallitsemaan kiroilusi ,voit olla itsestäsi ylpeä :)

      • ykshäiskä

        Joku keksi taas jotain paskan puhumista, jos tälläsestä asiasta keskustellaan.


      • Mao.

        Mun kaveri inhoaa kiroilua, mutta ite olen semmonen Repomies niin saan aina kivan muistutuksen siitä kun on tullut muutama ylimääräinen sana suusta :P jalat mustelmilla kaikista muistutuksista ;D


    • Samaa mieltä oleva

      Olen aivan samaa mieltä kiroilu on ihan ... sieltä olen kiroillut tosi paljon mutta johtuen minun kavereistani. Ensimmäisen kiroilevan siili kaverin sain 3luokalla ja siitä lähtien olen itsekkin kiroillut olen nyt siis 8lk. Olen saanut hillittyä kirosanoja tarkkailemalla mitä puhun.

    • abcdaa

      joo määki kirroilen mut mitä se muka haittaa? nehä on vaan sanoja toisten joukossa, mut tietenki jos jotaki häirittee nii mikäs siinä mut kuulostaa kai "ihan paskaa" paremmalta ku "ihan ..." (= viittaan edelliseen kommentoijaa, soriwaa

    • jeeee!!!!!

      kiitos teille, jotka ovat kiroilua vastaan!!! piristi päivää. ehkei maailma olekkaan niin paha kuin luulin...

    • Hjälp

      Ite kiroilen jatkuvasti, oon 19v lukiolainen. Vinkit kelpaa jos niitä löytyy. Oon yrittäny tarkkailla, mutta tuntuu et aina ne sanat palaa ja aukkoja on vaikeeta täydentää ilman näitä sanoja.

    • Anonyymi

      mä teen silleen et sanon vanhemmille et joka kerta ku kiroilen ni mun pitää antaa niil esim. 2€.
      kohta sen tajuu että hups ei ookkaa enää rahaa antaa, ei parane kiroilla.

      voi kestää kauan tottuu mut kyl se sit jossai kohtaa alkaa jo kirpasee ku joutuu antaa rahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe