Onko syytä juhlia?

tomppa2006

Täältä luulisi löytyvän näkemyksiä 50-vuotissynttärien tarpeellisuudesta. Onko syytä juhlia näyttävästi sukulaisten ja ystävien kanssa? Itse ajattelin kyseisen ajan koittaessa juhlakaluna varata ulkomaanmatkan ja paeta paikalta kaikessa hiljaisuudessa. Mitä mieltä olette 50-vuotisjuhlista?

82

6731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happyppah

      Kun elämään mahtuu niin paljon arkea, eikö kannattaisi juhlia, kun aihetta ilmenee. Juhlan pitää olla juhlakalun näköinen. Ei mitään pakkokopioita muiden juhlista, vaan niin kuin itsestä tuntuu hyvälle.
      Myös matka voi olla juhla. Jos päätät lähteä matkalle, lähde juhlamatkalle älä pakomatkalle.

      • tomppa2006

        ...antoi viestisi kovasti...

        Olen aina ajatellut, että ne muut ulkopuoliset ihmiset odottavat niitä juhlia, ikäänkuin se olisi joku must-juttu juhlia 50-vuotispäiviä.

        Tykkään matkustella, ajattelin yhdistää tuohon merkkipäivään, jonkun eksoottisemman matkan.

        Rupesin miettimään, että oikeastaan voisi pitää juhlat jo aikaisemmin. Minulla olisi syytä juhlia omakotitaloon muuttamista, siinä olisi aihetta.


    • mä ainakin

      tein,vein perheeni 2vk matkalle egyptiin,vaimo piti isot juhlat jossa yli 100 vierasta,ei kivaa mun mielestä

      • tomppa2006

        ...logiikkaa, että ei edes ole välttämätöntä juhlia...

        Myönnetään rouvan meillä puhuvan juhlien puolesta, täyttää samana vuonna kuin minä, joten yhdet juhlat riittäisi.


    • -tiina

      isosti lauloin ja tanssin sambasta fankkiin väkee kävi kolmatta sataa oon kyllä juhlinu nelikymppiset ja nelivitosetkin tykkään järjestää juhlia mut nyt on isot juhlat juhlittu näin olen päättänyt ainakin tälläerää mielihän voi vielä muuttua tulevaisuudessa ja oon valmis meneen muutoksen mukana ollut aina rakas mieheni täytää ens vuonna hän ei halua juhlia pitänee keksiä jotain muuta kivaa tarpeellisuudesta en tiedä mutta harvemmin oon ollu mukana ikävissä viiskymppisissä.

      • helisevä

        50 kandee juhlia ja omalla tyylillä.
        nyt on hyvä kiteyttää muistot ennen ja jälkeen viiskymppisten.
        matkoja voi tehdä aina, mutta 50 vain kerran.
        itse vietin niin omannäköiset juhlat ja sitten olin matkalla.


      • tomppa2006

        ...on viimeksi juhlittu 30-vuotispäiviä...

        Joissa kyllä tanssittiin ja hauskaa oli, mutta omien vanhempieni 50-vuotisjuhlat olivat kyllä tylsät. Tunnustan etten edes ole monissa viiskymppisjuhlissa ollut, mutta tiedän kyllä jotenkin meininkin.


      • -tiina
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...on viimeksi juhlittu 30-vuotispäiviä...

        Joissa kyllä tanssittiin ja hauskaa oli, mutta omien vanhempieni 50-vuotisjuhlat olivat kyllä tylsät. Tunnustan etten edes ole monissa viiskymppisjuhlissa ollut, mutta tiedän kyllä jotenkin meininkin.

        nehän oli niin vanhojakin sillon kun ne täytti viiskymmentä mutta toistahan ollaan me mehän ollaan niin nuoria että lapsetkin menee kohta meidän edelle.


      • tomppa2006
        -tiina kirjoitti:

        nehän oli niin vanhojakin sillon kun ne täytti viiskymmentä mutta toistahan ollaan me mehän ollaan niin nuoria että lapsetkin menee kohta meidän edelle.

        ...että viisikymppiset näyttävät päivä päivältä nuoremmilta...

        Ja me osataan juhlia!


      • -tiina
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...että viisikymppiset näyttävät päivä päivältä nuoremmilta...

        Ja me osataan juhlia!

        olla keskipisteenä voi tehdä mitä hullua vaan ei kukaan ainakaan ääneen arvostele.


      • tomppa2006
        -tiina kirjoitti:

        olla keskipisteenä voi tehdä mitä hullua vaan ei kukaan ainakaan ääneen arvostele.

        ...frakin päälle ja olisi kuin kukkona tunkiolla...


      • -tiina
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...frakin päälle ja olisi kuin kukkona tunkiolla...

        olis sitä vastaan sinä päivänä vaikka vielä rintaan laittaisit merkin ettei kellekkään vaan jäisi epäselväksi kukkous.


      • tomppa2006
        -tiina kirjoitti:

        olis sitä vastaan sinä päivänä vaikka vielä rintaan laittaisit merkin ettei kellekkään vaan jäisi epäselväksi kukkous.

        ...ylpeyttä, että en ole enää ihan nuori...

        Eikä ole koskaan tarvinnut piilotella sitä, että kohta alkaa olla viiskymppiä mittarissa.


      • -tiina
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...ylpeyttä, että en ole enää ihan nuori...

        Eikä ole koskaan tarvinnut piilotella sitä, että kohta alkaa olla viiskymppiä mittarissa.

        omista tunteista kun viime joulukuun kolmas täytin sen viiskymmentä niin mulle tuli sellainen onnellinen olo siitä että oon jo eläny viiskyt vuotta suht hyvässä kunnossa niin henkisesti kun fyysisestikkin vuosien varrella karttunut elämän tietoo ja taitoo ja mikä upeinta hyvin hoidettuna saattaa vielä olla viiskymmentä hyvää vuotta edessä olen oppinut olemaan ylpeä iästäni ja itsestäni omana itsenäni sitä parikymppisenä aina vaan odotti ja odotti jotain uutta nyt on tyytyväinen siihen jos pystyy säilyttään sen mitä on saanut aikaan niin työ kuin yksityiselämässäkin.


    • heipparallaa,

      voi toimia kuten haluaa, juhlia tai
      olla viettämättä syntymäpäiviään.
      Joku haluaa satoja ihmisiä ympärilleen,
      toinen lähtee erämaamökille tai ulkomaille.

      Kyllä sinä itse tiedät, mitä haluat, kun asiaa mietit.
      Ulkopuolisen on vaikea antaa neuvoja, etenkään, kun en sinua tunne:)

      Minun 50vuotispäiväni,(kauan sitten), vietettiin lähimpien ystävien ja sukulaisten kanssa,
      en halunnut mitään kumminserkunkaimoja vieraakseni, kun en heidän kanssaan
      muutenkaan tekemisissä ole.

      Nolointa on, jos juhlakalu kerjää rahaa,
      joskus jo lehdessä
      ilmoittaa, mihin tarkoitukseen:)

      Yleensä matkaan, mutta myös esim.
      aseeseen olen nähnyt rahaa
      pyydettävän.

      • -tiina

        vaikutusvaltaisesta henkilöstä ja hyväntekeväidyydestä asiahan on ihan ok ja pienestäpitäenhän opetetaan että lahjat kuuluu niin synttäreille nimppareille kun jouluunkin onko se sit paha jos oletetaan vielä viiskymppisenkin haluavan lahjoja mutta tuskin kukaan ovelta käännyttää lahjatontakaan ja onneks niitten maljakoitten ja tuhkisten viiskytvee logolla aika on ohi mulla on kaikki isän saamat vielä tallella en oo myyny niitä ees kirpputorilla onneks mua muistettiin nimenomaan sillä rahalla mahdollistivat mut pitämään yhden ylimääräisen lomakuukauden tänä vuonna se oli yrittäjälle paras lahja mutta en todellakaan juhlinut lahjojen ja rahan takia eniten meni mulla rahaa niissä bileissä.


      • tomppa2006

        ...ei missään tapauksessa mitään keräyksiä, herran jestas sentään...

        Kirjoitin tuossa aikaisemmin, että olen syntynyt vaimoni kanssa samana vuonna ja hän haluaisi yhdet yhteiset isot juhlat. Joten ei ole ihan simppelisti kysymys siitä, miten minä haluan toimia.


      • heipparallaa,
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...ei missään tapauksessa mitään keräyksiä, herran jestas sentään...

        Kirjoitin tuossa aikaisemmin, että olen syntynyt vaimoni kanssa samana vuonna ja hän haluaisi yhdet yhteiset isot juhlat. Joten ei ole ihan simppelisti kysymys siitä, miten minä haluan toimia.

        vaimo päättää ja sinä peesaat:=)))
        Tai toivon, että neuvottelut päättyvät sopuisasti ja molempia tyydyttävästi:)


      • heipparallaa,
        -tiina kirjoitti:

        vaikutusvaltaisesta henkilöstä ja hyväntekeväidyydestä asiahan on ihan ok ja pienestäpitäenhän opetetaan että lahjat kuuluu niin synttäreille nimppareille kun jouluunkin onko se sit paha jos oletetaan vielä viiskymppisenkin haluavan lahjoja mutta tuskin kukaan ovelta käännyttää lahjatontakaan ja onneks niitten maljakoitten ja tuhkisten viiskytvee logolla aika on ohi mulla on kaikki isän saamat vielä tallella en oo myyny niitä ees kirpputorilla onneks mua muistettiin nimenomaan sillä rahalla mahdollistivat mut pitämään yhden ylimääräisen lomakuukauden tänä vuonna se oli yrittäjälle paras lahja mutta en todellakaan juhlinut lahjojen ja rahan takia eniten meni mulla rahaa niissä bileissä.

        eilen vuosia ja sai lahjaksi rahaakin.
        Mutta jos lehdessä jo ilmoitetaan kutsun yhteydessä,
        että toivoo lahjaksi rahaa ja ilmoittaa
        kohteen myös,
        sitä vähän ihmettelen.

        Etenkin, jos on kysessä ns. varakkaampi
        ihminen.


      • tomppa2006
        heipparallaa, kirjoitti:

        vaimo päättää ja sinä peesaat:=)))
        Tai toivon, että neuvottelut päättyvät sopuisasti ja molempia tyydyttävästi:)

        ...jopa myönnytyksiä täytyy löytyä perherauhan säilyttämiseksi, heh...

        Eräs henkilö kertoi minulle, että hänen ei ollut tarkoitus järjestää juhlia. Viime hetkellä päätös muuttui ja hän oli myöhemmin onnellinen tekemästään ratkaisusta, kyseessä oli nainen.


      • heipparallaa,
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...jopa myönnytyksiä täytyy löytyä perherauhan säilyttämiseksi, heh...

        Eräs henkilö kertoi minulle, että hänen ei ollut tarkoitus järjestää juhlia. Viime hetkellä päätös muuttui ja hän oli myöhemmin onnellinen tekemästään ratkaisusta, kyseessä oli nainen.

        järjestää silloin, kun siltä tuntuu,
        täytyykö ne pitää just sinä juhlapäivänä.

        Perherauha on tärkeää, se on varma juttu:=))


      • -tiina
        heipparallaa, kirjoitti:

        eilen vuosia ja sai lahjaksi rahaakin.
        Mutta jos lehdessä jo ilmoitetaan kutsun yhteydessä,
        että toivoo lahjaksi rahaa ja ilmoittaa
        kohteen myös,
        sitä vähän ihmettelen.

        Etenkin, jos on kysessä ns. varakkaampi
        ihminen.

        tuottavasti ja kerro lämpimät onniteluni äläkä vaivaa päätäs moisella voihan se olla että kaikki omat rahat on menny siihen että on sellainen änässä.


      • heipparallaa,
        -tiina kirjoitti:

        tuottavasti ja kerro lämpimät onniteluni äläkä vaivaa päätäs moisella voihan se olla että kaikki omat rahat on menny siihen että on sellainen änässä.

        minä en vaivaa päätäni millään:=))
        Mutta tunnen tapauksia, joissa ei ole viimeiset rahat menossa näillä rahan pyytäjillä:)


      • tomppa2006
        heipparallaa, kirjoitti:

        järjestää silloin, kun siltä tuntuu,
        täytyykö ne pitää just sinä juhlapäivänä.

        Perherauha on tärkeää, se on varma juttu:=))

        ...olen itse syntynyt kevättalvella ja rouva syystalvesta...

        Luontevinta olisi järjestää juhlat keskikesällä, puoleen väliin molempien merkkipäivää? Mutta kun mää haluun sinne reissuun..


      • heipparallaa,
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...olen itse syntynyt kevättalvella ja rouva syystalvesta...

        Luontevinta olisi järjestää juhlat keskikesällä, puoleen väliin molempien merkkipäivää? Mutta kun mää haluun sinne reissuun..

        Menette reissuun ja pidätte juhlat ennen
        tai jälkeen sen;=)
        Ajattele miten yksinkertaista;)

        Puutarhajuhlat kesällä ja syksyllä matkalle
        aurinkoon:)


    • Pirre*

      kysytään, niin ei juhlia..siis minulla ei ollut juhlia.

      Mutta asia on kai jotenkin persoonakohtainen, -joku tykkää olla juhlinnan keskipisteenä, ja toiselle se voi olla jopa kiusallista.

      Seuraavaa kymmentäni luultavasti voi tulla juhlimaan jonnekin kauas, - jokainen omilla varoillaan kylläkin..:)

      P.s. luultavasti niissä juhlissa ei ole kuin yksi henkilö, mie ite. :/

      • tomppa2006

        ...kaipasin tätä näkökulmaa, että jos ei juhli...

        Tuli mieleen voiko alkaa kaduttamaan myöhemmin, ilmeisesti ei?


      • Pirre*
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...kaipasin tätä näkökulmaa, että jos ei juhli...

        Tuli mieleen voiko alkaa kaduttamaan myöhemmin, ilmeisesti ei?

        laitoin miehelleni muutamaa vuotta aiemmin "suuret" synttärijuhlat,..en jaksanut enää itelleni samanlaisia..


      • tomppa2006
        Pirre* kirjoitti:

        laitoin miehelleni muutamaa vuotta aiemmin "suuret" synttärijuhlat,..en jaksanut enää itelleni samanlaisia..

        ...paremmin nyt, miksi et järjestänyt omia juhlia...

        Voisi tietysti olla yksi ratkaisu, että emäntä juhlisi omana merkkipäivänään ja seuraisin itse vihtorina vierestä. Ja omat synttärini vietettäisin etelässä...trallalalaa!


    • Heikunkeikku

      ...vuotta sitten 50v. En viettänyt syntymäpäiviä.
      Ilmoitin tuttaville jo hyvissä ajoin, että en pidä juhlia. En myöskään lähtenyt matkoille.
      Oikeastaan en noteerannut niitä ollenkaan.
      Eikä ole näin jälkeenpäin kaduttanut.
      Käsken ystäviä ja sukulaisia kotiin ihan muuten vaan. Se on paljon kivempaa.
      Jos kaikki tuttavat ja sukulaiset tulisivat yhtäaikaa, en heidän kaikkien kanssa voisi edes seurustella. Se jäisi sellaiseksi pinnalliseksi.

      Mistään lahjoista en piittaa, päinvastoin mua vaivaisi jos ostaisivat. Kun kaverit ja sukulaiset tulevat kylään, tuovat he "tuliaisiksi" kukkakimpun tai kynttilän :) Se riittää mulle.
      Seurustelu on tärkeämpää.

      Tämä "systeemi" sopii mulle :)

      • heipparallaa,

        eräs tuttu piti 50 vuotisjuhlat, varmaan 300 vierasta, muutaman tunsin, ei oikein seurustelusta tullut mitään.
        Hyviä ystäviä on mukava tavata pienemmissä
        piireissä, sa jutella rauhassa.


      • tomppa2006

        ...myöskään isojen juhlien mies...

        Toisaalta tekisi mieli kerran elämässä järjestää ne tosi kemut. Parempaa saumaa ei varmaan olekaan kuin 50-vuotispäivät.

        Samaa mieltä tuosta lahjatouhusta. En edes haluaisi aiheuttaa kenellekään päänvaivaa, siitä minkälainen lahja minulle pitäisi ostaa. Kukkakimppu on ihan OK.


      • Heikunkeikku
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...myöskään isojen juhlien mies...

        Toisaalta tekisi mieli kerran elämässä järjestää ne tosi kemut. Parempaa saumaa ei varmaan olekaan kuin 50-vuotispäivät.

        Samaa mieltä tuosta lahjatouhusta. En edes haluaisi aiheuttaa kenellekään päänvaivaa, siitä minkälainen lahja minulle pitäisi ostaa. Kukkakimppu on ihan OK.

        ..mulle semmosta aikaa, että silloin käsken useimmin vieraita. Voi olla pihalla ja tunnelma on välitöntä ja jotenkin mukavempaa.
        Jos pidän "suuret" kutsut, käsken n.10 ihmistä. Se on sopiva määrä, ei tule sellaisia muutaman hengen "ryhmiä", joissa jokainen keskustelee eri aiheista.
        Jos määrä pysyy noin kymmenessä, ihmiset ei jakaannu ja KAIKKI keskustelevat keskenään.
        Ja jokaiselle jää tavallaan aikaa sanoa oman sanottavansa, ei jää mihinkään syrjään.

        Jos haluat vaimosi kanssa järjestää tosi kemut, voihan ne järjestää esim. puutarhajuhla-nimellä, niin silloin jää pois lahjat ja joillekin epämiellyttävät puheet.

        Kun ne VARSINAISET 50-vuotis synttärit on, niin voittehan te silloin vaimon kanssa lähteä matkalle ja juhlia keskenänne, hemmotella pikku lahjoilla ym.
        Ja vieläpä kaksi kertaa vuodessa, kun syntymäpäivät ovat niin eri aikaan :)


      • tomppa2006
        Heikunkeikku kirjoitti:

        ..mulle semmosta aikaa, että silloin käsken useimmin vieraita. Voi olla pihalla ja tunnelma on välitöntä ja jotenkin mukavempaa.
        Jos pidän "suuret" kutsut, käsken n.10 ihmistä. Se on sopiva määrä, ei tule sellaisia muutaman hengen "ryhmiä", joissa jokainen keskustelee eri aiheista.
        Jos määrä pysyy noin kymmenessä, ihmiset ei jakaannu ja KAIKKI keskustelevat keskenään.
        Ja jokaiselle jää tavallaan aikaa sanoa oman sanottavansa, ei jää mihinkään syrjään.

        Jos haluat vaimosi kanssa järjestää tosi kemut, voihan ne järjestää esim. puutarhajuhla-nimellä, niin silloin jää pois lahjat ja joillekin epämiellyttävät puheet.

        Kun ne VARSINAISET 50-vuotis synttärit on, niin voittehan te silloin vaimon kanssa lähteä matkalle ja juhlia keskenänne, hemmotella pikku lahjoilla ym.
        Ja vieläpä kaksi kertaa vuodessa, kun syntymäpäivät ovat niin eri aikaan :)

        ...huonompi idea nuo puutarhajuhlat...

        Ne ei ainakaan ole niin hiton viralliset. Samaa mieltä tuosta porukan rajaamisesta. Olen muutaman kerran ollut juhlissa, joissa ei tunne juurikaan ketään. Mielestäni kiusallista.

        Paratiisimeren saarella voisi olla kiva juhlia 50-vuotissynttäreitä.


    • mikhaildenisov

      ja siellä saksalaisten ja norjalaisten
      kanssa juhlin.Ja kun täytän vuosia keskitalvella
      tuli vielä aurinkomatkaki samalla!
      Suosittelen häipymistä siis!

      • tomppa2006

        ...mutta olen lomakohde valinnoissa yrittänyt välttää saksalaisia...

        Ovat pirulauta silti löytäneet, lähes joka maailman kolkkaan.

        Häipyminen voisi olla kova juttu!


    • Siis oman perheen kesken. Työpaikalla pidin jälkikäteen rääppiäiset.
      Mutta tottakai pitää juhlia! Kun täyttää viiskymmentä niin siinä on jotain hienoa ja ihanaa! Itselläni ainakin oli aivan mahtava fiilis! Sitä oli elämänsä kunnossa (ainakin sitä kuvitteli niin) mutta oli kuitenkin päässyt jo "miehen ikään"!
      Viiskymppisiä juhlitaan näyttävästi ja niin pitääkin. Osa tuttavista on täyttänyt jo kuusikymmentä eikä kukaan ole juhlinut millään lailla. Eläkeikä on jo niin lähellä, sitä on jo paljon vanhempi, ei mitään juhlia enää.

      • tomppa2006

        ...meneekö tuo mahtava fiilis haaskuun, jos ei järjestä edes jonkinmoisia juhlia...

        Tietysti jos veisi sen koko "perheen" etelään, itsellä on aika pieni lähisuku.

        Työpaikalla on kiire, juhliminen menee vähän haaskuun.


    • Rosaliiin

      ...mutta sitten varsinaisen merkkipäivän jälkeen kävi monta porukkaa. "Saadaanko me tulla..me tultais käymään... Enpä hennonut sanoa, että älkää tulko. Omat ja miehen sukulaiset , ystäväporukkaa, urheiluseura jne kaikki eri päivinä. Minä väänsin kakkuja joka porukalle omansa, silloin ajattelin, että olisinpa vähemmällä päässyt jos kerralla olisin kutsunut. Mutta hyvä kun kävivät. Mukavaahan se oli.

      Sitten kun 55 täytin niin pidin talkoot. Remppasin vähän paikkoja kotona talkoolaisten kanssa, mielellään tulivat ja parasta yritin heille silloinkin pöytään laittaa.
      Sattui vielä niin mahtava kesäinen päivä, että oli ihan hauskaa olla silloin päivänsankari.
      Kiva muistellakin niitä synttäreitä.

      Niin monella tavalla voi viettää juhliaan.
      Onhan se välillä hauskaa nähdä sukulaisiaankin yhtä aikaa.
      Tuppaa olemaan tässä iässä hautajaiset ne juhlat joissa useimmin tavataan koko suku.

      • tomppa2006

        ...vaanii, jos jättää juhlat järjestämättä...

        Merkkipäivän jälkeen tulee porukkaa kylään joka tapauksessa. Ehkä on parempi ilmoittaa tutuille, jos aikoo viettää merkkipäivänsä matkoilla. Enpä silti tiedä, tulisiko silti...me tultais käymään..porukkaa? Voisi tosiaan kokonaisuutena päästä vähemmälle, kun juhlisi perinteisesti kerralla ja kunnolla.


    • tietysti juhlia!Aina kun on syytä juhlaan,niin ei muuta kuin pippalot pystyyn.Aatteles Tomppa sitä lahjamäärää..;)

      • tomppa2006

        ...niin lahjojen perään, olen jo iso poika...

        Taitaa mii-su neidolla muuten olla sama pohtiminen edessä 50-vuotissynttärien kanssa, jos oikein muistan, voin olla kyllä väärässäkin?


      • tomppa2006 kirjoitti:

        ...niin lahjojen perään, olen jo iso poika...

        Taitaa mii-su neidolla muuten olla sama pohtiminen edessä 50-vuotissynttärien kanssa, jos oikein muistan, voin olla kyllä väärässäkin?

        tuntemat miehet kyllä kaikki on lahjojen perään..:DD

        Seitsemäm vuotta vielä joudun oottamaan pyöreitä..Pidän kyllä juhlat..:)) Mä muuteski tykkään järjestää juhlia, ja laittaa kaikkee nannaa tarjolle..:)


    • kuurankukka

      Itselläni oli 50v.kolme vuotta sitten =)
      Aina kannattaa juhlia ja varsinkin kun täyttää 50v.Itse pidin juhlat mökillä, sukulaisia, ystäviä, pieni joukko, rennot juhlat, krillattiin, saunottiin ym.
      Ja sehän tietty riippuu ihmisestä itsestään miten ikääntymisensä ottaa...
      Eikun vaan juhlat pystyyn! =)

      • tomppa2006

        ...se on sitä parasta juhlimista...

        Pahoin pelkään vaan, että tulee liian virallisen tuntuiset juhlat. Ollaan liiankin fiksusti ja tilanne on jännittynyt. Mitä juhlimista sellainen on?


    • Jermuxi tms.

      Hyvä meno koko porukalla ja samalla pistetään rahaa kiertoon. Hieno homma pileet.

      • tomppa2006

        ...tuollaisten juhlien järjestäminen ei ole ilmaista...

        Pirskeistä täytyisi saada itsensä näköiset. Mieluiten istuisin jossain siistissä ravintelissa ja muut hoitaisi hommat. Kotona se vähän kaatuu itsen päälle ja erityisesti eukon.


    • itsestäsi hyvältä

      tuntuu. Itse aikoinaan otin aika matalan profiilin ja pienet juhlat olivat vain ensin aivan lähimpien sukulaisten ja sitten aivan lähimpien ystävien kanssa.

      • tomppa2006

        ...sen vuoksi kyselenkin eri vaihtoehtoja...

        Ettei tulisi myöhemmin sellainen olo, miksen juhlinut silloin kunnolla, kun oli ainakin syytä.


    • täti puskasta

      mutta kun niitä rääppiäisillä kävijöitä riitti seuraavalle viikolle useammalle päivälle, se ei ollut enää kivaa.

      • tomppa2006

        ...pääsisi, jos ei olisi lainkaan maissa silloin...

        Jotkut kuvittelee, että se helpottaa isäntäväen taakkaa, jos tulee kolme neljä päivää myöhemmin, mutta se ei ole niin.


    • Jotain repäisevää

      Kyllä on syytä juhlia ja pistää niin sanotusti
      PERSIIT OLALLE!!!!

      • tomppa2006

        ...eikös tuo ole ehkä hieman liiankin nuorekasta ajattelua...


    • tekee kuin

      tykkää, itsestäänselvyys.

      En mitään mieltä.

      • tomppa2006

        ...joita pidetään itsestään selvyyksinä, kuten häiden, rippijuhlien tai 50-vuotispäivien järjestämistä...

        Näin ei kuitenkaan välttämättä ole!


      • läheltä seurattua,
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...joita pidetään itsestään selvyyksinä, kuten häiden, rippijuhlien tai 50-vuotispäivien järjestämistä...

        Näin ei kuitenkaan välttämättä ole!

        kuinka lähimmäiset joskus ikään kuin pakottavat juhlakalun suuriin juhlavalmisteluihin, jotka ovat näännyttää päivänsankarin.

        Pitäisi uskoa vähemmälläkin, jos juhlittava ei halua järjestää maatakaatavia suurjuhlia.


      • tomppa2006
        läheltä seurattua, kirjoitti:

        kuinka lähimmäiset joskus ikään kuin pakottavat juhlakalun suuriin juhlavalmisteluihin, jotka ovat näännyttää päivänsankarin.

        Pitäisi uskoa vähemmälläkin, jos juhlittava ei halua järjestää maatakaatavia suurjuhlia.

        ...että minulta odotetaan juhlia...

        Enkä todellakaan haluaisi velvollisuudesta ja pakosta tehdä hirveitä juhlavalmisteluja ja stressiä itselleni. Onko helpompaa paeta paikalta?


    • tankavaara

      juhlia? Siihen voi jatkaa, että juhlia mitä?
      Sitäkö, että "juhlakalu" täyttää 50v?

      Minä juhlin sitä, että vielä tässä iässä on mahdollista koota ystäviä ympärille ja pistää Bileet pystyyn. Onko se tarpeellista? Minulle oli ja aion pistää vielä 60v bileetkin pystyyn.

      PS. Hyvä bandi pitää tietysti olla varattuna!

      • tomppa2006

        ...juuri sitä kysyin, että tarvitseeko sitä edes juhlia 50-vuotispäiviä...

        Ystävät on hieno asia ja heidän kanssaan on mukava "bilettää". Sukulaiset sitten taas?


      • tankavaara
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...juuri sitä kysyin, että tarvitseeko sitä edes juhlia 50-vuotispäiviä...

        Ystävät on hieno asia ja heidän kanssaan on mukava "bilettää". Sukulaiset sitten taas?

        Olet täyttämässä 50v!

        Sukulaiset ovat sukulaisia ja ystävät ovat ystäviä.
        Sinä olet "juhlakalu", joten voit aivan itse päättää
        ketä kutsut bileisiisi!

        PS. Minä kutsuin tärkeimmät ihmiset omiini (jopa neljä ex-tyttöystävää) ajatuksella: "miten nämä ihmiset tulisivat keskenään toimeen ja ehkä löytäisivät uusia ystävyyksiä?".... eli jätin kutsumatta "riidanhaastajat" ja "ylenkatsojat".

        OK. Tottakai osa kutsumattomista loukkaantui, mutta... Bileet onnistuivat.


    • yxitypy evk

      Jos haluaa juhlat pitää. Nykyäänhän useat pitävät suuret juhlat jo kun täyttävät 30v.

      Itse en ole juhlaihmisiä, enkä siis juhlinut kun täytin 50. Olin matkoilla, ja nautin synttäreistäni varmaan paljon enemmän, kuin oisin alkanut valmisteleen juhlia. Leipomaan, siivoamaan jne.
      Synttärisankari (ainakin nainen) siinä joutuu itse eniten työtä tekemään, kun vieraat tulevat juhlimaan. Vaikka pitäis olla toisinpäin :=))

      • tomppa2006

        ...sehän tässä hirvittää, et joutuu vielä jotain juhlien eteen tekemään...

        Kuten sanoit varsinkin naiset joutuu vielä kovemmalle järjestelyissä. Tuntuu kummalta, että juhlakalu joutuu tekemään töitä vieraiden viihtyvyyden takaamiseksi, heh.


      • kawe
        tomppa2006 kirjoitti:

        ...sehän tässä hirvittää, et joutuu vielä jotain juhlien eteen tekemään...

        Kuten sanoit varsinkin naiset joutuu vielä kovemmalle järjestelyissä. Tuntuu kummalta, että juhlakalu joutuu tekemään töitä vieraiden viihtyvyyden takaamiseksi, heh.

        50-senä tai pari kuukautta ennen.
        Kutsuin 130 vierasta ja halusin *yhden ruusun muuten saivat lahjoittaa MS-liitolle mitä halusivat.
        40-kymppiset olivat sitten perinteiset *bileet.


      • olen aina ollut

        noista synttäreistä.Outoa, että sankari järjestää kemut muille oli ne sitten ystäviä tai sukulaisia.
        Minä ainakin haluaisin täyttää 50 vee hyvässä seurassa ja silleen juhlakaluna oikeutetusti ja passattuna.:)


      • yxitypy evk
        olen aina ollut kirjoitti:

        noista synttäreistä.Outoa, että sankari järjestää kemut muille oli ne sitten ystäviä tai sukulaisia.
        Minä ainakin haluaisin täyttää 50 vee hyvässä seurassa ja silleen juhlakaluna oikeutetusti ja passattuna.:)

        minäkin juhlisin, jos saisin juhlapäivän vaan olla toisien passattavana :=))

        Jotkuthan jopa remontoivat talonsa, ja ostavat uudet huonekalut kun täyttävät 50.
        Kalliiksi tulee vanheneminen :=))


      • tomppa2006
        yxitypy evk kirjoitti:

        minäkin juhlisin, jos saisin juhlapäivän vaan olla toisien passattavana :=))

        Jotkuthan jopa remontoivat talonsa, ja ostavat uudet huonekalut kun täyttävät 50.
        Kalliiksi tulee vanheneminen :=))

        ...tuollainen statuksen kohottaminen, kun täyttää 50...

        Talo ja huonekalut kelpaavat siihen saakka, kun tulee tarve kutsua ihmiset kylään. Ne ihmiset, jotka tunnet ja jotka ovat tärkeitä sinulle.

        Samaa mieltä tuosta, että passattavana on mukava olla. 50-vuotispäivillä useimmiten juhlakalu kyllä passaa vieraita, se on väärin.


    • verditti

      Mitähän syytä vanhenemisessa on juhlimiseen?
      Yksi päivä taas lähempänä kuolemaa.
      Itken vanhenemistani, en juhli.
      Tie kohti rappeutumista, rauniota , tuhoa.
      Väistämätöntä.

      • tomppa2006

        ...yleensäkin syntymäpäivien juhliminen turhaa...

        Minkä ikäisenä pitäisi lopettaa ihmisen muistaminen ja merkkipäivien juhliminen?


    • Angel of The Morning

      Helmikuussa on minulla 50-vuotispäivät.
      Pakenen sinä päivänä jonnekkin ???
      Lapset saa muistaa ja niiden kanssa voidaan
      viettää sellainen pienimuotoinen juhla.
      Niin ja työpaikalla, sitä ei voi paeta.
      Näin minä tulen viettämään omia synttäreitä.
      Matkalle voin lähteä mökille tai jonnekkin
      kauas...

      • kreikkaan

        pienelle saarelle synttäreitäni,en voi sietää että vanhuudesta tehdään juhla!

        Ja se että en ikinä ole halunnut olla huomion keskipiste,kamalasti ihmisiä hössöttämäsä ympärillä,mikä vaiva ja hulabaloo,ei ei ei !!!

        En liioin ole myöskään osallistunut muihinkaan suuriin tapahtumiin,massa sellaisiin,vaikka sosiaalinen olenkin,niin sellainen ei vain sovi meikäläiselle,se siitä!
        Vuodet vierii juhlimattakin!Huomaan....


      • tomppa2006

        ...pari vuotta lähempänä merkkipaalu kuin minulla...

        En ole itse tehnyt vielä päätöstä, mainitsemasi vaihtoehto tuntuu helpoimmalta, mutta mietityttää kuitenkin.

        Meillä on työpaikalla hyvä, kun sihteeri hoitaa ja kysyy, haluaako juhlakalu merkkipäiväänsä muistettavan. Jos ei halua, kyseinen henkilö jää unhoon, eikä muut saa tietää.


    • sanoo_suttura*

      En ole vielä tähän mennessä juhlinut synttäreitäni. Odotan siihen kunnes täytän 100 vuotta.
      Sitten juhlin, jos muistan. :)

      • Pakenija

        Kuulun sarjaan en tule sukulaisten kanssa toimeen jne. Lasten kanssa joimme kahvit aina reissulta tultuamme ja juttelimme matkasta tuliaisten lomassa. Toisen matkan teimme Niilin risteilylle ja toisen Andalusian kiertomatkalle ja lähtisin kyllä uudestaan...


      • tomppa2006

        ...olet asettanut mittapuusi sanoisinko melko korkealle...

        Minä olen kyllä juhlinut synttäreitä, mutta en ole lainkaan varma juhlinko sitä, kun täytän 50 vuotta.


    • O - Orvokki

      mielestäni kunnon juhlat ja siksi järjestin heille sellaiset. Virallisen vastaanoton jätin väliin ja kutsuin juhliin vain ystävät, joista osa on sukulaisia. Juhlia ja kestitystä valmistelimme pienellä joukolla nuoremman ikäluokan kanssa ja vietimme monia hyviä hetkiä yhdessä puuhastellen.

      Lahjaksi pyysin hauskoja ohjelmanumeroita kaikkien yhteiseksi iloksi. Vuosien varrella monet ystävistäni ovat ystävystyneet myös keskenään ja iloisissa juhlissa tapaaminen on aina mukavaa.

      Minusta mikä tahansa syy kelpaa juhlien järjestämiseksi ja niistä jää paljon hyviä muistoja. 50-vuotisjuhlia suurempien juhlieni järjestäminen tulee jäämään jälkeläisten hoidettavaksi. Siihen asti herkuttelen aina välillä muistoilla.;))

      Olen järjestänyt kahdelle ystävälleni hauskoja muistoja omista pyöreiden vuosien merkkipäivistään, joita olemme viettäneet kahden kesken matkoilla. Pienet huomaavaiset yllätykset ovat tehneet päivänsankarille päivästä erityisen. Pienestä vaivannäöstä kertyy mielestäni tosi hyvä "palkka".

      Toivotan sinulle hyviä syntymäpäiväjuhlia, miten ikinä päätät niitä viettää!

      • tomppa2006

        ...minä toivoisin sisimmässäni, että ihmiset muistaisivat minua, kun merkkipäivä koittaa...

        En silti haluaisi ruveta hitonmoiseen revohkaan juhlien järjestämisen kanssa. Tuollainen yllätys kuulostaa hyvältä, siitä ei voi kukaan loukkaantua, päin vastoin.


    • Meriläinen

      tulee 50 täyteen ja meinaan tarjota kahvit ja kkakut läheisilleni, ystävilleni ja naapureille. Ihan muuten vaan. Minä en vietä juhlia muulloin olen arjen ihminen. Enkä alkoholia juo enää siitä tuli aikoinaan vaan tuskaa ja pärjään ilman.
      Ei nuo läheiset suuttuis tai loukkaantuis vaikken juhlisi päiviäni nytkään omansa tietävät. Mörököllin (naispuolisen),tai kuten itsni luonnehdin sosiaalisen erakon.
      Mutta ovat kuitenkin tärkeitä minulle omat ja pari ystävää joten päätin sen heille osoittaa. Ja toisekseen nautin kun ikää tulee koska se vapauttaa. Olen päättänyt että nyt se elämä vasta alkaa ja jos jonkun miehenkörilään rinnalleni löydän niin tervetuloa vaan. Mutta kun kohdalleni on sattunut miehiä jotka haluaa olla koko ajan liki ja mulle se ei sovi niin olen yksin. Ja täällähän teitä on monenlaista kulkijaa. Tänäänkin niin monta kirjoitusta johon tekee mieli vastata mutta onko se hoopoa? Mieteskellen

      • tomppa2006

        ...eikä vastailu keskusteluihin ole mielestäni yhtään hoopoa, päinvastoin...

        Täällä on paljon kirjoittajia, jotka tekevät avauksen ja myös vastaavat heille vastanneille, mielestäni fiksu tapa. Kaikki toivovat saavansa vastauksen viestiinsä. Myös avauksen tekijät.

        Parin kuukauden kuluttua vietät siis merkkipäivääsi, pienimuotoiset juhlat on sinun valintasi, ei paha.


    • Mammero

      Meidän mies täytti 5 vuotta sitten, ei halunnut juhlia, mutta kun sukulaisilta tuli kyselyitä, niin pidettiin juhlat. Miehen mielestä kannatti ja jäi kiva muisto.

      Itse täytin pari viikkoa sitten. Olen liike-elämässä ja päätin, etten ilmoittele juhlistani mitään, vaan kutsun juhliini 50 ihmistä. Sain vain muutaman virallisen yhteydenoton, jotka otin vastaan ja koska en ilmoitellut "etten juhli" säästyin myös jälkivierailuilta.

      Kutsuin lapsuudenkavereita, koulukavereita, nuoruudenystäviä, sukulaisia, nykyisiä ystäviä.

      Tilasin juhlapaikan täydellä hoidolla, musiikkiesityksineen. Säästyi paljon vaivaa ja tiesi kustannukset etukäteen.

      En ollut tavannut moniakaan pitkään aikaan, kutsu ja varauspyyntö poikivat iloisia puhelinkeskusteluja vanhojen tuttujen kanssa.

      Tein historiikin ja Ifolorin kuvakirjan elämäni vaiheista, johon valitsin kiinnekohdiksi kutsumani ihmiset.

      Tervetuliaisten jälkeen pidin esittelyn, esitettiin historiikki ja kuvakirja. Soitto soi ja ruoka maistui, ehdin käydä kaikkien kanssa muistelemassa, lauloimme yhdessä nuoruuden aikaisia biisejä yms.

      Ilta kului kuin siivillä ja oli tosi hauskaa.

      Historiikin ja kuvakirjan kokoaminen sai muistelemaan menneitä ja teki tosi hyvää, selkeytti montaa asiaa.

      Tämän vuoksi minun mielestäni kannattaa juhlia 50- vuotispäiviä!

      • tomppa2006

        ...kaltainen mies - ei halua juhlia tyyppi...

        Sukulaiset ja tuttavat voivat tosiaan alkaa kyselemään juhlien ajankohdasta. Jos lomamatka on varattu etukäteen, se on ymmärrettävä selitys miksi ei, mutta muuten voi tulla painostusta.

        Olet onnistunut järjestämään itsellesi ikimuistoiset ja mukavat 50-vuotissynttärijuhlat. Se kivan muiston saaminen siinä on tärkeintä, pystyy palamaan muistoissa juhliin yhä uudelleen.

        Tietysti sieltä etelänmeren saareltakin voi saada ikimuistoiset ja unohtumattomat muistot, mutta ne muistot jäävät pienemmän porukan mieliin.


    • Sitä.

      Pohdit ei muuta kuin komeat juhlat ensin,sitten
      ulkomaille niistä toipumaan.Otat vielä pitopalvelun niin kaikki käy kätevästi.

    • ärtynyt

      Mieheni täyttää 50-vuotta ja hartain toive oli ,että mitään ei järjestetä. Ei mennyt kuuleviin korviin juhlat on sukulaisten puolesta tulossa. Ei siinä auttanut EI- sanat! Mulla on huono fiilis mieheni puolesta, koska eikö juuri synttärisankarin toiveet ollu ne mitä toteutetaan??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe