AINA maha kipeä! :(

Puhi2

Olen 23-vuotias tyttö. Minulla on nykyään aina maha kipeä. En tarkalleen osaa sanoa, miten kauan sitä on jatkunut, mutta oli sitä jo kesällä.

Kipu ei ole erityisen voimakasta, mutta tuntuu silti. Se tuntuu yleensä "keskimahan" tai alamahan kohdalla. Tämän lisäksi on ilmavaivoja. Välillä on ummetusta, välillä löysää ja välillä ihan normaalia.

Kokeilin viikon käyttää pelkästään laktoositonta maitoa, mutta kipua oli silti. Joten laktoosi-intoleranssi tämä ei ehkä ole?

Tämä ei voi olla mikään sukupuolitauti (olen neitsyt), en voi olla raskaana eikä tämä liity kuukautisiin vaan on läpi kuukauden.

5

2205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lekuriin

      käy lääkärillä mutta maitohappobakteereista olisi hyötyä.

      • ed nimim.

        vai että läkäriin heh heh. kerronpa oman mahakokemukseni:
        maha oli samoin kipeä, vaikken neitsyt ollutkaan, tuntui aina kun olin hereillä ja alkoi kun heräsin, kipu siis. kävin lääkärissä ja tutkittiin suusta letkulla ja perseestä paksummalla letkulla, normaalilöydökset
        otettiin heloko bakteeri hönkäys sekä palpoitiin mahaa.
        tulos nolla
        oireet jatkui ja vaadin hiivan tutkimista paskasta.
        soittelin lekurille tuloksista ja kertoi että ei mitään normaali löydös.
        no parin viiko päästä taas vastaanotolle ja huomasin s ivusilmällä labratulokset pöydällä jossa oli 4 isoa plussaa ja luki että runsaasti hiivaa ulosteessa.
        no lekuri meni punaiseksi, jahka olin vittuillut vartin.
        aloitin hiivasyndrooma häädön sen aikaisilla ohjeilla ja tuplasin aina ne ajat jolloin syötiin vain sitä ja tätä. laihduinkin ja diettiä pidin vissiin vuoden ainakin.
        eli ei hiivaa sokeria tärkkelystä, ym ym lisä aineita.
        maha tulikin yllättäen kuntoon eikä ole sne jälkeen vaibannut. huomioita nuinkin nuorelle: jätä siiderit ja kaljat ensin pois ja sit vehnäjauhotuotteet ja etsi tietoa hiivasyndroomata ja sen hoidosta.

        onko sinulla hiivatulehduksia alapäässä koskaan?
        tuleeko siiderin ja oluen juonnin jälkeen käymistila?


      • lekuriin
        ed nimim. kirjoitti:

        vai että läkäriin heh heh. kerronpa oman mahakokemukseni:
        maha oli samoin kipeä, vaikken neitsyt ollutkaan, tuntui aina kun olin hereillä ja alkoi kun heräsin, kipu siis. kävin lääkärissä ja tutkittiin suusta letkulla ja perseestä paksummalla letkulla, normaalilöydökset
        otettiin heloko bakteeri hönkäys sekä palpoitiin mahaa.
        tulos nolla
        oireet jatkui ja vaadin hiivan tutkimista paskasta.
        soittelin lekurille tuloksista ja kertoi että ei mitään normaali löydös.
        no parin viiko päästä taas vastaanotolle ja huomasin s ivusilmällä labratulokset pöydällä jossa oli 4 isoa plussaa ja luki että runsaasti hiivaa ulosteessa.
        no lekuri meni punaiseksi, jahka olin vittuillut vartin.
        aloitin hiivasyndrooma häädön sen aikaisilla ohjeilla ja tuplasin aina ne ajat jolloin syötiin vain sitä ja tätä. laihduinkin ja diettiä pidin vissiin vuoden ainakin.
        eli ei hiivaa sokeria tärkkelystä, ym ym lisä aineita.
        maha tulikin yllättäen kuntoon eikä ole sne jälkeen vaibannut. huomioita nuinkin nuorelle: jätä siiderit ja kaljat ensin pois ja sit vehnäjauhotuotteet ja etsi tietoa hiivasyndroomata ja sen hoidosta.

        onko sinulla hiivatulehduksia alapäässä koskaan?
        tuleeko siiderin ja oluen juonnin jälkeen käymistila?

        Sittenhän lääkäriasia on kunnossa. Sen tarkoitus sulkea pois tiettyja sairauksia. Tavanomainen lääkäri ei tunnista hiivaongelmaa. Minulla on myös ollut vaikea hiivaongelma. Labratulos sen vahvisti ja mukana oli arvio ettei hiiva todennäköisesti koskaan häviä. Siidereita enkä olutta ole joskaan juonut mutta maitohappojen runsas syönti on korjannut suunnattoman määran maha ja suolikanavaongelmia. Maitohappokapseleita meneekin 6 kertainen päiväannos mutta tulostakin tulee.


      • josspi
        lekuriin kirjoitti:

        Sittenhän lääkäriasia on kunnossa. Sen tarkoitus sulkea pois tiettyja sairauksia. Tavanomainen lääkäri ei tunnista hiivaongelmaa. Minulla on myös ollut vaikea hiivaongelma. Labratulos sen vahvisti ja mukana oli arvio ettei hiiva todennäköisesti koskaan häviä. Siidereita enkä olutta ole joskaan juonut mutta maitohappojen runsas syönti on korjannut suunnattoman määran maha ja suolikanavaongelmia. Maitohappokapseleita meneekin 6 kertainen päiväannos mutta tulostakin tulee.

        itsellä alko maha kivut samanlailla meni vuosi ennen kun lääkäri totesi että minulla on sappirakossa kiviä... oireet ovat alussa pientä maha kipua ja sitten uloste on löysää . minulta poistettiin koko sappi rakko kun rakko oli kuivahtanut kivien ympärille. ensin lääkäri lähetti minut testeihin epäilläkseen että on maito allergia . koko vuosi oli yhtä helvettiä vessaan piti päästä heti kun oli syönyt ja kipu aina vain ylty kun söi jotain mutta kun vessassa kävi mutkan kipu lähti. nyt leikkauksen jälkeen on elämä ollu elämisen arvoista en muistanu kuin ihanaa on käydä vessassa ihan normaalisti ja vielä ilman kauheita kipuja ....


    • immmu

      minulla on lapsesta asti ollut maha kipeää tosi paljon, en ole käynyt lääkärissä mutta olen oppinut vain elämään tämän kanssa.
      suosittelen että kokeilisit maitohappobagteereja.
      minulla ne ei auttanut mutta hyvin monella auttaa. :) yritä pärjäillä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe