näyttösuunnitelma

huhhuhhuu

Vajaa viikko aikaa tehdä näyttösuunnitelma aikuisopintojen lähihoitajankoulutuksen kasvun jaksoon. Eka näyttö ja ei ole hajuakaan mitä kaikkea suunnitelmaan pitää kirjoittaa.... onhan sitä oppia tullut opettajilta, mutta voi voi....

12

31793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jo käynyt

      Kasvun tukeminen ja ohjaus siis? Näyttösuunnitelma voi olla esim. tällainen; vaikkapa näyttöviikon jokaiselle päivälle jokin tuokio, askarteluhetki, hoitotoimenpide, ryhmän ohjaamistilanne tms. Siitä sitten kirjoittelet; mitä, kenelle, miksi, miten jne. Muista perustella miksi jokin juttu on tärkeä esim. piirtäminen ja siihen kannustaminen antavat eväitä lapsen tulevaan minäkuvakehitykseen ja luovuuden kehittymiseen noin karkeasti sanottuna. On myös kerrottava miksi lähihoitajan rooli on tärkeä kussakin hommassa ja MIKÄ on lähih. rooli. Ydin on; miten osoitat osaamisesi lähihoitajana. Kyllä se siitä, käytä luovuuttasi.

    • K5 tuli

      Sosiaali- ja terveysalan koulutus         

      NÄYTTÖSUUNNITELMA
      Suoritettava tutkinto: Lähihoitajan perustutkinto

      Kasvun tukeminen ja ohjaus, yhteinen ammatillinen tutkinnon osa


      Tutkinnonosan suorittaja:




      Olen suorittanut hyväksytysti kaikki tämän tutkinnon osan valmistavaan koulutukseen liittyvät teoriaopinnot sekä työssäoppimisen:


      Päiväys: / 200 mennessä      


      Tutkinnon suorittajan allekirjoitus            


      Näytön aika ja kesto:


      Näyttöympäristö:
      PÄIVÄKOTI

      Työelämän näytön arvioija:




      Oppilaitoksen arvioija:



      Näyttösuunnitelma hyväksytty: / 200


      Oppilaitoksen arvioija Työelämän näytön arvioija



      Näytön arviointikeskustelu: / 200 klo





      Kuvaus näyttöympäristöstä ja sen perustehtävästä:
      Olen harjoittelemassa päiväkoti X ja ryhmäni nimi on X.
      Hoitajien tehtävänä on antaa lapsille perushoitoa ja huolehtia heidän hyvinvoinnistaan koko hoidossa olo ajan.
      ”Päiväkoti X sijaitsee X aivan metroaseman tuntumassa. Päiväkotiin on hyvät kulkuyhteydet. Talo on rakennettu X-luvulla päiväkotikäyttöön. Sisätilat ovat avarat ja helposti muunneltavissa lasten tarpeista lähtevän toiminnan mukaan. Tilat mahdollistavat toiminnan eriyttämisen ja pienryhmätoiminnan. Päiväkoti on rakennettu kahteen tasoon. Molemmissa tasoissa (ylä- ja alakerta) toimii kaksi ryhmää. Pihoja on myös kaksi ylä- ja alapiha. Molemmilla pihoilla kasvaa luonnon puita ja pihat tarjoavat hyvät mahdollisuudet ulkoiluun ja pihaleikkeihin.” Lainaus Helsingin Kaupungin sivuilta: www.hel.fi.

      Pihalta löytyy perinteiset: hiekkalaatikko, keinut ja pieni katos/leikkimökki.
      Päiväkoti on menossa syksyllä noin vuoden ajaksi remonttiin, joten uudistuksia on luvassa.

      Kuvaus asiakasryhmästä:
      2003 – 2005 syntyneitä ”normaaleja” lapsia. Ryhmän nimi on X ja koko X on lasta. ( Yksi lapsi on lomalla koko työharjoitteluni ajan, hänellä on joitakin erityistarpeita.)
      Ryhmässä on X tyttöä ja X poikaa. Ryhmässä on X työntekijää (X vakituinen opettaja ja X määräaikaista hoitajaa) minä. = Toimiva työryhmä.
      Yhteenveto: Ei liikaa lapsia, vaan juuri sopivasti. Mukava pieni ryhmä.


      Kuvaus itsestäni ihmisenä ja työntekijänä:
      Olen kokonaisvaltainen, tunteva, oleva, kokeva ja oppiva kokonaisuus. X vuoden kehityksen summa. J
      Olen yksinhuoltaja. Lapseni onkin minulle kaikki kaikessa/tärkeintä koko maailmassa.

      • teit??

        siis koko suunnitelman alusta loppuun. Sitä vaan kun niitä pampuloita on montakymmentä kappaletta niin oletko kirjoittanut niistä kaikista vai miten sen olet tehnyt. Oletko valinnut kiitettävän tason pampulat aukaistavaksi. Mä kun olen luulut että kaikista pampuloista tarvitsee yksitellen kirjoittaa ja tekstiä tulee yhteensä monen monta sivua.


      • näyttösuunnitelmani
        teit?? kirjoitti:

        siis koko suunnitelman alusta loppuun. Sitä vaan kun niitä pampuloita on montakymmentä kappaletta niin oletko kirjoittanut niistä kaikista vai miten sen olet tehnyt. Oletko valinnut kiitettävän tason pampulat aukaistavaksi. Mä kun olen luulut että kaikista pampuloista tarvitsee yksitellen kirjoittaa ja tekstiä tulee yhteensä monen monta sivua.

        Näyttöviikossahan ei vaikuta numeroon vain pelkkä suunnitelma, vaan näytönarviointikeskustelussa opettaja voi kysyä ihan mitä haluaa, johon pitää sitten parhaansa mukaan vastailla. Kaikkia pallukoita ei tarvitse kirjoittaa. Ja kyllä minä aina niitä kiitettäviä pallukoita olen katsellut ja yrittänyt selventää kirjoitettuna/käytännössä.
        Näyttösuunnitelma ainakin meillä, piti ensin hyväksyttää ohjaajalla ja näytönarvioijalla, joten se on joko ok, tai sitten sitä pitää vielä täydentää.
        Eli, jos et halua "turhan" paljon kirjoitella (kuten minä;), niin kirjoitat ensin vain sen mitä haluat, ja kysyt, että: kelpaako? Jos kelpaa, niin loppu on enää kiinni harjoittelusta ja näyttöviikosta itsearvioinnista, mutta myös suullisesta arviointikeskustelusta, jossa opiskelijan on "määrä" olla eniten äänessä. yms. Joten, tuossa testiin joutuvat käytäntö, kirjallinen ja suullinen tietotaito. Muista, että esim. omien puutteiden huomaaminen on plussaa.
        Onnea näyttöön! -Jatkat vain normaali työtä tekemällä, ja teet lisäksi jotakin suunniteltua jokaisena näyttöpäivänä, niin kyllä se siitä.
        Minua jännitti ihan mielettömästi se keskustelu, enkä uskonut saavani siitä K5:sta, mutta niin kuitenkin kävi että sen sain. (?) :D Kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten myös kaikki on mahdollista.


      • eikös
        näyttösuunnitelmani kirjoitti:

        Näyttöviikossahan ei vaikuta numeroon vain pelkkä suunnitelma, vaan näytönarviointikeskustelussa opettaja voi kysyä ihan mitä haluaa, johon pitää sitten parhaansa mukaan vastailla. Kaikkia pallukoita ei tarvitse kirjoittaa. Ja kyllä minä aina niitä kiitettäviä pallukoita olen katsellut ja yrittänyt selventää kirjoitettuna/käytännössä.
        Näyttösuunnitelma ainakin meillä, piti ensin hyväksyttää ohjaajalla ja näytönarvioijalla, joten se on joko ok, tai sitten sitä pitää vielä täydentää.
        Eli, jos et halua "turhan" paljon kirjoitella (kuten minä;), niin kirjoitat ensin vain sen mitä haluat, ja kysyt, että: kelpaako? Jos kelpaa, niin loppu on enää kiinni harjoittelusta ja näyttöviikosta itsearvioinnista, mutta myös suullisesta arviointikeskustelusta, jossa opiskelijan on "määrä" olla eniten äänessä. yms. Joten, tuossa testiin joutuvat käytäntö, kirjallinen ja suullinen tietotaito. Muista, että esim. omien puutteiden huomaaminen on plussaa.
        Onnea näyttöön! -Jatkat vain normaali työtä tekemällä, ja teet lisäksi jotakin suunniteltua jokaisena näyttöpäivänä, niin kyllä se siitä.
        Minua jännitti ihan mielettömästi se keskustelu, enkä uskonut saavani siitä K5:sta, mutta niin kuitenkin kävi että sen sain. (?) :D Kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten myös kaikki on mahdollista.

        se tarkoitus olekkin se että halutessaan voi kirjoittaa monta palluukkaa samaan kirjoitelma pätkään kunhan tulevat kaikki vaan tekstissä esille! Jotenkin tuntuu että niitä pallukoita on helppo yhdistellä muutamaan lauseeseen kuin se että koittaa kirjoittaa jokaisesta pallurasta erikseen paljon hakemalla haettua tekstiä. missään ei muutenkaan ole mainittu että jokaisesta on kirjoitettava erikseen vaan tekee juuri niin kuin sinä olet tehnyt ja aluoinut ne otsikoihin jossa tulee sitten monta asiaa tiivistettynä.


      • juuri niin
        eikös kirjoitti:

        se tarkoitus olekkin se että halutessaan voi kirjoittaa monta palluukkaa samaan kirjoitelma pätkään kunhan tulevat kaikki vaan tekstissä esille! Jotenkin tuntuu että niitä pallukoita on helppo yhdistellä muutamaan lauseeseen kuin se että koittaa kirjoittaa jokaisesta pallurasta erikseen paljon hakemalla haettua tekstiä. missään ei muutenkaan ole mainittu että jokaisesta on kirjoitettava erikseen vaan tekee juuri niin kuin sinä olet tehnyt ja aluoinut ne otsikoihin jossa tulee sitten monta asiaa tiivistettynä.

        Suunnitelman tekoon ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa, vaan kaikki tekee omalla tyylillään. :-)
        Kyllä, yhdistellä voi.. kun päällekkäisyyksiä taitaa löytyä joka kriteeristöstä ihan reilusti. Niin samaa ei tartte kahteen kertaan selittää.. Näin minulle oma näytönarvioijakin sanoi. ;) Että näin.
        Löytyisköhän mistään HoHu-jakson näyttösuunnitelmaan mitään hyviä vetoja..? ;D

        Aurinkoista syksyä!


      • Pinj@
        näyttösuunnitelmani kirjoitti:

        Näyttöviikossahan ei vaikuta numeroon vain pelkkä suunnitelma, vaan näytönarviointikeskustelussa opettaja voi kysyä ihan mitä haluaa, johon pitää sitten parhaansa mukaan vastailla. Kaikkia pallukoita ei tarvitse kirjoittaa. Ja kyllä minä aina niitä kiitettäviä pallukoita olen katsellut ja yrittänyt selventää kirjoitettuna/käytännössä.
        Näyttösuunnitelma ainakin meillä, piti ensin hyväksyttää ohjaajalla ja näytönarvioijalla, joten se on joko ok, tai sitten sitä pitää vielä täydentää.
        Eli, jos et halua "turhan" paljon kirjoitella (kuten minä;), niin kirjoitat ensin vain sen mitä haluat, ja kysyt, että: kelpaako? Jos kelpaa, niin loppu on enää kiinni harjoittelusta ja näyttöviikosta itsearvioinnista, mutta myös suullisesta arviointikeskustelusta, jossa opiskelijan on "määrä" olla eniten äänessä. yms. Joten, tuossa testiin joutuvat käytäntö, kirjallinen ja suullinen tietotaito. Muista, että esim. omien puutteiden huomaaminen on plussaa.
        Onnea näyttöön! -Jatkat vain normaali työtä tekemällä, ja teet lisäksi jotakin suunniteltua jokaisena näyttöpäivänä, niin kyllä se siitä.
        Minua jännitti ihan mielettömästi se keskustelu, enkä uskonut saavani siitä K5:sta, mutta niin kuitenkin kävi että sen sain. (?) :D Kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten myös kaikki on mahdollista.

        Siis ihmettelen ,kun puhutte pampuloista , voisitteko suomentaa, mitä ne tarkoittaa!! samassa veneessä ehkä kohta!


      • sari p
        Pinj@ kirjoitti:

        Siis ihmettelen ,kun puhutte pampuloista , voisitteko suomentaa, mitä ne tarkoittaa!! samassa veneessä ehkä kohta!

        Ne pampulat ovat niitä mustia pisteitä jotka ovat siinä arviointikriteereissä. Siitä näkee selvästi missä mennään ja mitä kohtaa.


      • annamaariah
        sari p kirjoitti:

        Ne pampulat ovat niitä mustia pisteitä jotka ovat siinä arviointikriteereissä. Siitä näkee selvästi missä mennään ja mitä kohtaa.

        Meiltä vaaditaan noihin kohtiin että kuinka työpaikassa toimitaan eikä kuinka sinä toimit ja näyttöpäiviin vasta kuinka minä toimin..ja näyttöpäiviin sinne joukkoon niitä pallukoita tummentulla ,,Opikelen työvoimakoulutuksessa ja nyt menossa sairaanhoito ja huolenpito et 3 näyttösuunnitelmaa on jo tullut tehtyä...kuntoutumisen tukemisesta sain 5 ja avasin kaikki pallerot,osa oli täydentäviä..esim,lakihommelit--


      • maahanmuttaja opiske

        Kiitos, olen saanut paljon tietoa suunnitelman kirjoitamista. Olen maahanmuuttaja lähihoitajan opiskelija.


      • jm
        maahanmuttaja opiske kirjoitti:

        Kiitos, olen saanut paljon tietoa suunnitelman kirjoitamista. Olen maahanmuuttaja lähihoitajan opiskelija.

        Hei. Edelliset kirjoitukset ovat vanhoja ja tässä välissä ovat tutkinnon perusteet muuttuneet. Tutkinnon suorittajan on aina keskusteltava tutkintotilaisuuteen (näyttöön) liittyvistä asioista oppilaitoksen nimeämän oppilaitoksen arvioijan kanssa, jonka tulee olla näyttötutkintomestari. Näyttösuunnitelmia ei tule kopsata mistään keskustelupalstoilta ja pitäisin melko epäeettisenä niiden tänne väsäilemistä. Jokainen on oppimassa ja kehittymässä ja kasvamassa ammatillisesti. Pyydä siis ohjausta oppilaitoksesta ja keskustele työpaikalla suunnitelmasta. Tee se kuvaten esimerkein arkitoimintaa, perustellen, miten toimit tervettä kasvua ja kehitystä tukien ja miksi toimit kuten toimit (oman toiminnan perusteleminen). MUISTA, ETTÄ ITSEPETOS ON PAHINTA PETOSTA.


    • opiskelija

      Hei,
      Olen nyt vanhainkodissa työssäoppimisessa jaksossa. Tarvitsen apua suunnitelman kirjoittamiseen. Tällä sivulla on vinkit. Onko hoito ja huolenpidossa myös kirjoitetaan kuvaus näyttöympäristöstä, toiminnan arvot ja sitten kriteerista.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1372
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    Aihe