Parhaat hämäyskonstit

hdlkgåp

Millä eri konsteilla olette hämänneet katsastuksessa että se menisi läpi ja ei tarvitsi joutua joskus kalliisiinkin korjauksiin? Näistä on varmaan monella hauskoja tarinoita jotka pitäisi ihan kerätä kirjaksi tyyliin Pohjolan katsurit kertovat yms. ;)

103

20342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

      törröttävä seteli ruostereijässä, tai kossupullo hanskalokerossa, jota voi tenukeppi "insinööriä" kehoittaa tarkastamaan ennen "päätöstään" tyyliin, "hanskalokero on sentään hyvässä kunnossa! Kato vaikka!".

      Kirjan aiheet, tietysti ilman nimiä, lienee kertoisivat niistä lupapäätöksistä ja leimoista, jotka tehty ilman mitään autoa tai edes muutospaperia näkemättä.

    • olen uskottava tyyppi

      ensimmäisen autoni kohdalla kerroin katsurille kaikki viat ennenkuin hän ehti autoon istua.

      ei löytänyt mainitsemaani reikää pohjassa joten näytin ja hää tokas et ei toi mitään kun kerran sen tiiät niin toki sen korjaan eikö?

      leima tuli puhtain paperein kehu ettei viitti mitään kirjoittaa kun kerran ite tiesin viat.

      toki oikeasti ne myös katsastuksen jälkeen korjasin

      • epäuskottavaa

        jos viat oli tiedossa niin mikset korjannut niitä jo ennen katsastukseen vientiä kun ne joka tapauksessa on korjattava. Mitä järkeä on viedä tieten tahtoen viallinen auto katsastukseen ja korjata viat vasta katsastuksen jälkeen?


      • Anonyymi
        epäuskottavaa kirjoitti:

        jos viat oli tiedossa niin mikset korjannut niitä jo ennen katsastukseen vientiä kun ne joka tapauksessa on korjattava. Mitä järkeä on viedä tieten tahtoen viallinen auto katsastukseen ja korjata viat vasta katsastuksen jälkeen?

        Keksitty tarina katsos.


    • fsfsafasda

      olevan rasvanipan tilalle ruuvin, jolla kiristin välykset pois. Pari kertaa katsastin tuolla virityksellä, eikä katsastusmies huomannut. Tosin oli itselle käydä huonosti, kun nivel sitten viimein tuli läpi.... Tästä on aikaa yli 20 vuotta, eikä virityksiä ole tullut tehtyä sen jälkeen.

    • on paras

      vaikka ei onnistunutkaan.Itä-Suomessa oli ns.Valte paikannut auton pohjan laudalla ja sementillä.Katsastaja oli vain kysyvästi todennut:No,et sentää pärreistä kattoo tehny!

    • puolsivat

      edessä, pistin etulevyyn öljyä pitävämmälle puolelle ja ajoin ja jarruttelin niin kauan, ettei puoltanut enää (öljyämisen jälkeen puolsi toiseen suuntaan) ja ajoin katsastukseen. Läpi meni. Toki kokeilin homman pariin kertaan ennen katsastuspäivää toimiiko. Hyvin toimii.

    • käytettävän

      Sika-massaa hitsaamisen sijaan paikkapeltien kiinnittämiseen.Hajonneen jarrutehostimen letkun tukkimalla se välttää katsastuksessa,vaikka jarrut jäykältä tuntuukin.

    • tiedän

      on että moottorin öljyvuoto oli tukittu useammalla tiskirätillä ja rätit naamioitu ovelasti joten eihän sitä huomannut katsastuksessa. Oli mennyt läpi että hujahti vaikka vuoto oli ollut todella runsasta.

      • jeoijbrjh90jhibrjtib

        revin vanhoista farkuista sopivat palat moottorin ja vaihteiston välissä olevaan koloon josta kansitiiviste vuosi öljyä vaihteistokopan päälle :D Tässä kohteessa luultavasti ei niksipirkan yleisin vinkki, sukkahousut olisi menestyneet :D:D
        Lopulta se rupesi vuotamaan öljyä moottorin etupuolen saumastakin ja muidenkin ongelmien takia oli lopulta pakko teettää moottoriremontti jossa korjaantui öljyvyodotkin.


      • Dikker
        jeoijbrjh90jhibrjtib kirjoitti:

        revin vanhoista farkuista sopivat palat moottorin ja vaihteiston välissä olevaan koloon josta kansitiiviste vuosi öljyä vaihteistokopan päälle :D Tässä kohteessa luultavasti ei niksipirkan yleisin vinkki, sukkahousut olisi menestyneet :D:D
        Lopulta se rupesi vuotamaan öljyä moottorin etupuolen saumastakin ja muidenkin ongelmien takia oli lopulta pakko teettää moottoriremontti jossa korjaantui öljyvyodotkin.

        Olisit korjauttanut heti, niin olisit päässyt vähemmällä.


    • todistus!!

      Tutulle asentajalle pullo jotakin, niin saat toisesta autosta mitatun printin mukaasi. Aina on kelvannut.

      • todistus!!

        Tutulle katsastajlle pullo jotakin, niin saat leiman otteeseen. Aina on kelvannut.


      • hj-lökö
        todistus!! kirjoitti:

        Tutulle katsastajlle pullo jotakin, niin saat leiman otteeseen. Aina on kelvannut.

        Vivaron nivelissä väljää?
        Moni laittaa uutena rasvanipat niin kuulemma auttaa.Minä laiton vanhaan vivaroon rasvanipat väljiin niveliin ja tein lasikuitukitistä notkean seoksen ja sitä nipasta sisään.
        Ja nivelet on kuin uudet.....;)


      • minä voisin
        todistus!! kirjoitti:

        Tutulle katsastajlle pullo jotakin, niin saat leiman otteeseen. Aina on kelvannut.

        hänen kanssaan tehdä diilin. Voisin katsastettua autoa kohti antaa pullon kosanderia. Mulla autojen katsastusmäärät vaihtelevat viikoittain 2- 12 auton välillä. Kestääköhän sen maksa?


    • on helppo

      peittää reiät korissa ja paksua massaa päälle jos ei kehtaa/uskalla hitsata bensatankin lähellä. Hyvin menee läpi.

      • Skepardi

        Tuosta menee hyvin läpi ja sitten kun rapsuttaa sitä lasikuitukittiä ja massaa irti, tulee helposti mieleen, että ensi kerralla hitsaan heti kunnolla.


    • Retkuilija

      jotta jarruvalot lakkais palamasta.No se jousihan lensi inssin silmään kun se polkasi jarrupetaalia.Ascona A -74.

    • oli joku sivellyt

      nestekumia ja mustaa maalia tai massaa suihkuttanut päälle. Halkeamat ja pykimät peittyneet ja eivät näkyneet tarkistuksessa vaikka kuinka letkua taivutelleet. Tuo nestekumihan onkin tarkoitettu kumin korjaamiseen joten on pätevä aine siihen. Mutta jos on vain pintahalkeamia tuo on kuulemma hyvä keino välttyä jarruletkujen vaihdolta. Jarruletkuissahan on vain hyvin pieni reikä keskellä (2-3 mm) ja paksu kumikangaskerros ympärillä joten ihan pintahalkeamat tuolla voi peittää melko turvallisesti. Omalla vastuulla tietenkin koska jarrujen pettäessä ei ole kivaa.

      • vaivalla

        Pienemmällä vaivalla ja kustannuksella pääsee kun uusii jarruletkut suosiolla. Ja onhan se myös itsensä ja toisten liikenteessä olevien turvallisuutta. Jarruletkut eivät todellakaan maksa paljon.


      • Näin meidän korjaamolla

        rasvaprässillä sisään. Toiseen prässiin vaseliinia ja pikku tujaus siitä perään niin nippa ei jumiinnu. On meinaan tivis nivel. ;)


      • useimmiten
        vaivalla kirjoitti:

        Pienemmällä vaivalla ja kustannuksella pääsee kun uusii jarruletkut suosiolla. Ja onhan se myös itsensä ja toisten liikenteessä olevien turvallisuutta. Jarruletkut eivät todellakaan maksa paljon.

        ryytyneet tosi tiukkaan niin on paljon helpompi pistää sitä nestekumia ja maalia tai massaa päälle varsinkin kun on kyse vain pintahalkeamista.


      • Näin meidän korjaamolla kirjoitti:

        rasvaprässillä sisään. Toiseen prässiin vaseliinia ja pikku tujaus siitä perään niin nippa ei jumiinnu. On meinaan tivis nivel. ;)

        Joo ja ajoneuvo kallioleikkausessa kun nivel miiein hajoaa lopullisesti.


      • aa.
        Näin meidän korjaamolla kirjoitti:

        rasvaprässillä sisään. Toiseen prässiin vaseliinia ja pikku tujaus siitä perään niin nippa ei jumiinnu. On meinaan tivis nivel. ;)

        aasien touhua peukaloida niveliä ja jarruja piellä ja muilla mömmöillä helpompi pistää uusi vaan ääliöt kyllä karsiintuu liikenteestä luonnollisesti


    • Naurava koira

      Joskus 80-luvun alussa laitettiin opeliin "helmapellit" teipistä ja pohjamassasta. Datsunin hammastanko sökö, uudistettiin vaihtamalla raidetangon pää.

    • Påölo

      Takavuosina paikkailin vanhan mädän Mersun pohjan vedestä ja lumesta takemälläni koktaililla. Sitte äkkiä parinkymmenen asteen pakkaseen paikat jäätymään ja samantien konttorille, viskelin vielä puuterilunta päälle...ja leima tuli. Ei tarvinnut hitsailla.

      • auton ilman

        moottoria ja ohjauspyörää. tiskirättejä ja pakkelia oli siellätäällä. oli laitettu kittiä niveliin.sementtiäkin oli. oli syväjäädytettyä helmaa. mopon jarrukahvankin laitoin ja läpi se meni. naapurin verkusta otin pakokaasutodistuksen mikä kelpasi. zetorin etupyörät menivät läpi eikä niitä huomattu. ilman pääakselia ajelin ja hyvin kulki.


      • lääkärin suosituksesta
        auton ilman kirjoitti:

        moottoria ja ohjauspyörää. tiskirättejä ja pakkelia oli siellätäällä. oli laitettu kittiä niveliin.sementtiäkin oli. oli syväjäädytettyä helmaa. mopon jarrukahvankin laitoin ja läpi se meni. naapurin verkusta otin pakokaasutodistuksen mikä kelpasi. zetorin etupyörät menivät läpi eikä niitä huomattu. ilman pääakselia ajelin ja hyvin kulki.

        autosi,ettei henkinen terveytesi lopullisesti romahtaisi.Katsastajat oli niin sanotusti leikissä mukana hoitohenkilöstön kanssa.


      • heh....
        auton ilman kirjoitti:

        moottoria ja ohjauspyörää. tiskirättejä ja pakkelia oli siellätäällä. oli laitettu kittiä niveliin.sementtiäkin oli. oli syväjäädytettyä helmaa. mopon jarrukahvankin laitoin ja läpi se meni. naapurin verkusta otin pakokaasutodistuksen mikä kelpasi. zetorin etupyörät menivät läpi eikä niitä huomattu. ilman pääakselia ajelin ja hyvin kulki.

        naurusta ei tule loppuakaan :-)))


      • weelluuu
        auton ilman kirjoitti:

        moottoria ja ohjauspyörää. tiskirättejä ja pakkelia oli siellätäällä. oli laitettu kittiä niveliin.sementtiäkin oli. oli syväjäädytettyä helmaa. mopon jarrukahvankin laitoin ja läpi se meni. naapurin verkusta otin pakokaasutodistuksen mikä kelpasi. zetorin etupyörät menivät läpi eikä niitä huomattu. ilman pääakselia ajelin ja hyvin kulki.

        :D hehhehhee


    • innanen

      pönppö.

    • edellä vastanneille

      on vanha paska Tojo.

      • vaan

        sinäkin päätit sitten ladella.


      • toyotahan

        se vasta kestääkin ja menee tunnetusti vähävikaisena katsastuksesta läpi.


      • Marsu 124

        ----------


      • ettänäin...

        Edellisistä en tiedä mutta yhdestä sellaisesta paikkasin ammottavan reiän tunkemalla pahvia helmakoteloon ja sen päälle pakkelia niin kovalta tuntu ja massa päälle. totsesin ettei kannattanu ruveta hitsaamaan kun rälläköidessä ei löytyny mitään muuta kuin vanhaa pakkelia ja ruostetta. Kyllä hirvitti jos sillä pakkeli kasalla olis joutunu pieneenki kolariin niin kasaanhan se olis menny kokonaan. Joka merkin kans toimivat kaks on että massaa pohjaan ennen leimaa niin eivät viitsi tökkiä hyviä massoja rikki ja painepesuria moottorille ja vaihdelaatikolle niin ei narise öljy vuodoista.


    • irjyjgrklmsr

      Tuossa yksi kerta autostani pomppasi hylky leimalle syystä että nastaero liian suuri. Eturenkaat toivottomassa kunnossa mutta päätin koittaa koska oli loppu talvea. Piirsin katsastus lappuun laatikon jossa oli neljä rengasta eli auton. Piirsin nuolet eturenkaisiin. Vaihdoin hyväkuntoiset nastarenkaat takaa eteen ja uusinta näytölle. Läpihän se meni. Ei ne katsastus miehet voi muistaa joka lappua ulkoa kun niihin omia merkintöjä laittaa.:)

    • kaikille on se

      että ovat sitroenin tyyppivikoja. Iso kissa.

      • Suoli24 palstoille

        on se,että nämä kokoavat koko maan epänormaalit kirjoittelijat yhteen,kuin lehmänpaska lepikossa miljoonat ötökät..Ja on hyvää,jos sitä voisi kysyä.Tämä ei siis ole sinulle henkilökohtaista v-lua,vaan jokaisen lukemalla todettavissa.


      • kehiin !!!
        Suoli24 palstoille kirjoitti:

        on se,että nämä kokoavat koko maan epänormaalit kirjoittelijat yhteen,kuin lehmänpaska lepikossa miljoonat ötökät..Ja on hyvää,jos sitä voisi kysyä.Tämä ei siis ole sinulle henkilökohtaista v-lua,vaan jokaisen lukemalla todettavissa.

        Kuka näitä niin vakavissaan viitsii ottaa?

        Onhan meissä kaikissa pieni "Havukka-ahon ajattelija".

        Tämmäiset ketjut pitää osata lukea huumorilla.


      • muutaman vuoden takaa
        kehiin !!! kirjoitti:

        Kuka näitä niin vakavissaan viitsii ottaa?

        Onhan meissä kaikissa pieni "Havukka-ahon ajattelija".

        Tämmäiset ketjut pitää osata lukea huumorilla.

        Tein katsastustarkastusta vanhaan pickupiin ja totesin siinä runsaasti vikaa. Niin runsaasti että suosittelin asiakkaalle auton romuttamista. autossa oli mm ohjaustehostin poissa pelistä, kallistuksen vakaaja täysin väljä, korro vikaa, tukilaakeri spede, öljyvuotoa (paljon) pohjaanlyöntikumit puuttuivat melkein kaikki, pyöränlaakereissa väljää, ym muuta pientä kivaa. sovimme asiakkaan kanssa, että haemme tuomion konttorilta. lopputulos oli, että hylky tuli, mutta vain yhdestä pohjaanlyöntikumista taka-akselilla. En ollut uskoa silmiäni. Että täysin jäykkä ohjauskin voi mennä läpi!!! no, parilla kympillä vuosi ajoaikaa.


      • Epätosi
        muutaman vuoden takaa kirjoitti:

        Tein katsastustarkastusta vanhaan pickupiin ja totesin siinä runsaasti vikaa. Niin runsaasti että suosittelin asiakkaalle auton romuttamista. autossa oli mm ohjaustehostin poissa pelistä, kallistuksen vakaaja täysin väljä, korro vikaa, tukilaakeri spede, öljyvuotoa (paljon) pohjaanlyöntikumit puuttuivat melkein kaikki, pyöränlaakereissa väljää, ym muuta pientä kivaa. sovimme asiakkaan kanssa, että haemme tuomion konttorilta. lopputulos oli, että hylky tuli, mutta vain yhdestä pohjaanlyöntikumista taka-akselilla. En ollut uskoa silmiäni. Että täysin jäykkä ohjauskin voi mennä läpi!!! no, parilla kympillä vuosi ajoaikaa.

        Yhdestä pohjaanlyöntikumista ei ole koskaan hylätty.


      • Surkeaa
        muutaman vuoden takaa kirjoitti:

        Tein katsastustarkastusta vanhaan pickupiin ja totesin siinä runsaasti vikaa. Niin runsaasti että suosittelin asiakkaalle auton romuttamista. autossa oli mm ohjaustehostin poissa pelistä, kallistuksen vakaaja täysin väljä, korro vikaa, tukilaakeri spede, öljyvuotoa (paljon) pohjaanlyöntikumit puuttuivat melkein kaikki, pyöränlaakereissa väljää, ym muuta pientä kivaa. sovimme asiakkaan kanssa, että haemme tuomion konttorilta. lopputulos oli, että hylky tuli, mutta vain yhdestä pohjaanlyöntikumista taka-akselilla. En ollut uskoa silmiäni. Että täysin jäykkä ohjauskin voi mennä läpi!!! no, parilla kympillä vuosi ajoaikaa.

        Tässä oli taas yksi todiste siitä. Miksi pitäisi korjata? Kyllä sitä asiakasta voisi edes vähän neuvoa. Ei se työnsä myyminen ole sen kummempaa.


    • vaisuksi jäi

      nyt tämän kyselyn mukaan kekseliäisyys.Aliarvoista.Yksinkertaisia on Suoli24 kirjoittajat.Kuten esimerkiksi minä.

    • Viinamäen mies

      Juu taannoin oli viritetty kossusierra, joka kävi tyhjää niin rikkaalla, ettei oikein arvot osuneet "haarukkaan". "Säädettiin" liiat HC:t jäänestolla...

      • jäänestoa käyttää

        niin pidä olla aika vähän bensaa ja paljon jäänestoa vai mikä on sopiva suhde noilla kahdella?


      • päästöt

        Oliko "boksi" pimeänä ja/vai/tai eikö säätöruuvia löytynyt?

        Kaikkea ns. tietoa ja huhua rittää.
        Jäänestolla ei ole mitään vaikutusta päästöihin.
        Kokeiltiin F-ryhmän ralli kilpurilla, tankki tyhjäksi, litra bensaa ja kone käyntiin.
        Päästömittari putkeen ja pikkuhiljaa kaadettiin tenttua tankkiin.
        Kun oli valutettu melkein litra tenttua, päätetttiin lopettaa, koska oikeastaan mitään ei tapahtunut ja rupesi säälittämään kallista kisakonetta.

        F-ryhmäläinen oli tässä tapauksessa 2.0 litrainen vapaasti hengittävä 150 KW, eli yli
        200 hevosvoimaa tuottanut Escortin OHC kone.
        Terveisiä asioita tutkineilta.


      • katsastettu
        päästöt kirjoitti:

        Oliko "boksi" pimeänä ja/vai/tai eikö säätöruuvia löytynyt?

        Kaikkea ns. tietoa ja huhua rittää.
        Jäänestolla ei ole mitään vaikutusta päästöihin.
        Kokeiltiin F-ryhmän ralli kilpurilla, tankki tyhjäksi, litra bensaa ja kone käyntiin.
        Päästömittari putkeen ja pikkuhiljaa kaadettiin tenttua tankkiin.
        Kun oli valutettu melkein litra tenttua, päätetttiin lopettaa, koska oikeastaan mitään ei tapahtunut ja rupesi säälittämään kallista kisakonetta.

        F-ryhmäläinen oli tässä tapauksessa 2.0 litrainen vapaasti hengittävä 150 KW, eli yli
        200 hevosvoimaa tuottanut Escortin OHC kone.
        Terveisiä asioita tutkineilta.

        Nimenomaan putos kuitenki ne ylimääräset hooceet. On sillä kuitenki merkitystä, mitä poltetaan. Kyse oli siis kossusierrasta, joka puski yli kolmatta sataa dynossa (koneelta, vetopyörästön häviöt pois laskettuna). Kaikki lasketaan! ja mitataan!


    • Retkuilija

      Rakennettiin 80-mallin tojota tercelin takaosa peltipurkin palasilla,kitillä ja pahvilla.Spraymaalia päälle.Eristeeksi tungettu uretaani meinasi räjäyttää koko paskan konttorilla mutta pysyi kumminkin kasassa ja leima tuli!

      Ps.Myytiin kulmahousuille.

      • vitsi

        et sitten pystynyt parempaan.


      • Retkuilija
        vitsi kirjoitti:

        et sitten pystynyt parempaan.

        Olis ollu kameralle käyttöä!


      • kulmahousut?

        En ole kuullutkaan tuosta termistä :)


      • tajua...
        kulmahousut? kirjoitti:

        En ole kuullutkaan tuosta termistä :)

        Niin ei kyllä aleta avaamaan.


      • tierän
        tajua... kirjoitti:

        Niin ei kyllä aleta avaamaan.

        kulumahousu on varmaan manne


      • mieleen
        tajua... kirjoitti:

        Niin ei kyllä aleta avaamaan.

        mannet oli pyyhkinyt talvella hevosen paskaa auton pohjaan ei viissi oikein monesti meisselillä kopahuttaa.


      • jofask
        mieleen kirjoitti:

        mannet oli pyyhkinyt talvella hevosen paskaa auton pohjaan ei viissi oikein monesti meisselillä kopahuttaa.

        hah hah


    • 1kg9034

      ruuveilla roiskeläpän palanen pohjaan ja massat päälle. hyvä tuli!

    • kertomuksia

      Monet kuitenkin erittäin vaarallisia temppuja.

      Tulihan sitä itsekin nuorempana teipattua kromiteippiä umpioihin, maalattua niveliä uuden näköiseksi kun oli ensin puristettu tiukaksi.
      Usein sai kohtuullisen kohtelun olemalla nöyrä "alamainen"

    • Pommi-sitikka...

      AX:n takajarruissa oli enemmän ilmaa kuin Mika Myllylän keuhkoissa. Niinpä väänsin ilmausruuvit auki, mutta ne tietysti olivat ruostuneet kiini murtuivat poikki. Porasin jämät pois ja laitoin uudet ilmausruuvit Plastic Paddingilla kiinni. Ihmeaine, kun kovettuu, vaikka jarrunestettä tihkuu läpi.

      Kuivuttuaan nesteet pysyivät sisällä ja jarrutkin toimivat.

      Moottori kusi erinäisiä nesteitä ja pohja oli aivan märkä, joten ajoin katsastusaseman pihalla isoista vesilätäköistä läpi.

      Ja joku hullu vielä maksoi rahaa tuosta pommista!

    • MasterOfAllMetal

      Paras hämäys on autokatsastus itsessään. Autoilijoilta hämätään ja huijataan miljardikaupalla rahaa tyhjästä muka liikenneturvallisuuden nimissä. Tutkimusten mukaan autokatsastuksella ei ole vaikuttavuutta liikenneturvallisuuteen. Kaikki autokatsastuksessa kävijät ovat hämäyksen huijauksen uhreja, vain tyhmät käyvät autokatsastuksessa.

      • Supperi

        Minkä ikäisellä autolla MasterofAllMetal ajaa ? ja mitkä on vuositulot ?


      • SuperMetal
        Supperi kirjoitti:

        Minkä ikäisellä autolla MasterofAllMetal ajaa ? ja mitkä on vuositulot ?

        Ostakaa osakkeita niin saatte tehdä mitä haluatte milloin haluatte missä haluatte.


      • Hitsuri

        mieltä, katsastusta tuntuu olevan yhtä montaa tasoa kuin katsastajiakin vaikka samaa aapista pitäisi lukea.
        Eniten närästää rengasraudalla olevat peltien vääntelijät, ammattitaitoinen erottaa mädän jo äänestäkin ilman rengasraudalla hakkaamista ja terveen osan rullalle taittelua.
        Vanhasta nipponista kyllä saa saumat auki jousta vasten vääntämällä uusinta näytössä ja volvostakin palkin reunat vinoon ja sisällä kulkevan muovisen bensaputken kasaan. Eikä se pyöräkotelon reikien hitsaaminen pahajuttu ole, mutta terveen pelin paikoilleen kääntely on hankalaa kun tilaa ei ole.
        Välillä tulee kieltämättä tunne että halutaan väkisin tuo lisäkatsastuksen maksu eräillä asemilla.
        Mutta usein huomautetaan kyllä aiheestakin ja nykyään onkin tapana hakea ensin vikalappu, kun jarrut ja valot suinkin toimivat.


    • maasutus

      Toimii. Järjestä saunailta. Lyöttäydy kaverin seuraan, niinkuin meillä venekerhossa. Katsurit ymmärtää ainakin hyvänpäälle. Tosin romuja et saa läpi näinkään.

      • Soon mulle heitetty.

        Kerran päin naamaa, että se on kulmahousujen keinoja.
        No kerran ennen eu-aikaa vein autoa leimalle ja hylky tuli
        alatukivarsien nivelistä. Sillon oli osat kalliita ja eu ei antanut
        tukiaisia. Naurakaa nyt toisen köyhyydellä, heko, heko.
        Sulatin kaasuliekillä ämpärimuovia sinne kuulan monttuu
        samalla piti tietysti kuumentaa kokorautaa. Sirren
        suojakumit paikoilleen ja leimalle. Tulipahan ajettua
        "kulmahousun" keinolla kolme katsastusväliä. Koska
        muovia se on se pallon välys alunalkaen, en kokenut
        huijaavani, vaan kunnostin suurella ammattitaidolla.


    • aa.

      Viimevuoden katsastuksessa Diesel savutus 1,97 ja nyt 0,58 ei remonttia vaan stp karstan poisto lisäaine ja 20 km lämmitys ajo 2000 kierrosta.että sellaist 270000 ajettu transitvm 89,eikä ollut muutakaan huomauttamista.

    • vesiraja ylhäällä

      Nuorena miehenä katsastin vanhan Kadettini, jossa oli jotain vikaakin ja ainakin liian sileät renkaat alla. Otin tyttöystävän keväisessä minihamosessaan mukaan. Sen verran insinööri vilkuili vaivihkaa auton alta tyttösen hoikkia sääriä, ettei kai jaksanut kaikkea autossa niin tarkasti katsoa... Leima tuli ja pian seuranneessa takatalvessa pöräytin niillä silestoneilla pientareelle, sama tyttöystävä kyydissä.

      • s.uikkpää.

        Se olikin varmaan puutteessa oleva nössö, se katsastaja. Itse vain nauraisin että ompa susiruma ämmä!!


    • vaihtaja.

      Kerran menin tarkastukseen vähän liian kuluneet kesäkumit alla, otti oikein pumpusta kun setä alkoi mittailemaan urasyvyyksiä. Oli siinä rajalla ja pelkäsin että pitää ostaa uudet kumit ja käydä konttorilla näyttämässä niitä. Ei onneksi laittanut mitään merkintää, yks kumi tais olla vähän alta rajojen ja ei muuta kuin baanalle.

      Onneksi autoni katsastusaika on sellainen, että sinne voi mennä sekä talvi- että kesäkumeilla (aikavaraus sen mukaan että voi paremmilla kumeilla mennä sinne).

      Pari seuraavaa kertaa katsastukseen talvikumeilla -> ei mitään ongelmaa ja turvallista matkaa (ei kuitenkaan hirvikolaria...). Kotiin päästyäni sit kesäkumit alle ettei kalliit nastakumit kulu turhaan asfaltilla. Kesällä sit jänskätti ajaa josko joutuu rengasratsiaan mut toisaalta jos "katsastussetä ei ole renkaista maininnu mitään toukokuun puolivälissä käydessäni" sitä on voinut olla täysin tietämätön asiasta ja kenen jos katsastajan luulisi olevan asiantuntija tässä asiassa...

      Nyt noi "sileät" ovat olleet jossain rengasliikkeen lavalla pari vuotta, mutta näin sain pari kesää lisää ajoaikaa....

      • apina__

        Ihan samaa taktiikkaa käytän että katsastan mielummin lumisena aikana että saa talvirenkaat alle. Kesärenkailla ei ole asiaa katsastukseen.

        Yhdessä entisessä autossa ohjaustehostin vuoti niin aina ennen katsastusta oli hyvä pyyhkäistä ohjaustehostin kuivaksi ja läpi meni.

        Kuulin juttua että joku oli laittanut tupakka-askin ruostereiän kohdalle ja runsaasti massaa päälle. Katsastusmies kuitenkin löysi sen tupakka-askin.


      • hämärämies 2
        apina__ kirjoitti:

        Ihan samaa taktiikkaa käytän että katsastan mielummin lumisena aikana että saa talvirenkaat alle. Kesärenkailla ei ole asiaa katsastukseen.

        Yhdessä entisessä autossa ohjaustehostin vuoti niin aina ennen katsastusta oli hyvä pyyhkäistä ohjaustehostin kuivaksi ja läpi meni.

        Kuulin juttua että joku oli laittanut tupakka-askin ruostereiän kohdalle ja runsaasti massaa päälle. Katsastusmies kuitenkin löysi sen tupakka-askin.

        kun on vievinään auton katsastukseen, eikä viekkään- tosi hämy.


      • Job Ari
        hämärämies 2 kirjoitti:

        kun on vievinään auton katsastukseen, eikä viekkään- tosi hämy.

        Kostean illan jälkeen kuvasin katastusinssin nussimassa venäläistä huoraa. Nyt menee autot heittämällä läpi, vihjasin että mahtaako inssin vaimo tietää kuvista...


      • Skannaa.
        hämärämies 2 kirjoitti:

        kun on vievinään auton katsastukseen, eikä viekkään- tosi hämy.

        Nehän tulee kohta joka partioauton varustukseen; nehän kuvaa liikennevirtaa ja rek. tunnuksen perusteella ilmoittavat piippaamalla heti onko ajoneuvo varastettu, vuosittaiset verot pystyssä tai katsastamaton auto.
        Hyvä uudistus, lusmut pysäytetään.


      • löytyyyy
        Skannaa. kirjoitti:

        Nehän tulee kohta joka partioauton varustukseen; nehän kuvaa liikennevirtaa ja rek. tunnuksen perusteella ilmoittavat piippaamalla heti onko ajoneuvo varastettu, vuosittaiset verot pystyssä tai katsastamaton auto.
        Hyvä uudistus, lusmut pysäytetään.

        Itse vein joskus vanhan toyota katsastukseen melkeen täydellä bensa tankilla, noh siellä tankin yläpuolella oli jotain pientä reikää,oli sitten bensaa loiskunut ja valunut niin että selvästi katsastuksessa näkyi.

        Ennen uusinta katsastusta ajelin melkein tyhjällä tankilla vesi sateessa pitkiä matkoja että huuhtouhu valuma jäämät pois. Uusintaan vein melkein tyhjällä tankilla ja kappas tankkihan ei enää vuoda bensaa :D


      • Pluedo
        löytyyyy kirjoitti:

        Itse vein joskus vanhan toyota katsastukseen melkeen täydellä bensa tankilla, noh siellä tankin yläpuolella oli jotain pientä reikää,oli sitten bensaa loiskunut ja valunut niin että selvästi katsastuksessa näkyi.

        Ennen uusinta katsastusta ajelin melkein tyhjällä tankilla vesi sateessa pitkiä matkoja että huuhtouhu valuma jäämät pois. Uusintaan vein melkein tyhjällä tankilla ja kappas tankkihan ei enää vuoda bensaa :D

        Et näköjään ollenkaan ymmärrä miksi tuohon vuotoon puututtiin. Juuri sinunkaltaistesi takia me kaikki kärsimme.


      • vanha suikkapää
        Pluedo kirjoitti:

        Et näköjään ollenkaan ymmärrä miksi tuohon vuotoon puututtiin. Juuri sinunkaltaistesi takia me kaikki kärsimme.

        Vaan annappa olla, kun tulee katsastukseen , siihen ensimmäiseen, niin kolmeen kertaan kysellään,
        etteikö nyt jotain pientä vikaa sitten löytynyt. Mutta hauskoista jutuista oli kyse.
        Kerran kauan,kauan sitten, olin katsastamassa henkilöautoa ja tällä 300 cm pitkällä teroitetulla rautakangella sain suurin ponnistetuksi irti pellin, jossa luki Karjala III ,tämä pelti oli liimattu kiinni
        helmakoteloon alustamassalla ja pellin alta paljastuivat naisten sukkahousut.
        Näitä hetken ihmeteltyäni, jatkoin tutkimusta ja löysin yksinäisen villasukan joka oli asetettu tukemaan
        koko viritystä, löydösten lattialla ollessa , ilmoitin ajoneuvon omistajalle olevani tyytymätön korjaustapaan, jolloin hän kertoi hitsaavansa sen perhanan kotelon, ja otti mukaansa ne sukkahousut.


      • Aja loppuun saakka
        apina__ kirjoitti:

        Ihan samaa taktiikkaa käytän että katsastan mielummin lumisena aikana että saa talvirenkaat alle. Kesärenkailla ei ole asiaa katsastukseen.

        Yhdessä entisessä autossa ohjaustehostin vuoti niin aina ennen katsastusta oli hyvä pyyhkäistä ohjaustehostin kuivaksi ja läpi meni.

        Kuulin juttua että joku oli laittanut tupakka-askin ruostereiän kohdalle ja runsaasti massaa päälle. Katsastusmies kuitenkin löysi sen tupakka-askin.

        Kokeilin kerran kevään karhealla asfaltilla. Kun siihen tersävyö kului reikiä, alkoi ilmat vajua. Ei kerralla ja yllättäen vaan hitaasti ja hivuttamalla. Takarenkaasa tietty. Edessä oli piirun verran paremat. Enpä huomannut mitään kummallista, mutta sitten keskellä kesää uudet kumit alle. Oli paljon ajoa eikä niin kaukana kotoa. Täytyihän sitä kokeilla.


      • suikkastoori
        vanha suikkapää kirjoitti:

        Vaan annappa olla, kun tulee katsastukseen , siihen ensimmäiseen, niin kolmeen kertaan kysellään,
        etteikö nyt jotain pientä vikaa sitten löytynyt. Mutta hauskoista jutuista oli kyse.
        Kerran kauan,kauan sitten, olin katsastamassa henkilöautoa ja tällä 300 cm pitkällä teroitetulla rautakangella sain suurin ponnistetuksi irti pellin, jossa luki Karjala III ,tämä pelti oli liimattu kiinni
        helmakoteloon alustamassalla ja pellin alta paljastuivat naisten sukkahousut.
        Näitä hetken ihmeteltyäni, jatkoin tutkimusta ja löysin yksinäisen villasukan joka oli asetettu tukemaan
        koko viritystä, löydösten lattialla ollessa , ilmoitin ajoneuvon omistajalle olevani tyytymätön korjaustapaan, jolloin hän kertoi hitsaavansa sen perhanan kotelon, ja otti mukaansa ne sukkahousut.

        jo pitkään oli Suikkapäätä vituttanut katsastukseen tuotujen autojen heikko kunto ja hatarat katsastusviritykset joista näki että katsastusmiestä pidetään aivan tyhmänä tollona jos kuvitellaan että ko. viritykset jäisivät huomaamatta. Viimein perjantaina 13. päivä vuonna miekka ja kirves Suikkapään mitta tuli täyteen kun ruostevikoja etsittäessä pakkeli-kanaverkko-höyhen viritys tippui niskaan. Suikkapää sai raivokohtauksen, paiskasi suikkalakin lattiaan ja polki sen littanaksi karjuen asiakkaalle naama punaisena painokelvottomia sanoja sekä marssi oitis pomon luo ottamaan lopputilin. Tänä päivänä kyseinen suikkapää majailee siltojen alla täysin alkoholisoituneena puliukkona...


      • s.uikkapää..
        Aja loppuun saakka kirjoitti:

        Kokeilin kerran kevään karhealla asfaltilla. Kun siihen tersävyö kului reikiä, alkoi ilmat vajua. Ei kerralla ja yllättäen vaan hitaasti ja hivuttamalla. Takarenkaasa tietty. Edessä oli piirun verran paremat. Enpä huomannut mitään kummallista, mutta sitten keskellä kesää uudet kumit alle. Oli paljon ajoa eikä niin kaukana kotoa. Täytyihän sitä kokeilla.

        Hyvä "kikka" toimimattomaan valojenkorkeudensäätöön on, että ottaa lähivalopolttimon siltä puolelta pois, missä korkeudensäätö ei pelaa. Tällöin katsastaja merkkaa vain vian "palaneesta polttimosta", koska korkeudensäädöntoimintaahan ei voi nähdä. Tällöin välttyy "korkeudensäädön toimimattomuudesta"-merkinnästä! Polttimo vain takaisin ja taas mennään! Edes poliisit eivät puutuu koska rek.otteella merkintä lähivalonpolttimosta eikä korkeudensäädöstä!


      • hyvä vinkki
        s.uikkapää.. kirjoitti:

        Hyvä "kikka" toimimattomaan valojenkorkeudensäätöön on, että ottaa lähivalopolttimon siltä puolelta pois, missä korkeudensäätö ei pelaa. Tällöin katsastaja merkkaa vain vian "palaneesta polttimosta", koska korkeudensäädöntoimintaahan ei voi nähdä. Tällöin välttyy "korkeudensäädön toimimattomuudesta"-merkinnästä! Polttimo vain takaisin ja taas mennään! Edes poliisit eivät puutuu koska rek.otteella merkintä lähivalonpolttimosta eikä korkeudensäädöstä!

        Pitäisköhän sinne umpioon kuitenkin laittaa palanut poltin paikalle katsastuksen ajaksi, tarkistaako se saatanan suikkapää että siellä näkyy poltin paikallaan? Polttimoa ei käsittääkseni kannata kovin kauaa pitää pois paikaltaan koska umpioon saattaa päästä kosteutta ja likaa. Liitintä ei voine myöskään irrottaa konehuoneen puolelta, koska sen huomaa heti.

        Entä sitten, jos menee vuoden päästä katsastukseen ja jälleen sama umpio pimeenä, sehän näkyy rek. otteesta mitä viimeeksi on ollut vialla. Tietysti jos pistää auton myyntiin niin se sitten seuraavan omistajan murhe.... Onhan se tietysti halvempaa käydä korjaamassa korkeudensäätöhomma vuoden aikana kuin kuukauden aikana ja maksaa viel uusintanäytöstä...


      • Kuido
        s.uikkapää.. kirjoitti:

        Hyvä "kikka" toimimattomaan valojenkorkeudensäätöön on, että ottaa lähivalopolttimon siltä puolelta pois, missä korkeudensäätö ei pelaa. Tällöin katsastaja merkkaa vain vian "palaneesta polttimosta", koska korkeudensäädöntoimintaahan ei voi nähdä. Tällöin välttyy "korkeudensäädön toimimattomuudesta"-merkinnästä! Polttimo vain takaisin ja taas mennään! Edes poliisit eivät puutuu koska rek.otteella merkintä lähivalonpolttimosta eikä korkeudensäädöstä!

        Monet itkut olen kuullut tuota yrittäneiltä.


      • jgoierjhbioejhg0943h
        hyvä vinkki kirjoitti:

        Pitäisköhän sinne umpioon kuitenkin laittaa palanut poltin paikalle katsastuksen ajaksi, tarkistaako se saatanan suikkapää että siellä näkyy poltin paikallaan? Polttimoa ei käsittääkseni kannata kovin kauaa pitää pois paikaltaan koska umpioon saattaa päästä kosteutta ja likaa. Liitintä ei voine myöskään irrottaa konehuoneen puolelta, koska sen huomaa heti.

        Entä sitten, jos menee vuoden päästä katsastukseen ja jälleen sama umpio pimeenä, sehän näkyy rek. otteesta mitä viimeeksi on ollut vialla. Tietysti jos pistää auton myyntiin niin se sitten seuraavan omistajan murhe.... Onhan se tietysti halvempaa käydä korjaamassa korkeudensäätöhomma vuoden aikana kuin kuukauden aikana ja maksaa viel uusintanäytöstä...

        harvemmin kellään on niin paljon kuormaa että ajovalot näyttäisivät tarpeettoman ylös ja häikäisyn pystyy välttämään katsomalla muualle kuin vastaantulevan auton valoihin, näinhän toimitaan pimeälläkin ajaessa!
        Paljon tärkeämpi varuste mielestäni olisi ajovalojen pesuri, suomessa on paljon useammin kurakelejä kuin raskasta kuormaa peräkontissa. No onhan valojen pesuunkin vaihtoehto, pysähtyy huoltoasemalla pesemään valot tai pyyhkii tarvittaessa vaikka lumella puhtaammaksi jos alkaa kura haitata huomattavasti valotehoa.
        Molemmat varusteet on niin heikosti toteutettu autoissa että ne ovat useasti rikki jolloin eivät täytä tehtäväänsä jokatapauksessa. Ihan turhia ja jonniinjoutavia vekottimia, nämäkin on varmasti säätänyt pakolliseksi jokin ajokortiton kirjoituspöytänsä taakse homehtunut teoriapelle virkamies.


      • Morto
        jgoierjhbioejhg0943h kirjoitti:

        harvemmin kellään on niin paljon kuormaa että ajovalot näyttäisivät tarpeettoman ylös ja häikäisyn pystyy välttämään katsomalla muualle kuin vastaantulevan auton valoihin, näinhän toimitaan pimeälläkin ajaessa!
        Paljon tärkeämpi varuste mielestäni olisi ajovalojen pesuri, suomessa on paljon useammin kurakelejä kuin raskasta kuormaa peräkontissa. No onhan valojen pesuunkin vaihtoehto, pysähtyy huoltoasemalla pesemään valot tai pyyhkii tarvittaessa vaikka lumella puhtaammaksi jos alkaa kura haitata huomattavasti valotehoa.
        Molemmat varusteet on niin heikosti toteutettu autoissa että ne ovat useasti rikki jolloin eivät täytä tehtäväänsä jokatapauksessa. Ihan turhia ja jonniinjoutavia vekottimia, nämäkin on varmasti säätänyt pakolliseksi jokin ajokortiton kirjoituspöytänsä taakse homehtunut teoriapelle virkamies.

        Olet aivan pihalla kommentoimastasi aiheesta. Tekstissäsi on niin paljon virheitä, että en jaksa alkaa niitä korjaamaan.


      • sdjgjsdgjg
        Skannaa. kirjoitti:

        Nehän tulee kohta joka partioauton varustukseen; nehän kuvaa liikennevirtaa ja rek. tunnuksen perusteella ilmoittavat piippaamalla heti onko ajoneuvo varastettu, vuosittaiset verot pystyssä tai katsastamaton auto.
        Hyvä uudistus, lusmut pysäytetään.

        "Nehän tulee kohta joka partioauton varustukseen; nehän kuvaa liikennevirtaa ja rek. tunnuksen perusteella ilmoittavat piippaamalla heti onko ajoneuvo varastettu, vuosittaiset verot pystyssä tai katsastamaton auto.
        Hyvä uudistus, lusmut pysäytetään."

        Paitsi että näitä ei näillänäkymin ole tulossa tavallisen poliisiauton varustukseen lähivuosina.
        Monessa maassahan nämä ovat jo yleisessä käytössä mutta suomessa niiden käyttöönottoa ei olla vielä edes suunniteltu.
        Eli tuskinpa niitä nähdään yli 5% poliisiautoista lähimmän 6v aikana.
        Taidat olla se sama kaveri joka selittelee joka palstalla että niitä on jo lähes kaikissa poliisiautoissa vaikka näin ei ole


    • Opiskellut

      Opiskeluajan kepposena sököt etuiskarit sai läpi katsastuksesta kun ruuvasi kallistuksenvaimentimen tiukalle. Katsastajaksi sattui nuori nainen, joka painoi kämmenillä auton kulmaa alaspäin, mutta kevyen naisen painaessa auton kulma ei liikahtanut juurikaan, koska kallistuksen vaimennin vastusti liikettä.

    • Mysteerismies

      Fareklan hiomatahnaa, karvalaikkaa porakoneella. Umpion muovi kirkastui, mutta katsastuksessa iski ongelma. Hiottu lyhdyn etumuovi hajotti valonsäteitä niin, ettei lehmäpitäjän katsastusmies saanut selkeää valokuviota tarkastuspömpeliinsä. Katsastusmies syytti olemattomasta valokuviosta pilipalipolttimoa, mutta polttimo oli merkkikampe. Katsastusmies ihmetteli ja tutki miksi kirkkaan heijastimen ja "lasin" omaavaa umpio ei näytä tarkastuspönttöön selvää kuviota. Jätin sanomatta että oli hionut umpion "lasin". Leima tuli ja auto myyntiin.

      • mmää

        perkele


      • Sapa

        Juuri tuon takia en "usko miehen sanaan" kun joku kertoo korjaavansa jonkin kohteen, vaan merkitsen kaikki viat välittämättä siitä, että tuleeko siitä hylky tai merkintä rekisteriotteelle. Olen liikaan nähnyt näitä "luotettavia miehiä", jotka myyvät viallisen auton ehjänä ja todistelevat asiaa sillä, että auto on juuri katsastuksessa hyväksytty. Toimintatapani johtunee siitä, että olen perimältäni suomalainen.


    • eiköauton pitäisi

      olla kunnossa kun sen katsastaa ihme venkoiluu tollanen

    • Melkein uusi talliss

      Varmaan joidenkin mielestä on hauskaa huvia naureskella, kun romu meni katsastuksesa läpi, vaan onko sellaisella romulla sitten kiva ajella?

      • tgq´t´09

        Pääsee sillä peremmin kuin kävelemällä


    • NISSAN Primera 1990

      Paikkasin takapyörän lokasuojakotelon composiitilla.

      Oli helevetin hankalan muotoinen kohta ja olihan se tuhruuta hartsin ja niiden lasikuitulappusten kanssa, mutta hyvä tuli ja pysynyt siinä kiinni kuin tauti jo kolmatta vuotta...=) Päälle levittelin paksulti vielä massaa, joten eipä ole inssi moista viritystä huomannut.

      • Autoilija vai?

        No kyllä se sieltä alas tulee ennen pitkää, nimittäin ruostuminen siellä ei ole loppunut ellet ole puhdistanut ja suojannut rustunutta aluetta. Sekään ei yleensä tee muuta kuin hidasta rosteen etenemistä.

        Muista vaan ettet vaan myy sitä autoa eteenpäin koska seuraavassa katsastuksessa kun inssi huomaa tämän idiootti viritelmän niin sitten on taas yksi itkevä nainen enemmän maailmassa ja niitä on jo muutenkin ihan riittämiin.

        Kolarituvallisuudesta et selvästikkään ymmärrä mitään, mutta ethän sinä koskaan tule sillä autolla kolariin joutumaan. Olet toki niin hyvä kuski ettei edes läheltäpititilanteita tule. Saatikka sitten kunnon kylkikolareita.

        Toivon vain ettei se ruoste leviä sinne iskarin yläpäähän koska on ikävää jos kuopassa perä putoaa alas kun iskari tulee pyöräkotelosta läpi. Sillä autolla ei sitten ajella enää.

        En ole koskaan ymmärtänyt minkä takia ihmiset korjaavat ylipäätänsä autoaan lasikuidulla sun muilla peltipurkeilla. Yleensä näihin virityksiin menee enemmän aikaa ja hermoja kuin siihen että olisi vienyt sen jonnekin korjaamolle ja antanut sällien hitsata reikän kohdalle kunnon paikka.
        Toki tässä on taas tämä rahatekijä. Kun ei ole rahaa niin ei voi korjatakkaan. Tupakkaan ja viinaan sitä rahaa löytyy vaikka joka päivä.

        Lasketaanpas tupakka-aski on noin 5.20 €(en muista tarkkaa hintaa kun en tupakoi. jos poltat kaksi askia päivässä se tekee 10.40 € päivässä. Se kertaa seitsemän on 72.28 €
        Kuukaudessa se tekee 291.2 €! Sillä saa jo aika ison paikan laitettua molempiin helmoihin jollain pikku verstaalla.

        Siihen kaljat, sanotaan 0.5 l on noin 2.80 €
        ja sanotaan vielä että perus jantteri vetää sellaisia viikon aikana 0-5 kpl (koska on niitäkin jotka juo kerran kuussa ja harvemmin, mutta lasketaan tämän 5 kpl:n mukaan)

        Elikkä viikossa tekee 14 €
        Kuukaudessa 56 €

        Elikkä kuukaudessa tekee yhteensä 347.2 €

        Perkskutarallaa! jos säästäisi nuo rahat esimerkiksi possupankkiin niin kuun lopussa voisi hyvin viedä auton vaikka määräaikaishuoltoon! (ei toki koske kaikkia automalleja ja merkkejä, mutta perussetin pystyisi tekemään lähes kaikkiin autoihin. Öljyt, suodattimet, tulpat)

        Tuolla rahalla saisi korjattua vähän isommatkin reijät ja ympäri autoa.
        Eikun poijaat aletaan säästämään pariviikkoa ennen katsastusta. Alkoholi ja tupakkarahat suoraan possupankkiin. On sitten rahaa korjailla alapallonivelet, raidetangonpäät, jarrut, yms. viat mitä voi ilmetä. Tulee sitten pidettyä samalla tipattoman kuun ja tupakka tauon. Jos oikein tekee mieli tupakkaa niin kyllä tosi sikke mies saa pummattua kavereilta.


        Kyllä näin on! 347.2 € kuukaudessa! 4166.4 € vuodessa! Sillä korjailee jo vähän isompaakin vikaa.


      • NISSAN Primera 1990
        Autoilija vai? kirjoitti:

        No kyllä se sieltä alas tulee ennen pitkää, nimittäin ruostuminen siellä ei ole loppunut ellet ole puhdistanut ja suojannut rustunutta aluetta. Sekään ei yleensä tee muuta kuin hidasta rosteen etenemistä.

        Muista vaan ettet vaan myy sitä autoa eteenpäin koska seuraavassa katsastuksessa kun inssi huomaa tämän idiootti viritelmän niin sitten on taas yksi itkevä nainen enemmän maailmassa ja niitä on jo muutenkin ihan riittämiin.

        Kolarituvallisuudesta et selvästikkään ymmärrä mitään, mutta ethän sinä koskaan tule sillä autolla kolariin joutumaan. Olet toki niin hyvä kuski ettei edes läheltäpititilanteita tule. Saatikka sitten kunnon kylkikolareita.

        Toivon vain ettei se ruoste leviä sinne iskarin yläpäähän koska on ikävää jos kuopassa perä putoaa alas kun iskari tulee pyöräkotelosta läpi. Sillä autolla ei sitten ajella enää.

        En ole koskaan ymmärtänyt minkä takia ihmiset korjaavat ylipäätänsä autoaan lasikuidulla sun muilla peltipurkeilla. Yleensä näihin virityksiin menee enemmän aikaa ja hermoja kuin siihen että olisi vienyt sen jonnekin korjaamolle ja antanut sällien hitsata reikän kohdalle kunnon paikka.
        Toki tässä on taas tämä rahatekijä. Kun ei ole rahaa niin ei voi korjatakkaan. Tupakkaan ja viinaan sitä rahaa löytyy vaikka joka päivä.

        Lasketaanpas tupakka-aski on noin 5.20 €(en muista tarkkaa hintaa kun en tupakoi. jos poltat kaksi askia päivässä se tekee 10.40 € päivässä. Se kertaa seitsemän on 72.28 €
        Kuukaudessa se tekee 291.2 €! Sillä saa jo aika ison paikan laitettua molempiin helmoihin jollain pikku verstaalla.

        Siihen kaljat, sanotaan 0.5 l on noin 2.80 €
        ja sanotaan vielä että perus jantteri vetää sellaisia viikon aikana 0-5 kpl (koska on niitäkin jotka juo kerran kuussa ja harvemmin, mutta lasketaan tämän 5 kpl:n mukaan)

        Elikkä viikossa tekee 14 €
        Kuukaudessa 56 €

        Elikkä kuukaudessa tekee yhteensä 347.2 €

        Perkskutarallaa! jos säästäisi nuo rahat esimerkiksi possupankkiin niin kuun lopussa voisi hyvin viedä auton vaikka määräaikaishuoltoon! (ei toki koske kaikkia automalleja ja merkkejä, mutta perussetin pystyisi tekemään lähes kaikkiin autoihin. Öljyt, suodattimet, tulpat)

        Tuolla rahalla saisi korjattua vähän isommatkin reijät ja ympäri autoa.
        Eikun poijaat aletaan säästämään pariviikkoa ennen katsastusta. Alkoholi ja tupakkarahat suoraan possupankkiin. On sitten rahaa korjailla alapallonivelet, raidetangonpäät, jarrut, yms. viat mitä voi ilmetä. Tulee sitten pidettyä samalla tipattoman kuun ja tupakka tauon. Jos oikein tekee mieli tupakkaa niin kyllä tosi sikke mies saa pummattua kavereilta.


        Kyllä näin on! 347.2 € kuukaudessa! 4166.4 € vuodessa! Sillä korjailee jo vähän isompaakin vikaa.

        Olepa nassikka hilijaa =)

        Tottakai putsasin siitä kaikki ruosteet pois ja pesin vielä sinolilla lopuksi pelliltä rasvatkin pois. Composiitti tarttuu siihen kuin tauti.

        Auton olen jo myynyt =)

        Mitä tuo loppu paatos oli? Lyhennätkö tähän yhteen virkeeseen, niin joku jaksaisi lukeakin =)


      • Autoilija vai?
        NISSAN Primera 1990 kirjoitti:

        Olepa nassikka hilijaa =)

        Tottakai putsasin siitä kaikki ruosteet pois ja pesin vielä sinolilla lopuksi pelliltä rasvatkin pois. Composiitti tarttuu siihen kuin tauti.

        Auton olen jo myynyt =)

        Mitä tuo loppu paatos oli? Lyhennätkö tähän yhteen virkeeseen, niin joku jaksaisi lukeakin =)

        Kyllä se vaan niin on että suomalainen kusettaa suomalaista enemmän kuin kukaan muu. Maahanmuuttajia syytetään mistä sattuu joskus syystä ja toisinaan syyttä, mutta kyllä kaikkein suurimmat kusettajat ovat supisuomalaiset itse.

        Viallisten autojen myyminen on hieman riskaapeli homma koska jos autolla tapahtuu kuolonkolari niin kyllä sinut sieltä esiin vedetään ja kalliiksi tulee.

        Mitä nassikkaan tulee niin voit käydä tarkistamassa ihmistyypin muskarissa. Sieltä niitä on. Koska joukossamme näyttää olevan joku tyhmempi.

        Mitä sitten taas lyhennelmään tulee niin lue vaan siitä ihan omaan tahtiin. Vaikka tavaamalla jos helpottaa. Voin myös suositella rivi per päivä tyyppistä lukutapaa niin menee noinkin pitkän tekstin lukeminen ihan hujauksessa.


    • Tehoaa

      Ruiskuttelet alustamassaa sellaisiin niveliin, mitkä eivät varmasti anna periksi. Katsatusukot joukolla yrittävät vängätä näitä kohtia unohtaen kaiken muun.

      • Autoilija vai?

        Niveliin? Nyt en kyllä ymmärrä, täytyy varmaan pyytää sinua vääntämään rautalangasta malli että ymmärtäisin miksi joku kiinnostuisi massatuista nivelistä?

        Ehjän pellin massaamisen vielä ymmärrän mutta nivelet? Tuo nyt ihan uutta vaseliinia kumeihin ja nivelkippeihin ja mustaa spay maalia metalliosiin on tullut nähtyä, mutta en vielä tuota.

        No kukin yrittää hölmöillä tyylillään.


    • Amis 20 vuotiseksi

      Tukivarren päässä on nivelet, ja niihin vain mönjää päälle, mitä hyvänsä. Massa on ruosteenesto kiinnitysruuveja varten pölvästi.

      • Autoilija vai?

        Siitä huolimatta en ymmärrä logiikkaasi, turhaa ajan haaskaamista, mutta sitähän amiksilla on. Vai?

        Mutta ei yrittänyttä laiteta, vai miten se meni?


    • Peräruiskeenantajal

      Kaikki amiksetkaan eivät suinkaan ole tyhjänpäiväisiä ääliöitä.

    • kut7uy

      En voi kuvitellakkaan maksavani rasvanäpeille satojen eurojen tuntipalkkaa pellin hitsauksesta siksi kanaverkko ja pakkeli on parempi vaihtoehto. Ilman matuja työnantajakustannukset olisivat matalia ja olisi varaa ostaa rasvanäpi palveluita.

      • Anonyymi

        Heh! Ei toimi tuollainen "korjaus". Katsastaja tajuaa sen heti ellei ole täysi ääliö.

        Mistä ihmeestä olet löytänyt noin kalliin "rasvanäpin"? Itse hitsautin autoani pohjasta noin kuukausi sitten ja se maksoi 80 tai 90 euroa, en muista kumpi.


    • Loistoidea

      Kusin autooni noin kaksi viikkoa ennen katsastusta. Syytin kissaa; inssi viitsinyt testailla esim.valoja, jotka ovatkin rikki. Läpi meni. Haju haittaa yllättävän vähän, kun ajaa ikkunat auki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1957
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1691
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1638
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1527
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1485
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1377
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1213
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe