Toimiiko VW-huolto

pk-seudulla?

Olen ajatellut vaihtaa vaihteeksi folkkariin, mutta toimiiko nykyinen, kuulemani mukaan takaisin maahantuojan omistuksen siirtynyt, VW-huolto pk-seudulla hyvin vai huonosti?
Ainakin takavuosina pk-seudun VW-huollon maine oli suorastaan legendaarisen huono.

36

10826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      Olen huollattanut autoani vv:n huollossa Vantaalla ja Herttoniemessä. Vantaalta ei muuta pahaa sanottavaa ole, kuin että yhteydet julkisilla ovat ns. perseestä. :D

      Sen sijaan Herttoniemessä en enää asioi. Vaihdatin tuulilasin ja tulin aamulla autoa hakemaan (kun sanoivat sen olevan silloin valmis - ja lupasivat vielä ilmoituksen kännykkään).

      Katsoin tullessani, että tuossahan se auto seisoo, pihalla. Ilmoitusta kännykkään ei kuitenkaan ollut tullut, joten kaivoin taskusta kirjan ja siirryin kahvikupilliselle paikan kahvioon.

      Nautin kahvistani tuollaiset 1,5 tuntia, jonka jälkeen kävelin kysymään autosta tiskiltä. Nopea vilkaisu koneelle ja "on juuri valmistunut, että viesti ei varmaan vielä ole lähtenyt". Seisoi vain siinä samassa paikassa edelleen, eikä muuten ollut siirtynyt milliäkään. Että hyvinpä hommat hoitavat pihatiloissa...

      Työn laadusta sinänsä ei ole valittamista, mutta suoranainen valehtelu tiskillä takasi sen, että oli viimeinen kerta siellä.

      Onkohan yleistäkin Herttoniemessä päin? Siellä toimivan Rellun huollon kanssa saanut riidellä useamminkin... :)

      • luultavasti

        samaa tasoa kuin se oli Stockmannin omistuksessa. Pelkkää huolimattomuutta, asiakkaan kusetusta, katteettomia lupauksia.
        Terveisin nimimerkillä:
        Kolme tulppaa vaihdettu, laskussa 5 litraa öljyä vaikka tilavuus max 4 litraa suodattimen kanssa, joku letku irti konehuoneesta, takaluukku unohtunut auki, litra öljyä lipsahti koneen/pakosarjan päälle, luvattua alennusta seuraavassa huollossa ei tullut, huoltojamppa haki auton ilman penkinsuojaa ja kahvikuppi kädessä, vittu näitä riittää...


      • 3bg

        Aika tapauskohtaistahan se on joten mitään yhtä totuutta ei voi antaa, etenkin kun alueella on useita eri VW huoltoketjuja: esim. VW-Auto, Laakkonen, Metro-Auto. Lisäksi "epäviralliset" kohtuu maineessa oleva Leppäsuon korjaamo ja Pohjois-Helsingin auto.
        Eiköhän noilla sen verran pärjää ettei autoa tuon takia kannata jättää väliin.


      • palvelua
        luultavasti kirjoitti:

        samaa tasoa kuin se oli Stockmannin omistuksessa. Pelkkää huolimattomuutta, asiakkaan kusetusta, katteettomia lupauksia.
        Terveisin nimimerkillä:
        Kolme tulppaa vaihdettu, laskussa 5 litraa öljyä vaikka tilavuus max 4 litraa suodattimen kanssa, joku letku irti konehuoneesta, takaluukku unohtunut auki, litra öljyä lipsahti koneen/pakosarjan päälle, luvattua alennusta seuraavassa huollossa ei tullut, huoltojamppa haki auton ilman penkinsuojaa ja kahvikuppi kädessä, vittu näitä riittää...

        Vein vw ventoni automaatti laatikko huoltoon vantaalle,siellä nämä tunarit pudotti minun autoni 2,5 m korkeudelta tunkilta suoraan lunastus kuntoon eikä siin mitään,vakuutus maksoi vähän ylimääräistkin ja huoltopäällikkö oli erittäin mukava ja ystävällinen MUTTA tämä sijaisauton antajan/automyyjän mielestä koko onnettomuus oli minun syytä ja oli minua kohtaa ERITTÄIN tyly ja sanoi että sulle ei mitää sijais autoo anneta ja lopulta ku sain auton parix viikkoo nii tämä tyly herra käski aina 3:n päivän välein tulla autoo näyttää ihan vittuillaakseen


      • pk

        lasit kannattaa vaihtaa tuulilasivarikko homma käy ja on puolet halvempi kun volkkarin huollossa huolto merkki liikkeessä on aika valohoitoo ja rahat pois siisti yksityis korjaamo tekee hyvää jälkeä edullisemmin kuhan malttaa etsiä niin saa kunnon palvelua ja maksat työstä eikä paskalla istumisesta


    • en tiedä

      mutta Savossa on huono huolto joka puolella. Vaihdoin sen takia VW Polon Opeliin.

      • AVR

        Eipä ole kehumista Lahdessakaan. Auto ollut nyt kuukauden huollossa, kun merkkikorjaamon asentama tuulilasi vuoti vettä sähköjärjestelmään. Tunnustivat sentää, että vika on siellä tehty. Ensimmäinen viikko meni siihen, että syy selvisi - sitten onkin ollut sijaisauto käytössä.


    • suuttimenostaja

      Töiden vastaanottajien erikoisen ylimielinen asenne karistaa kyllä todelliset avuntarvitsijat muualle. Onneksi nykyään on vaihtoehtoja.

      • Anonyymi

        👍totta


    • Onko kokemuksia?

      Autofit-ketjuun kuuluva AH-Auto mainostaa olevansa erikoistunut VAG-merkkeihin. Kertokaa kokemuksia kannattaako Volkkarin määräaikaishuolto teettää täällä.

      • Audi A6 C6/4F

        Oman kokemukseni pohjalta voin kyllä suositella! A6:n iso longlife-huolto ja jakohihnan vaihto suijui mallikkaasti. Erona merkkiliikkeen huoltoon on hinta. Yrittäjällä tuntui olevan asenne kohdallaan.


      • Unicorny
        Audi A6 C6/4F kirjoitti:

        Oman kokemukseni pohjalta voin kyllä suositella! A6:n iso longlife-huolto ja jakohihnan vaihto suijui mallikkaasti. Erona merkkiliikkeen huoltoon on hinta. Yrittäjällä tuntui olevan asenne kohdallaan.

        on kyllä mennyt totaalisesti hermot ton VW huollon kanssa. Monesti olen siellä autoani käyttänyt, mutta nyt oli vika tikki!

        Tuolta löytyy tuo aloittamani keskustelu:http://keskustelu.suomi24.fi/node/8361372


    • ....

      Hyvin toimii jos ei ole muuta vikaa kuin määräaikaishuolto. Huollon saa myös tilattua suht helposti. Ensin soitin, Kukaan huoltotyönvastaanottajista ei vastannut, joten neiti pyysi numeroni, jotta soittavat minulle päin. Vuorokauteen ei kuulunut mitään, no eikun nettiin varaamaan aikaa, tiedot sinne, no vastausta ei tullut sieltäkään, joten taas soittamaan, kolmannella kerralla onnisti, tarkasti myös nettitilaukseni ja siellä se oli, mutta totesi vain, että ei ole kukaan vastannut ja lupasi poistaa sen sieltä, eli ei mennyt kuin 2 päivää ja sain määräaikaishuollon varattua, onneksi ei ole Passatissa taaskaan mitään ylimääräistä vikaa, pelkkä määräaikais....., eiks oo helppoa helsingissä.

      • pekka karvonen

        Omaa hölmöyttäni/laiskuuttani olen autoni Herttoniemessä tähän saakka huollattanut. Viime kerran jälkeen päätin äänestää jaloillani (renkaillani). Sain kuulla tutulta varaosien sisäänostohinnat. Sitten vielä ihmettelin asentajien tuntiveloitushintoja. Esim. savossa Laakkosella tuntitaksa on n. 25 % halvempi, vaikka ko. pulju on siellä kalliin maineessa. Puhumattakaan siitä, että vie autonsa pienempään korjaamoon.

        Vertailun vuoksi veljeni teetti täyden jarruremontin savossa, osat maksoi reilun parisataa ja työt satasen, sama homma Herttoniemessä 650 töineen. Ts. minun kannattaa ottaa palkaton vapaapäivä ja käydä huollattamassa auto savossa. Vaikka tankkaisin tankin täyteen mennen tullen, jään tuossa vielä silti voitolle... ei voi kun ihmetellä (ja antaa palautteen kiertää..)

        Kruununa paskalle huoltokokemukselle oli perinteinen pesunestekusetus; täytin säiliön piripintaan enne huoltoon viemistä, silti väittivät nestettä täyttäneensä ja laskussa tämä kura oli tietysti ja kolminkertaisella litrahinnalla normaaliin verrattuna. Nyt riitti!


      • oddis lajos
        pekka karvonen kirjoitti:

        Omaa hölmöyttäni/laiskuuttani olen autoni Herttoniemessä tähän saakka huollattanut. Viime kerran jälkeen päätin äänestää jaloillani (renkaillani). Sain kuulla tutulta varaosien sisäänostohinnat. Sitten vielä ihmettelin asentajien tuntiveloitushintoja. Esim. savossa Laakkosella tuntitaksa on n. 25 % halvempi, vaikka ko. pulju on siellä kalliin maineessa. Puhumattakaan siitä, että vie autonsa pienempään korjaamoon.

        Vertailun vuoksi veljeni teetti täyden jarruremontin savossa, osat maksoi reilun parisataa ja työt satasen, sama homma Herttoniemessä 650 töineen. Ts. minun kannattaa ottaa palkaton vapaapäivä ja käydä huollattamassa auto savossa. Vaikka tankkaisin tankin täyteen mennen tullen, jään tuossa vielä silti voitolle... ei voi kun ihmetellä (ja antaa palautteen kiertää..)

        Kruununa paskalle huoltokokemukselle oli perinteinen pesunestekusetus; täytin säiliön piripintaan enne huoltoon viemistä, silti väittivät nestettä täyttäneensä ja laskussa tämä kura oli tietysti ja kolminkertaisella litrahinnalla normaaliin verrattuna. Nyt riitti!

        Samansuuntaisia kokemuksia on ollut vw auton herttoniemen huoltoasioissa. Ja samaa viestiä on alkanut kuulua kaveripiiristä ja vähän muualtakin. Onkohan tuossa tapahtunut jotain oleellista sen jälkeen, kun stockka möi sen pois? Joka tapauksessa tilanne pistää miettimään, että mitä asialle voidaan tehdä. Kokeillaan median voimaa; sillähän kiesikin savustettiin pihalle.. Haastan siis jokaisen paskaa/ylihintaista palvelua herttoniemen vw auton huollossa saaneen levittämään sanaa eteenpäin. Jo markkinoinnin perusopinnoissa kerrotaan, että sana huonosta palvelusta leviää moninkertaisesti verrattuna hyvään. Pidetään tämä siis mielessä ja annetaan paskan kiertää!


      • Reilu meininki
        oddis lajos kirjoitti:

        Samansuuntaisia kokemuksia on ollut vw auton herttoniemen huoltoasioissa. Ja samaa viestiä on alkanut kuulua kaveripiiristä ja vähän muualtakin. Onkohan tuossa tapahtunut jotain oleellista sen jälkeen, kun stockka möi sen pois? Joka tapauksessa tilanne pistää miettimään, että mitä asialle voidaan tehdä. Kokeillaan median voimaa; sillähän kiesikin savustettiin pihalle.. Haastan siis jokaisen paskaa/ylihintaista palvelua herttoniemen vw auton huollossa saaneen levittämään sanaa eteenpäin. Jo markkinoinnin perusopinnoissa kerrotaan, että sana huonosta palvelusta leviää moninkertaisesti verrattuna hyvään. Pidetään tämä siis mielessä ja annetaan paskan kiertää!

        Soitetaan asiakkaalle kesken huollon, että sieltä ja sieltä on semmonen ja semmonen osa paskana, että vaihdetaanko? Asiakkaalla ei pienintäkään mahdollisuutta tarkastaa, mikä on, onko oleellista vaihtaa muutenkin kun vain huollon mielestä. Ja taas meni pari sataa...


      • Anonyymi
        oddis lajos kirjoitti:

        Samansuuntaisia kokemuksia on ollut vw auton herttoniemen huoltoasioissa. Ja samaa viestiä on alkanut kuulua kaveripiiristä ja vähän muualtakin. Onkohan tuossa tapahtunut jotain oleellista sen jälkeen, kun stockka möi sen pois? Joka tapauksessa tilanne pistää miettimään, että mitä asialle voidaan tehdä. Kokeillaan median voimaa; sillähän kiesikin savustettiin pihalle.. Haastan siis jokaisen paskaa/ylihintaista palvelua herttoniemen vw auton huollossa saaneen levittämään sanaa eteenpäin. Jo markkinoinnin perusopinnoissa kerrotaan, että sana huonosta palvelusta leviää moninkertaisesti verrattuna hyvään. Pidetään tämä siis mielessä ja annetaan paskan kiertää!

        Käytin itse myös oman Volkswagenin huollossa. Olen kyllä tällä kertaa pettynyt ja tyrmistynyt palveluun. Itse korjauksessa ei ole moitteen sanaa, mutta muu asiakaspalvelu on ihan kuralla. Luvattiin auto päivään x mennessä ja siirtyi ja siirtyi. Mitään yhteydenottoa ei tullut ellen olisi itse kysellyt. Ja yhteyshenkilönkin puhelin oli välillä kiinni ja soitto pyynnöistä huolimatta ei kuulunut mitään. Ainut tapa miten sain yhteyden oli vakuutusyhtiön kautta. Ja muutamien kilometrien jälkeen syttyi uusi vika kun vihdoin sain auton ja väittivät että se on tullut eri syystä. Joten olen melko varma että ei ole ja yrittivät vain rahastaa mutta ovelasti sähköpuolen korjaamolla. Joten ei jatkoon Herttoniemen korikorjaamo eikä VW korjaamo.


    • ......

      Ihan niinkuin varmasti muidenkin merkkien huollot. Passatistani meni, onneksi takuuaikana, moottori aika paskaksi. vm. -08 1.9 tdi. Sain tilalle samanlaisen korjauksen ajaksi. Ei se huollon syy ole, jos volkkarin koneet paukahtaa, en tiedä käykö näin useammin, kuin muilla merkeillä, mutta itselläni näin kävi. Ajettu 112 tkm ja vuosimallin näitte edellä. Toki volsuja myydään maailmanlaajuisesti todella paljon, ja jos sitten kohdalle osuu "räjähtävä" malli, niin ei kai se ole "hertsikan", tai minkään muunkaan paikkakunnan huollon vika. Toki asiallinen kohtelu huollon puolelta on plussaa, jota itse sain, mutta hei, ei yleistetä. Hyvää joulua.

      • laadukas autoilija

        Uudesta autosta kone paskaksi ja mies toivottaa vielä hyvää joulua. Herää pahvi!


    • farkkuätsii

      Vantaan huolto menee täysin miinukselle, mutta onneksi Keravalla tehdään kaikki ihan eri tyyliin, kiitos siitä:)

      • VV-Auton!

        Tänään Kauppalehdessä, kuinka palvelu ei pelaa kun liikaa porukkaa potkittu pois.

        Normaalia touhua, näin Kesko on toiminut Konekeskonkin puolella!


      • autopolo
        VV-Auton! kirjoitti:

        Tänään Kauppalehdessä, kuinka palvelu ei pelaa kun liikaa porukkaa potkittu pois.

        Normaalia touhua, näin Kesko on toiminut Konekeskonkin puolella!

        Autoani valohoidettiin pahasti Herttoniemen VW:llä. Olisiko samalla alueella luotettava huolto Volkkarille? Ei enää merkkihuoltoon!


      • ex-vw omistaja
        autopolo kirjoitti:

        Autoani valohoidettiin pahasti Herttoniemen VW:llä. Olisiko samalla alueella luotettava huolto Volkkarille? Ei enää merkkihuoltoon!

        Tästä paikasta ei jäänyt mitään hyvää käteen,erittäin tylyy asiakaspalvelua automyyjän puolelta..Pudottivat autoni korjaamon tunkilta suoraan lunastuskuntoon ja ei täs mitään,vahinkoja sattuu mutta sen jälkeen alkoi selvittely.Vakuutus korvasi kaiken ja tämä vantaan vw-lupasi sijaisauton käyttööni,kunnes vakuutusyhtiö on rahat maksanu..Sitten ku menin kysymään sijaisautoo,nii myyjä oli erittäin tyly ja sano vaa että me ei sulle mitään anneta,siis todella vittumainen mutta onneksi korjaamon pomo oli tosi mukava ja sain kanssa sovittuu kaiken..Myyjän mielestä koko onnettomuus oli mun syytä.


      • Vanha asiakas
        ex-vw omistaja kirjoitti:

        Tästä paikasta ei jäänyt mitään hyvää käteen,erittäin tylyy asiakaspalvelua automyyjän puolelta..Pudottivat autoni korjaamon tunkilta suoraan lunastuskuntoon ja ei täs mitään,vahinkoja sattuu mutta sen jälkeen alkoi selvittely.Vakuutus korvasi kaiken ja tämä vantaan vw-lupasi sijaisauton käyttööni,kunnes vakuutusyhtiö on rahat maksanu..Sitten ku menin kysymään sijaisautoo,nii myyjä oli erittäin tyly ja sano vaa että me ei sulle mitään anneta,siis todella vittumainen mutta onneksi korjaamon pomo oli tosi mukava ja sain kanssa sovittuu kaiken..Myyjän mielestä koko onnettomuus oli mun syytä.

        VW-Center Vantaa
        En tosiaan vie autoani sinne enään huoltoon. Takuu vikoja korjattu nyt 4kk eikä vieläkään kunnossa. Lisäksi siellä on taitajia asentajia? Kun auton vie huoltoon ja täyttää lasinpesusäiliön aivan täyteen, niin VW asentaja saa sinne mahtumaan aina 1-litran. Viimeksi kysyin työnjohtajalta niin se pelästyi ja sanoi että huollossa kuluu!!!
        Hienoa palvelua.


      • osssss
        Vanha asiakas kirjoitti:

        VW-Center Vantaa
        En tosiaan vie autoani sinne enään huoltoon. Takuu vikoja korjattu nyt 4kk eikä vieläkään kunnossa. Lisäksi siellä on taitajia asentajia? Kun auton vie huoltoon ja täyttää lasinpesusäiliön aivan täyteen, niin VW asentaja saa sinne mahtumaan aina 1-litran. Viimeksi kysyin työnjohtajalta niin se pelästyi ja sanoi että huollossa kuluu!!!
        Hienoa palvelua.

        Asialinja.


      • osssss
        autopolo kirjoitti:

        Autoani valohoidettiin pahasti Herttoniemen VW:llä. Olisiko samalla alueella luotettava huolto Volkkarille? Ei enää merkkihuoltoon!

        Katsokaa kuluttajaviraston sivuilta EU ohjeet auton huoltoon.
        Eipä juuri merkkikorjaamoa tarvi kuin takuukorjauksiin.


    • mrs golf

      Etsin jälleen pääkaupunkiseudulta hyvää volkkarin huoltopaikkaa. Olen jo vuoden päivät huollattanut autoni muualla, mutta aina se ei ole mahdollista. Syynä mm. Herttoniemessä tehty määräaikaishuolto pari vuotta sitten. Auto oli aivan kunnossa, mutta saivat naista muilutettua. Soittivat että on sitä ja tätä, pitää korjata, minkäs teet. Miten voin kontrolloida, oliko välttämätöntä? Pyysin jättämään kaikki vaihdetut varaosat autoon.Kun auton hain, ei mitään oltu jätetty, Lasku melkein 2000e. Siihen loppui asiakassuhde tämän liikkeen kanssa. Autoni ostin aikanaan myös sieltä, mutta en enää. Tiedättekö suositeltavaa huoltopaikkaa esim. Länsi-Helsingin alueella?

    • Pasuuna1

      Omalla kohdalla olen huomannut sen, että missä huollon hoitaa Laakkonen niin siellä ongelmat. Aikani kattelin sitä touhua ja vaihdoin merkkiä.

      • VW 2013

        Laakkonen on kyllä asiakaspalvelussa valovuoden muita edellä.
        Työ tehdään aina nykyaikaisissa tiloissa parhailla työkaluilla.
        Yrittäjähenkinen motivoitunut tiimi vastaa auton ja asiakkaan hyvinvoinnista.


      • Anna palautetta
        VW 2013 kirjoitti:

        Laakkonen on kyllä asiakaspalvelussa valovuoden muita edellä.
        Työ tehdään aina nykyaikaisissa tiloissa parhailla työkaluilla.
        Yrittäjähenkinen motivoitunut tiimi vastaa auton ja asiakkaan hyvinvoinnista.

        Unohdit mainita huoltojen edullisuuden. Ei pientarvikelisää tarvikkeiden päälle. Ei yksittäisveloitettuja muttereita, eikä ruuveja. Valmiiksi lantrattua jäähdytysnestettä saa huollosta niin edullisesti, että sitä kannattaa hnkkia varastoon vaika ei tarvitsisikaan.


    • vpatka

      Sanoisin, että AH-auto on asiallisen oloinen ja yritystä on, tosin penkit jaa usein suojaamatta ja rasvatahroja on ollut autossa siellä sun täällä huollon jälkeen. Myös ammattitaito on loppunut jossain tapauksissa ja hintakin on välillä korkea.. Asensivat mulle koukun folkkariin, n. 1000€, mutta sen sähkökytkentä ei toiminut. Tutkivat työtään monta ketaa, mutta eivät saaneet kuntoon. Vein VV-autoon ja maksoin 300 € lisää, josta sain vain osoittaisen hyvityksen AH-autosta. Samoin eivät osanneet säätää auton moottoria, että olisi mennyt partikkelipäästämittauksesta läpi. Teetin senkin uudelleen VV-Espoossa.

      VV-Espoo on myös tehnyt mokia ja on älyttömän kallis paikka tehdä yleensä mitään. Sieltä kuitenkin voi vaatia parasta mahdollista osaamista, ja on ne tähän saakka aina vastuunsa kantaneet virheistäkin. Mulla on nyt heidän kanssaan yksi case auki, joten en vielä kerro siitä, mutta kun se on valmis, niin täältä voi lukea lisää.

    • Pasuuna1

      Voi olla laakkonen asiakaspalvelussa edellä, mutta siihen se jääkin. Kun menen huollattamaan autoa odotan, että auto tulee kuntoon ja mielellään vielä edullisesti, no nämä asiat ei toteudu laakkosella eikä tilannetta auta yhtään hyvä palvelu. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, mutta tässä ehkä pari helmeä. Jakohihnan vaihto passattiin, hihna saatiin kyllä paikalleen, mutta puskurit ja valot jäi laittamatta kunnolla kiinni. Toinen tapaus, sanottiin että kolme neljästä hehkusta on rikki. Kun vaihdatin ne muualla, niin niissä ollut mitään vikaa. Nyt ei ole volkkaria enää meillä, eikä tule, jos laakkonen hoitaa huollot.

    • Anonyymi

      Edelleen sitä samaa ainakin Espoossa.

    • Anonyymi

      Jos auton huolto sattuu vain kerran vuodessa, kannattaa viedä pitemmälle kuten Forssaan. Aikoinaan työkaverini sanoikin: "Forssassa auton asentajat tekevät työtä elääkseen". Piti hyvin paikkansa. Teetin oman VW:ni huollon Forssassa ja hyvin toimi. Sain sijaisauton liikkeestä ja huoltotyö oli tehty nopeammin kuin pääkaupunkiseudun merkkiliikkeissä. Oman asuinpaikkakuntani VW:n huollon toiminnasta minua varoiteltiin etukäteen ettei homma toimi ja asentajilla ei ole oikein työasennetta. Se piti paikkansa. Aina seliteltiin. Jos veit auton takuulaittoon, tuntui itsestä että vika syntyi autooni juuri sen takia että minä sitä käytin ettei vika voinutkaan johtua siitä että "turkkilainen turbaanipää" alihankkija valmisti sen vikaantuneen osan 1/10-osa hinnalla kuin muu eurooppalainen osavalmistaja.

    • Anonyymi

      Minne kannattaa VW viedä Turun seudulla?

    • Anonyymi

      Autokorjaamo Heino, Autoasi. Näissä tutut tykänneet huoltaa volkkareita.

      K-autossa kusetetaan ja teetetään valohoitoa törkeään ylihintaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      367
      3258
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1282
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      139
      1030
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe