Concerta ja amfetamiini

ADHD se on

Onko Concerta lähellä amfetamiinia? Siihen täytyy kuitenkin olla huumausaineresepti. 54 mg, aamuisin, onko iso annos?

15

14604

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murkina

      tuskin ole kovin lähellä eikä edes johdannainen. Vaikuttava aine on Metyylifenidaattihydrokloridia kun Ritalinissa se on pelkkä Metyylifenidaatti. Toimii kuten amfetamiini eli lisää etuaivolohkoissa Dopamiinin eritystä ja tasaa oloa tarkkaavaisuushäiriössä. Jos normaali ihminen ottaa lääkettä nii se piristää tosin miedommin kuin amfetamiini, mutta on väärinkäyttöpotentiaalinen.

      • vaikuttava aine

        on sama.
        Miksi sitten huumausainerespti jos ei ole huumausaine?


      • lääkehiiri
        vaikuttava aine kirjoitti:

        on sama.
        Miksi sitten huumausainerespti jos ei ole huumausaine?

        Concerta on Ritalinin hidastettu versio, depot-versio siis. Kertokaapa, että miksi melko voimakas keskushermostostimulantti kofeiini on ilman reseptiä saatavissa apteekeista kofeiinipillerien muodossa. Samoin vahva huumausaine alkoholi, josta on paljon haittavaikutuksia, on yleisesti myynnissä niin paljon kuin kehtaa ostaa. Sen sijaan LÄÄKKEIKSI kehitettyjä huumausaineita vahditaan hyvin tarkkaan ja niiden käyttöä moralisoidaan, mutta nämä moralisoijat ottavat perjantaipullon ja aamukahvit sen kummempia miettimättä. Mikä logiikka?


      • oikeastaan

        Metyylifenidaatti ja metyylifenidaattihydrokloridi ovat sama aine. HCl on suola.

        Ritalinin ja Concertan ero on ainoastaan fyysinen. Concerta on depottabletti ja Ritalin kapseli. Näin Concerta vapauttaa lääkettä hitaammin ja tasaisemmin. Korjatkaa jos olen väärässä.


      • pilleritkö

        MITEN MÄ VÄSÄÄN VEDOT NIISTÄ KU JOKU VÄITTI ET SIINÄ 27MG DEPOT PITKULAISESSA LÄÄKKEESSÄ ON HIDASTAVA AINE TOISESSA PÄÄSSÄ PILLERIÄ. ONKO TOTTA? KIIRE!


      • Pirinisti
        pilleritkö kirjoitti:

        MITEN MÄ VÄSÄÄN VEDOT NIISTÄ KU JOKU VÄITTI ET SIINÄ 27MG DEPOT PITKULAISESSA LÄÄKKEESSÄ ON HIDASTAVA AINE TOISESSA PÄÄSSÄ PILLERIÄ. ONKO TOTTA? KIIRE!

        Kuori valkoinen kuori ja sen alla oleva läpinäkyvä kuori ja valkoinen osa klikkikuppiin punaisella ei tee yhtään mitään kuorissa vaikuttavaa ainetta = kielen alle liukenemaan T: pirinisti.


    • conzerta

      itelle laitettiin 18mg conserta,joka haetaan joka aamu mielenterveys puolelta tätä vielä n 2vko ja sitten keskustellaan lääkärin kanssa miten on tää kuukausi mennyt. itellä tuo aika paljo nb väsymystä enkä kyllä pahemmin jaksa keskittyä edelleenkään,joten luultavasti nostavat määrää 36mg:aan...

      54mg olen myös kokeillut ja niistä sain melkoset vatsa kivut,väsytti muttei uni tullut...

    • Spfkkskakskdk

      Lääkäri määräsi concertaa opiskeluun kun ei suostunut antamaan piracetaamia (joka on täysin turvallinen). Uskomatonta touhua. Pienen mietinnän jälkeen kuitenkin uskaltauduin sitten näihin concertoihin koskea (ajattelin että parempi kuin ei mitään ja toivotaan parasta), käytin muutamia päiviä ja nyt kärsin jostain saatanan nykäyksistä. Leuka nykii aina välillä ja samoin pää.

      Saatanan lääkärit. Täysin turvalliset aineet kuten pirasetaami ja modafinil on suomalaisten lääkäreiden mielestä äärimmäisen vaarallisia, kun taas SSRI-lääkkeitä, aivoja tuhoavia neuroleptejä sun muita määrätään kuin karkkia. Ei jumalauta, SIIS MITÄ VITUN VITTUA!!!?

    • concerta36mg

      ainaki 36mg concertassa valkoinen osa on kaasu ja ruskea jarru joten pitää ottaa valkoista jos haluu vauhdin päälle ja ruskeeta jos haluu vauhtia pois :D näin yksinkertaista. jos otat molemmat ei tapahdu mitään ellet ota alkon kanssa

    • Miteononon

      Aiheuttaako Concerta genimuutoksia aivoissa ja Suolistosyövän.

      • Kjhkkkjvcg

        Haluaisin ostaa sinulta tätä Concerttaa myytkö sitä minulle!


      • Consertakivääri
        Kjhkkkjvcg kirjoitti:

        Haluaisin ostaa sinulta tätä Concerttaa myytkö sitä minulle!

        Joo. Paljonko haluat 1kpl/10€, 2/15€, 3kpl/10€. 6kpl/40€. 10kpl/60€. 1prk/150€.


      • Consertakivääri
        Consertakivääri kirjoitti:

        Joo. Paljonko haluat 1kpl/10€, 2/15€, 3kpl/10€. 6kpl/40€. 10kpl/60€. 1prk/150€.

        3kpl/20€


      • Anonyymi
        Consertakivääri kirjoitti:

        3kpl/20€

        Otan kaikki


    • Consertalääkityksenä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe