3.2 L 4motion 06

onkopassatauto

Mitä kokemuksia on Passat 3.2L 4motion dsg paketista, hankinnassa 06 mallin Highline Variant - kannattaako hankkia, kulutus, viat, arvon aleneminen? Uusi maksaa varusteineen 60t, nyt vähän ajettuna 40t - eli 10 t vuoteen hinta alas, jatkuuko kierre?

21

10429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

      Golfista on samalla setillä, eli R32. R32:ssa kulutus oli n. 11-12 litraa/100km. Mitään vikoja ei esiintynyt sinä aikana kun sitä pidin. Moottori on aivan loistava ja DSG toimii kuin unelma. Ei löydy mitään pahaa sanottavaa.

    • varma juttu!

      Pauuna ei oikein pidä hintaansa muutenkaan, joten jo alkujaan ylihintainen kunnon moottorilla (lue: bensiinisyöppö) varustettu auto tiputtaa hintaansa joka vuosi aika rajusti.

      Jos hinta oli -06 noin 60t€ ja nyt 40t€, niin voin veikata, että vuoden kulttua vaihtoarvo on 30t€ ja kahden noin 25t€, mutta eihän se haittaa, jos on muutenkin riittävästi pätäkkää. Siis enemmän kuin käsirahaksi vaaditaan (5.000.-).

    • omasta pussista

      Ei ole ko. paketista kylläkään kokemusta, mutta Passatista on. Ihmettelen, miksi pitää haahuilla järjettömän kokoisen bensasyöpön perään kun saman asian käytännössä hoitaa (je hemmetin paljon halvelemmalla joka suhteessa) parilitrainen diesel. Mutta tietysti kukin voi haaskata rahansa juuri siihen mihin itse haluaa, kukin kuitenkin itse harrasteensa maksaa.

      Diesel Passatti on paitsi hemmetin hyvä auto, myös taloudellinen, tankkaat ja ajat 1300-1400 km...

      • Faktum

        Bensavehkeessä on pienemmät dieselverot. Tuo nelivetoinen kuitenkin painaa...


    • v6driver

      Riippuu mitä hakee. Tehokas sleeper (varsinkin farkkuna) tarjoaa loistavat tilat ja tehoa Suomen oloihin riittävästi. DSG hakkaa mennen-tullen Vulvan/Mesen/Bimmerin etc. automaatti-lootat, neliveto helpottaa hengitystä talvella ja märällä kelillä ja omassa ajossa kulutus on ollut erittäin kohtuullinen (n. 7,5-8,0l/100km maantie, sekalainen 8,7-9,2l/100km, kaupunki 10,0-12,0l/100km) riippuen kaasujalan asennosta. Itsellä vm. 2006 highline-farkku erinäisillä herkuilla, eikä ole kaduttanut hankinta päivääkään. Auto ei koskaan ole hyvä sijoitus, joten totaali persaukiselle en suosittele. Vaihtoehtoina ko. ryhmälle voisivat olla joko seutulippu tai joku toipotta. Esim. ultimatevw-sitelta saat asiantuntevaa kommentia ko. menopeliin liittyen, jos lisäinfo kiinnostaa.

      • onkopassatauto

        Tuli hankittua kyseinen laite - todella hieno ajella näillä talven ensiliukkailla. Neliveto on kuin unelma ja dsg-laatikko toimii hienosti. Bensaa menee keskikulutus 10L, mutta ajonautintoon ja voiman tunteeseen nähden se on melko pieni määrä. Hintaakaan ei voi moittia - joka autosta taitaa arvo tippua...Jos sitä ei kestä niin varmaankaan ei autoa kannata hankkia ollenkaan. En jaksaisi itse ajaa 2L diesel Passatilla. Highline varustelu on ihan makea kääntyvät xenonit sekä jalopuut koelaudassa. Suosittelen tätä autoa kaikille hyvää nelivetoa ja automaattia hakevalla sekä ajovalot ovat myös loistavat.


      • jeesus
        onkopassatauto kirjoitti:

        Tuli hankittua kyseinen laite - todella hieno ajella näillä talven ensiliukkailla. Neliveto on kuin unelma ja dsg-laatikko toimii hienosti. Bensaa menee keskikulutus 10L, mutta ajonautintoon ja voiman tunteeseen nähden se on melko pieni määrä. Hintaakaan ei voi moittia - joka autosta taitaa arvo tippua...Jos sitä ei kestä niin varmaankaan ei autoa kannata hankkia ollenkaan. En jaksaisi itse ajaa 2L diesel Passatilla. Highline varustelu on ihan makea kääntyvät xenonit sekä jalopuut koelaudassa. Suosittelen tätä autoa kaikille hyvää nelivetoa ja automaattia hakevalla sekä ajovalot ovat myös loistavat.

        Oletko varma, että kojelaudassasi on ihan oikeaa jalopuuta? Ettei olisi sekin pirkkaa?


      • 250hv
        jeesus kirjoitti:

        Oletko varma, että kojelaudassasi on ihan oikeaa jalopuuta? Ettei olisi sekin pirkkaa?

        No pirkkaahan on kaikki VW:t ja Audit, kun ottaa huomioon maahantuojan sijainnin suomalaisessa bisnes-maailman kentässä. Niin ja, saahan molempien huolloista plussa-pisteitä. Mutta asiaan.

        V6 3.2 Passat on todellakin paras VW mitä on koskaan tähän mennessä valmistettu. DSG vaihtaa, kuin unelma, neliveto auttaa pidossa (jota tarvitaan) ja varusteet on kohdillaan (ainakin Higlinessä). Köyhät ja kaupparatsut ajaa TDI:llä tai V70:llä, rahamiehet ajaa V6:lla... Turha purnata jos ei ole koskaan kokeillut / omistanut.


      • das auto
        250hv kirjoitti:

        No pirkkaahan on kaikki VW:t ja Audit, kun ottaa huomioon maahantuojan sijainnin suomalaisessa bisnes-maailman kentässä. Niin ja, saahan molempien huolloista plussa-pisteitä. Mutta asiaan.

        V6 3.2 Passat on todellakin paras VW mitä on koskaan tähän mennessä valmistettu. DSG vaihtaa, kuin unelma, neliveto auttaa pidossa (jota tarvitaan) ja varusteet on kohdillaan (ainakin Higlinessä). Köyhät ja kaupparatsut ajaa TDI:llä tai V70:llä, rahamiehet ajaa V6:lla... Turha purnata jos ei ole koskaan kokeillut / omistanut.

        Totta puhut kamraati, onse vaan eripeli toi 3.2 fsi 4-motion DSG pasuuna!
        ajettavuus on hyvä, tehoa löytyy, varuste taso kanssa kohillaan...
        T:tyyväinen omistaja


      • VelMat12
        das auto kirjoitti:

        Totta puhut kamraati, onse vaan eripeli toi 3.2 fsi 4-motion DSG pasuuna!
        ajettavuus on hyvä, tehoa löytyy, varuste taso kanssa kohillaan...
        T:tyyväinen omistaja

        Mie oon samaa mieltä. Käyn vielä hakemassa halvat bensat Venäjältä (nyt 65 snt/l) ja ajelen köyhistä ohi. Hyvin on paljon parjattu dsg-vaihteisto pelannut ja neliveto on eriveto.


      • samakuäsken
        onkopassatauto kirjoitti:

        Tuli hankittua kyseinen laite - todella hieno ajella näillä talven ensiliukkailla. Neliveto on kuin unelma ja dsg-laatikko toimii hienosti. Bensaa menee keskikulutus 10L, mutta ajonautintoon ja voiman tunteeseen nähden se on melko pieni määrä. Hintaakaan ei voi moittia - joka autosta taitaa arvo tippua...Jos sitä ei kestä niin varmaankaan ei autoa kannata hankkia ollenkaan. En jaksaisi itse ajaa 2L diesel Passatilla. Highline varustelu on ihan makea kääntyvät xenonit sekä jalopuut koelaudassa. Suosittelen tätä autoa kaikille hyvää nelivetoa ja automaattia hakevalla sekä ajovalot ovat myös loistavat.

        Mikset jaksaisi ajaa 2-litran dieseliä. Vakiona 240 ja lahdattuna 300. Joo, laatikko voi rikkoontua.


      • Pentti_on_sairas

        Arvatkaas, oliko Pentin kirjoitus. Oikeesti sillä on yh-äipän osamaksulla ja sosiaalisektorin avustuksella ostama Helkama Raisu. Jakomielitautisellahan noita erilaisia autoja riittää ettei meinaa ehtiä edes ajaa 18-20h/vrk trollauksen ja Toyotan solvausten lisäksi.


    • miksu7

      Onko nykyään kenelläkään mitä tietoo kyseisestä autosta? kannattaako ostaa?

      • Tyytyväinen_omistaja

        Minulla on vm 2007, ostin 2011, ajettu 228 000 km ja pois en vaihda ennen kuin on pakko. Toki uusi auto on uusi, mutta tässä on varustelu (Highline alcantaralla ym.) kohdillaan ja ajotuntuma loistava. Menee kuin juna huonossa kelissä, voima ei lopu eikä kiihtyvyys ohituksissa. Älykäs neliveto, eli normaalisti 70% takana ja siitä automaattisesti tasaa lukkoon asti tarvittaessa. Ei turboa, kestävä V6 ja ketju. Kulutuksen saa suureksi, jos tahtoo, riippuu ajotavasta. Tämä kyllä toki yllyttää välillä painamaan kaasua.... Kannattaa ehdottomasti ostaa.


      • PaaliKamaa

        Eikö romuasi ole vieläkään kukaan ostanut, kun markkinointi on noinkin agressiivista?


    • Karirak

      Hyvä ja vahva, ulkonäkökin mässevä

    • kallista.on

      moottoriremontti tehtiin 32tkm ajettuna, maksoi 12500€, dsg vaihteistoremontti tehtiin 40tkm ajettuna,maksoi 7000€, jarrut 60tkm ajettuna uusiksi, 1500€ per akseli, iskarit eteen ja taakse uusittu 80tkm ajettuna, noin 2000€, ajovaloumpiot meni uusiksi heijastinpintojen hilseilyn vuoksi noin 1800€, nyt ajettu 95tkm, että onhan tuo kalliiksi tullut..

      • vitut

        Laatu on laatua, VW laatu on VW laatua, todella laadukas VW mittapuulla jos ei käsiin ruostunut, moottoreita ja vaihteistoja saa rahalla, lahon korin hitsaaminen ihan helvetillinen projekti, laitat paikan ja kohta viereen toisen, sitten uusit koko pohjan, helmapalkit, ovet, lokarit, luukut ja lopulta katon. Sitten onkin koko kori koyjatyu, mutta taas alkoi ruostuminen, vanha pelti tartutti ruosteen uuteen.


    • Tyytyväinen_omistaja

      Itsellä on nyt ollut puolisen vuotta kyseinen passatti ja miltei kaikil herkuil mitä saa. Oon ollu iha pirun tyytyväinen ja mukaavahan tuo on kun on ”sleeper” niin kyllä on leuka tippun rintaa kaikilla jotka yrittän kiusoitella :). Samalla perhe auto ja samalla kiva ”rälläilypeli”. Tyytyväinen oon. Talvikin ollut kiva ajella nelivedon toimivuuden takia! Ei ole muuta remppaa tarvin tehdä muuta kuin äänenvaimentimien vaihto ku oli ne heikos hapessa.

      • MerkkiVaihtuu

        Paljonko maksoi äänenvaimentimet?


    • Anonyymi

      Meillä on ollut 13 vuotta perheessä ja olen toinen omista alku peräinen omistaja oli mun iskä sit se siirty äitille ja sit mulle ja maksoin siitä jonkun verran että olis ihan oma auto niin voin sano et vaikka olen nuori muuta tykkään tosta VR6 muotista ja sen VR6 eikä V6 siinä on pari syytä miks se ei oo V6 1 VR on pienempi niin se mahtuu hyvin siihen ja se on poikittain V6 ei mahu ehkä. 2 siinä on alumiinia lohko joka kestää viritystä mutta laatikko ei. Yhden kerran vaihdettu ketju ja syynä oli kiristävät ne alko pitää ääntä niin alta 2000€ helevetin hyvä ja älykäs neliveto sivuluisussa menee hyvin ainakin talvella. Kiihtyy hyvin et jalkoihin et jää ja jää suurin osa bemareista taakse 😂 et jos jotain kiinnostaa ostaa tommonen auto niin ostakaa ihmeessä ette kadu kestävä kone ja loota jos pitää hyvin huolta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe