3.2 L 4motion 06

Mitä kokemuksia on Passat 3.2L 4motion dsg paketista, hankinnassa 06 mallin Highline Variant - kannattaako hankkia, kulutus, viat, arvon aleneminen? Uusi maksaa varusteineen 60t, nyt vähän ajettuna 40t - eli 10 t vuoteen hinta alas, jatkuuko kierre?
Ilmianna
Jaa

10 Vastausta


Golfista on samalla setillä, eli R32. R32:ssa kulutus oli n. 11-12 litraa/100km. Mitään vikoja ei esiintynyt sinä aikana kun sitä pidin. Moottori on aivan loistava ja DSG toimii kuin unelma. Ei löydy mitään pahaa sanottavaa.
Ilmianna
Jaa
Pauuna ei oikein pidä hintaansa muutenkaan, joten jo alkujaan ylihintainen kunnon moottorilla (lue: bensiinisyöppö) varustettu auto tiputtaa hintaansa joka vuosi aika rajusti.

Jos hinta oli -06 noin 60t€ ja nyt 40t€, niin voin veikata, että vuoden kulttua vaihtoarvo on 30t€ ja kahden noin 25t€, mutta eihän se haittaa, jos on muutenkin riittävästi pätäkkää. Siis enemmän kuin käsirahaksi vaaditaan (5.000.-).
Ilmianna
Jaa
Ei ole ko. paketista kylläkään kokemusta, mutta Passatista on. Ihmettelen, miksi pitää haahuilla järjettömän kokoisen bensasyöpön perään kun saman asian käytännössä hoitaa (je hemmetin paljon halvelemmalla joka suhteessa) parilitrainen diesel. Mutta tietysti kukin voi haaskata rahansa juuri siihen mihin itse haluaa, kukin kuitenkin itse harrasteensa maksaa.

Diesel Passatti on paitsi hemmetin hyvä auto, myös taloudellinen, tankkaat ja ajat 1300-1400 km...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Bensavehkeessä on pienemmät dieselverot. Tuo nelivetoinen kuitenkin painaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Riippuu mitä hakee. Tehokas sleeper (varsinkin farkkuna) tarjoaa loistavat tilat ja tehoa Suomen oloihin riittävästi. DSG hakkaa mennen-tullen Vulvan/Mesen/Bimmerin etc. automaatti-lootat, neliveto helpottaa hengitystä talvella ja märällä kelillä ja omassa ajossa kulutus on ollut erittäin kohtuullinen (n. 7,5-8,0l/100km maantie, sekalainen 8,7-9,2l/100km, kaupunki 10,0-12,0l/100km) riippuen kaasujalan asennosta. Itsellä vm. 2006 highline-farkku erinäisillä herkuilla, eikä ole kaduttanut hankinta päivääkään. Auto ei koskaan ole hyvä sijoitus, joten totaali persaukiselle en suosittele. Vaihtoehtoina ko. ryhmälle voisivat olla joko seutulippu tai joku toipotta. Esim. ultimatevw-sitelta saat asiantuntevaa kommentia ko. menopeliin liittyen, jos lisäinfo kiinnostaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Tuli hankittua kyseinen laite - todella hieno ajella näillä talven ensiliukkailla. Neliveto on kuin unelma ja dsg-laatikko toimii hienosti. Bensaa menee keskikulutus 10L, mutta ajonautintoon ja voiman tunteeseen nähden se on melko pieni määrä. Hintaakaan ei voi moittia - joka autosta taitaa arvo tippua...Jos sitä ei kestä niin varmaankaan ei autoa kannata hankkia ollenkaan. En jaksaisi itse ajaa 2L diesel Passatilla. Highline varustelu on ihan makea kääntyvät xenonit sekä jalopuut koelaudassa. Suosittelen tätä autoa kaikille hyvää nelivetoa ja automaattia hakevalla sekä ajovalot ovat myös loistavat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onkopassatauto kirjoitti:
Tuli hankittua kyseinen laite - todella hieno ajella näillä talven ensiliukkailla. Neliveto on kuin unelma ja dsg-laatikko toimii hienosti. Bensaa menee keskikulutus 10L, mutta ajonautintoon ja voiman tunteeseen nähden se on melko pieni määrä. Hintaakaan ei voi moittia - joka autosta taitaa arvo tippua...Jos sitä ei kestä niin varmaankaan ei autoa kannata hankkia ollenkaan. En jaksaisi itse ajaa 2L diesel Passatilla. Highline varustelu on ihan makea kääntyvät xenonit sekä jalopuut koelaudassa. Suosittelen tätä autoa kaikille hyvää nelivetoa ja automaattia hakevalla sekä ajovalot ovat myös loistavat.
Oletko varma, että kojelaudassasi on ihan oikeaa jalopuuta? Ettei olisi sekin pirkkaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jeesus kirjoitti:
Oletko varma, että kojelaudassasi on ihan oikeaa jalopuuta? Ettei olisi sekin pirkkaa?
No pirkkaahan on kaikki VW:t ja Audit, kun ottaa huomioon maahantuojan sijainnin suomalaisessa bisnes-maailman kentässä. Niin ja, saahan molempien huolloista plussa-pisteitä. Mutta asiaan.

V6 3.2 Passat on todellakin paras VW mitä on koskaan tähän mennessä valmistettu. DSG vaihtaa, kuin unelma, neliveto auttaa pidossa (jota tarvitaan) ja varusteet on kohdillaan (ainakin Higlinessä). Köyhät ja kaupparatsut ajaa TDI:llä tai V70:llä, rahamiehet ajaa V6:lla... Turha purnata jos ei ole koskaan kokeillut / omistanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
250hv kirjoitti:
No pirkkaahan on kaikki VW:t ja Audit, kun ottaa huomioon maahantuojan sijainnin suomalaisessa bisnes-maailman kentässä. Niin ja, saahan molempien huolloista plussa-pisteitä. Mutta asiaan.

V6 3.2 Passat on todellakin paras VW mitä on koskaan tähän mennessä valmistettu. DSG vaihtaa, kuin unelma, neliveto auttaa pidossa (jota tarvitaan) ja varusteet on kohdillaan (ainakin Higlinessä). Köyhät ja kaupparatsut ajaa TDI:llä tai V70:llä, rahamiehet ajaa V6:lla... Turha purnata jos ei ole koskaan kokeillut / omistanut.
Totta puhut kamraati, onse vaan eripeli toi 3.2 fsi 4-motion DSG pasuuna!
ajettavuus on hyvä, tehoa löytyy, varuste taso kanssa kohillaan...
T:tyyväinen omistaja
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
das auto kirjoitti:
Totta puhut kamraati, onse vaan eripeli toi 3.2 fsi 4-motion DSG pasuuna!
ajettavuus on hyvä, tehoa löytyy, varuste taso kanssa kohillaan...
T:tyyväinen omistaja
Mie oon samaa mieltä. Käyn vielä hakemassa halvat bensat Venäjältä (nyt 65 snt/l) ja ajelen köyhistä ohi. Hyvin on paljon parjattu dsg-vaihteisto pelannut ja neliveto on eriveto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

3.2 L 4motion 06

Mitä kokemuksia on Passat 3.2L 4motion dsg paketista, hankinnassa 06 mallin Highline Variant - kannattaako hankkia, kulutus, viat, arvon aleneminen? Uusi maksaa varusteineen 60t, nyt vähän ajettuna 40t - eli 10 t vuoteen hinta alas, jatkuuko kierre?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta