Kenkämarski, kova hinta huono laatu

Asiakas:(

Ostin saappaat Kenkämarskista, jotka olivat muovia mutta maksoivat siltikin 59€. Huomasin yhden työpäivän aikan miten kova muovinhaju niistä tuli. Hajusta sain päänsäryn ja lähdin takaisin kauppaan ja pyysin rahat takaisin mutta en saanut. Minulle vastattiin että "ei kukaan muu ole tästä valittanut ja laita ne parkvekkelle". Siis jos ostat kengät Kenkämarskista ole varma että todella haluat ne eikä niissä ole mitään virhettä.:(

19

2251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vierailija

      Harmi paikka, mutta.... kun on kyse keinokengistä(muovikengistä niin kuin sinun kohdallasi) ne saattavat haista aika pahalle, varsinkin jos niitä pitää jalassa useita tunteja päivässä. Keinoaine kun ei ole hengittävä materiaali niin kuin aito nahka on.

      Myyjän/kenkäkaupan ei ole mikään pakko vaihtaa kenkiä hajun perusteella, koska kengässä ei ole mitään vikaa, vaikka se haisee. Haju kuuluu aika monen keinokengän "luontaisetuihin".

      Onneksi monessa kenkäkaupassa vaihto/kaupan peruminen on mahdollista...

      • Vaatemyyjä

        Eli nyt aloittaja puhuu reklamaatiosta, koska kokee että tuotteessa on virhe = muovinen haju. Koska kyseessä on keinonahkakenkä, on luonnollista että ne tuoksuvat/haisevat muoviselle, koska ne ovat siitä tehty. Ero onkin siinä, miten voimakas tuo haju on, ja lähteekö se esimerkiksi tuulettamalla, kuten myyjä on ehdottanut.

        Että kyseessä olisi virhe, ja tuote voitaisiin reklamoida takaisin valmistajalle, hajun pitäisi olla erittäin voimakas. Kerroit saaneesi hajusta päänsärkyä, joten haju ei liene mieto?

        Mikäli tuuletus ei tehoa ja kengät edelleen haisevat voimakkaasti voit kysyä asiaa vielä kaupasta tai maahantuojalta/valmistajalta.

        Yksi vierailija-nimimerkin vastaus vaihdosta ja kaupan purkamisesta onkin sitten ihan eri asia, ja koskee käyttämättömiä tuotteita mitä työpäivän pidetyt kengät eivät ole.


    • puuta.

      Minusta on ihan turhaa lähteä osoittelemaan kauppaa, ja vielä ihan nimeltä. Kenkämarski ei ole niitä kenkiä valmistanut. Ne on vain otettu sinne myyntiin. Ja varmasti myynnissä on laadukkaita nahkakenkiäkin.
      Mitä hintaan tulee, asiakashan sen itse päättää mitä ostaa ja millä hinnalla. Itse hinnoittelen siten että selvästi muovisen näköisistä kengistä olen valmis maksamaan enintään 30 euroa. Paremman laatuiset keinonahkaiset 50 euroa, ja vaikka olisi aitoa nahkaa, en yli 80 euroa maksa mistään kengistä. Koska aitoa nahkakenkääkin löytyy hintaluokassa 30 - 50 euroa.
      Ja kenkähän valitaan käyttötarkoituksen mukaan. Jos on tarkoitus pitää niitä vain tunti tai pari illassa, niin muovikenkä käy hyvin. Mutta jos tarvitsee pitää niitä töissä tai ulkona pakkasessa, pitää valita aitoa nahkaa.

      • toimii pakkasessakin

        Tuo on yleinen harhaluulo että keinonahka eli synteettinen kenkä ei soveltuisi talveen ja pakkaseen. Laadukas tekonahka toimii aivan samalla tavalla kuin nahkakin. Itselläni on ulkomailta tilatut laadukkaat tekonahkaiset kengät, ne tosin maksoivatkin 140 mutta ne ovat materiaalia joka hengittää, kestää pakkasta ja näyttää aivan nahalta. Ja ovat erittäin kestävät ja hyvännäköiset. Mutta halvalla sellaisia kenkiä ei saa.


    • kaupassa....

      Kyllähän se kenkä varmasti haisi jo siellä kaupassa, viimeistään kotona, jolloin olisit voinut palauttaa ne käyttämättömänä.

      Ei autoakaan palauteta siksi että nahkasisustus haisee nahalta (omasta mielestäni kuvottava haju). Niin se vaan on.

    • ....

      Merrelin urheilusandaalien pohja haisee ihan lehmänp.....lle, eikä haju lähde tuulettamalla, korkeintaan parin vuoden käytön jälkeen vasta laimenee.
      Crocs-kopiot haisevat kaikki, toiset enemmän, toiset vähemmän. Poika sai lahjaksi, heitin 2 päiväksi parvekkeelle tuulettumaan.

      Itse ostan yleensä laadukkaita nahkakenkiä/saappaita, juuri viime viikolla Aran kävelykengät, nahkaa, eivätkä haise pahalle, hintaa vain 59 euroa.
      Haju ei ole kauppiaan/kaupan vika. Itse voi valita mitä ostaa.

    • Denier

      Minä olen ostanut yhdet nahkasaappaat ja hopeiset avokkaat, eikä ongelmia. Aina voi
      sattua virheitäkin. Kyllä mun mielestä olisit
      voinut saada korvauksen.

    • 10 vuoden kokemus

      Kaikki muovisaappaat tulevat Kiinasta. Laatikot ovat täynnä kosteudenpoistajia ja naftaliinintapaista ainetta, jotta pitkän kuljetuksen aikana kengät eivät homehtuisi ja säästyisivät tuholaisten tekemisistä.
      Kaupassa avataan kollit ja kengät hyllytetään laatikoissa.
      Jos asiakas saa uuden parin, niin kengissä on usein voimakas haju. Haju lähtee pois muutaman päivän jälkeen. Kaupassa esillä olevat sappaat eivät tuoksu niin voimakkasti, koska ne ovat olleet esillä.
      Mielestäni kärpäsestä on tehty härkänen.
      Jos esimerkiksi kyseisiä saappaita myydään satoja pareja ja yksi herkkä valittaa sen takia, niin ei ole tuotevika.
      Kaupanpurkua yritetään nykyään joskus heppoisin keinoin.
      Kenkämarski on niin vanha yritys, että luulen heidän osaavan asiansa.

      • saappaat ostanut

        saappaat tule kiinasta. Hong Kong, Taiwan, Malesia, Vietnam....täälläkin keinosaappaita tehdään.


      • maantieto kuntoon
        saappaat ostanut kirjoitti:

        saappaat tule kiinasta. Hong Kong, Taiwan, Malesia, Vietnam....täälläkin keinosaappaita tehdään.

        Hongkonghan on Kiinassa :) Ja se kuuluu kirjoittaa yhteen Hongkong, ei Hong Kong.

        Keinomateriaalisia kenkiä tehdään ihan ympäri maailmaa, mutta halvat versiot yleensä tulevat Aasiasta. Esimerkiksi Britanniassa ja USAssa tehdään laadukkaampia ja hintavampia tekonahkakenkiä.

        Tekonahkakenkä voi haista siinä missä nahkakenkäkin, on vain makukysymys kumpi haju miellyttää tai ärsyttää nenää enemmän.


      • Jaska Sk
        maantieto kuntoon kirjoitti:

        Hongkonghan on Kiinassa :) Ja se kuuluu kirjoittaa yhteen Hongkong, ei Hong Kong.

        Keinomateriaalisia kenkiä tehdään ihan ympäri maailmaa, mutta halvat versiot yleensä tulevat Aasiasta. Esimerkiksi Britanniassa ja USAssa tehdään laadukkaampia ja hintavampia tekonahkakenkiä.

        Tekonahkakenkä voi haista siinä missä nahkakenkäkin, on vain makukysymys kumpi haju miellyttää tai ärsyttää nenää enemmän.

        Luuletkos puupää et sä saat jollain 50€ jonku Ferrarin. Et sä sillä saa ku aivan paskat kengät.
        Ton verran ku maksaa niin ei kannata rupee vinkumaan niitten kenkien laadusta yhtään mitään.
        Kerro toi sun 50 ainaki VIIDELLÄ niin voit alkaa saada jonkun tasosia kenkiä.


      • Yli 100 euroo
        Jaska Sk kirjoitti:

        Luuletkos puupää et sä saat jollain 50€ jonku Ferrarin. Et sä sillä saa ku aivan paskat kengät.
        Ton verran ku maksaa niin ei kannata rupee vinkumaan niitten kenkien laadusta yhtään mitään.
        Kerro toi sun 50 ainaki VIIDELLÄ niin voit alkaa saada jonkun tasosia kenkiä.

        On aikoihi eletty jos kengät viedään hajun takia kauppaan ja vielä yhden käyttökerran jälkeen.

        Mun kiinatossut haisi ainakin pari viikkoa, mutta en saanut `pääänsärkyä`.

        Kunnon saappaat maksaa varmaan 100 euroo ja ylikin.

        Ihmeellisiä marisijoita. Ihan kuin tässä maassa ei olis tärkeämpää.


      • huhuhuhhh
        Yli 100 euroo kirjoitti:

        On aikoihi eletty jos kengät viedään hajun takia kauppaan ja vielä yhden käyttökerran jälkeen.

        Mun kiinatossut haisi ainakin pari viikkoa, mutta en saanut `pääänsärkyä`.

        Kunnon saappaat maksaa varmaan 100 euroo ja ylikin.

        Ihmeellisiä marisijoita. Ihan kuin tässä maassa ei olis tärkeämpää.

        ei täältä Suomesta oikeasti saa kenkiä. Itselläni ties kuinka monta kenkiä on ollut ja aina jalat märkinä. Kun talvi tulee tuntuu siltä että kävelee ilman kenkiä.

        Mitä on laadukas tekonahka? rupes naurattaa, eihän sellasta ole olemassakaann, samaa polyretaani/muovia se on mutta erinpaksusta ja kudottu eri kangaspohjiin.
        Olen materiaali asiantuntija. Sitä paitsi tekonahka saattaa haljeta pakkasella. Ei todellakaan hyvä materiaali, sitä paitsi jalat haisevat. Nahkankengissä jalat pysyvät raikkaina ja ovat kuivat.

        Nyt kyllä menen suutarille ja teetän 500 sadan euron kengät, ainakin tiedät että ovat aitoja. Ihan sama paljonko maksaa mutta eihän ilman kenkiä voi olla.


      • ...
        Yli 100 euroo kirjoitti:

        On aikoihi eletty jos kengät viedään hajun takia kauppaan ja vielä yhden käyttökerran jälkeen.

        Mun kiinatossut haisi ainakin pari viikkoa, mutta en saanut `pääänsärkyä`.

        Kunnon saappaat maksaa varmaan 100 euroo ja ylikin.

        Ihmeellisiä marisijoita. Ihan kuin tässä maassa ei olis tärkeämpää.

        Tarjoustalosta löytyy Mänty-Kengän kenkiä joissa on nahkapäällys, nahkavuori ja kumipohja ja valmistusmaa tietenkin kerrotaan hyvin näkyvästi. Hintaa 39e täyshintaisena. Noin laadukkaita kenkiä ei saa yhdestäkään Kampin muotiliikkeestä edes 300 hintaan, esim. ecco-shopista saa tuohon hintaan thaimaalaiset muovikengät.


      • Kengätön
        ... kirjoitti:

        Tarjoustalosta löytyy Mänty-Kengän kenkiä joissa on nahkapäällys, nahkavuori ja kumipohja ja valmistusmaa tietenkin kerrotaan hyvin näkyvästi. Hintaa 39e täyshintaisena. Noin laadukkaita kenkiä ei saa yhdestäkään Kampin muotiliikkeestä edes 300 hintaan, esim. ecco-shopista saa tuohon hintaan thaimaalaiset muovikengät.

        Vai kaikenlaisia marisijoita..ja kaupanpurkua yritetään heppoisin keinoin. No mitäs tästä tykkäätte? Ostin Tampereen Kenkä Cosmoksesta talvikengät, sellaiset valkoiset maiharityyppiset. Kas ehdin pitää jalasssa puoli tuntia pihamaalla kun tuli lunta sisään toiseen kenkään. Avot, kengät takaisin liikkeeseen ja kävi ilmi, että toisen kengän sauma on auki n. 5 cm. Liike ei suostunut palauttamaan rahoja vaan vetosi korjausoikeuteensa. Kengillä hintaa 45 e. Jos saumoja jo nyt joutuu liimailemaan miten tuollaiset sitten kestää oikeaa käyttöä? Harmittaa, täytyy miettiä tarkemmin mistä ostaa.


      • maiharit kestävät
        Kengätön kirjoitti:

        Vai kaikenlaisia marisijoita..ja kaupanpurkua yritetään heppoisin keinoin. No mitäs tästä tykkäätte? Ostin Tampereen Kenkä Cosmoksesta talvikengät, sellaiset valkoiset maiharityyppiset. Kas ehdin pitää jalasssa puoli tuntia pihamaalla kun tuli lunta sisään toiseen kenkään. Avot, kengät takaisin liikkeeseen ja kävi ilmi, että toisen kengän sauma on auki n. 5 cm. Liike ei suostunut palauttamaan rahoja vaan vetosi korjausoikeuteensa. Kengillä hintaa 45 e. Jos saumoja jo nyt joutuu liimailemaan miten tuollaiset sitten kestää oikeaa käyttöä? Harmittaa, täytyy miettiä tarkemmin mistä ostaa.

        "Jos saumoja jo nyt joutuu liimailemaan miten tuollaiset sitten kestää oikeaa käyttöä?"

        Jos haluaa todella kestävät ja lujat kengät rajuun käyttöön, niin Sievin teräsvahvisteiset turvamaiharit ammattikäyttöön (ei niitä mitä prismassa myydään). Ei tunnu kurat ja loskat missään, eikä haittaa eteen sattuvat kivenmurikat ja rautakangetkaan joita kenttäolosuhteissa aina joutuu potkimaan pois. Vuosien päivittäiskäytön jälkeen vielä uutta vastaavassa kunnossa, mitä vähän pintanaarmuja joutuu kenkäharjalla ja lankilla hoitamaan.


      • Kengätön
        maiharit kestävät kirjoitti:

        "Jos saumoja jo nyt joutuu liimailemaan miten tuollaiset sitten kestää oikeaa käyttöä?"

        Jos haluaa todella kestävät ja lujat kengät rajuun käyttöön, niin Sievin teräsvahvisteiset turvamaiharit ammattikäyttöön (ei niitä mitä prismassa myydään). Ei tunnu kurat ja loskat missään, eikä haittaa eteen sattuvat kivenmurikat ja rautakangetkaan joita kenttäolosuhteissa aina joutuu potkimaan pois. Vuosien päivittäiskäytön jälkeen vielä uutta vastaavassa kunnossa, mitä vähän pintanaarmuja joutuu kenkäharjalla ja lankilla hoitamaan.

        Ööh, ei välttämättä sovi joka naisen tyyliin nuo turvamaiharit. Ja tiedä onko normaali käyttökään nyt niin rajua. Rautakankiakaan harvemmin sattuu kävelyteillä eteen, he he.


      • sievi maiharit
        Kengätön kirjoitti:

        Ööh, ei välttämättä sovi joka naisen tyyliin nuo turvamaiharit. Ja tiedä onko normaali käyttökään nyt niin rajua. Rautakankiakaan harvemmin sattuu kävelyteillä eteen, he he.

        Voihan niihin vaihtaa punaiset nauhat, niin sopii nuorekkaille ja trendikkäille tytöille. Perusnauhoilla niitä käyttää vain varusmiehet, vartijat ja raksamiehet, mutta on kyllä edulliset ja hinta/laatusuhteeltaan hyvät kengät (Sievi Steel 98e täyshintaisena).


    • ketunhäntiäkainaloissa

      Myykö ne muovia nahkana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe