Hammastahna apu finnien hoidossa?

Onko kellään muilla kokemuksia, ku luin yhden vanhan viestin, jossa joku sanoi, että hänellä on hammastahna auttanut finneihin ja parantanut ihoa? Mikä vaikutus hammastahnalla on ja miten sitä tulisi käyttää ihon hoidossa?

24

13179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut

      ja ei ole kummoisia tuloksia tullut. Hammastahna periaatteessa kuivattaa ihoa, minkä pitäisi teoriassa tappaa akne, mutta niin vain ei tapahdu.

      Toinen mitä olen kokeillut on ruokasooda, toimii yllättävän hyvin. Otat ½ kourallista sitä ja lisäät vähän vettä, siitä ei tule tahna/taikinamaista vaan pikemminkin vetistä. Hiero sitä jonkin verran finnien päälle ja anna olla n.5-10min, pyyhi pois sen jälkeen. Ainoa sivuvaikutus tuossa on luultavasti se, että jos tekee samaa hommaa liian kauan niin iho kuivuu - todella paljon.

      :)

      • Voiko sitä laittaa puristettujen finnien päälle? Siis häivyttääkö toi ruokasooda finnit sit vai? :)


    • ja meillä

      hoidetaan myös halkaistulla valkosipulinkynnellä.....

      • roa&roa

        roa


    • Perehtyjä

      Hammastahnalla voi yksittäisen finnin kuivattaa, mutta aknea sillä ei hoideta. Mikäli finnejä on paljon, hae apteekista bentsoyyliperoksidi vaikuttavana aineena oleva geeli eli Basiron tai Brevoxyl. Toimii oikeasti - ehkäisee uusien finnien muodostumista, hapottaa vanhoja ja vähentää ihon rasvoittumista. Noudata tuotteen mukana tulevia ohjeita.

      • kyllä

        on Brevoxylistä ja toimii todella!
        Suosittelen.


      • kuivaiho 40vee

        Voiko sitä bents... voidetta käyttää meikänainen? Olen kuivaihoinen mutta ihonalaisia paukamia tulee ja ne ovat jotain puolen vuoden kestäviä ikifinnejä, ja niitä jos menet puristelemaan liian ajoissa, tulee rumaa jälkeä.

        Voisinko kokeilla tuota bents... voidetta?

        Antibiootteja söin yhden kuurin, homma auttoi mutta tuli pian takaisin.


    • Uncut

      Sitä on hammastahnassa ja joissain pesuaineissa. Triklosaani tappaa bakteereja, mutta kerääntyy helposti luontoon ympäristömykkynä. Hammastahnan vaikutus perustuu kai bakeerien tappamiseen ja ihon kuivattamiseen. Joissain ihan apteekin akneihon tuotteissa on yhtenä vaikuttavana aineena triklosaani, ja nämä tuotteet tehoavat yksittäisiin finneihin paremmin kuin hammastahna. Kannattaisi varmaan suunnata apteekkiin, jos haluaa tätä ympäristömyrkkyä naamaansa tunkea.

      • falafeli

        vitun urpo ei tajuu vittu mistää mitää!!!


      • urpoooo
        falafeli kirjoitti:

        vitun urpo ei tajuu vittu mistää mitää!!!

        Samaa mieltä


    • //Maria//

      Moi!

      Hammastahna kuivattaa finniä ja auttaa jos sinulla on niitä vain yksi tai kaksi, mutta koko aknea ei vie mennessään. Sama vaikutus on kosmetiikkasarjojen täsmähoidoilla kuin hammastahnalla. Hammastahna on vain siitä kätevä että löytyy jokaisen kotoa ensiavuksi :)
      Eihän se hetkiessä finniä vielä mutta saattaa helpottaa enimmän märkimisvaiheen yli.

      • 8g57vnytrj

        minulla on akne,mutta käytän silti hammastahnaa ku tulee jotain erillisiä finnejä. hammastahna kuivattaa ne hyvin ja ei se valkasukaan varmaan pahitteeks ole. :)


      • kylläolen

        Kuuluuko sen vähän kirvellä iholla?


    • Hammastahna akneen

      Minullakin on akne ja olen kokeillut hammastahnaa hoitona. Kastelet vaan ensin naaman märäksi ja sitten sivelet ohuelti tahnaa ja annat vaikuttaa jonkin aikaa. Eihän se nyt kaikkia finnejä vienyt, mutta auttoi kuitenkin pahimpien hävittämisessä. Jos ei muuta, niin naama ainakin tuntuu raikkaalta sen jälkeen. =) Mutta ainoa huono puoli on että se kuivattaa ihoa aika törkeesti :(

    • asdefds

      Hammastahna toimii vain yksittäisiin finneihin. Älä nyt hyvänen aika koko naamaan sitä laita.

      • moiiiikivajoomoiii

        jooo ei todellakaaa koko naaaamaaaaaaaaaaa eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! se ei hyvä minä kerto vaaaa!!!! joo moi :))


    • ei auta mua

      Ei auta ollenkaan hammastahna, sitä paitsi en käsitä, miten se pysyisi yön naamassa paitsi jos nukkuu kuin muumio selällään.

      • Minulla_toimii

        Jos laittaa esim. 10 minuuttia (tai viisikin varmaan riittää) ennen nukkumaanmenoa, niin se ehtii kuivua ja silloin kyllä pitäisi pysyä naamassa :)


    • tiedemies2

      haista paskaa!!! :poop:

    • aiheuttaa

      Itsellä tuo hammastahna juuri aiheuttaa finnejä! Jos vähänkin menee suun ympärille ja et huuhtele naamaasi illalla, aamulla on mukavasti finnejä suun ympärillä.

    • Minulla_toimii

      Itse olen kokeillut hammastahnaa ja on toiminut. Akneen ei kyllä varmaan auta paljoa, mutta nimenomaan niihin yksittäisiin finneihin kyllä. Kuivattaa finniä mukavasti, kun yön yli pitää :)

    • Wjdkdldkdbdoelwmss

      Ksksoss eneoldnd dnwllqmqnq

    • Anonyymi

      Oon testannu lähti kyl finni mut sit ku testasin uudelleen tuli jäätävä kipu sille alueelle ja muutenkin jos on kuiva tai herkkä iho siinä lähettyvillä niin en suosittele testaamaan.

    • Anonyymi

      Oma kokemus hammastahnasta oli aika huono. Tuntu ensinäkin kauhelta pitää yöllä naamassa, kun se kirveli ja poltteli. Keskellä yötä oli pyyhittävä pois.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe