C&R kalastus !!

Muuramen kaale

ENpä peremmin osaisi sanoa kuin tuo Esa !
http://www.metsastys-kalastus.com/artikkelit/totuus_c_et_r.html

12

1314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalastaja

      Kyllä tuollainen "kalastus" on täyttä kalanrääkkäystä! Ensin pyydystetään kala ja sitten se vapautetaan. Epäilen, että moni kala vapauttamisen jälkeen ei pysty kunnolla syömään, kun suu on repeynyt hajalle. Mitähän nämä kalastajat syö, kun kala ei heille kelpaa?

      Olin eilen virvelöimässä haukea meren rannassa tuttavan kanssa, ja sinne tuli sellainen "kalamies", jonka tiesin päästävän kalat aina pyydystämisen jälkeen pois. Ensinnäkin hän tuli kovan ryminän kanssa rantaan, ja katselin ensin, että mikähän psykopaatti sieltä tulee. Kehui jo saaneensa 4,5 kiloisen hauen veneestä, luonnollisestihan sitä ei ollut kalapakissa. Kun hän alkoi heittelemään vaappuja, huusin heti hänelle, että älä heitä kalaa pois, minä voin sen ottaa. Kun eräässä vaiheessa puhuin kalan syömisestä, hän aprikoi, että miksei sen voisi syödäkin, mutta en minä koskaan syö.

      No, kukaan meistä kolmesta ei saanut haukea siitä rannalta heitellessä, lukuun ottamatta minulla yhtä ehkä kiloista haukea, joka tarttui kiinni, mutta pääsi irti. Kyllä harmitti! Olisin tehnyt illan päätteeksi kalapihvejä. Me kaverin kanssa ei päästetä kaloja karkuun, vaan syödään kaikki. Ennen syön luonnosta saadun kalan, kuin ostaisin kaupasta jonkun rehukirjolohen ja sen söisin. Syön jopa särjetkin, jotka eivät ole roskakaloja.

      • ainoastaan

        epäilet!
        Tutkimukset kertovat aivan toista.
        Eikös se kalastuksenkin tarkoitus ole rentouttaa?
        Sinä näköjään stressaannut kalastaessasi ja huutelet toisille.Suosittelen etsimään toisen harrastuksen!


      • Kalastaja
        ainoastaan kirjoitti:

        epäilet!
        Tutkimukset kertovat aivan toista.
        Eikös se kalastuksenkin tarkoitus ole rentouttaa?
        Sinä näköjään stressaannut kalastaessasi ja huutelet toisille.Suosittelen etsimään toisen harrastuksen!

        Mitä minä epäilen? Ja mitkä tutkimukset kertovat ja mitä? Kerroppa tarkemmin.

        Kyllä kalastus pitää rentouttaa, mutta ei ainakaan kalojen rääkkääminen ole sitä. Sekö mielestäsi on rentouttavaa?

        En minä tressaannu kalastaessa ja yleensä huutele mitään. Nyt huusin vain, että kalan poispäästäjä ei päästäisi kalaa karkuun, kun minä voisin ottaa sen.

        Ei kai tässä vaan käynyt niin, että omatunto alkoi kolkuttaa?


      • ...
        Kalastaja kirjoitti:

        Mitä minä epäilen? Ja mitkä tutkimukset kertovat ja mitä? Kerroppa tarkemmin.

        Kyllä kalastus pitää rentouttaa, mutta ei ainakaan kalojen rääkkääminen ole sitä. Sekö mielestäsi on rentouttavaa?

        En minä tressaannu kalastaessa ja yleensä huutele mitään. Nyt huusin vain, että kalan poispäästäjä ei päästäisi kalaa karkuun, kun minä voisin ottaa sen.

        Ei kai tässä vaan käynyt niin, että omatunto alkoi kolkuttaa?

        ...mahtoi senkin karkuuttamasi kalan suun käydä. Ettei vaan olisi sekin"retkahtanut" mainitsemallasi tavalla?

        Itse olen saanut (ja sen jalkeen vapauttanut) pari Haukea joilla on ollut kiduskaari katkennut (siis jo ennen minun toimintaani).


      • Ahventenkalstaja

        Jos kala pääsee irti koukuista itsestään, se ei ole jäänyt pahasti kiinni ja selviää. Silloin se ei ole myöskään kokenut yhtä suurta rasitusta kuin ne kalat, jotka vapautetaan väsytyksen jälkeen.


    • Yksioikoinen

      Itse en ole C&R-kalastaja, mutta ymmärtääkseni lajin harrastajien periaatteisiin kuuluu palautumattomasti vahingoittuneen kalan käyttö ravinnoksi.

      Vahingoittumisen arviointi tietysti vaatii ymmärrystä ja osaamista. En lähtisi heti tuomitsemaan koko lajia tai kaikkia sen harrastajia.

    • väkäsetön koukku

      kuvassa ja yli tarpeenkin kalastellut sekä alamittaisiakin reppuun vaan röyhkeästi ja jopa ylpeänä kerskuen? Tuollaisen luuserin kun tapaisi korvessa niin tulisipa parisataa valittua sanaa sanottua moisesta leikistä.
      Saattaispa asia mennä alueen tietoisuuteenkin nopeasti ja siitä ei varmasti monet pitäisi...
      Kohtuus kaikeessa ja aina on alamittaiset päästettävä veteen takaisin elvyttäen tietenkin ensin.

      • jerkkaaja

        ompa hienoa,että täälläkin asioi joku joka puhuu asiaa!! meidän piireissä jokaikinen vahingoittumaton kala lähtee takaisin uimaan, poikkeuksena jalokalat, joita hauen kalastaja saa ani harvoin. mitä harrastamista se olisi, jos kaikki otettaisiin, mitä saadaan,jo minunkin kalastuskokemuksella haukea olisi vartissa riittävästi, aika lyhyitä pätkiä olis noi kalareissut.


      • Kapteeni Koukku
        jerkkaaja kirjoitti:

        ompa hienoa,että täälläkin asioi joku joka puhuu asiaa!! meidän piireissä jokaikinen vahingoittumaton kala lähtee takaisin uimaan, poikkeuksena jalokalat, joita hauen kalastaja saa ani harvoin. mitä harrastamista se olisi, jos kaikki otettaisiin, mitä saadaan,jo minunkin kalastuskokemuksella haukea olisi vartissa riittävästi, aika lyhyitä pätkiä olis noi kalareissut.

        jos sais vartissa noin paljon kalaa, niin siinähän jäisi eväitten nautiskeluun mukavasti aikaa eikä mammakaan olisi taas niin äkäinen, kun isi ja kerrankin muutama haukikin valahtaisi nelkein tajuissaan tuulikaapin ovesta sisään.


      • ...
        Kapteeni Koukku kirjoitti:

        jos sais vartissa noin paljon kalaa, niin siinähän jäisi eväitten nautiskeluun mukavasti aikaa eikä mammakaan olisi taas niin äkäinen, kun isi ja kerrankin muutama haukikin valahtaisi nelkein tajuissaan tuulikaapin ovesta sisään.

        Itsekin olen todistanut miten yksikin kalantappaja pystyy tuhoamaan pienehkön järven Haukipopulaation. Itse siellä kalastelleena jo neljä vuotta, kalaa tuli ja kaksi kertaa TODISTETTAVASTI sama hauki, nyt kun tämä yksi kalanteurastaja tuli paikalle ovat saaliit huvenneetlähes olemattomiin. Kuulemma jakoi nämäkin fisut naapureilleen kun itse ei kalasta pidä. Että semmoosta vesienhoitoa.


    • wqr3t45r6y

      harrastakaa vaan cr kalastusta sen minkä haluatte, eihän sole multa pois, vaan päin vastoin!
      KAIKKI kalat mitkä ylös saan niin tapan.
      jos syötävä kala(esim harri taimen yms. pituudesta välittämättä), niin perkkaan ja laitan reppuun, jos taas tulee vaikka hauki niin jätän rannalle.

    • Olen myös samaa mieltä, kuin tuo Esa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe