Acer Aspire One Ongelma.

SRJNTNT

Joo elikkäs olis probleemia tommosen Acerin Miniläppärin kanssa. Ostin tossa muutama viikko sitten itelleni ton aspire onen, ja olin ihan tyytyväinen kunnes. Kunnes se paska lopetti toimimisen kokonaan. Kone oli mulla pöydällä, ja jotain siinä selailin nettiä yms. Enkä huomannut että akkuhan on loppumassa. Akku loppu, kone sammu. Ei siinä mitään, mutta kun ei enää lähe käyntiin. Konetta käynnistäessä virtanappulan merkkivalo syttyy, tuulettimet käynnistyy, mutta näytölle ei tule mitään, eikä kovalevyn merkkivalo syty. Kovalevy mennyt paskaksi, vai mistä lie kysymys?

15

6818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No Problem

      ... vie huoltoon tai vaihtoon ! Takuuaika on vähintään 1 vuosi. Turha alkaa temppuilemaan jos on viallinen kone jo alusta alkaen.

    • meni...

      Mukinaluseks tais mennä taas yks Aspire. Noi minikannettavat on kyllä ihan kelvottomia laadultaan ja on mielenkiintoista nähdä millainen soppa siitä vielä syntyy kun niitä myydään nyt tuhottomat määrät ja tuskin niistä kovin moni tulee kestämään laitevalmistajan virhevastuun edellyttämää 24kk ostopäivästä. Siinä saattaa olla laitevalmistajan tuki helisemässä kun jengi alkaa lähettämään joukoin noita huoltoon....

      Nimimerkki "Miniläppärikuplan puhkeamista odotellessa..."

      • 1stMacFinn

        Olen alusta asti ihmetellyt tätä miniläppäribuumia. Niitä myydään halvalla hinnalla. Jääkö siitä mitään valmistajalle? Jos ei jää, miten takuu ja virhevastuuasiat hoidetaan jatkossa?

        Tuleeko noiden valmistaminen tosiaan niin halvaksi, että siitä noilla hinnoilla jää jotain myyjille, maahantuojille ja valmistajille? Epäilen.


      • proammattilainen
        1stMacFinn kirjoitti:

        Olen alusta asti ihmetellyt tätä miniläppäribuumia. Niitä myydään halvalla hinnalla. Jääkö siitä mitään valmistajalle? Jos ei jää, miten takuu ja virhevastuuasiat hoidetaan jatkossa?

        Tuleeko noiden valmistaminen tosiaan niin halvaksi, että siitä noilla hinnoilla jää jotain myyjille, maahantuojille ja valmistajille? Epäilen.

        Olet oikeassa! jos haluaa halpaa ja hyvää pitää ostaa molemmat.
        Itsellä jokunen macci pari puuceetä (yht 8) ja mm miniläppäri (acer) totesin heti sen käyttiksen kelvottomaksi (linpus) ja korvasin sen xubuntulla ja nyt laite on ihan toimiva käytössään (3g koska vaan ja olkkarissa www.telkku.com plus emaili)...
        jatkoa ekaan lauseeseen, että kyllä rakenteeltaan on aika "lelu" tuollainen miniläppis...hp:n vastaava oli ihan ok näpeissä, mutta se maksaakin 500-600luokassa......


    • sen...

      12.kk, akulla ja laturilla takuu aiak 6.kk lue ohjeista takuu puhelin numero johon soitat ja sovit koska hakevat koneen koti ovelta.


      Ehkä tämä numero 09-8763574

      Pyytävät joitakin tietoja ja lähettämään osto kuitin kopion ja he antaa jonkun tapaus numeron jonka laitat sen paketin päälle jonka DHL posti kuljetusfirma hakee kotioveltasi.


      Hienoa palvelua!
      DHL kuljetus firma hakee koneen koti ovelta ja palautta myös kotiovelle asti.

      Se on huollossa 1.5-2.viikkkoa ja vaihtavat ehkä emolevyn koska näytönohjain on ehkä sökö.


      ps.Kokeemusta on : (

      Tietekin ikävä että kone hajosi mutta hieno toimiva takuu huoltojärjestelmä : )

    • hhghfgh

      Tunnettu ongelma uudessa bios:sissa, googlella löytyy ratkasu.

      • SRJNTNT

        Jos olisin googlella löytänyt vastauksen ongelmaani, niin en kai olisi nyt täällä apua kyselemässä älypää.


    • näin on

      Mjoo, sikäli kun ketään enää kiinnostaa niin itselläni kävi juurikin näin pari päivää sitten. Googletin asiaa ja löysin ratkaisun: Latasin osoitteesta [url]ftp://ftp.acer-euro.com/netbook/[/url] uusimman bios-tiedoston pöytäkoneellani, nimesin tiedoston uudelleen "ZG5IA32.FD" ja laitoin sen sekä biospaketissa mukana tulleen FLASHIT.EXE -tiedoston muistikortille. Kortti miniläppäriin kiinni, pidin Fn ja Esc -nappeja pohjassa käynnistäessäni ja kun power-valo alkoi vilkkua, painoin vielä poweria kerran. Valo vilkkui aikansa, ja muutaman minuutin kuluttua kone käynnistyi uudelleen...tällä kertaa kuvan kanssa. Että sellaista. Ohjeet löytyvät tuolta -> [url]http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html[/url]

      • asdfgasdff

      • Acer -ässä

        Erään henkilön ongelma korjaantui tällä ohjeella. Olin jo vähällä heittää 1kk vanhan koneen seinään. Mut minkä ihmeen takia sen BIOS-tiedoston nimi pitää muuttaa. Miksei vois olla heti oikeet nimet.


      • pekka kakko
        asdfgasdff kirjoitti:

        http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-aspire-one-bios-recovery.html

        ftp://ftp.acer-euro.com/netbook/

        ...toimihan tuo kone oikein jouhevasti joitakin minuutteja....

        Oon yrittänyt tehdä ohjeesi mukaan....uusi BIOS yms boottaus Fn ja Esc pohjassa....valo vilkkuu...power näppäimen painaminen...

        Mutta pääsen vain tuohon pimeä ruutu ja hiiren osoitin, jota voi liikuttaa....Mitä oikein pitäisi tehdä?

        Alku tuntuikin liian hyvältä!


      • toimii täälläkin
        Acer -ässä kirjoitti:

        Erään henkilön ongelma korjaantui tällä ohjeella. Olin jo vähällä heittää 1kk vanhan koneen seinään. Mut minkä ihmeen takia sen BIOS-tiedoston nimi pitää muuttaa. Miksei vois olla heti oikeet nimet.

        suuri kiitos ohjeista


      • Lauri Kinnunen
        toimii täälläkin kirjoitti:

        suuri kiitos ohjeista

        Kiitoksia kovasti. Kaikki toimi tänään ihan ok. sammutin koneen ja uudelleen käynnistyksessä juuri samat oireet. Kiitos ohjeista taas pelittää.. aika hassua miten bios voi mennä sekasi iha noin vaan ?


      • Ilkka I

        Itselläni sama ongelma eilen, mutta näillä ohjeilla saatiin tilanne korjattua. Kiitoksia :)


      • ottototto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3680
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1803
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1260
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      895
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe