Bensaa silmään

aaapuuva

Minulla roiskahti eilen bensaa silmään olisiko syytä huolestua? nyt silömät tuntuvat hieman karheilta ja kostuvat nopeasti jos niitä pitää suurina. APUA!

11

12558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jälkipesu?

      Jälkipesu ei taida auttaa, mutta silmätapaturmissa,kun syövyttävää tai myrkyllistä nestettä joutuu silmään, silmä pitää huuhtoa heti runsaalla puhtaalla vedellä. Ehkä lääkärin pitäisi tarkistaa silmäsi vauriot.
      Vesi ei ehkä enää auta, mutta itse huuhtoisin vieläkin muutaman kerran, silmä tarvitsee lisäksi ehkä joitakin rauhoittavia tippoja tai salvaa. Toivoa sopii että silmä korjaa itse vauriot.

      • No en vittu huuhtonu

        Määrä oli sen verran pieni:).. Nyt 3h tapahtuneesta oon kyl liotellu vedessä ja punotus ja kirvely pahenee!! APUA!!


    • hy43y342y42qha

      No, olisi kannattanut huuhdella.

      Kävitkö jo muuten lääkärissä? Vimme viestistäsi on pian 5 päivää.

      • No en vittu käyny

        Vieläkin särkee silmää ja biljardin peluu on todella vaikeata. Apuuva. mitä mä teen? Ei oo leikin asia ilmeisesti?


    • go go

      Olin itse lapsena lensi silmilleni bensaa joten nopeasti vedellä huuhtoa pois muutaman kerta uudelleen huuhtoa.Bensiinin aine haittaa silmään joten jos ehdit jo huuhtoa ja jos myöhäistä huuhdoit niin täytyy mennä lääkärille.

    • ottoot

      jos tätä vielä joku lukee niin omaan silmää just lensi bensaa juoksin nopiaa tallista ulos ja laitoin lunta silmiään sen jälkeen juoksu konnta kyykys menin vessahan ja pesin silmän juoksevalla vedellä,tämän jälkeen joku 15min niin pesin uudestaan ja menen pesemään pian uudestaan, nyt on mennyt joku 30min tapahtuneesta eikä oikeastaan mitään kipua tai erilaisuutta huomannut. täytynee käydä aamulla koululääkärillä kysymäs onko vakavaa.

    • tee-se-itse-mies

      Kun näitä ihmiset kuitenkin googlettaa niin kerron minunkin versioni. Mulla meni kolmisen tuntia sitten runsaasti bensiiniä ja stp:n lisäainetta silmiin. Pääsin huuhtelemaan heti 30sek tapahtuneesta ja sain bensat pois. Huuhtelin noin 5min pelkällä vedellä koiran kupista ja sitten pihaletkulla perään. Kipuilua ei ollut, mutta sisko patisti käymään lääkärillä ja hän totesi kaiken olevan kunnossa. Kertoi pikaisen huuhtelun pelastaneen pahemmilta. Laittoin yhden tipan kumpankin silmään ja sitten kotiin.
      Kävinkin lähinnä tuon bensiinin lisäaineen takia kun on kovempaa kamaa kuin itse bensa. Mutta nyt on yöksi mielenrauha ja aamulla töihin.

    • Sis.kir.sair.hoit

      Joillain aineilla on taipumus hylkiä vettä ja liuottaa ihon tai limakalvon suojaavaa kerrosta, joten huuhtelu pelkällä vedellä ei aina poista niitä kokonaan. Siksi huuhtelun jälkeen päivystykseen tai ensiapuun, riippuen aineesta. Suomi24sta ei apu löydy.

    • Idioottiminä

      Itellä lens kans just yks pisara silmäkulmaan, olin tankkaamassa nii meni joku 20 minuuttia ennenku pääsin kotia ja sit joku 10 minuuttia ennenku vähä huuhdoin silmää, vähä hassulta silmäs tuntuu mut ei sen suurempia. Jos nyt huomenna herään puolisokeana nii eipähä tartte mennä töihi.

    • Anonyymi

      Ite imppasin bensaa ja kaadoin päälleni jotenka meni vähän silmäänki. Mitä opimme: älkää rakkaat lapset impatko

    • Anonyymi

      itellä lens kesällä bensaa silmää nii ei muuta ku juoksin vaa laiturille ja noin 20 sek ajan huuhdoin silmää vedellä ja menin vaa heti takasi tankkaamaa. Ei tullu mitää ihmeempiä enkä asiasta hirveemmi huolestunu eikä sitte loppuje lopuks tullukkaa mitää vaurioo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe