Mitä :p tarkoittaa?

...

Mitä hymiö :p tarkoittaa? Tiedän siis kyllä, että se on kieltä näyttävä hymiö, mutta onko sillä jokin merkityskin? Tarkoittaako ja kuvaako se jotain? Siis esim. hymiö :) tarkoittaa hymyä, :( surullista, :o hämmästynyttä, :/ pettynyttä ym.. Mutta mitä kieltä näyttävä hymiö tarkoittaa? Miksi näytetään kieltä? Mitä sillä halutaan sanoa tai kuvastaa?

Kiitti vastauksista! :)

12

9857

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mayura

      Se esittää tavallaan hassua/kiinnostunutta. En paremmin kykene selittämään.

      • maukkckck

      • Anonyymi
        maukkckck kirjoitti:

        Niinkuin sanottiin yleensä hassua/kiinnostunutta tai vastaavaa. Joskus sillä tarkoitetaan jotain päinvastaista.

        Tämä hymiö tulee kirjoitukseen eräällä foorumilla kirjoittaessasi ":p"
        http://forums.steampowered.com/forums/v4_images/smilies/tongue.gif
        ja ilmeestä huomaa ettei se merkitys ole aina sama.

        Dkdk


    • ( Y ) (.) (.)

      Eikös sen alkuperäinen tarkoitus ollut kuvata sitä, miten henkilöllä kieli roikkuu ulkona toisesta suupielestä. :p

      Eli innostunut ainakin voi olla sellaisessa tilanteessa.

      Toinen versio, jonka muistan on se, että tuo tarkoittaisi kieli poskessa sanomista eli ei aivan tosissaan.

      Yhtä moniselitteinen juttu kuin ihmisten ilmeet ja eleet. Käytännön tilanteissa ne ovat aika selviä melkein kaikille, mutta joskus joku ilme tai sanattoman viestinnän ele jää ihmetyttämään tai se tulkitaan väärin.

      • irvistävä

        Itse vihaan hymiötä :p, tulkitsen eleeksi "aha" tai sellaiseksi.. irvistäväksi nii rttä kieli on hampaiden välissä...


      • Anonyymi
        irvistävä kirjoitti:

        Itse vihaan hymiötä :p, tulkitsen eleeksi "aha" tai sellaiseksi.. irvistäväksi nii rttä kieli on hampaiden välissä...

        RIP minä jos tatkoittaa koska mun ihastus laitto sellaisen snäpissä Sadge


    • shulftazd

      Mulle itselle se tarkoittaa "nam!". Käytän sitä kun kaveri julkaisee kuvia ruoasta tai leipomuksista.

    • SuuMutrulla

      =?

    • tarkottaa :3

    • öoihjkl

      Pentuna näytettiin kieltä kun haluttiin ilmaista toiselle että se on tyhmä, pöliä, eikä me leikitä sen kanssa. Isä
      kielsi rumana käytöksenä. Kieli poskessa -jutun taas näin erään nuoren naisen tekemänä kun kävi kaikki rivot naamailmeet läpi suututtuaan minulle kun oman käytöksensä takia poistettiin baarista. Ei mitään hauskoja sanomia näissä. Toisen halventamista. "just kidding" ei monestikaan osu tekstattuun viestiin. Typerin "hymiö" ikinä!

    • Nakkko

      Mulle se tarkoittaa miehen lähettämänä, että hän haluaa nuolla minun pim peroo.

    • alkuperäiseen

      :p tarkoittaa olet tyhmä
      Saksassa kilen näyttämisestä liikenteessä sakotetaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe