Painon nousu raskauden aikana

GALLUP :)

Paljonko painosi on noussut raskautesi aikana tähän mennessä ja paljonko on viikkoja täynnä? Onko neuvolassa oltu asiasta mitä mieltä? Nyt painoja kehiin, oon niin utelias :)

Itselläni nyt viikkoja 26 3 ja painoa tullut 3kg. Neuvolassa painon punnituksen jälkeen ollut hiljaista...tien neuvolatätiä eikä ole asiasta tykännyt ja kysellyt vaivihkaa maistuuko ruoka... Normipainoinen oon...

23

6208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1=2

      Mulla Rv12 ja paino tippuu vaan. 2kg nyt tippunut. Neuvolan täti oli vähän vihainen,että rupes syömään. Mutta kun mä syön koko ajan.
      Ehkä nää kaksoset vie kaiken sen ruuan. Kait se paino kohta alkaa nousemaan,kun pikkuiset kasvaa.

    • kevätvauvaaa

      Nyt hävettää.... Siitä kun tulin raskaaksi (eli 2kk sitten) on paino noussut 8 kg!!! Neuvolassa sanottiin että ei hätää, joillakin paino pomppaa alussa ylös ja nousu tasaantuu sitten mutta.. En syö paljon makeaa enkä ole koskaan ollut ylipainoinen, päinvastoin. Nojoo, äitilläni kuulemma sama tapahtui kun hän minua odotti, ja paino normalisoitui suht nopeasti synnytyksen jälk joten ei kai kannata stressaantua.

    • täynnä

      ja paino noussu nyt 7,5 kg. Eipä ole toistaiseksi neuvolassa naristu et olisi tullut liikaa.

    • +20 kiloo :(

      Mulla on viikkoja täynnä 38 ja painoo tullu sellaset 20 kiloo. Olin aluksi ihan kauhuissani, mutta neuvolassa on sanottu että johtuu nesteistä mitä kropassani riittää, vaikka muille jakaa...Ennen raskaaksi tuloa olin hoikka/normaalipainoinen, joten toivon että suurin osa lähtee ajan mittaan...muuten iskee paniikki :)

    • huhtimasu

      Mulla viikkoja nyt 18 6, paino tippunu 2 kg.
      Mulla kyllä ylipainoa enne raskautta, että varmaan seki vaikuttaa :D
      Neuvolassa mulle sanottu et suunta ollu iha hyvä,
      et vielki saa tippua...
      Mut luulenpa et kohta alkaa se nousu kausi :D

    • sdköjbh

      Rv 28 1 tänään, paino noussu 13 kiloa raskauden alusta. Neuvolassa ei oo sanottu mitään et olis liikaa tai liian vähän. Ite toivon ettei kauheesti tulis enää kiloja, siis ylimääräsiä.

      • Janerr

        Mulla nyt rv28 ja painoa tullu semmonen 15kg, olin ennen raskautta bmi 25. Että lievän lihavuuden alarajalla. Tämä on kolmas raskaus. Ekasta ja tokasta tuli sellaset 25 kg tienoilla molemmista. En syö mitenkään hirveästi enempää kuin normaalisti. Mutta paino vaan nousee. Neuvolantäti ei ole huolissaan painonnoususta. Ekasta synnytyksestä jäi 10kg laitokselle ja tokasta vaan 6kg.


    • minä_80

      tähän keskusteluun...

      Rv 27 2 ja kiloja tullut noin 8,5. Itse olen kauhistellut viime 2 viikkoa kun paino on melkein kaksinkertaistunu mutta neuvolassa ei oo sanottu mitään että olis nyt liikaa.. Kuitenkin täytyy yrittää vähän katsoa mitä syö ja liikkua sen minkä pystyy/jaksaa..

    • rv27............

      Täälläkin mennään samoilla viikoilla ja mulla paino noussut nyt 4kg eli ei ihan hirveesti täälläkään. Neuvola on vähä huolissaan ollu, koska olin ennen jo hoikka, mut ei se paino oo vielä vaan noussu ja uskon et nyt ottaa spurtin! :)) onhan joulu tuloillaan ja ruokakn maistuu :)

    • +22

      Jep 20kg tullu painoa ja viikkoja vasta 30... Nyt hävettää kans ja rankasti mut... toivon mukaa synnäriltä tulon jälkee pääsis niistä myös eroon..

    • helmenmamma

      rv 28 4 ja kiloja tullut 8

    • noussut

      tahan mennessa noin. 4 ja raskausviikkoja on 14 3. Olen ollut ylipainoinen, mutta laihduin yli 20kg ja nyt jotenkin ottaa tosi rankasti tama painonnousu, en edes mielestani nayta raskaana olevalta, vaan lihavalta (en koskaan saanut kunnolla kiinteydyttya). Kauhea hapea ja itseinho, vaikka ymmarran etta nain se pitaa menna. Jotenkin kaikki muut vaan nayttaa niin kauniilta raskaana ja mina vain possulta, mutta kai se siita. :(

    • huoh..

      rv29 4 ja painoa tullut 12,5kg. raskauden alussa olin normaali/hoikka..

      saa jännätä kuinka paljon on ihan loppusuoralla tullut painoa, ja saako tuota häviämään kuinka helposti synnytyksen jälkeen :Z

    • ecl

      viikkoja 20 ja painoa tullu 4kg

    • nousee paljon...

      Mulla ekassa raskaudessa tuli 21kg, olin sitä ennen normaalipainoinen. Harrastin liikuntaa joka päivä ja en syönyt kovinkaan epäterveellisesti, karkkia en ollenkaan ja pizzaa yms. ihan pari kertaa koko raskausaikana. 3kk synnytyksestä, 19 oli jo lähtenyt pois, eli nestettähän se pääasiassa oli. Nyt olen rv 17 ja painoa on tullut jo sellaiset 4kg. Samoin, kuin ekassakin raskaudessa, mutta en ole huolissani. Edelleenkin liikun paljon ja syön terveellisesti, mun elimistö vaan reagoin näin raskauksiin!

    • Mommi

      Odotan kolmattani. Kuten aiemmissakin raskauksissani, paino on tähän mennessä noussut 10kg. Syön mitä haluan ja liikun sen verran kuin jaksattaa. Edelliset raskauskilot katosivat alle kuukaudessa, ilman ponnisteluja.

    • huhtikuu09

      Mulla noussut 4 kiloa, viikkoja 18 5pv.

    • 14kg

      mullakin tullut painoa reippaasti (14kg rv33) ja ihan heti ekasta neuvolasta lähtien on paino ollut nousu suuntainen. Syönyt oon pääasiassa terveellisesti, mutta kyllä viikkoon on mahtunut jäätelöä, karkkia, hyvin vähän suklaata ja kerran vkossa roskaruokaa. oon ollut normaalipainoinen. Liikuntaa harrastan erilaisissa jumpissa käyntiä n. 3 xvkossa) ja jumpissa kävin ennen raskautta enempi. Tietty alusta astien ollut kuitenkin tosi varovainen liikkeissä ja sykkeen nousussa kun ekaa odotan =) Mulla tosin neuvolatäti ollut kovin kiukkuinen painonoususta ja kehottaa mua joka kerta harrastamaan liikuntaa ja seuraamaan syömisiäni. En jaksa puolustella miten asia todellisuudessa on, ei vaan jaksa selittää. Hyviä odotushetkiä!!

      • ärvee 8 3 ja kiloja on tullut 2, mutta eipä tuo mahakaan vielä kauheesti ole ehtiny kasvaa:) varmaa sit ku kasvaa niin kaikki kilot oikee rysähtää saman aikasesti:D


      • itellää

        sama homma..nyt rv 37 5 ja painoo tullu 18kg..:/ liikkuminen ei oikee aiemmi onnistunu supistusherkkyyde takii mut nyt yritän paukauttaa maailmaa rehkimise avul..:D


    • - 1 kg

      Paino ollut laskusuunnassa. Mystistä, koska pahoinvoinnin loputtua on kaikki makea tehnyt kauppansa.

      Ennen raskautta paino normaali.

      • hallapuro

        mulla paino noussut raskauden aikana 8

        raskausviikkoja 32.
        onko tämä ok ?


    • --Rv26--

      8kg tähän mennessä. Alkuraskaudessa oli aina nälkä ja koko ajan jano =D. Toisen kolmanneksen aikana ei ole ns. ylimääräisiä kiloja tullut. Neuvolassa ei ole noteerattu mitenkään painonnousua. Ennen raskautta n.5kg ylipainoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4550
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2259
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1690
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      298
      1356
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1114
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      72
      1074
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe