Kannabis

fdsafdsfdsaf

Tiedän, että kyseessä on Suomessa laiton substanssi.

Mutta asiaan: kertokaas omia kokemuksianne ja tietoa siitä onko kannabis BIPOlle haitallista?

Oma kokemus on se että ns. pilven aikana tulee erittäin hirveitä häpeän ja surullisuuden ja masentuneisuuden tunteita, jotka menee kuitenkin ohi kun vaikutus lakkaa.. että siltä osin kyseinen aine sopii minulle huonosti. Jos on iloisia kavereita ympärillä ja muutenkin iloinen ympäristö, niin silloin nuo tunteet ovat huomattavasti lievempiä.

22

7031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,

      Alkoholi ja kannabis, jotka lamauttavat keskushermostoa, eivät missään todellakaan sovi. Sen sijaan piristeet ja hallusinogeenit, jotka virkistävät ja terävöittävät aisteja, ovat ok.

      • fdsfdasf

        Onko tohon joku tietty syy että bipolle ei sovi keskushermostoa lamauttavat aineet?


      • ,,,,
        fdsfdasf kirjoitti:

        Onko tohon joku tietty syy että bipolle ei sovi keskushermostoa lamauttavat aineet?

        Tuolla aiemmin oli ketju alkoholin käytöstä. Yleisesti päihteiden vaikutukset taitavat olla erittäin henkilökohtaisia.


      • Rev.McMoon

        käyttää piristeitä, niillähän paukahtaa mania päälle ilman bipoakin, samoin hallusinogeenit ovat se viimeinen suositeltava kama mieleltään epätasapainoiselle yksilölle, ellei välttämättä halua leikitellä psykoosilla joka voi jäädä päälle loppuiäksi. Yritätkö yllyttää tahallasi ihmisiä sekoamaan?


      • catha

        Kannabis ei lamaa keskushermostoa. Kannabiksen sisältämä thc sitoutuu aivojen kannabis reseptoreihin eli hermopäätteisiin, jotka aktivoituvat kannabinoleista. Tavallisesti niitä aktivoi elimistön tuottama kannabinoli, ananamidi. Kun thc sitoutuu aivojen kannabis reseptoreihin, reseptorit aktivoituvat ja saavat aivoissa aikaan tunteen "pilvessä" olosta.
        Eli se ei lamaa millään tapaa keskushermostoa. Sen sijaan se aktivoi osaa hermostosta.

        Piristeet eivät kaksisuuntaiselle sovi. Ensinnäkin piristeet piristävät ja laittavat ylikierroksille, jolloin manian puhkeamisen riski lisääntyy. Lisäksi piristeiden käyttöön liittyy usein valvominen, joka myös omalta osaltaan lisää mania riskiä.


    • Rev.McMoon

      kannabis vaikuttaa useimpiin tuolla tavoin, sen vaikutuksessa suhtautuu asioihin vakavammin ja moraalisemmin kuin muulloin, siinäkin suhteessa se toimii tasan pänvastoin kuin alkoholi.

      Toisin kuin alkoholi, kannabis ei lamauta keskushermostoa, sen kliiniset vaikutukset ovat hyvin vähäiset. Kannabis ei ole hermomyrkkyä alkoholin tavoin.

      Kannabis saattaa tuoda tietoisuuden ulottuville alitajuisia pelkoja ja ahdistuksia, esimerkiksi kroonistuneen kofeiinimyrkytyksen oireet saattavat tulla esille kannabiksenkäytön yhteydessä ahdistuneisuutena ja paniikkitaipumuksena vaikka niitä ei muuten vielä esiintyisi.

      Psyykkisesti epävakaan ihmisen olisi paras pysytellä erossa kaikista psykoaktiivisista aineista, erityisen vaarallisia ovat kofeiini, alkoholi, kannabis ei kaiketi sovi skitsotyyppisille häiriöille, eikä väärin käytettynä ahdistuneelle. Hyvin pienenä annoksena kannabis lievittää ahdistuneisuutta mutta silloin lajikkeen täytyy olla Indicaa jossa on paljon CBD:tä. Se omaa lääkinnällisesti tärkeitä vaikutuksia ja sen vaikutuksesta THC:n tuottama päihtymys on enemmän fyysinen ja rauhoittava ja tuottaa harvemmin skitsofreniatyyppistä oireilua. Sativa-lajikkeet aiheuttavat helpommin ahdistuneisuutta ja sekavuutta.

      Sinulla taitaa pyrkiä masennusfiilikset tietoisuuden ulottuville kannabiksen vaikutuksen alaisena. Jos käytät kofeiinia, luovu siitä täysin, se olisi muutenkin mielenterveydellesi eduksi.

      • fsdafdasfasdfsda

        Samaa mä olen pelännyt itekin... että se kannabis ei niitä häpeän ja surun tunteita luo, vaan tuo esille.

        Sitä mä vaan sitten ihmettelen, että miten mä kykenen selvinpäin olemaan täysin tiedostamatta ja ajattelematta muutamaa asiaa jotka on surullia ja ankeita mun elämässä? Jos sanotaan että mulla on elämässä 100 asiaa ja niistä 3 on surullisia ja masentavia, ei ne selvinpäin haittaa. Mutta kun poltan kannabista, niin silloin suurennuslasi heilahtaa noiden kolmen kohdalle ja loput 97 unohtuu kokonaan.

        Voiko tässä rauhoitella mieltään sillä perusteella että kannabis liioittelisi näiden alitajuisten ongelmien suuruutta, vai onko asia toisinpäin, että kannabis kertoo totuuden, jota vastaan mulla on selväpäisenä liian hyvä puolustusjärjestelmä mielessäni?


      • Rev.McMoon
        fsdafdasfasdfsda kirjoitti:

        Samaa mä olen pelännyt itekin... että se kannabis ei niitä häpeän ja surun tunteita luo, vaan tuo esille.

        Sitä mä vaan sitten ihmettelen, että miten mä kykenen selvinpäin olemaan täysin tiedostamatta ja ajattelematta muutamaa asiaa jotka on surullia ja ankeita mun elämässä? Jos sanotaan että mulla on elämässä 100 asiaa ja niistä 3 on surullisia ja masentavia, ei ne selvinpäin haittaa. Mutta kun poltan kannabista, niin silloin suurennuslasi heilahtaa noiden kolmen kohdalle ja loput 97 unohtuu kokonaan.

        Voiko tässä rauhoitella mieltään sillä perusteella että kannabis liioittelisi näiden alitajuisten ongelmien suuruutta, vai onko asia toisinpäin, että kannabis kertoo totuuden, jota vastaan mulla on selväpäisenä liian hyvä puolustusjärjestelmä mielessäni?

        että kannabis herkistää näkemään alitajuntaan yhtä tehokkaasti kuin silmien avaaminen herkistää näkemään yleensä.

        Olen itse kokenut noita samoja asioita ja oppinut sitten käyttämään tuota ilmiötä hyväkseni siten, että olen tietoisesti ruvennut käymään läpi niitä asioita jotka on tuntuneet pahalta. Nehän ovat kuitenkin sellaisia selvittämättä jääneitä asioita jotka aiheuttavat taustastressiä kaiken aikaa kunnes ne käydään läpi ja suljetaan.

        Selvinpäin alitajunta suojelee kätkemällä ne jos ne ovat sellaisia juttuja joille ei voi tehdä mitään, tai sitten ei kykene tekemään syystä tai toisesta. Usein niissä käy niin, että kun on aikansa miettinyt niitä, niistä pääsee eroon hyväksymällä ne ja antamalla anteeksi itselleen tai jollekin toiselle johon jutut liittyvät. Sitä normaalia henkistä kasvua, siis.

        Minun nähdäkseni siis kannabista voi käyttää henkisen kasvun välineenä, kunhan se tapahtuu tietoisesti ja vastuullisesti asianmukaisessa hengessä. Tämä tarkoittaa sitä, että se todella tapahtuu kehittymisen hyväksi, ei niin, että huvikäyttöä puolustellaan kehityksellä, täytyy olla rehellinen itselleen ja hyväksyä itsensä.


      • qeadzc
        Rev.McMoon kirjoitti:

        että kannabis herkistää näkemään alitajuntaan yhtä tehokkaasti kuin silmien avaaminen herkistää näkemään yleensä.

        Olen itse kokenut noita samoja asioita ja oppinut sitten käyttämään tuota ilmiötä hyväkseni siten, että olen tietoisesti ruvennut käymään läpi niitä asioita jotka on tuntuneet pahalta. Nehän ovat kuitenkin sellaisia selvittämättä jääneitä asioita jotka aiheuttavat taustastressiä kaiken aikaa kunnes ne käydään läpi ja suljetaan.

        Selvinpäin alitajunta suojelee kätkemällä ne jos ne ovat sellaisia juttuja joille ei voi tehdä mitään, tai sitten ei kykene tekemään syystä tai toisesta. Usein niissä käy niin, että kun on aikansa miettinyt niitä, niistä pääsee eroon hyväksymällä ne ja antamalla anteeksi itselleen tai jollekin toiselle johon jutut liittyvät. Sitä normaalia henkistä kasvua, siis.

        Minun nähdäkseni siis kannabista voi käyttää henkisen kasvun välineenä, kunhan se tapahtuu tietoisesti ja vastuullisesti asianmukaisessa hengessä. Tämä tarkoittaa sitä, että se todella tapahtuu kehittymisen hyväksi, ei niin, että huvikäyttöä puolustellaan kehityksellä, täytyy olla rehellinen itselleen ja hyväksyä itsensä.

        Itselläni on vain positiivisia kokemuksia kannabiksesta, koska olin melkoisessa kemiallisessa kierteessä yli 10v. Cipralexeja, opamoxeja, ym. ym. mieliala lääkkeitä vuosia popsineena, pidän kuitenkin kannabista parempana, koska se on kuitenkin luonto äiti meille lahjoittanut, mutta myös sen takia, että se auttaa keskittymään ja rauhoittaa paniikki häiriöitäni! Minun kohdallani asiat ovat olleet sen suhteen aivan toisenlaiset verrattuna valtavirta tietoon nähden. Enkä aio vaihtaa luontais lääkitystä enää kemialliseen...
        "Antaa kaikkien kukkien kukkia!"


      • bipotaiteilija
        qeadzc kirjoitti:

        Itselläni on vain positiivisia kokemuksia kannabiksesta, koska olin melkoisessa kemiallisessa kierteessä yli 10v. Cipralexeja, opamoxeja, ym. ym. mieliala lääkkeitä vuosia popsineena, pidän kuitenkin kannabista parempana, koska se on kuitenkin luonto äiti meille lahjoittanut, mutta myös sen takia, että se auttaa keskittymään ja rauhoittaa paniikki häiriöitäni! Minun kohdallani asiat ovat olleet sen suhteen aivan toisenlaiset verrattuna valtavirta tietoon nähden. Enkä aio vaihtaa luontais lääkitystä enää kemialliseen...
        "Antaa kaikkien kukkien kukkia!"

        Äiti luonto on myös lahjoittanut meille uraanin, valkoisen kärpässienen ja paljon muuta mukavaa, jota ei kannata vetää. Minulla on tuttava, joka on päivittäin polttanut kannabista useita kymmeniä vuosia. Nykyään hän kykenee suoriutumaan n. yhdestä keskittymistä vaativasta asiasta päivässa, esim kaupassakäynnistä. Nuorempana polttelin itsekin säännöllisen epäsäännöllisesti ja huomasin jo muutaman päivän session (parit tötsyt päivässä, ei mitään grammapaukkuja) jälkeen, että olo kummasti passivoitunut ja pää tukkoinen.


      • varoen

    • a-z

      Eiköhän tuo ole tapauskohtaista. Itse jouduin psykoosin takia osastolle, meni siis kunnolla "harhojen" puolelle. Sillä tiellä vieläkin. Masennusta ja maniaa ollut jo monta vuotta, kuten myös päihteiden käyttöä. En osoita sormella, mitkä asiat vaikuttivat tapahtumiin, vai oliko kyseessä vain jonkin läksy, joka täytyi kokea ennemmin tai myöhemmin. Mut kannabis on psykoaktiivinen, osa kerroista jopa vahvempia "aineita" voimakkaampia kokemuksia. Mut tuos aiemmas viestis hyvin sanottiin tuosta asioiden tiedostamisesta. Itse voin vain kokemuksesta sanoa, kun lähtee "järki" lapasista eikä oikein ymmärrä todellisuutta, niin sitten saa skarppailla, että tiedostaa oikein mikä on faktaa ja mikä fiktiota? Vai missä se totuus on.

      Jos sun fiilikset ei oo kauheen mieltä nostattavia, niin miksi sitten käyttää ko. ainetta? Mieti vaikka jälkeenpäin noita syitä ja niiden taustalla olevia vaikutteita mitä polttelu laukaisi. Onko siellä tiedostamattomia tunteita, pelkoja vai mistä johtui sun fiilikset. Itseään on hyvä tutkia, mutta ei sitä päätä kannata ikuisesti seinään hakata, muuten kuhmusta voi tulla turhan iso ja hoitaminen kestää pitkään. Ja ei kannata polttaa, koska muutkin tekee niin, huijaa vaan täten itseään. Niin ja kannabispsykoosi on tav.psykoosia pitkäkestoisempi, tuo on erään kaverin huomio, ku lataamos katseli hlö:itä, jotka sinne oli joutunut "muuten vain" verrattuina "kuosipäihin". Niin ja jos suvussasi on skitsofreniaa, voi tuo kannabis laukaista sen. En olisi uskonut kirjoittavani näin paria vuotta sitten ja naureskelin näille "huuhaille kannabiksen vaarasta", mutta on jälkeenpäin tullut mietittyä objektiivisesti asioita. Viisaat oppii toisten virheistä, mie taidan kuulua muuhun luokkaan ;).

      • Rev.McMoon

        pidettyjen psykoosien ja muiden psyyken häiriöiden varsinaisena aiheuttajana on useimmiten kofeiinin tai jonkin muun psykoottisuutta aiheuttavan huumeen vaikutus, jonka kannabiksen aiheuttama psyyken herkistyminen paljastaa. Esimerkiksi kofeiinin pitkäaikaiskäytön tiedetään aiheuttavan psykooseja, joita ei voi oireiden perusteella erottaa skitsofreniasta.

        Kannabis itsessään ei voi aiheuttaa toksista psykoosia, koska se ei ole toksista. Toksinen psykoosi katoaa kun aiheuttavan toksiinin pitoisuus veressä laskee tarpeeksi, jos psykoosi jatkuu pitkään on kyse kroonisesta myrkytyksestä, tai sitten psykoosi johtuu alunperin psykkosiherkästä persoonallisuudesta.

        Kannabiksen ja psykoosin välistä myyttiä on tutkittu äskettäin yli 2 miljoona ihmisen tietojen perusteella usean vuosikymmenen ajalta, eikä ole löytynyt mitään viitteitä, että kannabis olisi jollain tavalla yhteydessä psykoosiin tai skitsofreniaan.


      • Konkaribipo

        Kaipa tässäkin asiasta voi löytää kaikkia mahdollisia näkäkulmia ja painotuksia. Itse olen sairastanut kaksisuuntaista parikymppisestä lähtien. Nykyisin syön nöyrästi lääkeröykkiöni ja pidän huolta itsestäni. Nyt voin ihan hyvin ja pystyn käymään töissä ilman sairaslomia.
        Pari vuotta sitten esikoiseni tuli täysi-ikäiseksi. Vauhti oli kova. Paljastui, että hän käytti yrttejä ja piti sitä oikeutettuna aikoen jatkaa sitä hyvänä elämisen muotona. Samaan aikaan hän poti unettomuutta.Muutaman kuukauden jälkeen iskivät paniikkihäiriöt. Poika pelkäsi kuolevansa. Hän päätyi psykoottisessa maniassa osastolle, jossa oli neljä kuukautta. Diagnoosi ja ilmaislääkkeet paukahtivat samalla.Reilun vuoden jälkeen kotiutumisesta ajetaan maniaa edelleen alas:Litolla, Lamictalilla ja Zyprexalla. Kovat on lääkkeet. masennuslääkkeitä ei ole vielä tarvittu. Itse olen ehdottomasti lapseni kohdalla päihteitä vastaan. Itse hän voi lääkityksen avulla hyvin(väsyttää tuollainen hevoskuuri tietenkin) ja on jättänyt kaikki päihteet.


    • tunnenerään

      Eräällä henkilöllä kannabis auttaa kuulemma. Rauhoittaa ja tekee hyvän olon tuntemuksia. Kaikki tuntuu positiivisemmalta.. mutta ei se ainoa lääke ole..

      • valotolppa

        Itse olen polttanut kannabista vuosikaudet, ja noin 5v sitten jouduin ensimmäiseen kannabis psykoosiini, kuvittelin ihmisten puhuvan jatkuvasti minusta, ja koin muitakin harhoja...silloin minulla ei vielä ollu bipo diagnoosia..nyt sitten keväällä tuli mania ja silloinkin polttelin paljon, ja minulla polttelu pahensi maniaa ja jouduinkin sitten suljetulle. Eli kyllä kannabis aiheuttaa psykoosia..jotkut tosin altistuvat herkemmin kuin toiset..mutta kyllä sitä olemassa on.
        Itsekin haluaisin poltella,oli se vaan niin kivaa,mutta olen touhusta luopunut...psykoosi ei ole kiva asia.


    • tötsyttelijä

      Minulla on oikein hyvin auttanut kannabis. Tasoittaa, on kivaa ja osaa laittaa asiat perspektiiviin, eikä kuten monesti muulloin jää vatvomaan asioita kierteeksi asti. Alkoholi ei sen sijaan minulle sovi ollenkaan, silloin tulee noita jonkun mainitsemia kuumotuksia kuten että "kaikki puhuu minusta pahaa..."

      Kannabiksen lajikkeella on myös merkityksensä. Kun lajikkeessa on sativaa enemmän, saattaa maaninen tai hypomaaninen ihminen mennä totaalisen ylikierroksille. Indica lienee silloin mukavempi rentoutumiseen ja sosiaalinen kanssakäymiseen.

      Tietäkää mitä poltatte ja annostelkaa huolella, niin saattaa jopa auttaa. Minulla kannabis on auttanut myös moneen muuhun, kuten migreeniin, vatsavaivoihin ja jopa ihottumaan!

      En kuitenkaan kehota alottamaan polttelua juuri todetun bipon hoitoon, mutta ajattelin antaa oman osani keskusteluun.

      Haitallista se ei missään nimessä ainakaan minun ja muutaman muun bipon oireisiin ole, mutta ainahan se on yksilökohtaista. Myös muu lääkitys, päihteet ja bipon vaihe vaikuttavat kovasti.

    • kannabibo

      kannabis on pelastanut minun elämäni.se auttaa sekä ylä- että alamäessä,mutta ei tee toimintakyvyttömäksi.On häpeällistä kieltää lailla toimiva lääke sairaalta ihmiseltä.monet reseptilääkkeet ovat kamalia myrkkyjä kannabikseen verrattuna,kokemusta on.Lisäksi moni lääkitsee itseään laillisella alkoholilla,joka varmasti tuhoaa kaiken hyvän elämässä.Vaihtoehtona kannabis on loistava lääke moneen sairauteen tai sairauden oireeseen.Myös päihdekäytössä kannabista ei voi edes laittaa samalle viivalle vaarallisuuden ja aiheutuvien sivuvaikutusten puolesta.

      • *H*

        Itse olen opiskellut asiasta mahd. paljon silla asun hollannissa ja taalla laadukasta kannabista on vapaasti saatavilla (lahin coffee shop 100 metrin paassa asunnostani! :) )

        Tuntuu etta kannabiksen, niinkuin monen muunkin laakkeen kohdalla jota bipoille maarataan, patee sama tosiasia etta jokainen tapaus on erilainen ja laake joka toisille sopii ei sovi toisille ollenkaan.

        "However, given the anecdotal evidence, it does appear that for some people marijuana is beneficial. Any decision to use it should be well considered and best discussed with physician and should be done under very careful supervision. Before an evidence-based recommendation can be made regarding marijuana, a double-blind, randomized controlled trial will need to be conducted both for safety and effectiveness. The authors are advocating for such research to be conducted and one can only feel that to know the results of this kind of research would be beneficial. Additionally, if such research were to show a positive benefit, more standardized methods of taking the THC, such as a sublingual spray, could be created such that it could be given in a therapeutic dose. Inhalational THC, smoked marijuana for example, varies in potency and in the depth of inhalation by the consumer and can lead to different effects even with the same product. Standardized dosing would also allow for a lower dose to be taken which may be equally effective but with fewer risks, (psychosis, mania, or hypomania in particular) than conventional inhalational means allow for. Additionally, a commercially prepared medication could include a similar cannabinoid called cannabidiol to further help temper the drug to lower side effects"

        Anteeksi pitka lainaus, koko artikkeli luettavissa seuraavan linkin kautta:

        http://www.pendulum.org/bpnews/archive/001628.html

        Hakusanalla "bipolar disorder cannabis" loytyy aiheesta paljonkin artikkeleita.


      • biponen
        *H* kirjoitti:

        Itse olen opiskellut asiasta mahd. paljon silla asun hollannissa ja taalla laadukasta kannabista on vapaasti saatavilla (lahin coffee shop 100 metrin paassa asunnostani! :) )

        Tuntuu etta kannabiksen, niinkuin monen muunkin laakkeen kohdalla jota bipoille maarataan, patee sama tosiasia etta jokainen tapaus on erilainen ja laake joka toisille sopii ei sovi toisille ollenkaan.

        "However, given the anecdotal evidence, it does appear that for some people marijuana is beneficial. Any decision to use it should be well considered and best discussed with physician and should be done under very careful supervision. Before an evidence-based recommendation can be made regarding marijuana, a double-blind, randomized controlled trial will need to be conducted both for safety and effectiveness. The authors are advocating for such research to be conducted and one can only feel that to know the results of this kind of research would be beneficial. Additionally, if such research were to show a positive benefit, more standardized methods of taking the THC, such as a sublingual spray, could be created such that it could be given in a therapeutic dose. Inhalational THC, smoked marijuana for example, varies in potency and in the depth of inhalation by the consumer and can lead to different effects even with the same product. Standardized dosing would also allow for a lower dose to be taken which may be equally effective but with fewer risks, (psychosis, mania, or hypomania in particular) than conventional inhalational means allow for. Additionally, a commercially prepared medication could include a similar cannabinoid called cannabidiol to further help temper the drug to lower side effects"

        Anteeksi pitka lainaus, koko artikkeli luettavissa seuraavan linkin kautta:

        http://www.pendulum.org/bpnews/archive/001628.html

        Hakusanalla "bipolar disorder cannabis" loytyy aiheesta paljonkin artikkeleita.

        Bipo on juuri sellainen tauti, jossa ei ole muuta yhteistä kuin taudin nimi. Lääkkeetkin vaihtelevat paljon ja hampun vaikutuksetkin varmasti yhtä paljon. Minulle "sopii" alkoholi. Tai siis sillä on vaikutusta, on hyvä saada lamaannusta keskushermoilta ja silleen. Huonohan se on varmaan jos pidempään.
        Mielummin alkoa kuin pameja.
        Kannabis tai oikeastaan mitkään muutkaan eivät ole vaikutuksiltaan mitään viinaan verrattuna. Siis eivät edes toimi. Kovassa maniassa oon kokeillut koko joukon aineita, mutta silloin ainakin oma maanisuus on ollut kemikaaleja huomattavasti vahvempi.


    • bob3

      Kuusi vuotta poltellut jotta voisin käydä töissä. Helpottaa maniaa ja masennusta merkittävästi. Pitää vaan varoa ettei mene överiksi, maniassa sitä kuluu likaa ja sitten voi masennuksesta tulla pahempi. Pieni määrä aamuisin ja iltapäivällä pitää kaiken tasaisena ja normaalina.

      Indicat tahtovat aiheuttaa väsymystä jos käyttää pitkään, sativat ei. Toivoisin että saisin suomessa reseptillä.

    • sannis2

      Ketju näkyy olevan vanha mutta tekeepä mieleni avautua.

      Olen 22 ja käyttänyt kannabista muutamia lyhyitä taukoja lukuunottamatta päivittäin viimeiset kaksi vuotta. Kaksisuuntainen todettiin jo 16-vuotiaana, lääkityksestä kieltäydyin aiempien huonojen lääkekokemusten vuoksi. Lapsuudessa hyväksikäyttötapaus, joka terapeutin mukaan saattoi laukaista bipolarisuuden. Viime aikoina olen herännyt miettimään, mitenhän se kannabis mahtaa tähän vaikuttaa. Välillä tuntuu auttavan ahdistukseen valtavasti, mutta lähinnä turruttavasti. Seuraavana päivänä taas ahdistaa, mutta kannabis auttaa ja näin syntyi kierre. Muutama kuukausi sitten aloin huomata, että olin muuttunut passiivisemmaksi, sosiaaliset taitoni heikkenivät ja ärsyynnyin pienestä. Oloni oli jatkuvasti tosi sumuinen ja keskittymiskykyni huononi. Polttamisesta tuli liian suuri osa elämääni. Ahdistus ei poistunut, vaikka kuinka poltti. Päätin lopettaa ja muutama viikko sujuikin hyvin, vaikka melko vauhdikkaasti. Käyttäydyin melko maanisesti, rahaa paloi enemmän kuin olisi ollut varaa, uni ei tullut ja saatoin esim lähteä keskellä yötä juoksemaan 10km lenkkiä, enkä silloin ajatellut sen olevan outoa. Muutoin olo kyllä parani hetkeksi, jaksoin keskittyä paremmin, tehdä enemmän ja aloin taas nauttia muiden ihmisten seurasta enemmän. Arkiset asiat toivat enemmän tyydytystä, aiemmin kannabis oli ollut ainoa juttu, mistä sain kiksini. Mutta sittenpä alkoi taas mennä alamäkeen ja eräs ankea päivä sorruin ostamaan pari grammaa. Siitä lähti taas sama kierre, pakko vetää päivittäin. Pilvessä olo on tasapainoinen, huoleton ja raukea, mutta kun se haihtuu, alkaa taas ahdistamaan. Koen myös valtavia omantunnontuskia, kun sorruin taas, enkä ole uskaltanut kertoa läheisilleni. Valehtelu taas pahentaa syyllisyydentunnetta entisestään.

      En osaa arvioida, auttaako vai pahentaako kannabis kaksisuuntaisuuttani. Haluaisin osata käyttää kohtuudella, mutta lähtee aina käyttö lapasesta, kun ainetta lojuu kotona eikä kukaan ole valvomassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      89
      4194
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4102
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      609
      3914
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2725
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2475
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      190
      1950
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1609
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1422
    Aihe