Vesirokko aikuisella

JAMO

Olen 19-vuotias vesirokkoa sairastava nuori mies. Millaisia kokemuksia teillä on aikuisiän vesirokosta?

7

8247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puoliso

      Mieheni sai vesirokkotartunnan 6-vuotiaalta tytöltämme! Aikuisiässä sairaus on "vaikeampi ja runsaampi". Sair.lomaakin tuli kokonainen viikko, ensin oli jopa kuumeilua. Joka päivä isukki kävi suihkussa ja vaihtoi puhtaat alusvaatteet. Kutina oli kiusallsita, mitään niihin näppylöihin ei laitettu. Apteekissa on kyllä apua näihinkin vaivoihin.

    • kärsinyt

      Kylmät suihkut auttavat pahimpaan kutinaan - hetkeksi. Tosin kuumeisena ja voipuneena suihkuttelukin on ylivoimainen rasite. Kannattaa mennä lääkäriin viimeistään, jos rakkulat näyttävät tulehtuvan.

    • Tantta

      kun sairastin ko. taudin. Sain sen joltakin vyöruusua ja silmätulehdusta sairastaneelta mummolta.

      Aika iisi tapaus. Vähän valo koski silmiin taudin alussa. En muista mitään hirveää kipua. En myöskään raapinut rupia, ja silti niiden lähteminen jätti ikuisia arpia sinnetänne. Terveydenhoitajan mukaan siksi kun olen vaalea.

      Mitään huuliherpestä ei ole minulle ikinä tullut, vaikka sellainen mahdollisuus on, kun on kerran vesirokon sairastanut.

    • Marjaana

      ...käydä ottamassa vesirokkorokote.

      • r3232

        rokotteesta. mistä sen älyää jos esim lapsi on jo tartuttanut muhun ennekö hänelle nouseen näppyjä jolloin se vasta huomataa.


    • Peccan

      Olin 15, estolääkityksen olisin saanut jos en olisi ollut sairaalassa (HAH). No joo, suurimman osan ajasta eli useamman päivän olin vuoteenomana (=en pystynyt istumaankaan) yli 40 C kuumeessa ja näin kaiken keltaisen aaltoilevana :) Kutina tuli sitten kun olin tajuissani, ja että oli kamala. Atoopikkona olin jo valmiiksi herkistynyt ihon ärsytyksille ja pitkän sairaalaoleskelun seurauksena (= kuivaakin kuivempi ilma) olin huonoihoinen.

    • AAAAAAAAAA!!!

      Ite oon 16v ja vesirokkoa sairastanut n. 3 päivää. Näppylöitä runsaasti yli sata. Suussakin on jo ainakin 5. Mitään lievitystä kutinaan en käytä ja siksi kutina onkin niin prkleen kova että tekisi mieli nylkeä ittensa. Suosittelen ehdottomasti jotain lievennystä kutinaan sillä muuten joku päivä saattaa olla niin vttumainen fiilis että kilahtaa ja raapii koko ihon verille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe