Särkänniemen Tornado

on hulluin laite Suomessa

Särkänniemen Tornodo on varmasti se Suomen huvittelun kauhu numero yksi. Mä olen ihmetellyt miten sillä vehkeellä ei ole koskaan mitään onnettomuutta vielä sattunut..75km/h nopeudella kallion sisälle, eikä kisko tai jarrut petä. Jollei ihmiset ole hulluja niin ainakin epäilen kamalasti sitä.

39

13287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnikku

      no täällä suomessa ei hurjia laitteita näytä olevankaan.. ainakaan mun mielestä :)

      • Mikkä

        Ei nii!!
        Suomessa ei ees oo yhtään hurjia laitteita!
        MUT TORNADO ON IHAN PARAS!!!!


    • vuoristoratakuski

      "Mä olen ihmetellyt miten sillä vehkeellä ei ole koskaan mitään onnettomuutta vielä sattunut"

      No vuoristoradoilla nyt yleisesti ottaen ei onnettomuuksia muutenkaan juuri satu, mitä nyt naperot kompastelevat jonoissa juostessaan yms. pikkukolhuja.

      "75km/h nopeudella kallion sisälle, eikä kisko tai jarrut petä."

      Kallion sisälle on ihan eri asia kuin kalliota päin...

      Ajetaanhan tampereella autollakin kallion sisään tuhansia kertoja päivässä (karkuvuoren moottoritietunnelissa), eikä näistä autoistakaan jarrut yleensä petä, muista onnettomuuksista nyt puhumattakaan, vaikka autoilu kuitenkin ainakin tilastojen valossa on huomattavasti onnettomuuksille riskialttiimtaa touhua kuin vuoristoradalla ajeleminen. Jos en ihan väärin muista, on loukkaantumisriski liikenteessä matkalla huvipuistoon lähes kymmenkertainen verrattuna itse huvipuistossa hurvittelemiseen.

    • huvipuistofani

      Kyllä Suomen huvipuistot ovat todella turvallisia, maailman huippuluokkaa. Linnanmäellä on tainnut kuolla vain 2 ihmistä lähes 60 vuoden aikana, Powerparkissa 1 lähes kymmenen vuoden aikana, Särkänniemessä EI YHTÄÄN lähes 30 vuoden aikana.
      Mutta kyllä Suomen laitteet aika kevyttä kamaa varmaan ovat verrattuna ulkomaalaisiin. Powerparkissa nyt alkaa olla sellaista keski-eurooppalaista tasoa (Booster, Thunderbird, Cobra).

      • on hulluin laite Suomessa

        Suomen laadusta puheen ollen "Tornado" on sveitsiläinen, eikä mikään suomalainen tekele.

        Totta on että liikenteessä kuolee enemmän, mutta se ei poista todennäköisyyttä sille etteikö jokin osa voisi Tornadossakaan "koskaan" pettää.

        Äitini noin 20 vuotta sitten kertoi kun oli 6 ikäinen: "ei saa koskaan sanoa "ei koskaan"".

        En suosi muuten kotimaisuutta "parhaana" tuotteenakaan. :) Vaihtoehtoja on minullakin, joko astun Tornadoon tai sitten en...mikäli en astu niin säästyn todennäköisemmin Tornadon tuomilta "vaaratilanteilta", mutta mikäli astun niin vaaratilanteiden todennäköisyys kasvaa. En ole uskovainen vaan ateisti.


      • ja että

        Muistaakseni särkkiksessä kuoli vanhassa "putkivuoristoradassa" joku 80-luvulla. oli jotenkin päässyt pystympään asentoon tms. ja poks.

        Häijyin kotimainen kapistus voisi olla booster.


      • kuullutkaan
        ja että kirjoitti:

        Muistaakseni särkkiksessä kuoli vanhassa "putkivuoristoradassa" joku 80-luvulla. oli jotenkin päässyt pystympään asentoon tms. ja poks.

        Häijyin kotimainen kapistus voisi olla booster.

        En ole mistään "putkivuoristoradasta" ikinä kuullutkaan, kerro vähän taustoja. Selitä myös, mitä tarkoitat sillä, että se meni "pystympään asentoon".

        ?????


      • apuaaa
        kuullutkaan kirjoitti:

        En ole mistään "putkivuoristoradasta" ikinä kuullutkaan, kerro vähän taustoja. Selitä myös, mitä tarkoitat sillä, että se meni "pystympään asentoon".

        ?????

        Jos aletaan tuohon suuntaan ajattelemaan, että voi ei, en voi mennä tornadoon, ettei mulle käy mitään. Ei sitten varmaan kannata mennä luistelemaankaan, ettei kaatua ja satuta päätään ja nakkikioskin jonotkin ovat tosi vaarallisia! Ei kannata siis periaatteessa lähteä kotoaan mihinkään, ettei vain mitään satu..


      • on hulluin laite Suomes
        on hulluin laite Suomessa kirjoitti:

        Suomen laadusta puheen ollen "Tornado" on sveitsiläinen, eikä mikään suomalainen tekele.

        Totta on että liikenteessä kuolee enemmän, mutta se ei poista todennäköisyyttä sille etteikö jokin osa voisi Tornadossakaan "koskaan" pettää.

        Äitini noin 20 vuotta sitten kertoi kun oli 6 ikäinen: "ei saa koskaan sanoa "ei koskaan"".

        En suosi muuten kotimaisuutta "parhaana" tuotteenakaan. :) Vaihtoehtoja on minullakin, joko astun Tornadoon tai sitten en...mikäli en astu niin säästyn todennäköisemmin Tornadon tuomilta "vaaratilanteilta", mutta mikäli astun niin vaaratilanteiden todennäköisyys kasvaa. En ole uskovainen vaan ateisti.

        Olen aloittaja. Minua eniten ottaa päähän se luulo ettei Suomessa tapahdu/voi tapahtua mitään. Totta helvetissä täällä tapahtuu onnettomuuksia.

        Eilen kävimme emännän kanssa Särkänniemessä ja kyllä mä siinä Tornadossa lopulta kävin, vaikka onhan siinä nyt tapahtunut sellainen ikävä juttu että se on mennyt jumiin ja porukka on tunnin(ko?) ollut pää alaspäin ("Tornado silmukassako?"). Eli kyllä Suomessakin voi tapahtua! Tulee mieleen Salainen Agentti 86 (Maxwell Smart), joka kaivaa kenkäpuhelimen pää alaspäin ollen ja soittaa apua. :)


      • Mitenhän?
        on hulluin laite Suomes kirjoitti:

        Olen aloittaja. Minua eniten ottaa päähän se luulo ettei Suomessa tapahdu/voi tapahtua mitään. Totta helvetissä täällä tapahtuu onnettomuuksia.

        Eilen kävimme emännän kanssa Särkänniemessä ja kyllä mä siinä Tornadossa lopulta kävin, vaikka onhan siinä nyt tapahtunut sellainen ikävä juttu että se on mennyt jumiin ja porukka on tunnin(ko?) ollut pää alaspäin ("Tornado silmukassako?"). Eli kyllä Suomessakin voi tapahtua! Tulee mieleen Salainen Agentti 86 (Maxwell Smart), joka kaivaa kenkäpuhelimen pää alaspäin ollen ja soittaa apua. :)

        Mitenhän Tornado voisi jäädä pää alaspäin? Jos se on päässyt silmukkaan asti eli pää alaspäin, niin kyllä painovoima tuo sen alas ihan rataa pitkin.


      • --
        Mitenhän? kirjoitti:

        Mitenhän Tornado voisi jäädä pää alaspäin? Jos se on päässyt silmukkaan asti eli pää alaspäin, niin kyllä painovoima tuo sen alas ihan rataa pitkin.

        Tornado voi jäädä jumiin lastausalueelle, ylämäkeen tai jarrulle, mutta ei muualle radalle.


      • että ei saisi mennä
        apuaaa kirjoitti:

        Jos aletaan tuohon suuntaan ajattelemaan, että voi ei, en voi mennä tornadoon, ettei mulle käy mitään. Ei sitten varmaan kannata mennä luistelemaankaan, ettei kaatua ja satuta päätään ja nakkikioskin jonotkin ovat tosi vaarallisia! Ei kannata siis periaatteessa lähteä kotoaan mihinkään, ettei vain mitään satu..

        Jos ette luota Tornadon turvakaariin yms. Niin ihan kokemuksesta voin sanoa että turvakaaret on ihan helvetin hyvät ja mukavat. Ja Tornado ei ole jäänyt ainakaan 5 vuoteen jumiin niin että olisi ollut ihan normi sää.. Mutta jos ukkosta ja sadetta rupee tulemaa nii sitte se voikin jäädä jumiin. Mutta tekin voitte käyttää aivojanne ja ette mene silloin siihen kun ei sada. Ettehän te varmaaa iha vapaaehtosesti mene tonne kastelee itseänne. Ihmiset käyttäkää järkeänne!


      • tornado ei jää jumii
        on hulluin laite Suomes kirjoitti:

        Olen aloittaja. Minua eniten ottaa päähän se luulo ettei Suomessa tapahdu/voi tapahtua mitään. Totta helvetissä täällä tapahtuu onnettomuuksia.

        Eilen kävimme emännän kanssa Särkänniemessä ja kyllä mä siinä Tornadossa lopulta kävin, vaikka onhan siinä nyt tapahtunut sellainen ikävä juttu että se on mennyt jumiin ja porukka on tunnin(ko?) ollut pää alaspäin ("Tornado silmukassako?"). Eli kyllä Suomessakin voi tapahtua! Tulee mieleen Salainen Agentti 86 (Maxwell Smart), joka kaivaa kenkäpuhelimen pää alaspäin ollen ja soittaa apua. :)

        Miten helvetissä tornadossa voi jäädä pää alaspäin siinä silmukassa kun se tulee sen alamäen ns."vapaasti" eli se tulee maan vetovoiman avulla siihen silmukkaan?? Eli paskaa puhut! Olet vain joku tuomiopäivän vaanija!


      • Särkkähullu
        on hulluin laite Suomes kirjoitti:

        Olen aloittaja. Minua eniten ottaa päähän se luulo ettei Suomessa tapahdu/voi tapahtua mitään. Totta helvetissä täällä tapahtuu onnettomuuksia.

        Eilen kävimme emännän kanssa Särkänniemessä ja kyllä mä siinä Tornadossa lopulta kävin, vaikka onhan siinä nyt tapahtunut sellainen ikävä juttu että se on mennyt jumiin ja porukka on tunnin(ko?) ollut pää alaspäin ("Tornado silmukassako?"). Eli kyllä Suomessakin voi tapahtua! Tulee mieleen Salainen Agentti 86 (Maxwell Smart), joka kaivaa kenkäpuhelimen pää alaspäin ollen ja soittaa apua. :)

        No tornaadossa pää ylösalaisin jääminen on TOOSI pieni mahdollisuus sillä tornaado menee vapaalla jos virat sammuu ja en usko että se jäisi kylläkää sillä pienellä prosentti mahdollisuudella niin


      • JokuHyyppä2017
        on hulluin laite Suomes kirjoitti:

        Olen aloittaja. Minua eniten ottaa päähän se luulo ettei Suomessa tapahdu/voi tapahtua mitään. Totta helvetissä täällä tapahtuu onnettomuuksia.

        Eilen kävimme emännän kanssa Särkänniemessä ja kyllä mä siinä Tornadossa lopulta kävin, vaikka onhan siinä nyt tapahtunut sellainen ikävä juttu että se on mennyt jumiin ja porukka on tunnin(ko?) ollut pää alaspäin ("Tornado silmukassako?"). Eli kyllä Suomessakin voi tapahtua! Tulee mieleen Salainen Agentti 86 (Maxwell Smart), joka kaivaa kenkäpuhelimen pää alaspäin ollen ja soittaa apua. :)

        "Laitteet on myös suunniteltu niin, ettei niiden ole mahdollista jäädä jumiin sellaiseen paikkaan, että siitä aiheutuisi asiakkaille vaaraa – esimerkiksi Tornado ei voi jäädä jumiin pää alaspäin tai MotoGee ylös radalle."
        -Teksti lainattu tältä sivulta: http://www.sarkanniemi.fi/blogi/huvittelu-kesalla-vaatii-tyota-talvella-talvihuolto-toissa/


      • Anonyymi
        Mitenhän? kirjoitti:

        Mitenhän Tornado voisi jäädä pää alaspäin? Jos se on päässyt silmukkaan asti eli pää alaspäin, niin kyllä painovoima tuo sen alas ihan rataa pitkin.

        Siitä en tiedä miten voi jäädä pääalaspäin, mutta sen voin sanoa että näin on käynyt.


    • popopopopuuuu

      Onko tornaado kamala uskallanko mennä siihen huomenna? Onko se kiva?

    • nnlk

      on

    • sdfdsffds

      KAUHEE.
      KYLLÄ VOI TIPPUA.
      Olin muuten itte kyydissä tolloin, kun se jäi silmukkaan.
      Siellä oli kamalaa.
      Ja painovoima ei tuonut.
      Kauhee laite.
      Ei uskalla millää mennä.

    • pälett

      Ylemmäiselle tiedoks, se ei voi jäädä silmukkaan kiinni koska ei oo mitään jarruja ja vastaavaa. Heti alamäen jälkeen se menee vapaasti koko matkan.

      ps. luuletteko, että ne julkasee semmosia ratoja, joissa sattuu jotain? -_-
      nostomäkeen jääminen on pikku juttu, sen saa korjattua helposti...

      häpeen suomalaisten huvipuistotietoja, kun ne ei tiiä niistä mittään..

      • Särkkähullu

        Just näin ;) samaa mieltä kannattaid eka perehtyy ja sitge sanoo


    • Tornado on paras

      Ei sulmukkan voi jäädä mitenkään urpo ja tornadon turvalaitteet on todella luotettavat se on minun lempilaite koko suomessa koska ei oli mitään vastaavaa

    • OnHulluinLaiteSuomes

      Olen aloittaja ja täys provo ! Olen vain urpo joka pelkää Possujunaa kun on niin vaarallinen laite ! Lällällällälläälää ! Uskoittekos ! Häh ? Häh !?! Olen vain kuusikymppinen läski trollaaja joka on ateisti ja elämänsä menettänyt ! Rakastan trollaamista ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

      Terveisin : Trolli-Jannen Isä !

      • huhuh

      • 9+11
        huhuh kirjoitti:

        http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288481342893.html?ref=og-ref-google.fi
        Vai ei voi jumittua. Ootte aika laite tietäjiä.

        Kyse ei ollut mielestäni siitä voiko kyseinen laite jumittua lainkaan vaan siitä, että se ei voi jumittua nimenomaan siihen silmukkaan (eli pää alaspäin ei kukaan tule koskaan jäämään tuohon laitteeseen tuntikausiksi istumaan).

        Jumiin voi mennä mikä tahansa huvipuistolaite missäpäin maailmaa tahansa, sitä ei käy kenenkään kieltäminen, mutta Tornadon tapaiset vuoristoradat on suunniteltu nimenomaan niin, ettei suurta hengenhätää voi kenellekkään laitteessa sattua (ellei kyydissä olisi esim. astmaatikko joka lääkkeiden puutteen vuoksi voisi tukehtua laitteeseen kun ei saisi inhalaattoriaan ajoissa). Johan siellä olisi jokaisella noussut veri päähän jos puolitoista tuntia odotetaan apua päät alaspäin laitteesta roikkuen!

        Joku puhui myös ettei Särkänniemessä olisi koskaan kuollut yksikään huvipuiston asiakkaista. Muistan joskus kuulleeni että jo edesmenneestä Särkän laitteesta (Sky Flyer aka. Coca Cola) olisi joskus joku pikkuinen tippunut ja siinä rytäkässä kuollut. Ilmeisesti oli ollut liian pienikokoinen ja tippunut turvasysteemien välistä kun laite oli ollut korkealla ja ihmisillä päät alaspäin.
        Voi olla että muistan täysin väärin ja tälläinen onnettomuus olisi sattunut jossain toisessa huvipuistossa, tai sitten on vain urbaanilegendaa. :D


      • Särkkähullu

    • Hurjaa on meno
    • jos menis tornadoon

      Hei te jotka tornadossa ootte käyneet, nii onkse ihan hirvee? kannattiko mennä? :D

      • Anonyymi

        Kannattaa mennä. Se on ainakin hurja.


    • KäyttäkääJärkeenneIh

      Tornado ei voi koskaan jäädä jumiin pää alaspäin koska Se on suunniteltu niin että kun sen pitää pysähtyä äkillisesti niin Se pysähtyy päät ylöspäin. Menkää vaikka lukeen tornadon rakennustyö tekstistä.

    • tylsälaite

      Tornado on ihan tylsä, ei ole mitään järkeä mennä, varsinkin jos on jonoa. Tämä toki oma mielipide! :)

    • Possu_Posse

      No menkää niin tiedätte miltä tuntuu? :D

    • Jokksu

      Ihan jees, mutta on Junker parempi. :)

    • Fangirl

      Tornado ei oo yhtään paha. Ei voi jäädä jumiin pää alaspäin. Mutta ite oon ollu kyydissä kun on jumittunu siihen loppivaiheeseen kun se on jo siä sisällä mutta toinen juna on edessä. Ei se ollu siinä ku 10minuuttii mutta ei se aika tuntunu ku minuutilta ku huuteli siä kirosanoja ja vittuili joillekki about 20v miehille 😂 ite olin sillon 11v. Nyt 12

    • Anonyymi

      Niin hei te jotka ootte käyny tornados nii minkä ikäsii ootte ollu ja onks se hirveen paha? xd
      Haluisin löytää uuden lempilaitteen kun half pipe purettiin :<
      Se on edelleen mun suosikki mut ku sitä ei oo enäää
      Se oli ihan best!!!

      • Anonyymi

        Tornado on tosi kiva ja se on yks mun lempilaitteista.
        Olin sillon 10 ku kävin ekaa kertaa <3


      • Anonyymi

        Olin 13 kun kävin, ei voi muuta kun suositella. Mahtava laite, ja ei tunnu mahassa.


    • Anonyymi

      Jengi auttaa nopee! Mite saada tyttis tornadoo ku se ei uskalla

    • Anonyymi

      Peitä silmät huivilla ja vedä se sun perässä :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe