Voiko mies värjätä hiukset?

Oolofi

Kun puhuin hiusten värjäyksestä, niin mun isä sanoi että se on akkojen touhua ja täysin hyödytöntä.

Tykkään kyllä omasta ruskerasta väristäni, mutta vaihteen vuoksi tekisi mieli kokeilla oranssia, punaista tai mustaa. Ja ei mitään raitoja, vaan yksiväriseksi vaan. Ja hiukseni eivät olek ovin pitkät nykyään, ehkä n. 6-7 cm.

Eli, onko järkeä? Nauretaanko mulle?

26

6608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Santra

      Minusta tuntuu että minun työpaikalla miehet värjää enemmän hiuksiaan kuin naiset.

      Siitä vaan kokeilemaan. ;)

      • Santra

        ....sivu kaatui.

        Elikkä, lause piti olla näin:

        Minusta tuntuu että minun työpaikalla olevat miehet värjää enemmän hiuksiaan kuin naiset.

        Siitä vaan kokeilemaan. ;)

        Työpaikallani siis ei värjätä hiuksia, pahoittelen virhettä.


    • ..............................

      voit värjätä

    • hyödytöntä?

      juuh, isit on semmosia. Niin naisten kuin miestenkin hiustenvärjäyksestähän on hyötyä lähinnä värinvalmistajille, jos huötyargumentteja etsitään... Hyödyksi voi itse värjääjä laskea myös hyvän mielen itselleen. Hyötyä voi myös olla se, että hiustenvärjäys helpottaa rasvoittuvien hiusten kanssa taistelevia, ei vähennä rasvoittumista, mutta hiuksen käsittelyn vuoksi rasvoittuminen ei näy niin nopeasti. Vähän jopa turvottaa hiusta, siis "paksuntaa" tukkaa.
      Onko puuhassa sitten järkeä? No, ei kai, mutta onko järkeä muotivaatteissa, koruissa, tatuoinneissa (jotka on huomattavasti hankalampi poistaa kuin uusiutuva tukka, jonka siis tarvittaessa voi vaikka koneella ajella klaniksi, ja kasvattaa taas luomuvärin tilalle) naisten meikaamisessa (ja miestenkin nykyisin)jne jne. Onko järkeä TV:n katselussa? Onko järkeä karkin syönnissä? ...siis pistä isi ojennukseen ja jos siltä tuntuu, värjää tukkasi vaikka vihreäksi. Jos joku nauraa, nosta nokkasi ylpeänä pystyyn omasta rohkeudestasi.

      • Nimetön

        mä olen sitä mieltä että voi mieskin värjätä hiuksensa ja ihan normaaliahan se on. Veljeni värjää aina kun juurikasvu alkaa kunnolla näkyä, vaikka lyhyet hiukset onkin.


    • djz

      Sanot sille faijalles että tekis hyvää sunkin kuontaloon. Ite oon värjännyt parturissa hiukset aina silloin tällöin viimeiset 5 vuotta, ihan siitä syystä että se antaa miehestä siistin ja asiallisen kuvan että osaa myös hoitaa jossain määrin ulkonäköään. Enkä myöskään halua edustaa sitä perus eiminkäänväristä-suomalaista miestä...Itelle ei oo koskaan kukaan tullut sanomaan siitä mitään negatiivista, päinvastoin.

    • <3 <3 <3

      EHDOTTOMASTI KANNATTAA MIEHEN VÄRJÄTÄ HIUKSIA!!!
      ANTEEKSI KUN HUUDAN, MUTTA PAKKO. ISÄSI EDUSTAA VANHEMPAA IKÄPOLVEA, EI HÄNELTÄ KANNATA KYSYÄ MITÄÄN ULKONÄKÖASIOISSA, ELLET SITTEN HALUA OLLA ITSEKIN KUIN VANHA PIERU (ANTEEKSI JA KAIKELLA KUNNIOITUKSELLA ISÄÄSI KOHTAAN)! :)

    • gwenpire

      Näin yhtenä päivänä marketissa jopa erikseen miehille tarkoitettuja hiusvärejä. Mikähän järki niissäkin on?

      Joka tapauksessa: voi värjätä.

      • se järki..

        että miesten hiusvärit ovat yleensä kylmän sävyisiä kun taas naiset hakevat yleensä lämpimää sävyä hiuksiinsa niin siksi on kehitetty miehille oma sarja että ne uskaltaa värjätä hiuksiaan sekä ne on kylmän sävyisiä.. eli miehekkäämpiä. jep. eli siit vaa värjäilemään.. :)


      • ihmistenvärit
        se järki.. kirjoitti:

        että miesten hiusvärit ovat yleensä kylmän sävyisiä kun taas naiset hakevat yleensä lämpimää sävyä hiuksiinsa niin siksi on kehitetty miehille oma sarja että ne uskaltaa värjätä hiuksiaan sekä ne on kylmän sävyisiä.. eli miehekkäämpiä. jep. eli siit vaa värjäilemään.. :)

        Kaikista värisarjoista löytyy myös kylmät sävyt, ei kaikki naisetkaan haluu lämpimiä sävyjä.


    • että....

      kukaan nauraa sulle. Hiusten värjäys on nykyään niin yleistä, myös miesten keskuudessa. Normaali juttu, eli värjää pois vaan jos siltä tuntuu.

      • Geksu

        Miesten hiusväri ei tahdo pysyä, jos värjää lyhyisiin hiuksiin.
        Vaikka odottaa 10 min väri ei tartu kiinni. Outoa. Samoja kokemuksia muilla


    • vittumatti

      No voi vittu! Pitaako naita asioita kysya netista?!

      Kuules, minunkin isaukkoni sanoi sita akkojen hommaksi. Mitas on sellainen 50-vuotias patu, joka ajattelee vielakin samaan tapaan kuin 60-luvulla.

      Sanoi myos, etta korvakorut ja pitkat hiukset tekevat naiseksi. No, korvat on rei'itetty ja pitkat hiukset loytyy. Enka ole naiseksi muuttunut.

      nauretaanko sinulle? noe hka jos varjaat hiuksesi pinkiksi ja laitat stringit ja korkokengat.

    • rastapäää

      KYLLÄ! itsekkiin värjäilen :DD ja rastatkin olen tekemässä :DD oma isäni oli aluksi samaa mieltä mutta eipä oo enää mitää tullu sanomaan :DD

      • Ichirukim

        Oon värjänny tässä pari vuotta ja kesällä vedin lyhyeks(''puolsiiliksi'') ja annoin oman värin kasvaa ja nyt värjäsin eilen mustaks pari viininpunasta raitaa. :) Mitään homohtavaa/naisellista ei todellakaan hiustenvärjäys ole.


    • Vajfda

      Älä jaksa kuunnella tuommosta kivikautena syntyneitä ihmisiä! Ne ei tiedä tästä maailmasta tuon pöläystä! Värjää vaan, ainahan tulee juurikasvu ja on värinpoistot sun muut :)

    • Jaa a

      Tällee monen vuoden jälkee liityn vielä aiheesee jos joku vaikka näkisi vielä, mutta siis värjäättekö miehet iha normaali naisten hiusväreillä hiuksia vai onko miehille jotai omia?

    • tasa-arvo

      Ei ole mitään naisten huisvärejä, on vain hiusvärejä ainakin kampaamoissa.
      Jotain pieniä sarjoja tehdään miehille joissa vaikutusaika lyhempi , muuten samaa ...hius, kun hius oli sitte miehen tai naisen tai lapsen päässä.

    • se on sun elämä

      30 vuotiaan meni hiukset valkoseksi, tai harmaaksi, miten kukin sen ottaa.

      Jos on kyse nuoresta miehestä on hiukset valkoiset, ja vanhemmasta miehestä kun on kyseessä ne on harmaat.

      Harmaat hiukset väreillä uuteen uskoon ja näin myös mies saa muutama vuosi nuoruutta takaisin.

    • Henkka -93

      Minä parikymppinen pojankloppi täs värjäytin tuhkan värisestä platinaan ja onnistuen :) Hieman värissä tosin oli keltaisuutta, mutta käsittelin vielä aineilla niin nyt se on jo pikemminkin päältä valkoinen :D Varoitus: Älkää käyttäkö tiheään ja kovin paljoa sitä uutta Garnierin blond boosteria, mulla tuli lilaa sävyä tukkaan :S Ostin sitten jotain L'orealin Color Viveä "vai mikähän se oli", ja sitten vasta väri pääsikin kunnolla oikeuksiinsa! ;) Blondit rules!

    • Ennenkin

      Muistaako kukaan vielä, kun 1960 -luvulla tuli myyntiin hiusten sävytysaineita, joita markkinoitiin miehille harmaantuneita hiuksia sävyttämään? Sitä käytettiin pesun yhteydessä. Ja kun riittävän usein oli käyttänyt, alkoivat hiukset pikkuhiljaa saada ruskeaa sävyä. Eka pesukerran jälkeen ei havainnut vielä mitään. Kuinkahan yleisestä sen käyttö oli. Muistan, että mainostettiin sanomalehdissä. Taisi olla postimyyntitavaraa. Kuitenkin värin altaa aina kuulsi se hiuksen oma väri.

    • Tompska12

      Voiko 10v värjätä hiukset

    • The_Real_J

      Aloittaja ei maininnut ikäänsä, mutta oletan ettei se ole ongelma (ts. ei ole liian nuori). Tosin jos pitää kysyä isältä lupaa hiusten värjäykseen oletan, ettei aloittaja ole vielä kovin vanha.

      Mitä tulee itse kysymykseen, kyllä voi. Itsekin olen värjäyttänyt hiuksiani aina silloin tällöin, tosin en kovin tiheästi (kyllä, olen mies). Värjäys ei kuitenkaan välttämättä tee hiuksille kovin hyvää jos sitä tekee kovin usein ja pitkien hiusten värjäys on aika kallista.

      Eikä se edes ole nuorten kloppien hommaa, itsekin olen jo 46-vuotias.

    • nuorivanhus

      Minä 67 vuotias mies värjää harmaat hiukseni tummaksi.

    • Anonyymi

      Isät. Jos poika ei ole kovasti maskuliininen, ei ole tyttöystävää, sisustaa asuntoaan, pukeutuu tyylikkäästi ja värjää hiuksensa, on hän isälleen homo.
      Älä välitä hänen kommentistaan. Jos epäröit, kokeile vaikka ensin tumman ruskeaa, eli tyylikästä sekä näyttää hyvältä ja näin voit viedä eteenpäin ja pidemmälle hiustenväri asiaa jos et saakkaan pelottavia haukkuja. Usko pois, et saa keneltäkään haukkuja.

    • Anonyymi

      Tottakai voi värjätä, mutta on akkojen hommia, kun ukkoja hämäävät, kuten peruukitkin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe