Mistä saa Kilpikonnan?

Kilpikonna-fani

Mistä saan Kilpikonnan? Oon kyllä eläin kaupasta katsinut , mutta siellä maksaa 300 1 nelivarvaskilpikonna!

70

18538

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Kilpikonnat ja tavarat tulevat maksamaan paljon. Hoito saatta tulla maksamaan eläimen elinaikana hyvin paljon enemmän kuin mitä luulitkaan.
      Kasvattajien hintoja en tiedä, eläinkaupat myyvät 200 - 400 € per kilppari.
      Vanhana (siis yli 10 vuotiaita) kilpikonnia myydään täällä ja konnamaa-sivustoilla, osassa tavarat mukana ja taas toisissa ei.
      Halpoja kilpikonnia vain ei ole... voihan niitä tuurilla saada jostain, mutta voiko ikinä olla varma eläimen kunnosta yms.
      Jos tuo 300€ yhdestä kilpikonnasta (vain jos aluat pienen) tuntuu sinusta hirveältä, mitä oletkaan valmis maksamaan tavaroista??

      • kilpikonna-fani

        Aattelin vaan ku jotku kasvattajas antaa halvalla , ja kyllä mää ymmärrän et sen pito on kallista mut 300 euroa tuntuu niin paljolta! Ja sit vielä terra lämpölamppu , Jne...


      • Konnuus
        kilpikonna-fani kirjoitti:

        Aattelin vaan ku jotku kasvattajas antaa halvalla , ja kyllä mää ymmärrän et sen pito on kallista mut 300 euroa tuntuu niin paljolta! Ja sit vielä terra lämpölamppu , Jne...

        Niin, kyllä nuo eläinkauppojen hinnat ihmetyttää montaa muutakin konnaharrastajaa..!

        Tai, oikeammin sanottuna, ehkä eläinkauppojen hinnat vielä ymmärtää, kun joutuvat maksamaan monenmoista kulua yhden eläimen hinnasta. Mutta että yksityisetkin pyytelevät aikuisista, jopa hämäräperäisistä konnista 300-400 euroa, on aivan käsittämätöntä.

        Monesti näistä konnista ei tiedetä paljoakaan, joskus niiden lajikaan ei ole tiedossa.

        Itselläni tällähetkellä munia hautumassa hautomossa, ja mikäli noista syntyy poikasia, aion pitää hinnan matalana, mutta kohtuullisena; puoli-ilmaiset eläimet kun joutuvat usein huonolle pidolle, ja ennenpitkää niiden arvo alkaa laskemaan ihmisten silmissä..! Tästä hyvänä esimerkkinä punakorvakilpikonnat, joilla ei tunnu olevan enää minkäänlaista arvoa vaan rinnastetaan jopa "poisheitettäviin tavaroihin".

        Järkyttävää..


      • Kilpikonna-fani
        Konnuus kirjoitti:

        Niin, kyllä nuo eläinkauppojen hinnat ihmetyttää montaa muutakin konnaharrastajaa..!

        Tai, oikeammin sanottuna, ehkä eläinkauppojen hinnat vielä ymmärtää, kun joutuvat maksamaan monenmoista kulua yhden eläimen hinnasta. Mutta että yksityisetkin pyytelevät aikuisista, jopa hämäräperäisistä konnista 300-400 euroa, on aivan käsittämätöntä.

        Monesti näistä konnista ei tiedetä paljoakaan, joskus niiden lajikaan ei ole tiedossa.

        Itselläni tällähetkellä munia hautumassa hautomossa, ja mikäli noista syntyy poikasia, aion pitää hinnan matalana, mutta kohtuullisena; puoli-ilmaiset eläimet kun joutuvat usein huonolle pidolle, ja ennenpitkää niiden arvo alkaa laskemaan ihmisten silmissä..! Tästä hyvänä esimerkkinä punakorvakilpikonnat, joilla ei tunnu olevan enää minkäänlaista arvoa vaan rinnastetaan jopa "poisheitettäviin tavaroihin".

        Järkyttävää..

        Hirvittävää! Mutta Totta se on aivan kaameaa! Katoin yhtä sivua siellä oli linkkejä ja katoin yhtä niin siinä oli kilipikonnien eläinrääkkäyksestä! :(. Minkä rotuisia muuten ne kilpikonnat on jotka on nyt munia? Voit lähettää myös mun sähköpostiin: [email protected]


      • konna2
        Konnuus kirjoitti:

        Niin, kyllä nuo eläinkauppojen hinnat ihmetyttää montaa muutakin konnaharrastajaa..!

        Tai, oikeammin sanottuna, ehkä eläinkauppojen hinnat vielä ymmärtää, kun joutuvat maksamaan monenmoista kulua yhden eläimen hinnasta. Mutta että yksityisetkin pyytelevät aikuisista, jopa hämäräperäisistä konnista 300-400 euroa, on aivan käsittämätöntä.

        Monesti näistä konnista ei tiedetä paljoakaan, joskus niiden lajikaan ei ole tiedossa.

        Itselläni tällähetkellä munia hautumassa hautomossa, ja mikäli noista syntyy poikasia, aion pitää hinnan matalana, mutta kohtuullisena; puoli-ilmaiset eläimet kun joutuvat usein huonolle pidolle, ja ennenpitkää niiden arvo alkaa laskemaan ihmisten silmissä..! Tästä hyvänä esimerkkinä punakorvakilpikonnat, joilla ei tunnu olevan enää minkäänlaista arvoa vaan rinnastetaan jopa "poisheitettäviin tavaroihin".

        Järkyttävää..

        No kaupat pyytävät juuri semmoisia hintoja ,mitä ihmiset maksavat. Eikä tuo 300€ maakonnasta minusta ole lainkaan kohtuuton hinta. Ne ovat sentään suht harvinaisia otuksia ja halukkaita ostajiakin on ymmärtääkseni aika runsaasti.
        Ja kunnon hinta tosiaan varmistaa sen ,että konnan ostaa henkilö joka todella haluaa ko. eläimen.


      • Kilpikonna-fani
        konna2 kirjoitti:

        No kaupat pyytävät juuri semmoisia hintoja ,mitä ihmiset maksavat. Eikä tuo 300€ maakonnasta minusta ole lainkaan kohtuuton hinta. Ne ovat sentään suht harvinaisia otuksia ja halukkaita ostajiakin on ymmärtääkseni aika runsaasti.
        Ja kunnon hinta tosiaan varmistaa sen ,että konnan ostaa henkilö joka todella haluaa ko. eläimen.

        Eli myisit 300e? Kyll äymmärrän että haluat sille hyvän kodin.:) Minulla ei vaan ole varaa ostaa kilpikonnaa, ne maksavat... Mutta uskon että löydän duunnileen jotain 200e maksavan? Ehkä...


      • konna2
        Kilpikonna-fani kirjoitti:

        Eli myisit 300e? Kyll äymmärrän että haluat sille hyvän kodin.:) Minulla ei vaan ole varaa ostaa kilpikonnaa, ne maksavat... Mutta uskon että löydän duunnileen jotain 200e maksavan? Ehkä...

        En ole myymässä millään hinnalla, otin vaan kantaa noihin hintoihin...


      • Kilpikonna-fani
        konna2 kirjoitti:

        En ole myymässä millään hinnalla, otin vaan kantaa noihin hintoihin...

        Sori ymmärsin väärin


      • Hronkko2
        konna2 kirjoitti:

        En ole myymässä millään hinnalla, otin vaan kantaa noihin hintoihin...

        hei sinulle joka haaveilet kilpikonnista kannattaisi varmaan katsella niitä joko www.konnamaa.com kautta tai sitten www.herppinet.net sivujen kautta.
        Jos konnien hinnat hirvittää minulla olis sinulle kiva terve ja iloinen Väinö vesikonna jota en ole kohdellut huonosti ja hinnan saisit päättää itse jos saisin joskus kuulla mitä Väinölle kuuluu [email protected]


      • TURTLE wax
        Hronkko2 kirjoitti:

        hei sinulle joka haaveilet kilpikonnista kannattaisi varmaan katsella niitä joko www.konnamaa.com kautta tai sitten www.herppinet.net sivujen kautta.
        Jos konnien hinnat hirvittää minulla olis sinulle kiva terve ja iloinen Väinö vesikonna jota en ole kohdellut huonosti ja hinnan saisit päättää itse jos saisin joskus kuulla mitä Väinölle kuuluu [email protected]

        niitä on jatkuvasti lahjoitetaan palstoilla, ne kun vaativat todella suuren paludaarion, punasilmä kun kasvaa suuren lautasen kokoiseksi ja paskoo aikas reippaasti joten suodatukseen ja vedn puhtaana pitämiseen menee aikaa ja vaivaa, siihenkin täytyy asennoitua oikealla tavalla.

        aikuinen konna vaatii 400l akvan


      • Kilpikonnafani
        TURTLE wax kirjoitti:

        niitä on jatkuvasti lahjoitetaan palstoilla, ne kun vaativat todella suuren paludaarion, punasilmä kun kasvaa suuren lautasen kokoiseksi ja paskoo aikas reippaasti joten suodatukseen ja vedn puhtaana pitämiseen menee aikaa ja vaivaa, siihenkin täytyy asennoitua oikealla tavalla.

        aikuinen konna vaatii 400l akvan

        Olisi varmasti kiva vesikonnakin , mutta olen hankkimasssa maakonnaa.Ja vaikka olisikin omaa rahaa ensaa kuitenkaan kilpikonnaa , vanhemmat eivät annna , Kiitos Tarjouksesta!


      • Konnuus
        Kilpikonnafani kirjoitti:

        Olisi varmasti kiva vesikonnakin , mutta olen hankkimasssa maakonnaa.Ja vaikka olisikin omaa rahaa ensaa kuitenkaan kilpikonnaa , vanhemmat eivät annna , Kiitos Tarjouksesta!

        Ei pelkkä hinta arvota eläintä. Sen status on pidettävä muilla keinoin hyvänä, eikä se, että yksityiset ihmiset pyytävät niistä maltaita, anna sille arvoa yhtään sen enempää.

        Hinta täytyy pitää SOPIVANA, ja se tarkoittaa sitä, että eläimen myynnillä ei aleta tienata rahaa, ja joka on suhteessa sen hoidon ja elinkustannusten kanssa yhteensopivaa.

        Ihminen, joka on joskus ehikkomielisyyden puuskassaan ostanut kilpikonnan, luopuukin siitä jo puolen vuoden päästä ja pyytää siitä SUUNNATONTA summaa, voidaan pitää rahan tienaajana.

        On aivan ymmärrettävää, että eläinkaupat joutuvat pyytämään eläimestä (tässä tapauksessa maakonnasta) jopa liki 400 euroa; hehän joutuvat maksamaan veroja sekä muita kuluja, joita eläinkaupan pito ylipäätään aiheuttaa.

        Joku kyseli konnieni (munien) lajia. Ovat Testudo Graeca-alalajia. Osa munista näyttäisi kehittyvän asianmukaisesti.


      • Kilpikonnafani
        Konnuus kirjoitti:

        Ei pelkkä hinta arvota eläintä. Sen status on pidettävä muilla keinoin hyvänä, eikä se, että yksityiset ihmiset pyytävät niistä maltaita, anna sille arvoa yhtään sen enempää.

        Hinta täytyy pitää SOPIVANA, ja se tarkoittaa sitä, että eläimen myynnillä ei aleta tienata rahaa, ja joka on suhteessa sen hoidon ja elinkustannusten kanssa yhteensopivaa.

        Ihminen, joka on joskus ehikkomielisyyden puuskassaan ostanut kilpikonnan, luopuukin siitä jo puolen vuoden päästä ja pyytää siitä SUUNNATONTA summaa, voidaan pitää rahan tienaajana.

        On aivan ymmärrettävää, että eläinkaupat joutuvat pyytämään eläimestä (tässä tapauksessa maakonnasta) jopa liki 400 euroa; hehän joutuvat maksamaan veroja sekä muita kuluja, joita eläinkaupan pito ylipäätään aiheuttaa.

        Joku kyseli konnieni (munien) lajia. Ovat Testudo Graeca-alalajia. Osa munista näyttäisi kehittyvän asianmukaisesti.

        Selvä. Ymmärrän.


      • 5345345
        Kilpikonna-fani kirjoitti:

        Hirvittävää! Mutta Totta se on aivan kaameaa! Katoin yhtä sivua siellä oli linkkejä ja katoin yhtä niin siinä oli kilipikonnien eläinrääkkäyksestä! :(. Minkä rotuisia muuten ne kilpikonnat on jotka on nyt munia? Voit lähettää myös mun sähköpostiin: [email protected]

        siis.... sanoiko joku että 10-vuotias kilpikonna on vahnha? sehän voi elää kymmenen kertaa vanhemmaksi!


      • Kasvattaja
        kilpikonna-fani kirjoitti:

        Aattelin vaan ku jotku kasvattajas antaa halvalla , ja kyllä mää ymmärrän et sen pito on kallista mut 300 euroa tuntuu niin paljolta! Ja sit vielä terra lämpölamppu , Jne...

        Kyllä siitä poikasestakin joutuu maksamaan vähintään sen 280e. Hinta sisältää kyllä eu todistuksen joka maksaa sen 50e. Myös eläinkaupan konnalla on oltava se eu todistus tai konna on laiton yksilö. SYKE (suomen ympäristökeskus) myöntää konnille eu todistukset jotka hakee eläinkauppa jos konna on tuotu ulkomailta lähtö maan todistuksen perusteella, tai kasvattaja jos konna on syntynyt suomessa. Tämä todistus nostaa konnan hintaa sen 50e.


      • jos tarkoitat minua
        Kilpikonna-fani kirjoitti:

        Eli myisit 300e? Kyll äymmärrän että haluat sille hyvän kodin.:) Minulla ei vaan ole varaa ostaa kilpikonnaa, ne maksavat... Mutta uskon että löydän duunnileen jotain 200e maksavan? Ehkä...

        ei ymmärsit väärin tarkoitin sitä että kävin eläin kaupassa se oli varmaan mega-eläin niin siellä myytiin 300 eurolla nelivarvaskilpikonna.


      • Böö
        5345345 kirjoitti:

        siis.... sanoiko joku että 10-vuotias kilpikonna on vahnha? sehän voi elää kymmenen kertaa vanhemmaksi!

        Tuskinpa nyt 100 vuotiaaksi mikään lemmikki kilpikonna :DDDDDD


      • Anonyymi
        Hronkko2 kirjoitti:

        hei sinulle joka haaveilet kilpikonnista kannattaisi varmaan katsella niitä joko www.konnamaa.com kautta tai sitten www.herppinet.net sivujen kautta.
        Jos konnien hinnat hirvittää minulla olis sinulle kiva terve ja iloinen Väinö vesikonna jota en ole kohdellut huonosti ja hinnan saisit päättää itse jos saisin joskus kuulla mitä Väinölle kuuluu [email protected]

        Olisin hyvin kiinnostunut kilpikonnasta pystyisitkö antamaan sen 50€ sillä hoito saattaa tulla kalliiksi,hoitaisin häntä erittäin hyvin ja saisit kuulla hänestä lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin hyvin kiinnostunut kilpikonnasta pystyisitkö antamaan sen 50€ sillä hoito saattaa tulla kalliiksi,hoitaisin häntä erittäin hyvin ja saisit kuulla hänestä lisää

        Niin mun nimi on väinö aik kivaä nimi


      • Anonyymi

        Deepwebistä pimeällä kaupalla suoraan columbiasta oikeen halvalla.


      • Anonyymi
        Konnuus kirjoitti:

        Niin, kyllä nuo eläinkauppojen hinnat ihmetyttää montaa muutakin konnaharrastajaa..!

        Tai, oikeammin sanottuna, ehkä eläinkauppojen hinnat vielä ymmärtää, kun joutuvat maksamaan monenmoista kulua yhden eläimen hinnasta. Mutta että yksityisetkin pyytelevät aikuisista, jopa hämäräperäisistä konnista 300-400 euroa, on aivan käsittämätöntä.

        Monesti näistä konnista ei tiedetä paljoakaan, joskus niiden lajikaan ei ole tiedossa.

        Itselläni tällähetkellä munia hautumassa hautomossa, ja mikäli noista syntyy poikasia, aion pitää hinnan matalana, mutta kohtuullisena; puoli-ilmaiset eläimet kun joutuvat usein huonolle pidolle, ja ennenpitkää niiden arvo alkaa laskemaan ihmisten silmissä..! Tästä hyvänä esimerkkinä punakorvakilpikonnat, joilla ei tunnu olevan enää minkäänlaista arvoa vaan rinnastetaan jopa "poisheitettäviin tavaroihin".

        Järkyttävää..

        Olisin kiinnostunut ostamaan punakorvakilpikonnan, mitä hintaluokka on?


    • Expertti kilpikonnien kanssa

      Eläinkaupoissa on yleensä asiaton hinta. Ihan huijausta. Yksi liskokin maksoin 360€, ja kasvattajilta sai 120€:lla. Olen myös kuullut, että joskus eläinkaupan eläimillä on sairauksia, en tiedä onko totta.

      Mutta, kilpikonnia saa 200€ ainakin. Suosittelen ostaa kasvattajalta.

      Vaikka vastaankin näin myöhään, niin kuitenkin hyvä huomio.... =D

      • pympy

        mun äiti ei anna mun ostaa kilpikonnaa koska niissä on sen mielestä kova vaiva ja niihin mene rahaa sen mielestä liikaa ! mut ei se mitään saan han mä hamstereit hiiriä ja gerbiieit :heart:


      • pympy
        pympy kirjoitti:

        mun äiti ei anna mun ostaa kilpikonnaa koska niissä on sen mielestä kova vaiva ja niihin mene rahaa sen mielestä liikaa ! mut ei se mitään saan han mä hamstereit hiiriä ja gerbiieit :heart:

        sori toi :heart: merkki


      • Morovaan123

        haha en tiedä


    • kilpikonna expert!

      Mun poikanen makso n. 160 euroa... tai olikohan se 260e...jompi kumpi näistä. Aika kalliita on juu, mutta eläinkaupasta EI pidä ostaa sellaista! Huonoissa olosuhteissa kasvatettuja, ja yleensä ei niin "hyviä", kuin kasvattajilla. Itse ostin kasvattajalta jostain seudulta, missä on paljon myös ruotsalaisia, se oli maalla. Kertoisin jos muistaisin, ja siellä taitaa olla vielä poikasia.... pikkuisen :) Oleppas kiirehtivä, ja mee Herppiin. Onnea!

    • teme940

      entäs sitten maakilpikonna tai kreikan kilpikonna paljon ne makso

    • Kauppiaana

      Eläinkaupanpidossa kun ei voi antaa ilmaiseksi eikä nykypäivänä kovin halvallakaan. Liiketilojen hinnat ovat ainakin pk-seudulla huikeat, lisäksi eläinten maahantuonti lupineen ja ylläpito- yms kulut eivät ole ilmaisia. Kaikki näkyy sitten "tuotteen" loppuhinnassa. Kasvattaja ei maksa mitään, ei voi siis mitenkään verrata.
      Ainut asia mitä tässä kannattaa miettiä on että ostaako YLIPÄÄNSÄ eläintä eläinkaupasta. Minä en ostaisi konnaa ainakaan.

      • konnatonna

        Mistä tiedän konnan alkuperän, jos hankin sen eläinkaupasta. ?Laitonta eläintenkuljetusta on kaiken aikaa maapallon laidoilta muihin maihin. Siis sama asia koskee kaikkia eläimiä, papukaijat, käärmeet, liskot ym.


      • kauppa-se-kannattaa

        Ostin itse tori.fi sivulta 100 eurolla ja myin myöhemmin 300 eurolla.


    • keppi kerjäläinen

      kilpparit maksaa iha hirveest mistä repisin itelleni nii paljo mammonaa

    • Konnanomistaja

      Meillä on kolme vaippakilpikonnaa ja maksoi 75e kappale...

      • kostian

        miksi vesi- tai suokonnia ei haluta?


    • lehtinenoona

      jos ketään kiinnostaa niin vuonna 2017 tai 2018 on mahdollista että Imatralta saa halpoja kreikankilpikonna poikasia yksi kilpikonna vain 20e

      • Kasvattaja

        Jos myyt kilpikonnan poikasen 20e jäät itse 30e tappiolle kun se suomessa vaadittava eu todistus maksaa sen 50e. molemmilla vanhemmillakin pitää olla se eu todistus jotta poikaset olisivat laillisia. Huomioithan myös sen etteivät paperittomat konnat saa välttämättä tarvitsemaansa hoitoa eläinlääkärissä. Eläinlääkärin kun ei ole mikään pakko hoitaa paperitonta konnaa.


    • olkaa fiksuja!!

      Mä itse olen syyllistynyt siihen, että olen nyt antamassa kahta punakorvakipikonnaa ilmaseks.. Mulle kävi niin, että otin kilpparit kun itse olin nuori, sitten tuli lapsi ja kohta toinen.. Mulla ei ole enää aikaa.. käytännössä tämä ei enää toimi.. ja aina kun katson akvaarioon, tulee syyllinen olo, kun ei vaan ehdi tekemään konnien kanssa niin paljon kuin ennen.. Olen ihminen, joka haluaa hoitaa asiat viimesen päälle hyvin ja kun ei ehdi, niin mielummin antaisin ne harrastavaan ja aktiiviseen kotiin.. meillä kun konnat ovat tottuneet, että ovat olleet päivittäin vapaana ja muutenkin ihmisten kanssa.. Kun ovat vapaana kiipeilevät jalkojen päällä ja ovat sosiaalisia.. Niistä on ihan hirveä luopua, kun ovat kauan minulla ja nykyään meillä olleet ja kumpikin aivan ihania persoonia..ja vallankin kun tietää kuinka punakorvat nimenomaan ovat sellaisia kiertolaisia..mutta enhän minä silloin nuorena ajatellut, että joskus perustan perheen ja aika ei riitäkään..Ajatelkaa te muut ihmiset ihan oikeasti olitte sitten nuoria tai vanhoja, että riittääkö aika vai ei ja myös se että elämäntilanteet saattavat muuttua. Kilpikonnista luopuminen on aivan hirvittävää ja väärin sitten myöhemmin!!! Ja sekin, että kenelle uskallan rakkaat pikkuiseni antaa, että saavat tasokasta hoitoa ja pysyvän kodin.. en tiedä..Minäkin luulin antavani niille pysyvän loppuelämän kodin.. Liian usein olen lukenut kuinka konnia löydetään luonnosta. Minunkin kilpparit ovat aikoinaan pelastettuja.. olen ollut löytöeläintarhalla töissä ja kilpikonnia tuli sinne keskimäärin 4kpl/vuosi mitä epämääräisemmistä oloista..oh hoh!

      • kokokokkoko

        Ymmärrän sinua oikein hyvin.Konnat ovat todella pitkäikäisiä. Meillä on v. 2005 poikasina ostetut (parin euron kokoisina)punakorvakilpikonnat. Konnat ostettiin eläinkaupasta 3kpl.Poikaset olivat pieniä, eikä sukupuolta myyjäkään pystynyt vielä toteamaan. No, yksi kasvoikin pojaksi ja kaksi tytöksi. Tuli "nuoruusikä" ja pojan harrastus olikin jahdata itsensäpituinen mahan alla ja pureskella tyttöjä raajoista ja lasketella valkoista "töhnää" lepokivelle. Poika vaihdettiin samaisessa liikkeessä tytöksi. Hyvin jatkui monia vuosia, kunnes vaihdokkaalle kasvoi patteja. Eläinlääkäri lopetti konnan. Nyt meillä on kaksi konnaa ja ovat edelleen parhaassa iässään. Olemmekin jo "testamentanneet" ne eräälle lapsellemme, mikäli meille itselle sattuisi jotain, hän on sitten jatkava konnien hoitoa. Kun elämä muuttuu saattaa ollakkin hankalaa löytää hoidon jatkajaa, kuten myös lomamatkojenkin ajaksi. Onneksi sekin on meillä ainakin vielä hoidossa. Itse olemme jo lähempänä 70 ikävuottamme. Se on ilmeisen varmaa että seuraavakin sukupolvi tai ehkä lapsenlapset saavat hoitaa samoja punakorvakilpikonnia. Toivon silti pitkää ikää Suomalle ja Saaralle!


    • 69

      TUOHON VOISI VIELÄ LISÄTÄ: Konna on usein eliniältään ihmsen luokkaa.Löytyykö lähipiiristä konnalle kotia,jos tarve vaatii?

    • miina80

      Entäpä kun kilpikonna elää sen 50 vuotta niin silloin 300 euroa ei ole kova hinta koska siitä saa eliniköäisen lemmikin....

      • 69

        Nin kaikk on suhteellista.3 hunttiakin on paljon,mutta yhdessäkin vuodessa on 365 päivää.Kovan hinnan etuna voisi olla se ettei heräte...extemporee ostoksia syntyisi niin herkästi ja pistäisi vähän miettimään ennen hankintaa...


    • killppari haussa

      TIedättekö mistä saisi tunisiankilpikonnia ( tstudo graeca nabeulensis)??
      Olisimme hankkimassa mutta ei löydy mistään!
      Kiitos avusta!!!

    • Lemmikkipörssi
    • Konnajou

      Kannattaa kysyä löytöeläinten kodeista, voi saada aikuisia konnia :) Omani ostin tutulta kasvattajalta ja konnani on nyt 11w. (:

    • lgkm

      mistä eläin kaupasta

    • kilpparimies

      mistä kaupasta saa 300 sadalla eurolla nelivarvaskilpikonnan ja noin 150x50 kokoisen terraarion ja muut kamat??????????????????????

      • Eini3000

        Kilpparimies haavesi ei ole realistinen.

        Nelivarvaskilpikonnan poikaisia myyvät kasvattajat 300€ ja eläinkaupassa voi olla enemmän. Aikuisia nelivarpaita voi saada 100-200€ ja mukana voi saada tarvikkeetkin, mutta 150x50cm terraario on aivan liian pieni aikuiselle nelivarpaalle. Aikuisen nelivarpaan terran tulisi olla 200x100cm. Eli korota budjettiasi parilla sadalla niin voit saada itsellesi konna.


    • mun konna ♥

      Mää sain nelivarvas konnani ilmaiseksi ja todistukset yms mukana! Käytin sen just eläinlääkäri tarkastuksessakin ja ihan terve on! Meille saa tarjota naaras nelivarpaita!

    • Franksi

      Annetaan Espoossa!! Punakorvakilpikonna uros vailla hyvää kotia!! 26-vuotias terhakka ja iloinen veitikka. Muuton, tilan ja ajan puutteen vuoksi, tavaroineen päivineen !!

      Löytyisikö täältä hyvää rakastavaa kotia konnalle?

      [email protected]

    • Nelivarvaskilpikonna

      mäkään en löydä kilpikonnaa mistään etsisin nelivarvaskilpikonnaa eläinkaupassa liian kalliita!

    • konnatar1

      Meillä on ollut kilpikonna nyt vajaa kaksikymmentä vuotta. Aikaisemmin meillä oli niitä kaksikin, mutta toinen muutti sukulaisille koska konnat eivät tulleet keskenään toimeen. Mitä pidempään konnien kanssa ollaan asusteltu, sitä enemmän olen sitä mieltä että niitä ei pitäisi myydä lemmikiksi lainkaan. Vaikka oma kilpikonnamme on nykyään sosiaalinenkin (meni kymmenen vuotta ennen kuin oikeasti kotoutui), tuntuu silti siltä että sen paikka ei ole ihmisten kanssa sisätiloissa. Jotta kilpikonna voisi hyvin, se vaatii todella paljon asiantuntevaa huolenpitoa.

      Konna hankittiin meille, koska allergian takia en voinut saada koiraa tai muuta perinteisempää lemmikkiä. Olimme ottaneet niistä hyvin selvää ja paneutuneet hoitoon, sekä olimme valmiita sitoutumaan siitä huolehtimiseen konnan koko elämän ajaksi. Mutta. Lapsen on usein vaikea ajatella, miltä tuntuu pitää eläimestä huolta mahdollisesti kuudenkymmenen vuoden ajan. Se on lähes ihmiselämän pituinen urakka.

      Kilpikonna ei välttämättä myöskään kesyynny koiran tapaan, ja täytyy lähteä siitä että sen on annettava olla omissa oloissaan, sen kanssa ei voi "harrastaa", ja vaikka näitä ihmisiä onkin jotka ottavat kilpikonnansa minne vain mukaan, luulen että kyse on tällöin enemmänkin siitä että ihminen sijoittaa omia tuntemuksiaan ja seurankaipuutaan eläimeen. Kilpikonnan käyttäytyminen on aivan toisenlaista kuin koiran tai muun ihmisen kumppaniksi jalostetun eläimen. Lapsena (ja aikuisenakin) saattaa helposti ajatella esimerkiksi että juokseva kilpikonna on iloinen, tai että ihmisen seuraan hakeutuva, aktiivinen konna on erityisen terve ja "luonnollinen". Luonnossa kilpikonnalle on todennäköisesti paljon normaalimpaa olla melko passiivinen suurimman osan vuorokaudesta, ja välttää kontaktia muihin lajeihin. Jos ottaa kilpikonnan lemmikikseen, täytyy olla valmis myös siihen, että konnasta ei tulekaan "perheenjäsentä" ja omaa "kaveria", vaan päinvastoin konna saattaa häiriintyä omistajansa häärimisestä ja silloin sille on annettava oma rauha. Ja tästä huolimatta se tarvitsee jokapäiväistä hoitoa ja siivoamista.

      Toivoisinkin että kaikki kilpikonnan hankkimista harkitsevat miettisivät myös tätä puolta asiasta. Kilpikonna ei ole koiran korvike. Sitä ei voi juurikaan opettaa. Ja sen hankkinut henkilö on konnasta vastuussa mahdollisesti kuusikymmentä vuotta. Kuten tässäkin keskustelussa on nähty, moni joutuu etsimään konnalleen uutta kotia, vaikka alunperin on uskonut voivansa siihen sitoutua konnan loppuelämäksi.

    • kilppari2

      No eli itse olen nähnyt jopa ilmaisia kilppareita mutta niitä on harvassa. Haaveilen kilpparista joten olisiko teillä ehdotuksia mistä voisin etsiä? Haluaisin mieluummin maakilpikonnan ehkä punakorvakilpikonna olisi kiva.

      • Donanperhe

        Me olemme kasvattaneet maakilpikonna poikaa n. 30 vuotta. Nyt on tullut
        tilanne, että sille pitäis löytyä uusi, hyvä , koti. . . mielellään Helsingin seudulta.
        Ota pikaisesti yhteyttä .


      • kansi
        Donanperhe kirjoitti:

        Me olemme kasvattaneet maakilpikonna poikaa n. 30 vuotta. Nyt on tullut
        tilanne, että sille pitäis löytyä uusi, hyvä , koti. . . mielellään Helsingin seudulta.
        Ota pikaisesti yhteyttä .

        joko uusi koti on löytynyt


    • Antikonna

      Mulla on vesikilpikonna ja antaisin sen mieluusti pois, jos joku vaan ottaisi. Otin sen, koska sen edellinen pitäjä meinasi heittää sen järveen, mutta nyt kohta neljän vuoden hoivaamisen jälkeen olen jo niin kypsynyt tuohon elukkaan, akvaarion putsaamiseen ja ruokkimiseen ja halukkaiden hoitajien etsimiseen lomamatkojen ajaksi ym., että kadun päätöstäni pahasti. Olis pitänyt antaa heittää minne tykkää, perkele! EN SUOSITTELE KILPIKONNAN OTTAMISTA KENELLEKÄÄN.

    • Konnapoju

      Leopardikonna 3v uros etsii hyvää ja asiantuntevaa kotia! Ei pakko myynnissä.

      • Kilpparifani

        Onko kilppari vielä myynnissä? Ja paljonko maksaisi ja mistä voisi tulla hakemaan?


      • SIB84
        Kilpparifani kirjoitti:

        Onko kilppari vielä myynnissä? Ja paljonko maksaisi ja mistä voisi tulla hakemaan?

        Terve Kilpparifani! Kaksi punakorvasuokilpikonnaa etsii uutta kotia. Haetko edelleen konnia? Meidän konnat ovat olleet meillä noin 23 vuotta ja suurin piirtein sen ikäisiäkin ne ovat. Elämäntilanteen muutoksen vuoksi joudun luopumaan näistä. Ilmoittele mikäli haku on edelleen päällä.


    • konnankoukuttaja

      Maakilpikonnan hoito on kyllä todella halpaa. En nyt keksi oikeastaan mitään kuluja. Syö todella vähän ja yleensä tulee annettua liiankin paljon ruokaa.
      Meillä kesällä nurmikolla puulaatikossa ja syö voikukkaa mielellään. Talvet sisällä irrallaan ja saa salaattia, kurkkua ym. mitä jää tähteeksi. Kuivaruokaa pitäisi syöttää, mutta ei vaan opi syömään.
      Meiltä Keski-Suomesta saisi konnan, mutta saa se jäädäkin. Nyt n. 10-v.

    • CHJ

      Konnankoukuttaja onko sinulla vielä ylimääräinen konna?

      • SIB84

        Terve CHJ! Kaksi punakorvasuokilpikonnaa etsii uutta kotia. Haetko edelleen konnia? Vai haitko ainoastaan maakilpikonnaa? Meidän konnat ovat olleet meillä noin 23 vuotta ja suurin piirtein sen ikäisiäkin ne ovat. Elämäntilanteen muutoksen vuoksi joudun luopumaan näistä. Ilmoittele mikäli haku on edelleen päällä.


      • Anonyymi
        SIB84 kirjoitti:

        Terve CHJ! Kaksi punakorvasuokilpikonnaa etsii uutta kotia. Haetko edelleen konnia? Vai haitko ainoastaan maakilpikonnaa? Meidän konnat ovat olleet meillä noin 23 vuotta ja suurin piirtein sen ikäisiäkin ne ovat. Elämäntilanteen muutoksen vuoksi joudun luopumaan näistä. Ilmoittele mikäli haku on edelleen päällä.

        Olisin kiinnostunut


    • Apollonia

      Hei ! Minulla on ollut nelivarvaskilpikonna monta vuotta. Mutta nyt on tarkoitus muuttaa pariksi kuukaudeksi Fuengirolaan ja päätin luopua Vilmasta ! Se on noin 5 v ja oikein kiltti ja helppo hoidettava. Hinta on 200. Asun Järvenpäässä. Alli Oikarinen puh. 0440408558 Juuri nyt ei ole sähköpostia.

    • Anonyymi

      Ostetaan paperillinen Kreikan kilpikonna-vauva pk-seudulta. Yhteydenotot [email protected]. Saa hyvän kodin :)

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Olisin kiinnostunut


    • Anonyymi

      Hei. Ostetaan maa- tai nelivarvaskilpikonnan pk-seudulta. Ottakaa yhteyttä [email protected]. Kiitos

    • Anonyymi

      Täälläkin etsitään (halutaan ostaa edullisesti) kreikankonnanaarasta, tarvikkeita ei tarvita. Lisätietoja: [email protected]

    • Anonyymi

      Mäki oon kyllä miettiny samaa ja paljon muute kreikan kilpikonna maksaa???

    • Anonyymi

      Olen miettinyt tätä ihan samaa

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe