Oulunseudun karaokekuningas - ja kuningatar?!

tosi utelias

hei mitenkäs menivät karaokekisat Oulunseudun karaokekuningas - ja kuningatar?!
tuliko oikeat voittajat ja oliko taso korkea. ?!!

13

2469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karaokekoukku

      oikeat voittajat, hyviä olivat.
      Naiset: 1.Anne Karjalainen, 2. Päivi Horsma ja 3. Helvi Halmetoja
      Miehet: 1. Jukka Haataja, 2. Kari Ahola ja 3. Hannu Tuunanen.
      Näitten kisojen 1. persoonallisen laulajan pokaalin sai Tuula Hiltula.

      Taso oli todella korkea, aivan mahtavia laulajia.
      Eipä käyny tuomareita kateeksi. Varsinkin naisissa oli hyvin korkeatasoisia laulajia useita.
      Palkintosijoille olisi voinut päästää monen muunkin laulajan, mutta tuomaristo valitsi nämä ja hyviä olivat.
      Onnitteluni voittajille ja toisille sanon, että ens vuonna uudelleen, ei anneta periksi, jo finaaliin pääsy on hyvä tavoite.

      • tyytyväisiä.. katsoja

        Niin ei kaikki ollut tyytyväisiä valintoihin. Makuasia se on ikäväkyllä.


      • laulaja ehkä ensivuonna mu...

        Aivan alkuksi luulin että kisoissa on myöskin mukana seniorisarja, voi olla että olen ymmärtänyt väärin. Jos sellaista ei ole alunpitääkään ollut se pitää järjestää jatkossa, koska ei nuoret / ns ikinuoret voi kisailla samassa sarjassa niin miehissä kuin naisssa.
        Voittajista en osaa sanoa mitää, joitain olen kuullut ei mitään kummoista jäänyt mieleen.


      • Karaokekoukku
        tyytyväisiä.. katsoja kirjoitti:

        Niin ei kaikki ollut tyytyväisiä valintoihin. Makuasia se on ikäväkyllä.

        Kyllä moni olisi palkinnon ansainnut ja varmasti pettymyksiä tuli.
        En tiedä yhtään kisaa, missä kaikki osallistujat ja yleisö olisivat samaa mieltä tuomareiden kanssa.
        Olen itsekin monta kertaa pettynyt sijoituksiini, vaikka joskus omasta mielestä onnistuinkin.
        Näissä kisoissa en onneksi odottanut mitään, kun tiesin kuinka hyviä laulajia on (olin kuuntelemassa monta alkukisaa), enkä mitenkään pärjää noille/teille nuorille kirkasäänisille laulajille.
        Saas nähdä Uunna Vuonna seniorikisassa,kun siinä on jo vanahemmillekin sarjat, täytyy yrittää pitää ääni kunnossa sinne asti, vähän meinaa reistailla.

        Eri kisoissa haetaan erityyppisiä laulajia, minäkin osallistun sellaisiinkin, joissa tiedän etten ikinä esim. pääse finaaliin, kun minun äänilajini ja esiintymiseni on liian korkealentoista (en tarkoita hyvää, vaan oopperamaista, vaikka en ole ikinä oopperaa laulanu, enkä ota laulutuntejakaan).

        Tuomareiden mieltymykset ovat kieltämättä valintojen perustaa, mutta kyllä he kuuntelevat myös meneekö sävel oikein ja laulaako rytmillisesti ja minkälainen on esiintyminen.

        Sen vaan sanon, että jokaisessa kilpailuissa on aina pettymyksiä, niistä pitää saada vain itselle lisää pontta ja ei muuta kuin uutta putkeen.
        Iloista Joulua tv. K-K


      • monessa mukana

        Paljon onnea Anne ja Tuula


      • ottotytär
        monessa mukana kirjoitti:

        Paljon onnea Anne ja Tuula

        Kiitos kovasti onnitteluista!


    • tyttönen etelän huumasta

      hei eipä ole kuulutkaa moisesta kisasta mitään, taitaa olla uusi kisa. missähän päin tämän pääpaikka on sitten onko se pääsääntöinen alue pohjois suomen läänit nimi viittaisi sinne suuntaan.

      • Karaokekoukku

        Aivan,
        Oulun seudun kilpailupaikat ovat olleet kaikki Oulussa ja n. 100 km:n säteellä Oulusta.
        Tietysti näihin on voinut osallistua ihan mistä vain, jos on ollut ko paikkakunnilla.

        Seniorikaraokekilpailu on eri kilpailu, jonka finaali on tänä vuonna Kalajoella Uutena Vuotena (viime vuonna oli Merikarvialla).

        Tähän kilpailuun oli mahdollisuus osallistua samoissa alkukilpailuissa kuin Oulun seudun kisat, jos oli pannut ilmoittautumislappuun ruksin, että haluaa osallistua myös yli 40 kisaankin.
        Muualla Suomea alkukisat oli yli 40 vuotiaille.

        Semifinaalit taas oli näille omat ja Oulun seudun kisaan omat.
        Oulun seudun kisassa ei ollut ikäsarjoja, vain miehet ja naiset.
        Viime vuonna oli Oulun seudun kisa ensimmäistä kertaa.
        Seniorikisassa sarjat ovat 40-60 ja yli 60 (ainakin viime vuonna oli)

        Tässäpä vähän selvennystä.
        Terveisin K-K


    • kieltäminen, etteikö taso olisi ollut kova. Suunnattomasti jäi oma moka harmittamaan, koska tein koko syksyn kovasti töitä menestyksen eteen. Toivottavasti voittaja on tehnyt töitä yhtä kovasti ja voi siten olla ylpeä itsestään!! ;)

      Jotenkin jäi semmonen fiilis kisasta, ettei laulu - ja esiintymistaidolla ollut loppupeleissä mitään merkitystä, vaan vaadittiin jotain aivan muuta..

      Joku jossain valitti, että ko. kisa ei ole ammattilaulajille. Aika väärin sanottu, koska mistä muualta sitä aloittais, kuin "pienistä" kisoista?!

      • .. ei enää

        sellaista se on, ne on aina mysteeriasioita millä periaatteella valitaan. joskus tulee mielee myös että ei aina todellakaan laulutaidolla.


      • Karaokekoukku
        .. ei enää kirjoitti:

        sellaista se on, ne on aina mysteeriasioita millä periaatteella valitaan. joskus tulee mielee myös että ei aina todellakaan laulutaidolla.

        kiinnostunut tuomaritehtävästä itse?

        Et arvaakaan kuinka vaikea on valita isosta määrästä hyviä laulajia vain ne kolme pokaalin saajaa.
        En kadehdi olleenkaan tuomareiden hommaa, olen itsekin joskus ollut, nyt en onneksi ollut, kun kuuntelin naisten lauluja, kuin hyviä oli paljon (itsekin kisailin, en ollu 3 parhaan joukossa).

        Siellä oli kolme tuomaria (sitä naista en ollut ennen nähnyt) ja tiedän että jokainen tuomari teki ensin omat arvionsa ja sitten tekivät yhteenvedon.

        Toivon ettet tämän takia jää pahoilla mielin pois kilpailuista, sillä olethan huomannut, että jokaikisiä kilpailuja morkataan täälläkin.

        Eikö siellä kuitenkin muuten ollut hauskaa?
        Ei oteta niin haudan vakavasti näitä, ollaan onnellisia menestyneiden puolesta ja toivotaan että seuraavalla kerralla olisi oma vuoro.

        Minusta on hyvä asia että olemme saaneet tänne pohjoiseenkin näitä kisoja useampia, on valinnanvaraa.
        Toivon Sinulle ja kaikille muillekin oikein rentouttavaa Joulua ja menestyksellistä Uutta Vuotta! tv. K-Koukku


      • Karaokekoukku kirjoitti:

        kiinnostunut tuomaritehtävästä itse?

        Et arvaakaan kuinka vaikea on valita isosta määrästä hyviä laulajia vain ne kolme pokaalin saajaa.
        En kadehdi olleenkaan tuomareiden hommaa, olen itsekin joskus ollut, nyt en onneksi ollut, kun kuuntelin naisten lauluja, kuin hyviä oli paljon (itsekin kisailin, en ollu 3 parhaan joukossa).

        Siellä oli kolme tuomaria (sitä naista en ollut ennen nähnyt) ja tiedän että jokainen tuomari teki ensin omat arvionsa ja sitten tekivät yhteenvedon.

        Toivon ettet tämän takia jää pahoilla mielin pois kilpailuista, sillä olethan huomannut, että jokaikisiä kilpailuja morkataan täälläkin.

        Eikö siellä kuitenkin muuten ollut hauskaa?
        Ei oteta niin haudan vakavasti näitä, ollaan onnellisia menestyneiden puolesta ja toivotaan että seuraavalla kerralla olisi oma vuoro.

        Minusta on hyvä asia että olemme saaneet tänne pohjoiseenkin näitä kisoja useampia, on valinnanvaraa.
        Toivon Sinulle ja kaikille muillekin oikein rentouttavaa Joulua ja menestyksellistä Uutta Vuotta! tv. K-Koukku

        viesti ei ollut minulle, vastaan silti.

        Itsesiassa minä tuomaroisin mielelläni itse! Mun suosioon ei pääsisi kukaan ainakaan flirtillä ja vaatisin todella oikeaa tekniikkaa ja esiintymistä jne.

        Tiedän itseni osalta, että esiintymisessä on hiomista.

        Mutta ehkä kaikista parasta olisi, että yhtään laulukilpailua ei saisi järjestää ilman että tuomaristossa olisi edes yksi OIKEA laulunopettaja! ;)
        No joo.. ei näitä tosiaan saa liian vakavasti ottaa ja tappiot on myös nieltävä ja pidettävä jalat tukevasti maassa!!
        Ps. Muistan sinut yhden kisan tuomaroinnista, sulla on jalat tukevasti maassa, vaikka muistaakseni menestynytkin olet. Hyvä niin!


      • Osallistuneena
        Katryhina kirjoitti:

        viesti ei ollut minulle, vastaan silti.

        Itsesiassa minä tuomaroisin mielelläni itse! Mun suosioon ei pääsisi kukaan ainakaan flirtillä ja vaatisin todella oikeaa tekniikkaa ja esiintymistä jne.

        Tiedän itseni osalta, että esiintymisessä on hiomista.

        Mutta ehkä kaikista parasta olisi, että yhtään laulukilpailua ei saisi järjestää ilman että tuomaristossa olisi edes yksi OIKEA laulunopettaja! ;)
        No joo.. ei näitä tosiaan saa liian vakavasti ottaa ja tappiot on myös nieltävä ja pidettävä jalat tukevasti maassa!!
        Ps. Muistan sinut yhden kisan tuomaroinnista, sulla on jalat tukevasti maassa, vaikka muistaakseni menestynytkin olet. Hyvä niin!

        .. voisin kyllä sanoa, että oli todella hienoja laulajia ja varsinkin naisten sarjassa! Itselleni oli suuren suuri kunnia päästä kymppisakkiin tuosta porukasta. Voittokolmikko on taatusti pokaalinsa ansainnut =). Kiitos mukavasta illasta kaikille paikalla olleille ja kisailijoille: eiköhän lauleskella jatkossakin.. "Mekin, jotka ei terävimpään kärkeen kuuluttu" =) ?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe