HAARAJOEN PÄIVÄKOTI, JÄRVENPÄÄ

huolestunux

Sain muutamana päivänä seurata päiväkodin lapsia ja toimintaa ja olen erittäin huolestunut!

Tässä muutama havaintoni:
Lapset ovat väkivaltaisia. Lapset eivät kuuntele aikuista. Lapset ovat erittäin levottomia. Leikistä puuttuu pitkäjänteisyys kokonaan ja lyhyet leikin pyrähdykset ovat täynnä räiskettä ja mesomista.
Aikuiset ovat väsyneitä ja mielenkiinto lasta kohtaan on kateissa. Aikuisten välinpitämättömyys lapsesta näkyi myös selvästi.
Ryhmästä josta tein havaintoni puuttui "se jokin" mitä päiväkodissa pitää olla.

Onko kellään kokemuksia Haarajoen päiväkodista? Ja millaisia kokemuksesi ovat?

8

2709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä?

      Havaintosi voivat tietenkin olla täysin oikeita, sitä en koita kiistää.

      Mutta myös tämä aika, muutama päivä enää lomaan, kaikki ovat ympäriväsyneitä, niin lapset kuin aikuisetkin. Silloin asiat kärjistyvät paljon helpommin. Ainakin itse huomasin viimeisinä viikkoina, että keskittymiskyky oli tosiaan kaikilta aikaslailla hukassa, ja samosita asioista sai jankuttaa tuhat kertaa.

      Mutta toki voit ilmaista huolesi, ottamalla yhteyttä päivähoitoa valvovaan tahoon.

    • homeessa?

      Kosteusvauriomikrobien myrkyt vaurioittavat myös hermosoluja.

      http://www.opettaja.fi/pls/portal/docs/PAGE/OPETTAJALEHTI_EPAPER_PG/2008_44/126164.htm

      Ympäristölääketieteen dosentti, epidemiologi Tuula Putus on saanut homeesta tarpeekseen. Uutiset koulujen ja päiväkotien sisäilmaongelmista ja niiden terveysriskeistä ohitetaan vetoamalla rahapulaan. Ensimmäiseksi pitäisi selvittää homeen yhteydet esimerkiksi lasten levottomuuden ja adhd:n lisääntymiseen.

      • huolestunux

        Päiväkoti on vasta vuoden vanha. Tosin se ei kerro homeasiassa mitään.
        Vahvasti epäilen, että "oireet" eivät ole homeen syytä!


    • uusavuttomat vanhemmat

      ei saa kotonakaan mitään kuria pentuihinsa ja sitten näitä riiviöitä laitetaan 20 samaan huoneeseen niin vähemmästäkin hoitohenkilökunta väsyy. sama ongelma joka pk:ssa. jos lapsi saa kotona tehdä mitä tahtoo niin vaikeaa on ohjatussa ympäristössä oppia toimimaan jonkun muun ohjeiden mukaan.

      • hoitajana

        Olen miettinyt itse paljon lasten levottomuutta, se on lisääntynyt paljon. Onko syynä lastenohjelmat, kiire (lasten kanssa juostaan illat harrastuksissa tai vanhemmilla ei ole aikaa lapsilleen). Vanhemmilla ei myöskään ole kunnollista otetta lapsiinsa, lapset saavat esim. juosta ja riekkua päiväkodin joulujuhlassa, eikä vanhemmat kiellä ollenkaan. Taitaa olla sitä uusavuttomuutta tai vapaatakasvatusta....


      • huolestunux
        hoitajana kirjoitti:

        Olen miettinyt itse paljon lasten levottomuutta, se on lisääntynyt paljon. Onko syynä lastenohjelmat, kiire (lasten kanssa juostaan illat harrastuksissa tai vanhemmilla ei ole aikaa lapsilleen). Vanhemmilla ei myöskään ole kunnollista otetta lapsiinsa, lapset saavat esim. juosta ja riekkua päiväkodin joulujuhlassa, eikä vanhemmat kiellä ollenkaan. Taitaa olla sitä uusavuttomuutta tai vapaatakasvatusta....

        Kyllä, levottomuutta on monissa päiväkodeissa ja joissakin sitä on todella paljon.

        Kun kuuntelee lasten puheita leikeissä tai kinasteluissa niin todellakin alkaa miettimään, että mistä he "keksivät" kaiken sen kamaluuden mitä he sanovat. Sitten kun sanoo lapsille, että varmasti tiedätte paljon kauniita ja mukaviakin sanoja ja voisitte niitä käyttää niin lapset ovat ihan ymmällään.

        Välillä kauhistuttaa ajatellakaan, että nämä tämän ajan lapset ovat päättämässä asioista silloin, kun itse olen mummeli. Kuinkahan minun käy silloin!?

        On kyllä totta, että joskus siellä sun täällä joku psykologi tms. nostaa päätään ja muistuttaa lasten huonovointisuudesta, mutta tuntuu, että aika äkkiä se unohtuu. Miksi kukaan päättävässä/vaikuttavassa asemassa oleva ihan oikeasti tee jotakin?
        Onko joku joka tekee ihan oikeasti jotakin? Itse en tiedä ketään.

        Ja onhan se niin, että kotoota se kaikki lähtee. Sieltä ruohonjuuritasolta. Mutta mikä sitten on vikana nykyajan vanhemmissa?
        Vai missä "syyllinen" on?


    • Nyt oikeasti.

      Ei herranjestas täällä on tyhmää porukkaa. ''siellä on hometta!'' ''aivosolut tuhoutuvat homeesta!'' Ei siellä mitään hometta ole. Se levottomuus johtuu, vain siitä, että kotona ei enää yhtään pidetä kuria.

    • kärsinyt

      Haarojoen päiväkoti, ei sovellu lasten hoitopaikaksi, kellarissa on radonia liikaa.
      Tiedän, että KAUPUNKI TIETÄÄ SEN,MUTTA EI TEE MITÄÄN.

      Jos on toinen vaihtoehto, vie lapsesi sinne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe