Miksi pitää näyttää mieheltä?

Nainen ja ylpeä siitä

Oon ihmetellyt, et mikä siinä on, et pitäis lesbona näyttää jotenkin miesmäiseltä. Enkä tarkota semmosia ihmisiä jotka on alunperin olleet aina vähän poikamaisia, vaan sitä muutosta mitä joissain tapahtuu kun he tajuavat olevansa ei-heteroita.

Yksi tyttö pukeutui aika neutraalisti, välillä myös naisellisesti. Kun hän tajusi olevansa lesbo, muuttui tyylikin. Hiukset olemattoman lyhyiks, poikien farkkuja, huppareita jne. Nyt ei ulkopuolinen tiiä et onko poika vai tyttö kyseessä. Eli miksi sitä omaa alkuperäistä tyyliä lähdetään muuttamaan tarkotuksella miesmäiseen suuntaan? Miksi vaihdetaan pukeutumistyyliä, hiustyyliä jne? Miksi naisen pitäisi alkaa muistuttaa miestä?

Itse olen aika naisellinen nainen eikä tulis mieleenkään pukeutua toisella tavalla vain siksi, etten ole ihan hetero. Haluan säilyttää hiukseni pitkinä ja pukeutua kulloinkin mielialan mukaan.
Ihan ku lesboudesta olis tehty joku aate, mitä pitää tuoda julki pukeutumisessa, tyylissä ja millon missäkin.

81

7011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ihan samaa mieltätäällä. Ei tulisi mieleenkään leikkauttaa siiliksi hiuksia sun muuta..Samaa mieltä myöskin siinä, että ihan kuin lesbous olisi aate jolloin myös pitää näyttää juuri tietynlaiselta...

    • taas ihmetyttää

      se, miksi toisten pukeutumiseen ja tyyliin aina jaksetaan kiinnittää huomiota vain siksi, että hän on lesbo. Jos joku heterokaverisi olisi yhtäkkiä leikannut hiuksensa lyhyiksi ja alkanut käyttää huppareita, siinä ei olisi ollut mitään paheksuttavaa, mutta koska hän on lesbo, hän pukeutuu varmasti juuri niin kuin pukeutuu siksi, että on lesbo. Sitä voi toki pohtia, että miksi monet lesbot haluavat pukeutua poikamaisesti, siihen löytyy varmasti syy jos toinenkin, mutta se ei poista sitä, että vielä useammat heterot pukeutuvat niin.

      • Nainen ja ylpeä siitä..

        Tarkoitin siis sitä, miksi tyyliä muutetaan, kun tiedostetaan lesbous. Siis että on ollut aluksi joku itselle luontainen tyyli, ja sitten sitä muutetaan niin poikamaiseen suuntaan, ettei sukupuolta enää erota, jopa hyvin lyhyessä ajassa.
        Siis ei haittaa jos ihminen on poikamainen, sporttinen jne, mut että miksi muutetaan tyyliä ja hypätään naisten vaateosastolta miesten osastolle.

        Mua ainakin jotenkin hämmentää naiset, jotka yrittää olla miehisiä ja käy ostoksilla miesten vaatekaupois. Tietystikin jos se on se ihminen oikeasti, että se henkilö on löytänyt sisäisen itsensä, niin mitäpä mulla siihen on sanottavaa.
        Joskus vaan tuntuu, että ihan ku se miehisyys olis jotenki tavoteltava asia joillekin, jota kohti mennään.


      • Anastasia'

        ja nainen. Sellainen lesbo jolla on mieshormoonia pukeutuu miehen lailla. Ja kun on seksistä kysymys niin hän on vonkaava osapuoli niinkun mieskin yleensä parisuhteessa on. Yhdyntätilanteessa hän tulee päälle ja suorittaa yhdynnän vaikka hänellä naisen vehkeet onkin. Ja se feminiinisempi lesbo on alla ja "antaa" kaiken tapahtua. Antaa nuolla ja pussata ja naida.On siis antavampi, alistuva osapuoli, naisen roolissa.
        Näin se menee vaistomaisesti. Ei sitä tarvitse mitenkään järjestellä.


    • vapauttavaa

      kun tajuaa olevansa lesbo! Ei tarvitse enää miellyttää miehiä, eikä ajatella olenko nyt tarpeeksi naisen näkönen jne. Voi ihan vetästä tukan lyhyeks ja olla sitä miltä sisältä tuntuu.

      • kai..

        Että jos on lesbo niin ei tarvitse miellyttää miehiä, mutta entäs ne naiset, eikö heitä tarvitse miellyttää..??Moni lesbo tykkäisi kauniista ja naisellisesta naisesta...


      • Nainen ja ylpeä siitä..

        Niin, no varmasti asia on näin, mikäli on ennen pukeutunut naisellisemmin vain miehiä varten ja halunnut heitä miellyttää. Tavallaan kyllä ymmärrän mitä ajat takaa, mutta en minä ainakaan pidä yllä naisellista tyyliäni miehiä tai yleensäkään muita ihmisiä varten. Olen naisellinen siksi, koska haluan itse olla. En kenenkään muun, naisen tai miehen takia. Voin joku päivä olla hyvin naisellinen, toinen päivä taas sporttinen jne, ihan miten itse milloinkin tykkään.


      • niistä jotka
        kai.. kirjoitti:

        Että jos on lesbo niin ei tarvitse miellyttää miehiä, mutta entäs ne naiset, eikö heitä tarvitse miellyttää..??Moni lesbo tykkäisi kauniista ja naisellisesta naisesta...

        ovat omia itsejään ja sen näkösiä miltä sisäisesti tuntuu. Jos ei haluu pyntätä ni ei pynttää. Ja etenkin tuosta miesten miellyttämisestä pääseminen tuntuu hyvältä, kun vertaa heteroihin, en jaksais.


      • ettei pukeudu
        Nainen ja ylpeä siitä.. kirjoitti:

        Niin, no varmasti asia on näin, mikäli on ennen pukeutunut naisellisemmin vain miehiä varten ja halunnut heitä miellyttää. Tavallaan kyllä ymmärrän mitä ajat takaa, mutta en minä ainakaan pidä yllä naisellista tyyliäni miehiä tai yleensäkään muita ihmisiä varten. Olen naisellinen siksi, koska haluan itse olla. En kenenkään muun, naisen tai miehen takia. Voin joku päivä olla hyvin naisellinen, toinen päivä taas sporttinen jne, ihan miten itse milloinkin tykkään.

        miehiä tai muita varten mutta totuus on kuitenkin se että just muita varten laitetaan ittensä kuntoon, ku lähetään ovesta ulos. Nytkin istun tässä koneella tukka rehottaen joka suuntaan ja aamunaama turvoksissa eikä mua itteä kiusaa se ollenkaan. Mutta kun tästä lähden kaupungille niin siistiydyn koska en halua antaa muille epäsiistiä kuvaa itestäni.


      • Samaa mieltä!

        Näin se menee!!! ;) Tosin kyllä mulla se vähän palautu sitten se "naisellisuuden hakuisuus" jossain vuosien mittaan, mutta mussa nyt sattuu olemaan sopivassa suhteessa kumpaakin.. Vapauttavaa se kyllä on, kun voi vaan olla oma itsensä.. Siitähän tässä lopulta vain on kyse! Ei kukaan pukeudu miehekkäästi jos se ei tunnu omimmalta itseltään!


      • tee naisesta lesboa. Mies

        tykkää pitkistäkin hiuksista. Nainen voi olla minkälainen tahansa. Pääasia varmaan, että on sovussa itsensä kanssa.


      • sitä ei kuitenkaan juuri
        ettei pukeudu kirjoitti:

        miehiä tai muita varten mutta totuus on kuitenkin se että just muita varten laitetaan ittensä kuntoon, ku lähetään ovesta ulos. Nytkin istun tässä koneella tukka rehottaen joka suuntaan ja aamunaama turvoksissa eikä mua itteä kiusaa se ollenkaan. Mutta kun tästä lähden kaupungille niin siistiydyn koska en halua antaa muille epäsiistiä kuvaa itestäni.

        kukaan huomaa. Ompa kummaa porukkaa. Kumpa osais ottaa rennosti. Sydämmelliset joulut kaikille.


      • taikatalvi-03
        kai.. kirjoitti:

        Että jos on lesbo niin ei tarvitse miellyttää miehiä, mutta entäs ne naiset, eikö heitä tarvitse miellyttää..??Moni lesbo tykkäisi kauniista ja naisellisesta naisesta...

        Niin tykkäisi ja onneksi heitä varten on olemassa niitä naisellisia lesboja. Niitä vaan ei erota katukuvasta niin hyvin kuin niitä miesmäisiä :)

        Itse olen suhteellisen femme. En koskaan ole kokenut naisellisesti pukeutumista, meikkaamista ja muuta kauneudenhoitoa mitenkään rasittavaksi. En koskaan ole pystynyt näkemään sitä miesten miellyttämisenä, koska nautin siitä niin suuresti, rakastan meikkaamista ja pidän itsestäni ja pitkistä hiuksistani.

        En tee sitä kenenkään toisen takia. Ihan vaan plussana päälle tulee oman rakkaan kehut ja ihailut. Tottakai pidän myös siitä tunteesta kun tiedän että ulkonäölläni miellytän kumppania. Mutta kelpaan aivan mainiosti myös välillä huppari päällä ja ilman meikkiä.

        Jos kokee laittautumisen ja naisellisen tyylin rasitteeksi, ei siinä silloin ole mitään järkeä. On sitten lesbo tai hetero, kyllä ihminen on kauneimmillaan juuri sellaisena miltä myös sisältä tuntuu.


      • Tuksy
        taikatalvi-03 kirjoitti:

        Niin tykkäisi ja onneksi heitä varten on olemassa niitä naisellisia lesboja. Niitä vaan ei erota katukuvasta niin hyvin kuin niitä miesmäisiä :)

        Itse olen suhteellisen femme. En koskaan ole kokenut naisellisesti pukeutumista, meikkaamista ja muuta kauneudenhoitoa mitenkään rasittavaksi. En koskaan ole pystynyt näkemään sitä miesten miellyttämisenä, koska nautin siitä niin suuresti, rakastan meikkaamista ja pidän itsestäni ja pitkistä hiuksistani.

        En tee sitä kenenkään toisen takia. Ihan vaan plussana päälle tulee oman rakkaan kehut ja ihailut. Tottakai pidän myös siitä tunteesta kun tiedän että ulkonäölläni miellytän kumppania. Mutta kelpaan aivan mainiosti myös välillä huppari päällä ja ilman meikkiä.

        Jos kokee laittautumisen ja naisellisen tyylin rasitteeksi, ei siinä silloin ole mitään järkeä. On sitten lesbo tai hetero, kyllä ihminen on kauneimmillaan juuri sellaisena miltä myös sisältä tuntuu.

        Naiset ihailee katsein


      • nainen_
        niistä jotka kirjoitti:

        ovat omia itsejään ja sen näkösiä miltä sisäisesti tuntuu. Jos ei haluu pyntätä ni ei pynttää. Ja etenkin tuosta miesten miellyttämisestä pääseminen tuntuu hyvältä, kun vertaa heteroihin, en jaksais.

        ei tarvitse yhtään nähdä vaivaa vai ? Eli riittää, että on vaan naisen sukupuolielimet, vai ? Vai onko naiset niin ala-arvoisia, että heidän eteen ei tarvitse nähdä vaivaa ?


      • laitettu
        ettei pukeudu kirjoitti:

        miehiä tai muita varten mutta totuus on kuitenkin se että just muita varten laitetaan ittensä kuntoon, ku lähetään ovesta ulos. Nytkin istun tässä koneella tukka rehottaen joka suuntaan ja aamunaama turvoksissa eikä mua itteä kiusaa se ollenkaan. Mutta kun tästä lähden kaupungille niin siistiydyn koska en halua antaa muille epäsiistiä kuvaa itestäni.

        Laittaudun itse kyllä ihan itseäni varten. Itseäni häiritsee jhos kotona istun tukka rehottaen naama turvoksissa ja hikisen ja likaisen oloisena. On paljon kivempi olo itselläänkin jos on siisti,puhdas ja laitettu.


      • :)

        itse oon ollu aina aivan hukassa tyylini kanssa, kun vielä luulin olevani hetero tai jotain sinnepäin. Oon ollut välillä todella naisellinen, välillä poikamaisempi välillä hippi ja mitä ikinä...jossain vaiheessa sporttinen jne. Tällasta siis n.10 vuotta. Kun sitten viimein myönsin itselleni olevani lesbo, tukan leikkaaminen ja tyylin muutto poikamaisempaan tuntui äärimmäisen vapauttavalta. Siltä että tätä mä todella olen, tää on Mun juttu, ei siksi että enää miellyttäisin ketään. Edelleen kään en osta vaatteita miesten puolelta, mutta korut ja asusteet valikoin niin että ne on näyttäviä ja maskuliinisempia. Olen siis mielestäni edelleen suht naiseklinen, mutta muutin tyyliäni naisellisen maskuliiniseksi, siksi että se tuntuu musta hyvältä. Tukan leikkasin koska itseni mielestä lyhyt tukka on niin kuuma, ja haluan olla myös itse sellainen kun katson peiliin;)


    • ylipäänsä..

      ..näyttää miltään?;)
      pari keittiöpsykologista kommenttia piparien leipomisen lomassa:
      voimakkaimmin naisellisuus ja miehekkyys näkyy leikki-ikäisillä ja teineillä. leikki-ikäisillä, koska on just löydetty oma sukupuoli ja sitä halutaan korostaa, kokeilla ja leikkiä sillä. teineillä, koska halutaan kuulua porukkaan, kokeilla omaa viehätysvoimaa, protestoida, lyödä yli.
      ehkä tyyliä muuttavalla on mukana joitain näistä motiiveista jossain muodossa.
      kyl mun käsityksen mukaan ihmisen identiteetin muutos usein näkyy ulkoisina muutoksina. tapahtuu vaikkapa naisellistumista tai miehistymistä. vanha kuosi yksinkertaisesti tuntuu ahdistavalta. ku on sisältä syntyny uudelleen.

    • vastausvain

      Mä olen hiukan poikamainen lesbo mutta kyllä mut naiseksi tunnistaa. Pukeutumisessa on se että en vaan tuntisi oloani mukavaksi ja kotoisaksi jossain mekossa/hameessa tai paidassa jossa on suuri kaula-aukko. Ei vaatteet tee ihmistä.

    • voin..

      vain puhua omasta puolestani.
      Olen koko ikäni ollut lesbo ja nuorempana minua usein luultiin pojaksi koska minulla oli lyhyet hiukset ja olin muutenkin aika poikamainen, vuosien vieriessä suuntani on pikkuhiljaa suuntautumisestani huolimatta muuttunut naisellisemmaksi.
      Enää ei voisi suoralta kädeltä sanoa että olen lesbo.
      Eli voisi omasta kokemuksestani puhuen sanoa ettei aina kehitys käy yhteen suuntaan.

    • on myös..

      Tiedän todella monia naisellisia lesboja, joista ei näe päälle suuntautumista. Ne, joista erottaa, ovat näkyvämpi osa. Ei sitä aina päälle näe.

    • olen

      miettinyt,että esim:ku mä olen ihan naisellinen,niin mua katsotaan kieroon kun halpaa makkaraa dtm:ssä käydessänikin.. sitten on tultu sanomaan,että taidat olla väärässä paikassa! en vaan ymmärrä miten olisin väärässä paikassa,näiden mielestä varmaan siksi koska en näytä ns:rekkalesbolta vaan naiselta...heti luullaan,että ollaan bisse tai hetero joka on tullut kyyläileen lesbojen touhua dtm:ään..että hohhoijakkaa!!! kai meitä femmejäkin mahtuu rekkojen sekaan..mä en vaan koskaan pystyis leikkauttaan hiuksiani siiliks ja rueta pitään jotain äijien farkkuja siks että muilla ois hyvä olla jne,se ei ois sillon mua..ei ole mitään rekkoja vastaan,mutta hei haloo, femme lesbojakin on...

      • tyypit..

        ..jotka esittää noita "väärä paikka" -kommentteja, on just ne, joilla on hatara itsetunto. pidä sä vaan pää pystyssä:)
        mulle tuli just tässä mieleen, et kuinka tärkeää lesboille mahtaa olla se, kuinka itsen kanssa samankaltainen esim. pukeutumistyyliltään (potentiaalinen) kumppani on. femme-femme, butch-butch, neutri-neutri? itse oon kuullu kevyttä kenttäpilkkaa femme-butch -yhdistelmästä. ikäänkuin tässä pyrittäis matkimaan heteronormatiivista pariskuntaa;) ja noi kommentit on tullu just nimenomaan lesbojen parista.


      • olen
        tyypit.. kirjoitti:

        ..jotka esittää noita "väärä paikka" -kommentteja, on just ne, joilla on hatara itsetunto. pidä sä vaan pää pystyssä:)
        mulle tuli just tässä mieleen, et kuinka tärkeää lesboille mahtaa olla se, kuinka itsen kanssa samankaltainen esim. pukeutumistyyliltään (potentiaalinen) kumppani on. femme-femme, butch-butch, neutri-neutri? itse oon kuullu kevyttä kenttäpilkkaa femme-butch -yhdistelmästä. ikäänkuin tässä pyrittäis matkimaan heteronormatiivista pariskuntaa;) ja noi kommentit on tullu just nimenomaan lesbojen parista.

        femme ja olen seukannu enimmäkseen femmejen kans,mut nyt seukkaan(kihloissa ollaan) ei niin femmen eikä mikään rekka,vaan sellanen sporttinainen..femmen ja butchin sekoitus,ota sitten selvää :) ei kai sillä väliä onko femme vai rekka vai siltä väliltä,ihastun ihmiseen,en ulkonäköön,vaikka ulkonäkökin on plussaa :)


    • mutta mutta

      Niin kuin tässä edelliset on jo hieman asiaa myös sivunneet, monet voivat olla vielä hukassa identiteettinsä kanssa ennen kaapista ulos tuloa. Eletään heteromaailmassa heteronormeilla, pukeudutaan niin kuin on aina luultu että pitää tyttönä/naisena pukeutua. Lesbouden tunnustaminen rikkoo kaavaa, ja on helpompaa myös ulkoisesti muuttua sellaiseksi kuin tuntee olevansa. Samalla tavalla jonkun tietyn kriisin läpikäyneet ihmiset haluavat usein ravistautua irti siitä vanhasta leikkaamalla hiuksensa. Aika moni käy kampaajalla vaikean suhteen jälkeen, samantapaisesta elämänmuutoksesta tässäkin voi olla kyse.

      Toinen vaihtoehto on, että kun tunnustetaan oma lesbous, jäädään ikään kuin hieman tyhän päälle ja yksin, outolinnuksi. Vertaistuen hankkiminen on monelle tärkeää, ja siksi pukeutumistakin muutetaan, jotta "sopisi paremmin joukkoon". Kun ei enää kuuluu heteromaailmaan, yrittää sopeutua luulemiinsa lesbostereotypioihin. Ihminen on sosiaalinen eläin, ja tarvitsee tunnetta siitä, että on osa jotain.

      Tai sitten, koska sattuu vain pitämään sillä hetkellä lyhyestä hiusmallista. Mene ja tiedä, keittiöpsykologisointi on hauskaa, mutta monesti myös ihan päin mäntyä. ;)

    • Sadie-77

      tietoinen sekoittaminen ja haltuunottaminen on keino vastustaa lokerointia ja yhteiskunnan pakkomielteistä yksipäistämistä. Toisilla se ilmenee ehkä yhtenä päivänä viikossa, toisille radikaali yhtäkkinen muutos todella saattaa ilmentää ymmärryksen kehittymistä siitä, että meillä voi olla myös vapaus valita tai haluta vastustaa valtavirtaa. Toisille maskuliinisuus ja feminiinisyys ovat tiedostamattaan sekoittuneet omalaatuiseksi paketiksi. Tuskinpa monessakaan tapauksessa kyse on naiseuden häpeämisestä tai miehisyyden ihailusta ja tavoittelusta.

      Saa toki ihmetellä, uteliaisuus on inhimillistä. Uteliaisuus myös kannustaa kyseenalaistamaan olemassaolevia käsityksiä tietystä järjestyksestä yhteiskunnassa, joka sukupuolittaa ja määrittelee jokaiselle valmiiksi roolit mieheksi ja naiseksi biologisen sukupuolen mukaan.

      Itse ihailen sukupuolianarkiaa! Ihailen myös kauniita naisellisia naisia, salaperäisiä jätkätyttöjä, sporttisia androgyynejä, elämää nähneitä vanhoja ladyjä, rohkeudellaan hurmaavia älykköajattelijoita, listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kaikista varmasti löytää jotain kaunista oli ihmisen kantamat sukupuolimerkit ja rooliasut millaiset hyvänsä.

      Joillekin elämä on roolipeliä, useimmille tuskallisen totta ilman valinnan varaa.

    • puekudun

      miesmäisesti, riippuu päivistä, en aina. viihdyn ite paremmin sellasis löysemmis ja "rennommis" vaatteis. Mä tykkään pukeutua nii, ja enemmän oon pukeutunu miesmäissesti sen jälkee ku oon kertonu muille että lesbo oon, oli helpompi jotenki pukeutuu sit kun muut ties(:

    • Catsy_666

      Suomi on äijävaltio. Suomessa vihataan, halveksutaan ja väheksytään kaikkea feminiiniseksi miellettyä, koska sillä ei pärjännyt talvisodassa, joka oli sitä paitsi ihan turha sota. Suomalainen nainen ei saa luvan olla koristautunut tai on huora tai hempukka tai muuten jokin muu kuin vakava luterilainen.

      Sellainen itseinho on tarttunut meihinkin katsos kun me olemme herkkiä sille, mitä tämä siniristin diktatuuri taas keksii. Taparikollisena se on tupannut olemaan äkkipikainen historiassaan.

      Välttyäkseen misogyynien nälvinnältä, liian monet omaksuvat piirteitä äijäkulttuurista.

    • voi ihmetellä..

      myös homoissa. Eli miksi jotkut homot ovat neidimpiä kuin naiset ikinä?:)

      Se nyt vaan on sillä tavalla, että ihmisillä on eri tyylejä. Ei kai sitä nyt niin vaikea ole käsittää? Eikä sitä paitsi kaikille käy edes naisellinen tyyli. Esimerkiksi itse olen urheileva nainen ja suoraan sanottuna näyttäisin jossain mekossa tai hameessa todella huonolta, ja tiedän sen itsekin :) Itselläni on lyhyt tukka aika käytännön syistä, urheillessa hiuksia joutuu pesemään niin usein ja pitkää tukkaa täytyisi sitten föönäillä/laittaa enemmän, eikä se ole niin helppo hoitoinen kuin lyhyempi malli :) naiselisuutta tuon kuitenkin esiin esimerkiksi meikillä, vaikka en pikkutopissa ja verkkosukkahousuissa höystettynä korkkarit tuolla juoksekaan :)

      Meitä lesbojahan on myös moneen junaan, joku tykkää ihan tosi naisellisista ja toinen taas sitten vähän poikamaisemmasta. Ja minusta kyllä niitä jokaisen tyylisuunnan edustajia löytyy, mutta ehkä kovin naisellisen näköisestä ei suuntautumista niin vain voi tietää. Ja se on totta, että kyllä ihminen vapautuu sisäisesti/ulkoisesti, kun tiedostaa lopullisesti oman seksuaalisuutensa.

      • sanoi, ettei

        ihmettele poikamaisia lesboja, vaan niitä, jotka on aluksi naisellisia, mutta heti kun tullaan ulos kaapista, pitää ruveta poikamaiseks.


    • jaksatte??

      Aina tästä samasta jaksetaan täällä jauhaa!! Samanlailla vois kysyä, että miks pitää näyttää joltain hiton pikkuprinsessalta ja kulkee lakatut kynnet ojossa osaamatta tehdä mitään muuta?! Empä ole moista valitusta täällä kuitenkaan nähnyt, joten miks pitää valittaa poikamaisista?!
      Hohh.... Annetaan nyt jo herranpieksut ihmisten olla ihan miten tuntee olonsa parhaimmaksi! En mä usko että kellään on täällä oikeestaan edes oikeutta haukkua ketään. Jokainen on kuitenki just sellanen kuin on. Deal with it!

      • itte femmet

        rauhaan pikkuprinssi


      • ...

        Kysynpähän vaan, että miten lakatatut kynnet todistaa sen, että ei osaa tehdä mitään muuta...???

        Ihan kokemuksen mukaan sellaiset korkeasti koulutetut ihmiset, jotka osaavat tehdä käsilläänkin jotain, tajuavat huolehtia itsestään, ulkonäöstään, kunnostaan itsensä ja muidenkin takia. Siisteys on myös osa kohteliaisuutta. Ja kokemuksen mukaan juuri ne siilipäät, jotka eivät ulkonäöstään huolehdi, ovat juuri niitä huonosti koulutettuja, joilta ei myöskään luonnistu mikään muu kuin kaljan kittaaminen ja räkiminen:)


      • jaksatte??
        ... kirjoitti:

        Kysynpähän vaan, että miten lakatatut kynnet todistaa sen, että ei osaa tehdä mitään muuta...???

        Ihan kokemuksen mukaan sellaiset korkeasti koulutetut ihmiset, jotka osaavat tehdä käsilläänkin jotain, tajuavat huolehtia itsestään, ulkonäöstään, kunnostaan itsensä ja muidenkin takia. Siisteys on myös osa kohteliaisuutta. Ja kokemuksen mukaan juuri ne siilipäät, jotka eivät ulkonäöstään huolehdi, ovat juuri niitä huonosti koulutettuja, joilta ei myöskään luonnistu mikään muu kuin kaljan kittaaminen ja räkiminen:)

        No mitäpä jos vähän kärjistin asiaa ihan samalla lailla kuin sinäkin noiden siilitukkaisten kaljan kittaamisella ja räkimisellä?? ;) Sitähän täällä just tehdään..
        Ite taidan enempi sitäpaitsi olla naismaisempi kuin äijä, ja naismaku on muuttunut pikkupoikamaisista naisellisiin, mutta idea oli vaan se, että ei se poikamaisuus tarkoita sitä ettei huolehdi itsestään vaan sitä, että se nyt sattuu olemaan joidenkin tyyli esim pukeutua ja se pukeutuminen yleensä tulee siitä, millaiseksi kukin tuntee olonsa parhaimmaksi. Ei mullekkaan hame sovi - niin naikkonen en ole -, joten tuskin niitä hepeneitä tarvii kenenkään luonnostaan poikamaisen tunkea päälleen, niin kuin täällä on kuitenkin tuputettu ja melkeinpä pakotettu!! Kaikki ei kuitenkaan sovi kaikkien päälle, joten jätetään se tuputtaminen jo, joohan??????????


      • jaksatte??
        ... kirjoitti:

        Kysynpähän vaan, että miten lakatatut kynnet todistaa sen, että ei osaa tehdä mitään muuta...???

        Ihan kokemuksen mukaan sellaiset korkeasti koulutetut ihmiset, jotka osaavat tehdä käsilläänkin jotain, tajuavat huolehtia itsestään, ulkonäöstään, kunnostaan itsensä ja muidenkin takia. Siisteys on myös osa kohteliaisuutta. Ja kokemuksen mukaan juuri ne siilipäät, jotka eivät ulkonäöstään huolehdi, ovat juuri niitä huonosti koulutettuja, joilta ei myöskään luonnistu mikään muu kuin kaljan kittaaminen ja räkiminen:)

        Eräs exäni sattui olemaan kuvailemasi korkeasti koulutettu nainen, pukeutui "konttorin normien" mukaisesti jakkuihin jne, ja SILTI sitä poikamaisuutta ei siitä saa vaikka mitä tekis! Se vaan ON sellanen ja sen tunnistaa missä ja milloin vaan lesboksi!
        Miettikää nyt miehelle mekko päälle - yhtä naurettavan näköinen se on poikamaisilla lesboilla!! Kun ei sovi niin ei sovi. Piste.


    • hellooooooooooooooooooooooo

      Hei!

      Olin ennen femme-hetero ja kun minusta tuli lesbo, minusta tuli enemmän poikamainen ja androgyyni. Leikkautin puolipitkän tukkani, koska ihastukseni tykkäsi lyhythiuksisista naisista.

      Jälkeenpäin on harmittanut tuo tyylinvaihdos. Yritin kerran tässä kasvattaa pitkää tukkaa, mutta siitä ei tullut mitään. Nyt olen ostanut pari pitempää tunikaa/ 3/4 mekkoa ja korkoakoroiset saappaat. Tosin en heteronakaan koskaan kävellyt korkokengillä. Katsotaan, mitä tapahtuu..

      • kaikkea sitä

        kuuleekin..että susta on sitten ihan tullut lesbo..minnekä jätit heteroelämän???!!! mä en vaan leikkais hiuksiani sen takia,että toinen käskis tai tykkää lyhyt hiuksisista muijista. jos joku ei tykkää musta tällasena niin bye bye beibi.


    • bodywoman

      ja tällä hetkellä on menossa hiustenkasvatus proggis. sitten, kun on tarpeeksi pitkä niin sit hankin pörröpään, sellaisen kasari tyylisen.

      • sopis

        semmoset hiukset kun oli bb-anskulla,blondia ja mustaa.Olisit aika hottis kun föönäisit pystyyn.gggräyh!
        Mä oon ihaillu sua muutenkin salaa,sun elämäntapaa ja asennetta.
        Harmi kun olen liian nuori sulle,olisin muuten yrittänyt tutustua suhun:(
        Hyvää joulua sulle!
        ps."väännän vielä rautalankaa"


      • siihenkus

        lookiin lisäät olkatoppaukset ja jalkaas vedät hiihtarit niin saat kuules bodailla ihan yksinäs :D


      • ...
        sopis kirjoitti:

        semmoset hiukset kun oli bb-anskulla,blondia ja mustaa.Olisit aika hottis kun föönäisit pystyyn.gggräyh!
        Mä oon ihaillu sua muutenkin salaa,sun elämäntapaa ja asennetta.
        Harmi kun olen liian nuori sulle,olisin muuten yrittänyt tutustua suhun:(
        Hyvää joulua sulle!
        ps."väännän vielä rautalankaa"

        Monivärihiukset ei ole enää muotia, sori!


      • on aina
        ... kirjoitti:

        Monivärihiukset ei ole enää muotia, sori!

        in;) sun kommentti sai kuitenkin miettimään, kumpi kiinnostaa enemmän, persoonallinen muodista irti oleva tyyli vai muodikkuus. mua toi ensiksi mainittu.


    • puolta

      feminiininen ja maskuliininen. Yritän pitää ne tasapainossa. Ulkoisesti olen enemmän kai maskuliininen ja sisältä feminiininen.

    • itsensä,

      on se aika vapauttava tunne.
      muutama vuosi sitten, kun elin viimeistä heterosuhdettani, minulla oli silloin vielä paineita "käyttäytyä kuin nainen". ja minulta myös odotettiin ja vaadittiin sitä. esim. kotilookin olisi pitänyt olla hehkeä meikit naamassa. en yhtään ihmettele miksi on niin paljon tyytymättömiä heteronaisia juurikin miesten asettamien vaatimusten takia.

      tänä päivänä olen aika erilainen ihminen niin henkisesti kuin ulkoisestikin. nyt olen sellainen kuin itse haluan. kun ihminen muuttuu henkisesti rennommaksi, niin pukeutuminenkin muuttuu siinä sivussa. toki vielä pukeudun korkeisiin korkoihin silloin tällöin viihteelle, mutta muuten pukeudun aika rennosti. ja myös hiukset lyhenivät. se oli vapauttava tunne. :)

      jokainen pukeutukoon niin kuin tykkää. ei se vaikuta minun maailmaani. on vain hienoa, kun on erityylisiä ihmisiä.

      • kai tässä

        ihmetelläänkin, miksi lesbon ei "tarvitse" käyttäytyä "kuin nainen". En arvostele ketään, en vaan ymmärrä miten joku voi identifioitua naiseks ja haluta olla mahdollisimman epänaisellisen näköinen. Miesmäinen lesbo ja transmies on täysin eri asia, mutta välillä tuntuu, että ero on vaan se, että toinen on uskaltanut ottaa sen askeleen.


      • vaatimukset tulee

        toisilta tytöiltä ja naisilta. Luokkakaveritytöt mun meikkaamattomuudesta huomautteli, pojat saattoi lähinnä sanoa jotain, että onneks on sellasiakin tyttöjä, jotka ei meikkaa, sun kanssa pystyy puhumaankin. Ja moniin asioihin kundit ei edes kiinnitä huomioita. Tytöt ja naiset syynää hyvinkin tarkkaan. Sellaista sosiaalinen kontrolli on, ja kundeilla se on vielä tarkempaa. Kun kerroin olevani lesbo, kontrolli loppui siihen paikkaan. Sen jälkeen muhun suhtauduttiin paljon myönteisemmin. Ennen mua pidettiin outona, mutta kun outouteni sai selityksen, se vapautti ilmapiiriä.


      • heteronaisia, joilla selkeesti
        kai tässä kirjoitti:

        ihmetelläänkin, miksi lesbon ei "tarvitse" käyttäytyä "kuin nainen". En arvostele ketään, en vaan ymmärrä miten joku voi identifioitua naiseks ja haluta olla mahdollisimman epänaisellisen näköinen. Miesmäinen lesbo ja transmies on täysin eri asia, mutta välillä tuntuu, että ero on vaan se, että toinen on uskaltanut ottaa sen askeleen.

        on olemuksessaan miesmäistä, ihan syntymästä jo ollut. Eivät ole kiinnostuneita tyttötyttöjutuista eivätkä meikkaa jne. Mielestäsi siis kaikki nämä nnaiset eivät vain ole uskaltaneet leikkauttaa itseään miehiksi.


      • jotka...

        vaativat naisen näyttävän hehkeältä, trimmatulta joka hetki. Ja sitten niitä naisia, jotka luulevat (huom. luulevat), että jos joku nainen meikkaa, niin hän ei "uskalla" olla meikittä...


      • nyt ihan
        heteronaisia, joilla selkeesti kirjoitti:

        on olemuksessaan miesmäistä, ihan syntymästä jo ollut. Eivät ole kiinnostuneita tyttötyttöjutuista eivätkä meikkaa jne. Mielestäsi siis kaikki nämä nnaiset eivät vain ole uskaltaneet leikkauttaa itseään miehiksi.

        mutta... Tunnen mäkin useita heteronaisia, tai en kaikista 100% varmuudella tiedä ovatko heteroja vai mitä, jotka ovat todella miesmäisiä, mutta se vähän riippuu... Sinänsä ei ole väliä onko kiinnostunut naisista vai miehistä, voi sitä silti olla trans, mutta useimmista miehekkäistä heteronaisista tulee silti selkeä tunne, että naisen kanssa tässä ollaan tekemisissä. Ne on yleensä tavallista rennompia. Muutama tapaus on sellanen, että saattaisivat olla onnellisempia miehenä.


    • muikkuvaan

      Mä en ymmärrä miks joku ei saa olla poikamainen jos oikeasti haluaa. Ei se musta johdu lesboudesta mitenkään. Mä oon ollut koko ikänäni poikamainen inhonnut mekoja jne. Joskus kyllä hiukan pakonomaisesti pukeutunut niihin joidenkin juhlien takia. Se että mä olen tullut kaapista ulos ei ole tehnyt musta yhtään sen miesmäisempää. Ainoastaan se on muuttanut sitä faktaa, että mun on helpompi olla oma itseni. Jos joku haluaa kutsua mua rekkalesboks niin siitä vaan. Enemmän mua ulkosesti miellyttävät ne femmet tytöt.. mut sisin se on mikä ratkaisee. Mä en suostu suhteeseen jos siinä yritetään tehdä jotain selkeitä roolijakoja. Mä en oo poikamainen sen takia, että haluaisin olla mies.. Mä en vaan löydä sitä feminiinistä puolta itsestäni. Vaikka poikamainen olenkin en halua näyttää pojalta. Mä en halua seistä wc jonossa ja joku tulee sanomaan mulle eiks sun pitäisi olla tuolla miesten puolella?

      • poikamainen lepakko

        Saat olla juurikin sitä mitä haluat, eikä kenelläkään pitäisi olla siihen mitään sanottavaa!!


      • ap

        Et tainnut ihan hokata pointtiani! En tarkoittanut ihmisiä, jotka aina ovat olleet poikamaisia ja joille se on luontainen oma tyyli. Tarkoitin tapauksia, mitkä ensin elävät hetero-elämää, näyttäen ja pukeutuen naisellisemmin. Sitten kun ymmärtävät olevansa lesboja, muuttavat tyylinsä päinvastaiseksi. Tämmöisiäkin olen tavannut! Henkilöstä tulee miesmäinen vasta tultuaan kaapista ulos. Se poikamaisuus ei ole siis ollut aiemmin tyylissä mukana.


      • mtfshadow
        ap kirjoitti:

        Et tainnut ihan hokata pointtiani! En tarkoittanut ihmisiä, jotka aina ovat olleet poikamaisia ja joille se on luontainen oma tyyli. Tarkoitin tapauksia, mitkä ensin elävät hetero-elämää, näyttäen ja pukeutuen naisellisemmin. Sitten kun ymmärtävät olevansa lesboja, muuttavat tyylinsä päinvastaiseksi. Tämmöisiäkin olen tavannut! Henkilöstä tulee miesmäinen vasta tultuaan kaapista ulos. Se poikamaisuus ei ole siis ollut aiemmin tyylissä mukana.

        on yleensä enemmmänki kuin lesbouden paljastamista muille. Siinä vaiheessa, kun on ensinnäkin tunnistanut seksuaali-identiteettinsä, ja toiseksi riittävän itsevarma kertoakseen suuntautumisestaan tärkeille ihmisille elämässään, on yleensä riittävästi rohkeutta myös pyrkiä pois siitä roolista, jonka on ehtinyt alitajuisesti kehittää. Siis henkilön oma tyyli ON se poikamainen look, se ei mitenkään synny lesboksi identifioitumisen mukana. Sille nyt ei ainakaan tällä(kään) vuosikymmenellä vain voi mitään, että heteronormatiiviset sukupuoliroolit sanelevat pukeutumistakin, ja niitä noudatetaan alitajuisesti. Poikamaisilla heterotytöillä tätä itsensä ja tyylinsä tunnistamisen kynnystä ei ole, ainakaan yhtä pahana, koska kysymys on pelkästä pukeutumisesta, ei identiteetistä.

        Tässä ainakin yhden ihmisen sekavasti ilmaistuja ajatuksia. Pakko tosin myöntää, etten aivan tarkkaan ottaen puhu henk. koht. kokemuksesta. Olen transtyttö, mutta painin näiden samojen ongelmien kanssa. Olen ihan muutaman viime kuukauden aikana tajunnut olevani transsukupuolinen, eikä sitäkään asiaa pukeutumisestani huomaisi. Vaikken nyt pukeudukaan ihan keskimääräisen ikäiseni pojan/miehen tyyliin, ei kukaan varmasti voisi syntymäsukupuotani kyseenalaistaa vaatteideni perusteella. Olen kehittänyt tyyliäni pojalle tyypillisesti, kun en ole ymmärtänyt tätä puolta itsestäni, itse asiassa enemmänkin piilotellut sitä. Ken siis ennemin tai myöhemmin näytän todellisen persoonani, se näyttä ulkopuolisesta rajulta yhtäkkiseltä muutokselta. Yhtä lailla voisin kuvitella, ettei poikamainen lesbo tunne identiteettiään koko elemäänsä, ja ulkopuolisesti se todellisen identiteetin ja oman tyylin esilletuominen näyttää ulkopuolisesta tyylin radikaalilta muuttumiselta.

        Pahoittelut jos joku kokee, että kirjoitin väärälle palstalle. Koin vain voivani kommentoida ihan asiaa tähän ketjuun.


      • vähän muillekin
        mtfshadow kirjoitti:

        on yleensä enemmmänki kuin lesbouden paljastamista muille. Siinä vaiheessa, kun on ensinnäkin tunnistanut seksuaali-identiteettinsä, ja toiseksi riittävän itsevarma kertoakseen suuntautumisestaan tärkeille ihmisille elämässään, on yleensä riittävästi rohkeutta myös pyrkiä pois siitä roolista, jonka on ehtinyt alitajuisesti kehittää. Siis henkilön oma tyyli ON se poikamainen look, se ei mitenkään synny lesboksi identifioitumisen mukana. Sille nyt ei ainakaan tällä(kään) vuosikymmenellä vain voi mitään, että heteronormatiiviset sukupuoliroolit sanelevat pukeutumistakin, ja niitä noudatetaan alitajuisesti. Poikamaisilla heterotytöillä tätä itsensä ja tyylinsä tunnistamisen kynnystä ei ole, ainakaan yhtä pahana, koska kysymys on pelkästä pukeutumisesta, ei identiteetistä.

        Tässä ainakin yhden ihmisen sekavasti ilmaistuja ajatuksia. Pakko tosin myöntää, etten aivan tarkkaan ottaen puhu henk. koht. kokemuksesta. Olen transtyttö, mutta painin näiden samojen ongelmien kanssa. Olen ihan muutaman viime kuukauden aikana tajunnut olevani transsukupuolinen, eikä sitäkään asiaa pukeutumisestani huomaisi. Vaikken nyt pukeudukaan ihan keskimääräisen ikäiseni pojan/miehen tyyliin, ei kukaan varmasti voisi syntymäsukupuotani kyseenalaistaa vaatteideni perusteella. Olen kehittänyt tyyliäni pojalle tyypillisesti, kun en ole ymmärtänyt tätä puolta itsestäni, itse asiassa enemmänkin piilotellut sitä. Ken siis ennemin tai myöhemmin näytän todellisen persoonani, se näyttä ulkopuolisesta rajulta yhtäkkiseltä muutokselta. Yhtä lailla voisin kuvitella, ettei poikamainen lesbo tunne identiteettiään koko elemäänsä, ja ulkopuolisesti se todellisen identiteetin ja oman tyylin esilletuominen näyttää ulkopuolisesta tyylin radikaalilta muuttumiselta.

        Pahoittelut jos joku kokee, että kirjoitin väärälle palstalle. Koin vain voivani kommentoida ihan asiaa tähän ketjuun.

        Tämä keskustelunaihe nousee pinnalle aina säännöllisin väliajoin. Yhä uudelleen minua jaksaa ihmetyttää se, eivätkö ihmiset todella ymmärrä sukupuoliimme liittyviä kulttuurillisia merkityksiä ja niiden vaikutusta olemassaoloomme.

        Omasta puolestani voin sanoa, että olen tiennyt olevani lesbo jo ala-asteen ensimmäisiltä luokilta saakka. Minussa on kuitenkin voimakkaasti kaksi eri puolta, sekä maskuliininen että feminiininen. Ulkoisesti maskuliininen on voimakkaampi - nykyään.

        Lapsena pukeuduin kyllä melko tyttömäisesti. En rakastanut röyhelöitä, enkä koskaan suostunut käyttämään vaaleanpunaista, mutta pukeutumiseni oli kuitenkin tunnistettavasti naisellista ja vielä lukioaikoina tyylini oli melko klassisen naisellinen. Vasta sen jälkeen aloin löytämään omaa tyyliäni.

        Murrosvaihe liittyi kenties armeijaan, jossa minun oli pakko pukeutua miesten vaatteisiin. Pienen alkuoudoksunnan jälkeen huomasin, että viihdyin niissä vaatteissa ja tunsin oloni rennoksi ja vapautuneeksi. Sen jälkeen pukeutusmistyylini alkoi muuttua myös siviilielämässä voimakkaasti sporttisempaan suuntaan.

        Ennen minulla oli aina ollut pitkät hiukset, mutta leikkasin ne muutamia vuosia sitten lyhyiksi. Haaveilin kyllä leikkaamisesta vuosia etukäteen, mutta minua arvelutti sen, kuinka maskuliiniselta näyttäisin hiusten leikkaamisen jälkeen. Kampaajatkaan eivät koskaan innostuneet ideastani, luultavasti tästä samasta syystä. Eräänä kesänä olin kuitenkin töissä ulkomailla ja keräsin silloin riittävästi rohkeutta muodonmuutokseen. Se olikin aika suuri, sillä olen hämmentävän erinäköinen lyhyissä kuin pitkissä hiuksissa.

        Joku ulkopuolinen voisi kenties hämmästellä aloittajan tyyliin sitä, miten olen muuttanut tyyliäni ja kuinka näytän nykyään enemmän lesbolta kuin ennen. Se olisi kuitenkin melko harhaanjohtava johtopäätös, sillä vasta nyt tunnen olevani omillani ja näyttäväni juuri sellaiselta, millainen tunnen olevani. Muodonmuutos ei vain ollut erityisen helppo.

        Jälkeenpäin ajateltuna naisiin kohdistetut ulkonäköodotukset vaikuttivat minuunkin aikansa. En ole koskaan erityisemmin meikannut ja olen aina ollut tyytyväinen ulkonäkööni, mutta tuolloin mietin jollain tasolla vuosia sitä, miltä näyttäisin ja miltä voin näyttää. Vaikka muutos voikin ulkopuolisen silmissä näyttää radikaalilta, on mahdollista että muuttuja on prosessoinut asiaa sisäisesti hyvinkin pitkään.

        Itse olen omaan tyyliini tyytyväinen. Yhdistelen sujuvasti sekä naisten että miesten vaatteita. Naisten vaatteissa on paljon sellaisia, jotka eivät edes minulle sovi, koska olen isokokoinen. Urheilevan ja pitkän naisen on vaikea löytää sopivia vaatteita naistenosastoilta. Toisaalta naisten unisexyimpiä vaatteita luullaan minun päälläni usein miesten vaatteiksi.

        En ajattele pukeutuessani, että haluaisin näyttää keneltäkään muulta kuin itseltäni. Omasta mielestäni pukeudun siististi, tyylikkäästi ja laadukkaasti ja minulla on huoliteltu ulkoinen olemus. Jos näytän joidenkin ihmisten silmissä mieheltä, ei se minua kiinnosta. Itse tunnen olevani nainen ja olen ainoastaan sitä, mitä tunnen olevani. Muutaman kerran vuodessa nautin myös naisellisista "repäisyistä", jolloin pukeudun esimerkiksi joihinkin juhliin erittäin naisellisesti ja tiedän osaavani tehdä senkin tyylillä, korkokenkiä ja kampausta, vaikkakin lyhyttä, myöten.

        Ulkoinen olemus ei myöskään ole sidoksissa koulutustasoon. Onneksi meihin korkeakoulutettuihin mahtuu paljon muitakin, jotka ymmärtävät, että jokaisella ihmisellä on oikeus näyttää siltä, miltä haluaa, eikä se tarkoita lineaarista yhteenvetoa kaljanjuontiin ja siilitukkaan.


      • poikamainen lepakko
        vähän muillekin kirjoitti:

        Tämä keskustelunaihe nousee pinnalle aina säännöllisin väliajoin. Yhä uudelleen minua jaksaa ihmetyttää se, eivätkö ihmiset todella ymmärrä sukupuoliimme liittyviä kulttuurillisia merkityksiä ja niiden vaikutusta olemassaoloomme.

        Omasta puolestani voin sanoa, että olen tiennyt olevani lesbo jo ala-asteen ensimmäisiltä luokilta saakka. Minussa on kuitenkin voimakkaasti kaksi eri puolta, sekä maskuliininen että feminiininen. Ulkoisesti maskuliininen on voimakkaampi - nykyään.

        Lapsena pukeuduin kyllä melko tyttömäisesti. En rakastanut röyhelöitä, enkä koskaan suostunut käyttämään vaaleanpunaista, mutta pukeutumiseni oli kuitenkin tunnistettavasti naisellista ja vielä lukioaikoina tyylini oli melko klassisen naisellinen. Vasta sen jälkeen aloin löytämään omaa tyyliäni.

        Murrosvaihe liittyi kenties armeijaan, jossa minun oli pakko pukeutua miesten vaatteisiin. Pienen alkuoudoksunnan jälkeen huomasin, että viihdyin niissä vaatteissa ja tunsin oloni rennoksi ja vapautuneeksi. Sen jälkeen pukeutusmistyylini alkoi muuttua myös siviilielämässä voimakkaasti sporttisempaan suuntaan.

        Ennen minulla oli aina ollut pitkät hiukset, mutta leikkasin ne muutamia vuosia sitten lyhyiksi. Haaveilin kyllä leikkaamisesta vuosia etukäteen, mutta minua arvelutti sen, kuinka maskuliiniselta näyttäisin hiusten leikkaamisen jälkeen. Kampaajatkaan eivät koskaan innostuneet ideastani, luultavasti tästä samasta syystä. Eräänä kesänä olin kuitenkin töissä ulkomailla ja keräsin silloin riittävästi rohkeutta muodonmuutokseen. Se olikin aika suuri, sillä olen hämmentävän erinäköinen lyhyissä kuin pitkissä hiuksissa.

        Joku ulkopuolinen voisi kenties hämmästellä aloittajan tyyliin sitä, miten olen muuttanut tyyliäni ja kuinka näytän nykyään enemmän lesbolta kuin ennen. Se olisi kuitenkin melko harhaanjohtava johtopäätös, sillä vasta nyt tunnen olevani omillani ja näyttäväni juuri sellaiselta, millainen tunnen olevani. Muodonmuutos ei vain ollut erityisen helppo.

        Jälkeenpäin ajateltuna naisiin kohdistetut ulkonäköodotukset vaikuttivat minuunkin aikansa. En ole koskaan erityisemmin meikannut ja olen aina ollut tyytyväinen ulkonäkööni, mutta tuolloin mietin jollain tasolla vuosia sitä, miltä näyttäisin ja miltä voin näyttää. Vaikka muutos voikin ulkopuolisen silmissä näyttää radikaalilta, on mahdollista että muuttuja on prosessoinut asiaa sisäisesti hyvinkin pitkään.

        Itse olen omaan tyyliini tyytyväinen. Yhdistelen sujuvasti sekä naisten että miesten vaatteita. Naisten vaatteissa on paljon sellaisia, jotka eivät edes minulle sovi, koska olen isokokoinen. Urheilevan ja pitkän naisen on vaikea löytää sopivia vaatteita naistenosastoilta. Toisaalta naisten unisexyimpiä vaatteita luullaan minun päälläni usein miesten vaatteiksi.

        En ajattele pukeutuessani, että haluaisin näyttää keneltäkään muulta kuin itseltäni. Omasta mielestäni pukeudun siististi, tyylikkäästi ja laadukkaasti ja minulla on huoliteltu ulkoinen olemus. Jos näytän joidenkin ihmisten silmissä mieheltä, ei se minua kiinnosta. Itse tunnen olevani nainen ja olen ainoastaan sitä, mitä tunnen olevani. Muutaman kerran vuodessa nautin myös naisellisista "repäisyistä", jolloin pukeudun esimerkiksi joihinkin juhliin erittäin naisellisesti ja tiedän osaavani tehdä senkin tyylillä, korkokenkiä ja kampausta, vaikkakin lyhyttä, myöten.

        Ulkoinen olemus ei myöskään ole sidoksissa koulutustasoon. Onneksi meihin korkeakoulutettuihin mahtuu paljon muitakin, jotka ymmärtävät, että jokaisella ihmisellä on oikeus näyttää siltä, miltä haluaa, eikä se tarkoita lineaarista yhteenvetoa kaljanjuontiin ja siilitukkaan.

        kirjoittanut, paitsi että lopputulos ei olisi ollut noin selkeä :)
        Hienoa, että meitä on muitakin! Naisten vaatteissa ainoat jotka minulle istuvat ovat liivit ja alushousut :), koska naisten pituus loppuu useimmissa vaatteissa 177 cm:n ja voih minä olen 182.. niin naisilla on kaunis muodokas takapuoli, voih minulla on kapea poikamainen, mihis tää ylimääräinen kangas kääritään :). Osta siinä sitten leninki, hame, jakku ja kulje tulvalahkeissa naisellisesti:(. Ei sen puoleen, pakollisten pankkivuosien ja teetettyjen hameiden jälkeen en niitä kaipaa. Housuissa oli ja on edelleenkin helpompaa kontata pöydän alla tarkistamassa johtoja, kytkemässä niitä... Pitkäst hiukset sitten, niitä "pakotettiin" pitämään koko lapsuuden, huolimatta takuista ja ainaisesta tappelusta kun hiuksia selviteltiin tai niistä leikattiin purukumia. Heti kun sain leikkasin lyhyeksi ja ne ovat olleet siitä lähtien lyhyet ja paljon paremman näköiset:)


      • -Pilvienpiirtelijä-
        poikamainen lepakko kirjoitti:

        kirjoittanut, paitsi että lopputulos ei olisi ollut noin selkeä :)
        Hienoa, että meitä on muitakin! Naisten vaatteissa ainoat jotka minulle istuvat ovat liivit ja alushousut :), koska naisten pituus loppuu useimmissa vaatteissa 177 cm:n ja voih minä olen 182.. niin naisilla on kaunis muodokas takapuoli, voih minulla on kapea poikamainen, mihis tää ylimääräinen kangas kääritään :). Osta siinä sitten leninki, hame, jakku ja kulje tulvalahkeissa naisellisesti:(. Ei sen puoleen, pakollisten pankkivuosien ja teetettyjen hameiden jälkeen en niitä kaipaa. Housuissa oli ja on edelleenkin helpompaa kontata pöydän alla tarkistamassa johtoja, kytkemässä niitä... Pitkäst hiukset sitten, niitä "pakotettiin" pitämään koko lapsuuden, huolimatta takuista ja ainaisesta tappelusta kun hiuksia selviteltiin tai niistä leikattiin purukumia. Heti kun sain leikkasin lyhyeksi ja ne ovat olleet siitä lähtien lyhyet ja paljon paremman näköiset:)

        Maailmasta löytyy siis lisäkseni toinenkin yli 180 pitkä lepakko, ja minä kun jo luulin että olen ainoa... ;)


      • poikamainen lepakko
        -Pilvienpiirtelijä- kirjoitti:

        Maailmasta löytyy siis lisäkseni toinenkin yli 180 pitkä lepakko, ja minä kun jo luulin että olen ainoa... ;)

        Hienoa tietää, että meitä on sitten ainakin kaksi ;)
        Lähdetäänkö kimpassa vaateostoksille =D.


      • -Pilvienpiirtelijä-
        poikamainen lepakko kirjoitti:

        Hienoa tietää, että meitä on sitten ainakin kaksi ;)
        Lähdetäänkö kimpassa vaateostoksille =D.

        Pitäisiköhän vaihtaa yhteystietoja, niin se olisi ehkä hiukan helpompaa ;D


      • poikamainen lepakko
        -Pilvienpiirtelijä- kirjoitti:

        Pitäisiköhän vaihtaa yhteystietoja, niin se olisi ehkä hiukan helpompaa ;D

        Hmm niin pitäisi, jos vaikka emeilin saisi? Vaan sinä tietty asut jossain lapissa, kun minä taas täällä etelässä päin ;)


      • poikamainen lepakko
        -Pilvienpiirtelijä- kirjoitti:

        Pitäisiköhän vaihtaa yhteystietoja, niin se olisi ehkä hiukan helpompaa ;D

        Tavataan tuolla sätin puolella, Cafessa?


      • -Pilvien piirtelijä-
        poikamainen lepakko kirjoitti:

        Tavataan tuolla sätin puolella, Cafessa?

        Huutelet siellä vaan "pitkää naista" niin vastailen kutsuun ;D


      • poikamainen lepakko
        -Pilvien piirtelijä- kirjoitti:

        Huutelet siellä vaan "pitkää naista" niin vastailen kutsuun ;D

        ihan varmasti, heti menen huuteleen ;D.


      • -Pilvienpiirtelijä-
        poikamainen lepakko kirjoitti:

        ihan varmasti, heti menen huuteleen ;D.

        Siellä ollaan ja shoppailuseuraa vailla ;)


      • poikamainen lepakko
        -Pilvienpiirtelijä- kirjoitti:

        Siellä ollaan ja shoppailuseuraa vailla ;)

        ehkä seuraavassa elämässä paremmalla onnella :)


      • -Pilvienpiirtelijä-
        poikamainen lepakko kirjoitti:

        ehkä seuraavassa elämässä paremmalla onnella :)

        Siellä kuitenkin olin, mutta ehkäpä niin sitten ;)


      • poikamainen lepakko
        -Pilvienpiirtelijä- kirjoitti:

        Siellä kuitenkin olin, mutta ehkäpä niin sitten ;)

        mä olin Nainen 40 . Hyvää yötä ja kauniita unia!!


      • -Pilvienpiirtelijä-
        poikamainen lepakko kirjoitti:

        mä olin Nainen 40 . Hyvää yötä ja kauniita unia!!

        En uskalla täällä paljastaa, mutta näin minä sinutkin siellä ja koitin kyllä vihjailla... ;)


      • poikamainen lepakko
        -Pilvienpiirtelijä- kirjoitti:

        En uskalla täällä paljastaa, mutta näin minä sinutkin siellä ja koitin kyllä vihjailla... ;)

        voi nakki, nyt mä tajusin ehkä tai sitten en, sisältykö sun vihjeisiin kenties saappaita ;) Mä kyllä hyllytin sen viehjeilijän heti =D.


      • -Pilvienpiirtelijä-
        poikamainen lepakko kirjoitti:

        voi nakki, nyt mä tajusin ehkä tai sitten en, sisältykö sun vihjeisiin kenties saappaita ;) Mä kyllä hyllytin sen viehjeilijän heti =D.

        Ei nyt saappaita sentään, mut voisit kokeilla kirjoittaa tuonne:
        [email protected]


      • poikamainen lepakko
        -Pilvienpiirtelijä- kirjoitti:

        Ei nyt saappaita sentään, mut voisit kokeilla kirjoittaa tuonne:
        [email protected]

        ja se ei pelaa joka pelkää. Kuinkahan tässä taas käy, ihan hirvittää :) No kokeillaan sitten ;)


    • Amatzon

      Toi pitää ehkä joidenkin osalta paikkaansa. Itse kyllä samaistun kyseiseen kuvaan mitä kerroit. Syykin on selvä. Luulin joskus, että minunkin pitää olla ja yrittää tulla naiselliseksi, mutta helvetti vie kun ei tosiaan onnistunut. Siis tosista ihmisistä ei tule luonnostaan korkokengillä kävelijöitä tai hametyttöjä, vaikka kuinka haluaisi. Hiuksetkin lyhenee sen takia, jos huomaa pitävänsä paljon enemmän lyhyisitä hiuksista kuin pitkistä. En nyt jaksais puolustella itseäni tai muita kaltaisiani "piokamaisia" tyttöjä. Mul on lihaksetkin isommat kun monilla miehillä, vaikka en sen eteen juuri paljoakaan ole tehnyt. Taidan olla joku luonnonoikku sekasikiö. Pääasia on kai et on tyttväinen itseensä juuri sellaisena kuin on ja toivon ettei siihen tarvitsisi muiden puuttua tai kommentoida.

    • VaikeaLaskutehtävä

      Miksi ei saisi näyttää (sinun mielestäsi) mieheltä? Ei nyt vaan huvita näyttää naiselta, se on sitten sinun päänsärkysi, jos tulkitset sen mieheltä näyttämiseksi, eikä muita vaihtoehtoja ole.

      Suomalaiset naiset nyt muutenkin näyttää miehiltä enimmät, ainakin ulkkarin silmissä. Pitkät housut, järkevät kävelykengät ja joku ulkoilupusakka, eikä turhan paljon meikkiä. Suomalaisten mielestä venäläis- ja virolaisnaiset näyttää huorilta melkein kaikki, omasta mielestään ovat vain naisellisia, ja ihmettelevät, miksi suomalaisnaiset haluaa näyttää miehiltä. Se on pitkälti katsojan silmissä se tulkinta, miltä näyttää.

      Naiselta näyttäminen on muuten helkutin työlästä, pitää aamulla laittaa naama ja tukka, ja sulloa varpaat pikkiriikkisiin kenkiin. Paljon helpompi näyttää mieheltä. Toki miehilläkin on omat tuskalliset juttunsa, kravatit ja kauluspaidat, mutta mieheltä näyttääkseenhän niitä ei ole pakko käyttää.

      Mutta kesähelteillä tämä butch kyllä vetäisee leningin päälleen! Se on silloin oikeasti se helpoin vaate.

    • nuori nainen

      kuvota samaan tapaan, vaikkei seksi niitten kaa sen parempaa oo. Siihen tarvitaan kunnon könsikäs, eikä mikään nainen tuu kuuloonkaan. Nainen luulee olevansa miestä parempi sängyssä, mutta mie en usko siihen.

      • kiits nauruista

        Otan osaa!


    • ...

      jos ei haluu. En mäkään näytä mieheltä vaikka oon pitänyt naisista koko ikäni.

    • naisopettaja

      liian vähän. Jotkut naismaiset ovat kuitenkin niin ihanan miesmäisiä enkä saa silmiäni heistä irti. Yks pirun laiha nainen on jotenkin kuin koulupoika. Tekisi mieli tarttua sen takamukseen kiinni, mutta olen opettaja, joten se ei onnistu enkä voi tehdä mitään haluilleni. Koulussa on muutama samanlainen ihana poikaoppilas. Himoitsen niitä.

      • ap

        Missä koulussa sä oikein opetat?


    • empty girls?

      naisen jostain. Miehillä on pöksyt täynnä tavaraa, mutta naisella etumus hulmuaa tyhjyyttä. Mieluitan otan jonkun jolla on elävää tavaraa kuin täysin tyhjän. Usein se tuppaa olemaan niinkin, että molemmat päät ovat tyhjää täynnä. Sanontaa lainatakseni "tyhjästä on paha nyhjästä".

    • Hei täältä tulevaisuudesta! Näin jälkijunassa vastaan nyt tähän ketjuun, mutta minusta tämä aihe tällä hetkellä kiinnosti. On totta, että jotkut tytöt/naiset muuttavat tyyliään poikamaiseksi/miehekkääksi havaitessaan pitävänsä naisista, vaikka sitä ennen olisi pukeutunut naisellisemmin. Itse taas pidän vaaleanpunaisesta/pinkistä ja muista kirkkaista/heleistä väreistä ja kukkakuosista ja koruista, huiveista, hameista, mekoista yms, mutta vaatteissa pitää toki pystyä liikkumaan ja olemaan vapaasti.Tukka tosin on lyhyt, mutta se on sitä sen takia, että on helpompi hoitaa ja pestä sitä ja päänahkaa ja mun hiuslaatu on niin piikkisuora, että pitkänä se vaan roikkuisi päätä myöten jne. Ehkä jotkut kokevat, että kaapista tulon jälkeen ei ole enää niin paineita olla tietynlainen ja et jos jo kaapista tulo oli pelottava/iso askel, niin esim. tukan leikkauttaminen ei enää tunnu miltään. Ulkoinen tyyli ei tosin riipu seksuaalisesta suuntautumisesta, vaan ihmisen omasta persoonasta ja omista mieltymyksistä. Toiset vain ovat enemmän poikamaisia ja toiset tyttömäisiä tai ultra femmejä riippumatta siitä pitääkö naisista vai miehistä.

    • a1234

      Kun saa kaapinovet auki ja alkaa olemaan oma oikea itsensä, niin silloin uskaltaa myös toteuttaa itseään muuta kautta, mikäli sellaisen on itselleen tärkeäksi kokee. Useilla nuorilla on muutenkin itsensä etsimisvaiheita, jolloin tyyli saattaa muuttua usein. Kyse ei ole siis vain lesboista.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe